Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+taloyhtiön+piha-alue+on+yhtiön+hallinassa+(+ei+osakasomistuksessa),+tontilla+päättää+taloyhtiön+hallitus+,+ei+isännöitsijä,+ei+yksittäinen+osakas.
Suotavaa+on+osakkaiden+kuuleminen,+esim.+yhtiökokouksessa.
Puiden+kaatamiseen+käsittääkseni+kaava-alueilla+tarvitaan+myös+kunnan+lupa.
5+kiloa+laitoin+perunan+siementä.+Pientä+enimmäkseen+vähän+tuli.
Ei+paljon+mikään+luonnannut.+Vissiin+jokaikinen+vesisade,+joka+Suomen+rajojen+sisäpuolelle+saapui,+löysi+kyllä+meidän+tienoille.
Eivät+kypsyneet+Aroniatkaan,+siellä+roikkuvat+pensaassa,+jopsa+linnuille+kelpaisi.
16.10.2017 13:42
Ei+ole+tarvinnut+riidellä.+Kun+isä+kuoli+me+kolme+perimme+ja+kaikki+oli+yhteistä,+kun+äiti+kuoli,+kaikki+jälleen+yhteistä,+kun+sisareni+kuoli,+jäljellä+veljeni+ja+minä.
Kun+minä+kuolen+osuuteni+yhteisomaisuudesta+perii+poikani+ja+jos+veljeni+kuolee+ennen+minua,+en+ota+perintöä+vastaan,+vaan+siirrän+sen+suoraan+pojalle.
Hyvin+pieni+lähisukumme+mahtuu+kolmessa+polvessa+mökkitilallemmekin.
Jos+on+enemmän+koolla,+sovitaan+missä+mökissä+kukin+yöpyy,+riippuen+esim.+kuinka+kauan+aikoo+olla,+onko+lapsia,+eläimiä,+vieraita+joukossa.
´´Emme+me+maata+omista,+se+on+lainassa+lapsiltamme´´++(Seattle)
16.10.2017 13:18
Katselin+joskus+kauan+sitten+yhden+osan+tästä,+ihanimmat+häät+ohjelmasta.
No+oli+se+varmaan+ihanaa,+kun+morsiamen+joka+kolmas+sana+oli+v......,+sulhanen+ei+kiroillut.
Kun+tuli+uusinta+noita+Sukulan+ravintolaohjelmia,+katsoin+pari+osaa,+usein+sieltä+tuli+kirosana+(ei+v+vaan+muu).
Ei+ole+kiva+seurata+tuollaisia+ohjelmia,+niimpä+jätän+aina+sikseen.
16.10.2017 12:34
Joo,+vanhana+hoitajana+tunnen+kyllä+anatomiaa+ja+fysiologiaa,+kuin+myös+sydämen++sairauksia,+mutta+eläkkeellä+jo+useita+vuosia+olleena+en+ole+seuraillut+uusimpia+teknisiä+ratkaisuja+kovinkaan+uutterasti.
14.10.2017 10:22
No+noin,+ainahan+minä+sitä+teen.+Viimeksi,+kun+muutin+Tampereelta++pikkukaupunkiin,+9+suurta+roskasäkillistä+vein++pois.
Kun+on+monta+huushollia,+joskus+kyllä+aattelee,+että+liikaa+on+kaikenmaailman+tavaraa+ja+vaikka+kuinka+siivoan,+aina+tuntuu,+että+liikaa+kaikenmaailman+turhuutta.
13.10.2017 23:27
Äitee+oli+28v,+kun+minä+synnyin.+Minun+mielestäni+äitee+oli+aina+vanha.
Itse+olen+68v,+enkä+tunne+itseäni+ollenkaan+vanhaksi.
Kaikki+on+niin+suhteellista.
13.10.2017 21:33
Se+norsu+on+tuo+minun+amerikan+paku.+Se+kun+tarttisi+lentokentän,+että+sen+saa+kääntymään.
Mulla+oli+joskus+sellaineen+mersu+207+aika+iso+paku,+mutta+sen+sai+kääntymään+,+kuin+pienen+henkilöauton.
Meillä+on+sellainen+iankaikkisen+vanha+traktori+Ford+3000,+sillä+on+helppo+ajaa.+En+kyllä+mitään+kamalaa+metsätraktoria+osaisi+ajaakaan,+mutta+jos+joku+opettaisi+niin+tietysti+iskisin+kiinni+tilaisuuteen.
Kolmas+syksy+tuon+boilerin+tyhjennyksessä,+ennen+ei+ole+gelmia,+vaan+nyt+ei+suostunut+tyhjenemään,+tuo+naapurin+mies+tulee+huomenna+katsomaan.
Sillä+on+painevehkeet+voi+olla,+että+saa+onnistumaan.
13.10.2017 20:19
On+kai+niitä+nykyään+sellaisia,+jotka+ikäänkuin+lukee+sitä+rytmiä.+En+ihan+kauhiasti+noista+uusimmmista+tiedäkään.
Täälläkin+voisi+olla+joku,+jolla+on,+voisi+kertoa.
13.10.2017 14:38
Minä+en+ala,+jo+kolmas+auringolla+kehuja+ja+minä+vaan+saan+täällä+pilvien+alla+puita+ajaa+ja+nyt+pitäisi+alkaa+vesi+boilerin+tyhjennys.
13.10.2017 14:34
Joo,+jos+hidas+syke+alkaa+tuottaa+ongelmia,+aletaan+harkita+tahdistinta.
13.10.2017 14:02
Vaikka+tuota+hullunrohkeutta+ajattelitkin,+kommenteistasi+päätellen+olet+hyvinkin+järkevä+naisihminen.
Mikäli+oikein+olen+käsittänyt,+olit+omaishoitajuudessa+kiinni+vuosikaudet.
Oikeastaan+kuulun+itsekin+´´hulluihin´´+heti,+kun+pääsin+eläkkeelle,+myin+asuntoni+Tampereelta+(tosin+on+toisesta+asunnosta+puolikas+siellä)+ja+muutin+pikkukaupunkiin+lähelle+mökkiä.
On+helppo+käydä+kaupunkikodissa+viikottain+postit+hakemassa,+koska+kotikaupungissa+asioin+muutenkin.
Huomenissa+laitan+tämän+talviteloille+nuo+muut+mökit+laitettiin+jo+aiemmin.
Joten+roppakaupalla+onnea+uuteen+elämään+ja+kertoileppa+sitten+toisinaan+miten+olet+viihtynyt.
13.10.2017 13:09
Nyt+oli+pilvipoutapäivä,+eikä+lehtikään+liikahtanut,+aivan+tyyni.+Niimpä+oli+hyvä+sauma+haravoida+piha.
Pimeää+on.
12.10.2017 23:37
Joop,+päänäkkiä+kääntäminen+saatta+painaa+kaulavaltimoa.
Myös+jos+äkkiä+nousee+ylös+voipi+huimata,+kun+jäykemmäksi+käynyt+suonisto+ei+kerki+äkkiliikkeeseen+mukaan,+paine+hulahtaa+alas.
Myös+korkea+paine+saattaa+huipata.
Kannattaisi+varmaan+tuo+verenpainelääkkeen+annostus+entrata+lääkärin+kanssa+kohdalleen.
Suola+kyllä+painetta+nostaa,+muttei+kannata+kamalasti+sitäkään+syödä,+tulee+turvotusta,+nestetasapaino+järkkyy.
Tässä+kerran+otin+vahingossa+toisen+verenpainelääkkeen,+kun+piti+ottaa+närästyslääke,+huomasin+sen+heti+kyllä.
Pumppuun+se+otti+muutaman+tunnin,+mutta+otin+senverran+reilusti+suolaa,+ettei+paineet+laskeneet.
12.10.2017 23:32
Maalla+viihdyn+itsekin,+joten+ymmärrän+kyllä+hyvin,+mutta+kun+ikää+tulee+kuitenkn+koko+ajan+lisää,+ei+maalla+yksin+ainakaan+pärjää+loputtomiin.
Itse+asun+puoli+vuotta+aina+maalla+ja+muuten+kerrostalossa+pikkukaupungissa,+metsää+vieressä.
12.10.2017 22:31
Miksi+Sinä+noin+teit?
12.10.2017 22:06
Koska+2+vuotta+sitten+on+paksuuntumista+todettu+ja+Sinulla+on+noinkin+monenlaisia+tuntemuksia,+ehdottomasti+kannattaa+kääntyä+lääkärin+puoleen.
12.10.2017 21:39
Ilman+sairautta+alhainen+verenpaine+tietää+pitkää+ikää.+Sitä+mieltä+ovat+monet+asiantuntijat.
Toinen+juttu+on+sitten+se,+jos+kyse+on+verisuonien+tai+sydämen+sairaudesta.+Eikös+tuota+paksuuntumista+sitten+tutkittu+tarkemmin.
Mainitsit,+että+on+ollut+vaikeita+oloja,+et+kuitenkaan+sen+tarkemmin+kertonut+milaisia.
Myös+se,+että+pelkäät+ja+stressaat+asiaa+saattaa+hyvinkn+vaikuttaa+oireiluun.
Sinuna+kääntyisin+lääkärin+puoleen+ja+kertoisin+selkeästi,+että+haluan+faktatietoa+mistä+on+kysymys.
12.10.2017 21:08
Se+on+totta,+että+jos+niitä+joka+seinään+laitetaan+taiteellinen+vaikutelma+katoaa+ja+tilalle+astuu+sekamelska.
12.10.2017 15:39
Joopajoo,+kyllä+paisumusta+on+riittänyt.
Ihan+kuralla+pihatienosuus,+missä+tolla+isolla+´´norsulla´´+piti+kääntää.+No+se+sitten+luisti+melkein+savusaunan+seinään.
Onneksi+oli+naapurin+isäntä+kotona,+tuli+heti+vetämään+mut+pois.
Ootteli+kunnen+kävin+kääntämässä+ja+aloin+peruuttaa,+taas+sen+verran+luiskahti,+että+piti+ottaa+eteenpäin.
Naapurin+isäntäkin+katsoi+ihmeekseen+ja+tuumasi,+että+sehän+vaan+luskahti.
Sanoin,+jotta+tämmönen+tää+on.
Siitten+menin+pellon+päästä+kaivamaan+hekkaa,+pari+kärryllistä+pahinpaan+paikkaan.
No+sitä+vettähän+siinä+montussa+oli+10cm+ja+tietenkin+toinen+saapas+kävi+varresta+hetken+päästä+vuotamaan.
Eilen+tuota+lentoliikennettä+piisasi,+helikopteri+papattaa,+niin+että+kissan+korvatkin+kääntyy+miltei+väärinpäin.+4+hävittäjää+meni+pihan+yli+matalalta+peräjälkeen,+ääntä+piisasi.
Jo+se+kopteri+tänäänkin+pirttiä+natisutti,+vissiin+kiva+lennellä+tuosta+päältä.
12.10.2017 15:32
Suomessa+jossain+tehtiin+borrelioositutkimusta,+niitä+ötököitä+sai+ihmiset+lähettää.
Nehän+sai+niitä+vaikka+kuinka+paljon.
Hiljan+just+kerrottiin,+että+joka+5:s+punkki+kantaa+borrelioosia.
12.10.2017 14:16
170 / 191