- Ai, että laillisesti! Koskas Korhonen on laillisuudesta piitannut?
- Tuo on jo käsitelty, ellet huomannut! Tziisus!!
- Siis sinun mielestäsi rikolliseksi syyttäminen on lievempi kunniaan kohdistuva loukkaus, kuin alatyyliset heitot joitakin piispoja kohtaan? Tuo jo osoittaa, että et ymmärrä Suomen lainsäädännöstä höykäsen pölähtävää!
- "Läheltä liippaa. Tosin tuskin oikeus tästä mitään juttua ottaisi. Siinä kun samalla loukataan "Tuksua".
Olet siis oikeasti sitä mieltä, että on "ainakin melkein törkeästä kunnianloukkauksesta" kyse? Ohhoh!
Jos oikeuteen tulee kunnianloukkauskanne, niin oikeuden on pakko ottaa kantaa siihen, onko kyseessä kunnianloukkaus vai ei. Ja jos sen mielestä kyseessä on kunnianloukkaus, niin ratkaistava, onko kyseessä kunnianloukkauksen lievempi vai törkeä muoto.
Se ottaa käsiteltäväkseen, tai sitten hylkää, jos sen mielestä ei ole kyse kunnianloukkauksesta. Tähän ratkaisuun ei "originaali-Tuksun" loukkaaminen tai loukkaamattomuus voi vaikuttaa millään tavalla. - Vaikka kysymys ei olekaan minulle osoitettu, niin vastaan, koska kysyjä on siteerannut minun kommenttiani. Joka muuten on tuolla alempana.
Oma kommenttini: "”Nämä Korhos-kiimaiset sitä vastoin ovat syyttäneet Laajasaloa nimenomaan rikoksista, nimittelemällä häntä "rötöspiispaksi", "rosvopiispaksi", "kavaltajapiispaksi" jne…”
Sinun vastauksesi: "Voi olla, en heitä niin hyvin tunne. Tosin paljon rajumpia ilmaisuja on kuultu monesta muustakin arkkipiispasta sekä muista kirkon papeista."
Aika sekava virke tuo viimeinen, btw. - Kommentti qwertyilijalle: Kuittaat "TolkkuaVähän"(yksi Pe.kun multinikeistä) minua koskevan kommentin ja jatkat: "Juu, sortui perinteiseen itkupotkuraivariin."
On molemmilta aivan väärä diagnoosi, mutta eipähän ole ensimmäinen. Olen hyvin pitkään sietänyt kaikenlaista homofobiksi ja trolliksi yms väittämistäkin, vaikka en ole poikkipuolista sanaa sanonut homoista enkä lesboista. Ilmeisesti tuo nimittely siksi, että en kritiikittömästi hyväksy kaikkia yleisesti lesboksi tiedetyn Korhosen tekemisiä .
Jotkuthan, kokemuksieni mukaan, pitävät lesboja ja homoja jonkin sortin vammaisina, joita tulee käsitellä silkkihansikkain "kun ei voi ihan täyttä vaatia". Johanna Korhonenkin tekee, mitä tekee, valtaosa tajuaa, että päin he*vettiä menee, mutta kun se on lesbo, niin nyökytellään "kyllä tuo mulle kelpaa". Jopa mummomuori hoksaa, että eihän tässä kaikki ihan oppikirjan mukaan mene, mutta...
Minä en suostu hyväksymään, että lesbous olisi mikään händikäppi. Siksi edellytän, että jo asemansa vuoksi Korhosen tulisi hoitaa luottamustehtäviään asianmukaisesti. Homoille täydet oikeudet ja samat vaatimukset! Pois händikäppi-ajattelu, sillä se ihan oikeasti on sitä leimaavinta syrjintää. Kaikki vaan ei sitä tajua.
Näillä trolli ja homofobi -väittämillä on minutkin pyritty vaientamaan. Ei onnistu. Sitä samaa trolli-lällätystä sinäkin olet pitänyt yllä, yhteisymmärryksessä Pe.kun kanssa. Olen tässä viime aikoina ihmetellyt, miksi joskus sinua arvostin. No kerrankos sitä ihminen erehtyy. - Nyt ovat kadonneet jo Korhos-kiimaisetkin jonnekin. Ovatko vetäytyneet kuningattarensa kanssa johonkin kulttiin?
- "Korhonen on polttanut rähinöinnillään siltansa moneen suuntaan."<
Kuten esimerkiksi johtamaansa päätösviranomaiseen. Ja silloin on hommat kyllä jo aika hyvin tussaroitu! On Tikkurilan Tuksussa potentiaalia vaikka mihin, täytyy myöntää. - Työnantajan. Helsingin seurakuntayhtymän.
- Kukas sellaista on vaatinut?
- Yksi fiksu, nuori ja nätti naislääkäri totesi rehellisesti: "periaatteessahan tämä mun tutkinto on akateeminen loppututkinto, mutta eihän se mikään oikeesti akateeminen ole. Lääkishän on vaan tavallista tasokkaampi ammattikoulu". Arvostin häntä vielä enemmän kuin aiemmin.
- mummomuorilta uudelleen kysyn: Voisitko kertoa, mikä on rajumpaa kuin rikolliseksi syyttäminen, ennen kuin mitään on edes tutkittu?
- No, Tikkurilan Tuksun moraaliin istuu näämmä keino kuin keino! Se ei vissiin edes natise venyessään.
- Heitä yhdistävä tekijä on mittaamaton myötähäpeä.
- "Sitä enemmän hämmästelen näitä herjaavia ilmaisuja, joita käytät Korhosesta."<
Kannattaa muistaa, että herjaus on vanhassa rikoslaissa tarkoittanut samaa kuin törkeä kunnianloukkaus uudessa. Väitätkö siis, että Korhosen kutsuminen "Tikkurilan Tuksuksi" täyttää törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkistön?
Kannattaisi pysyä kohtuudessa näitten väittämien kanssa. - "Kuitenkin ”Selvitys ei kohdistunut vain Laajasaloon vaan selvittäjä kävi läpi seurakuntayhtymän luottokorttiostoja ja matkalaskuja myös yleisellä tasolla yhden vuoden osalta."<
Eli edelleen, kun kysyn miksi Korhosella ei ylipäätään ollut kiinnostusta hiippakunnan asioihin, siirrät maalin Laajasalo-keissiin. Mikä tarkoittaa, että sinun torjuntasi on niin vahvaa, että kun otan puheeksi Korhosen oikean työmaan, niin pakenet paikalta.
Siksi toiseksi, ei ole Korhosen ansiota, että seurakuntayhtymän korttirumba on otettu Laajasaloa laajennettuun tarkasteluun. Ei Korhonen halunnut tikunnokkaan keitään muita kuin Laajasalon. Jos hän olisi halunnut laajempaa tutkintaa, niin hän kyllä olisi sen sanonut. Vai väitätkö, että J.K. ei ujouttaan saanut tätä sanotuksi? Korhosen agendaan kuului vain ja ainoastaan Laajasalon savustaminen. Eivät mitkään sitä korkeammat tai laajemmat tavoitteet.
Ihmettelen syvästi, miten olet voinut välttyä huomaamasta Laajasaloon kohdistettuja rikollis-väittämiä? Kyllä ne luulisi huomaavan, edellyttäen tietenkin, että näitä viestiketjuja lukee selvinpäin!
Torjunta osuu ainakin jälleen kohdalleen, kun kieltäydyt tietämästä näistä rikollisväittämistä. Silloin tosin kelpaa jo "hiippaväkikin" vertailukohdaksi: "Tosin paljon rajumpia ilmaisuja on kuultu monesta muustakin arkkipiispasta sekä muista kirkon papeista."< Siis, että" Monesta muustakin arkkipiispasta". (??)
Voisitko kertoa mikä on rajumpaa kuin rikolliseksi syyttäminen, ennen kuin mitään on edes tutkittu?
Vastaus kysymykseesi: "mitä eroa sinun nimittelyssäsi on muiden nimittelyihin"? Korhoskiimaiset pyrkivät nimittemällä kohdettaan vaihtelevilla nimityksillä leimaamaan tämän rikolliseksi, minä en. Siinä on vissi ero. - Veikkaisin, että tutkii par´aikaa hiippakuntavaltuuston julkilausuman allekirjoittaneitten taustoja siinä toivossa, että niistä löytyisi jotain raflaavaa!
- Usein on sanottu, että tätä aikaa leimaavat "fiilikset". Tehdään sitä mistä tulee hyvä fiilis. Ei siinä mitään, kukin tehköön fiilistensä mukaan.
Mutta silloin ollaan pahasti metsässä, kun toisia koskevia tulkintoja, arvioita tai ratkaisuja tehdään näiden fiilisten perusteella. Tai esitetään julkisuudessa toisia ihmisiä koskevia oletuksia tai mielipiteitä vain sen pohjalta mitä "niinku minust tuntuu just nyt".
Eikä ole fiksua sekään, että jonkun tuulihatun agendaan mennään mukaan vain sen pohjalta, että "miust tuntuu, että se on oikeella asialla. Sehän sano oikeen telkuskii, ett sille niinku luottamushenkilönä kuuluu tutkii tämmösii. Kyllä sen sitte niinku täytyy olla oikees". "Miustakkii tuntuu, ett´ se on niinku oikeella asialla".
En niin ihmettelisi asiaa, jos olisi kyse jonkun 14-vuotiaan tyttelin suhtautumisesta, mutta kun ei ole. En olisi vuosi sitten uskonut miten kehittymätöntä voi aikuistenkin mielipiteenmuodostus olla.
Surullista, hyvin surullista. - Hupsista! Eipä menekään.
Kuten olen yllä mummomuorille selittänyt, en ole syyllistynyt kunnianloukkauksiin. Korhos-kiimaiset sen sijaan ovat.
Korhos-kiimaiset ovat näillä palstoilla syyttäneet minua ja myös joitakin muita kirjoittajia salaamishalusta ja piiloon lakaisusta tässä Laajasalo-keississä. En kuitenkaan ole missään yhteydessä salaamista toivonut, saati vaatinut. Olen useita kertoja todennut, että Laajasalonkin etu on asian perinpohjainen selvittäminen.
Tämä on kaikunut kuuroille korville. Motiivini on asetettu kyseenalaisiksi ja tämän tavoitteen aikaansaamiseksi mielipiteitäni on tarkoitushakuisesti vääristelty juuri Pe.kun toimesta. Tämän lisäksi Pe.ku on eri yhteyksissä esittänyt puolivillaisia arveluita: "taidat olla se sama tyyppi joka..." En ole ollut, en millään noista kerroista! Samoin Pe.ku on väittänyt minun olleen jokseenkin kaikessa väärässä, ja kaikki projektini ovat epäonnistuneet. Heh heh!
Täällä ja muuallakin on kirjoiteltu, kuinka heitä - siis "todenpuhujia" - pyrittäisiin kaikin tavoin estämään ja painostamaan "tuomasta totuutta esiin". Just!
Täällä erityisesti yksi tietty Pe.ku on nimitellyt minua homofobiseksi trolliksi. Eikä ole tyytynyt pelkästään nimittelemään, vaan on kieltänyt muita vastaamasta "tuon homofobisen trollin viesteihin". Ja nyt sitten poraa asiattomista kirjoituksista ja nimittelystä. Tziisus! - Kiinteää suosittelen. En ole aikoihin katsellut hunajatarjontaa, mutta ennen ei ollut olemassa juoksevaa kotimaista hunajaa. Etelä-Eurooppalaisissa juoksevissa hunajissa se juoksevuus on peräisin siitä, että hunaja on kerätty kirvan ulosteesta. Ilmoitetaan tölkissä joskus "mesikasteena".