Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Savis
profiilit
Savis
Savis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
984
Kommenttia
10044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoittaa että sun tulis täyttää ja noudattaa ja pitää koko laki elätäkseen siitä ja pelastua >>
Ala nyt hyvä mies Rakasta Vihollinen = Lähimmäinen , kuin minä , rakas lainvinkuja..
20.11.2023 18:23
Ja sitten Vanhan Liiton Varjoja ja jopa texti joka ei liittyy tähän ollenkaan mutta saatana tuo pelottakseen uskovia.
20.11.2023 18:20
Siis ymmärrän hyvin että saatana vihaa Paavali niinkuin eräät lain vinkujat palstalla . Näyttihän Paavali mitä Evankeliumi sisältää kun Jeesus huusi Se on täytetty !!
20.11.2023 18:19
Kaikkille me tekydymme
1. Kor. 9
16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
20.11.2023 18:17
>> Sinulle kävi samoin kuin Saulille, paha henki vaivaa sinua!<<
Aivan rakas niin on käynyt hänelle ja ressukka ei sitä edes ymmärtää !!
20.11.2023 18:11
Niin sinä saatanasta luulet ja varmaan hän on tehnyt niin että sä uskot senolevan totta lain hurmiossa kun olet.
20.11.2023 18:09
hii lorua ja saatanan hengellä sä sepität Paavalista loruja joka ei löydy Pyhässä Raamatussa..
20.11.2023 18:08
Sinulle >> Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34,35]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Sillä ei ne ole Jumalan edessä vanhurskaat, jotka lain kuulevat; mutta ne, jotka lain töillänsä täyttävät, ne pitää vanhurskaaksi tuleman.
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
20.11.2023 18:07
Vanha Liitossa juu senkin valehtelija..
20.11.2023 17:53
Gal. 5
1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
20.11.2023 17:52
Kaikkille Kaikkea vanhassa Liitossa , jossa Jeesus eli. Jeesus teki Uusi Liito kuoleman kautta jonka Hän eiehti elää kun vain käväistä Uudessa Liitossa ylösnousuneena .
Paavalikin eli Vanhan Liiton mukaan ja vanhemmat ympärileikkas hänet .. Mutta nyt Juutalainen ei tarvi ympärileikkaa itseä , kun Jeesus ympärileikkautta sydän , joka on enemmän kuin kullin ympärileikkaus , joka , näit homotkin himoitsee löytää itselle. .. Mene puhumaan Lutterin palstalla niin saat ihan eri vastanotto missä kaikki homot pesiytyy..
20.11.2023 17:49
EI pelkä yrittänyt vaan yritti saada sut ymmärtämään että on uusi Liitto nyt !!! Vanha Aabrahmin kanssa tehty Liitto on slut , loppu slut...
SE ON TÄYTTETTY JA UUSI LIITTO ON SIJAAN TULLUT..
20.11.2023 17:41
Ei kumoonut vaan täytti sen loppu slut , stig opp och gä ut. Jeesuksen luo. ON TÄYTETTY.. GOLGATALLA-
20.11.2023 17:37
Siis juuri noin pilkkaavat armon henki !!! Aivan Rakas !!!
20.11.2023 08:50
No sinä joka on ottanut sapattiuhrit Jeesuksen tilalle, kuuluu >> 29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
jätit tahallaan pois 29 jae ja noi pari sen jälkeen , koska Jumalan henki syyttää sinua pakottamaan vääryydellä ja valheella Uuden Liitossa oleville yrittäkseen saada meitä Vanhan Liiton vertauskuviin.. Olet perceleestä..
20.11.2023 08:48
Vertauskuvien kautta mennään sisään kaikkeen pyhimpään >>> Jeesukseen Kristukseen. Hän ON Vesi nimittän Pyhässä Raamatussa . Juokaa minua Hän käskee. Ja Pyhän Hengen kasteessa juomme Hänet , eikä me silloin enää janoa jos ollaan Hänessä.
19.11.2023 10:09
Oletteko mitätöineet Jeesuksen uhri , pystyttämällä sapattiuhrit tilalle. ?????
Sentakia ei pidetään Mooseksen lakia.
19.11.2023 10:01
Ihminen täyttää lakia yhdessä käskysanassa ! >> Rakasta lähimmäinen.
19.11.2023 09:59
Vaelisiko he synnissä ??? No ei TOD ...
1. Tess. 4:1
Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
18.11.2023 17:14
Siis rakastakaa Jumala enemmän kuin ihmiset >>
Ap. t. 4:19
Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
Ap. t. 5:29
Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
18.11.2023 17:09
4 / 503