Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kas+kummaa,+minä+löysin+heti.
Auto+on+myymättä.+249569+km.+Tarkka+pyynti+€+5.390,00
Hyvä+varustus,+mm.+kiinteä+navigaattori.
Myyjä+ei+ole+merkkiliike,+vaan+E&E+Automobile,+60386+Frankfurt+a.M.
Samalla+haulla+löytyy+toinen+harmaa+2009++C220,+273.000+km++€5.300,-.
Yksityinen+myyjä.
Kummassakin+EURO-5+ja+päästöt+nykyisiin+verrattuna+yläkanttiin+180+g/Co2.
08.03.2021 17:14
Oli+ainakin+eilen+kun+kirjoitin.
Olen+itse+aika+kömpelö+atk:n+kanssa,+joten+kannattaako+minun+vielä+käyttää+aikaani+sen+löytämiseksi?
Yritän+löytää+myyntinumeron.
Ajattelin+vain,+että+auto+olisi+saattanut+kiinnostaa+niitä+palstan+tee+se+itse+-+miehiä.
08.03.2021 16:55
Ei+minulle+näin+seikkaperäisesti+olisi+tarvinnut+vastata,+kiitos+kuitenkin,
mutta+koska+sinulla+on+lakimies+käytössäsi,+niin+uskon+että+asia+lopulta+päättyy+kannaltasi+parhain+päin.
Itse+en+ole+lakimies,+olen+ekonomi,+jonka+pääaineena+on+kauppaoikeus.
Harmi+vain,+että+näiden+kanssa+aina+joutuu+nousemaan+takajaloilleen.
Toivottavasti+auto+muuten+on+hyvä!
07.03.2021 14:42
Oletko+kenties+maksanut+välirahan,+vai+onko+sinulla+vain+se+€+200,-+kiinni?
Ymmärrän+edelleen,+että+tarvitset+autoa+myös+sinä+aikana,+kun+odotat+sitä+Kuluttajariitalautakunnan+näkemystä.
Vastaako+auto+muilta+ominaisuuksistaan+niitä+tietoja,+joita+siitä+oli+annettu?
Laissa+mainittu+14+pvn+kaupan+peruutusoikeus+ei+näköjään+käytännössä+pelaa.
Etäkaupan+saa+perua+jopa+selityksittä!+Voi+jopa+13+pvn+kuluttua+sanoa,+ettei+oikein+hotsita!
Siksi+odottaisi+näiltä+"etämyyjiltä"+että+eivät+ainakaan+vähättelisi+kaupankohteen+vikoja!+Luottavat+ehkä+siihen,+että+ns.+leivättömän+pöydän+kustannukset+vähentävät+kaupanpurkajien+lukumäärää+tehokkaasti.
06.03.2021 18:01
Vaikka+itselläni+ei+ole+Fordia,+olen+sitä+mieltä,+että+Ford+on+aina+1930-luvulta+lähtien+osannut+piirtää+kauniita+autoja.
Mikä+sitten+kauneista+kaunein?+Miten+olisi+Focus+Mk1?
90+vuotta+sitten+Fordilla+oli+tapana+kätkeä+autojen+määrätty+kömpelyys+ylisuuriin+ja+aikanaan+ylitehoisiin+moottoreihin.
Ensimmäinen+V8+esiteltiin+jo+v.+1932,+jota+pankkirosvotkin+käyttivät!
(Vrt.+Bonnie+&+Clyde)
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä!
04.03.2021 08:39
Olen+samaa+mieltä+aloittajan+kanssa+siitä,+että+jos+pimeällä+pysäköi+tai+vaikkapa
vain+pysähtyy+tien+reunaan+matkustajien+ottamista+tai+jättämistä+silmälläpitäen,
tai+jonkun+muun+syyn+vuoksi,+kuskin+kuuluisi+kyllä+vaihtaa+ns.+pysäköintivaloille+eli+"parkeille",+jotta+vastaantuleva+voisi+ymmärtää,+ettei+auto+liiku,+vaan+on+syystä
tai+toisesta+pysähtynyt.
Automaattinen+valojen+vaihtaminen,+jota+aloittaja+perää,+olisi+mahdollilinen+toteuttaa+vaikkapa+siten,+että+jos+joku+auton+ovista+on+auki,+valot+menevät
parkeille.
Nykykäytännölle+saattaa+kuitenkin+olla+joku+muukin+syy.
En+muista,+että+tätä+edes+autokoulussa+mitenkään+olisi+tähdennetty,+mutta+minun+tapauksessa+kortinajosta+on+jo+aikaa.
26.02.2021 16:17
Nopeus+on+se+joka+taatusti+tappaa!
Olen+vuosien+varrella+aivan+tarpeeksi+usein+ajellut+Euroopan+halki+tuulessa,+tuiskussa+ja+sateessakin+sekä+ollut+myös+riittävästi+paikallaan+seisovissa+jonoissa.
Tällä+kokemuksella+sanon,+että+tuo+180+km/h+on+aivan+riittävä,+sillä+muu+liikenne+estää+yleensä+suurempien+nopeuksien+käytön.
Mitkä+autot+sitten+ajavat+enemmän?!
Yleensä+pienet+Porschet,+Bemaritkin++ja+yllätys,+yllätys,+joskus+isomoottoriset+Golfit.
Aamuyöstä+hiljaisemman+liikenteen+aikana+voi+tietenkin+yrittää,+mutta+siinä+on+omat+riskinsä.
25.02.2021 18:35
Minne+unohtui+Renault+16?!
Vuoden+auto+aikanaan.
24.02.2021 13:20
Tässä+aloittaja+kolmannen+kerran!
Toistan,+että+tästäpä+nousi+tosi+haloo,+sillä+tänä+aamuna+minua+odotti+jo+13+kommenttia,+koska+usein+kirjoitan+nimimerkillä.
Mielestäni+keskustelun+voisi+asiattomana+jo+lopettaa,+mutta+harva+kuitenkin+luki+aloitusta+tarpeeksi+tarkkaan.
Kerroin+20.02.+olleeni+tapahtumahetkellä+jo+auton+takana,+tosin+ehkä+liian+lähellä+peruuttavan+auton+takapuskuria.+En+siis+mitenkään+voinut+havaita+kyseisen+auton+peruutusaikeita,+etenkin+koska+"moottori"+ei+ollut+käynnissä.
Mitä+voimme+oppia+tästä?
Vahinkoja+voi+siis+syntyä+ns.+kävelyvauhdissakin,+ilman+sen+ihmeempää+tuottamusta.+
Liikenteestä+tiedämme+jo,+että+mitättömän+pieni+ajossa+tapahtunut+ajovirhe/+keskittymättömyys,+saattaa+odottamattomuudessaan+aiheuttaa+suuren+vahingon.
23.02.2021 11:29
Tässä+aloittaja!
Kiitos+vaan,+mutta+en+ymmärtänyt,+että+selvästä+asiasta+voi+nousta+tällainen+haloo.
En+muuten+nähnyt+mitään+peruutusvaloja!
Koska+peruuttava+auto+kulki+patterilla,+en+myöskään+havahtunut+mihinkään+ääneen,+jota+siis+ei+ollut.
Kukaan+ei+ymmärtänyt,+kun+ehdotin+ns.+palopäällikköpysäköintiä+enemmänkin+käyttöönotettavksi!
22.02.2021 13:31
Minä+olen+nuorempana+ajanut+useasti+-+yli+viisi+kertaa+-+14+-15+tunnin+matkoja+auto+täynnä+ja+boksi+katolla+Travemünden+lauttarannasta+Italiaan+ja+Ranskaan.
Kun+lähtee+aamutuimaan,+niin+perillä+hissin+ala-asemalla+sitä+tosin+on+vasta+n.+klo+23.
Saksan+tiet+olivat+parempia+-+käyttökelpoiset+nopeudet+eri+lukemilla+kuin+Suomessa.+Alkuun+autotkin+olivat+hitaanlaisia.
Joku+muu+suomalainenkin+osui+matkoilla+silmiin.
Enää+en+ilman+yöpymistä+lähtisi,+mutta+nuorena+sitä+oli+turhan+kiire.
Joku+kysyy,+miksi+autolla+ylipäätään?
Kohtuuhintaiset+kalenteriviikon+8+alppimatkat+myydään+loppuun+jo+syksyllä,+eikä+perheellinen+juurikaan+voi+lomailla+kuin+nimenomaan+omalla+talvilomaviikolla.
21.02.2021 20:52
Nostan+vanhan+ketjun+esiin,+koska+asia+on+ajankohtainen+näillä+pakkasilla.
Asun+yli+40v-ikäisessä+sähkölämmitteisessä+rivitalossa,+jossa+asunnon+kaikki+sähköelementit+-+paitsi+yksi+-+on+vaihdettu+uusiin+muutama+vuosi+sitten.
Asunnon+edellinen+omistaja+on+nimittäin+viisaudessaan+asennuttanut+keittiöön+tuhansien+eurojen+kivitasot,+joiden+asentamiseen+ja+paikaltaan+nostamiseen+sananmukaisesti+tarvitaan+nostokurkea.
Ennen+asennusta+hän+ei+ymmärtänyt+tai+ei+raaskinut+vaihtaa+ikkunan+alla+olevaa+sähköpatteria,+jonka+termostaattia+sen+viallisuuden+vuoksi+ei+voi+säätää.
Sinänsä+halpaa+patteria+ei+siis+tilanpuutteen+takia+ole+mahdollista+vaihtaa+uuteen,+ilman+että+ainakin+yksi+taso+nostetaan+asennuksen+ajaksi+pois.
Olen+sulkenut+tämän+vaihtoehdon+pois,+koska+termostaatti+nykyisellään+toimii,+mutta+se+on+siis+nyt+siinä+säädössä+kun+on.+Olen+metsästänyt+käytettyjä+termostaatteja+-+NOBÖ+-jopa+sähköasennuksia+tekevistä+liikkeistä,++koska+uusia+ns.+heittämällä+sopivia+ei+enää+ole+kaupan.+Teoriassa+säätimen+paikalle+koloon+voi+tietenkin++asentaa+minkä+termostaatin+tahansa,+vaikka+sitten+"pinta-asennuksena+-+mutta+tämä+vaikuttaa+vähän+kotikutoiselta.
Saako+Sorttiasemilla+ns.+sähköromua+edes+käydä+"tonkimassa"?
17.02.2021 10:01
Mersuissa+on+CD-soitin.+Saa+halutessaan+jopa+DVD:n+kuuden+levyn+makasiinilla!
16.02.2021 09:53
Älä+vähättele+sitä+Lada+1200:sta!
Tässä+pieni+annos+historiaa!
Kävin+perheeni+kanssa+valkoisella+Ludmilalla+vuonna+1983+Pariisissa+kiertämässä+Riemukaaren!
Harva+lienee+ylipäätään+tehnyt+tämän+teon.+Oli+muuten+seitsemän+kaistaa+samaan+suuntaan!
Ai,+että+oliko+auto+hidas?!
Aivan+kaikkea+ei+Saksassakaan+tarvinnut+konehuoneesta+pyytää,+koska+autot+tuohon+aikaan+olivat+hitaampia,+sillä+eivät+muutkaan tavalliset+autot+juuri+170+-+enempää+liikkuneet.
Muistan+käyttäneeni+polttoaineen+ostoon+Ranskassa+VISAn+edeltäjää+-+OK-korttia,+joka+silloin+oli+harvinainen,+koska+pankkikortit+olivat+vasta+tulleet+markkinoille.
15.02.2021 07:42
Kysymys+ei+ole+matkustamon+lämmöstä,+vaan+siitä,+että+auton+moottorin+tulisi+mahdollisimman+nopeasti+saavuttaa+käyntilämpönsä.
Tämä+aamuna+mittari+näytti+-16+astetta.
Lämmitin+autoa+ennen+lähtöä+Webastolla+n.+20+minuuttia.+Auton+keula+on+peitetty+suojalla+ja+lähdin+Helsingistä+ajamaan+kolmostietä+kohti+Riihimäkeä.
Aluksi+kaupunkiajossa+lämpö+ei+edes+noussut+tapista.
Rajoituksen+ollessa+80+km/t+lämpö+pysytteli+edelleen+itsepäisesti+lukemissa+60-75+astetta.+Vasta+Kolmostien+ja+Kehä+III:n+risteyksen+jälkeen+saa+pohjoiseen+päin+ajaa+100+km/t.+Silloin+olin+ajanut+n.+20+km.
Laitoin+vakkarin+lukemaan+110!
Vasta+kun+olin+lähdöstä+ajanut+35+km+-+siis+n.+15+km+lisää+sitä+"sataakymppiä",++veden+lämpötila+nousi+n.+88+asteeseen,+mikäli+mittarilukemat+ovat+oikeita.+Sen+jälkeen+käyntilämpö+pysyy,+eikä+putoa.
Jos+dieselmoottori+lämpiää+näinkin+hitaasti+ja+koko+päivän+näillä+pakkasilla+ajelee+vain+kaupunkiajoa,+voi+helposti+käydä+niin,+ettei+moottori+siis+koko+päivänä+saavuta+käyntilämpöään.+Tätä+ei+voi+pitää+hyvänä+asiana.
Autossani+on+A9-automaatti+ja+hyvä+vääntö,+joten+moottori+käy+vain+1300+-+1400+rpm+mainituilla+nopeuksilla.+Polttoaineen+kulutus+muodostuu+suuremmaksi,+eikä+moottorikaan+pitäne+siitä.
Ymmärrän,+että+moottori+olisi+lämmennyt+vielä+hitaammin,+mikäli+keula+olisi+ollut+vapaa?
Oletan+edelleen,+että+92-asteen+termostaatti+saattaisi+auttaisi+asiaa,+mutta+edellyttäisi+osien+jatkuvaa+vaihtamista+vuodenajan+mukaan,+joten+peittäminen
on+yksinkertaisempaa.
Auton+moottorin+voi+toki+itse+ajaa+lämpimäksirajoittamalla+automaatin+vaihtamista+käyttämällä+vaikka+2000+rpm-lukemia,+mutta+harva+autoilija+suhtautuu+autoonsa+ja+sen+ominaisuuksiin+näin+teknisesti.
Mitä+me+dieselautoilijat+opimme+tästä?
Peittoa+keulalle+vaan!
11.02.2021 21:06
Tuulilasiin+on+ajaessa+toisesta+autosta+lentänyt++nasta,+kivi+tai+joku+muu+esine,++joka+on+aiheuttanut+vahingon.
Tuulilaseja+voi+nykyään+helposti+korjata,+eikä+niitä+siis+kokonaan+tarvitse+vaihtaa,+mutta+homma+on+hoidettava+heti,+ennen+kuin+halkeamasta+tulee+liian+suuri.
Usein+työ+on+jopa+niin+laadukasta,+että+korjaamista+tuskin+huomaa.
11.02.2021 20:19
Olisi+ehkä+voinut+vastata,+että+tule+itse+liikkeeseen,+niin+katsotaan+sitten+täällä+liikkeessä+se+hinta!
Miksi+muuten+luulet,+että+autoliike+sähköpostilla+alkaa+jaella+muita+kuin+niitä+ns.++lappuhintoja?
Ostajan+on+kyllä+sen+verran+osoitettava+ostohalukkuuttaan+että+vaivautuu+paikalle.
Se+että+kenties+on+jalkamies,+ei+ole+mikään+syy.
11.02.2021 20:08
Olen+myynyt+suoraan+useita+omistamiani+autoja,+mutta+usein+on+käynyt+niin,+ettei+väri+sitten+muka+ole+sopiva+ostajalle+tai+että+vaimo+ei+tykkää!
Tätä+käytetään+vain+tinkausmielessä.
Valkosta+pidetään+kautta+linjan+ainakin+vaikeipana+värinä+myydä,+vaikka+vaitän,+ettei+siinä+pieni+tasiainen+lika+edes+näy+kuten+mustassa.
10.02.2021 12:21
Olen+tässä+samassa+ketjussa+ylempänä+vuoden+heinäkuussa+2017+nimimerkillä+0293+kertonut+jo+keskeiset+asiat.
Kannattaisi+aloittaa+siitä.
Kaksi+uudempikorista+M24-Volgaa+näyttää+olevan+nettimyynnissä.
Museorekisteriin+saaminen+voi+kuitenkin+olla+hankalampaa,+koska+siinä+edellytetään+kohteen+kaikenlaista+"alkuperäisyyttä",+eikä+rakenteita+juurikaan+ole+mahdollista+modernisoida.
08.02.2021 10:52
Tässä+on+tietenkin+kysymyksessä+sana+sanaa+vastaan.+Väärien+tai+puutteellisten+tietojen+antaminen+on+kaikessa+kaupankäynnissä+-+siis+yritysten+ja+yksityistenkin+-+kesken+kyllä+kielletty.
Ellei+puhelimessa+saatua+lupausta+pysty+näyttämään+toteen,+eikä+luvattua+yksityiskohtaa+ole+itse+kauppatilanteessa+tarkistanut,+on+valitettavasti+heikoilla.
Keskeisenä+ovat+ne+tiedot,+jotka+voivat+vaikuttaa+ostajan+päätökseen.
Jos+lehdessä+tai+muulla+tavalla+on++ilmoittanut+auton+km-lukemaksi+esimerkinomaisesti+vaikka+58.000+km,+mutta+että+siitä+lukemasta+paino-+ym.+virheen+vuoksi+on+tullut+85.000+km,+on+virhe+heti+korjattava.
Muussa+tapauksessa+myyjä+syyllistyy+harhaanjohtamiseen.
Mikäli+hintailmoituksesta+on+jäänyt+vaikka+viimeinen+nolla+pois,+ei+ilmoitus+sido+myyjää,+mikäli+hän+on+virheestä+heti+ilmoittanut.
Tosin+virhe+usein+on+niin+suuri,+että+hintailmoitus+on+helppo+ymmärtää+virheeksi.
Mikäli+edellisen+kirjoittajan+tapaus+on+tuore,+ottaisin+yhteyttä+Kuluttajariitalautakuntaan,+sillä+valmis+täytettävä+lomake+löytyy+netistä.
05.02.2021 16:44
36 / 80