Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Todella+erikoisen+suotava+on+tuo+aloitus.+Nyt+kun+lomakausikin+on+kohta+parhaimmillaan,+ajattelukyvyttömyyteni+ei+tuo+kovin+muita+sanoja+mieleeni,+kuin+megalomaani.+Mielenkiintoinen+sana.+Siinä+on+sisällä+loma.+Työtä+rakastan,+lomaa+en+pahana+pidä;)+Ei+ilmeisesti+Hissanmaikkakaan.+Monet+historian+suurmiehetkin+halailivat+lomaa.+Kaikille+sitä+ei+sallittu.+Tällä+palstalla+lomaillaan+aivan+palstan+pesusopimusten+mukaisesti.+Charmikasta,+eikö+totta.+Vihattua,+mutta+miksi+ei+rakastettua?+Italiassa+kerran+erehdyin+näennäisesti+tähtäämään.+Ei+se+riittänyt,+kun+en+edes+laukaissut+korkkia+enempää+mitään.+Menestys+jäi+täysin+paitsioon.+Epäonnistumisistani+olen+eniten+oppinut.+Onneksemme+en+ole+norsu,+joku+saattaisi+kärsiä.+Voittajatkin+saavat+arpia,+sanoi+Johnny+Cash.+He+jotka+väittävät,+että+huipulla+on+ahdasta,+eivät+koskaan+ole+olleet+pohjalla.+Lieksa+on+omanlaisensa+tarina,+niin+suuri,+että+satusedäksi+ei+minulla+ainakaan+sen+suhteen+ole+pätevyyttä,+ei+ensinkään.+En+kelpuuta+siihen+oikein+rehellisesti+sanoen+ketään+tähän+asti+ehdotettuja.+En+toki+kiistä,+ettei+hyviä,+jo+mainittuja+ehdokkaita+olisi.++Mutta+kun+sadut+jotenkin+ovat+niin+rankkaa;)Tämän+illan+satu+tulkoon+tässä.+Hyvää+yötä+ja+ryhdikästä+satusetävalintaa+toivotan+kaikille.+Mieluummin+olen+varpunen+kuin+etana.https://www.youtube.com/watch?v=QqJvqMeaDtU
  2. Ihan+mielenkiinnosta+kysäisen+vain,+sananlaskuista+kun+on+kyse,+mitä+sääntöjen+vastaista+löydätte+tästä?+Tämä+poistettiin+erää+paikkakunnan+keskustelusta,+paikkakunta+ilmenee+kyllä+tuosta+tulevasta+tekstistä.+Kokonaisuus+jää+ehkä+epäselväksi+muille,+kuin+jo+keskusteluun+osallistuneille,+sitä+pahoittelen.Poistettu+teksti:Ihan+mukavaa+kun+saatiin+jonkunlainen+keskustelu+tästäkin+aiheesta.+Tuli+”heskustelun”+mahdollisuus.+Toki+rehellisesti+sanottuna+piti+kirjoittamani+juurikin+keskustelun,+mutta+mukava+sanahan+tuo+heskustelukin+on,+vaikka+ei+mitään+varsinaisesti+tarkoitakaan.+En+suinkaan+moittinut,+tai+sanonut+minkälaisia+tulisi+kannanottojen+olla.+Totesin+niitä+vain+palstalle+tyypillisiksi.+Rautalankamalleja+en+nyt+rupea+vääntämään+edes+ikään+kuinkaan.+Uskon+että+sinulla+on+niitä+vaikka+minulle+asti+jakaa+omasta+hyllystäsi.+Tyypillisellä+tarkoitin+lähinnä+sitä,+että+harva+se+ketju+tällä+palstalla,+johon+ei+koneinssejä+ja+somaleja+jotenkin+sotketa.+Ei+se+minua+varsinaisesti+haittaa,+mutta+onhan+tuota+ihan+kyllästymiseen+asti,+aivan,+no+ei+ole+pakko+lukea.+Niinpä.Seuraavalle+kommentoijalle+nigtoutille,+eikös+se+sanonta+juuri+kuulu,+älä+nuolaise+ennen+kuin+tipahtaa.+Minä+erehdyin+sen+tekemään,+kun+luulin,+että+Lieksa-palstan+sisältö+ohjeistus+olisi+poistettu+tuosta+palstamme+alusta.+Se+oli+mielestäni+hetken+aikaa+poissa.+Penaalin+terävimmäksi+en+koskaan+ole+itseäni+väittänyt.+Terävä+tässä+tapauksessa+on+tuo+karttaneula.Sananlaskuista,+hieman+aiheeseen+liittyen,+voi+lukaista+esim.+tuolta+seuraavasta+linkistä.+Sieltä+löytyy+Astronomy+nimimerkiltä+erittäin+huvittava:+”+Parempi+siemen+syöksyssä+kuin+kymmenen+pussissa”;)https://www.tiede.fi/keskustelu/53710/ketju/sananlaskuja
  3. Tuosta+lisäaineesta+vielä+juolahti+mieleeni.Lisäaine?+Mitähän+meille+salaa+syötetään?+Mikä+on+nautintoaineen+ja+lisäaineen+ero?+Kahvi,+alkoholi+jne..Entäs+somen+lisäaineet?+Se+on+sitä+mentaalisen+puolen+salakavalaa+”syöttämistä”.++Jokainen+voi+myös+keskenään+pohdiskella,+aiheuttaako+nykytekniikka+ja+some+liiallista+addiktoitumista+eli+riippuvuutta.+Ei+tämä+ole+ensinkään+enää+sitä+kirjeenvaihtoa,+jota+käytiin+vielä+90-+luvullakin.+Sanoisin+jopa,+että+moinen+kehitys+näissä+asioissa+voitaisiin+luokitella+vähintäänkin+arveluttavaksi.+Kehitys+kehittyy,+mutta+hyvällä+syyllä+voitaneen+kysyä,+olemmeko+siihen+varautuneet,+kypsyneet+ja+kehittyneet?Sosiaalinen+media,+kuten+tämä+Suomi24,on+sikäli+”mahtava”,+että+tällä+voivat+keskusteluun+osallistua+kaikenkarvaiset+ystävämme,+laidasta+laitaan+on+sitä+omaa+luonnollista+olotilaa.+Sehän+on+tietty+toisaalta+mielenkiintoista,+mutta+toisaalta+usein+ylilyövää+liiallisen+omakohtaisuuden+takia.+Niin+sen+osittain+varmaan+kuuluukin+olla,+mutta+viihdyttävänä+tämä+pysyisi,+jos+tieten+tahtoen+ei+loukkaa+ketään,+eikä+pahaa+tarkoita+tarkoituksella.+Turhat+poistot+ovat+yksi,+mielestäni+loukkaava+asia+tällä+palstalla.+Siinäpä+vasta+oikea+"aarre",+jos+palstalle+löytyisi+oikeasti+pätevä+henkilö+hoitaman+moderointia.+Hyvä+moderaattori+osallistuu+myös+ohjaavasti+keskusteluun+useammin,+kuin+laittamalla+jonkun+toista+vuotta+sitten+aloitetun+pysyvästi+palstan+alkuun.+Tätä+tarkoitan:+Lieksa-palstan+sisältö.+29.3.2017+13:02
  4. Unibancolta+erittäin+kohtelias+ja+ymmärtäväinen+kommentti.+Luonnollinen+olotila.+Sehän+on+jopa+kauniisti+todettu,+ellen+sanoisi+jopa+ytimekkään+laajasti,+aivan+kuin+se+sisältäisi+kaikki+ne+ihmisluonteen+piirteet+sopusoinnussa,+joita+meillä+kullakin+on+eri+määrin+sielussamme,+mielessämme+ja+kehossamme.+Toisaalta+luonnollinen+olotila+on+aika+laajasti+ja+monimutkaisesti+määriteltävissä.+Mentaalinen+ja+fyysinen+puolikin+pitäisi+erikseen+tarkastella,+joskin+niillä+on+vahva+yhteys+toisiinsa.+Toki+ymmärrän+myös+hienovaraisen+vihjauksesi+tiettyyn+suuntaan.+Siihen+totean+vain+edelliseen+viitaten,+että+ei+ole+syytä+leimata+koko+lössiä+minun+onnistuneen+karhunkaadon+aiheuttaman+täpinäni+ja+ylilentoisen+huumorivouhkaamiseni+takia+klo+0:13.+Tuosta+huumorintajusta+vielä+sen+verran,+että+sekin+on+jokaisella+meillä+ns.+eritasoinen+luonnollinen+olotila.+Sitten+vielä,+jos+huumori+kohdistuu+hieman+pilkallisesti+omaan+itseensä,+niin+se+on+vaan+kestettävä+hymyssä+suin,+varsinkin+kun+antaa+siihen+itse+aihetta...+Heh+perskeles+vaan+kaikille+tasapuolisesti!Rotestimökinpojan+"lössin"+näin+puolenpäivän+maissa+Lieksan+ABC-asemalla.+Olipa+todellakin+melkoinen+motoristien+porukka.+Koko+parkkipaikka+täynnä.+Osa+jo+73+tiellä.Ehdottomasti+varmaa+löytökokemusta+tuolta+reissulta+on+saatavissa+aarteenetsintään+verrattuna.+Ja+omanlaistansa+etsintäähän+se+on+tuo+motoristienkin+harrastus.
  5. Hyvä+kun+otit+himoni+huomioon+hyvä+Tapiolan+”toveri”.Kuokkavieraille+on+järjestetty+ohjattu+harhautuskuljetus+Läpikäytävän+seisakkeelta+vanhalla+lättähatulla.Lieksan+asemalta+toimittaja+ja+kuokkavieras+toimitetaan+arvokkaasti+Hotelli+Puustelliin.+Siellä+on+tarjolla+sivistyneessä+määrin+myös+noutopöytä+nälkäisille+ja+alkoholipitoisia+nautintoaineita,+jotta+ei+kuokkivan+ja+toimittajan+reissu+menisi+aivan+reisille.+Tietenkin+seminaari+ry:n+laskuun,+että+ei+jäisi+pahaa+mieltä.Olen+aina+ollut+sitä+mieltä,+että+lössimme+on+hyvin+luontotietoinen.+Toki+muutenkin+sopivan+tietoinen;)Kaikenlainen+nesteenkorkeus+on+huomioitu+hyvin+kohteliaasti+monin+eri+tavoin.Kuten+sanoin+karhut,+ovat+omissa+oloissansa,+haasteissa+tulevissa,+kaadettavissa.+Aina+en+tahdo,+en+tohdi,+kaataa.+Kuten+Väinön+kaadot+on+ymmärrettävä,+veitikan+silmin...+Nyt+kellon+ollessa+jo+ehtoota+kolkutteleva,+toki+on+syytä+tilaansa+mietiskellä;)+Suuria+kuin+oleva,+tai+olematonta+pientä,+kuin+menneen+talven+avantouinnin+jälkeen.+No+ei+se+karhunkaadon+tila+avannoissa+ui,+minä+joskus.+Puuta+ja+heinää,+se+on+joskus+edes+hengissä+pitänyt.+Liukumiinat+ja+kanatkin;)Ja+ne+koirat+otetaan+nyt.+Minulla+on+ollut+kolme+pystykorvaa.+Siis+Suomen.+Muutama+muukin+pystykorvainen+puolikasvatti+liki+karhukoiraa+on+ollut.+Tapiolan+metsoja+vain+kuusi+olen+tiputtanut.+Koppeloissa+laskuni+ovat+sekaisin,+ja+unholaan+jääneet;)+Kanalintu+on+mielestäni+erittäin+viisas.+On+täysin+epäoikeutettua+sanoa+tiettyjä+vertauskuvia+kauniimman+sukupuolen+suhteen+näissä+seikoissa.+Ja+nyt+olen+aivan+tosissani.++Muistaakseni,+mäyräkoirien+ja+Lahden+lähditkö+koirien+evoluutiokehityskaari,+alkoi+suurin+piirtein+samoilla+vuosikymmenillä.+Molemmissa+oli+12+kpl.+näpsittelyyn+ja+napsitteluun+suunnattuja+imetettäville+tarkoitettuja+kisailuhilumääriä+melkein+samasta+pentueesta...+Lähiöelämässä+on+juuri+tuota+hävytöntä+mäyräkoirien+väärinkäyttöä.+Karhunkaato+porukoissa+on+monia+tarinoita+niitä.+No,+koska+alle+18+v.+saattavat+lukea+tätäkin,+niin+se+olkoon+siitä.Tosimäyräkoira+on+uskollinen,+juomareviiriään,+ja+omiaan+puolustava+pituusominaisuuksiltaan.+Hyvin+koulutettu+korkkimäyräkoira+on+riskisosiaalinen,+tasapainoinen+ja+sydänystävällinen.+Joskus+saattaa+äkäpäissään+purra+jopa+suosikkipihakalkkunalta+laulavan+kaulan+poikki.+Matala+ja+pitkänomainen+käyräkoira+liikkuu+ketterästi,+sekä+sosiaalisesti,+että+tupatapahtumatilanteissa.+Olen+nähnyt+sen+aivan+omin+silmin+karhunkin+karkottavan;)Toki,+hyvät+ystävät.+Me+olemme,+tai+pikemmin+minä+nyt+näin.+Toivoakseni,+olemme+hyvällä+päällä,+ja+mielellä.+Minulla+on+miinaharava+hehkeä,+ja+miinat+tuoksumattoman+lukitussa+tilassa+varmistettuna.+Viritys+on+miinoille+myös+varmistettu.+Pitäähän+uteliaillakin+olla+pähkäiltävää;)Kiitos+kutsustasi+arvoisa+Wanha.+Vasen+ja+oikea+ovat+nuottilentoterminologiassani+jo+tullet+niin+tutuiksi,+jotta+en+enää+eksy+värille+poluille+sumussakaan+NDB+ja+VOR+taajuuksien+kanssa.+Ja+hyvä+kun+muistutit+tuosta+peitetiheiköstä...++Sitä+seurasi+muistaakseni+tunneli;)Toisaalta,+olisiko+ajatusta+jos+tulisin+hieman+ääntä+pitäen+kopterillani?;)https://www.youtube.com/watch?v=ewof1hb1ELo
  6. Hei+teille,+kotvasta+aikaa.On+se+vaan+hieno+juttu,+että+nämä+vanhemmat+herrasmiehet+jaksavat+huumorinpilke+silmäkulmassaan+olla+seuranamme.+Olen+myös+äärettömän+otettu,+että+minut+on+hyväksytty+tähän+meidän+lössiin.+Seuraajalla+on+yllättävän+läheltä+liippaavaa+tietoa+jollakin+käsittämättömällä+optiolla.+Yhdessä+kirjeenvaihdossa+todellakin+aioimme+pitää+tämän+uusimman+aarteenetsintäseminaarin+tykönäni.+Siitä+oli+suunniteltu+kaksipäiväistä.+Paikka+oli+sen+vuoksi+valittu,+että+vieressä+on+suurehko+lehmätila,+ja+sen+tuottamat+taktiset+aseet+asian+tuoksunnassa+olisivat+helpottaneet+peitetehtävää,+ja+uteliaat+seuraajat+näin+ollen+olisivat+viivytetyt+tärkeän+ydinalueen+ja+jatkotoimien+suojaamiseksi.+Uusi+suunnitelma+on+nyt+vireillä+ja+hyvin+näyttää+toimivankin.+Onneksi+ollaan+sen+verran+sissejä,+että+taidetaan+monenmoiset+ketunlenkit+ja+vaaralliset+ja+vaarattomat+räjähteet,+ketun+häntä+kainalossa,+toisinaan+jäniksenkäpälän+ollessa+piilossa+repussa.+Minä+tuon+sekä+miinaharavan,+että+viikko+sitten+uusitun+räjäyttäjän+pätevyyskirjan.+Se+on+nyt+uusittuna+yhtä+kiloa+liukumiinaa+paremmilla+pätevyyksillä.+Saamme+levittää+em.+miinoja+yli+kaksikymmentäviisi+kiloa+vuorokaudessa.+Eiköhän+se+Vuonislahden+tapaaminen+tästä+onnistu.Wanhan+ja+kaikkien+muiden+”lössiiin”+kuuluvien+raittiutta+kunnioitan+sen+verran+suurella+mielellä,+ja+syvältä+kaivamallani+harkinnalla,+jotta+pystyn+helposti+olemaan+nenä+valkoisena+vaikka+parinkin+seminaarin+ajan.+Olenhan+tehnyt+sen+aiemminkin;)Nyt+kuitenkin,+loman+alkajaisiksi,+kävin+lavallisen+Karhua+viikoksi,+perinteitä+kunnioittaen.+Lehmätilan+vierellä+asuskellessani+minulla+on+myös+eteisen+seinällä+karhukello+karhujen+karkottamiseksi.+Siitä+lähtee+tarvittaessa+kantava+ja+komea+ääni.+Jotkut+kutsuvat+sitä+vellikelloksi,+mutta+jotain+rajaa+sentään!+Rajaa+siitäkin+on+tulkittavissa.+On+oltava+monessa+vastuullinen.Elämä+on+joskus+aarteen+etsintää.+Itse+kullekin.+Ja+hieman+vielä+Leinoa.+”Kell+onni+on+se+onnen+kätkeköön”.+Toki+tuostakin+saattaa+joku+emeritus+olla+kateellinen+ja+eri+mieltä?+En+nyt+muista.Ja,+kuten+tapoihini+ja+tyyliini+ovat+kuuluneet.+On+loppukevennyksen+aika.+Muistaakseni+jo+edellisellä,+”tuhotulla”+nimimerkilläni,+totesin+omaksi+lystikseni+soittelevani+kosketinsoittimia.Mietiskelen+nyt+tässä,+jotta+olenkohan+habitukseltani+kuin+puolikas+häntä,+kahdentoista+vuoden+kuluttua.+Voinhan+mustan+huumorin+siivin+olla+maatunutkin,+tai+tuhka+tuulessa,+pölynä+aarteittenne+päällä;)https://www.youtube.com/watch?v=GLzVYw3eOyc
  7. ”yhtä-klapsetta-vain8.5.2018+19:50Mites+nämä+läpyskä+jalkaset,+mitäs+sanomista+olisi+aikeistaan+ja+töistään-”+Vastaus+kysymykseesi+ilman+mitään+kummempaa+taka-ajatusta;)+Mene+heidän+tykönsä,+ja+toivo,+että+joku+työllistää+siinä+samalla+sinutkin.+Jos+olet+jo+töissä,+ryhdy+heidän+opettajakseen+ja+tutoriksi.+Kolmas+sektorikin+antaa+joskus+hyvän+onnen,+paremman+kuin+sohvan+perunana+olo.+Tänään+kyllä+heittäydyn+minäkin+sohvalle+perunaksi+katsomaan+Suomi-Norja+ottelun.+Ottelua+tiedossa+enemmän+kuin...Jos+loputtoman+siistimisen+tarvetta+on,+ollaan+loppujen+lopuksi+keskustelussamme+täysin+tyhjässä+tilassa.En+luokittele+itseäni+asiakirjoittajaksi;+täällä+on+monta+muuta+parempaa,+mutta+kommentoin+kuitenkin.Suomi24:n+olisi+kommentoimattanikaan+syytä+selkeyttää+ja+muuttaa+sääntöjään.+Monet+ovat+olleet+ne+kerrat+kun+poistetaan+tai+poistatetaan+typerästi+robotin+myötävaikutuksella+aloituksia+tai+kommentteja.+Ei+niin+fiksua+robottia+ja+tekoälyn+hallintaa+ole+vielä+näinäkään+aikoina+kehitetty,+että+se+arvioisi+objektiivisesti+poiston+syyn.Minusta+on+alkanut+tuntua,+että+Lieksa+palsta+on+”monipuolisen”+ja+ylisuvaitsevaisuuden+ja+rasistisen+rassettelun+myötä+asetettu+jonkinlaiseksi+koepalstaksi,+”(palstalaboratoriohiireksi;)”+juuri+tälle+robotille+altistaen.++Mielestäni+ei+ole+oikein+jos+kuka+tahansa+vastuuntunnoton+pääsee+tätä+myötä+vaikuttamaan+mitä+poistetaan+ja+mitä+ei.+Se+rikkoo+montaa+tasavertaisuussääntöä,+ehkä+jopa+sivuaa+perustuslain+rikkomista.+Aloittajan+mainitsema+tila+syntyy+juuri+täten.+Ei+osata+tulkita+sääntöjä+eikä+lakia,+sananvapautta+ynnä+muuta+oikein.+Eipä+silti,+eivät+tällä+palstalla+useat+kirjoittajatkaan.+En+täysin+minäkään.;)+Siksi+olisi+syytä+poistaa+käytännöstä+tuo+robotin+mahdollisuus+ilmiannon+myötä+poistamiseen+mahdollistavasta+käytännöstä.+Ihminen+siihen+tarvitaan,+eikä+ketä+tahansa.+Hänen+on+oltava+koulutukseltaan+pätevä+hoitamaan+tätä+tehtävää.+Jos+ylläpidolla+ei+ole+resursseja+tai+muuta+syytä+tai+halua+palkata+kunnon+palstavalvojia+suomi24+foorumiin,+on+tilanne+jatkossakin+sekava+ja+epämieluisa+monelle+täällä+osallistuvalle.+Minusta+ei+niin+väliä,+osaan+olla+helposti+muuallakin,+ja+tekemistä+riittää.+Harmi+vaan,+jos+ei+asioita+osata+tehdä+kunnolla+alusta+loppuun,+jos+jotain+kerran+aloitetaan.+Rahasta+Aller+julkaisulla+tuskin+on+niin+suurta+pulmaa,+etteivätkö+halutessaan+hoitaisi+asiaa+tämänkin+palstan+osalta+kuntoon.PS.+Toivon+tasavertaisuutta,+järkeviä+päätöksiä,+ja+asiallisia+kirjoituksia+Lieksan+palstalle.+Turhan+uikuttajat+saadaan+kuriin+vain+kunnollisella+palstavalvonnalla.
  8. 11 / 31