Dieselikö pieni kulutus ja halpa pitää

Anonyymi

Muistelen kun on lainassa 150tkm ajettu audi a6 3.0tdi automaaatti vm 2009.

Omilla sekalaisilla ajoilla kulutus n 7.5- 8.5L / 100km.

Painava auto ja moottori, vaihteisto.

33

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika runsaastipa olet saanut mökäöljyä palamaan raskas on kaasujalka ollut. Mutta niinhän se aina laina autolla on.

    • Anonyymi

      tuossa maksaa jakopään huolto 2000e

      • Se piirtää, jolla on liitua. Eihän tuommoinen peli alunperin köyhille ole tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Se piirtää, jolla on liitua. Eihän tuommoinen peli alunperin köyhille ole tarkoitettu.

        totta

        älyäis vaan nuoret opintolainalla olla hankkimatta...


    • Anonyymi

      Hmm... Paljonkohan olis mahtanut palaa bensaa jos sul olis ollu lainassa joku 10v vanha kolmelitrainen bensamylly?

      • Anonyymi

        Mulla on vanha 3,5 litraisella bensakoneella varustettu auto. Vie ainakin kaupunkiliikenteessä yli 16/100.


    • Anonyymi

      Nopeasti ajateltuna voi tuntua paljolta, mutta saman koko/teholuokan bensakoneella ei vastaavassa ajossa pääse lähellekään noita lukemia.

    • Anonyymi

      Harva ostaa ja voi käyttää hyödyksi 3L 6 dieseliä tai 3 litran bensakoneista h autoa. Siinähän kuluttaa liikkumiseen turhaan energiaa koska ei voi käyttää hyödyksi.

      Tietysti maksaa polttoaineissa ja veroissa extraa siitä.

      Mieluummin itselle bensakone ja selvästi alle 2L . Mieluiten manuaalilla huolettomuuden takia. ( ei kalliita korjauksia )

      • Anonyymi

        Hämmästyttää, jos joku vielä tällä vuosituhannella ostaa vielä manuaalin kun automaatteja on ollut käytössä autoissa jo ainakin 70 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmästyttää, jos joku vielä tällä vuosituhannella ostaa vielä manuaalin kun automaatteja on ollut käytössä autoissa jo ainakin 70 vuotta.

        Ja mikä hassuinta, suurin osa maailman henkilöautoista on automaatteja nykyisin ja jo vuosikausia aiemminkin, niin vieläkin jollakin on luulo automaattien olevan jotenkin vähemmän kestäviä. Tosiasiassa tilannehan on päinvastoin.
        Esim maailman suurimmassa ’automaassa’ USAssa automaatit ovat olleet lähes kaikissa autoissa jo 1950-luvulta alkaen. Ei siellä manuaaleissa varmaan edes suurin osa osaa ajaakaan eikä ymmärrä miksi kuljettajan pitäisi huolehtia moisesta yksinkertaisesta rutiiniasiasta kuin vaihteiden vaihtamisesta, kun automatisoitu vaihtoehto on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmästyttää, jos joku vielä tällä vuosituhannella ostaa vielä manuaalin kun automaatteja on ollut käytössä autoissa jo ainakin 70 vuotta.

        Hämmästyttää noin tyhmä kommentti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmästyttää noin tyhmä kommentti .

        Niin, eihän ne manuaalia ikänsä hämmentäneet tiedä mitään paremmasta.


    • Anonyymi

      A6 3.0tdi tiptronic allroad 2008 kulutus startista kerralla 100km siivun matka-ajoa 8L sadalle kevyesti.

      Normaali pätkäajo eli startista joku 5-10km ja sitä rataa niin tankkauksista laskettuna 11.5-13L dieseliä sadalle km.

      3 L V6 moottorissa on sitä pyörivää massaa, sylintereitä ja mäntiä minne polttoainetta pitää syöttää.

      Järkyttävä ajoneuvoverokin .

      • Anonyymi

        Kovin on pieniä lukuja, jos niitä vertaa vastaavaan bensamoottoriseen autoon. Ajoneuvoverokin on tuossa dieselissä huimasti pienempi kuin vastaavan bensa-auton.

        Kovia lukuja silti dieselautoksi, kun vertaa nykyisiin dieselautoihin tuota 12 vuotta vanhaa dieseliä. Tuolla jos ajelee isoja kilometrimääriä vuosittain, niin varmasti on tyytyväinen nykyiseen dieselin osittaiseen kiinteään käyttövoimaveroon (dieselvero) , jonka vuoksi pumppuhinta on noin 15 senttiä alhaisempi. Tuota uutena ostettaessa pumppuhintaero vaihteli 20-30sentin luokkaa, mutta dieselvero oli korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on pieniä lukuja, jos niitä vertaa vastaavaan bensamoottoriseen autoon. Ajoneuvoverokin on tuossa dieselissä huimasti pienempi kuin vastaavan bensa-auton.

        Kovia lukuja silti dieselautoksi, kun vertaa nykyisiin dieselautoihin tuota 12 vuotta vanhaa dieseliä. Tuolla jos ajelee isoja kilometrimääriä vuosittain, niin varmasti on tyytyväinen nykyiseen dieselin osittaiseen kiinteään käyttövoimaveroon (dieselvero) , jonka vuoksi pumppuhinta on noin 15 senttiä alhaisempi. Tuota uutena ostettaessa pumppuhintaero vaihteli 20-30sentin luokkaa, mutta dieselvero oli korkeampi.

        Vanha dieselini seisoo parkkipaikalla, kilsoja tulee alle 1500 vuodessa.
        Ei juurikaan saatuta mitään.
        Haittaaks se viherhörhöä ?


      • Anonyymi

        Aika ahnas on Audin kuutonen, kun Hynyn 2,0 diesel vetää vaunuakin noilla kulutuksilla eli siis 11-13 litralla tuulen suunnasta riippuen. Matka-ajo pelkällä autolla 6.0-6.2 , mutta iso E-mersu kulkee samat ajot litraa vähemmällä, joten ei hynykään ole mikään talouskone.
        Ne uudemmat 1,7 tai 1,6 kulkevat litraa vähemmällä ja ranskan 1,5 td jopa 4,0 litralla.


    • Anonyymi

      Miksi et kerro koko totuutta?
      Tuolla vuotuisella ajomäärällä auton kaikki jarrut jumittuvat liian vähäisen käytön vuoksi ja joudut niitä herkistelemään joka vuosi katsastusta varten.

      • Anonyymi

        Jos noin käy niin onko tuo sinusta suurikin ongelma? Herkistele jos tarttee. Renkaanvaihdossa muutama minuutti/kulma.


    • Anonyymi

      Naapurilla on 2012 vw golf 1.6tdi vähän ajettu auto.

      6.7L / 100km näyttää kulutusmittari usean tuhannen ajoilla. Tuohon saa lisätä varmaan 0.5L että saadaan todellinen.

      Minulla on 10 vuotta vanhempi 1.6 bensa käyttöautona, 7-8L pätkäajossa. Autoni lämpenee kyläajossa nopeaan -20 pakkasillakin. Hiljaisempi auto myös. Halvempia km ja miellyttävämpi auto ajella

      • Anonyymi

        Tuo Volkkari menee normaalilla ajotyylillä 4,5-5 litralla ihan oikeasti.


      • Anonyymi

        Jotain vikaa volkkarissa tai ajoprofiili on ollut erittäin raskas. Vastaavalla aikanaan yli 100 tkm ajaneena ja tankillisista mitattuna kulutus ei mennyt koskaan yli 6l/100km vaikka autolla vedettiin kärryä aika paljon. Normaali kulutus ympärivuotisessa seka-ajossa siinä 5l/100km tienoilla.


      • Anonyymi

        Onko Volkkareiden ajotitokoneen ilmoittaman ja tankkauksista mitatun välillä yleensä noin iso ero ? Omassa Pösössä heittää 2 %.


      • Anonyymi

        1200-kiloinen asuntovaunu perässä syö tuon verran!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Volkkari menee normaalilla ajotyylillä 4,5-5 litralla ihan oikeasti.

        Onko tankkauksista mitattu kulutus vai valmistajan ilmoittamaa satua ?


    • Anonyymi

      Tälläisissä on tekniikassa sellainen riski ja normaalia suurempi kulutus että 0 eur ajoneuvoverolla voisi harkita 3000-4000 tonnin luokassa, manuaalilaatikolla.

      800-900€ veroilla ei ollenkaan millään hinnalla, häviää vain rahat ja harmittaa. Pakettiautonakin verot jää korkeaksi ja mukaan voi ottaa 1 yhden matkustajan, takapenkkien poisto ei todellakaan hyvä H-autossa monen asian takia.

      Tänään huomasi miten käytännöllinne normaali 1.6 reilu 100hv farmari bensa on, aamulla kuomukärry perään ja 3km päähän kaatamaan isoa tiheää lepikkoa tien varresta. Kyytiin n 2-3 metrisenä 30cm rankaa. Laskin että kärrissä oli1000kg kuormaa eli ylipaino. 07:30 stihl käyntiin ja 8:30 oli kuorma tehty ja ajelin pihaan hiekkateitä, kyllä manuaali on sitten hyvä kun voi ajaa korkeammalla kierroksella ja samalla vaihteella. Kuorma pois ja kahvit ja takaisin. Samanlainen kuorma ja takaisin. Iltapäivällä vielä kerran.

      Mihinkä minä 3.0TDI ja isoa lotiskoa tarvitsisin, audissa on vielä matalampi maavarakin

      • Anonyymi

        Parkissa vanha dieselini ei pitäisi haitata ketään.
        Ei tule kilometrejä, paitsi landelle kerran kuussa.
        Haittaaks Se Sua ?


      • Anonyymi

        Etpä taida löytää henkilöautoa, jossa ajoneuvovero on 0 euroa. Ja dieseleissä on pienempi ajoneuvovero kuin vastaavassa bensa-autossa, koska verotus perustuu co2-päästöjen suuruuteen ja dieselissä ne ovat pienemmät.

        Tarkoittanet kuitenkin käyttövoimaveroa. Sitähän tosiaan maksetaan kaikista muista paitsi bensa-autoista.
        Dieselautoissa käyttövoimaveroa puhekielessä kutsutaan dieselveroksi ja sillä kompensoidaan dieselin alhaisempaa pumppuhintaa. Tästä seuraa, ettei dieselautoa kannata polttoainetaloudellisessa mielessä hankkia, jos ajomäärä on vähäinen. Automallista riippuen keskimäärin lienee noin 20tkm:n ajomäärä, jonka jälkeen polttoainekuluissa diesel alkaa tulla edullisemmaksi.

        Sinulla ei taida olla laisinkaan kokemusta automaattivaihteistoista. Näin voi päätellä siihen liittyvästä kommentistasi. Automaateissa on mahdollisuus käyttää niitä myös manuaalisesti eli itse huolehtia vaihtamisesta. Harva vaan viitsii tuota mahdollisuutta käyttää, koska kerran automaatti on olemassa.


      • Anonyymi

        Olet muuten kova jätkä kun laitat 3metristä 30cm "rankaa",kevytperäkärrin kyytiin.Taitaa olla kärrin kumit ja jouset kovilla,samalla se väkkärä joka sitä yhdistelmää vetää.Olet muuten ajokone Ponssesta seuraava.


      • Anonyymi

        Pystyisiköhän automaatilla ajamaan " korkeammilla kierroksilla samalla vaihteella " ? Pystyy .


    • Anonyymi

      Ajelen bensalla mieluummin, tällä vasta 17v ikää, kohta 290 000km ajettu. Rullaa niin mahdottoman kevyesti näillä renkailla ja jarrut pidetty kunnossa / puhtaana. On hiljaisempi kuin reilut 10 vuotta nuorempi ja 100 000km vähemmän ajettu diesel joka oli 5kk omistuksessa, piti myydä kiireesti pois monen asian takia.

      Kulutuskaan ei paha. Seuraa mittaria alussa oli välissä oli loivaa ylämäkeä. kun mittari kävi 6l kulutuksella. 50-60km rajoitusalueella kuvattu kulutusta,

      https://youtu.be/jDJGR8fVu0E

      • Anonyymi

        Pieni kulutus, mutta toisaalta myös nopeusalue on se kaikkein taloudellisin. Saman kokoluokan diesel vie vastaavassa lirutteluajossa siinä 3,5 l/100km tienoilla ja 70-75 km/h keskinopeuksillakin jäädään alle neljään litraan.


    • Ajoin eilen Mikkelin takaa Helsinkiin - n. 250 km.
      Vähän autoja liikenteessä, ei juurikaan ohittamista.
      Lähes nopeusrajoitusten puitteissa, moottoritieosuus Lusin liittymästä '125' - lukittuna.
      Ajotietokone, joka toki on optimistinen, näytti kotipihalla 5,1 l / 100.
      Auto aika painava MB S212.

    • Anonyymi

      hajoaa käsiin ja 20000e remontti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      81
      3328
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2903
    3. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2299
    4. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      51
      2149
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      85
      2129
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1727
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1696
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1677
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      263
      1554
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1479
    Aihe