Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Ai+niin,+pitihän+minun+tämä+vielä+jotenkin+mainita.+Suomi+on+jo+toisen+kerran+onnellisin+maa.
  2. Rasisminvastainen+viikko+on+poliittisen+tarkoitushakuisuuden+keksintö.+Hämäystä,+koska+laki+ja+oikeamielinen+humanitäärisyys+kyseenalaistetaan+näin.+Käsi+kädessä.+Humanitäärisyys+jo+pelkkänä+sanana+on+toisille+ihmiselle+täysin+vastakäsitteellinen.+Ajatelkaamme+vaikka+islamilaiseen+uskontoon+kuuluvia+"humaanin+rakkauden"+kunniamurhia?+Humaani+ja+humanitäärinen+maahanmuutto+on+tavallaan+keskusteluyhteyksissä+monissa,+pohjaansa+vailla.+Lettosuohon+ja+suonsilmäkkeisiin+koko+idea+katoaa!Eikä+tässä+kaikki,+kuten+ostos+tv:n+slogaanit+toistelevat.Nyt,+ylipäänsä+vaalitoimistoilla+ja+heidän+päämiehillään+näyttää+olevan+pallo+hukassa.+Mielenkiintoista+minkä+agendan+vaalit+näistä+tulevat+loppusuorallaan.+Ennakkoäänensä+antaneet+saattavat+vielä+yllättyä.+Minä+aion+katsoa+kaiken+varsinaiseen+äänestyspäivään+asti,+ja+teen+vasta+sitten+päätökseni.+Nykyisin+näyttää+olevan+tosi+kääntäjiä+ja+vääntäjiä+joka+puolueessa.+Ja+julkinen+sana+on+supisten+suitsissa+valjaisiin+heidän.+Jonkun+verran+myös+ihmetyttää+aloitteenteon+vaikeus.+Lettipäät+ja+aivopestyt+laitetaan+ensirintamalle+raukkamaisesti+kuin+koekaniiniksi,+Ruotsista+asti,+ja+sitten+ollaan+taiten+keräämässä+havaittua+kermaa.+Väärin+toimitaan,+sanon+minä.+Ryhdistäytykää.PS.+Toivoisin+kohteliasta+asiaperusteisiin+tukeutuvaa+mielipiteidenvaihtoa,+eivät+toisten+syyttely+ja+loanheitto+ole+kohteliasta.+Monta+kertaa+olen+tunnustanut+olevani+erimieltä+tiettyjen+palstahenkilöiden+kanssa,+mutta+ei+se+keskusteluyhteys+sen+takia+katkea.+Ratketkoon+vaikka+robotilla,+mutta+ihmisen+robottimainen+tyhmyys+minua+aina+harmittaa,+ei+erimielisyys.+Ei+aito+demokratia.+Siitä+on+syytä+pitää+kiinni.Ja+lopuksi.+Aloittajaa+kaikesta+huolimatta+arvostan+keskustelijana+ja+kommentoijana.+Inhimillisyys+on+jotain+sellaista,+että+se+antaa+aina+toivoa+asenteiden+muuttumiseen.+Jokaisella+on+mahdollisuus+korjata+mielipiteittensä+suuntaa,+jos+havaitse+jotain+hämärää+tai+täyspimeää+väärää.+Mutta+se,+että+todellisen+valon+löytää,+se+on+kaikille+meille,+puoluekannasta+riippumatta+haaste.Kevennykset+myöhemmin,+jos+on+sopivaa+aihetta.
  3. Kevättalvella+-16+tai+-17+satuin+olemaan+pihassa+lumikolan+kanssa.+Tuolla+ylempänä+listattu+erään+firman+edustajapartio+ajeli+Toyotallaan+pihaan.+Nousivat+hyvin+itsetietoisen+näköisinä+autostaan.+Pukeutumisesta+katsoin+ensin,+että+ovatkos+nämä+palolaitokselta+pölähtäneet+tänne,+kun+oli+niin+samannäköiset+työpuvut+vedetty+niskaan.+Ja+keskustelu+alkoi.-+Päivää,+liikutaan+tässä+paloturvallisuusasioissa.-+No,+päivää,+päivää.+Ihankos+sitä+ollaan+paloviranomaisia+tai+peräti+palotarkastajia+kysäisin.-+Ei+nyt+aivan,+mutta+tarkistettaisiin+näin+aivan+ilmaiseksi+savuhormien+kunto.+Vilkaisivat+katolle+ja+totesivat+olevan+monta,+kuten+onkin+talossani.+Sitten+se+puheliaamman+tuntuinen+alkoi+selostaa,+että+toinen+heistä+nousee+katolle+ja+pudottaa+tällaisen+savukapselin+savuhormiin+jota+näytti,+ja+toinen+menisi+tarkkailemaan+sisälle+vetoa+tulipesän+kautta+pellit+aukaistuaan.+-+Näyttäkääpäs+henkilöpaperit.+Tuohan+näyttää+aivan+kevyen+kranaatinheittimen+puolipanokselta,+totesin.Se+puheliaampi+kaivoi+ajokortin+esille.-+Ei+kelpaa.+Pitää+olla+henkilökortti+tai+passi.+Nuohooja+kävi+pari+viikkoa+sitten+ja+totesi+kaikkien+hormien+olevan+kunnossa.Lopputuleva+oli,+että+joutuivat+lähtemään+ilman+ilmaisia,+sen+kummempia+operaatioita+ja+sopimuksia+tekemättä+pois.+Katolleni+en+heitä+laskenut,+enkä+varsinkaan+sisälle.++Jälkikäteen+luin+lehdestä,+että+näitä+on+liikkeellä.+Artikkelissa+todettiin,+että+nuohoojan+säännöllinen+käynti+ja+tarkistus+kerran+vuodessa+riittävät.+Hyvä+kun+näitä+asioita+tuodaan+kertauksenkin+tavoin+esille,+koska+jollekulle+vanhukselle+saattaa+olla+uusi+asia.+Yksikin+kusetukselta+pelastettu+vanhus+on+tyytyväinen,+oivaltaessaan+oikeutensa.Kilpailuttaa+voi+aina+jos+itsestä+tuntuu+että+remontti+olisi+paikallaan.+Hätiköidä+ei+kannata.+Ei+muissakaan+asioissa.+Nykyisin+on+kaikenlaista+yrittäjää+liikkeellä.Vaalihumussa+näyttää+vasta+olevankin,+oikein+vastan+vääntäjiä.+Löylyn+lyöjiä+kovia;)
  4. Vastaukseni+Uuninpankon+toteamaan+tulee+tässä.Kotvan+aikaa+olen+jo+odottanut+että+joku+yhdistää+tuosta+tyylistäni+ja+ennen+kaikkea+pitkistä+kirjoituksistani+nimimerkit+yhteen+ja+samaan+henkilöön.+Jos+olisin+kuten+useat+poliitikot”+epämiellyttävistä”+asioista+kiinnijäätyään,+kiistäisin+koko+asian.+Ajattelen+kuitenkin+niin,+että+helpompaa+ja+pienemmän+riesaan+tie,+niin+itseni+kuin+teidänkin+kannaltanne,+on+myöntää+asia+heti+oikopäätä+sen+kummempia+selittelemättä.+Epäilys+kuitenkin+jäisi+ja+jatkossa+olisi+entistä+vaikeampaa+kirjoitella+omia+rehellisiä+mielipiteitään.+Itsekin+olin+jo+miettinyt+missä+yhteydessä+paljastaisin+tämän+vedätykseni,+koska+ymmärsin+kyllä+usean+teistä+aavistelevan+ja+näkevän+selvän+yhteyden+juuri+tyylissä+ja+kirjoitusten+pituudessa.+Ei+tällä+palstalla+montaa+ole+jotka+viitsivät+pitkiä+tekstejä+kirjoitella.+Hamekangashan+minulle+pitäisi+ostaa,+jos+en+myöntäisi.+Eli+kyllä+olen+alias+realistiWolfWolf+ja+joskus+hieman+lapsellinenkin.+Veikkailin+jo,+jos+asia+tulisi+esille,+mielessäni+80/20+Uuninpankko/+joku+muu.+Kiitos+sinulle+annettakoon+siitä.+Näin+pääsemme+normaalin+päiväjärjestykseen.+Ajatukset+ja+mielipiteet,+joita+Wolf+kirjoitti+ominaisuudessani,+allekirjoitan+edelleen+täysin.Lopuksi+siteeraan+mietelauseeksi+meille+kaikille+Arvo+Turtiaisen+suomentamaa+Elmer+Diktoniusta.”Minä+nauran+elämän+hirvittävälle+irvikuvalle:+mitä+se+on+-+mitä+sen+pitäisi+olla.Itkeä+minun+pitäisi.Mutta+minä+haluan+elää+-+minä+nauran.”