Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan+tervehdys.
Kiitoksia+Herralle+aloittajan+rohkaisusta.+On+tärkeä+julistaa+Herran+tulemusta,+sillä+se+on+lähellä+ja+tapahtuu+pian.+Tähän+voimme+laittaa+täyden+turvan.+Se+on+aivan+varma+asia!
Tässä+on+soittolista,+jossa+on+puheita+ylöstempauksesta+ja+Herran+tulemuksesta+seurakunnalle.+Näistäkin+tulee+kovaa+kritiikkiä,+vääristelyä+ja+uhkailua,+mutta+odotetaan+sittenkin+Jeesusta.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLubfK2zKWUVXcF0DpHFPg8z-ZqXoh6v-Z
"Muutamat+teistä+ovat+paisuneet+pöyhkeiksi,+aivan+niinkuin+minä+en+tulisikaan+teidän+tykönne."+-+1.+Korinttolaiskirje+4:18
PS.+Näitä+judaisteja,+sapatin+kiivalijoita,+ja+universalisteja+sekä+muita+hyttysten+seulojia+tarvitaan,+sillä+ilman+piikkiä+ei+olisi+heikkouttakaan.+Heitä+voi+vain+ohjata+uudestaan+Galataiskirjeen+äärelle.
19.11.2018 17:16
Outi+sisaren+saama+ilmestys+Miko+Puustellista.
"Sen+jälkeen+kun+varoitit+Miko+Puustellista+näin+oudon+unen+hänestä.+
Unessa+hän+veti+jotain+voimakasta+herätysliikettä,+mutta+kun+näin+hänet+läheltä,+niin+hän+olikin+oudon+tulipunainen.+Siis+hänen+ihonsa+kauttaaltaan+oli+tulipunainen+ja+myös+mieleeni+nousi,+että+hän+on+paisunut.+
Hän+päästi+voiteluaan+ilmoille+ja+samalla+tuli+aina+savua+ilmaan.+Tiesin,+että+se+savu+oli+myrkyllistä.+Kun+varoitin+unessa+väärästä+voitelusta+tämän+seuraajia,+niin+kukaan+ei+halunnut+kuulla+vaan+pöytä+tyhjeni+nopeasti.+
Muistan+että+painotin+Jumalan+Sanaa+ja+sen+auktoriteettia.+Nämä+tavoittelivat+sen+sijaan+vain+voitelua."
Huomion+arvoista+on,+että+Raamatussa+savu+kuvaa+rukousta+ja+ylistystä,+ja+Miko+Puustelli+vaikuttaa+erityisesti+rukouskanavansa+kautta,+jossa+jaetaan+tuota+voitelua+ja+loitsita+asioita+tapahtuvaksi.+Tämä+on+se+yksi+ongelma+ja+toinen+on+tuo+tulipunainen+väri.+Raamatusta+löydämme+tähänkin+symboliin+selityksen.
"Ja+suitsukkeiden+SAVU+nousi+pyhien+rukousten+kanssa+enkelin+kädestä+Jumalan+eteen."+-+Ilmestyskirja+8:4
"Ja+hän+vei+minut+hengessä+erämaahan.+Siellä+minä+näin+naisen+istuvan+HELAKANPUNAISEN+pedon+selässä;+peto+oli+täynnä+pilkkaavia+nimiä,+ja+sillä+oli+seitsemän+päätä+ja+kymmenen+sarvea.+Ja+nainen+oli+puettu+purppuraan+ja+HELAKANPUNAAN+ja+koristettu+kullalla+ja+jalokivillä+ja+helmillä+ja+piti+kädessään+kultaista+maljaa,+joka+oli+täynnä+kauhistuksia+ja+hänen+haureutensa+riettauksia."+-+Ilmestyskirja+17:3-4
Otetaan+vaari+varoituksista+ja+rukoillaan+eksyneiden+puolesta,+sillä+heidätkin+Herra+haluaa+johtaa+taivaan+kotiin.
Siunauksin+ja+terveisin,
-Mauno+Mattila
18.11.2018 02:36
Olen+asunut+kolme+vuotta+Seinäjoella+ja+se+mitä+olen+kuullut,+nähnyt+ja+kokenut+Seinäjoen+"sateet+lähetä"+-ilmiöistä,+löytyy+tästä+kahdelta+videolta.+Videolla+myös+profetiaa+koskien+Seinäjoen+tilannetta.+
OSA+I:+https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEoc
OSA+II:+https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI
Siunauksin,+MM.
13.11.2018 18:21
Tässä+opetukseni+River+Helsingin+taustoista,+joka+siis+kutsuu+tämän+nauruherätyksen+isänä+ja+pyhän+hengen+baarimikkona+tunnetuin+Rodney+Howard-Brownen+Suomeen.+En+voi+suositella.
https://www.youtube.com/watch?v=j4ajBnqUUAY
07.11.2018 22:49
Rauhan+tervehdys.
Omasta+puolestani+vastaan,+että+uskon+kolminaisuus+oppiin,+niin+kuin+sitä+on+protestanttisissa+seurakunnissa+opetettu.+Pidän+uskontunnustuksia+hyvänä+suuntaviittana+ja+ne+jotka+hylkäävät+yleisesti+hyväksytyt+uskontunnukset,+ovat+usein+vaarassa+langeta+pois+kristillisestä+uskosta+omiin+yksityisiin+sekä+vaarallisiin+tulkintoihinsa.
"Kolminaisuusoppi+on+kristillinen+opetus+Jumalan+kolminaisuudesta,+eli+kolmiykseydestä.+Opin+mukaan+on+yhtä+aikaa+yksi+Jumala,+mutta+kolme+persoonaa:+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Kolminaisuusoppi+on+muotoiltu+Athanasioksen+uskontunnustuksessa.+Kolminaisuusoppia+pidetään+kristinuskon+vähimmäisvaatimuksena:+ne+yhteisöt,+jotka+eivät+hyväksy+kolminaisuusoppia,+lasketaan+kuuluviksi+kristillisen+uskon+ulkopuolelle.+Tällaisista+liikkeistä+käytetään+usein+nimeä+kristillisperäiset+liikkeet.+Jäsenmäärältään+suurimpia+kolminaisuusopin+kieltäviä+liikkeitä+ovat+Jehovan+todistajat+ja+mormonit.+"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
"Sillä+kolme+ovat,+jotka+todistavat+taivaassa:+Isä,+Sana+ja+Pyhä+Henki,+ja+ne+kolme+yksi+ovat."+-+1.+Johannes+5:7+(Biblia)
Tässä+minun+opetukseni+kolmiyhteisestä+Jumalasta:
https://www.youtube.com/watch?v=oZTTIz563-c
Tässä+muiden+julistajien+hyviä+opetuksia+kolminaisuudesta.
Leif+Nummela:+(luterilainen)
https://www.youtube.com/watch?v=NF41HNJDCpk
Pasi+Turunen:++(Patmos)
https://www.youtube.com/watch?v=z0aw_nCKakY
https://www.youtube.com/watch?v=qHIkrAO_ftg
David+Pawson:+(baptisti)
https://www.youtube.com/watch?v=2GgPJHtKTRc
https://www.youtube.com/watch?v=ad3GB99Gwbk
Aki+Miettinen:+(helluntailainen)
https://www.youtube.com/watch?v=n-f4V4aEOEc
PS.+Aloituksen+väite+"kirkkoihin+kuulumattomasta"+ei+pidä+myöskään+paikkaansa+allekirjoittaneen+kohdalla.
Siunauksin+ja+terveisin
-Mauno+Mattila
07.11.2018 22:23
Valitan,+ketjuun+tuli+vain++498+kommenttia+ja+nyt+se+on+suljettu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15415353/mauno-mattilan-sapattieksytys
Ehkä+ensi+kerralla+sitten.
03.11.2018 16:29
Olen+asunut+Seinäjoella+kolme+vuotta+ja+tänä+aikana+ollut+hyvin+läheisesti+kosketuksissa+alueen+seurakuntiin+sekä+hengellisiin+toimijoihin.+Seinäjoella+ei+ole+herätystä,+vaan+hajaannusta,+eksytystä+ja+luopumusta,+josta+eräs+esimerkki+on,+että+kristillinen+kirjakauppakin+sulki+ovensa,+koska+myynti+oli+ollut+jatkuvassa+laskussa.
Olen+koonnut+Seinäjoen+Sateet+lähetä+-iltojen+historian+kahdella+opetusvideolleni,+jossa+kerron+sen+juuret,+hedelmät+ja+tämän+päivän+tilan:
Osa+1:+https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEoc
Osa+2:+https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI
Tiedän+vanhoja+hyviä+helluntailaisia+veljiä+ja+sisaria,+jotka+ovat+kiitelleet+näiden+asioiden+esille+tuomisesta,+sillä+se+on+ollut+joillekin+rukouksen+ihmisille+rukousvastaus.+Varmasti+opetuksissani+on+vajavaisuutta,+mutta+uskon+että+totuus+tekee+vapaaksi.+Totuus+on,+että+menestysteologia+on+saanut+vallan+Etelä-Pohjanmaan+helluntaiherätyksen+ytimestä+ja+monet+paikalliset+sen+tietävät.
Jumala+on+kuitenkin+uusien+alkujen+ja+uusien+herätysten+Jumala,+ja+tämä+tappio+voi+kääntyä+voitoksi,+niinkuin+kerran+kävi+Golgatalla.+Kiitos+Herralle.
"Mitä+on+minun+tehtävä+sinulle,+Efraim,+mitä+on+minun+tehtävä+sinulle,+Juuda,+kun+teidän+rakkautenne+on+kuin+aamun+pilvi,+kuin+varhain+haihtuva+kaste?+Sentähden+minä+olen+antanut+heille+iskuja+profeettain+kautta,+olen+kuolettanut+heitä+suuni+sanoilla."+-+Hoosea+6:4-5
Siunauksin,+MM.
29.10.2018 12:00
Jos+maapallo+on+kuvun+alla,+niin+mistähän+tämä+"kuoleman+komeetta"+on+tullut?
https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/kohta-se-on-taalla-kuoleman-komeetta-ohittaa-pian-maapallon-mahdollisesti-vaarallinen-kappale/7138836
Siunauksin,+MM.
29.10.2018 11:52
Rauhan+tervehdys.
Kun+lain+kiivalijat+ovat+saaneet+tähän+ketjuun+500+kommenttia,+lupaan+kirjoittaa+ajatukselle+vastineen.++Mitenkähän+jos+tämä+kaikki+energia+Mooseksen+sijaan+olisi+laitettu+Kristukseen?
"Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+-+Roomalaiskirje+10:2-4
Siunauksin,+MM.
29.10.2018 11:50
Rauhan+tervehdys.
Meidän+yhteiskunnassa+miehen+ja+naisen+asema+on+pahasti+vääristynyt,+niin+että+sellainen+kuin+naisellisuus+halutaan+pyyhkiä+kokonaan+pois,+aivan+kuten+miehuullisuus.+Naisista+yritetään+tehdä+miehiä+ja+miehistä+naisia,+niin+että+nämä+lähestyisivät+toisiansa,+ettei+olisi+laisinkaan+sellaista+kuin+sukupuolet.
"Mutta+luomakunnan+alusta+Jumala+on+luonut+heidät+mieheksi+ja+naiseksi."+-+Markus+10:6
Miehen+ja+naisen+paikka+eivät+niinkään+ole+kysymyksiä,+että+kuka+voi+tehdä+mitäkin+työtä+tai+mitenkä+tulee+pukeutua,+koska+näistä+ei+Raamattu+anna+yksityiskohtaisia+ohjeita.+Tästä+ei+ole+laisinkaan+kysymys.
Mistä+sitten+on+kysymys?
"Mutta+niinkuin+seurakunta+on+Kristukselle+alamainen,+niin+olkoot+vaimotkin+miehillensä+kaikessa+alamaiset.+Miehet,+rakastakaa+vaimojanne,+niinkuin+Kristuskin+rakasti+seurakuntaa+ja+antoi+itsensä+alttiiksi+sen+edestä."+-+Efesolaiskirje+5:24-25
Paljolti+määrätyn+sosialistisen+vaikutuksen+kautta+meille+on+tullut+ajatus,+että+sana+auktoriteetti+kuvaa+diktaattoria+ja+alamainen+orjaa.+Näinhän+ei+tietenkään+asia+ole,+vaan+vaikka+presidentti+Sauli+Niinistö+on+ylin+auktoriteetti+Suomen+maallisessa+hallinnossa+ja+me+olemme+kaikki+hänen+alaisiaan,+niin+presidentti+ei+ole+diktaattori+eikä+kansalaiset+ole+orjia.+Myöskään+avioliitossa+mies+vaimon+päänä+ja+vaimon+miehen+alamaisena+ei+tarkoita+diktaattori+ja+orja+suhdetta.
Miehen+paikka+perheen+päänä+on+sama+kuin+Kristuksen+suhteessa+seurakuntaan.+Se+on+se,+joka+on+Jumalan+edessä+vastuussa+lapsista+ja+vaimostaan+sekä+heidän+hyvinvoinnistaan.+Jumala+pitää+miestä+vastuussa+ensisijaisesti.+Rakkaus,+jota+mieheltä+vaaditaan,+on+kärsivän+palvelijan+osa.
Koska+Jumala+on+säätänyt,+että+vaimon+tulee+olla+alamainen+miehelleen+(sillä+hän+on+esikuva+seurakunnasta,+siinä+missä+mies+on+Kristuksesta),+niin+Jumala+ei+voi+siunata+avioliittoa+ainakaan+vaimon+kautta+eikä+hänen+rukouksiensa,+jos+vaimo+on+kapinassa+tätä+järjestystä+vastaan.
"Samoin+te,+miehet,+eläkää+taidollisesti+kukin+vaimonne+kanssa,+niinkuin+heikomman+astian+kanssa,+ja+osoittakaa+heille+kunnioitusta,+koska+he+ovat+elämän+armon+perillisiä+niinkuin+tekin;+etteivät+teidän+rukouksenne+estyisi."+-+1.+Pietari+3:7
Vastaavasti+miehen+kautta+ei+tule+siunausta+eikä+hänen+rukouksiaan+kuulla,+jos+hän+on+nurja+vaimolle+eikä+osoita+kunnioitusta+eikä+elä+taidollisesti,+sillä+eihän+naisia+kukaan+ymmärrä+vaan+heitä+pitää+vain+rakastaa.+:-)
Kun+puhutaan+työmaailmasta,+niin+naiset+tekivät+Raamatussa+töitä.+Töitä+ei+ole+kielletty,+mutta+naisen+ensisijainen+vastuu+on+lasten+kasvattaminen.+Jos+pitää+valita+uran+tai+lapsien+tulevaisuus,+niin+on+valittava+lapset+-+ja+näin+varmasti+moni+rakastava+äiti+tekeekin+sanomattakin.+Usein+kuitenkin+kodinhoitotuella+oleminen+ja+ehkä+sitä+sitten+vielä+jatkamalla+äiti+ehtii+lapsensa+kasvattaa+nuo+tärkeät+ensimmäiset+vuodet,+kunnes+he+pärjäävät+omillaan.+Vanhassa+testamentissa+lapset+vieroitettiin+äidistään+noin+kolmen+vuoden+iässä+(2+Aik.+31:16).
Lapsien+kasvatuksessa+ensisijainen+kasvatusmalli+tulee+käytännöstä.+Lapset+oppii+siitä+mitä+näkevät+isän+ja+äidin+toiminnasta,+joten+mitä+tulee+isänä+ja+vaimona+olemiseen,+niin+sen+minun+lapseni+oppivat+minulta+ja+vaimolta.
Ei+pidä+siis+tehdä+mitään+"hellan+ja+nyrkin+välissä"+olevaa+kuvaa+kristystä+perheestä,+sen+enempää+kuin+tulikiviä+heittelevää+partaukkoa+Jumalastakaan,+vaan+Jumala+on+Sanassaan+kyllä+antaneet+ne+ohjeet,+joissa+on+siunaus+ja+Hänellä+on+aina+vastaus+näihin+kysymyksiin+sekä+erilaisiin+perhetilanteisiin.+Hänellä+on+hyvä+tahto+jokaista+äitiä+ja+isää,+poikaa+ja+tytärtä+kohtaan.
Kristuksessa+meitä+kasvattaa+armo+ja+ennen+kaikkea+omassa+perheessäni+löydän+avaimen+kummankin+puoleisesti+anteeksiantamuksesta.+Kaikenlainen+katkeruus+myrkyttää+avioliiton+ja+siihen+tulee+varmasti+jokaiselle+aihetta,+mutta+on+myös+paljon+aihetta+olla+kiitollinen.+
Suomi+pysyy+pystyssä,+jos+perheet+pysyvät+ja+se+kaatuu,+jos+perheet+kaatuvat.+Tämä+on+iso+rukousaihe.
Siunauksin,+MM.
24.10.2018 01:51
Rauhan+tervehdys.
Joku+pyysi+anonyymista+palautetta+että+opetanko+minä+myös+samaa+oppia+ja+teologiaa+kuin+Petri+Paavola+viitaten+tähän+ketjuun,+niin+totean+ettei+meillä+ole+yhteistyötä+ja+irtisanouduin+kaikesta+sellaisesta+opista,+joka+ei+korota+Kristusta+vaan+tuo+häntä+alas.+Liikaa+emme+voi+Herrojen+Herraa+korottaa,+ylistää+ja+palvoa.
"'Minä+olen+A+ja+O',+sanoo+Herra+Jumala,+joka+on+ja+joka+oli+ja+joka+tuleva+on,+Kaikkivaltias."+-+Ilmestyskirja+1:8
Oma+käsitykseni+Herrastamme+Jeesuksesta+Kristusta+ja+kolminaisuudesta+löytyy+tältä+videolta,+joka+on+klassinen+kolminaisuus+oppi,+jonka+miljoonat+teologit+ovat+raamatulliseksi+havainneet.+Tietenkään+täydellisestä+kuvaa+Luojasta+ei+meistä+kenelläkään+ole.
https://www.youtube.com/watch?v=oZTTIz563-c
Siunauksin+ja+terveisin,
-Mauno+Mattila
20.10.2018 18:58
Tämä+on+totta+ja+kaikki+pitää+lähteä+tästä+rakkaudesta+käsin+lähimmäistä+kohtaan,+mutta+puhe+suvaitsevaisuudesta+on+vääristänyt+rakkauden+irstaudeksi+ja+vääryyden+hyväksynnäksi.+Vaikka+nyt+maailma+on+täynnä+puhetta+rakkaudesta,+on+monien+rakkaus+kylmentynyt.
"Rakkaani,+jos+Jumala+on+näin+meitä+rakastanut,+niin+mekin+olemme+velvolliset+rakastamaan+toinen+toistamme."+-+1.+Johannes+4:11
Ihmettelenkin+sitä,+että+kun+puhuu+näitä+eksyttäjien+harhoja+vastaan,+niin+eräänlaista+Tukholma+syndromasta+kärsivät+ja+pauloihin+joutuvat+alkavat+puolustamaan+eksyttäjää,+usein+vieläpä+vetomalla+rakkauteen+ja+eksyttäjän+tuntoihin.+Eräskin+mies+sanoi+minulle,+että+kun+olin+vastustamassa+erästä+eksyttäjää,+että+enkö+mieti+laisinkaan+tuon+eksyttäjän+mielenterveyttä+ja+kuinka+hänelle+käy,+jos+hänet+torjuu?
Rehellisesti+sanottuna+minä+en+mieti+kovinkaan+paljon+eksyttäjän+tuntoja,+vaan+niiden+jotka+ovat+uhreja+ja+joiden+mielenterveys,+perhe+ja+uskokin+on+saattanut+mennä+matkalla.+Eikö+raadeltuja+lampaita+pidä+sääliä+raatelevien+susien+sijaan?+
"Heräjä+valvomaan+ja+vahvista+jäljellejääneitä,+niitä,+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan."+-+Ilmestyskirja+3:2
Monet+ovat+kuolemaisillaan.+Monet+kerran+uskoontulleet+ovat+eksyneet+näihin+paikkoihin+eivät+tiedä+"mikä+heitä+puri"+ja+mistä+kaikki+ristiriidat+elämässä+johtuu.+Minua+on+lohduttanut+kovasti+ne+lukuisat+palautteet,+joissa+kerrotaan+omasta+haavoittuneesta+menneisyydestä+ja+kuinka+olen+voinut+auttaa+jollakin+tavalla+heidän+parantumisprosessiaan,+niiden+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan.
Siunauksin,
-Mauno+M.
14.10.2018 01:59
Tämä+valitettavasti+saa+paljon+sijaa+nyt+ja+rohkaisen+rukoilemaan+tähän+eksyneiden+puolesta,+että+Herra+avaisi+silmät.+Kiitos+Jumalalle,+tiedänkin+muutamia+jotka+Herra+on+pelastanut+tuon+liikkeen+syövereistä.+On+mahdollista+tehdä+parannus.
Siunauksin,+MM.
09.10.2018 02:05
Raamattu+ei+kiellä+verensiirtoa+vaan+ainoastaan+veren+syömisen.+Verilätyt+ei+kuulu+uskovaisille.
Siunauksin,+MM.
09.10.2018 02:04
Jännästi+etsitään+ihmisistä+usein+tukea.+Patrick+Tiainenkaan+ei+koskaan+hymyillyt+niin+leveästi,+kuin+silloin+kun+pääsi+samaan+kuvaan+Päivi+Räsäsen+kanssa.+Ja+Olavi+Syväntöä+kosiskeltiin+aikanaan+nauruherätyksen+puhemieheksi.+Tämän+tapainen+vakuuttaminen+ja+todistelu+itsessään+herättää+epäilykset.
Minun+puolestani+saa+vaikka+Luther+nousta+haudasta+todistamaan+Wimberin+puolesta,+mutta+tosiasiassa+viinitarhaliike+synnytti+torontolaisuuden+ja+Wimberin+voitelun+takana+on++homomies.+Juuri+ja+hedelmä+ovat+huonot.
"Rakkaani,+älä+seuraa+pahaa,+vaan+hyvää.+Joka+hyvin+tekee,+se+on+Jumalasta;+joka+pahoin+tekee,+se+ei+ole+Jumalaa+nähnyt."+-+3.+Johannes+1:11
Siunauksin,+MM.
04.10.2018 22:23
Käsittelin+myös+tapaus+Pirkko+Jalovaaraa+videolla.+Hänestä+ja+hänen+voimastaan+kirjoitti+jo+aikanaan+Olavi+Peltola+seuraavasti.
"Pirkko+Jalovaara+kertoo+omasta+elämästään+Wimberin+kokouksesta+Englannissa+1986:+"Vapisin+VOIMAN+kosketuksesta.+Kuuma+VOIMAVIRTA+kävi+lävitseni+päästä+jalkoihin.+Luulin+halkeavani.+Koin+kirjaimellisesti+pullistuvani+suuren+VOIMAN+täyttäessä+jokaisen+soluni"+(119).+"Aina+kun+hän+(PJ)+itsekseen+hiljentyi+rukoukseen,+sama+kokemus+VOIMASTA+palasi"+(120).+Kun+PJ+kohtasi+SJ:n,+juuri+VOIMA+oli+tuntomerkkinä:+"Näin,+että+sama+VOIMA,+johon+olin+tutustunut+Birminghamissa+toimii+myös+luterilaisessa+kirkossa"+(121).+SJ+kuuli+PJ+puhuvan+ensimmäistä+kertaa+Hämeenlinnassa+Yrjö+Niemen+johtamilla+Ylistyspäivillä+(122).+
Jos+kerta+kyseessä+on+tällainen+voima,+niin+kuka+uskaltaa+sitä+vastustaa?+Vastustaminen+vaatii+melkoista+siviilirohkeutta,+sillä+ilman+muutahan+kirjan+tulkinnan+valossa+silloin+vastustan+Jumalan+voimaa.+
VOIMA+on+siitä+erikoinen,+että+sitä+ei+vain+koe+SJ+ja+hänen+työtoverinsa+Pirkko+Jalovaara,+vaan+"Pirkon+rukoillessa+miehen+lävitse+oli+kulkenut+voimakas+lämmin+virta+ja+kaikki+kivut+olivat+välittömästi+kadonneet"+(33).+Rukousjonoon+tulleiden+kokemukset,+kun+heidän+puolestaan+SJ+tai+PJ+rukoili,+ovat+vastaansanomattomia:+"Pirkko+aloittaa+rukouksen,+miehen+tytär+vaipuu+VOIMAN+KOSKETTAMANA+maahan.+Pirkko+tuntee+lämpöä+käsissään"+(33)."
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/teemat1c.htm
03.10.2018 23:22
Rauhan+tervehdys.
"Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+-+Roomalaiskirje+10:2-4
Jos+ihminen+ei+ole+alistunut+Kristuksen+vanhurskauden+alle,+ei+hän+voi+ymmärtää+kuinka+vanhurskaus+tulee+ilman+lakia,+koska+luonnollinen+ihminen+ajattelee+lain+tekevän+vanhurskaaksi.
Tämä+ajattelu+näkyy+politiikan+puolellakin,+niin+että+vasemmistopuolueet+haluavat+rakentaa+kaikkea+säätelevää+lakijärjestelmää,+jonka+kautta+he+uskovat+tulevan+vanhurskauden+maan+päälle,+mutta+mitä+enemmän+tehdään+lakiasetuksia+lisää,+sitä+huonommin+ne+toimivat.
Pitää+myös+muistaa,+että+jos+haluat+Mooseksen+lain+kautta+etsiä+Jumalaa,+niin+se+alkaa+ympärileikkauksella.+Ilman+sitä+sapatin+pito,+kosher+lait+ja+pappeusjärjestelmä+on+hyödytöntä+ja+yhteensä+näitä+käskyjä+on+se+613.+Lain+tauluissa+on+vain+10+näistä+ensimmäistä.
Uudessa+testamentissa+meillä+on+uusi+laki.+Se+on+paljon+vaikeampi,+mutta+se+on+Jumalan+vanhurskaudesta+tulevaa.+Se+on+rakkauden+kaksoiskäsky.
Yksi+lain+kirous+on+jatkuva+oravanpyörä.+Ihminen+yrittää+pestä+itseänsä+puhtaaksi+kuin+Pilatus,+mutta+hän+ei+koskaan+löydä+rauhaa+laista.+Laki+näyttää+kyllä+hänet+syntiseksi+jatkuvasti+ja+hän+jatkuvasti+menee+uudestaan+Kristuksen+luo+hakemaan+armoa,+mutta+siltikin+hän+kokee+jäävänsä+syntiseksi.+Synti+ei+vain+lähde+vaikka+kuinka+lain+kirveellä+itsensä+iskee.+Katolinen+kirkko+on+tässä+itseruoskimisessa+ja+messu-uhreissa+hyvin+lähellä+judaismia,+jossa+ei+koskaan+löydetä+rauhaa,+koska+omaa+vanhurskautta+ei+riisuta+pois+eikä+eletä+uskosta.
"Tämä+on+nykyistä+aikaa+tarkoittava+vertauskuva,+ja+sen+mukaisesti+uhrataan+lahjoja+ja+uhreja,+jotka+eivät+kykene+tekemään+täydelliseksi+omassatunnossaan+sitä,+joka+jumalanpalvelusta+toimittaa,+vaan+jotka,+niinkuin+ruuat+ja+juomat+ja+erilaiset+pesotkin,+ovat+ainoastaan+lihan+sääntöjä,+jotka+ovat+voimassa+uuden+järjestyksen+aikaan+asti.+Mutta+kun+Kristus+tuli+tulevaisen+hyvän+ylimmäiseksi+papiksi."+-+Hepralaiskirje+9:9-11
Jeesuksen+Kristuksen+veren+kautta+on+tie+taivaaseen+ja+rauhaan.+Kiitos+Jumalalle.
Tässä+on+useita+opetuksia+tästä+aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=oV9zS1MvV5g&list=PLubfK2zKWUVVTJ7bXel69JUal6O8-S6Lr
Siunauksin,+MM.
27.09.2018 16:42
Taivaankansi+on+liberaalissa+vuoden+1992+käännöksessä.+Vanhassa+käännöksessä+on+taivaanvahvuus+jolla+tarkoitetaan+taivaanavaruutta.
On+myös+tärkeä+havaita,+että+Raamattu+ei+puhu+avaruuden+näkökulmasta+vaan+maakeskeisesti+Maasta+käsin,+koska+Maa+on+ihmisten+asuttamana+ja+Jumalan+pelastussuunnitelma+tapahtuu+Maan+päällä.+Jos+tätä+maakeskeistä+ajattelua+ei+ymmärretä,+tehdään+alkeellisia+tulkintavirheitä.
27.09.2018 16:32
Kerrankin+oli+rehellinen+nimimerkki.
14.09.2018 11:24
Eräs+menestysteologiassa+ollut+kertoi,+kuinka+minun+opetukseni+olivat+tuomiohenkisiä+ja+hän+ahdistuu+niistä.+Niistä+jäi+kuitenkin+siemen+itämään.
Meni+vähän+aikaa+eteenpäin+ja+hän+otti+yhteyttä+minuun.+Hän+oli+luopunut+menestysteologiasta+ja+nyt+hän+katsoi+opetuksia+ilolla.
Mistä+tuomio+tuli?
"Sillä+ellen+minä+mene+pois,+ei+Puolustaja+tule+teidän+tykönne;+mutta+jos+minä+menen,+niin+minä+hänet+teille+lähetän.+Ja+kun+hän+tulee,+niin+hän+näyttää+maailmalle+todeksi+synnin+ja+vanhurskauden+ja+tuomion."+-+Johannes+16:7-8
"Joka+katsoo+minut+ylen+eikä+ota+vastaan+minun+sanojani,+hänellä+on+tuomitsijansa:+se+sana,+jonka+minä+olen+puhunut,+se+on+tuomitseva+hänet+viimeisenä+päivänä."+-+Johannes+12:48
Jos+saarna+on+Herrasta+ja+Pyhän+Hengen+inspiroimaa,+se+toimii+kuin+kaksi+teräinen+miekka,+joka+tuomitsee+synnin+ja+vahvistaa+vanhurskauden.+Jos+asiat+ei+ole+kunnossa,+totuuden+sanan+kuuluukin+tuntua+sisikunnassa+tuomiolta.
Ja+se+on+autas+tila,+kun+kokee+tuomituksi.+Silloin+Herran+armolla+on+mahdollisuus+tehdä+työtä+sydämessä.
Siunauksin,+MM.
17.08.2018 03:22
26 / 34