Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ai+niin,+pitihän+minun+tämä+vielä+jotenkin+mainita.+Suomi+on+jo+toisen+kerran+onnellisin+maa.
20.03.2019 20:49
Rasisminvastainen+viikko+on+poliittisen+tarkoitushakuisuuden+keksintö.+
Hämäystä,+koska+laki+ja+oikeamielinen+humanitäärisyys+kyseenalaistetaan+näin.+Käsi+kädessä.+
Humanitäärisyys+jo+pelkkänä+sanana+on+toisille+ihmiselle+täysin+vastakäsitteellinen.+Ajatelkaamme+vaikka+islamilaiseen+uskontoon+kuuluvia+"humaanin+rakkauden"+kunniamurhia?+Humaani+ja+humanitäärinen+maahanmuutto+on+tavallaan+keskusteluyhteyksissä+monissa,+pohjaansa+vailla.+Lettosuohon+ja+suonsilmäkkeisiin+koko+idea+katoaa!
Eikä+tässä+kaikki,+kuten+ostos+tv:n+slogaanit+toistelevat.
Nyt,+ylipäänsä+vaalitoimistoilla+ja+heidän+päämiehillään+näyttää+olevan+pallo+hukassa.+Mielenkiintoista+minkä+agendan+vaalit+näistä+tulevat+loppusuorallaan.+Ennakkoäänensä+antaneet+saattavat+vielä+yllättyä.+Minä+aion+katsoa+kaiken+varsinaiseen+äänestyspäivään+asti,+ja+teen+vasta+sitten+päätökseni.+Nykyisin+näyttää+olevan+tosi+kääntäjiä+ja+vääntäjiä+joka+puolueessa.+Ja+julkinen+sana+on+supisten+suitsissa+valjaisiin+heidän.+Jonkun+verran+myös+ihmetyttää+aloitteenteon+vaikeus.+Lettipäät+ja+aivopestyt+laitetaan+ensirintamalle+raukkamaisesti+kuin+koekaniiniksi,+Ruotsista+asti,+ja+sitten+ollaan+taiten+keräämässä+havaittua+kermaa.+Väärin+toimitaan,+sanon+minä.+Ryhdistäytykää.
PS.+Toivoisin+kohteliasta+asiaperusteisiin+tukeutuvaa+mielipiteidenvaihtoa,+eivät+toisten+syyttely+ja+loanheitto+ole+kohteliasta.+Monta+kertaa+olen+tunnustanut+olevani+erimieltä+tiettyjen+palstahenkilöiden+kanssa,+mutta+ei+se+keskusteluyhteys+sen+takia+katkea.+Ratketkoon+vaikka+robotilla,+mutta+ihmisen+robottimainen+tyhmyys+minua+aina+harmittaa,+ei+erimielisyys.+Ei+aito+demokratia.+Siitä+on+syytä+pitää+kiinni.
Ja+lopuksi.+Aloittajaa+kaikesta+huolimatta+arvostan+keskustelijana+ja+kommentoijana.+Inhimillisyys+on+jotain+sellaista,+että+se+antaa+aina+toivoa+asenteiden+muuttumiseen.+Jokaisella+on+mahdollisuus+korjata+mielipiteittensä+suuntaa,+jos+havaitse+jotain+hämärää+tai+täyspimeää+väärää.+Mutta+se,+että+todellisen+valon+löytää,+se+on+kaikille+meille,+puoluekannasta+riippumatta+haaste.
Kevennykset+myöhemmin,+jos+on+sopivaa+aihetta.
20.03.2019 20:39
Eikös+heitä,+siis+maahanmuuttajia,+ohjata+ihan+hyvää+tarkoittaen+sinne+mistä+heille+vaan+työpaikka+suinkin+löytyisi.+Tulikohan+tutkimuksessa+esille+myös+se,+kuinka+hyvin+heidän+kykynsä+ja+opin+omaksuminen+korreloi+mahdollista+tulevaa+ammattia.+Jos+suomen+kieli+ei+oikein+ota+sujuakseen,+niin+eikös+se+siivousala+ole+tyhjää+parempi?+
Parempipalkkaisiin+ammatteihin+tarvitaan+myös+pidempi+koulutus+ja+se+koulutus+ei+ole+aivan+ilmainen.+Heillä+itsellään+varmaan+on+säästössä+se+koulutukseen+tarvittava+summa.+Jotenkin+tuoksahtaa+siltä,+että+juttu+piti+vääntää+tästä+rasisminvastaisen+viikon+kunniaksi,+vaikka+puoliväkisin.+
Minua+tuo+ei+nyt+kovin+hätkäytä,+mutta+moni+perussuomalaisesti+ajatteleva+saa+näistä+jutuista+vain+lisää+tuulta+purjeisiinsa.+Varsinkin+kun+ei+nyt+rasismi+sanana+riittänyt,+piti+kaivella+tämä+termi+piilorasismi+niin+viisautta+uhkuen+esille.+Siinä+on+monessa+kahvihuonekeskustelussa+jopa+vitsin+ainesta.
20.03.2019 10:06
Täällä+ja+muualla+mediassa+näyttää+edelleen+suvakkit+vs.+rasset+”informaatio-ottelu”+jatkuvan.+Ilmeisesti+hipoo+hienokseltaan+iloista+internaatti+meininkiä.+Ei+kovin+yllättävää.+Ikävää+kyllä,+että+todellisuuden+taju+useissa+kommenteissa+näyttää+hämärtyneen+molemmin+puolin+ääriottelijoilta.+Suvaitsevaisuus+ymmärretään+jotenkin+tarkoituksella+väärin+ja+leimataan+se+itseltä+pois+olevaksi+vaaralliseksi+ilmiöksi.+Vastaavasti+taas+rasismiksi+ja+natsismiksi+väitetään+perusteltua+haittamuuton+kritisointia.+Ei+hyvää+kumminkaan+puolin+tämä+liian+helposti+tapahtuva+yleistäminen+ja+laitojen+yli+tulviva+syytösten+suoltaminen.
+Nyt+kun+melkein+polkaisin+mieleni+tallani+pohjaan,+ymmärrän+heti+jarruttaa,+ettei+menisi+pitkäveteiseksi+ja+vaikeaksi+ymmärtää.
Parempi+minulle+ja+ennen+kaikkea+Teille,+että+pidempiä+kommentoimatta+siirryn+suoraan+keventämään.+
Mielestäni+tämä+edesmenneen+Jussi+Jurkan+anteeksipyyntö+kuvastaa+hyvin+molempien+osapuolten+toimintaa+ja+asennetta.+Voitte+itse+sitten+soveltaa+kumpi+osapuoli+on+tynnyri+ja+kumpi+naruun+tarttunut;)
https://www.youtube.com/watch?v=VW9sa-KvRB0
19.03.2019 16:38
Laki+ei+määrittele+kovin+tarkkaan+sopimusoikeudellista+huimaa+huijauksen+petosta+oikeusasteissa.
Asian+pointti+EHKÄ+on,+että+ilman+muuta+näennäisrehellistä+yrittämistä+on+kannatettava+enemmän+kuin+täyttä+huijausta.+Ymmärtävät+ihmiset+tulevat+keskustelemaan+näistä+yli+seuraavan+vaalikaudenkin.+Terminologiassamme+on+puolihuijaus,+ainakin+poliittisessa,+jo+osahyväksytty+pehmeytemme+takia.+Saahan+sitä,+ja+kannattaakin+ajatella+asioita+laajasti.+Suppea+ajattelukyky+on+aina+evoluutiossakin+naimaton+ja+siittämätön+lopputaistossa;)
Nythän+tämä+tänään+menee+pikku+keljuilun+takia,+kohta+aivan+uniseksi+puolelle+potentiaalia+psyykeänne+ajatellen.
01.03.2019 20:32
Kevättalvella+-16+tai+-17+satuin+olemaan+pihassa+lumikolan+kanssa.+Tuolla+ylempänä+listattu+erään+firman+edustajapartio+ajeli+Toyotallaan+pihaan.+Nousivat+hyvin+itsetietoisen+näköisinä+autostaan.+Pukeutumisesta+katsoin+ensin,+että+ovatkos+nämä+palolaitokselta+pölähtäneet+tänne,+kun+oli+niin+samannäköiset+työpuvut+vedetty+niskaan.+Ja+keskustelu+alkoi.
-+Päivää,+liikutaan+tässä+paloturvallisuusasioissa.
-+No,+päivää,+päivää.+Ihankos+sitä+ollaan+paloviranomaisia+tai+peräti+palotarkastajia+kysäisin.
-+Ei+nyt+aivan,+mutta+tarkistettaisiin+näin+aivan+ilmaiseksi+savuhormien+kunto.+Vilkaisivat+katolle+ja+totesivat+olevan+monta,+kuten+onkin+talossani.+Sitten+se+puheliaamman+tuntuinen+alkoi+selostaa,+että+toinen+heistä+nousee+katolle+ja+pudottaa+tällaisen+savukapselin+savuhormiin+jota+näytti,+ja+toinen+menisi+tarkkailemaan+sisälle+vetoa+tulipesän+kautta+pellit+aukaistuaan.+
-+Näyttäkääpäs+henkilöpaperit.+Tuohan+näyttää+aivan+kevyen+kranaatinheittimen+puolipanokselta,+totesin.
Se+puheliaampi+kaivoi+ajokortin+esille.
-+Ei+kelpaa.+Pitää+olla+henkilökortti+tai+passi.+Nuohooja+kävi+pari+viikkoa+sitten+ja+totesi+kaikkien+hormien+olevan+kunnossa.
Lopputuleva+oli,+että+joutuivat+lähtemään+ilman+ilmaisia,+sen+kummempia+operaatioita+ja+sopimuksia+tekemättä+pois.+Katolleni+en+heitä+laskenut,+enkä+varsinkaan+sisälle.++
Jälkikäteen+luin+lehdestä,+että+näitä+on+liikkeellä.+Artikkelissa+todettiin,+että+nuohoojan+säännöllinen+käynti+ja+tarkistus+kerran+vuodessa+riittävät.+
Hyvä+kun+näitä+asioita+tuodaan+kertauksenkin+tavoin+esille,+koska+jollekulle+vanhukselle+saattaa+olla+uusi+asia.+Yksikin+kusetukselta+pelastettu+vanhus+on+tyytyväinen,+oivaltaessaan+oikeutensa.
Kilpailuttaa+voi+aina+jos+itsestä+tuntuu+että+remontti+olisi+paikallaan.+Hätiköidä+ei+kannata.+Ei+muissakaan+asioissa.+Nykyisin+on+kaikenlaista+yrittäjää+liikkeellä.
Vaalihumussa+näyttää+vasta+olevankin,+oikein+vastan+vääntäjiä.+Löylyn+lyöjiä+kovia;)
01.03.2019 17:15
Tosi-ideologisessa+ajattelussa+on+se+ongelma,+että+poliittiset+puolueet+ovat+enemmän+pihalla+kuin+kaikki+meteorologit+yhteensä.
01.02.2019 21:57
On+näköjään+minunkin+eilisiltainen+aloitukseni+poistunut+bittiavaruuteen.+Mielipidesensuuria.+Kirjoitin+sen+rekisteröityneenä+sinisellä.+Nykyisiin+olen+tallentanut+aina+kirjoitukseni+vastaisen+varalle,+mutta+en+nyt+sitä+uusintana+laita,+koska+en+halua+enempää+tuottaa+päänvaivaa+kenellekään+tässä+onnettomassa+tilanteessa.+Uskon+Nurmeksesta+kotoisin+olevaa+poliisiylijohtajaa+ja+toivon+malttia+keskusteluun,+vaikka+se+joidenkin+mielestä+tuntuu+olevan+vaikeaa.+Vain+sen+verran+enää+tältä+erää,+että+uutta+minulle+oli+nämä+linja-auto+tapaukset+minulle.+Ne+ovat+todella+vakavasti+otettavia+rikoksia,+koska+siinä+vaarannetaan+jo+monen+täysin+ulkopuolisen+ja+syyttömän+henki+tarkoituksella+jonka+merkit+lähenevät+hyvinkin+terroristisessa+tarkoituksessa+tehtyä+rikosta.
Mutta,+kuten+sanottu,+ajattelin+antaa+tutkinnalle+rauhan+ja+omalta+osaltani+en+tämän+vuoden+puolella+tänne+mitään+kirjoittele,+en+rekisteröityneenä,+en+kirjautumatta.+Tässä+vaiheessa+lienee+kuitenkin,+kaikesta+huolimatta,+paikallaan+toivottaa+hyvää+itsenäisyyspäivää+teille+kaikille+avaruuden+kanssamatkaajille,+varsinkin+Suomalaisille.+Joulukin+on+ennen+uutta+vuotta,+eli+hyvää+joulua+myös,+kuten+vuotta+2019.
Kuulemiin+ja+näkemisiin+kotvaksi.
05.12.2018 20:00
Korjaan.+Usko+Kemppi+on+sanoittaja+jne.+Jatkakaa.
03.12.2018 23:54
Yllätit+hyvänä+purijana.+Hampaita+pihkalle,+ymmärryksen+on+jäljellä.+Pisteet+tällä+palstalla+jo+jaettu+osittain+tyhjään.+Toki+joskus+on+omien+pisteytyksiemme+välivuoro.
Varokaamme+enemmän+sitä,+mitä+aiomme+sanoa,+kuin+mitä+ajattelemme.
Tämä+Kaamoskuun+sanoitus+on+aivan+mahtava.+Kenen?+Tapsan+itsensä!
Ehkä+huomenna+jo+soitan+itselleni+sovitustani+tästä+hyvästä+kappaleesta.
Ajatelkaa,+muistelkaa,+ymmärtäkää.++Jatkakaa.
03.12.2018 23:38
Minä+ymmärrän+uskonnot+todellakin+työkaluina+vallan+pitämiselle.+Kaikki+työkalut+ovat+tarpeellisia.+Kyse+on+vain+siitä,+kuka+niitä+mitäkin+käyttää,+miten+ja+mihin.+Uskontojen+uskomukset+ovat+sameita,+jos+ajatus+ei+ole+selvä,+ja+työkalun+teon+kohteesta+ei+tule+kaunista+veistosta.+Uskontojen+varjolla+ei+pidä+hyväksyä+hölmöjä+tekoja+eikä+ajatuksia.
Karju+se+oli,+ei+villisika;)
Eikös+ollutkin+tavallisen+huomattavan+hullusti+ajateltu.
03.12.2018 22:07
Olen+samaa+mieltä.+Siinä+sitten+Uuninpankko+ja+realisti+Canis+Lubuskin+taistelisivat+rinta+rinnan;)
PS.+Nyt+ei+ollut+liian+pitkä.
03.12.2018 20:16
Niin,+eipä+tuolle+paljon+mitään+mahda.+Tästä+asiasta+on+kyllä+keskusteltu+pidemmän+aikaan,+ja+vieläkin+on+sellaista+mielipidettä+havaittavissa,+että+sananvapaus+lain+tarkoittamassa+merkityksessään+sallisi+laillisen+rajan+täyttävät+mielipiteet.+Mutta+eikös+se+lopputuleva+ollut,+että+palstan+pitäjällä+on+oikeus+valita+ja+poistaa+oman+palstavaltansa+nojalla+minkä+vaan+kirjoituksen,+ilman+että+sitä+katsottaisiin+sananvapauden+rajoittamiseksi.+Eli+oma+keskustelupalsta+olisi+se,+missä+lain+sallimissa+rajoissa+sananvapaus+täyttyisi+lain+tarkoittamassa+merkityksessä+täydellisesti.+
”Sääntöjen”+nojalla+meidän+on+tämä+kestettävä.++Mielipidesensuuri+on+halveksittavaa,+mutta+ei+se+ole+laitonta+tässä+yhteydessä.+Näin+minä+tällä+hetkellä+asian+tulkitsen.
03.12.2018 20:00
Vastaukseni+Uuninpankon+toteamaan+tulee+tässä.
Kotvan+aikaa+olen+jo+odottanut+että+joku+yhdistää+tuosta+tyylistäni+ja+ennen+kaikkea+pitkistä+kirjoituksistani+nimimerkit+yhteen+ja+samaan+henkilöön.+Jos+olisin+kuten+useat+poliitikot”+epämiellyttävistä”+asioista+kiinnijäätyään,+kiistäisin+koko+asian.+Ajattelen+kuitenkin+niin,+että+helpompaa+ja+pienemmän+riesaan+tie,+niin+itseni+kuin+teidänkin+kannaltanne,+on+myöntää+asia+heti+oikopäätä+sen+kummempia+selittelemättä.+Epäilys+kuitenkin+jäisi+ja+jatkossa+olisi+entistä+vaikeampaa+kirjoitella+omia+rehellisiä+mielipiteitään.+Itsekin+olin+jo+miettinyt+missä+yhteydessä+paljastaisin+tämän+vedätykseni,+koska+ymmärsin+kyllä+usean+teistä+aavistelevan+ja+näkevän+selvän+yhteyden+juuri+tyylissä+ja+kirjoitusten+pituudessa.+Ei+tällä+palstalla+montaa+ole+jotka+viitsivät+pitkiä+tekstejä+kirjoitella.+Hamekangashan+minulle+pitäisi+ostaa,+jos+en+myöntäisi.+
Eli+kyllä+olen+alias+realistiWolfWolf+ja+joskus+hieman+lapsellinenkin.+Veikkailin+jo,+jos+asia+tulisi+esille,+mielessäni+80/20+Uuninpankko/+joku+muu.+Kiitos+sinulle+annettakoon+siitä.+Näin+pääsemme+normaalin+päiväjärjestykseen.+Ajatukset+ja+mielipiteet,+joita+Wolf+kirjoitti+ominaisuudessani,+allekirjoitan+edelleen+täysin.
Lopuksi+siteeraan+mietelauseeksi+meille+kaikille+Arvo+Turtiaisen+suomentamaa+Elmer+Diktoniusta.
”Minä+nauran+elämän+hirvittävälle+irvikuvalle:+mitä+se+on+-+mitä+sen+pitäisi+olla.
Itkeä+minun+pitäisi.
Mutta+minä+haluan+elää+-+minä+nauran.”
03.12.2018 19:29
Vitsit+ja+kaskut+keventävät+joskus+mukavasti+ilmapiiriä.+Päällepäin+näkymätön+naurukin+tervehdyttää+ihmisen+oloa+ja+eloa.+Aiheeseen+sopiva+kasku+kerrottakoon+erään+professorin+tiimoilta.+Kaskuissa+on+myös+usein+tiettyä+opetusta.
Professori+Forselles+tapasi+vapaussodan+jälkeen+erään+entisen+oppilaansa,+joka+oli+lääkintäluutnanttina+ja+oli+kovin+tärkeän+ja+mahtavan+näköinen.
Forselles+kysyi+silloin:
-+Kuinkas+korkea+herra+te+nyt+olette+siellä?
-+Minä+olen+luutnantti.
-+Ahaa,+vai+luutnantti.+Tietääkö+luutnantti+kuka+oli+ensimmäinen+luutnantti+maailmassa?
-+En+satu+tietämään.
-Se+oli+Joosef.+Raamatussahan+sanotaan+että++”hän+vaatetti+itsensä+koreasti+ja+luuli+olevansa+veljiänsä+parempi”.+
Lähde+ei+ollut+tuntematon+potilas,+vaan+seuraava+potilas.
01.12.2018 22:04
Hyvä,+hyvä.+Tiedoksi+saatettakoon+muuten+se,+että+poistettu+viesti+tuossa+trolli+väittäjän+yläpuolella+oli+minun+tekemä.+Ei+olisi+saanut+muistella...
...tätä.
Tänään+on+muuten+se+päivä+kun+Talvisodan+alkamisesta+on+kulunut+79+vuotta.+Sitä+muistellessa+on+paikallaan+kuunnella+aivan+hiljentyen+Oi+Kallis+Suomenmaa.
Tässä+oli+linkki+ko.+lauluun.+Nyt+jätän+sen+pois.+>Kyllä+jokainen+sen+osaa+etsiä+ja+sanoja+lukea.
30.11.2018 23:14
Susikeskustelu+on+ollut+kautta+aikain+kiivasta+ja+värikästä.+Ilmeisesti+jatkossakin+on+näin+oleva.+Eikä+asiaa+yhtään+helpota+se,+että+sieltä+kehä+kolmosen+sisältä+on+tullut+ministeritasolta+lähtien+ihmeellisiä+kommentteja+ja+kolumneja+kirjoittelevia+henkilöitä+esiin,+jotka+kutsusta+huolimatta+eivät+tule+ottamaan+asioista+selvää.
Lähinnä+nyt+tule+mieleeni+ex+missi+ja+kulttuuriministeri+1999–2011+joka+esimerkiksi+Meidän+Perhe-+lehdessä+numero+9+vuonna+2005+kirjoitteli+suurpetojen+ja+susien+puolesta+aivan+käsittämättömän+yksisilmäisen+kolumnin.+Kalastajat+hän+moitti+siinä+sivussa+samaan+tappajakastiin.+Että+tällainen+avarakatseinen+ja+monipuolinen+kulttuuriministeri+meillä+oli+silloin+toistakymmentä+vuotta.+Monipuolista+vastuullisuuttako?+Hah,+sanon+minä.
Tuolloinen+Suomen+metsästäjäliiton+P-K:n+piirin+toiminnanjohtaja+kutsui+hänet+tutustumaan+nykyaikaiseen+metsästyskulttuuriin,+mutta+eipä+tainnut+kiinnostaa+ottaa+asioista+selvää.+
Nykyisinhän+hän+on+koirien+kouluttaja.+Onkohan+katseensa+yhtään+muuttunut+laajemmin+ymmärtäväksi?
Pitäisiköhän+kutsu+esittää+uudelleen+ja+ulkoilutuslenkit+koiriensa+kanssa+”turvallisille”+alueille.+Niitä+on+vähän+kohta+Lieksassa.+Ei+mitään+hysteriaa,+silkka+totuus+se+on.+Tämän+päivän+Lieksan+Lehdessä+juttu,+miten+jo+päiväkodin+lähellä+liikkuvat.
30.11.2018 17:08
Niinpä.+
Sinussa+hyvä+ystävä,+Kamuttaja,+on+paljon+pedagogin+omaa.+Laitoit+minut+laiskanläksylle+täysin+oikeutetusti.+Nuorempaa+sukupolvea+kun+olen,+sen+täysin+rinnoin+vastaanotan.+En+pysty+nyt+parempaan+kuin+Oinoseen.+
Minäkin+olin+jo+kansakoulussa+Pielisjärvellä,+kun+hänet+Turkuun+haudattiin.++Tämä+jääkärikapteeni+on+ainoa+hatara+tietoni+tällä+hetkellä.+Vapaehtoisesti+palvelukseen+hän+astui+marraskuun+neljäs+1915.+Arkistoni+on+paljon+heikompi+ja+eritapainen+sinun+niihin+verrattuna.+Misse-joki+kuitenkin+aina+jotenkin+näillä+Pielisjärveläisillä+on+ollut+taistelun+paikka+monilla+usein.
Jatketaan+vaan,+itsenäisyyspäivään.+Itsenäisesti.
PS.+Kuittaa+toki+kernaan+rehdisti,+jos+opintoni+tältä+osin+ovat+vielä+kesken.+Tai+ainahan+ne+ovat,+kuittaamattakin;)
30.11.2018 00:23
Että+ei+aiheesta+aiheetta+vierittäisi+pois,+ja+kulttuuria+unholaan+heitettäisi,+niin+lukeminen+oli+Libaussa+jääkäreiden+keskuudessa+suosittu+harrastus.+Kirjojen+puutteesta+tuli+suorastaan+lukemisen+nälänhätä.+Saksan+kieli+ei+ollut+kaikille+ymmärrettävää.+Siksi+suomen+ja+ruotsinkielinen+kirjallisuus+oli+halutuinta.+Hampurin+merimieskoti+ja+Berliinin+NMKY:n+skandinaavisen+alaosaston+myötävaikutuksella+saatiin+kuitenkin+ensiapua+lukemisen+nälkään.+Myöhemmin+kotimaa,+vaikeuksista+huolimatta,+pystyi+auttamaan+runsailla+kirjalähetyksillä.+
Saksassa+asui+myös+suomalaisia,+jotka+lahjoittivat+kirjoja.+Näin+saatiin+”kirjastot”+yksiköihin.
Suosituimpia+vaihdeltiin+yksiköitten+kesken.+Esimerkiksi+Kyösti+Wilkunaa+ja+Sateri+Ivaloa.
Kotimaan+lehdet+olivat+myös+kysyttyjä.+Uskokaa+tai+älkää,+mutta+yhteistoiminta+oli+niin+vahvaa,+että+paikallislehtiäkin+saapui+3-4+päivää+ilmestymisensä+jälkeen+Libaun+lukunälkäisille.
Kirjeenvaihto+oli+myös+ahkeraa.+Se+oli+sen+aikaista+sometusta.
Seuralehden+nimi+oli+siellä+Wimpeli;)
29.11.2018 22:50
Uskon+että+meillä+on+samoista+henkilöistä+tämä+tieto.+Vältän+nykyisin+nimien+laittoa+tänne,+koska+se+on+näköjään+ymmärtämättömissä+piireissä+epäsuotavaa.+Sen+verran+kuitenkin,+että+Kalle+Johannes,+Otto+ja+Antti+Evert+ovat+etsivän+löytöjen+lähellä.+Saattaa+joku+vaatturi+Oskarinkin+muistaa.
Mutta+ei+riittänyt+se+vuoden+1918+sota.+Kovin+kourin+koeteltiin+kansakuntaamme+talvi-+ja+jatkosodan+aikana.+Puhkesi+sitten+Lapin+sotakin,+jossa+entisiä+aseveljiä+vastaa+sopimuksen+muka+oli+taisteltava.+
Toiminta+suomalaisilla+sisseillä+on+ollut+aina+verta+säästävä.+Kunnon+sotilas+ei+toivo+muuta+kuin+rauhaa.+
Rukajärven+suunnan+historiayhdistys+on+Lieksassa+ja+Iisalmessa+toimiva+arvostettava+ja+kunnioitettava+sekä+aikaansaapa+yhdistys+keskuksineen+ja+nettisivuineen.
Osaltaan+nämäkin+keskukset+valaisevat+kansakuntamme+historiaa.+Ne+eivät+ole+mitä+tahansa+keskuksia.
Esimerkiksi+Petrovski+Jamin+hävitysretki+on+nyt+paremmin+tutkittu+molemmin+puolin+rajaa.+Jälkikäteen+propagandan+levittäjä+kadottaa+uskottavuutensa.
Punainen+Valpo+on+sekin+oma+juttunsa.+Kaikenlaista+riesaa+on+rehellisen+tolkun+ihmisen+elossa;)+Sitä+tanssitaan+vaan+marssin+tai+valssin+tahtiin.+Toivottavasti+ei+ikinä+luotien+tahtiin.
29.11.2018 20:30
2 / 31