Käytetty auto on kierrätetty auto eli älä osta

Anonyymi

Osta uusi auto. Sama kun kävisit kierrätyskeskuksessa jos erehdyt kierrätetyn eli käytetyn auton odtamaan. Uusi auto on uusi ja käytetty aina kierrätetty. Itse pyrin aina ostamaan uuden jonka sitten kierrätän pois kun se on 2v vanha ja ajettu yli 50 tuhatta jolloin auto alkaa vaatimaan korjauksia.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ammattikoulupoika tai työtön reppana joka on tämän palstan isoin kävijäkunta osta mitään uutta koskaan eikä mistään.
      Väärä palsta unelmointiin.

    • Anonyymi

      Klongswagenissa aloittajan ohje on oikea, ei muissa.

    • Anonyymi

      Onhan se kivaa että löytyy tuollaisia autoilijoita jotka maksavat autosta ne kalleimmat kilometrit ja seuraava omistaja saakin ajaa jo huomattavasti edullisemmin.
      Kaksi kertaa olen elämäni aikana erehtynyt ostamaan uuden auton ja molemmilla kerroilla hävinnyt paljon. Eikä uusi autokaan 100% vaivaton ajettava. Ainoa lohdutus on että viat korjataan takuuseen, mutta haittaa siitä on ja voi aiheuttaa myös välillisä kuluja vaikka remontti olisikin ilmainen.

      • Anonyymi

        No eihän aloittaja tosissaan ollut, halusi vaan provota, että saisi huomiota.

        Mihin lie sitten sitä tarvitseekaan...


    • Anonyymi

      Paska puhetta! Ostettiin käytetty Ford Sierra 1990 ja siihenpä oli omistaja ennen pois nukkumistaan uusinut lähes kaiken kuluvan osan. Oli nivelet, tukivarret, verhoilut, maalipinta, renkaat, tulpat, kytkin ja joku osa mittaristoon uusittu. Omistajan kuoleman jälkeen auto oli seissyt vajan nurkalla vuoden ja sen jälkeen me ostettiin se 700eurolla. Paljon yksinkertaisempi, luotettavampi, ja halvempi kuin uusi. Olisi tarkoitus laittaa museorekisteriin joskus, kun ikää autolla riittävästi. Ja auto oli ollut samalla omistajalla uudesta asti ja kaikki huollot merkitty ylös.

      • Anonyymi

        No nyt on tämän palstan tasoinen kirjoitus, kiitos.
        Tuon ikäiset ja tasoiset kirjoitukset ovat tänne sopivia ja teidän rahapussillenne, iso kiitos.


    • Onneksi olkoon käyvän Sierran saaneet.
      Harmi, ettei näitä autoja paljon ole saatavilla - siis sellaisia, joissa kaikki huollot on tehty ja autosta muutenkin pidetty huolta.
      Kirjoitan tällä palstalla paljon, joskus anonyyminä ja nyt kirjatulla nimimerkillä, mutta minäkin pidin vuosikaudet W211 Mersua esimerkillisesti, hankin siihen lähes uutena mm. kaavaomellut istuinpäälliset, koska vaalea sisustus olisi lapsiperheessä hyvin pian ollut entinen. Maalautin myös aina heti pysäköintialueilla tapahtuneet tahalliset ja tahattomat jäljet, joten auto oli 10 vuotiaana ulkoapäin kuin uusi.
      Huollatin autoa vuosittain merkkihuollossa, koska olin ajatellut ajaa sen loppuun. Huomasin kuitenkin, ettei tästä huolehtimisesta ollut vaihtokaupassa kuitenkaan mitään hyötyä - vaihtoarvo oli ns. "pilkkahintainen", sillä vain vuosimalli ja kilometrit vaikuttivat, lisäksi malli oli myös vanha.
      Kaikki huolehtiminen tuli vuosien tietenkin kalliiksi, mutta tuskin olisin saanut autosta senkään vertaa, mikäli kolhut olivat olleet hoitamatta ja sisusta sieltä sun täältä roikkuva. Auto jatkaa nyt toista elämäänsä jossain päin Parkanoa.
      Toivottavasti se pääsi hyvään kotiin.

      • Anonyymi

        "Huollatin autoa vuosittain merkkihuollossa, koska olin ajatellut ajaa sen loppuun. "

        Mikä sai vaihtamaan tai yleensä luopumaan?

        YT: Tutkiva journalisti


    • Kiitos kysymästä, nimim. tutkiva journalisti, vastaan kysymykseen miellelläni.

      - Keväällä-2019, 10 vuotiaan auton mittarilukema oli 211.000 km ja sen
      moottori tiivis - ei mitään öljyläikkiä missään.
      Lapsilleni vanha mersu ei kelvannut, vaikka itse ajelivat huonommilla ja pienemmillä autoilla ja vanhin lapsenlapsi ei ollut kortti-iässä.
      - Sedan-mallinen auto ei viimeisen päälle kuitenkaan sopinut käyttötarkoituksini,
      vaikka - erikoista kyllä - sen takaselkänojat oli mahdollista kääntää.
      Itse tavaratila oli niin matala, että kaksi isohkoa matkalaukkua eivät mahtuneet
      päällekkäin.
      - Puoli vuotta aikaisemmin laturin hihnapyörän laakeri oli mennyt vaihtoon jolloin samalla vaihdettiin vesipumppu. (Halpa korjaus)
      Ajattelin ehkä turhaan, että nyt tätä kenties "kallista" osien vaihtamista alkaa tulla. Pakoputkikin oli vielä noilla lukemilla alkuperäinen.
      Merkkiliikkeessä, siis Veho, autosta tarjottiin maaliskuussa -19 aivan pilkkahinta -
      € 7.000,- mutta kun sitten kolme vuotta leasingkäytössä ja alle 60.000 km ajettuun S212 FaceLift 220CDI - 2015- autoon tarjottiin 12.000,- ajattelin, että vaikka sekään ei ollut paljon, että se on nyt tässä, sillä odottaa ei juuri kannattanut.
      Nyt, autolla 36 kk ajaneena ja n. 40.000 km lisää ajaneena, olen sitä mieltä, että vaihto sittenkin kannatti.
      Ei ole lukemaan 100.000 km tarvinnut vielä vaihtaa alusta osia, LUE: iskunvaimentimia, niveliä sun muuta ja farmari sopii omaan käyttöön paremmin, vaikka joku koiranleuka jo ennätti viisastella, ettei sillä kuulema voi mennä Oopperaan!
      Käytännön kulutuskin on litran vähemmän - kiitos A9-automaatin!
      Koska vääntöä on 400 Nm, 130 km mittarinopeudessa kierrosluku on vain 1400
      ja 160 km tarvitsee vain 2000! Seiska on ns. "suora"ja "kirjassa" taitaa lukea 229 km huippua, jonka paikkaansapitävyyttä en ole edes Saksassa halunnut testata!
      Tottakai uutta autoa joutuu maksamaan pankille - ei millekään kalliille autorahoittajalle, mutta maksan nyt siis siitä, että huolia on vähemmän.
      Tämäkin auto on diesel - päästöluokka 6 - joten ennätän sen hyvin ajaa loppuun, (73v) ennen kuin dieselillä ajo tehdään hallituksen päätöksin kannattamattomaksi.
      Toki sen vanhankin olisi voinut pitää, ellei siihen olisi tullut mitään kallista paikattavaa, mutta sitähän minä en tiedä!

    • Anonyymi

      Ei autot 2 vuotiaana ja 50tkm ajettuna tarvitse mitään korjauksia, no Toyota ehkä , mutta ei autot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1250
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1085
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      970
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      944
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      42
      800
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      745
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      718
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      693
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      661
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      647
    Aihe