Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Kas+kummaa,+minä+löysin+heti.Auto+on+myymättä.+249569+km.+Tarkka+pyynti+€+5.390,00Hyvä+varustus,+mm.+kiinteä+navigaattori.Myyjä+ei+ole+merkkiliike,+vaan+E&E+Automobile,+60386+Frankfurt+a.M.Samalla+haulla+löytyy+toinen+harmaa+2009++C220,+273.000+km++€5.300,-.Yksityinen+myyjä.Kummassakin+EURO-5+ja+päästöt+nykyisiin+verrattuna+yläkanttiin+180+g/Co2.
  2. Kysymys+ei+ole+matkustamon+lämmöstä,+vaan+siitä,+että+auton+moottorin+tulisi+mahdollisimman+nopeasti+saavuttaa+käyntilämpönsä.Tämä+aamuna+mittari+näytti+-16+astetta.Lämmitin+autoa+ennen+lähtöä+Webastolla+n.+20+minuuttia.+Auton+keula+on+peitetty+suojalla+ja+lähdin+Helsingistä+ajamaan+kolmostietä+kohti+Riihimäkeä.Aluksi+kaupunkiajossa+lämpö+ei+edes+noussut+tapista.Rajoituksen+ollessa+80+km/t+lämpö+pysytteli+edelleen+itsepäisesti+lukemissa+60-75+astetta.+Vasta+Kolmostien+ja+Kehä+III:n+risteyksen+jälkeen+saa+pohjoiseen+päin+ajaa+100+km/t.+Silloin+olin+ajanut+n.+20+km.Laitoin+vakkarin+lukemaan+110!Vasta+kun+olin+lähdöstä+ajanut+35+km+-+siis+n.+15+km+lisää+sitä+"sataakymppiä",++veden+lämpötila+nousi+n.+88+asteeseen,+mikäli+mittarilukemat+ovat+oikeita.+Sen+jälkeen+käyntilämpö+pysyy,+eikä+putoa.Jos+dieselmoottori+lämpiää+näinkin+hitaasti+ja+koko+päivän+näillä+pakkasilla+ajelee+vain+kaupunkiajoa,+voi+helposti+käydä+niin,+ettei+moottori+siis+koko+päivänä+saavuta+käyntilämpöään.+Tätä+ei+voi+pitää+hyvänä+asiana.Autossani+on+A9-automaatti+ja+hyvä+vääntö,+joten+moottori+käy+vain+1300+-+1400+rpm+mainituilla+nopeuksilla.+Polttoaineen+kulutus+muodostuu+suuremmaksi,+eikä+moottorikaan+pitäne+siitä.Ymmärrän,+että+moottori+olisi+lämmennyt+vielä+hitaammin,+mikäli+keula+olisi+ollut+vapaa?Oletan+edelleen,+että+92-asteen+termostaatti+saattaisi+auttaisi+asiaa,+mutta+edellyttäisi+osien+jatkuvaa+vaihtamista+vuodenajan+mukaan,+joten+peittäminenon+yksinkertaisempaa.Auton+moottorin+voi+toki+itse+ajaa+lämpimäksirajoittamalla+automaatin+vaihtamista+käyttämällä+vaikka+2000+rpm-lukemia,+mutta+harva+autoilija+suhtautuu+autoonsa+ja+sen+ominaisuuksiin+näin+teknisesti.Mitä+me+dieselautoilijat+opimme+tästä?Peittoa+keulalle+vaan!
  3. Tuulilasiin+on+ajaessa+toisesta+autosta+lentänyt++nasta,+kivi+tai+joku+muu+esine,++joka+on+aiheuttanut+vahingon.Tuulilaseja+voi+nykyään+helposti+korjata,+eikä+niitä+siis+kokonaan+tarvitse+vaihtaa,+mutta+homma+on+hoidettava+heti,+ennen+kuin+halkeamasta+tulee+liian+suuri.Usein+työ+on+jopa+niin+laadukasta,+että+korjaamista+tuskin+huomaa.