- Todella erikoisen suotava on tuo aloitus. Nyt kun lomakausikin on kohta parhaimmillaan, ajattelukyvyttömyyteni ei tuo kovin muita sanoja mieleeni, kuin megalomaani. Mielenkiintoinen sana. Siinä on sisällä loma. Työtä rakastan, lomaa en pahana pidä;) Ei ilmeisesti Hissanmaikkakaan. Monet historian suurmiehetkin halailivat lomaa. Kaikille sitä ei sallittu. Tällä palstalla lomaillaan aivan palstan pesusopimusten mukaisesti. Charmikasta, eikö totta. Vihattua, mutta miksi ei rakastettua? Italiassa kerran erehdyin näennäisesti tähtäämään. Ei se riittänyt, kun en edes laukaissut korkkia enempää mitään. Menestys jäi täysin paitsioon. Epäonnistumisistani olen eniten oppinut. Onneksemme en ole norsu, joku saattaisi kärsiä.
Voittajatkin saavat arpia, sanoi Johnny Cash. He jotka väittävät, että huipulla on ahdasta, eivät koskaan ole olleet pohjalla. Lieksa on omanlaisensa tarina, niin suuri, että satusedäksi ei minulla ainakaan sen suhteen ole pätevyyttä, ei ensinkään. En kelpuuta siihen oikein rehellisesti sanoen ketään tähän asti ehdotettuja. En toki kiistä, ettei hyviä, jo mainittuja ehdokkaita olisi. Mutta kun sadut jotenkin ovat niin rankkaa;)
Tämän illan satu tulkoon tässä. Hyvää yötä ja ryhdikästä satusetävalintaa toivotan kaikille. Mieluummin olen varpunen kuin etana.
https://www.youtube.com/watch?v=QqJvqMeaDtU - Maailma muuttuu koko ajan erilaiseksi. En osaa sanoa mikä on pielessä. Joku on aina ollut mielestäni pielessä, ja tulee olemaan. Vähintään novelli pitäisi kirjoittaa, jotta jaksaisin edes hieman tuntojani ilmentää. Tällä palstalla en jaksa. Toivottavasti muualla, joskus.
Jätkänpatsaan keksin takavarsi on murrettu, pankkikorttini ei tänään toiminut kaupassa, jne. Hyvä tuo sinunkin huolesi. Erämiehenä, olen sitä mieltä, että luonnolle on annettava lisääntymisrauha. Sorsapoikueen taaperrus on mukavaa katseltavaa, häiritsemättä.
Oletan, että vastareaktioita tulee kestävän hoidon periaatteista. Antaa tulla vaan. - Aivan. Kelpo palvelija ja oiva kauppamies. Vaikka oli yksisilmäinen, ei se paljon haitannut. Hyvis.
- Minulla näyttää nykyisin olevan ilmiömäinen kyky kirjoittaa sääntöjen vastaisesti. Jälleen yksi poisto, jota en ymmärrä. Ymmärryksessäni on ilmeistä vikaa...vikaa.
No olkoon, en jaksa siitä kovin suurta huolta kantaa, ehkä kyseessä on randompoisto tai jotain muuta.
Onhan tällä palstalla aiemminkin huomattu satunnaispoistoja, jotka perustuvat lähinnä arpomiseen enemmän, kuin mihinkään järjellisyyteen. - No jopas oli mukavaa luettavaa tämä ketju. On vaihtelevan runsasta, mutta näennäisen piiloseksikästä. Olisinpa ajoissa huomannut. Leino aate on nyt jo käytetty. Kirjallisuuskin on ok. Korostan, että en ole sopiva sinulle, aurinkoinen, mutta mukavanoloinen, nannastiina. Runoilen liikaa omiani. Niissä on paljon ymmärtämätöntä, tutkimatonta ja hutkimatonta. Sitä paitsi, tuskin elän yli 90-vuotiaaksi, eli en halua turhia hautajaisia kohdallesi. Muutenkin on parempi, kun haet nuorempaa ja viriilimpää. Ja ennen kaikkea vapaata;)
Mutta kirjallisuus on myös eräs laji. Toki se on lähellä runoutta.
Mika Waltarin Sinuhea, jolla en missään nimessä ketään palstakeskustelijaa tarkoita.
Tässä:
”Totisesti, olet jo hakannut kylliksi päätäsi seinään, herrani Sinuhe, ja sinun on aika rauhoittua ja viettää viisaan elämää, kunnes tuo pieni kapine, jonka miehet piilottavat esivaatteensa alle itsekin häveten, ei enää häiritse sinua ja nosta kuumetta päähäsi, sillä siitä johtuu kaikki paha, mitä maailmassa tapahtuu”.
Siinäpä oli kevennystä kylliksi. Voihan kaiken toisinkin kääntää. Näyttää ”heskustelukin” saaneen tietynlaisen arvon;) - Hyvät kahvihuonekeskustelijat. Sattumoisin, myös lieksalaiset. Näyttää siltä, että säännöt ja laki sallivat vaalien alla kaikenlaista;) Tai sitten eivät. Poistot ovat aina huolestuttavan näennäisiä kaikelta suunnalta katsottuna. Aikahan sen näyttää, jos julkisuutta rajoitetaan/ lisätään. Kaiken julkaisua en kuitenkaan kannata. Julkaisulle, henkilörekistereille ja henkilötiedon keruulle tuli uusi vankka määre 25.5.2018 alkaen.
Lapset eivät aina kävele suutarin kengissä. Vai miten se menee;)
Onko Aller ilmoittanut teille käytäntönsä? - Kaiken kasken, kaikenlainen kokemus, on monesta kiinni. Kuka omasta itsestään tahtoo antaa, monet ottavat kyllä, kuten siirto. Siirtoja on elämässämme, ajassamme monta. Tärkeitä. Kukin kuten ymmärtää kiittäen, osa tahkoaa vielä mieltää, veitsiään leipäänsä, kokemuksiaan. Olo kuitenkin on kaikilla.
Lieksa palsta on hieman keskeneräinen, ehkäpä sen myötä koko suomi24;)
https://www.youtube.com/watch?v=gpN2k5zz81o
Missäpä ei parantamista olisi. - Vastasin eilen omasta mielestäni aivan asiallisesti KiertokoulunKäyneelle ja nigtoutille. Nyt vaan yllätyksekseni kävi niin, että viestini oli sääntöjen vastainen ja se poistettiin tuosta em. mainittujen nimimerkkien välistä.. Ihan mielenkiinnosta kokeilin siirtoa eilen illalla. Vastaukseni löytyy aihealueelta Ajanviete>Kahvihuonekeskustelut>Sananlaskua tulkittu väärin. Ainakin äsken se oli vielä poistamatta.
Siellä oli yksi 1 vastaus. Jos seuraava on poistettu, poistopolitiikka toimii yli aihealueiden. On sekin sitten tutkittu. Nyt nimimerkki ”ähisiisäntä” on kommentoinut sen jälkeen tänään klo 16:27, hieman lyhyesti käyttäen sanaa/sanoja joita ei metsästysporukoissa nuotiokahveilla vältellä. Täällä ehkä. Minäkin useimmiten, en aina. Kuitenkin, tämä voidaan edelleen herkimpien taholta poistattaa jne. Katsotaan kuinka järjestelmä ja palstapolitiikka pelaavat tämän kanssa. Tämä on nyt sellaista leikkimielistä tutkimusta.
Mukava huomata, että näppäilyvirheeni tuottama sana, "heskustelu", on saanut mielenkiintoisen, mutta moniulotteisen, käyttötarkoituksen kirjon. Toivottavaa vai ei, siihen en ota nyt kantaa;) - Ihan mielenkiinnosta kysäisen vain, sananlaskuista kun on kyse, mitä sääntöjen vastaista löydätte tästä? Tämä poistettiin erää paikkakunnan keskustelusta, paikkakunta ilmenee kyllä tuosta tulevasta tekstistä. Kokonaisuus jää ehkä epäselväksi muille, kuin jo keskusteluun osallistuneille, sitä pahoittelen.
Poistettu teksti:
Ihan mukavaa kun saatiin jonkunlainen keskustelu tästäkin aiheesta. Tuli ”heskustelun” mahdollisuus. Toki rehellisesti sanottuna piti kirjoittamani juurikin keskustelun, mutta mukava sanahan tuo heskustelukin on, vaikka ei mitään varsinaisesti tarkoitakaan.
En suinkaan moittinut, tai sanonut minkälaisia tulisi kannanottojen olla. Totesin niitä vain palstalle tyypillisiksi. Rautalankamalleja en nyt rupea vääntämään edes ikään kuinkaan. Uskon että sinulla on niitä vaikka minulle asti jakaa omasta hyllystäsi.
Tyypillisellä tarkoitin lähinnä sitä, että harva se ketju tällä palstalla, johon ei koneinssejä ja somaleja jotenkin sotketa. Ei se minua varsinaisesti haittaa, mutta onhan tuota ihan kyllästymiseen asti, aivan, no ei ole pakko lukea. Niinpä.
Seuraavalle kommentoijalle nigtoutille, eikös se sanonta juuri kuulu, älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Minä erehdyin sen tekemään, kun luulin, että Lieksa-palstan sisältö ohjeistus olisi poistettu tuosta palstamme alusta. Se oli mielestäni hetken aikaa poissa. Penaalin terävimmäksi en koskaan ole itseäni väittänyt. Terävä tässä tapauksessa on tuo karttaneula.
Sananlaskuista, hieman aiheeseen liittyen, voi lukaista esim. tuolta seuraavasta linkistä. Sieltä löytyy Astronomy nimimerkiltä erittäin huvittava: ” Parempi siemen syöksyssä kuin kymmenen pussissa”;)
https://www.tiede.fi/keskustelu/53710/ketju/sananlaskuja - Ho hupsista sentään. Nyt on syytä selventää aloitustani, joka on saattanut joitakuita ihmetyttää. Eihän se minnekään ole kadonnut. Siinä se karttaneula spiikattuna tököttää edelleen. Sitä tarkoitin ”terävimmällä”. Oli se eilen mielestäni aloitukseni ajankohtana poissa. Taisin erehtyä, tai nuolaista ennen kuin tipahtaa. Ei päästy vielä erikoisseurannasta;)
Mutta väärinkäsityksistä huolimatta onhan tänne tullut näitä tyypillisiä kannanottoja. Ei näköjään mitään uutta. - Tuosta lisäaineesta vielä juolahti mieleeni.
Lisäaine? Mitähän meille salaa syötetään? Mikä on nautintoaineen ja lisäaineen ero? Kahvi, alkoholi jne..
Entäs somen lisäaineet? Se on sitä mentaalisen puolen salakavalaa ”syöttämistä”. Jokainen voi myös keskenään pohdiskella, aiheuttaako nykytekniikka ja some liiallista addiktoitumista eli riippuvuutta. Ei tämä ole ensinkään enää sitä kirjeenvaihtoa, jota käytiin vielä 90- luvullakin. Sanoisin jopa, että moinen kehitys näissä asioissa voitaisiin luokitella vähintäänkin arveluttavaksi. Kehitys kehittyy, mutta hyvällä syyllä voitaneen kysyä, olemmeko siihen varautuneet, kypsyneet ja kehittyneet?
Sosiaalinen media, kuten tämä Suomi24,on sikäli ”mahtava”, että tällä voivat keskusteluun osallistua kaikenkarvaiset ystävämme, laidasta laitaan on sitä omaa luonnollista olotilaa. Sehän on tietty toisaalta mielenkiintoista, mutta toisaalta usein ylilyövää liiallisen omakohtaisuuden takia. Niin sen osittain varmaan kuuluukin olla, mutta viihdyttävänä tämä pysyisi, jos tieten tahtoen ei loukkaa ketään, eikä pahaa tarkoita tarkoituksella. Turhat poistot ovat yksi, mielestäni loukkaava asia tällä palstalla. Siinäpä vasta oikea "aarre", jos palstalle löytyisi oikeasti pätevä henkilö hoitaman moderointia. Hyvä moderaattori osallistuu myös ohjaavasti keskusteluun useammin, kuin laittamalla jonkun toista vuotta sitten aloitetun pysyvästi palstan alkuun.
Tätä tarkoitan: Lieksa-palstan sisältö. 29.3.2017 13:02 - Unibancolta erittäin kohtelias ja ymmärtäväinen kommentti. Luonnollinen olotila. Sehän on jopa kauniisti todettu, ellen sanoisi jopa ytimekkään laajasti, aivan kuin se sisältäisi kaikki ne ihmisluonteen piirteet sopusoinnussa, joita meillä kullakin on eri määrin sielussamme, mielessämme ja kehossamme. Toisaalta luonnollinen olotila on aika laajasti ja monimutkaisesti määriteltävissä. Mentaalinen ja fyysinen puolikin pitäisi erikseen tarkastella, joskin niillä on vahva yhteys toisiinsa.
Toki ymmärrän myös hienovaraisen vihjauksesi tiettyyn suuntaan. Siihen totean vain edelliseen viitaten, että ei ole syytä leimata koko lössiä minun onnistuneen karhunkaadon aiheuttaman täpinäni ja ylilentoisen huumorivouhkaamiseni takia klo 0:13. Tuosta huumorintajusta vielä sen verran, että sekin on jokaisella meillä ns. eritasoinen luonnollinen olotila. Sitten vielä, jos huumori kohdistuu hieman pilkallisesti omaan itseensä, niin se on vaan kestettävä hymyssä suin, varsinkin kun antaa siihen itse aihetta... Heh perskeles vaan kaikille tasapuolisesti!
Rotestimökinpojan "lössin" näin puolenpäivän maissa Lieksan ABC-asemalla. Olipa todellakin melkoinen motoristien porukka. Koko parkkipaikka täynnä. Osa jo 73 tiellä.
Ehdottomasti varmaa löytökokemusta tuolta reissulta on saatavissa aarteenetsintään verrattuna. Ja omanlaistansa etsintäähän se on tuo motoristienkin harrastus. - Hyvä kun otit himoni huomioon hyvä Tapiolan ”toveri”.
Kuokkavieraille on järjestetty ohjattu harhautuskuljetus Läpikäytävän seisakkeelta vanhalla lättähatulla.
Lieksan asemalta toimittaja ja kuokkavieras toimitetaan arvokkaasti Hotelli Puustelliin. Siellä on tarjolla sivistyneessä määrin myös noutopöytä nälkäisille ja alkoholipitoisia nautintoaineita, jotta ei kuokkivan ja toimittajan reissu menisi aivan reisille. Tietenkin seminaari ry:n laskuun, että ei jäisi pahaa mieltä.
Olen aina ollut sitä mieltä, että lössimme on hyvin luontotietoinen. Toki muutenkin sopivan tietoinen;)
Kaikenlainen nesteenkorkeus on huomioitu hyvin kohteliaasti monin eri tavoin.
Kuten sanoin karhut, ovat omissa oloissansa, haasteissa tulevissa, kaadettavissa. Aina en tahdo, en tohdi, kaataa. Kuten Väinön kaadot on ymmärrettävä, veitikan silmin... Nyt kellon ollessa jo ehtoota kolkutteleva, toki on syytä tilaansa mietiskellä;) Suuria kuin oleva, tai olematonta pientä, kuin menneen talven avantouinnin jälkeen. No ei se karhunkaadon tila avannoissa ui, minä joskus. Puuta ja heinää, se on joskus edes hengissä pitänyt. Liukumiinat ja kanatkin;)
Ja ne koirat otetaan nyt. Minulla on ollut kolme pystykorvaa. Siis Suomen. Muutama muukin pystykorvainen puolikasvatti liki karhukoiraa on ollut. Tapiolan metsoja vain kuusi olen tiputtanut. Koppeloissa laskuni ovat sekaisin, ja unholaan jääneet;) Kanalintu on mielestäni erittäin viisas. On täysin epäoikeutettua sanoa tiettyjä vertauskuvia kauniimman sukupuolen suhteen näissä seikoissa. Ja nyt olen aivan tosissani.
Muistaakseni, mäyräkoirien ja Lahden lähditkö koirien evoluutiokehityskaari, alkoi suurin piirtein samoilla vuosikymmenillä. Molemmissa oli 12 kpl. näpsittelyyn ja napsitteluun suunnattuja imetettäville tarkoitettuja kisailuhilumääriä melkein samasta pentueesta... Lähiöelämässä on juuri tuota hävytöntä mäyräkoirien väärinkäyttöä. Karhunkaato porukoissa on monia tarinoita niitä. No, koska alle 18 v. saattavat lukea tätäkin, niin se olkoon siitä.
Tosimäyräkoira on uskollinen, juomareviiriään, ja omiaan puolustava pituusominaisuuksiltaan. Hyvin koulutettu korkkimäyräkoira on riskisosiaalinen, tasapainoinen ja sydänystävällinen. Joskus saattaa äkäpäissään purra jopa suosikkipihakalkkunalta laulavan kaulan poikki. Matala ja pitkänomainen käyräkoira liikkuu ketterästi, sekä sosiaalisesti, että tupatapahtumatilanteissa. Olen nähnyt sen aivan omin silmin karhunkin karkottavan;)
Toki, hyvät ystävät. Me olemme, tai pikemmin minä nyt näin. Toivoakseni, olemme hyvällä päällä, ja mielellä. Minulla on miinaharava hehkeä, ja miinat tuoksumattoman lukitussa tilassa varmistettuna. Viritys on miinoille myös varmistettu. Pitäähän uteliaillakin olla pähkäiltävää;)
Kiitos kutsustasi arvoisa Wanha. Vasen ja oikea ovat nuottilentoterminologiassani jo tullet niin tutuiksi, jotta en enää eksy värille poluille sumussakaan NDB ja VOR taajuuksien kanssa. Ja hyvä kun muistutit tuosta peitetiheiköstä... Sitä seurasi muistaakseni tunneli;)
Toisaalta, olisiko ajatusta jos tulisin hieman ääntä pitäen kopterillani?;)
https://www.youtube.com/watch?v=ewof1hb1ELo - Toki. Ärrän kierrän ympäri orren ässän pistän taskuun.
- Nyt olet mielestäni täysin oikeilla linjoilla. Kuten olemme aikaisemmassa yhteyksissämme todenneet, on parasta keskittyä, ainakin aluksi vain puoli-iskuun, lehmätilan tontinkulmalta varusteet vietynä. Tosi sissi häivyttää, hajuakaan ei muilla. Kerran yksi huomasi ja sanoi, ammu;)
- Hei teille, kotvasta aikaa.
On se vaan hieno juttu, että nämä vanhemmat herrasmiehet jaksavat huumorinpilke silmäkulmassaan olla seuranamme. Olen myös äärettömän otettu, että minut on hyväksytty tähän meidän lössiin. Seuraajalla on yllättävän läheltä liippaavaa tietoa jollakin käsittämättömällä optiolla. Yhdessä kirjeenvaihdossa todellakin aioimme pitää tämän uusimman aarteenetsintäseminaarin tykönäni. Siitä oli suunniteltu kaksipäiväistä. Paikka oli sen vuoksi valittu, että vieressä on suurehko lehmätila, ja sen tuottamat taktiset aseet asian tuoksunnassa olisivat helpottaneet peitetehtävää, ja uteliaat seuraajat näin ollen olisivat viivytetyt tärkeän ydinalueen ja jatkotoimien suojaamiseksi.
Uusi suunnitelma on nyt vireillä ja hyvin näyttää toimivankin. Onneksi ollaan sen verran sissejä, että taidetaan monenmoiset ketunlenkit ja vaaralliset ja vaarattomat räjähteet, ketun häntä kainalossa, toisinaan jäniksenkäpälän ollessa piilossa repussa. Minä tuon sekä miinaharavan, että viikko sitten uusitun räjäyttäjän pätevyyskirjan. Se on nyt uusittuna yhtä kiloa liukumiinaa paremmilla pätevyyksillä. Saamme levittää em. miinoja yli kaksikymmentäviisi kiloa vuorokaudessa. Eiköhän se Vuonislahden tapaaminen tästä onnistu.
Wanhan ja kaikkien muiden ”lössiiin” kuuluvien raittiutta kunnioitan sen verran suurella mielellä, ja syvältä kaivamallani harkinnalla, jotta pystyn helposti olemaan nenä valkoisena vaikka parinkin seminaarin ajan. Olenhan tehnyt sen aiemminkin;)
Nyt kuitenkin, loman alkajaisiksi, kävin lavallisen Karhua viikoksi, perinteitä kunnioittaen. Lehmätilan vierellä asuskellessani minulla on myös eteisen seinällä karhukello karhujen karkottamiseksi. Siitä lähtee tarvittaessa kantava ja komea ääni. Jotkut kutsuvat sitä vellikelloksi, mutta jotain rajaa sentään! Rajaa siitäkin on tulkittavissa. On oltava monessa vastuullinen.
Elämä on joskus aarteen etsintää. Itse kullekin. Ja hieman vielä Leinoa. ”Kell onni on se onnen kätkeköön”. Toki tuostakin saattaa joku emeritus olla kateellinen ja eri mieltä? En nyt muista.
Ja, kuten tapoihini ja tyyliini ovat kuuluneet. On loppukevennyksen aika. Muistaakseni jo edellisellä, ”tuhotulla” nimimerkilläni, totesin omaksi lystikseni soittelevani kosketinsoittimia.
Mietiskelen nyt tässä, jotta olenkohan habitukseltani kuin puolikas häntä, kahdentoista vuoden kuluttua. Voinhan mustan huumorin siivin olla maatunutkin, tai tuhka tuulessa, pölynä aarteittenne päällä;)
https://www.youtube.com/watch?v=GLzVYw3eOyc - Elämän kulussa on sekä suurta, että pientä. Lukiessani edellistä, osasin jo päätellä tasosta kirjoittajan. Me kaikki olemme osatekijöitä täällä todella suuressa maailmassa. Jopa universaalisesti. Eivät omat ymmärtämättömät tekemisemme, eivät myöskään ymmärtämättömät aatteemme tällä palstalla kovin ratkaise kaiken maapallon ongelmia.
Aika jossa elämme, ei ole yksilöstä kiinni. Se on laajasta näkemyksestä kiinni. Yhtäkään poliittista puoluetta en pidä laajan näkemyksen kiinni pidosta pätevän pitävänäni. Tuulen leijoja ovat.
Minä olen ainoastaan, eläkkeelle siirtyessäni, puutarhaihminen kirjoille? Tai kasveille. Ehkä koneille? Kyllä on onneksi haasteita;)
Hämmennän kohteliaasti. - ”kyllä.vain
8.5.2018 21:32”
”Mielestäni maakuntapalstoillakin voidaan aivan hyvin kirjoitella Suomen yleisistä asioista, maahanmuutosta jne. Ei Suomi-foorumia pidä liian vakavasti ottaa, joten ei ole paljon väliä mistä sitä kirjoitellaan.
Sana olkoon vapaa, mutta toki selvät asiattomuudet voi poistaa.”
🔑
🌝
Edellinen lainattu, on mielestäni tämän ketjun viisain kommentti tähän mennessä.
Perustelut: Se sisältää oikein ymmärrettynä kaikkea sitä, mistä monet, niin kuin minä esimerkiksi haaveillen kirjoittelen. Kirjoittelemme liian laajasti laajaan turhan pitkiä tarinoita tänne. En aina jaksa lukea itseänikään;)
Joskus sitä taipuu jopa miettimään, miksi meille on annettu lämpöä, neutraalia seisahtuneisuutta, jäädyttävää kylmyyttä jne .
Kolminaisuus eri kulmineen ei ole pyhää. Se on monimuotoista katsontakantaa meille ajatustemme jäsentämiseen.
Nyt en ole tietyistä syistä hennolla mielellä. Siinä kaikki. Tai on ainakin melkein.
Kappalevalintani tällä kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=p5Rj2Y0rFUo - ”yhtä-klapsetta-vain
8.5.2018 19:50
Mites nämä läpyskä jalkaset, mitäs sanomista olisi aikeistaan ja töistään-”
Vastaus kysymykseesi ilman mitään kummempaa taka-ajatusta;)
Mene heidän tykönsä, ja toivo, että joku työllistää siinä samalla sinutkin. Jos olet jo töissä, ryhdy heidän opettajakseen ja tutoriksi. Kolmas sektorikin antaa joskus hyvän onnen, paremman kuin sohvan perunana olo. Tänään kyllä heittäydyn minäkin sohvalle perunaksi katsomaan Suomi-Norja ottelun. Ottelua tiedossa enemmän kuin...
Jos loputtoman siistimisen tarvetta on, ollaan loppujen lopuksi keskustelussamme täysin tyhjässä tilassa.
En luokittele itseäni asiakirjoittajaksi; täällä on monta muuta parempaa, mutta kommentoin kuitenkin.
Suomi24:n olisi kommentoimattanikaan syytä selkeyttää ja muuttaa sääntöjään. Monet ovat olleet ne kerrat kun poistetaan tai poistatetaan typerästi robotin myötävaikutuksella aloituksia tai kommentteja. Ei niin fiksua robottia ja tekoälyn hallintaa ole vielä näinäkään aikoina kehitetty, että se arvioisi objektiivisesti poiston syyn.
Minusta on alkanut tuntua, että Lieksa palsta on ”monipuolisen” ja ylisuvaitsevaisuuden ja rasistisen rassettelun myötä asetettu jonkinlaiseksi koepalstaksi, ”(palstalaboratoriohiireksi;)” juuri tälle robotille altistaen. Mielestäni ei ole oikein jos kuka tahansa vastuuntunnoton pääsee tätä myötä vaikuttamaan mitä poistetaan ja mitä ei. Se rikkoo montaa tasavertaisuussääntöä, ehkä jopa sivuaa perustuslain rikkomista.
Aloittajan mainitsema tila syntyy juuri täten. Ei osata tulkita sääntöjä eikä lakia, sananvapautta ynnä muuta oikein. Eipä silti, eivät tällä palstalla useat kirjoittajatkaan. En täysin minäkään.;) Siksi olisi syytä poistaa käytännöstä tuo robotin mahdollisuus ilmiannon myötä poistamiseen mahdollistavasta käytännöstä. Ihminen siihen tarvitaan, eikä ketä tahansa. Hänen on oltava koulutukseltaan pätevä hoitamaan tätä tehtävää. Jos ylläpidolla ei ole resursseja tai muuta syytä tai halua palkata kunnon palstavalvojia suomi24 foorumiin, on tilanne jatkossakin sekava ja epämieluisa monelle täällä osallistuvalle. Minusta ei niin väliä, osaan olla helposti muuallakin, ja tekemistä riittää. Harmi vaan, jos ei asioita osata tehdä kunnolla alusta loppuun, jos jotain kerran aloitetaan. Rahasta Aller julkaisulla tuskin on niin suurta pulmaa, etteivätkö halutessaan hoitaisi asiaa tämänkin palstan osalta kuntoon.
PS. Toivon tasavertaisuutta, järkeviä päätöksiä, ja asiallisia kirjoituksia Lieksan palstalle. Turhan uikuttajat saadaan kuriin vain kunnollisella palstavalvonnalla. - Kyllä minä hävetä osaan silloin kun on syytä. Eipä ole tullut osallistuttua tämän ketjun kirjoitteluun useaan päivään. Myytinmurtajan ” tekninen käsiala” saattaa hieman muistuttaa omaani, mutta asiasisältö siinä on täysin metsikössä. Ei ole tapani ketään täällä edes huumorin varjolla nimitellä tai haukkua. Ei sellainen ole edes mielestäni hauskaa huumoria.