Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Takavuosina+minulle+tarjottiin+auto+ilmaiseen+koeajoon+viikonlopuksi.Tuskinpa+autoa+pidemmäksi+aikaa+ajoon+nykyisinkään+saa.+Olin+silloin+35v.Aika+paljon+ennättää+kyllä+siinäkin+ajassa+käydä+lävitse+-+jos+itse+tietää+vikapaikat.
  2. Asia+ymmärretty!
  3. Kuulut+näköjään+niihin,+jotka+ovat+niin+täynnä+sitä+omaa+itseään,+etteivät+usko+edes+ystävällisiä+neuvojiaan.Yritin+valitettavasti+hyväntahtoisesti+vain+auttaa+Sinua+tässä+asiassa,+mutta+en+näköjään+siinä+onnistunut.++Verkossa+toimivat+varaosakauppiaat+näkevät+tämän+asian+toisin.+Heidän+tehtävänään+on+vain+MYYDÄ+.Kun+ostoksen+reklamoiminen+ja+palauttaminenkin+on+tarkoituksella+tehty+vähän+hankalaksi,+he+tietävät,+että+moni+väsyy+siinä+ja+-+luopuu.+Toki+silloin+tehdään+kaksi+kauppaa+samalla+kerralla,+-+ensimmäinen+ja+viimeinen+-+mutta+sinunlaisiasi+riittää+kyllä+maailmalla+-+kun+yksi+lähtee,+niin+tulee+pari+uutta.Toistan,+että+tilaus+kannattaa+tehdä+niin+selvästi,+ettei+mitään+tulkinnanmahdollisuutta+siihen+voi+jäädä.Epäilen+kuitenkin,+että+yrityksellä+on+olemassa+painetut+toimitusehtonsa,+joihin+ennen+tilaamista+olisi+kannattanut+tutustua.+Niissä+saattaa+erimielisyyksien+selvityspaikan+ja+sovellettavan+lain+lisäksi+lukea,+että+he+saavat+toimittaa+myös+tilausta+vastaavan+samanarvoisen+tuotteen,+jos+tilattua+ei+toimitushetkellä+ole+saatavilla.Kun+tilaat,+hyväksyt+samalla+nämä+ehdot.Olen+ammatiltani+lehtori+ja+olen+siis+käynyt+ns.+Tiedekorkeakoulua.+Olen+opettanut+näitä+sopimusasioita+tuhansille+nuorille+pääkaupunkiseudulla+yli+20+vuoden+ajan.+Opetus+näyttää+kaiketi+kuitenkin+olleen+turhaa,++koska+täällä+itketään+omista+virheistä.Kirjoitan+rekisteröidyn+nimimerkin+alla,+joten+henkilöllisyyteni+voidaan+siis+tarvittaessa+tarkistaa.+Ikävää,+että++syyllistyt+kirjoittamisessa+lisäksi+ns.+alatyylin++käyttöön.On+muuten+kumma,+että+niistä+sanoista+ylipäätänsä+muodostuu+lauseita,+vaikka+joka+toinen+sana+on+v----!
  4. Hyvä.+Kerrotaan.+Yleensä+kolmikaistaisilla+moottoriteillä.Olen+73+v ukko+ja+ensimmäisen+kerran+ajanut+Saksassa+v.+1973.Myöhemmin,+alk.+1983+harva+se+vuosi+useimmiten+perheen+kanssa.+Talviaikaan+Itävallan+Alpeille+ja+kauemmaksi+Ranskaan+ja+Pohjois-Italiaan, mutta+kesäaikana+Biscayalle+ja+Välimeren+rantaan+useammin+kuin+kerran.+Alkuun+90+-120+hv:n+autoilla,+mutta+v.+2009+jälkeen+5-sarjan+BMW:llä+tai+E+-+Mersuilla.Jos+on+170+lasissa+keskikaistalla,+niin+niskaa+valaistaan+pitkillä+valoilla+takaapäin+tämän+tästä,+koska+ollaan+muka+tiellä.+Ohittajien+mielestä,+näillä+nopeuksilla+pitäisi+vielä+olla+sivussa.Ohituskaistalle+ei+vielä+170-180++juurikaan+ole+asiaa.+Koko+ajan+on+siis+varottava+niitä,++jotka+vain+laittavat+vilkun+päälle+siirtyäkseen+oikealta+keskikaistalle,+vaikka+nopeusero+saattaa+edellyttää+aika+voimakasta+jarrutusta.+Jos+on+tuuria,+saattaa+nopeutta+vähentämättä+päästä+aivan+hetkeksi+nopeimmalle+kaistalle.En+minäkään+ollut+tietoinen+tästä+pussitusasiasta+ennen+vuotta+1996.+Silloin+kesäkuun+1.+pnä+Finnjetiin+osui+samalle+baaritiskille+Saksassa+asuva+suomalainen+mies,+joka+oli+ollut+Helsingissä+tyttärensä+lakkiaisissa++ja+oli+siis+palaamassa+Saksaan.+Juttelimme+niitä,+näitä,+jonka+jälkeen+hän+kysyi,+oliko+tietoinen+asiasta.+Hän+valisti+neuvovalla+äänensävyllä,+että+takaa+nopeammin+ajavat+pyytävät+koko+ajan+anteeksi!Mitä+opimme?Sen,+että+kun+oikealla+kaistalla+hidas+auto+saavuttaa+vaikka+rekan,+niin+se+kyllä+painaa+sinun+eteesi+keskikaistalle+riippumatta+siitä,+vaikka+tulisit+takaa+180+lasissa!Ranskan+moottoriteillä+on+se+ero,+että+siellä+vilkaistaan+edes+peiliin+ennen+siirtymistä.Hyvää+matkaa+Autobaanoille!
  5. Onneksi+olkoon,+mutta+useimmilla+autonkäyttäjillä+on+kädet+joissa+on+viisi+peukaloa!