- Tuli äitivainaa mieleen, hällä oli tapana sanoa, että kysyen kylän löytää.
- Lääkitys on ollut jo 35-40 vuotta, tarkkaan en muista.
Nykyään ihan hyvät, nykymittapuidenkin mukaan. Ennen ikäihmisten normaalipaineet laskettiin eri tavalla. Yläpaine suhteutettiin ikään, ei sen tarvinnut olla, kuin nuorella ihmisellä.
Sittemmin kerrottiin, että tärkeää onkin se paljonko on väliä lepopaineella ja työpaineella.
Minulle ainakin herättää kysymyksiä tämä optimiarvojen muuttelu.
Esim. pohjoismainen tutkimus sanoo yli 50-vuotiaan kolestroliarvon olevan normaali, kun se on korkeintaan 6,9. Täällä meillä hoetaan sitä 5:ttä. Väkisinkin herää kysymys, mikä osuus on lääketehtailla näissä arvojen siirtelyissä. - En mitään kummaa näe lyhenteiden käytössä.
On lyhenteitä, jotka ovat niin yleisiä, että suurin osa ne tietää.
Jos käyttää harvinaisempia lyhenteitä, voisi laittaa vaikka sulkuihin alkuperäiset sanat.
Myös, jos käyttää ammatissa käytettäviä lyhenteitä tai sanoja niitä ei välttämättä eri alan ihmiset tiedä, jokainen omansa.
Kuten vatulointi aikanaan tuli koko kansan tietouteen.
Ainahan voi myös kysyä, jos jotain ei tiedä ja onhan tuo google. - Yksikseni olen asustellut vuosikausia ja sitä ennen käyttäisinkö nyt tätä termiä LAT.
Viimeisen ystäväni kanssa, meillä oli omat asunnot. työpaikkani sijainninkin takia se oli viisasta.
Nyt olen kissan kanssa kaksin mökkimaisemissa. Nuoripari lähti tänään, viikon päästä tällä tietoo tulee seuraava porukka.
Puolet vuodesta asun kerrostalossa, siis talvisin, silloin näen harvemmin sukulaisia. Muuten kyllä noilla nykyvehkeillä yhteydessä ollaan.
Ei minua vielä ole pelottanut, ehkä siksi, että olen suht´hyväkuntoinen.
Juuri eilen, kun juteltiin asioista, pojantytär sanoi, että jos huono tilanne tulee, niin mummua ei viedä mihinkään laitokseen, sinä muutat meille.
No en minä sitä halua, jokaisella on oma elämä elettävänä, mutta tiedän, että minusta pidetään huolta kuitenkin jollain lailla, vaikka missä olisin. - Tarkemmin ajatellen samanlaista aaltoliikettähän politiikka on aina.
En minäkään oikein lämmennyt ajatukselle, että perussuomalaiset ja kokoomus ovat ulkona hallitusneuvotteluista ja siellä on vaalien suurin häviäjä, eli keskusta.
Aika näyttää, mitä tuleman pitää. - Onhan myös isänpäivä erikseen.
- Minä ymmärsin aloituksen pointin olleen tuo ´´onko meillä 60´ vielä rohkeutta opetella uusia asioita.´´
Niin erilailla sitä eri ihmiset lukemaansa tulkitsevat. - Suomen nettomaksu EU:lle oli v.2017 275miljoonaa euroa.
- Kuuntelin tuon.
Vielä viime kesänä ajattelin, kun nuo nuoret sitä räppiään soitti, että villitystähän tuo.
Nyt olen tullut toisiin ajatuksiin.
Niissä on oikeasti nuorten sanomaa, kun keskittyy kuuntelemaan.
Aloin kuunnella sillä korvalla, että he oikeasti haluavat sanoa jotain. - Seuraan, olin alhaalla katsomassa eka erän nuorten kanssa. Eilen katseltiin koko matsi porukalla.
Nyt olen ylämaailmassa ja katselen yksinäni.
Sataa vettä. Onneksi on sadetakki keksitty.
Toivokaamme, että hyvin käy. - SDP:n eräällä ex-kansanedustajalla oli myös velkasotkuja, kun tällä kyseessä olevalla.
Siksi ei sitten ehdokkaaksi enää asetettu, oli kuulemma luotto mennyt.
Joka puolueesta nykyään löytyy kaikenlaista, eri asia mitä media haluaa nostaa esiin.
Ennenvanhaanhan oli joku nuhteettomuusmääritelmä kansanedustajilla.
No, nykyään kai eduskunta on enemmän läpileikkaus kansasta.
Onhan sillä Helsingin pormestarillakin tuomioita, ei niistä mediassa mesota. Eikä tietysti tarvitsekaan vanhoja asioita ikuisuuksiin vedellä. Välillä vaan tuntuu siltä, että asioiden esiintuomisessa on tarkoitushakuisuutta. - On hienoa, että saa oivalluksia ja uusia näkökulmia asioihin, jotka ovat olleet elämässä mukana, kuten tuo uiminen.
Omakohtaisesti olen havainnut, että tulee vanhemmiten mukavuudenhaluisemmaksi, vaikka rohkeutta ei puutukaan ryhtyä ja alkaa.
Nuorten kanssa olin eilen saunomassa alhaalla, hyvin minulta räpin kuunteleminen sujui. - Kyllä tässä maassa ihmesääntöjä riittää.
Siinä sääntöSuomi ohjelmassa taannoin niitä esiteltiin.
Olihan siinä joku sellainenkin juttu, ettei voinut itse viedä katuterassille tuoppiaan, vaan tarjoilijan piti kantaa se perässä.
En nyt kyllä muista mikä siihen oli syynä. Sen muistan, että älytön juttu.
Usein tulee tunne, että asiat tehdään ihan suotta vaikeiksi.
Viimeviikolla, kun purin jääkaappia pakkauksesta, ehdin jo ajatella, että täytyy hakea poika avuksi.
Oli hieno yllätys, kun sidenauhat katkaistessani havaitsin, ettei se ollutkaan laatikko, vaan pohja oli irtonainen, ei tarvinnut, kun nosta vaan pahvikehikko pois ja vähän kallistaa kaappia.
Oli helppo homma. - Viime vuonna hallitus leikkasi pois Hurstin leipäjonon valtionavustukset.
- Ainahan se ilmasto on muuttunut. Syistä vaan kiistellään.
Muuttui se silloinkin, kun kiistelijöitä ei vielä ollut.
https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/ilmastonmuutoksen-kieltaa-3-ilmastotutkimuksista-ne-ovat-kaikki-surkeita-6674795 - Heti vaalien jälkeen tuli tieto, että kansanedustajien palkkiota nostettu 300 euroa.
- Maailmani vaan rikastuu.
Oottelen tässä juuri neljää nuorta ja kolmea koiraa. - Eihän tuossa paljon eroa tänne sitten ole.
Tanskassa on vielä joku erilainen hallituksen kokoomissysteemi. Tiedätkö siitä? - Missä tuollainen on käynyt ilmi? En ole kuullutkaan.
Sehän on turvallinen tie, kun ei ole vastaanrtulijoita samalla tiellä. - Ei saanut syytettä. Jos olisi ollut persu niin luultavasti olisi saanut syytteen.
Demoktatia on tätä nykysuomessa ja kun lakikin pitäisi olla kaikille sama.