Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ikävä juttu, Anonyymi 11:35h, mutta kumpi valitsi tuotavan auton?
Sinä vai välittäjä?
Jos joku toimii kaupan välittäjänä, hän pääsääntöisesti ei vastaa itse kaupan kohteesta.
Antamillasi tiedoilla en voi sanoa enempää.
10.10.2022 11:24
Hei sinä Anonymi 08.10.22 16:53h!
Arvelit olevani jalkamies! Väärin!
Jos olisit lukenut palstaa enemmän, olisit kenties jo huomannut, että nimimerkki "ZJJ" on kyllä mersumies, E220CDIAT.
Lähdin vain huvikseni kertomaan, että olen mersuni itse ostanut ja maksanut, vaikka ensimmäinen autoni ei ollut mersu.
Ennen sitä mielestäni aika hyvää Ladaa, minulla oli kolme ranskalaista, jotka ruostuivat silmissä vielä 1980.
Palstan lukijoissa on liuta niitä, jotka eivät millään paremmallakaan autolla koskaan ole olleet ulkomailla saati että olisivat kiertäneet Riemukaarta Pariisissa.
Ajokaistoja sentään on seitsemän samaan suuntaan!
09.10.2022 17:30
Lopettakaa nämä muutaman sanan kommentit, joista mitenkään pääse ei perille, mistä edes puhutaan!
09.10.2022 17:13
Tiedän Espoon tilanteen, joka vuosien saatossa ei juurikaan ole muuttunut.
Miten on muuten Vantaalla?
Asiasta ei ainakaan niin paljon puhuta kuten Espoosta.
Helsingin julkista liikennettä pidetään toimiessaan sen sijaan yleisesti ottaen
hyvänä.
Kun Länsimetro ensi vuonna alkaa kulkemaan Kivenlahteen saakka, alkaa heti
ihmettely, miksi Espoon asemia ei heti alkuun rakennettu yhtä pitkiksi kuin Helsingissä.
Asian hoitaminen jälkikäteen on kyllä paljon kalliimpaa, koska laajennustyöt on liikenteen vuoksi tehtävä yöaikaan.
09.10.2022 11:43
Se raha, jonka takavuosina Lada 1200 joutui uutena pakasta pulittamaan, niin sillä ei saanut minkäänlaista muuta autoa.
Hinta laatusuhde oli hyvä.
Ostin minäkin sellaisen v. 1982, koska palkka ei riittänyt ja koska asuntoakin piti jo silloin maksaa.
Takuuseen joutui tosin yhtä ja pientä korjuuttamaan, mutta ei se menoa haitannut.
Vararenkaalle oli käyttöä jo alle 50 km:n ajon jälkeen - hyvä että siinä vararenkaassa oli ilmaa.
Ennätin myös huomata, että ohjauspyörää oli sisäreunasta puukolla jossain kuljetuksen vaiheessa sananmukaisesti "vuoltu".
Siihen sain tilalle puukehäisen ratin, joka oli oikein hieno, alkuperäinen olisi pitänyt erikseen tilata jostain kauempaa!
Pari kuukautta oston jälkeen, vaihde lukkiutui varottamatta 2.selle - tietenkin viikonloppuna.
Autolla ei siis voinut peruuttaa, eikä huudattaa kakkosellakaan, joten se oli pysäköitävä niin, että pystyi jatkamaan suoraan. Onnistuin nilkuttamaan autolla Konelalle, jonne oli alle 15 km.
Vika korjattiin, mutta en muista, että minulle olisi kerrottu vian syytä. Ehkä en edes kysynyt.
Autolla käytiin v. 1983 perheen kanssa Pariisissa saakka, kiersin jopa Riemukaaren.
Tuntematon auto ennätti pysäköintipaikalla myös jättää lokasuojaan jäljen, joka oli maalattava.
Vähän jaloissa sitä oli moottoriteillä, koska nopeusvalikoima valikoitui asentoihin auf ja zu, siis "päällä ja pois."
Luovuin autosta jo v. 1984, koska pihan kakaratkin ennättivät lällättää, että "teidän autolla pääsee vain 160:ä ja että meidän auto kulkee sentään kahtasataa."
Nykydacioilla pärjäilee liikenteessä nykyään paremmin muun liikenteen tahdissa.
08.10.2022 14:22
Voi hyvinkin olla joku muu syy.
Ruotsalaiset ovat hyvin Volvo-ystävällisiä, mutta pois jäänyt Saab, on täytynyt korvata jollain muulla.
Eivätkö nuo korealaiset ole nostaneet osuuksiaan Ruotsissa?
06.10.2022 10:15
Huomasitko Anomyymi 15:56h, että tämä oli rekisterissä, eikä missään "suulissa"!
Ymmärrän kyllä, mitä sanalla "suuli" tarkoitetaan, koska osaan ruotsia, mutta
kuulen sen ensimmäisen kerran.
04.10.2022 10:45
Tässä aloittaja ZJJ!
Eivät nämä autonhaun keskeisetkään asiat näytä palstan lukijoita kiinnostavan,
koska mitään välhuutoja ei edes ole tullut.
Se CO2-arvo on pohjana autoverotukselle Suomenmaassa.
Ero voi loppupeleissä hyvinkin olla tonnin luokkaa.
Täällä kysytään kyllä tämän tästä, että onko se ja tämä välittäjä hyvä ja luotettava.
Ehdokasautot pitää kyllä itse omin kriteerein valita ja vasta sitten päättää välittäjästä, mikäli se nyt on tarpeellista.
Tosiasiallisesti juuri nämä itse autoa koskevat yksityiskohdat jäävät huomioimatta,
ellei itse ole valinnassa mukana.
03.10.2022 12:14
Niin, onneksi on ollut mahdollisuus "pysyä" uudemmissa autoissa, joissa näitä kilinäongelmia ei ole.
01.10.2022 18:29
Ruosteasia.
Olen jo 40 vuoden ajan ajanut uudehkoilla autoilla - kaikki 18 kpl keskimäärinkin alle neljän vuoden ikäisiä, joten nämä ruosteasiat eivät paljoa minua koske, mutta olen tässä ruosteasiassa edelleen sitä mieltä, että ruosteen perässä ei korjuuttamallakaan pysy, eikä siihen riitä mikään raha.
Toki myönnän, että risat vaihteistot ja sen sellaiset ovat kalliita, mutta eivätkö auton nämä viat käy ilmi autoa koeajamalla?
01.10.2022 17:40
Niin, tällaista se yrittäminen on!
En itse ole yrittäjä, mutta näkisin asian niin, että aivan jokaisessa - vähänkin
vanhemmassa vaihdokissa - on isompi tai pienempi vika, jonka vuoksi se
vaihdetaan.
Ruosteviat ovat tietenkin pahimpia, koska kaikkea muuta voi sentään korjata.
Siksi voisi joskus olla paikallaan rauhallisesti ilmoittaa ostajalle, että tarjottu
vaihdokki on liian huono vastaanotettavaksi osana kauppasummaa.
01.10.2022 08:54
Uskotko, että ulosantisi kenties on hyvä?!
Ymmärrän toki, että sinulla on joku ongelma.
Valitettavasti asiasta ei kuitenkaan saa mitään selvää,
koska sekoitat eri asioita samaan kappaleeseen.
Mikäli kirjoittaessaan käyttää välimerkkejä, jakaa asian
muutamaan kappaleeseen ja lisäksi liittää asiaan jonkun
otsakkeen, asian saattaa ymmärtää.
Ei kuitenkaan nyt!
01.10.2022 08:15
Ei taida kannattaa aloittaa kinaamista kanssanne, mutta minä olen ainakin takavuosina omakohtaisesti "saanut" yhden kannen halki ajamalla Lyypekistä
Itävaltaan 1,3 moottorilla sitä nopeutta ja sen verran kuin tankillisella menee.
Tähän päivään mennessä olen ajanut Euroopan halki toistakymmentä kertaa, joten kokemusta on kyllä.
Sitten huomasin, että pannujen ja niiden tehojen on Saksan moottoriteillä oltava isompia - 125 hv on aivan ajaraja, mielummin 150 hv, jotta jää edes vähän varaa.
Esimerkkitapauksessa on arvatenkin kuitenkin ollut suuremmat tehot kyseessä.
01.10.2022 07:58
Lukeeko jossain, että noita kiinanrenkaita tosiaan on pakko ostaa?
Jos budjetti on pieni ja tunnetut länsirenkaat ovat ostajan mielestä kalliit,
kannattaa turvautua vaikka käytettyihin, joita kohtuuhintaan on saatavilla.
Olen itse nähnyt "väärää säästöä" - näin parkkipaikalla aika uuden E-Mersun,
jossa oli ns. kiinanrenkaat alla.
30.09.2022 17:07
Ensinnäkin € 93.000 hintainen tuontiauto on kaikilla mittareilla arvokas.
Ei liene aivan ns. alk.- malli?
Auto lienee omalla tuottamuksella saatu hajoamaan väärällä käytöllä.
30.09.2022 16:57
Olin vuosihuoltoasioissa Tallinnan Vehossa eilen torstaina.
A-huollon lisäksi olin tilannut auton ensimmäisen jarrurempan, (käyttöönotto 2015) joka tehtiinkin.
Katsastuksessa auto olisi arvatenkin hyväksytty lukemien puolesta, mutta siellä puututtiin palojen paksuuteen ja hylky tuli.
Palojen lisäksi takalevyt menivät uusiksi.
Palojen paksuutta arvioiva tunnistin oli välissä mennyt rikki, joten se ei ollut antanut kuljettajalle tietoa palojen kunnosta tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.
Oma arvioni on, että veloitukset Tallinnassa hieman nousseet, kun omistajaksi on tullut Veho.
Kokonaishinta oli kuitenkin vajaa € 850,-
Suomessa ei ainakaan alle tonnin olisi päässyt, mutta tulen siis jatkamaan tätä lähimatkailua ainakin kerran vuodessa.
30.09.2022 11:30
Oletko lukenut sen rahoitussopimuksen ehdot tarpeeksi tarkkaan?!
Maksat kuukausimaksun heidän mielestään liian myöhään.
Selvitä asia, äläkä valita täällä!
Ei tämän perusteella rahoittajaa voi huonoksi sanoa. Vika näissä tapauksissa on yleensä itsessä.
28.09.2022 10:36
On vähän vanha tämä 07.09.22 08:17h - kirjoitus, mutta kommentoin silti.
Oletko kenties saanut lainmukaiset etämyyntiasiakirjat myyjältä?
Ellet ole saanut niitä aikanaan, sinulla ei ole mitään hätää. Silloin asiasta voi reklamoida vieläkin.
On selitys muutenkin vähän omituinen, sillä mikäli vesipumppu on täysin rikki - ei siis pumppaa vettä ollenkaan - autolla ei juurikaan voi ajaa, koska moottorin lämpötila nousee
aika nopeasti liian korkeaksi.
Mikäli pumppu toimii osittain tai vaikkapa vuotaa tiivisteestä, vikaa ei ehkä heti esim. maantieajossa huomaa.
Tämä oikeastaan on hyvä esimerkki autossa olevasta ns. "piiloviasta", jota myyjä tosiaan
ennen myymistä ei ole voinut tietää, mikäli autolla vain on ajettu ns. "nurkka-ajoa!"
Tällaiseen korjaukseen myyjän on suostuttava.
26.09.2022 11:12
Kuulkaa nyt jo toiseen kertaan!
Mikäli myyjä ei suostu ulkopuolisen tekemään auton kuntotarkastukseen, sellainen auto kannattaa yksinkertaisesti jättää kauppaan.
Sitä ei edes alennetulla hinnalla kannata ostaa.
Miten tämä asia voi olla näin vaikea ymmärtää?
Eivät ne käytetyt autot tästä maasta mihinkään lopu!
26.09.2022 10:54
Katsastus on olemassa vain niiden kuljettajien vuoksi, jotka eivät ilman lakisääteistä katsastusta korjaisi/ korjauttaisi autojaan ollenkaan.
Liikenteessä olevat autot olisivat näin ollen enimmäkseen jarruttomia, renkailtaan sileitä ja muiltakin keskeisiltä ominaisuuksiltaan muille tienkäyttäjille hengenvaarallisia.
25.09.2022 20:20
24 / 91