Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Hän+menee+porukan+mukana+ja+koska+kaveritkin+ovat+siellä.+Yhteinen+ideologia+tuntuu+kivalta+koska+ihminen+on+massasielu."
Eivätkö+siis+ateistitkin+tee+samoin.
20.08.2018 13:50
"Olen+yllättynyt+ettei+kukaan+uskovainen+sanonut+olevansa+uskovainen+siksi+koska+on+saanut+syntinsä+anteeksi.+Tuollaista+kuitenkin+itseään+uskovana+pitävät+hokevat+uskonsa+tärkeimmäksi+asiaksi."
Eikös+tuossa+ole+vähän+ristiriitaa?+Monellakin+tapaa.+Monenko+uskovan+muuten+olet+kuullut+hokevan+sitä?
20.08.2018 13:45
Millähän+syytteellä+saat+asian+oikeuteen?+Kun+menet+poliisille+syyttämään,+että+tuo+uskoo,+mutta+ei+pysty+sitä+todistamaan,+niin+miten+veikkaat+käyvän?
20.08.2018 13:37
Mikä+uskonnonvapaus+se+sellainen+on?+Jumala+ei+ole+mikään+pelle,+joka+toimii+sinun+tahtosi+mukaan.+Jos+sinä+oikeasti+haluat+Jumalan+sinulle+ilmestyvän+tai+sinua+koskettavan,+niin+voithan+sinä+rukoilla+Häntä+elämääsi.
20.08.2018 13:34
Uskotko+sinä,+että+on+olemassa+joku+oikeudenistunto,+johon+voi+mennä+"manaamaan"+Jumalaa+esiin+sinun+mieliksesi?+Haluatko+rajoittaa+uskonvapautta?+Aika+harhaiselta+tuo+minusta+vaikuttaa.+En+silti+usko,+että+olet+harhainen.+Olet+vihainen.
20.08.2018 12:36
En+epäile+onnellisuuttasi+lainkaan.+Meillä+on+vain+se+ero,+että+jos+jotain+pahaa+sattuu,+niin+me+emme+ole+siinä+yksin.+Se+rauha+ja+onnellisuus+on+sisällä,+se+ei+välttämättä+ole+samanlaista+onnellisuutta+ja+rauhaa+kuin+mitä+sinä+ajattelet.+Ei+uskovat+mitään+ihmeolentoja+ole,+meillä+on+lähes+samat+ongelmat+kuin+ateisteillakin,+mutta+ehkä+eri+keinot+selvittää+niitä.+Uskontojen+nimissä+on+paljon+sodittu,+mutta+eiköhän+ateistit+ole+ihan+yhtä+"sotaisia".+Olimmepa+uskovia+tai+ateisteja,+niin+olemme+kuitenkin+ihmisiä.
20.08.2018 12:33
Ei+se+ihan+niin+taida+olla.+Miksi+sinua+muuten+niin+kovin+raivostuttaa+se,+että+me+uskomme?+Ei+kai+se+sinulta+ole+pois.
20.08.2018 12:25
Ai+nyt+me+olemme+jo+heikkomielisiä.+Hassua.
20.08.2018 08:25
Miksi+joillekin+jumalausko+on+niin+tärkeä+ja+mitä+mieltä+siinä+yleensä+on?+Syntyykö+se+kuolemanpelosta+vai+mistä?+Itse+pidän+sitä+aivan+järjettömänä.+Se+on+vain+pakenemista+todellisuudesta+omiin+haavemaailmoihin.+Ihminen+on+onnellisempi+ilman+Jumalaa+tai+jumalia+ja+myös+rehellisempi+itselleen+ja+muille.+Tämä+kysymykseni+on+aitoa+ihmettelyä.
Usko+on+tärkeä+siksi,+että+uskomalla+pelastuu.+Se+antaa+turvaa+ja+sisäistä+rauhaa.+Voi+se+syntyä+kuolemanpelostakin,+mutta+minulla+se+ei+synny+siitä.+Olen+uskonut+lapsesta+saakka,+mutta+vasta+nyt+se+on+tullut+toisella+tavalla+tärkeäksi.+En+pakene+todellisuutta+uskoon,+koska+usko+on+minulle+todellisuutta.+Elän+ihan+tässä+reaalimaailmassa+niin+kuin+sinäkin,+minulla+vain+on+usko+erona+sinuun.+Mistä+päättelet,+että+ihminen+on+onnellisempi+ilman+Jumalaa?+Jumalahan+ei+meille+helppoa+tietä+lupaa,+mutta+silti+varmaan+pääsääntöisesti+olemme+onnellisia+siitä+uskosta,+vaikka+muuten+menisikin+vähän+huonommin.+Meillä+on+kuitenkin+se+lupaus,+että+emme+ole+yksin,+vaikka+huonommin+menisikin+tai+kuolema+olisi+lähellä.
20.08.2018 08:23
No+totta+kyllä.+Kuoleman+miettiminen,+silloin+kun+sen+kuolemantuomion+on+saanut,+on+minulla+ainakin+ollut+erilaista+kuin+ennen.+Nyt+siinä+on+tietty+todellisuus+mukana,+en+oikein+sitä+osaa+selittää.+Voisi+olla+mielenkiintoinen+aihe+keskusteltavaksi.
19.08.2018 19:11
Minusta+hauskempi+lapsille+voisi+olla+joku+sellainen+joka+ei+sisällä+sukupuolielimiä+lainkaan+eikä+homoa.+"Senkin+senkin+hetero"?
Tuo+vanhemmille+tarkoitettu+on+huomattavasti+paljon+parempi+kuin+se+nykyisin+niin+useasti+käytetty.+:)
19.08.2018 16:51
Ymmärsinkö+nyt+oikein,+että+kun+usko.vainen+ei+sinulle+vastannut+syövästään,+niin+et+usko+hänellä+sitä+olleen?+Masennuksestahan+hän+ei+mitään+kirjoittanutkaan.+Minä+uskon+hänen+sanojansa,+tuskin+hänellä+mitään+syytä+olisi+siitä+valehdellakaan.+Ehkä+hänen+suhtautumisensa+sinuun+on+sellainen,+että+ei+koe+voivansa+sinulle+sellaisista+asioista+kertoa?+Täällä+kun+helposti+sitten+saa+kertomansa+paskana+niskaansa,+niin+helposti+siinä+tulee+vähän+varovaiseksi.
"Ei+kai+se+kenenkään+maailmaa+hajota,+jos+kertoo,+että+on+hankala+elämäntilanne+ja+juttukavereista+olisi+nyt+huutava+pula?+Kun+sen+voi+tehdä+asiallisestikin+ja+palaute+on+varmasti+paljon+parempi."
Minä+olen+valmis+syövästäni+kirjoittamaan+kenen+kanssa+vaan,+mutta+en+odota+täältä+saavani+siihen++asiaan+juttuseuraa,+koska+se+ei+ole+palstan+aiheita.
19.08.2018 16:37
"On+suorastaan+huvittavaa+että+nämä+hörhöt+kuvittelevat+ilmeisesti+että+tällä+kirjoitelulla+he+saavat+jonkun+ihmisen+käännettyä+uskovaiseksi.+Saa+ilmoittautua+heti+jokainen+sellainen+joka+on+kokenut+uskovaisen+herätyksen+palstan+kirjoittelun+kautta.+Saapas+nähdä+kuinka+monta+oikein+ilmoittautuu?"
On+aika+huvittavaa+ajatella,+että+jos+he+eivät+sinulle+ilmoittaudu,+niin+heitä+ei+olisi.+Totta+on,+että+tällä+palstalla+voi+törmätä+aika+luotaantyöntäviin+teksteihin,+mutta+kyllä+täältä+voi+sitä+toistakin+puolta+löytyä.
19.08.2018 16:16
"On+suorastaan+huvittavaa+että+nämä+hörhöt+kuvittelevat+ilmeisesti+että+tällä+kirjoitelulla+he+saavat+jonkun+ihmisen+käännettyä+uskovaiseksi.+Saa+ilmoittautua+heti+jokainen+sellainen+joka+on+kokenut+uskovaisen+herätyksen+palstan+kirjoittelun+kautta.+Saapas+nähdä+kuinka+monta+oikein+ilmoittautuu?"
On+aika+huvittavaa+ajatella,+että+jos+he+eivät+sinulle+ilmoittaudu,+niin+heitä+ei+olisi.+Totta+on,+että+tällä+palstalla+voi+törmätä+aika+luotaantyöntäviin+teksteihin,+mutta+kyllä+täältä+voi+sitä+toistakin+puolta+löytyä.
19.08.2018 16:16
Lapset+on+kyllä+mainioita.
19.08.2018 16:13
"Hyvä,+että+pidät+"usko.vaisen"+puolta+pahaa+sovinistia+eli+minua+kohtaan+ja+pystyt+olemaan+yhtä+lailla+kaveri+"keskustellaan"+kanssa.
Täällä+on+tärkeää+olla+oikeiden+ihmisten+puolella."
Näetkö+sinä+tämän+palstan+niin,+että+täällä+ollaan+jonkun+puolella+ja+jotain+vastaan?+Tai+että+jos+kommunikoi+asiallisesti,+hermojaan+menettämättä+jonkun+kanssa,+niin+on+sen+henkilön+kaveri?+Minä+näen+tämän+keskustelupalstana,+jossa+joskus+ollaan+samaa+mieltä+jonkun+kanssa+ja+joskus+eri+mieltä.+Samaa+tai+eri+mieltä+oleminen+ei+minusta+ole+puolen+valitsemista+ja+kaveeraamista.+Toki+jonkun+kanssa+ajatukset+osuvat+useammin+yhteen+kuin+jonkun+toisen.+Mutta+keskustellahan+voi+kenen+kanssa+vain,+sehän+se+keskustelun+idea+taitaa+olla.
19.08.2018 16:11
"Hyvä,+että+pidät+"usko.vaisen"+puolta+pahaa+sovinistia+eli+minua+kohtaan+ja+pystyt+olemaan+yhtä+lailla+kaveri+"keskustellaan"+kanssa.
Täällä+on+tärkeää+olla+oikeiden+ihmisten+puolella."
Näetkö+sinä+tämän+palstan+niin,+että+täällä+ollaan+jonkun+puolella+ja+jotain+vastaan?+Tai+että+jos+kommunikoi+asiallisesti,+hermojaan+menettämättä+jonkun+kanssa,+niin+on+sen+henkilön+kaveri?+Minä+näen+tämän+keskustelupalstana,+jossa+joskus+ollaan+samaa+mieltä+jonkun+kanssa+ja+joskus+eri+mieltä.+Samaa+tai+eri+mieltä+oleminen+ei+minusta+ole+puolen+valitsemista+ja+kaveeraamista.+Toki+jonkun+kanssa+ajatukset+osuvat+useammin+yhteen+kuin+jonkun+toisen.+Mutta+keskustellahan+voi+kenen+kanssa+vain,+sehän+se+keskustelun+idea+taitaa+olla.
19.08.2018 16:11
Alkoi+kiinnostaa+tuo+ehkäisymenetelmien+mekanismi.+Löysin+Terveyskirjastosta+ja+Terve.fi:stä+seuraavaa+tietoa:
Kierukan+ehkäisymekanismia+ei+tarkkaan+tunneta,+mutta+ilmeisesti+sekä+kuparikierukka+että+hormonikierukka+estävät+munasolun+hedelmöittymistä.+Kuparikierukka+aiheuttaa+kohdun+limakalvolla+reaktion,+joka+muuttaa+limakalvoeritteen+sukusoluille+epäedulliseksi+ja+häiritsee+niiden+toimintaa+ja+elinkykyä.+Hedelmöityminen+estyy+useimmiten+kokonaan,+ja+vaikka+se+tapahtuisikin,+hedelmöitynyt+munasolu+ei+voi+kiinnittyä+kohdun+limakalvoon.+Hormonikierukan+käyttäjällä+kohdunsuun+lima+niukkenee+ja+muuttuu+sitkeäksi,+jolloin+siittiöiden+kulku+vaikeutuu.
Yhdistelmäehkäisyvalmisteessa+(pilleri,+rengas+tai+laastari)+on+sekä+estrogeenia+(naishormonia)+että+progestiinia+(keltarauhashormonia).+Samoja+hormoneja+on+myös+ehkäisyrenkaassa+ja+ehkäisylaastarissa.+Menetelmä+perustuu+ovulaation+estoon,+eli+munarakkula+ei+kypsy+eikä+munasolu+irtoa.
Implantaattien+ehkäisyteho+perustuu+paitsi+kohdunkaulan+liman+sitkistymiseen,+mikä+heikentää+siittiöiden+pääsyä+kohtuun,+myös+munasolun+irtoamisen+estoon.
19.08.2018 01:47
Silloinhan+tällä+on+paljonkin+merkitystä.
19.08.2018 01:26
Silloinhan+tällä+on+paljonkin+merkitystä.
19.08.2018 01:26
10 / 308