Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä sinä, Ano 12.38..)) Ramoona tuolla taisi jo todetakin, että asian esille ottaminen ja muiden vastaukset ovat omiaan muistuttamaan meitä kaikkia liikkumisen tärkeydestä.
Ja nythän meidän ei enää tarvitse kilpailla, voi jo olla armollinen itselleen.
Minusta on myös viisasta asettaa itselleen realistiset tavoitteet. Ei niinkuin veljeni, joka pitkään oli sitä mieltä, että tavoitteista ei tingitä: lisää treeniä vaan niin pysytään samalla tasolla..)) Tänään hän, 90+, sentään ajattelee toisin.
Muistelen, että joskus ikäryhmässä 60+ meillä oli jonkinlainen pyöräilyhaaste - ei siis mikään kilpailu, jaettiin vain kokemuksia pyöräilystä.
Vaikka ei olisi lajin harrastaja, muiden kokemuksista saa aina jotakin irti, ainakin itse saan, esimerkkinä vaikka nämä meidän painonostajan kertomat.
01.03.2023 13:13
Jännä kuulla, että meidätkin on huomattu Ruotsissa, Paloma. Kyllähän Ruotsi on aina paremmin pärjännyt näissä kisoissa: heillä duuri, meillä molli ..))
01.03.2023 12:28
Saattoi olla protesti - tai sitten jonkin uuden "näyttävän" linjan avaus, Ano 12.15.
Viisu ei saa olla pliisu ? ..))
01.03.2023 12:27
Heh, muistetaan, kisa-Armi ja Etyk-Anne..)) Mutta olivathan he myös kauniita.
Mutta minkähän vuoksi Lordi voitti euroviisut ?
01.03.2023 11:59
Eikös politiikka ole aina ollut vaikuttamassa näissä Euroviisukisoissa, Ano 10.44 ? Varmasti nytkin. Tietysti voittajalla on oltava myös muuta näyttöä..))
01.03.2023 11:29
Kärjistyksistä huolimatta olen samaa mieltä Anon 12.25 kanssa.
Tuollainen tavoite kirjattuna vaaliohjelmaan on minustakin kosiskeleva eikä mitenkään realistinen, samaa sarjaa kuin tuo varhaiskasvatuspuuhastelu.
Kuvitellaan, että koulutus on taikasana jolla ratkaistaan kaikki sosiaaliset ja taloudelliset ongelmat. Siitä ei juuri puhuta, mitä se maksaa ja mitkä ovat sen todelliset vaikutukset isommassa kuvassa, pitkän päälle.
01.03.2023 09:45
Saattoi olla lumisin talvi vuosikymmeniin, mutta ei siitä paljon iloa ollut, kun ainakin täällä lumi tuli ja lumi meni. Lämpötila vaihteli pienellä ajalla kymmenenkin astetta ja maa oli välillä lähes paljas. Ei tarvitse "uskoa" ilmastonmuutokseen, kun todisteet ovat kiistattomat.
01.03.2023 09:21
Todella kaunis kappale ja upea tulkinta, siis tämä Maria Sur. Lavasteetkin olivat sen verran hillityt, ettei artisti hukkunut niihin. Taitaa mennä kilpailun kärkeen, ainakaan Käärijä ei hänelle pärjää..)).
Vasta kuuntelin tuon Käärijän kappaleen. Ei se minusta nyt niin huonolta kuulostanut, ja aika mukava fiilis siitä välittyi. Tuskin sitä moneen kertaan jaksaa kuunnella, kuten toinen kirjoittaja jo totesikin..))
01.03.2023 08:35
Ihan näin, Ano 7.48. Eiköhän moni meistä ajattelekin mielessään : "jopas oli suoritus", ei vain tule sanoneeksi..))
Jos on tuollainen urheilutausta sen sanotaan kantavan pitkälle - varmasti on sen tehnytkin, antanut iloa ja itseluottamusta. Jos nyt on toisin, tilanne voi muuttua - kuten kirjoittaja jo vähän "lupailikin". Tsemppiä !
01.03.2023 08:12
tuo edellinen oli siis minun. Ei kai sillä merkitystä ole. Sitä vain on tapojensa orja, periaatteen "henkilö"..))
28.02.2023 12:48
Niin sanotaan, Ano 20.03, että palautumispäiviä pitää olla, lihakset kasvavat niidenkin aikana.
Katson kuitenkin, että sen tyyppinen liikunta mitä itse harrastan ei niitä tarvitse. Terveysliikuntaa kai omani enempi on.
Ja kyllä kai kroppa yleensä kertoo, mitä se tarvitsee. Sitä kannattaa kuunnella, opetetaan myös...)) Ylikuntoa omasta harrastuneisuudestani tuskin tulee.
27.02.2023 20:26
Kiitos Ano, 9.58. Kuten sanottu: listattuna tuntuu paljolta..))
Oikeastaan tuossa listassani on mainittu vain ne "lajit" mitä ikääntyneenä voi harrastaa. Ramoonan mainitsema uinti on minunkin lempilajini, talvisen hiihdon lisäksi.
Autottomana minun on aika hankalaa päästä uimahalliin ja hiihto jäi koronan ja lonkkavaivan vuoksi. Tänä talvena se saattaisi vielä onnistua, luntakin on ollut aika ajoin, mutta sama autottomuus tulee esteeksi siinäkin - niin outoa kuin se onkin: että liikuntaharrastukseen tarvitaan autoa..)).
Tasamaahiihto onnistuisi kun laduille on aika lyhyt matka, mutta olen ehkä ylivarovainen tuon uuden lonkkaniveleni vuoksi. Tutulla kaatuminen johti uuteen leikkaukseen ja sitä en tahtoisi.
Onneksi löytyy vielä paljon sellaista liikuntaa mitä voi harrastaa, vaikka valmiudet heikkenevät. Mikähän se senioritanssikin on ? Ja tuolijumppa ? Pilateskin sisältää sopivia liikkeitä, joogasta puhumattakaan...
27.02.2023 17:52
Onpas, Mkr, vanhempia...)) Serkkuni täytti juuri 92, vanhin veljeni täyttää 91 syksyllä. Eräällä kurssilla kämppäkaverini oli 93, meidän vapaaehtoistyön emäntä oli 92 ja täydessä iskussa...)) Edelleen Vappu Taipaletta siteeratakseni:" korkea ikä on saavutus". Kaikki eivät siihen yllä.
27.02.2023 17:29
Hauska aloitus. Aika varovaisesti noita nimityksiä kai pitää tänä päivänä käyttää, ettei kenenkään mieli pahoitu..))
Vappu Taipale sanoo olevansa vanha muttei vanhus. Sama minulla: itsestäni kun puhun, käytän sanaa vanharouva tai vanha ihminen, enempi leikilliseen kuin lannistuneeseen sävyyn, koska minäkään en oikein koe itseäni vanhaksi, vaikka kyllä kirjaan muutokset niin fysiikassa kuin kongnitiivisissä taidoissakin.
Jos puhun muista, käytän noita kietoilmaisuja: ikääntynyt, ikääntyvä. Ja ikääntyviähän me todella olemme kaikki..))
27.02.2023 10:12
Korjaan virheistäni vain yhden: joogan auringontervehdyksestä oli kyse...
27.02.2023 09:48
Muutama (?) vuosi sitten kävin säännöllisesti kuntosalilla. Meillä oli siellä tuttu porukka, lauantaiaamuna, jolloin siellä ei juuri ollut "ulkopuolisia". Se oli siis tavallaan myös sosiaalinen tapahtuma meille.
Ilman tuota tuttua porukkaa, koen kyllä kuntosaliharjoittelun liian suorituskeskeisenä.
Tosin minulla on kotonakin "kuntosali" ja juoksumattoa ja kuntopyörää käytän (lähes) päivittäin. Juoksumatolla voin samanaikaisesti ihailla kotoista maisemaa ja/tai tavoitella modernia flow-tilaa. Kuntopyörää poljen yleensä TV:ota katsellen.
Tuttu fyssari muistutti siitä, että myös pohjelihaksia pitäisi vahvistaa, ei pelkästään reisiä. Niinpä kaivoin esille ikivanhan stepperin. Se käy hyvin portaiden noususta, aika rankkaa on.
Tuon trendikkään painonnoston olen jättänyt väliin, vaikka kyllä uskon sen vaikuttavuuteen.
Onhan minulla myös tuo yksintanssiminen. Se on mielestäni yllättävän tehokasta ja myös hauskaa, leikinomaista, ainakin omani on sitä. Nyt kun minulla on uusi lonkkanivel myös pitemmät kävelylenkit ovat mahdollisia: eilenkin 4 kilsan samoilu suojelumetsässä ja kevyesti kulki...)) Vauhti on tietysti hidastunut, vaikka kaverit väittävät muuta. Ennen kävelin tunnissa 5-6 kilometriä, nyt korkeintaan 4.
Näin listattuna näyttää tietysti siltä, että olen varsin sporttinen tyyppi, ikäisekseni, mutta täsmennetään nyt, etten tuota kaikkea tee samana päivänä ja joskus on päiviä, jolloin en tee mitään - palautumispäiviksi kai niitä voi nätisti sanoa ? Myös aamukankeus on tuttua minullekin - kyllä siihen pari joogan aurikontervehdystä tarvitaan, ennenkuin päivä lähtee käyntiin..))
demeter1
27.02.2023 09:45
Hieno sitaatti ja analyysi, kiitos. Täytyy tallentaa omaan viisauden käsikirjaan..))
Ehkä hiljaisuuden käyttö työkaluna edellyttää vahvaa läsnäoloa, kovin hektisessä ilmapiirissä se ei välttämättä toimi.
21.02.2023 19:26
Enpä ollut kovin hoksaavainen minäkään. Hyvä että selvensit, Ano 18.00..)) Tuon kupittamisen.
21.02.2023 18:12
"Joukkoäly", siinäpä osuva ilmaisu, Mkr. "Yhdessä olemme enemmän", kuten tuttu klisee vakuuttaa.
Mutta ihan tosissaan: jos ynnää yhteen kaiken viisauden mitä meissä "vanhoissa naisissa" on, niin kyllä sillä pärjää ja säilyttää myös mielenrauhansa.
21.02.2023 14:11
Onnittelut, Mkr ! Eikös se markka - nyt euro - ole miljoonan alku..)) Niin on sanottu...
21.02.2023 13:28
32 / 342