Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7607

1. Ikäinstituutti taitaa toimia samalla tontilla Vanhustyön keskusliiton kanssa. Olen ollut yhteydessä Ikäinstituuttiin. Osallistuin joskus sen tekemään haastattelututkimukseen, jossa kartoitettiin ikääntyneiden pärjäämistä omassa arjessaan.

Edelleen saan sieltä monenlaista infoa, oikeastaan "sitä samaa" mitä saa muualtakin. Joillakin koulutuspäivillä olen ollut. Kai minä olin sitten enemmän potentiaalinen tuen antaja kuin tuen saaja, vaikka en itse asettaisi tuollaista rajaa, vaan näkisin että jokainen meistä toimii molemmissa rooleissa ja "antaessaan saa!" kuten tuttu klisee muistuttaa..))

Potetentiaalisia, mahdollisia, tuen antajia meillä on mielestäni paljonkin, kunhan vain
    löytää sen oikean "luukun". Toisen kirjoittajan mainitsema kirkko, oma seurakunta, ja sen diakoniatyö, taitaa olla tunnetuin niistä. Kunnilla on myös vanhustyötä, ainakin meillä on seniorineuvonta, joka auttaa sen oikean luukun löytämisessä.

Omat tukipilarini, lähisuvun lisäksi, ovat olleet ystävät, naapurit ja tämä kirjoituspalstakin..))
    Muistan meidän "onnellisuusprofessorin", Markku Ojasen todenneen, että jos ihminen on avoin, ottaa vastaan. hän saa tukea melkein mistä tahansa. Olisikohan taas se tuttu taikasana: "asenne" ratkaiseva tässäkin ?
    demeter1
  2. Ei Toivoa ei ole sitten näkynyt ? Siitä tulikin rauhaton kun erosi Rauhasta. Ja Rauhasta tuli toivoton..))

Mutta tuo aloitusrunohan oli mainio !.. Voisi hyvin kilpailla Kiira Korven kanssa...))