Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyviä näkemyksiä molemmat edelliset viestit.
Mutta mistä ihmeestä nämä kaiken maailman takuu-uskovaiset oikein valittavat?!
Lienee mahdollista tutkia sen 200 tai 300t ajetun auton kunto?
Joskus vähän hakemalla löytyy autoja, joita on merkkihuollettu noihin km-lukemiin saakka!
05.10.2023 11:03
Tässä ketjun aloittaja.
Olen tänään taas lähdössä Tallinnan Silber-Autoon, joka nykyään on Vehon omistuksessa.
Auto - S212, 2015, 8. vuosihuolto - pyytää B-huoltoa.
Km-lukema vasta 166t.
Vuosihuollon lisäksi, pyydän tutkimaan takaluukun aut. lukitusta - ei mene
luukku kerralla lukkoon.
Huolissani olen myös mahdollisesta virtavuodosta jossain kun auto seisoo,
akut kestävät alle 4 v. Webastoa käyttäen.
Lähden Viikkarilla yötä vasten ja yövyn laivalla, joten pääsen työjonon alkuun heti aamusta.
Aikaa toimenpiteille jää 8h, paluulaiva lähtee 17:00h.
Palaan, mikäli huollosta jää kerrottavaa.
03.10.2023 11:38
Olet väärässä, vaikka olet maksanut - väärään paikkaan.
ns. "Vilpitön mieli" ei tässä auta mitään.
Velat - mitkä tahansa, maksetaan velanantajalle suoraan - siksi!
Joudut valvomaan sitä saatavaasi konkurssipesältä.
Monet konkurssit raukeavat kuitenkin varojen puutteeseen.
Asiaa käsitellään kyllä toisella asteella oikeusopin tunneilla.
03.10.2023 08:33
Minullepa osui vuosi sitten sellainen yrittäjä, joka kauppasi tuotteittaan - en
enää muista mitä - marketin ylätasanteella olevalta pöydältä - tosin ilmeisesti
kiinteistön luvan kanssa.
Hyvin sutjakkaasti - ennen kuin kauppoja edes kunnolla oli tehty - hän kysyi,
että otatko kuitin?
Jäin aivan mielenkiinnosta seuraamaan toimintaa vähän taka-alalle, kunnes huomasin, että niitä ostoksia, joista asiakas jo etukäteen oli sanonut, ettei
tarvinnut kuittia, niin niitä hän ei lyönyt kassaan ollenkaan.
Näin ollen niistä alvia ei maksettu ollenkaan ja "verollinen" päiväkassakin -mikä se nyt sitten oli - muodostui pienemmäksi.
Ilmoitin miehelle, että hän on ymmärtänyt tämä kuittiasian mitä ilmeisemmin tahallaan väärin!
Seuraavana aamuna hän ei ainakaan samassa paikassa enää ollut myymässä.
Pyytäkää siis aina kuitti, eri hinta kassalla ei tosiaankaan ole mikään poikkeus.
Se on aivan arkipäivää, joihon törmää viikoittain.
Ns. tarjouksetkin on joskus ilmoitettu niin, että ne voi ymmärtää väärin.
03.10.2023 08:23
Ellei suostu huomaamaan, että Suomi on vain pieni osa maailmaa, niin silloin auton 100hv voi paikoittain riittää.
Jos kuitenkin on tarkoitus edes kerran käydä tutustumassa vaikkapa moottoritieliikenteeseen Saksassa, väitän, että 150 hv riittää hyvin.
Voi tietenkin pienempitehoisella - 120 hv - yrittää, mutta vaarana on, että moottori ylikuumenee pitkissä useiden kilometrien pituisissa nousuissa.
Kannentiiviste palaa usein silloin.
160 km/t on Saksassa aivan normaali nopeus oli nousu tai ei, eikä silläkään nopeudella ole mitään asiaa ohituskaistalle.
Jos yrittää, niin kuskin niska valaistaan hetkessä kaukovaloilla - että hus, pois tieltä!
Olen toistakymmentä kertaa ajanut Välimerelle, joten tiedän kyllä mistä puhun.
29.09.2023 17:40
MIten vuodesta toiseen jaksatte jauhaa tuota samaa?!
Kun yksi lopettaa, niin joku muu aloittaa.
Ei ole mitään tällaista pakkoa kirjattu kauppalakiin, eli kysymyksessä on luulo - ei tieto!
Lait on eduskunnan toimesta laadittu niille, jotka eivät muuten ymmärtäisi.
Käytetty irtain myydään aina siinä kunnossa ja niine varusteineen ja vikoineen kuin sillä kauppahetkellä on!
Kaikki muu on käsittämätöntä ymmärtämättömyyttä.
Vain silloin, kun kohde ei vastaa ilmoitettua, on siinä virhe, ja vain niistä virheistä
myyjä vastaa - ei siis esim. sellaisista, että sisätilat ovat tahraisia tai että alla oleva rengaskerta ei kelpaa katsastuksessa.
Kauppahinnan maksettuasi, on kaupankohteesta yllättäen tullut sinun autosi, joten miksi sen korjaaminen kuuluisi myyjälle?
26.09.2023 17:31
Älä epäile.
Vakuutusyhtiöt ovat merkkikorjaamoiden merkittävä asiakasryhmä.
Tuskin siis vakuutusyhtiötä vedätetään, sillä kyllä ns. vahinkotarkastajat
asiansa osaavat, vaikka vaurioiden tutkiminen viime aikoina pitkälti on jäänyt
(merkki) ? korjaamoille.
20.09.2023 16:20
Tässä asioita pitkin matkaa kommentoinut nimim. ZJJ.
Harmi, ettei niitä parempia / luotettavampia toimijoita näytä löytyvän.
Saattaa olla niinkin, ettei kysyntää tämänkaltaiselle autontuonnille sittenkään
Suomessa ole tarpeeksi, jotta avustamista, järjestelyjä tms. päivätyönään voisi kannattavasti tehdä.
Minulla on itselläkin autokuume, mutta en ole omaa autoani vielä myynyt.
(MB S212 220 CDIAT) -15)
Olen varovasti katsonut autoja Tukholman alueelta, enkä ole eilisen teeren poikanen, koska toin takavuosina jo yhden MB:n menestyksellisesti itse
Berliinistä.
Mikä kuume iskee, haen tietenkin siinä tapauksessa auton itse.
Jos joku katsoo jonkun auton valmiiksi, joka sopii matkareittiini, voin tällä samalla
reissulla tehdä jonkun muun kaupan esityöt.
Tämän enempää en katso voivani tässä mainostaa, mutta LY-tunnus on, joka joka paikassa helpottaa toimimista.
20.09.2023 16:09
Omituisia kysymyksiä!
Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on laadittu säännöt sellaisille, jotka eivät ilman niitä muuten ymmärtäisi.
Yleensä ottaen, ei aivan mitä tahansa SAA tehdä.
Sääntöjen huomioimatta jättäminen, johtaa yleensä sakkoihin.
20.09.2023 11:38
Jassoo!
18.09.2023 11:29
Haluan korjata edellistä viestiäni (ZJJ) runsas kuukausi sitten.
Sain kysyessäni varustamoilta selville, että autoa ei voi satama-alueelta ajaa laivaan,
ellei autossa ole Ruotsin tai Suomen rekisterikilpiä.
ELI: Siirtokilvet Suomesta mukaan, mikäli tietää auton jonka aikoo ostaa.
Tai Ruotsin vientikilvet.
Pahoittelen antamaani osittain väärää tietoa.
17.09.2023 12:01
Ymmärrän mersunomistajana tämän, siksi avaimista kannattaa pitää huolta, etteivät ne jokaiseen kaivoon putoa.
Puhuin kyllä niistä häkkikaupoista.
Siellä ei mersuja juurikaan ole kaupan.
14.09.2023 19:15
Kannattaisiko sen häkkikauppamyyjän hankkia autoon toinen avain suutarilta ennen auton eteenpäinmyyntiä?!
Se avain kun on on niin kamalan kalliskin!
14.09.2023 11:01
Kukaan ei tässä ole pohtinut, missä aiot säilyttää autoa sinä aikana, kun sitä ei ole rekisteröity?
Tuskin autokauppakaan ilmaiseksi pitää sitä varastoissaan, mikäli auto muuten on luovutusvalmis.
Oma kokemus takavuosilta on, että tein autokaupat ja maksoin uuden auton 20.12.1997.
Kaupan ehdoiksi määrittelin, että rekisteriin 02.01.1998.
Niin kävi, enkä edes ollut jalkamiehenä sitä kymmentä päivää.
13.09.2023 12:44
Kiitos tiedosta!
Auton käyttäjät tietävät autonrengasasioista niin vähän, että harva edes miettii tätä esilletuomaasi asiaa.
Olen nähnyt ja kuullut asian asioidessani rengaskaupoissa - halvinta yleensä
ostetaan, vaikka hintaero vaikkapa vain vähän parempaan olisi minimaalinen -
renkaiden käyttöikä huomioiden.
12.09.2023 09:59
Jos sinulle Sakalla päin naamaa on sanottu, etteivät he kaupan jälkeen ole kiinnostuneita siitä, oletko tyytyväinen vain et, niin soita toimitusjohtajan sihteerille ja varaa puhelinaika.
Toimitusjohtaja varmasti ns. "ojentaa myyjää".
11.09.2023 13:03
Minä tavallisena autoilijana olen tosi huolestunut siitä, että liikenneturvallisuudella leikitään näin.
Mikäli löytää itsensä toisen auton kyljestä tai ojasta ja samalla on syntynyt vakava henkilövahinko, ei siitä vahinkoa kärsineelle ole mitään iloa, että käytössä olleet renkaat kenties olivat lailliset.
Kantakaa autoilijat vastuunne, älkääkä toimiko aloittajan tavoin!
11.09.2023 12:58
Tässä Kamuxin osaketta ostettavaksi aamupäivällä tarjonnut ZJJ.
Yhden osakkeen ostamiseen kuluu tosin lisäksi pankista riippuen toimeksiantokuluja € 8 - 12,- toimeksiantoa kohden.
Ei näyttänyt kuitenkaan menevän viesti perille tai sitten sen sisältöä ei vaan ymmärretä.
Yhtiön yhtenä omistajana sinulle avautuvat kaikki sinua askarruttavat tiedot.
Yritys ei kuitenkaan kysy ostajan uskontokuntaa, vaan jokainen saa ostaa.
On aika käsittämätöntä, että tällä palstalla kirjoitetaan koko ajan aivan hölynpölyä!
Jos yrittää neuvoa, on rautalankaa näköjään oltava paljon.
08.09.2023 18:25
Kerro itse, miten tämä myyjäliikkeen omistuspohja vaikuttaa kaupankäyntiin noin yleisellä tasolla!
Kun minä teen hankintoja täällä pääkaupunkiseudulla, minua ei juurikaan
kiinnosta muu kuin se, että saan ja löydän tarvitsemani hyödykkeen.
En siis ainakaan heti lähde ottamaan selvää kuka omistaa Stockmannin kun jo
tiedän, että se on pörssiyhtiö.
Sama koskee Kamuxia. Sekin on pörssiyhtiö, jonka omistus on laajentunut ulkomaille saaakka.
Jos olet asiasta enemmän kiinnostunut, kehoitan sinun marssimaan läheiseen pankkiin - mikäli sellainen on lähellä - ja ostamaan vaikka yhden Kamuxin
osakkeen.
Eilen torstaina 08.09.23 yhden Kamuxin osakkeen sai hintaan € 5,86!
Silloin saat tietää, keitä istuu Kamuxin hallituksessa. Juuri he ovat niitä, jotka oheistavat toimitusjohtajaa.
Yhden osakkeen omistajana voit myös pyytää sen hetkisen osakasluettelon nähtä-väksesi.
Joudut matkustamaan pääkonttoriin, sillä listaa sinulle tuskin lähetetään.
Vai voiko vain olla niin, ettet ymmärrä koko asiaa, koska kysyt siitä täällä?!
08.09.2023 08:39
Tässä kuljetusvakuutuskeskustelun aloittanut ZJJ.
Tässä on ollut sekä luulijoita ja tietäjiä.
Yritin vain yleisellä tasolla tuoda julki, että omituista kyllä nämä kuljetusvakuutusasiat tahtovat siellä sun täällä - isoissakin yrityksissä - olevan
aika retuperällä tai sitten merkitään vakuutus, joka ei korvaa koko vahinkoa, vaan hyvin pienen osan siitä.
Käytetystä toimituslausekkeesta käy ilmi, kumman osapuolen - myyjän vai ostajan velvollisuus on huolehtia vakuuttamisesta.
Autojen kuljettaminen aluksilla poikkeaa tietenkin tavallisista merikuljetuksista.
Lisäksi tässä lienee vain muutama tavaran vastaanottaja - ehkä tosiaan vain yksi.
Nyt kuljetettava lasti on tietenkin arvokkaampaa kuin vaikkapa elintarvikkeet tavallisessa konttialuksessa.
Kokonaan toinen asia on sitten missä laajuudessa autot on vakuutettu - jos siis
ylipäätään ovat.
Ns. täysehtoisessa vakuutuksessakin on rajoituksensa.
Joku toi tässä näkemyksen, että vakuutusmaksut nousevat jyrkästikin, mikäli tällaisia tapauksia alkaa tulla enemmän.
Pitää paikkansa.
Itse laivahan palaa romutuskuntoon ja silloin käytetään ilmaisua T C L, Total Constructive Loss.
Vakuutusyhtiöt tosin laajasti jälleenvakuuttavat vastuitaan toisissa vakuutusyhtiöissä, jonka jo aikaisemmin toin esille.
06.09.2023 21:50
4 / 80