Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Katsoin+vasta+eilen+AREENAsta+sen+Spotlight-ohjelman+YLE-Femmasta.
Nythän+oli+kysymys+vain+neljästä+satunnaisesta+autosta.
Autolehdethän+ovat+myös+näitä+sokkotestejä+tehneet+ja+tulokset+ovat+yleensä+olleet+jopa+masentavaia.
Pidän+niitä+laiminlyöntejä+merkittävinä,+joissa+selviä+vikoja+ei+"löydetty"!
Monilla+on+nimittäin+tapana+huollattaa+autonsa+ennen+kuin+vievät+katsastukseen.+Joissain+tapauksissa+olisi+tullut+hylky.
Harva+vie+auton+takaisin+työt+laiminlyönneelle+korjaamolle,+vaan+äänestää+jaloillaan+ja+vaihtaa+huoltopaikkaa.
Turha+myynti+etenkin+naisautoilijoille+on+tietenkin+tuomittavaa+sekä+myös+se,+että+ilmansuotimia+oli+kenties+ravisteltu,+koettu+kunnossaoleviksi+-+eikä+liian+likaisiksi,+mutta+uusien+hinta+oli+kuitenkin+laskussa+veloitettu.
01.05.2022 18:48
Ketjun+aloittaja+puhuu+lämpimikseen,+eikä+näköjään+ymmärrä,+että+pääsääntöisesti+Ruotsista+ja+Saksasta+tuodaan++parin,+kolmen+vuoden+ikäisiä+ja+alle+80.000+km+ajettuja+autoja.
Ei+vanhempia+autoja+kannata+sinne+edes+lähteä+hakemaan!
Ne+täällä+mahdollisesti+näkemäsi+"saksanromut"+ovat+niitä,+jotka+ensin+on+tuotu+Baltiaan+ja+sieltä+käsin+jotenkin+onnistuttu+myymään+tänne.+LUE:+MB+W210+ja+alkupään+W211.
Nämä+ovat+jo+20+vuotta+vanhoja+autoja+ja+niissä+on+vain+kalliisti+korjattavia+vikoja.
30.04.2022 09:19
Kiva+kuulla,+että+asiat+hoituivat!
Ihmettelen+edelleen+ääneen,+miksi+tunnetun+auto+liikkeen+kannattaa+toimia+samalla+tavalla+kuin+ns.+häkkikauppias.
Lisäksi+kun+kaupan+kohteena++ei++nyt+ollut+ns.+"tonnin+pommi"!
29.04.2022 17:33
Lapsellista+kirjoittelua!
28.04.2022 10:33
Ymmärrän+ongelmasi+hyvin+-+olet+pettynyt.
Kunhan+selviät+järkytyksestäsi,+aloita+asioiden+selvitys+yksi+kerrallaan.
Viestissäsi+on+valitettavasti+myös+vakavia+virheitä.
Kauppoja+ei+ole+tapana+noin+vain+purkaa.
Olen+kirjottanut+tästä+ennenkin.+Purku+tulee+kysymykseen+vasta+viimeisenä+vaihtoehtona,+ellei+asiaa+hinnanalennuksin+ym.+muuten+voi+hoitaa.
Vain+etäkaupoissa++kaupan+peruminen+14+pvn+aikana+on+mahdollista+syytä+ilmoittamatta.
Kaikki+ne+autossa+olevat+viat+jotka+olisivat+selvinneet+sinulle+kaupan+kohteen+tarkalla+tutkimisella+ja+koeajolla,+niistä+ei+voi+valittaa.
Muista,+ettet+ollut+ostamassa+uutta+autoa,+vaan+käytettyä+ja+kaikki+irtain+myydään+siinä+kunnossa+ja+niine+varusteineen+ja+ominaisuuksineen+jotka+siinä+kaupantekohetkellä+on.
27.04.2022 20:29
Miksi+minun+pitäisi+ajaa+autolla+Venäjällä?
Tuskin+myöntävät+edes+viisumia+tällaiselle+epäystävällisen+maan+kansalaiselle!
25.04.2022 12:26
Tähän+ei+vielä+kukaan+ole+vastannut.
Epäilen+kuitenkin,+ettet+kenties+ole+miettinyt+asiaa+loppuun.
Vastaan+kuitenkin+joihinkin+kysymyksiin.
Mikäli+loppuhinta+pitäisi+olla+edullinen,+niin+kannattaa+etsiä+yli+kuusi+kuukautta+sitten+ensirekisteröity+yksilö.
Vaikuttaa+autoveroon.
Edelleen+on+mietittävä+sitä+taksivarustusta.+Se+poikkeaa+paljonkin+ns.+alk.+-+mallista.
En+tiedä,+tuleeko+halvemmaksi+varustaa+auto+täällä,+sillä+tuontihetkellä+autossa+olevat+varusteet+vaikuttavat+ymmärtääkseni+autoveroon.
En+siis+ole+varma.+Kysymällä+selviää.
Toisaalta+uudenkarheita+taksivarusteisia+yksilöitä+ei+liene+pilvin+pimein+kaupan,+mutta+jos+olisi,+niin+ne+ovat+sitten+niitä++"kermankeltaisia".
Alv.+Ei+siitä+alvista+mihinkään+pääse,+se+on+maksettava+joko+Saksassa+tai+Suomessa.
Saksassa+vero+on+-+kuten+sanoit,+19%,++joten+se+alvi+kannattaa+maksaa+Saksassa,+koska+5+%+edullisempi.
Auton+maksu+ja+nouto+esim.+ajamalla+on+helpommasta+päästä,+eikä+laivarahtinakaan+pohjois-saksalaiseen+satamaan+ajettuna+kovin+kallista.
Edullisin+väli+tällä+hetkellä+Rostock+-+Hanko.+Ruotasalainen+varustamo.
Lähtöjä+ei+ole+aivan+päivittäin,+mutta+pari+viikossa.+Tulee+runsaassa+vuorokaudessa.
17.04.2022 13:44
Neuvoisin+sinua+nyt+alkuun,+että+harjoittele+kirjallistav+ilmaisua!
Vaikka+täällä+olisi+joku,+joka+haluaisi+sinua+auttaa,+hän+ei+pääse+asiaan+"kiinni",
koska+itse+kirjoitus+vaikuttaa+viisivuotiaan+tekemältä!
Oletan+kuitenkin,+että+kirjallista+ilmaisua+on+opeteltu+peruskoulussa.
Mitä+nyt+sitten+Bilteman+tai+jonkun+muun+toimijan++"asiakaspalveluun"+tulee,+niin+on+jo+tässä+vaiheessa+nyt+ymmärrettävä,+ettei+sitä+enää+ole+olemassa.
Nykyään+-+lue:+kahteenkymmeneen+vuoteen+-+ostajan+on+täytynyt+tietää+kaikista+asioista+enemmän+kuin+myyjä!
16.04.2022 17:15
Olen+samaa+mieltä+Kuluttajariitalautakunnan+kanssa.
Latauksen+maksullisuus+tulisi+ilmoittaa+täysin+yksiselitteisesti,+kuten+muutkin+"tuotteiden"+hintamerkinnät+esim.+kaupoissa!
13.04.2022 16:24
Lue+uudestaan+se,+minkä+kirjoitin!
Asian+arvioinnissa+on+tärkeää,+että+ymmärtää,+mitä+lainlaatija+silloin+on+tarkoittanut+vahvistaessaan+Kuluttajasuojalain+ensimmäistä+kertaa+v.+1978.
Lakiin+on+sen+jälkeen+tehty+lukuisia+lisäyksiä+ja+täsmennyksiä.
+Eduskunta+EI+siis+ole+tarkoittanut,+että+autoliikkeet+korjaavat+jokaisesta+käytettynä+myydystä+autosta+siitä+kaupan+jälkeen+havaitut+viat.
Se+olisi+jopa+mahdotonta.
Myönnän+toki,+että+kun+auto+ajetaan+liikkeestä+ulos,+on+sen+oltava+liikennekelpoinen.
Mihinkään+sellaisiin+vikoihin,+jotka+ostaja+on+huolellisella+ostokohteen+tarkastuksella+ennen+kaupantekoa+on+voinut+itse+huomata,+niihin+ostaja+ei+jälkeenpäin+voi+vedota.
Laki+lähtee+siitä,+että+piilevät+viat+-+siis+vain+sellaiset,+joita+ei+edes+kohteen+huolellisella+läpikäynnillä+ole+voinut+havaita,+vain+niistä+voi+myyjän+kanssa+yrittää+päästä+sopimukseen.
Mikäli+sopimus+syntyy,+auto+saattaa+tulla+parempaan+kuntoon,+siksi+ostajan+on+myös+osallistuttava+kustannuksiin.
Et+kai+aio+lähteä+lakitupaan?!
Sanon+heti,+ettei+se+kannata,+sillä+kustannukset+ylittävät+auton+arvon.
Sanoit,+että+asia+on+nyt++kuluttajaviranomaisilla.+Heitä+kiinnostaa+vain,+se,+onko+autosta+osoitettavissa+Kuluttajasuojalain+tarkoittamaa+vikaa+-+ei+mikään+muu.
Kuluttajasuojalakia+voi+selata+ilmaiseksi+mistä+tahansa+tietokoneesta+tai+älypuhelimesta:+www.finlex.fi
Kun+sieltä+vastaus+aikanaan+tulee,+voin+heti+sanoa,+etteivät+kuluttajaviranomaiset+tule+suosittelemaan+korvauksia+-+auto+on+vain+liian+vanha.
Autoilla+ajataan+keskimäärin+n.+18.000+km+vuodessa.+Siksi+autosi+km-lukemaa+tuskin+pidetään+luotettavana.
Oikea+luku+on+se+n.+200,+voi+olla+enemmänkin,+jos+ryhdyt+asiaa+Trafin+kautta+tarkemmin+tutkimaan.
Sanot+ehkä,+että+mikä+minä+olen+sanomaan?!
Olen+kuitenkin+ammatiltani+eläkkeellä+oleva+lehtori.
Olen+eri+oppilaitoksissa+opettanut+tuhansille+oppilaille+mm.+kauppaoikeutta+ja+ulkomaankauppaakin+yli+20+vuotta.
Luuletko+tosiaan,+etten+tiedä?!
En+kuitenkaan+enää+puutu+tähän+asiaan+-+tee+mitä+tykkäät,+sanoi+aikanaan+nyt+jo+edesmennyt+anoppinikin!
12.04.2022 18:57
En+jaksa+olla+ihmettelemättä,+miksi+olet+sitä+mieltä,+että+10-vuotiaassa+autossa+tulisi+olla+uuden+auton+ominaisuudet?
Koska+se+ei+siis+ole+uusi,+myyjän+velvollisuus+ei+siis+ole+korjata+sitä+uuden+veroiseksi,+koska+olet+ostamassa+käytettyä+-+et+uutta+autoa.
Mikset+hyväksy+sitä+tosiasiaa,+kaikki+käytetty+irtain,+siis+mikä+tahansa,+myydään+siinä+kunnossa+ja+niine+ominaisuuksineen,+jotka+sillä+tai+siinä+kaupantekohetkellä+on.
V.+2012+ensirekisteröidystä,+todellisuudessa++n.+200.000+km+ajetusta+autosta+ei+edes+hokemalla+saa+uutta+autoa,+vaikka+kaikki+siinä+ostohetken+jälkeen+ilmenneet+viat+korjattaisiin,+sillä+ne+viat+on+jo+otettu+huomioon+kauppahinnassa.
Tästä+asiasta+on+vuosien+mittaan+reposteltu+vaikka+kuinka+ja+kauan,+mutta+siitä+huolimatta+valtaosa+täällä+kirjoittavista+eivät+vieläkään+ymmärrä,+mitä+lainlaatija,+(lue:+Eduskunta)+todellisuudessa+tarkoittanut,+kun+se+on+sisällyttänyt+sen+ns.+6+kk:n+-+säännön+Kuluttajasuojalakiin.
Eduskunta+ei+ole+tarkoittanut+sitä,+että+vanhasta+autosta+tehdään+myyjän+kustannuksella+uusi.
12.04.2022 09:29
Kukaan+ei+valitettavasti+vastaa+aloittajan+kysymykseen!
Olen+nimittäin+itse+miettinyt+samaa.
Sellaisenaan+on+tietenkin+hyvä,+että+vanhoihin+ydinkeskustan+arvorakennuksiin+saadaan+toimintaa,+eikä+rakennuksia+pureta,+mutta+näen+asian+niin,+että+pääkaupunkiseudulla+on+tähän+saakka+täytynyt+olla+melkoinen+hotellihuoneitten+vaje.
Tämä+lienee+näkynyt+Messukeskuksessa+pidettävien+suurien+messujen+aikaan,+jolloin+näytteilleasettajat+on+jouduttu+majoittamaan+Espoon+tai+Vantaan+puolelle.
10.04.2022 14:52
Kirjoitin+jo+edellä++(11.02.22+17:27h,)++että+ellette+ole+erikseen+sopineet+mistään+maksullisesta+pikatoimituksesta,+niin+osat+tulevat+silloin,+kuin+myyjälle+sopii.
Tosin+lienee+myös+täysin+mahdollista,+että+itse+järjestätte+osien+noudon.
Suomi+on+täynnä+kuriiriliikkeitä,+jotka+mielihyvin+noutavat+pakettinne+Saksan+päästä+ja+toimittavat+sen+arvatenkin+48+tunnissa+kotiovellenne+tai+paikalliseen+ÄRRÄÄn.
Harmi,+että+tämä+palvelu+ei+ole+erityisen+halpaa,+koska+kartonki+tulee+osan+matkaa+lentorahtina,+mutta+ainahan+sitä+voi+kysyä,+sillä+kysyminen+ei+vielä+maksa+mitään.+Tiedoksi,+että+rahtihintaan+vaikuttaa+vain+pakkauksen+tilavuus,+ei+niinkään+sen+paino,+joten+tätä+tietoa+kuljetusliike+tilattaessa+kysyy+ensin.
Näin+ollen,+mikäli+varaosia+tarvitaan+pikaisesti,+niitä+ei+juurikaan+mistään+postimyynnistä+kannata+hankkia.
09.04.2022 10:05
Aika+moni+-+minäkin+-+ajaisin+niin,+että+välillä+on+ladattava,+koska+eteläsavolaisella+järvenrannalla++-+vain+5,2+km+valtatiesta+5,++ei+ole+sähköä.
Joku+sanoo,+että+mikset+hanki?!
Se+tulisi+muuten+järvenpohjaan+upotettavaa+kaapelia+pitkin+-+kysyin.
Siksi,+että+verkkosähköntarve+on+tilallamme+toistaiseksi+kesäaikana+ollut+pientä.+Lisäksi+sähkön+käyttö+niille+muutamalle+kesäkuukaudelle+tulee+kalliiksi,+koska+perusmaksu+juoksee+koko+vuoden+ja+lisäksi+tilan+kiinteistövero+nousee.
09.04.2022 09:30
Tässä+näkemyksessä+on+vahva+"minä"+-+asenne,+tai+vähintään+minä+ensin!+(14:09h)
On+osattava+nähdä+kokonaisuuksia.
Joku+onnistui+edellä+kiteyttämään+asian+aika+hyvin+vertauksella,+ettei+mikään+polttiskaan+vie+tankkauspaikkaa+pidempään.
08.04.2022 16:41
Tähän+ei+kukaan+kolmeen+viikkoon+ole+vastannut.
Vastaan,+koska+minulla+oli+samanlainen+auto+lähes+yhdeksän+vuotta.
Tämähän+on+W211?!
Ajokilometrit+ovat+nyt++jo+kieltämättä+sellaiset,+että+riskejä+tietenkin+on.
Jos+maalipinta+on+moitteeton,+ovat+omistajat+huolehtineet+autosta+muutenkin+hyvin.+Milloin+auto+on+katsastettu?
Itse+vaihdoin+uudempaan+km-lukemalla+220.000+auton+ollessa+ehjä.+Siihen+mennessä+oli+vaihdettu+vesipumppu+ja+laturin+laakeri+-+ei+siis+koko+laturia+ja+jarrut+kertaalleen.
Lisäksi+etupään+niveliä+ja+iskunvaimennusta.+Yhden+jousenkin+olin+tietämättäni+"saanut"+poikki,+eikä+sitä+havainnut+ajon+aikana+-+pysyi+kuitenkin++"hallelujan"+avulla+kasassa+ja+huomattiin+vasta+vuosihuollossa+Veholla.
Olin+siis+vuosittain+merkkihuollattanut.
Jos+jotain+tulee,+on+osattava+itse+korjata.
Kaupalliset+korjaamot+ovat+tähän+vain+liian+kalliita.+Tosin+kaikkia+asioita+eivät+nyrkkipajat+osaa+tehdä,+tarvitaan+erikoistyökaluja,+joskus+ohjelmointiakin.
Myyjä+on+yksityinen,+mutta+tämä+on+tämän+ikäisessä+pelkästään+etu.
Voi+hyvinkin+olla,+että+jarrut+on+uusittava,+jokunen+nivel+ja+ehkä+iskunvaimennusta.
Auton+alustaa+on++hyväksyttävästi+muutettu,+mutta+suhtautuisin+näihin+varauksella.
Jos+auto+vaikuttaa+liian+pirteältä,+moottoria+on+"lastutettu"+joka+ei+millään+lailla+ole+hyvä+asia.
100kW+on+aivan+riittävä,+mutta+ei+vielä+tee+painavasta+autosta+rakettia.
Pääsee+alle+viiden+litran+kulutuksiin+hyvissä+olosuhteissa.
Mitäpä+jos+veisit+kuntotestaukseen?!
08.04.2022 09:58
Miksi+olette+kateellisia+pörssiyhtiön+menestyksestä?
Jos+yrityksellä+on+varaa+avata+liikkeitä+mm.+Ruotsiin+ja+Saksaan,+maksaa+niiden+toimitilavuokrat++sekä+palkata+henkilökunta,+niin+se+perustuu+vain+siihen,+että+ns.
viivan+alle+on+jäänyt+jotakin,+eivätkä+ne+luvut+ole+punaisia.
Jokaisella+on+mahdollisuus+kotisohvalta+hypätä+itse+kyytiin,+ostamalla+vaikkapa+100+Kamuxin+osaketta+pörssistä+-+hinta+oli+eilen+€+1.087,-++++kulut+€+8,-
Osinkoa+saa+vuodessa+€+0,20+/+kpl,+eli+€+20,-+joka+on+paljon+enemmän+kuin+se,+minkä+pankit+maksavat+talletuksista.
Olin+unohtaa,+että+summasta+menee+vielä+vero.
08.04.2022 08:53
Olen+dieselautoilija.
Olen+siitä+huolimatta+sitä+mieltä,+että+tästäkin+pitäisi+selvitä+yhteispelillä,+siis+kaikkien+hyväksymillä+säännöillä.
Niin+kauan+kuin+latauspaikoista+selvästi+on+pulaa,+tulisi+tavalla+tai+toisella+huolehtia+siitä,+etteivät+jo+ladatut+autot++turhaan+vie+niitä vähiä+latauspaikkoja.
Saattaa+olla+helpommin+sanottu+kuin+tehty,+mutta+vaikeimmistakin+asioista+on+yleensä+selvitty.
Tiedän+kyllä,+että+etenkin+vanhoissa+kiinteistöissä+paikkojen+lisärakentamista+rajoittaa+"sähkön+puute".
08.04.2022 08:30
Ole+hyvä+ja++osta+ne+autot+uudempina!+20+vuoden+ikäisenä+mikään+auto+ei+enää+ole+parhaimmillaan!
Autoni+oli+maalattavana+pari+päivää+siihen+kohdistuneen+ilkivallan+vuoksi.
Sain+vakuutukseen+sisältyvän+vara-auton+-+sellaisen+muka+sähköauton+-+samaksi+ajaksi.
Oli+Corolla.+Autojen+ero+oli++kuin+yöllä+ja+päivällä,+vaikka+vara-auto+oli+alle+20.000+ajettu!
06.04.2022 21:45
Riippuu+vähän+mitä+hakee.
Jos+hakee+tuoretta+Mersua+siten,+että+pitää+valmiina+olla+määrätty+väri,+Webasto,+vetokoukku,+adaptiivinen+vakionopeudensäädin+ja+kahdet+renkaat,+niin+vastaus+voi+olla
pyöreä+0!
Kaikkea+ei+yleensä+löydy+samasta+autosta.+Lisäksi+kannattaa+toimia+yksin+-+ilman+mitään+välikäsiä.
Kokemus+puhuu!
05.04.2022 09:19
20 / 80