Vapaa kuvaus

Aloituksia

114

Kommenttia

960

1. Rauhan tervehdys.

Tämä raamatunopettaja Olavi Kokkosen arviointia Markku Veilon vääristä opetuksia kannattaa vilkaista läpi, niin näkee kuinka laajamittaista Veilon väärät tulkinnat ovat eivätkä perustu johonkin yksittäiseen väärään käsitykseen vaan systemaattisesti hän toistuvasti tuo yksityisiä omia tulkintojaan näkyjensä perusteella.

Epäraamatullisia oppeja kirjasta "Kaksisieluinen mies":
    https://1drv.ms/w/s!AifMtK7-9J_vxyMJH5bLoG8VFWK7?e=Ji7SJy

Siunauksin, MM.
  2. Rauhan tervehdys.

Jos ihmiselle kelpaa kaikki näyt, opit ja profetiat, hänellä ei ole rakkautta totuuteen. Näin on TV7:n kanssa, mutta samalla tavalla näkyy rakkauden puuttuminen siinä, ettei mikään kelpaa, kuten kalvinisteilla/ateistilla. Kaikki Simsonin ketut ovat hännistään kiinni toisissa ja niinpä ei ole ateistit ja äärikarismaatikon kohdalla paljoakaan eroa.

"Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi, täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi." - Filippiläiskirje 1:9-11

Huomaa sana, että "teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, voidaksenne tutkia, mikä paras on". Rakkaus näkyy siihen, ettei kelpaa valheet, ei valhe kristukset eikä mikään vääryys, mutta jolta uupuu rakkaus, ei ole ketään kohti uskollinen, sillä uskon päämäärä on rakkaus.

Tämä on kovin vierasta sille maailman hengen tuottamalle rakkaudelle, joka ilmenee miellyttämisenä, imarteluna ja ulkokultaisuutena, mutta jolla on maailman rakkaus, sillä ei ole Isän rakkautta.

Sinulta ystävä siis uupuu rakkaus totuuteen ja siksi haluaisit Raamatusta leikata pois jokaisen kohdan, joka paljastaa että olet luonut epäjumalankuvan Kristuksesta Jeesuksesta, mutta tuollainen "mukava Jeesus" ei olisi koskaan joutunut ristiinnaulittavaksi, Häntä ei koskaan olisi haluttu tappaa eikä Hän koskaan olisi joutunut vihattavaksi, vaan maailma olisi syleillyt sitä rakkautta, joka toimii totuuden ulkopuolella, mutta Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä.

Siunauksin, MM.
  3. Rauhan tervehdys.

Radio Geistä yksi iso toimittaja lähti pois kuin rotta uppoavasta laivasta, mutta eipä ole hänen GLS-merkkisessä pelastusveneessäkään kehumista.

– Deissä en ole nähnyt omaa rooliani kovin merkittävänä. Katoin vain pöydän, jonka ääreen kutsuin vieraat kertomaan asiansa. Minkä tahansa maailmanpolitiikan kuumimmista kysymyksistä tai uskovaisten kummallisimmista kokemuksista saattoi kohdata ammatillisesi. En miettinyt, mihin mä uskon, mitä mä tästä haluan sanoa. Ei ole sanottavaa, kaiken olen nähnyt, kertoo Mikael Juntunen.
    https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/gls-oli-suora-heitto-rapylaan/

Aikalailla kammottava todistus työstänsä kristillisessä mediassa Mikaelilta, kun tuota vähän miettii mitä se tarkoittaa.

"Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi. Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja." - Filippiläiskirje 3:1-2

Tämän voi tiivistää myös pilalle leikatuksi tulemiseksi, kun on vähän syönyt katolilaisuudesta protestanttisuuteen ja liberaalista konservatiiviin kaikenlaista, jolloin ei ole jäljellä enää mitään konkreettista mihin tarttua.

Tällaiselta Juntuselta kun kysyy mitä tahansa hengellistä kysymästä, ei tule saamaan mitään selvää vastausta. Babylon on tehnyt tehtävänsä.

Mutta entä sitten se GLS:n pelastusvene, johon hän hyppäsi Gei:n uppoavasta laivasta?

"Global Leadership Summit (GLS) -johtajuuskonferenssin avajaisissa keskiviikkoiltana GLS-järjestön toiminnanjohtaja Tom De Vries pyysi julkisesti anteeksi niiltä naisilta, jotka ovat kertoneet Bill Hybelsin tekojen aiheuttamasta kivusta... Myös vanhimmisto esitti anteeksipyyntönsä naisille, jotka ovat tuoneet asiat esille. Vanhimmisto ilmoitti eroavansa tehtävästään vuoden loppuun mennessä, ja ensimmäiset jäsenet eroavat jo 15.8."
    https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/willow-creek-seurakunnan-vanhimmisto-ja-johtava-pastori-erosivat-tehtavistaan/

Minkälainen esikuva on GLS-johtajuusseminaarien vetäjänä, kun koko oma johtoryhmä joutuu eroamaan kohujen saattelemana Bill Hybels?! No, meillä Jari Aarniokin johti huumepoliisia vaikka olikin itse huumeringin johtaja, sillä niin ylösalaisin on meidän aikanamme asiat kääntyneet.

Kirkot eivät enää sano että "tehkää parannus" vaan "tehkää syntiä"!

Siunauksin, MM.
  4. Rauhan tervehdys.

Tuon satanisti nimimerkin ketjuun en vastaa mitään, mutta tähän voin laittaa vastaukseksi että helvettiin on miljoonia teitä ja toisaalta ei tarvitse tehdä mitään erikoista vaan jatkaa niinkuin tähänkin asti jumalattomana kuolleena kalana virran mukana, niin helvetti on edessä.

"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." - Markuksen evankeliumi 16:15-16

Lähtökohtaisesti voi todeta, ettei avioero ole syntiä, jos jää yksin. Parempi ratkaisu tähän olisi tosin asumusero, joka mahdollistaa helpommin palaamisen takaisin yhteen.

Kyllä kadotukseen joutuu vaikka ei olisi mennyt koskaan avionkaan tai olisi uskollinen vaimolleen, koska kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkautta vailla. Vain se, joka uskoo koko sydämestään Kristuksen Jeesuksen ristin sovitustyöhön, pelastuu. Uskoo, että Jeesuksen ristillä tehty sovitus on riittävä, mutta tämä on vaikea uskoa ja siksi pelastus on hyvin vaikeaa, koska olisi helpompi itse yrittää pelastaa itsensä kuin ottaa vastaan Jumalan lahja.

Mutta se, kuka todella uskoo evankeliumin pelastuksekseen ja kuka on vain uskonnollinen suorittaja, on kysymys joka kerran paljastuu iankaikkisuudessa, mutta avioliitosta olen puhunut tämän puheen, jossa avaan onko avioero ja uudelleenavioituminen sallittua missä tilanteissa.
    https://www.youtube.com/watch?v=v5FBWEi6cZc

Siunauksin, MM.
  5. Rauhan tervehdys.

Ilta-Sanomista et löydä mainintaakaan minusta (eikä minua mainita missään muussakaan lehdessä ja liberaali kristillinen media välttää kuin ruttoa ettei nimi nousisi esille), mutta aloittaja voisi auttaa minua ja kertoa vastauksen tähän:

Miten ihmeessä on mahdollista että samoja Venäjään liittyviä profetioita Raamatusta kuten Googin sodan esille nostamista voidaan pitää yhtää aikaa "Venäjä-mielisenä" ja "Venäjä-vastaisena", koska kuulen kummankinlaisia väitteitä?

Osaan sen verran matematiikka, että yksinkertaisesti laskemalla -1 ja +1 yhteen saa lopputuloksen, että olen neutraali suhteessa Venäjään ja Suomeen, että "kummanko puolella minä olen". Näinhän asia tietenkin onkin Suomi ei itseisarvona ole mitään niinkuin ei Venäjäkään, jos nämä kääntyvät jumalattomuuteen, niin Jumala pyyhki ne kartalta pois.

Minulla ei siis Suomi ole "luvattu maa" eikä Venäjäkään, toisinkuin Ano Turtiainen näkee Israelin maan sijaan Siperian luvattuna maana. Edes Israel ei ole se luvattu maa, johon sieluni kaipaa.

Kristitty on täällä muukalainen, ohikulkumatkalla ja liikaväkeä, joka ei tänne sovellu, koska meitä ei ole luotu tätä maailmaa varten eikä isänmaamme ole täällä emmekä laita uskoa tämän ajan varaan, koska se olisi suuri pettymys. Meillä Jeesukseen uskovaisilla on parempi kotimaa kuin Suomi, kiitos Jumalalle.

"Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin." - Heprealaiskirje 11:14-16

Siunauksin, MM.
  6. Rauhan tervehdys.

On huomattava määrä Raamatun tutkijoita, jotka pitävät 1992 käännöstä kelvottomana ja sille löytyy useita syitä.

Esimerkiksi, vuonna 1993 julkaisi Ev.lut. herätysseura Martti Päivänsalon kirjan Taistelu Raamatusta.

"Raamattu on Kaikkivaltiaan Jumalan ihmeellinen Kirja. Se on kuin jäävuori: valtaosa rikkauksista on "vedenpinnan alla". Sisäiset yhteydet sekä esikuvalliset, profeetalliset ja vertauskuvalliset rikkaudet muodostavat Sanan ehtymättömän, fantastisen aarteiston. Kirjan alkuosassa valotetaan Raamatun sisältöä näistä näkökulmista, lähtien siitä, että jokaisen alkutekstin sana on Jumalan antama ja tärkeä sellaisenaan. Sen sijaan uuden raamatunkäännöksen (1992 käännöksen) periaatteiden mukaan yksittäisillä sanoilla ei ole niinkään merkitystä. Kirjan 300 esimerkkiä osoittavat, miten suurta tuhoa tämä epäuskoinen käännöstapa on aiheuttanut. Alkutekstin sanoja on muutettu ja poistettu. Tulkintoja on vilisemällä. Vähäisetkin muutokset ovat monesti merkinneet kätkettyjen rikkauksien oleellista tuhoutumista. Tämä hätähuuto puhtaan Sanan puolesta ei jätä ketään kylmäksi."
    https://www.prisma.fi/tuotteet/110048370/paivansalo-taistelu-raamatusta-110048370

Itse olen jo vuosia sitten pitänyt heikosta 1992 käännöksestä puheen nimeltä Kirjanoppineiden Valhekynä, jossa avaan systemaattisia periaatteita (tai agendoja) mitkä vääristävät Raamatun kuten sukupuolineutralius, niin että vastoin alkutekstiä lisätään naiset-sana ja poistetaan miehet-sana useissa kohdin.
    https://www.youtube.com/watch?v=hOADix_sQi4

Valitettavasti Uusi Testamentti 2020 meni vielä pitemmälle väärennöksissä, jota voidaankin kutsua jo väännökseksi, kun sen mukaan ei ole kadotusta, ei tarvitse tehdä parannusta ja sisarillakin voi olla vaimot!

Mutta kiitos Jumalalle, meillä on useita hyviä käännöksiä saatavilla, jotka ovat pyhälle alkutekstille uskollisia kuten Biblia v.1776, Pyhä Raamattu 1933/-38 ja Raamattu Kansalle 2012 ynnä erinäiset hyvät Uuden Testamentin käännökset kuten Aapeli Saarisalon ja Toivo Koilon UT:t.

"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." - Sananlaskut 30:6

Siunauksin, MM.
  7. Rauhan tervehdys.

Tunnet huonosti profetioita, koska näitä profetioita ei ole ensiksi tuotu edes 50-vuotta, vaan viimeisen 40 vuoden aikana, mutta lisäksi niiden mukaan Suomea ei valloiteta monesti vaan kerran.

Raamatussa on samanlainen tilanne kuvattu Jeremian kirjassa, kun Israel valloitetaan Babylonian toimesta ja se joutuu pakkosiirtolaisuuteen. Tätä edelsi, että Jeremia profetioita asiasta 30 vuotta ja sitä ennen Jesaja oli asian profetoinut.

Raamatussa Googin sodaksi kutsutusta Venäjän invaasioista (Hes. 38-39 luvuissa) kerrotaan samaa tarinaa, että kun se lopulta tapahtuu, sitä ennen Jumalan miehet olivat profetoineet asiasta vuosivuodelta, mutta tietenkään jumalattomat eivät ota vaaria punaisesta liikennevaloista eikä mistään Jumalan neuvoista.

"Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?" - Hesekielin kirja 38:16-17

Mutta osaatko sinä mister besserwisser selittää, että kun puhuin tästä asiasta kahdeksan vuotta sitten, silloin syytettiin Venäjä vastaisuudesta, mutta nyt syytetään samojen profetioiden tähden Venäjä mielisyydestä?!

Eikö niin, että periaatteesta vihataan kristittyä, vaikka hän on oikeassa.

Siunauksin, MM.