- minähän totesin kommentissani, että muut voivat olla toista mieltä.................niinhän se on, itse kokemalla tietää mitä mieltä on. tuohon haisemiseen vaikuttaa varmasti ilman lämpötila, minä osuin kesän hellepäivinä käymään, enkä koskaan unohda sitä löyhkää.
- kun suluissa mennään matalalle näkyy vain betoniseinää, sulkujen välissä sitten maisemaa, mutta sulkuja on suht tiheään joten joutuu niitä rumia betoniseiniä kauan katsomaan. mitä lähemmäs Venäjää tullaan, sitä kamalampi haju, salpaa hengen. olen pariin kertaan mennyt matkanteon yhteydessä kanavan alusta loppuun, kestää useita pitkiä tunteja, riippuu tietenkin liikenteestä, tarkempaa en muista. kovinhan niitä mainostetaan, mutta on mielestäni rahastusta jos vain "huvikseen" menee, ei ole mitään huvia, eriasia jo haluaa Viipuriin päästä kanavan kautta. muut voivat olla toista mieltä, mutta noin minä olen kokenut ja jos suinkin voin välttää en enää ikinä sinne lähde.
- Lusto-metsämuseo Punkaharjulla oli yllättävän mielenkiintoinen paikka tällaselle kaupunkilaisellekin ja rakennus arkkitehtonisesti erikoinen, kannattaa poiketa ja onhan Punkaharjun harjureitti ajelemisen arvoinen. Saimaan kanavaristeilylle en ketään suosittelisi, ainakin itselleni oli suuri pettymys, sensijaan risteily Saimaalla taas mukava kauniine maisemineen. Valamon ja Lintulan luostarit myös mukavat vierailupaikat jos ei hae pelkästään kaupungeissa olevia tapahtumia/paikkoja. Lappeenrannassa kannattaa katsastaa ainakin Rakuunamäen historiallinen kasarmialua, sekä venesataman vieressä hiekkaveistokset.
- annetaan -osasto siellä toimii, aina löytyy niitä jotka ottavat vaikka mitä tavaraa kun ilmaiseksi saa. on joskus tullut mieleen, että myyvätkö niitä halvalla jossakin rahaa edes hiukkasen saadakseen. myytävät -osastoa vertaisin huutonettiin.
- minulla oli aikoinaan Kirsi sukuniminen miespomo.
- näyttelijä Aino Seppo
- siihen aikaa köyhälistön ja työläisten elämä oli todella kurjaa ja puutteellista, kommunismin ajatus että kaikki jaetaan tasan ja on yhteistä houkutteli tottakai. näin jälkeenpäin on hyvä arvostella, kun on tieto siitä miten se kommunismi sitten oikeasti toimi, silloinhan tietoa ei ollut.
- minulla ei juuri nyt ole sen ikäistä lapsenlasta jolle lukea, vanhimmat jo murrosiässä ja nuorin vauva, mutta kunhan vauva tuosta kasvaa, niin sitten luetaan. vanhemmillekin lapsenlapsilleni olin ahkera lukemaan, kun tulivat käymään niin aina otettiin kirja esille ja siinä se aika meni mukavasti. täytyy sanoa, että omena putoaa joskus kauas puusta; olen ollut lapsesta asti ahkera lukija, kun taas lapseni, joille olen paljon lukenut, eivät ole lukemisesta innostuneet.
- Johanna Valkama; Itämeren Auri, en tosin tiedä saako e-kirjana, tykkään lukea kirjat ihan kirjoina, e-kirja on mielestäni jotenkin tunnelmaton.
- ei taatusti tarvitse kuvauslupaa antaa, joten asian voi pitää ihan omana tietonaankin. minusta olisi hyvin kiusallista jos ko. asia pitäisi ottaa julkisuudessa vastaan vaikka saattaisi iloinen asia ollakin, tuskin suostuisin. täytyy ihmetellä miksi ihmiset eivät aikaisemmin etsi, vaan vasta sitten kun etsiminen onnistuu tv-ohjelman kautta ilmaiseksi.
tuntemattomia sukulaisia ei ole ilmaantunut, vaikka eihän se takaa sitä ettei niitä olisi. - käytän all-in-one tabletteja, useasti ostan Kiillon tuotetta, eroja en tuotteiden välillä ole huomannut.
- onneksi ei tarvitse koko ohjelmaa katsoa kun netistä näkee hahmojen osuudet.
- kuultu tai luettu ei ole välttämättä totuus, joten ei pitäisi kuultuja tai luettuja juoruja eteenpäin levittää ellei ole laittaa faktaa pöytään.
- minusta oppiminen ja viisastuminen eivät ole sama asia. moni on oppinut, mutta ei viisas. käsittääkseni viisaus piilee siinä miten osaa oppimaansa käyttää.
- kyllä me voimme olla hyviä ihan sellaisina kuin olemme, vaikka emme valmiita olekaan, mitä se valmiina oleminen sitten tarkoittaakaan. uskon että kehitymme koko ajan jollakin alalla, tahdoimme tai emme. tuskinpa kukaan pysyy koko ajan paikallaan muuttumattomana.
- eikös se ole joku mainoskanava kun tuota ohjelmaa tekee, eikä yle?
- tähän on menty kun tv-yhtiöt etsii jatkuvasti erikoisempia ohjelmia kilpaillessaan katsojista. se on hiukan kuin vaaleissa "sitä saa mitä tilaa", tuskin noita älyttömiä ohjelmiakaan tehtäisi, vieläpä monta kautta, jos ei niitä kukaan katsoisi.
- noin juuri, ja jos sattuu vielä hillomunkki olemaan, niin rinnuksetkin on vaarassa.
- niin tekee, kermaa on nenässäkin.
- kierrättäminen sujuu sikäli että roskiin en laita käypää tavaraa vaan annan pois tarvitseville, mutta itselleni en osaa käytettyä juurikaan hankkia. hiilijalanjälkeni ei liene niitä kaikkein suurimpia, omaa autoa ei ole, joten käytän julkisia ja paljon kuljen pyörällä kesäisin ja jalan ympäri vuoden, enkä harrasta lentokoneella matkustamista vuosittain. kasvissyöjäksi minua ei saa ellei terveys jostain syystä sitä vaadi.