Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuossapa olisi oiva aihe käsiteltäväksi, Ano 14.52. Mutta ei ehkä tässä seurassa..))
21.07.2023 20:21
Piti tietysti olla Matti Kääriäinen tuo Kehitysavun kirous - kirjan kirjoittaja.
21.07.2023 16:47
Kukapa niillä (keskustelutaidoilla) voisi ylvästellä, Ano 14.55. Saattaahan olla niinkin, että "Se joka puhuu, ei tiedä. Se joka tietää, ei puhu"..)) (Idän viisautta)
21.07.2023 15:54
Hyvä Tellukka. Olet sinä väsymätön. Jaksat pysyä omalla linjallasi. Minuakin olet monesti palvellut tuolla argumentoinnillasi.
21.07.2023 15:48
Tuo on minustakin vanhenemisessa armollista ja hyvää, Ramoona, ettei tarvitse enää osoittaa eikä todistaa mitään, ei tarvitse erottua muista vaan olla mukana vertaisena, ei mitenkään erityisenä. "Kuin olisi tullut pitkältä matkalta kotiin" Helena Anhavaa lainaten.
Onhan tässä tietysti omat haasteensa ja onnekas on, ellei ole vielä isompaa sairautta kohdannut, menetyksiä tietysti on jokaisella ja juuri niissä ihmiset minustakin punnitaan.
Tuntuu todella kuin jokainen lähtö avaisi jälkeenjääville uuden mahdollisuuden nähdä toisensa uusin silmin, olla lähellä toisia.
Ihan samalla tavalla kuin kuvaat koen tämän sometodellisuuden ja etenkin korona-aikana sen merkitys korostui kun rajoitukset estivät muuta kanssakäymistä.
Ja meille ikääntyneille - itsestäni puhun..)) - some tarjoaa edelleen paljon seuraa ja mielenvirkistystä milloin sitä tahtookin hakea - ja ilman hankalia etukäteisjärjestelyjä...
Ollaan siis kanavilla kaikki..))
21.07.2023 15:29
Haiti taisi olla malliesimerkki tuosta kehitysavun tuloksettomuudesta, Ano 13.04. Onhan siitä uutisoitu, mutta kovin tietämättömiä ollaan kokonaiskuvasta. Omat silmäni avasi kyllä Matti Kortteisen kirja Kehitysavun kirous.
Suurvallat hääräävät samalla tontilla lähinnä omien intressiensä vuoksi, tekevät päällekkäistä/tarpeetonta jopa vahingollista työtä, eikä niitä juuri valvota tai sitten asetetaan pukki kaalimaan vartijaksi.
Suomikin on ollut mukana omalla panoksellaan - tienvarteen ruostuneista traktoreista uutisoitiin kyllä ja käytiin aiheesta "vilkas keskustelu", missä tietysti esitettiin kalkyylejä, joilla todistettiin kehitysavun tuloksellisuutta. Ota tuosta sitten selvää.
Uskomattomia ovat myös nuo sinun tietosi. Mielellään ne torjuisi omasta tietoisuudestaan.
Jos omat muistikuvani ja tulkintani Kortteisen kirjasta ovat virheellisiä, ne saa mielellään oikaista. Olenhan itsekin tukemassa vallitsevaa tilannetta - viimeksi Kirkon ulkomaanavun kautta. Joku taisi kertoa senkin epäuskottavuudesta...
21.07.2023 14:38
Jos minua tarkoitat, Ano 12.38 niin tarkennettu tieto tuli minulle vasta täältä, Ano 12.39, että se siitä valistuneisuudesta..))
21.07.2023 14:10
Olen ymmärtänyt Riikka Purran toimet toisin, Pertikki. Selvää on kuitenkin se, että myös uusi hallitus - jos se nyt edes pääsee alkamaan työtään - pitää kiinni ilmastotavoitteista.
Hyvä kuitenkin - mielestäni - muistuttaa siitä, mikä on niiden hinta ja se on nyt jäänyt pääosin persujen tehtäväksi.
21.07.2023 13:02
Arvasin kyllä, Ano 12.16.
21.07.2023 12:54
Jos vastaus oli minulle, Ano 12.05, niin ymmärrän kyllä tuon. Selkeämmin asiaa ei voisi ilmaista.
Oma pointtini yritti olla se, että tahdoin tuoda maahanmuuttokeskusteluun jonkinlaisen eettisen tason pelkän talousajattelun rinnalle, naiivi kun olen.
Pitäisi kai vain pysyä siellä omassa pilvessä, jättää ynnälasku sen paremmin taitajille ja mumista mielessään "mutku ihminen ei elä pelkästään leivästä". Vai onko ihmisellä vain välinearvo ?
21.07.2023 12:52
Vähän summainen vastaus, Ano 11.33. Luotan enemmän tuohon Anon 21.22 tietoon..))
21.07.2023 12:18
Hyvä jos noin on, Ano 11.39. Työperäistä maahanmuuttoa ei käsittääkseni mikään taho edes vastusta. Mielestäni ei silti pidä väheksyä niitä vaikeuksia mitä se tuo mukanaan ja ajatella, että se resurssi olisi käytettävissä helposti ja heti.
21.07.2023 12:14
Missähän tarkoituksessa laitoit nuo linkit, Ano 11.39 ? Luin ne kyllä ja kai ne voivat vahvistaa käsitystä siitä, että Ruotsin tiellä ollaan...
Pärjättävä on kuitenkin tässä muuttuvassa maailmassa miten parhaiten taidamme...
21.07.2023 12:09
Vai niin, Ano 11.17. Yritykseksi siis jäi, velan vähentäminen. Taitaa jäädä nytkin.
Maailma eikä sen talous ole enää ennustettavissa millään tavoin, mutta arkijärjellä ajatellen velaksi eläminen tuntuu jotenkin huijaukselta. Hullu mies Huittisista söi enemmän kuin tienasi. Niinhän me ollaan eletty pitkään. Jälkipolville jää ikävä perintö - eikä vain rahassa vaan ennen muuta luonnontalouden näkökulmasta.
21.07.2023 11:34
Minun korvaani aina pikkuisen särähtää tuo, että me tarvitsemme maahanmuuttajia jotta voimme säilyttää hyvintointivaltiomme ja sen palvelut myös jatkossa.
Eikö paremmalta kuulostaisi se, että tahdomme jakaa omastamme, niille, joilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin meillä ? Pakolaisstatuksella tulleiden kohdalla ehkä ajatellaankin näin.
"Ennustit" Pertikki, tuolla tulevaisuutta. Olen samaa mieltä visioistasi. Varmaa on, että me saamme tänne - ehkä hyvinkin pian - ainakin ilmastopakolaisia, koska edellytykset selvitä omassa maassa käyvät mahdottomiksi. Paras siis tottua heihin ja yrittää selvitä yhdessä. Sitä todellisuutta vasten tämä nykyinen rasismikeskustelukin tuntuu hiukan toisarvoiselta - siis minun maailmankuvaani peilaten.
21.07.2023 11:26
Hyvä tilannekuva mielestäni, 9.47. Paljon sellaista problematiikkaa, mistä se saa puhua, liittyy tuohon ulkomailta tulevaan työvoimaan. Kielivaikeudet ovat melkoinen haaste, etenkin hoito- ja hoiva-alalla, minne heitä nyt ainakin kaivataan.
21.07.2023 10:06
Kuulostaa hyvältä, Ano 9.16. Tietysti moni kannatettava ja kaunis ajatus voi muuttua muuksi kun aikaa menee. Keinottelijoita löytyy aina ja tunnollinen pakkaa hävitä pelikentillä. Mukana on kuitenkin oltava, eikä tässä nyt toistaiseksi ole kovin huonosti käynyt, mielestäni.
21.07.2023 09:47
Kiitos tuosta linkistä, Ano 9.21. Kyllä vanhakin oppii, kun opetetaan..))
Pitäisikö vielä lisätä: "lue enemmän, luulet vähemmän" ?
21.07.2023 09:42
Toivottavasti en (ollut opettaja)..)) Opetettavakaan en välttämättä tahtoisi olla.
Kiepautin vai ? Minä kun kuvittelin käyväni vuoropuhelua...
"Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin" (Wiion laki).
21.07.2023 09:35
Ehkä jätän ilmoittautumisen väliin, Beng. Kun täällä kuitenkin nähdään minusta asioita, joita en itsessäni näe, enkä haluakaan nähdä..))
21.07.2023 09:26
14 / 342