Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ennen+kun+talvisinkin+olin+maalla.+Miehellä+oli+ruokinta-automaatteja.
Töyhtötiaisia+kävi+ruokailemassa+ja+talitiaisia,+sinitiaisia,+hömötiaisia,+kuusitiaisia.+Joskus+näin+pyrstötiaisparinkin.
Monia+muita+lintuja+myös.+Yksinomaan+auringonkukan+siemeniä+meni+säkkikaupalla+talven+aikana+plus+muut+eväät.
Laulua+ei+tullut+muita+mieleen,+kun+varpunen+jouluaamuna+ja+yölintu.+Ne+kai+ei+oikein+tiaisille+käy.
Lastenlaulu+on+tikoillekin+tehty.+Jaa,+eikös+ole+joku+sellainen+laulu+linnusta,+ei+vapaata+vangita+voi.....
12.10.2018 20:53
Nimenomaan+varsinkin+isommissa+laumoissa+on+ns.+nokkimisjärjestys.+
Kanat+kyllä+munivat+ilman+kukkoa,+ei+meilläkään+kukkoa+ollut.+Kukkoa+tarvitaan+sitten,+jos+ruvetaan+pikkutipuja+tekemään.
Kukosta+tuli+mieleen+muisto.+Asuttiin+vuokralla+talon+yläkerrassa,+omistajilla+oli+kanoja+ja+vihainen+kukko.
Oli+parivuotias,+olin+pihassa,+kukko+alkoi+juosta+kohti.+Sain+jalat+alleni+ja+kukko+perässä,+ehdin+juuri+ja+juuri+sisälle.
Jäänyt+varmaan+mieleen,+kun+koin+asian+niin+järkyttävänä.
12.10.2018 16:15
Jaa+munapäivä.+Yksi+muna+tuli+tuossa+syötyä+tänäänkin.
Muistan,+kun+olin+lapsi,+meillä+oli+aina+kanoja.+Niillä+oli+navetassa+suuri+häkki+ja+siellä+orsi.+Kesäisin+oli+ikkuna+auki+ja+sieltä+ne+tepsutteli+ulos+ja+sisään.+Sitten+ne+munivat+mihin+milloinkin,+suuliin+ja+navetan+vintille.+Siellä+me+sitten+veljen+kanssa+etsittiin+kananpesiä.
Aina+ne+munat+löydettiin.
Minulla+oli+kerran+nimikkokanakin,+sen+nimi+oli+Kesyylä,+koska+se+istui+minun+sylissäni+usein,+eli+oli+hyvin+kesy.
Se+oli+kanahierarkian+alimmainen.
12.10.2018 14:26
Eilen+jo+ajattelin,+että+olisiko+Sini+ja+nyt,+kun+sanot,+että+on+niinkuin+väri,+arvaan+Sini.
12.10.2018 14:14
Ehei,+ei+mitään+mielenkiintoa+mennä+alaspäin.+Täältä+mennään+ylöspäin,+tuonne+70+.
11.10.2018 20:24
Minulla+on+kissa,+olen+kissa-ihminen.
Koiria+on+monenmoisia+mökillä+kesäisin.+Useimmiten+pojan+bernhandilainen.
Kerrankin,+kun+yöllä+menin+vessaan,+sieltä+tullessani+havaitsin,+että+tuo+hauva+oli+valloittanut+sänkyni.+Suostui+tulemaan+alas+sängystä.
11.10.2018 16:44
Vessassa+en+kyllä+lue+mitään.
Lintukirjoja+on+kolme.
Mökillä+tintit+repii+villoja+hirsien+välistä+ja+mustarastaat+kuopii+pihaa.+Jätin+kaksi+tekolintua+pihaan,+en+tiedä+auttaako+mitään.+Nuo+rastaslinnut+kun+ovat+aika+älykkäitä.+Saattavat+hyvinkin+huomata+ne+vaarattomiksi.
11.10.2018 16:39
Olen+ollut+ihan+tyytyväinen+nimiini.
Silloin+minua+kyllä+vähän+harmitti,+kun+tuo+kännyfirma+otti+sen+nimekseen.
11.10.2018 16:25
Kiitos!
10.10.2018 20:24
Aatteles,+taatusti+oli+uunikit+nuo+housut.+(vitsi+se+tietysti+oli)
Noin+asiallisesti+puhuen,+kyllä+luovuutta+harrastettiin+paljon+siihen+aikaan.
Jokainen+muistaa+varmaan+käpylehmät+ja+ulpukkasiat+summuut+leikkikalutkin,+joita+ihan+itse+tehtiin.
10.10.2018 20:03
Kyllä,+olen+Elisa+Orvokki.+Bravo.+papukaijamerkki.
Kerran+yritin+laitta+nikiksi+Orvokkia,+muttei+se+onnistunut.
Keväällä+aina+ensimmäiseksi+ostan+mökille+orvokkeja.
10.10.2018 19:57
Heheh,+vai+vihaisesta+emännästä.+
Kuules,+kun+mulla+on+yks+mökkinaapuri,+joka+ei+kovin+paljoa+edes+paikalla+nykyään+ollut,+eikä+silloinkaan,+tämmönen+vanha+muori+siellä+satuin+olemaan+yksin+ja+sitten+rupeaa+raavaita+miehiä+nurkissa+juoksenteleen.+Kyllä+sitä+nyt+vähemmästäkin+säikähtää.
10.10.2018 19:54
En+ole+nyt+varma,+mutta+ihan+kun+olisin+kuullut+sivukorvalla+jostain+auki+olevasta+toosasta,+että+17+osavaltiota+USA.ssa+sanoi+noudattavansa+sopimusta.
Toisaalta+tulee+mieleen+sellainenkin,+että+oiva+tilaisuus+taas+saada+veroja+kansan+niskaan+lisää,+ollenkaan,+että+me+tiedämme+mihin+ne+rahat+oikeasti+menee.
Mietin+tuota+Sitrankin+vouhotusta,+että+polttoaineveroa+lisää.
Pienituloiset+ihmiset+haja-asutusalueella+tarvitsevat+autoa,+asioiden+hoitoon.+Monenko+lääkkeet+jää+ostamassa,+kun+rahat+loppuu+apteekin+viereen.
Ja+kumpikohan+sitä+päästöä+enemmän+tuottaa.+Maalla+asuva+muori/vaari,+joka+ajaa+alle+5000km+vuodessa+15+vuotta+vanhalla+autolla+vai+se,+joka+ostaa+3+vuoden+välein+uuden+auton+ja+ajaa+100+000+km+per+vuosi+tai+enemmän.
10.10.2018 19:48
No+päättele.+Kerron,+jos+osuu+oikeaan.
10.10.2018 19:37
Näin+on,+olen+itsekin+istuttanut+metsää.
10.10.2018 19:13
Näinhän+minä,+että+oudot+kamppeet+päällä,+sitäpaitsi+olen+kaukonäköinen,+ollut+koko+ikäni.
En+minä+ole+koskaan+kiinnittänyt+suunnistuskamppeisiin+huomiota,+että+ne+erityisesti+erottaisin.
Pihatie+on+yksityistä+aluetta,+joka+menee+savusaunan+vierestä,+siedinhän+minä,+en+kellekään+valittanurt+mitään,+ihmettelin+vain,+koska+luvan+kysyminen+olisi+ollut+fiksua+heidän+puoleltaan.
Ja+kyllä+se+on+ihan+piha-aluetta.
Eikös+se+piha-alueen+raja+ole+paljon+pidemmällä+kuin+noin+40+metriä.
10.10.2018 19:11
Muistan,+kun+täytin+12+vuotta,+sain+kutsua+pari+kaveria+ja+äite+osti+punaista+limsaa,+oli+se+juhlaa.
Meillä+oli+kaasuvalot+ja+hella,+ei+sähköä.+Vesi+tuli+kantamalla,+paitsi+navettaan+oli+käsipumppu,+josta+vesi+meni+navetan+vintille+säiliöön+ja+sieltä+lehmien+juomakuppiin.
Meillä+on+tuo+kellari+talon+alla.
10.10.2018 19:03
Kaksi+on+etunimeä,+ensimmäinen+alkaa+E:llä,+sisältäen+5+kirjainta.+Toinen+alkaa+O:lla+ja+on+7-kirjaiminen.
10.10.2018 18:20
60-luvulla+ruoka+oli+vielä+aika+paljon+luomummukaista+verrattuna+nykytehotalouteen.
Itse+oli+60-luvulla+kyläkaupassa+töissä.
Kyllä+oli+jauhelihaa,+nautaa+ja+possua.++Lenkkimakkaraa+ja+joitain+pötkömakkaroita.
Kaikki+nämä+lihatiskissä,+pakkauksia+ei+ollut.+Leivät+käärittiin+paperiin.
Kotoa+muistan,+että+äite+leipoi+pullaa+ja+hiivaleipää,+muistaakseni+ohrasta.
Voi,+juusto,+piimä+tilattiin+meijeristä.+Viiliä+tehtiin+kotona.+Punajurta,+porkkanaa,+perunaa+tuli+omasta+maasta.
Ruoka+oli+yksinkertaista,+nälkää+ei+nähty.
Muistan+kerran+kun+naapurin+emäntä+antoi+leipomansa+limpun,+se+oli+niin+hyvää,+että+se+syötiin+porukalla+samana+päivänä.
10.10.2018 18:19
Metsäänhän+se+kuuluu,+ei+ihmisten+pihoille.
Olen+aina+ihmetellyt+sitä,+kun+eräät+tahot+suu+vaahdossa+huutaa,+ettei+susi+ja+karhu+ole+vaaraksi+ihmiselle,+niin+miksi+sitten,+kun+näitä+ilmaantuu+johonkin+taajaamaan,+Suomen+YLEn+uutisissa+varoitetaan+ihmisiä+ja+kehoitetaan+välttämään+alueella+liikkumista.
Onko+se+niin,+että+nuo+eläimet+ovat+vaarallisia+vain+taajamissa,+mutteivat+haja-asutusalueilla.
Eikö+ole+kummallista,+vai+olenko+tulkinnut+ihan+väärin.
10.10.2018 17:51
64 / 191