Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Samantapaista+asiaa+on+käsitelty+myös+Tekniikan+maailmassa+muutama+numero+sitten.
Muistaakseni+oli+kysymys+siitä,+kuinka+pitkään+kolmion+takaa+tulevan+väistämisvelvollisuus+on+voimassa!
Kaistaa+ei+myöskään+saa+vaihtaa+-+oli+merkki+mikä+tahansa+-+ellei+kaistanvaihtoa+voi+tehdä+vaaraa+aiheuttamatta.
Asiaa+ei+kannata+ainakaan+viedä+tuomioistuimeen.
Eräs+vuosikymmeniä+taksia+ajaneelta+kuljettajalta+kysyttiin,+että+miksi+hänen+kohdallaan+ei+milloinkaan+ollut+kolahtanut.+Hän+sanoi,+että+HÄN+väistää!
02.12.2019 15:23
Olen+tässä+pitkässä+ketjussa+monta+kertaa+toistanut,+että+palauspostimaksua+ei+tarvitse+maksaa+jos+on+ymmärtänyt+kopioida+saapuneessa+paketissa+olevan+lähetystieto-osan,+jonka+posti+sitten+koneellaan+LUKEE!
Palautusohjeet+lienevät+englantia+tai+saksaa,+ruotsiinkin+olen+törmännyt.
Ellei+näin+tee,+joutuu+tietenkin+itse+maksamaan.
Yksinkertaista+kuljetuslogistiikkaa,+täytyyhän+myyjän+pystyä+kohdistamaan+palautusmaksu+jollekin+tuotteelle!
02.12.2019 15:12
Minäkin+kuulin+nimenomaan+Länsi-Auto+Oy:n+puutteellisesti+tehdyistä+huolloista+sellaiselta+autoilijalta,+jonka+sananmukaisesti+täytyy+käyttää+autoaan+huollossa+esim.+ennen+katsastusta,+koska+omien+sanojensa+mukaan+ei+ymmärrä+mitään+autoista.
Tällaisia+ihmisiä+on+vaikka+kuinka+paljon,+eikä+sitä+kannata+hävetä.
Hänen+huoltoselostuksestaan+oli+kyllä+mm.+ruksattu+käsijarrun+tarkistus,+mutta+kas+kummaa,+laite+ei+mennyt+lävitse+katsastuksesta+seuraavalla+viikolla.
Herää+vain+kysymys,+miten+muitten+huoltoon+kuuluvien+tarkastuskohteitten+laita+on?
Maksuhan+tunnetusti+pyydetään.
Auto+on+Saab+9-5,+ei+siis+aivan+uusi,+mutta+samasta+autosta+löystyi+tai+katkesi+parin+viikon+kuluttua+-+jakopään+hihna+-+tunnetuin+seurauksin.+Oletan,+en+tiedä,+oliko+hihna,+koska+auto+ei+ole+minun,+mutta+olettaisi,+ettei+merkkihuolto+laiminlöisi+näin+keskeistä+asiaa+auton+huoltamisessa.
Ehkä+vain+huonoa+tuuria!
02.12.2019 15:04
Meniköhän+sitä+öljyä+nyt+joka+paikkaan?!
01.12.2019 21:53
Hyväksyn+korjauksen!
01.12.2019 12:02
Sen+laitteen+nimi+on+suomeksi:+AGREGAATTI.
Miten+tämä+voi+olla+niin+vaikeaa+sellaisessa+maassa+kuin+Suomi,+jossa+kaikki+suorastaan+pakotetaan+käymään+peruskoulu,+siitä+huolimatta,+että+joku+näistä+arvelee,+että+turhaa+koko+touhu!
SE+NÄKYY+KYLLÄ!
30.11.2019 20:20
Eikö+ole+kumma,+että.+minä+en+ihmettele+asiaa+ollenkaan!
Jos+12+vuoden+aikana+kilometrejä+tällaiseen+arvoautoon+ei+ole+siunaantunut+kuin+122.000+km+-+siis+runsas+10+tuhatta+vuodessa,+on+kysymys+siitä,+että+auto+on+paljolti+ollut+käyttämättömänä+lämpimässä+tallissa.
Oli+auto+halpa+tai+kallis,+on+sitä+kuitenkin+käytettävä.
Vähät+ajokilometrit+eivät+siis+ole+mikään+takuu+sille,+ettei+korjattavaa+olisi.
Toki+korjauksen+jäljiltä+auto+on+sitten+valmis+baanalle!
30.11.2019 20:13
Nyt+en+edellistä+ymmärrä.
Miten+H7-vaihdot+liittyvät+akun+vaihtoon?
30.11.2019 19:58
Mistä+tiedät+tämän?
Lähteitä+kehiin!
Olen+aivan+varma+siitä,+että+ns.+6+-+luokan+dieselautoja+ei+uhkaa+mikään+ainakaan+viiteentoista+vuoteen.+Lisäksi+nämä+autot++kannattaa+vielä+päivittää.+
Ongelma+koskee+aluksi+vain+3-luokan+ja+aika+paljon+myöhemmin+4-luokan+autoja.
29.11.2019 18:23
Valitsin+vuosikymmenien+aikana+aina+manuaalin,+koska+se+oli+uutena+halvempi+ja+automaatit+ainakin+siihen+aikaan+kuluttivat+aina+0,5+l+/+100+enemmän.
Nyt+olen+ajanut+yli+10v+automaateilla+-+500+sarjan+BMW+ja+E-sarjan+MBtä++-++enkä+missään+tapauksessa+enää+haluaisi+mitään+manuaalivaihteista+autoa.
Lisäksi+kytkinremontit+200+tkm+välein+jäävät+pois,+kun+huolehtii+autosta+ja+vaihtaa+esim.+öljyt+vaikka+ehkä+ei+tarvitsisi.
29.11.2019 17:54
Parempia+vastauksia+saat+Mersufoorumista.
Täältä+ei+asioita+juurikaan+kannata+kysellä.
29.11.2019 17:40
Mistähän+liikkeestä+on+kysymys?
Toisaalta+ymmärrän+mistä+puhut!
Asiakkaan+käyttämälle+ajalle+ei+anneta+mitään+arvoa+-+siis+kokeilulle,+palautukselle+ja+muulle+vaivannäölle.
Vaikka+toimitaan+selvästi+väärin,+lähdetään+siitä,+että+"tuottamus"+on+niin+pientä,+ettei+asiaa+kukaan+ns.+leivättömään+pöytään+kuitenkaan+vie.
29.11.2019 17:37
DPF+tarkoittaa:+Diesel+Partikel+Filter.
En+ymmärrä,+miten+tällaisen+osan+vaihto,+pesu+-+miten+vain+voi+maksaa+€+4.000,-
Minulla+on+itselläni+E-mersu+-+tosin+vähän+vanhempi,+vm.+2015,+mutta+asia+ei+ole+itselleni+tullut+eteen.
Olen+lisäksi+ymmärtänyt+- korjatkaa,+jos+olen+väärässä+-+että+auto+itse+"polttaa"+suotimen+puhtaaksi+silloin+kun+siihen+on+tarve.
Toisaalta+halvempiakin+korjaamoja+kuin+Veho+Oy+on,+mutta+asia+olisi+mielestäni+tullut+hoitaa+kuntoon+ennen+auton+myymistä+edelleen.
29.11.2019 17:30
Aivan+oikein,+edellinen+kirjoittaja!
En+huomannut+kiireessä,+että+kysymys+olikin+kahden+yrittäjän+välisestä+kaupasta,+jossa+Kuluttajansuojalaki+ei+ole+ollenkaan+voimassa.
Kauppalain+ns.+yleiset+virhesäännökset+sen+sijaan+ovat.
Riippuu+paljolti+siitä,+oliko+tämä+kauppasopimus+kirjallinen+ja+mitä+ehtoja+siihen+kenties+oli+kirjattu,+oliko+ostajalle+kaupanteon+yhteydessä+kenties+huomautettu,
että+valmistajan+takuu+säilyy+vain,+mikäli+puuttuvat+huollot+heti,++ja+huolto-ohjelman+mukaiset+tulevat+huollot+ajallaan.
Myyjäliike+oli+tullut+vastaan+€+2.000,-+suuruisella+summalla+ja+maahantuojakin+yhtä+suurella+määrällä,+joten+asiasta+on+kyllä+sillä+puolella+kannettu+huolta,+mikä+ostajalle+ei+ollut+kelvannut.
Oma+mielipiiteeni+on,+että+tämä+2.000,-+olisi+siis+kannattanut+maksaa,+eikä+sokeasti+uskoa+siihen,+että+ostajalla+on+vain+oikeuksia+eikä+mitään+velvollisuuksia.
29.11.2019 09:47
Kumma,+kun+tätä+ei+yleisesti+ymmärretä!
On+tietenkin+oikein,++ettei+valmistajan/maahantuojan+antama+takuu+nykyään+enää+katkea,
kun+auto+vaihtaa+omistajaa.
Auton+toisen+ja+miksei+kolmannenkin+omistajan+on+kuitenkin+jatkettava+valmistajan+huolto-ohjelman+mukaista+auton+huollattamista+-+ellei+merkkikorjaamossa,+niin+sitten+jossain
muualla+-++niin,+että+kaikki+ohjelman+toimenpiteet+tehdään+asianmukaisesti,+eikä+vain
leimata+kirjaan+"tehdyiksi"!
Ellei+2.+omistaja+pysty+tätä+näyttämään+toteen,+on+aivan+turha+anoa+käsittelylupaa+KKO:hon!
28.11.2019 09:55
Laitan+lakiakin+jonkun+verran+lukeneena+lusikkani+tähän+soppaan!
Oikeuskirjallisuuden+perusteella+tehty+päätös+on+vanha+ja+siltä+ajalta,+jolloin+takuukin+katkesi+jo+ensimmäisen+omistajan+myytyä+auton+eteenpäin.
Virhe+tapahtui+siinä,+kun+toisen+omistajan+autokaupan+yhteydessä+ei+varmistettu+takuun+jatkumisen+yleisiä+edellytyksiä.
Korkeimpaan+oikeuteenko?
En+suosittele,+vaikka+KKO:n+päätöksestä+tulisi+pitkäksi+eteenpäin+-+lue+20-30v:n
ajaksi+ns.+Ennakkotapaus.+Ennakkotapaus+puhdistaisi+ilmaa,+riippumatta+siitä,+kumman+osapuolen+puolelle+oikeus+asettuu.
27.11.2019 18:38
En+millään+lailla+ole+suosimassa+epärehellistä+yrittämistä,+mutta+kuinka+moni
kirjoittajista+sattuu+tietämään,+että+Kamux+on+kyllä++pörssiyhtiö+-+siis++Oyj!
Pörssiyhtiön+voidaan+pääsääntöisesti+sanoa+toimivan+enemmän+tosissaan,
kuin+joku+vain+toiminimen+varjossa+toimiva+häkkimyymälä.
27.11.2019 13:11
Olen+samaa+mieltä+edellisen+kirjoittajan+kanssa.
Pelkästään+viestin+kirjoitusasusta+voi+päätellä+aika+paljon.
+Jos+puhut+puhelimessa+esim.+myyjän+kanssa,+on+parempi,+ellei+keskusteluun
lainkaan+sisälly+V:llä+alkavia+sanoja!
Olen+aikaisemminkin+puhunut+asiasta+tällä+palstalla+ja+julkituonut,+että+kirjallista+ilmaisua+voidaan+pitkälti+pitää+kirjoittajan+käyntikorttina.
Useimmat+eivät+koskaan+ole+nähneet+käyntikorttia,+eivätkä+näin+ollen+ikävä+kyllä+edes+tiedä,+mikä+se+on.
27.11.2019 13:05
Niin,+mIksi+autonostajat+eivät+tosiaankaan+soita+edelliselle+omistajalle?
Minä+olen+ainakin+tehnyt.
Saa+ainakin+selville+sen,+että+miksi+on+luopunut+autosta,+jos+sitä+sivistyneesti
osaa+kysyä.
Ei+kukaan+entinen+omistaja+toistaiseksi+ole+lyönyt+luuria+korvaan+tai+purenut
siihen.
Yhdelläkin+mersunomistajalla+oli+niitä+mersuja+enemmänkin,+joten+hänen
oli+pakko+tarkentaa,+että+mikä+niistä?
Alle+100.000+km+ajetuissa+vaihdon+syy+on+usein+vain+se,+että+haluaa
uuden+tai+uudemman+mallin+alleen.
25.11.2019 10:52
Jos+otsikoitu+auto+on+ehjä+-+siis+sellainen+että+se+korjauksitta+menee+lävitse+tulevasta+katsastuksesta+03/2020,+niin+hintaa+voidaan+pitää+halpana.
Epäilen+kuitenkin,+että+jarrut+on+kauttaaltaan+uusittava+ja+että+öljynkulutusta
on+jo+jonkin+verran.+Automaatti+lienee+ehjä.
Auto+pistetty+huutokauppaan,+koska+vanhat+citikat+ovat+vaikeita+myytäviä.
25.11.2019 10:43
58 / 80