Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tammikuu-51
profiilit
tammikuu-51
tammikuu-51
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
627
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
sopeutumiseläke+ei+enää+koske+kaikkia+kansanedustajia,+muutettu+sopeutusrahaksi+jota+maksetaan+määrätty+aika.+toki+niille,+joille+on+sopeutumiseläke+myönnetty,+maksaminen+jatkuu.++vuonna+20+11+tai+sen++jälkeen+kansanedustajana+aloittaneet+voivat+saada+sopeutumisrahaa+korkeintaan+3++vuotta.
15.01.2018 22:35
ei+voi+verotta+antaa+noin+paljoa+ja+noin+usein.+verotta+voi+antaa+4999+euron+arvoisen+lahjan+kerran+kolmessa+vuodessa.+lahja+voi+olla+rahaa+tai+tavaraa,+osakkeita+tms.
15.01.2018 22:24
lapsille+kertoisin+ja+heille+osan+rahoista+ennakkoperintönä+antaisin,+heillä+kun+on+asuntovelkaa+ja+sitä+myöten+enemmän+rahan+tarve+kuin+minulla.+asuntoa+saattaisin+vaihtaa,+vaikka+tämä+nykyinenkin+on+vain+2+vuotta+vanha,+mutta+ehkä+hiukan+isomman+ostaisin.+tuskin+mitään+kovin+radikaalia+elämänmuutosta+tekisin,+ei+ole+siihen+tarvetta.+sellasen+pienen+jutun+tekisin,+että+veisin+ja+maksaisin+yhden+varattoman+kaverini+matkalle+jonnekin+kivaan+paikkaan,+mutta+hänelle+en+voitostani+kertoisi+kuten+en+muillekaan+lapsiani+lukuunottamatta.+viime+syksynä+voitin+lotossa+hiukan+yli+800+euroa,+sillä+ei+pitkälle+pääse,+mutta+kivalta+sekin+tuntui.
15.01.2018 22:15
ei+jokainen+eläkeläinen+menetä+nettoeläkkeestä,+joten+turhaa+horinaa.+minä+jo+tuolla+aikaisemmin+kirjoitin+että+nettoeläkkeeni+nousee+kun+veroprosenttini+ei+noussut,+joten+minut+ainakin+voi+laskea+pois+tuosta+porukasta.+.
15.01.2018 22:05
ei+voi,+jos+samat+veroperusteet,+se+on+väärä+luulo.+tottakai+jos+pienempi+tuloinen+asuu+halvemman+veroäyrin+kunnassa+tai+on+muitakin+verovähennyksiä+kuin+ns.+automaattivähennykset,+niin+netto+voi+olla+suurituloista+isompi,+mutta+ei+samassa+kunnassa+ja+samoilla+normivähennyksillä.+verotaulukoista+kun+aikanaan+siirryttiin+prosenttiveroon,+poistui+tuo+vääryys.+
minulla+nettoeläke+nousee+koska+veroprosentti+sama+kuin+viime+vuonna.
14.01.2018 23:48
ostan+lohta+vain+fileenä,+on+hiukan+kalliimpaa,+mutta+ei+mene+kuin+nahka+hukkaan+ja+yksin+en+koko+kalaa+tarvitse,+fileestäkin+joutaa+aina+osa+pakkaseen.+perunoita+ei+tulisi+mieleenkään+kuorineen+syödä,+paitsi+tietenkin+uudet+perunat.+eipä+noissa+perunan+kuorissa+paljoa+säästä,+perunat+kun+maksaa+alle+euron+kilolta.
14.01.2018 23:37
tiedän+kyllä+mitä+Keva+kirjeessään+ilmoittaa,+mutta+jos+verottaja+ilmoittaa+Kevalle+väärän+prosentin+syystä+tai+toisesta+Keva+pidättää+veron+annetun+prosentin+mukaan+oli+se+oikein+tai+väärin.+ei+kirje+siis+millään+tavalla+todista+tai+ilmoita+veron+oikeellisuutta,+ainoastaan+siinä+todetaan+mitä+Keva+on+maksanut+eläkettä+ja+pidättänyt+veroa.+lopullisen+tuloveron+laskee+verottaja+tulevana+keväänä.+tuolla+jo+aikaa+sitten+kirjoitin+että+vero.fi:ssä+voi+laskea+veroprosenttinsa+oikeellisuuden+ja+tehdä+uuden+verokortin+jos+laskelma+näyttää+että+annettu+veroprosentti+ei+ole+oikea.
11.01.2018 15:35
kerropa+minulle+sitten+miten+Kevan+kirje+on+tekemisissä+lopullisen+veron+kanssa,+senhän+laskee+sitten+aikanaan+verottaja???
11.01.2018 13:49
no,+tässähän+nyt+ei+ole+kysymys+esittämäsilaisesta+tapauksesta.................vaan+samapa+se,+on+niin+monta+mieltä+kuin+miestäkin+ja+naista
11.01.2018 13:47
aivan,+kaikki+on+suhteellista.+ehkä+5000+euroa+tienannut+pitää+3000+euron+eläkettä+pienenä,+onhan+siinä(kin)+melkoinen+ero.
11.01.2018 10:20
Kevan+kirjehän+ei+todista+mitään,+siinä+mainitaan+eläke+ja+verottajan+Kevalle+ilmoittama+veroprosentti,+ei+muuta,+sillä+ei+ole+mitään+tekemistä+lopullisen+verotuksen+kanssa.+jos+Keva+saa+verottajalta+verotiedon+joka+ei+jostain+syystä+ole+oikea,+niin+sitten+maksetaan+tai+saadaan+takaisin+veroa+jälkikäteen.
11.01.2018 00:48
jos+tuo+olisi+toisinpäin,+eli+vero+olisi+laskenut+saman+verran+mahtaisiko+siitä+tällaista+keskustelua+tulla,+tuskin+aloittaja+olisi+veroprosentin+perään+meiltä+kysellytkään.+ulkopuolisten+on+mahdoton+arvailla+onko+veroprosentti+oikea+vai+väärä,+koska+saattaa+olla+yhtä+hyvin+niin,+että+viimevuotinen+prosentti+on+jostain+syystä+liian+pieni.+emme+myöskään+tiedä+eläkkeen+määrää+ja+aloittajan+asuinkuntaa,+tai+ainakaan+minä+en+tiedä,+joten+turhan+monta+liikkuvaa+osaa+tässä+keskustelussa.
10.01.2018 23:12
60+%:n+eläkekertymä+edellyttää+40+vuoden+työuraa,+koska+vuodessa+on+kertynyt+eläkettä+1,5+%+siis+40+x+1,5%+=+60%.+joten+sinun+27+vuoden+kertymän+ei+kuulukaan+olla+60+prosenttia,+sehän+olisi+ihan+kohtuutonta.+tosin+tuo+60%+ei+luonnollisesti+loppupalkasta+toteudu,+koska+varsinkin+työuran+alun+pienet+palkat+vähentävät+eläkekertymää+rahassa,+vaikka+kertymäprosentti+onkin+tuo+1,5.+Kevan+eläkkeillä+hiukan+erilaiset+kertymät,+mutta+noin+menee+TEL:in+mukaiset+eläkkeet.
10.01.2018 22:32
tottakai+veroprosentin+suuruuteen+vaikuttaa+myös+kunnallisveron+kalleus.+ystäväni,+jolla+on+suht+yhtäsuuri+eläke+kuin+minulla,+maksaa+veroa+5+%+enemmän+kuin+minä+ja+se+johtuu+juuri+kunnallisveron+kalleudesta+hänen+kotikunnassaan.+tämä+ei+tietenkään+ole+kohdallasi+mikään+selitys,+ellet+ole+vaihtanut+asuinkuntaa+viime+vuonna,+mutta+totean+tämän+sen+vuoksi,+ettei+veroprosenttia+voi+suoraan+verrata+juuri+tuon+kunnallisveron+vuoksi,+lisäksi+veroon+vaikuttaa+vielä+maksaako+kirkollisveroa+vai+ei.
10.01.2018 22:18
pitää+vielä+todeta,+että+vuoden+2017+verotustahan+ei+ole+vahvistettu,+joten+et+tiedä+onko+veroprosentti+ollut+viime+vuonna+oikein.+jos+olet+vuonna+2016+jäänyt+eläkkeelle+ja+saanut+osavuoden+palkkaa+ja+osavuoden+eläkettä+ei+viime+vuoden+prosentti+välttämättä+ole+oikein,+koska+verottajalla+ei+ole+ollut+oikeaa+tietoa+viime+vuoden+eläketulostasi+veroprosenttia+arvioidessa.
10.01.2018 20:13
vero.fi:ssä+on+laskuri,+jolla+voit+laskea+onko+veroprosentti+oikein.+ellei,+voit+tilata+uuden+verokortin,+ei+se+sen+vaikeampaa+ole.
10.01.2018 20:01
en+ole+vielä+käynyt+katsomassa,+mutta+aion+kyllä+mennä+kohtapuoliin.+olen+lukenut+kirjan+ja+katsonut+molemmat+elokuvaversiot+siitä.+tässä+kolmannessa+on+varmaan+taas+löydetty+jotain+sellaista+näkökantaa+mitä+ei+edellisissä+elokuvissa+ole.
09.01.2018 19:44
minä+menen+huhtikuussa+Kroatiaan,+talvea+pakoon+kun+ei+minun+tarvitse+lähteä+kuten+monet+tekee.+keväällä+on+etelässä+kaunista,+eikä+liian+kuumaa.+Kanarialla+tietenkin+näin+talvella+mukavat+kelit+jos+niistä+turistiloukuista+tykkää.
08.01.2018 16:55
joskus+"vahingossa"+tullut+katsottua,+en+siis+ole+mikään+ko.+kanavan+asiantuntija,+mutta+sen+olen+huomannut,+että+kameran+käyttö+on+tökeröä.+ilmeisesti+jokin+kamera+studion+nurkassa+kuvaa+samaan+paikkaan,+ei+minkäänlaista+kuvakulman+vaihtelua,+zoomausta,+tms.+ikävää+katsottavaa,+minulta+ainakin+menee+mielenkiinto+jo+tuon+vuoksi.+muutenkin+tarjonta+on+juuri+"vanhuksille"+suunnattua+ja+uskovaisille.
08.01.2018 16:51
mitenkäs+ikkunasta+katsomalla+näkee+lämpötilan???
07.01.2018 20:52
23 / 32