Vapaa kuvaus

Aloituksia

40

Kommenttia

3813

1. Eläin+on+ystävä+siitä+luopuminen+ei+ole+helppo+paikka.Kun+edellinen+kissani+Eppu+tuli+niin+sairaaksi,+ettei+enää+muuta+ratkaisua+ollut,+kuin+luopuminen,+kuinka+murheellista+oli+tulla+takaisin,+kun+elämä+oli+poissa+kaverista.Kävi+niin,+että+kun+lähdin+eläinlääkäristä,+jonkun+ajan+kuluttua+havahduin,+että+ompa+tuossa+hieno+kirkko.Hetkinen....+ei+minun+kotimatkani+varrella+ole+tuollaista+kirkkoa.+Olin+ajanut+noin+30+km+sen+risteyksen+ohi,+josta+piti+kotiinpäin+kääntyä+ja+josta+olin+ajanut+monet+kerrat+ennenkin.Suru+oli+niin+päälimmäisenä+mielessä.
  2. Tulihan+tuota+paneelia+katsottua.Aika+hyvin+oli+asioiden+kokonaisuus+hanskassa.+Tosin+ymmärrys+siitä,+että+elämää+on+muuallakin,+kuin+kehäkolmosen+sisäpuolella,+ei+ole+tavoittanut+kaikkia.Ihan+hyvä,+että+Putkonen+muistutti+Suomen+tähänastisesta+osuudesta.Ei+se+ole+mitään+oikeata+politiikkaa,+että+ihmisiä+pelotellaan+ja+syyllistetään.+Juuri+se+aiheuttaa,+varsinkin+herkemmissä+ihmisissä+ahdistusta.Lähestymiskulma+pitäisi+olla+positiivinen.+Esim.,+kun+maa-+ja+metsätalouden+asiaoista+puhutaan,+pitäisi+muistaa,+että+omavaranto+on+elintärkeä+meille+suomalaisille.Joillain+tiloilla+jo+tuotetaan+omavaraisesti+biokaasua+lannasta+ja+ylijäämärehusta,+korvaamaan+fossiilisia+polttoaineita.Nurmi,+jota+lehmät+syövät+sitoo+tehokkaasti+hiiltä.Metsät,+pellot,+puurakennukset+sitovat+hiiltä.Verojen,+maksujen+ja+lakien+lätkiminen+ihmisten+niskaan,+ei+ole+mikään+ainoa+autuaaksi+tekevä+asia.Liikenteestäkin+kerätään+viisi+kertaa+enemmän++veroa,+kun+siihen+palautetaan+ja+taas+puhutaan,+että+pitäisi+saada+kunnossapitoon+rahaa+keräämällä+tie-+ja+ruuhkamaksuja.Niin,+että+kuka+silloin+takaa,+että+joku+lihavero+tms.+menisi+ilmaston+hyväksi.Mitä+tuohon+nuorisoon+tulee,+niin+emme+voi+odottaakaan,+että+asiat+kokonaisuudet+olisivat+heidän+tiedossaan.Siitä,+että+joka+asiasta+nostellaan+syyttäviä+sormia+aina+jotain+toisia+sukupolvia+kohtaan,+kehottaisin+aikuisia+katsomaan+peiliin.Kuinka+usein+hoetaankaan,+että+millaisen+maan+me+jätämme+lapsille+ja+lapsenlapsille,+juuri+tuollaiset+hokemiset+luovat+sukupolvien+välistä+kuilua+ja+silläkö+maa+pelastetaan.Globalisaation+ja+teknisen+kehityksen+myötä+se+hiilijalanjälki+on+kasvanut.Kiertotalous+kunniaan,+onneksi+se+lisääntyy+koko+ajan.+Sota-ajan+ihmiset+sen+taisivat.