- Täytyy ihmetellä, jos ihminen on työssä ikänsä käynyt eikä ole ymmärtänyt minkäänlaista vararahastoa säästää. Mutta niinhän se on, että tyhmästä päästä kärsii koko keho!
- en minä ainakaan tahtoisi kuolinpäivääni tietää, saisin siitä kamalan stressin. nyt voi lokoisasti nauttia elosta päivä kerrallaan ilman turhia murheita ja stressiä. ainoa mukava asia siinä olisi ehkä se, että voisi kuolinpaikkansa valita kun olisi päivä etukäteen tiedossa, vaan lieneekö sillä paikallakaan mitään merkitystä. mutta jokaisella on tietenkin oma ajatuksensa asiasta. mittaamattakin tietää että päivät vähenee, mutta minulle riittävät ne mitkä olen sattunut saamaan elettäväkseni.
- täytyy sanoa, että onneksi ei tiedä.................
- mitä väliä mitä termiä käytetään, ei se ihmisestä sen vanhempaa tai raihnaisempaa tee? minä olen ilomielin vanhuuseläkkeellä, ei pidä ottaa kaikkea niin kirjaimellisesti.
- ei joutilaisuus, ainakaan minulla, tarkoita että aika kävisi pitkäksi. on ihanaa kun ei jokainen päivä ole etukäteen aikataulutettu kuten töissä käydessä oli.
- tervetuloa onnellisten joutilaiden kerhoon!!
- se on hyvä ettei sinulla ole tuon suurempia murheenaiheita, ole onnellinen siitä..................
- biisistähän kilpailussa on kysymys, mutta Saara kokenut esiintyjä isoillakin areenoilla, siksi ihan kelpo valinta. kapasiteettia äänessä ja esiintymiskyvyssäkin riittää, joten siitä vain.
- mitenkähän tuo mahtaisi toimia että olisi eläkekatto ja ei veroa eläkeläisiltä? siinä sitä olisi tekemistä kunnilla missä paljon vanhoja ihmisiä, useasti syrjäseudulla, vanhusten palvelut pitäisi saada järjestettyä, mutta eläkeläisistä ei mitään verotuloa, mahdoton yhtälö. ehkä kunnat sitten saisivat päättää saavatko eläkeläiset kunnassa asua, joten moni saattaisi joutua evakkoon syyriaan kun kunnilla ei olisi eläkeläisiin varaa.
- eiköhän kaikki ole aikamoisen paljon geeneistä kiinni. minulla hyvät geenit siinä mielessä etten mitään ikäihmisten sairauksia ole vielä saanut. minulla on verenpainemittari ja viime viikolla lukemat oli 121/70, eli ihan kelvolliset ikäisekseni. nuorempana oli aina anemiaa söi mitä tahansa rautavalmisteita, mutta nykyään on hemoglobiinikin ihan ok. sokerikokeessa en ole moneen vuoteen käynyt, joten sokeriarvoista en tiedä. käytän kalkkitabletteja, monivitamiinia ja kalaöljykapseleita, otan kun muistan, joten en välttämättä joka päivä.
minulla oli aikanaan työkaverina oikein viimeisenpäälle himoterveysintoilija, mutta niin vain kävi että sai maksasyövän 50-vuotiaana ja kuoli pois, joten tuo terveysintoilu ei ainakaan ole pitkän elämän tae. tottakai on kiva jos on sen verran hyvässä kunnossa että esim. liikkuminen sujuu helposti, mutta spagaatia en ole vuosiin edes yrittänyt. täytyykin käydä huomenna kaupassa ostamassa laskiaispullaa, siinä sitä on elämän eliksiiriä :) - tokihan mitali kelpaa, niitähän sinne on lähdetty yrittämään. hintavia prenikoita niistä tulee, järkyttävät määrät rahaa on urheiluun satsattu.
- minulla tavallinen näppäinnokialainen, netissä käyn läppärillä tai tabletilla tai vaikka smart-televisiolla (joskus huvikseni), älypuhelinta en ole ajatellut hankkia (ainakaan piiiiiiiiiitkään aikaan). en mainosta, mutta Dorolla näkyy olevan sellanen simppeli älypuhelin, ehkä sellaisen joskus. työssäollessani minulla oli älypuhelin, mutta yhtään ei ole sitä tullut eläkkeellä ikävä.
- kyllä minulla ihan vanhanaikaiseen nokialaiseenkin saa herätyksen eri aikaan eri päiville, joten ei se ole mikään älypuhelimen erikoisuus.
- kyllä lapseni valittivat sitä, etteivät he näe että se olen minä kun soitan ja ihan takuulla heillä oli numeroni tallennettuna omaan puhelimeensa. mutta sama se, ollutta ja mennyt jo aikaa sitten. mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tekniikka on nyt ihan toista kuin vuosituhannen alussa, lieneekö sillä jotain merkitystä, mene ja tiedä.
- en ostanut puhelinta ja hankkinut liittymää samaan aikaan, joten liikkeessä ei ole voitu asetuksia muuttaa. vaihdoin numeroni salaiseksi vasta myöhemmin.
- ja kukahan sen olisi laittanut????? ellen minä itse???? eikös siihen olisi tarvittu tuo puhelinlaite ja se on ollut vain minulla??? tuosta salaisesta numerostani on aikaa jo varmaan 15-vuotta, voihan olla että tekniikka on nyt toinen.
- en tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta vuosia sitten kun minulla oli salainen numero, niin numeroni ei tuttaville näkynyt, enkä ollut asetuksista mitään säätöä tehnyt näkyvyyden suhteen.
- sama juttu minulla tänään, numeron haltijaa ei löytynyt,mutta tuli maininta että kyseistä numeroa on kyselty paljon. salaiseksi en halua numeroa muuttaa, koska silloin tutuillekin soittaessani näkyy heidän puhelimen näytössä "tuntematon numero soittaa" ja se saattaa sitten johtaa siihen etteivät vastaa. minulle tulee onneksi soittoja oudoista numeroista todella harvoin, mainoksen esto on päällä, mutta ei se mitään takaa, kun tulee joskus tilanteista että puhelinnumero on ilmoitettava ja sitten sitä edelleen myyvät.
- diginä pääsen minäkin sisältöön käsiksi, mutta tykkään enemmän aamukahvin keralla lukea paperista lehteä. jakeluhäiriöitä ei ole pahemmin ollut, riippuu tietenkin missä asuu.
- onhan tässä vielä vuorokautta jäljellä.................