Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan tervehdys.
Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.
Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?
Siunauksin, MM.
10.10.2023 11:34
Rauhan tervehdys.
Siinäpä oli kerrassaan tärkeä havainto!
Siunauksin, MM.
10.10.2023 11:31
Rauhan tervehdys.
Mikä on se eksytys johon olen siirtynyt, että siitä voisi tehdä parannuksen vai onko se eksymystä, jos ei ole eksytyksessä?
Siunauksin, MM.
07.10.2023 11:01
Rauhan tervehdys.
Kirjoitat, että Kuningas Jaakon Raamatun kääntäjillä oli käytössään vain muutamia tekstejä? Olet ihan pielessä, sillä heillä oli käytössä laaja ja kattava määrä alkutekstejä, heillä oli oikeasti aikaa 7 vuoden ajan paneutua käännöksen tekemiseen rukouksin sekä heillä oli itseasiassa käytössä lähteitä, joita meillä ei enää ole.
Kun katsoo nykyaikaista "tietotasoa", jossa ei tiedetä enää montako sukupuolta on, niin tuskin kovin paljon modernista ajasta kannattaa arvostella ihmisiä, jotka oikeasti syventyivät Raamatun alkutekstiin ja osasivat sitä sujuvasti, mutta ennen kaikkea eivät olleet mieleltään vielä turmeltuneita kuten nykypäivän järkensä menettäneet ihmiset.
On perin erikoista, että koko käännösprojektin saatana yritti lopettaa 3 vuoden jälkeen, kun kuningas Jaakko yritettiin tappaa Guy Fawkesin toimesta, mutta se epäonnistui ja edelleen britit viettävät sen kunniaksi kokkojuhlaa 5. marraskuuta (josta myös anonymous-maski on peräisin). Saatana epäonnistui, mutta yritti, kun tiesi että siitä on tulossa maailman kuuluisin, maailman paras ja maailman luetuin Raamatun käännös.
"Sillä kuninkaan sana on voimallinen, ja kuka voi sanoa hänelle: Mitäs teet?" - Saarnaajan kirja 8:4
Siunauksin, MM.
07.10.2023 10:50
Rauhan tervehdys.
Nimimerkki "henki" kirjoittaa niin törkeitä pilkkaavia törkeyksiä aloituksissaan Kristuksesta Jeesuksesta, että hänelle ei tule kenenkään vastata yhtään mitään. Noin mielivaltaisia juttuja ei voi tulla kuin terveestä mielestä.
Pilkkaajille ei pidä edes vastata vaan ajaa heidät pois:
https://www.youtube.com/watch?v=PLpmpIObU2A
Siunauksin, MM.
07.10.2023 10:43
Rauhan tervehdys.
Olet erehtynyt, sillä kirjoittaja on apostoli Johannes, joka käveli Jeesuksen Kristuksen kanssa.
"Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta." - 1. Johanneksen kirje 1:1
Johanneksen evankeliumi -elokuva on erinomainen, niin kuin myös Johanneksen kirjoittamat kirjat Raamatussa. Aamen.
Siunauksin, MM.
07.10.2023 10:40
Rauhan tervehdys.
Sodomitteeja suosiva Radio Dei ottaa Markku Koiviston toimittajakseen.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/markku-koivisto-aloittaa-jipun-parina-radio-deissa/
Aikaisemmin Jipun ohjelmassa on jo Patrick Tiainen ollut mukana. Näin homoseksuaallisuutta normalisoidaan kristillisellä kanavalla.
Siunauksin, MM.
05.10.2023 11:07
Tässä "Pilkkaa ja ahneutta ehtyvästä purosta" -puheessa käsittelen Jeesus-hippiliikkeen juuria, oksia ja hedelmiä.
https://www.youtube.com/watch?v=j4ajBnqUUAY
05.10.2023 10:55
Rauhan tervehdys.
"Sillä 'teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa', niinkuin kirjoitettu on." - Roomalaiskirje 2:24
Siinä kun Petri Paavola ajattelee, että näin hän saa äänensä kuuluviin, oman "totuutensa" ilmi ja luulee tekevänsä suurta jumalanpalvelusta näillä salaliittoteorioillaan, mutta tosiasiassa tämä karkoittaa ihmisiä kristinuskon ääreltä, saattaa jopa naurunlaiseksi kristityt ja ovat loukkaukseksi ynnä pahennukseksi, toisin kuin apostolit, jotka sanoivat: "Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi" (2. Kor. 6:3).
Uusimmat hänen avauksensa, joissa kauhistelleen "vaarallista säteilyä", maailman agendoja ja ilmiöitä saatana keskeisesti niinikään kuuluvat näihin epäterveisiin kristillisperäisiin ilmiöihin, jotka tekevät tyhjäksi uskoa.
Eikä tämä jää tähän, vaan kaiken kukkuraksi hän jakaa kristinuskon, Raamatun ja terveen opin vastaisia käsityksiään Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta ja uskosta, joita on käsitellyt helluntailiikkeen saarnaja Juhana Lehmuskoski puheessaan:
https://www.youtube.com/watch?v=cJHn0IV0kz0
Olen hyvin surullinen Petri Paavolan puolesta, että hän on näin eksynyt totuudesta.
Siunauksin, MM.
28.09.2023 11:23
Rauhan tervehdys.
Voisitko kertoa tarkemmin, että mikä se harhaoppi on, mikä minulla on? Onko se, että en hyväksy pride-liikettä? En hyväksy menestysteologiaa? Vai mikä harhaliike pitäisi hyväksyä, että en olisi harhaoppinen?
Siunauksin, MM.
13.09.2023 13:01
Rauhan terverhdys.
Olipas kovaa vihapuhetta valheen hengessä, jossa ei ollut yhtään totuuden sanaa. Hämmästyttävää. :-/
"Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta." - Sananlaskut 15:2
Siunauksin, MM.
30.08.2023 14:05
Rauhan tervehdys.
Täytyy hämmästellen lukea tätä ketjua ja havaita, ettei yhdessäkään kommentissa puhuta siitä mitä aloitukseen laitoin näistä uushenkisistä ilmiöistä, jotka ovat tulleet menestysteologian myötä karismaattisuuden nimen alla helluntaiseurakuntiin ja jotka vievät spiritualismiin.
Olisiko tähän kommenttia? Itse puheeseen? Vai puhutaanko vain aidanseipäistä...?
Siunauksin, MM.
30.08.2023 14:01
Rauhan tervehdys.
Harmi kun et ole laittanut nimeäsi esille, niin en nyt päässyt tuntemaan maailman viisainta ihmistä, jolle Tyyron ruhtinaskin nostaisi hattua.
"Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -- ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty; viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi, ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -- sentähden, näin sanoo Herra, Herra:
Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen, sentähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmat pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi. He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra." -- Hesekielin kirja 28:2-10
Siunauksin, MM.
28.08.2023 15:21
Rauhan tervehdys.
Tässä herää iso kysymys, että mikä on sellaista sielujen voittamista, joka ei palauta eksymyksten tieltä takaisin (Jaak. 5:20), mihin vapauteen johdetaan joka ei tule totuudesta (2. Piet. 2:19) ja onko alettu ajattelemaan että kunhan huutaa: Herra, Herra, mutta tien voi itse valita (Matt. 7:21).
Mitä muuta pelastus on, kun eksynyt lammas löytää takaisin Paimenen luo, löytää Tien, Totuuden ja Elämän? Sellainen pelastus, sellainen voittaminen ja sellainen työ on vain käännynnäisten tekemistä!
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!" - Matteuksen evankeliumi 23:15
Siunauksin, MM.
28.08.2023 15:12
Rauhan tervehdys.
Jeesuksen Kristuksen toinen tulemus on aivan yhtä varma kuin ensimmäinen, joka meidänkin vuosiluvussamme seisoo, nimittäin Jeesus tuli 2023 vuotta sitten ja mullisti maailman. Toinen tulemus mullistaa sen vielä merkittävemmällä tavalla, mutta tällä kertaa myös ulkonaisesti eikä vain sisäisesti.
Enää Venäjän vaarasta ei varoita uskovaiset enää, vaan lähes jokainen asiantuntija pitää Venäjää vaarallisena naapurina. Niinikään monet puhuvat kolmannesta maailmansodasta, suursodasta ja sodan laajenemisena - aivan kuten uskovaiset ovat varoittaneet jo vuosia ja asialle on naurettu, mutta jopa sodomiitti voi joutua itkemään.
Kaikki tyyni, Raamattu toteutuu rutosti ja sieltä löytyy jopa tämän aloituksen tehnyt irvistelijä, hänen oppinsa ja elämänsä etukäteen kirjoitettuna 2,000 vuotta sitten.
"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: 'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta'.
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen." - 2. Pietarin kirje 3:3-6
Jos vaikka olisimme eläneet 500v sitten, 1000v sitten tai milloin tahansa muulloin kuin viimeiset 100v, niin tämä sana ei olisi käynyt voimaan: luomisoppia ei kiistetty (darwinismi on uusi oppi, vaikkakin kopioitu hindulaisuudesta), Jeesuksen paluuta ei toisaalta julistettu mutta ei pilkattukaan sekä koskaan ei ole ollut niin paljon tahallaan tyhmiä (tietäensä tietämättömiä), joilla on kaikki tieto käsillä, mutta heitä ei kiinnosta tieto. Ja vielä sokerina pohjana: vasta meidän ajalla tärkeimmäksi asiaksi ovat tulleet omat himot elämän ohjeena ja samalla pöntöstä on vedetty alas kaikki hyveet, arvot ja moraali.
Siunauksin, MM.
26.08.2023 23:35
Rauhan tervehdys.
Missäs nämä leirit ovat nyt?
Siunauksin, MM.
26.08.2023 23:27
Rauhan tervehdys.
Helluntailaisuus --> Menestysteologia --> Uushenkisyys --> Helvetti
Siunauksin, MM.
26.08.2023 23:23
Rauhan tervehdys.
Täysin riippuu, että mitä tarkoitat helluntailaisuudella, varsinkin kun kirjoitat sen Isolla. Jos tarkoitat sillä modernia opista viisveisaavaa hillsongilaista helluntailaista, kirkollistunutta helluntaikirkkoa tai amerikkalaista menestysteologiasta ammentavaa helluntailaisuutta, niin silloin täytyy todeta että en.
Mutta uskallan sanoa, että olen enemmän Pyhästä Hengestä riippuvainen, enemmän helluntailainen ja enemmän klassisia helluntailaisia opetuksia vaaliva kuin moni helluntaikirkon teologi.
Siunauksin, MM.
Siunauksin, MM.
26.08.2023 23:22
Rauhan tervehdys.
Miten Hillsong laulut voivat olla hyviä, kun niissä ei ole sovitusta, ei sanomaa synnistä ja armosta eikä verestä ja rististä? Sanomaltaan ne eivät eroa muusta radiosta kuuluvasta new age musiikista, jotka eivät vie nöyrtymisen paikalle vaan itsensä korottamisen paikalle.
Siunauksin, MM.
25.08.2023 15:50
Rauhan tervehdys.
Vähänkin hengellisesti kasvaneelle tällaiset väittämät ovat surkuhupaisen mielettömiä, mutta jos vakavasti oikeasti kyselee noita kysymyksiä, niin kommentaareja löytyy joissa opetetaan ymmärtämättömälle nämä ihan perusteet kristinuskosta. Mutta tässä tapauksessa mitäkin ilmeisemmin kyseessä on tahallinen tietämättömyys eli itsevalittu tyhmyys.
Jos haluaa vastauksia kysymyksiin Raamatusta ja oikeasti etsii totuutta, niin täältä löytyy ilmaiseksi hyviä kommentaareja:
https://biblehub.com/commentaries/
Siunauksin, MM.
25.08.2023 15:44
7 / 34