Tekniikasta täysin tietämättömänä kyselen onko bensa skodissa tuoreöljyvoitelu vai sotketaanko öljyä bensaan vai miten?
Voitelusta kysymys?
72
1338
Vastaukset
- Anonyymi
Itämainen tuoreöljyvoitelu, öljy sekoittuu bensaan itsekseen.
- Anonyymi
Mitä jos yrittäisit laatia kysymyksen uudelleen äidinkielen opettajasi avulla. Voitaisiin saada selvää mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Voi kun nämä lapset ovat niin suloisia ja kekseliäitä.
- Anonyymi
Hae Puuilosta isoin mahdollinen kanisteri halvinta mahdollista halppisöljyä. Lisäilet sitä sitten päivittäin johonkin. Bensan joukkoon tai moottoriin. Ei niin justiinsa näissä täysin venäläisissä kolhoosikippasissa. Sotilastekniikkaa ovat alkujaan, joten määrä korvaa laadun. Mutta pääsimmehän Berliiniin asti voittajina, joten lopputulos ratkaisee.
- Anonyymi
Siinäpä naseva nassikka. Suosittelen sinulle ruumiillista työtä, kun ei näytä nuppiin asti verta riittävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä naseva nassikka. Suosittelen sinulle ruumiillista työtä, kun ei näytä nuppiin asti verta riittävän.
Tervetuloa suomipoika tänne Viipurin torille! halpa öljy meillä sinulle. Kannamme sinu puolesta Skodan takaloosteriin tynnyrit!
PS. kauniita tyttöjä myös täällä odottaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa suomipoika tänne Viipurin torille! halpa öljy meillä sinulle. Kannamme sinu puolesta Skodan takaloosteriin tynnyrit!
PS. kauniita tyttöjä myös täällä odottaaMenisit kouluun ja pätevöityisit niin ahdistus helpottaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisit kouluun ja pätevöityisit niin ahdistus helpottaisi.
kuullepas somen poika ei tarvi tääl koulu kun on meillä järjestö joka palkan maksaa Pietarista. Osaan suomi kieli sillä hyvä kirjoittaa venäjän asiaa tänne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuullepas somen poika ei tarvi tääl koulu kun on meillä järjestö joka palkan maksaa Pietarista. Osaan suomi kieli sillä hyvä kirjoittaa venäjän asiaa tänne
Sun taidot ei riitä edes tuohon, eli kouluun vaan jos kykenet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa suomipoika tänne Viipurin torille! halpa öljy meillä sinulle. Kannamme sinu puolesta Skodan takaloosteriin tynnyrit!
PS. kauniita tyttöjä myös täällä odottaaKumpikin kiinnostaa!
Heti kun saa matkustaa!
Kiitos! Pentti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa suomipoika tänne Viipurin torille! halpa öljy meillä sinulle. Kannamme sinu puolesta Skodan takaloosteriin tynnyrit!
PS. kauniita tyttöjä myös täällä odottaaKoht tullaan!!!
- Anonyymi
Pitänee kokeilla, öljyä bensaan, mutta 2 vai 10%?
- Anonyymi
Yllä todettiin jo että Skoda sekoittaa itse öljyä bensan joukkoon sylinterissä eli on nk. itsevoiteleva. Tuskin siis tarvitaan yli 2% sekoitusta, mutta takapaksissa on parasta on tuhdisti lisää öljyä sillä sitä sitten kyllä kuluu, osa valuu tielle, osa moottorin palotilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä todettiin jo että Skoda sekoittaa itse öljyä bensan joukkoon sylinterissä eli on nk. itsevoiteleva. Tuskin siis tarvitaan yli 2% sekoitusta, mutta takapaksissa on parasta on tuhdisti lisää öljyä sillä sitä sitten kyllä kuluu, osa valuu tielle, osa moottorin palotilaan.
Miksi olet kuitenkin kateudesta vihreä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä todettiin jo että Skoda sekoittaa itse öljyä bensan joukkoon sylinterissä eli on nk. itsevoiteleva. Tuskin siis tarvitaan yli 2% sekoitusta, mutta takapaksissa on parasta on tuhdisti lisää öljyä sillä sitä sitten kyllä kuluu, osa valuu tielle, osa moottorin palotilaan.
Eräällä tavalla siis tuoreöljyvoitelu, öljy ei ainakaan vanhene!
- Anonyymi
Samanlainen kuin evarin 2T perämoottoreissa, öljy laitetaan erilliseen sammioon ja sieltä sekoittuu issekseen bensaan.
- Anonyymi
Tyhmähän sä olet.
- Anonyymi
Älkää nyt mollatko kaveria joka on ostamassa ensimmäistä autoaan mopon jälkeen. Eihän tuossa iässä vielä ymmärretä moottorien rakenne-eroa ja miten ne toimii.
Ajat ovat muuttuneet.
Ainakin minulle opetettiin jo lyseon 4. luokalla - joka vastaa ehkä nykyistä yläastetta - kaksi- ja nelitahtimoottoreiden erot. Voi olla, ettei asia enää Peruskoulussa fysiikan
" kurssisisältöön".
Silloin - siis 1960-luvulla kun autoja globaalistikin katsoen oli vähemmän - ympäristösaasteet olivat täysin sivuseikkoja kuin tänään - 60 vuotta myöhemmin.
Minun mielestä kysymyksessä on joko provo, tai sitten aloittajan kannattaisi nopeasti uusia jokunen fysiikan kurssi. Tosin voi aloittaa kysymällä äidiltä.- Anonyymi
Aloittaja yrittää vaan olla vitsikäs. Vitsailee vaan liian vakavasta asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja yrittää vaan olla vitsikäs. Vitsailee vaan liian vakavasta asiasta.
Saksahan on kuuluisa kaksitahti-autojensa kehitämisesta kuten tiedämme: Wartburg, Ifa, Trabant ja mitä kaikkia niitä nyt olikaan. Niissä voitelu tapahtui bensiiniin sekoitetulla öljyllä. Volkkareissa ja Skodissakin taas on öljyä vatrten oma kaukalo moottorin alla josta moottori ottaa voiteluöljyä ja pyytää lisää kun se on loppumassa. Tosin kaksitahtiautoissa öljyä paloi aika paljon vähemmän eivätkä pyytäneet sitä lisää. Karstoittuminen on ominaista kuitenkin molemmilla.
- Anonyymi
Edellisellä kirjoittajalla on puutteelliset autohistorian tiedot.
Ensinnäkin vuoden 1949 jälkeen Länsi-Saksa ja Itä-Saksa olivat eri maita, eikä niitä kaksitahtimoottoreita siellä DDR:ssä enää kehitetty. Tehtiin vain samaa, kun siinä maassa ei Neuvostoliiton vaatimuksesta muuta saanut tehdä.
Monet kaksitahtiset moottorit suunniteltiin DKW:n toimesta jo 1930-luvulla.
Nimen kolmesta kirjaimista voi halutessaan saksaksi vääntää "pieni ihme" sillä 750 m3- kokoinen moottori oli siihen aikaan tosi pieni.
Jopa ensimmäiset Saabit käyttivät näihin pohjautuvia konstruktioita Trollhättanissa.
Kaksitahtiset autot jäivät lännen puolella pois tuotannosta niiden saastuttavuuden, pienen tehon ja suurehkon kulutuksen vuoksi.
1960-luvun alussa tehtiin viimeinen iso 1,2 litran kaksitahtinen DKW F102, jossa jo oli käyttöä helpottava tuoreöljyvoitelu. Menekkivaikeuksien ja omistusvaihdosten vuoksi tämän korimallin nokalle istutettiin VW:n nelitahtimoottori ja autosta tuli ensimmäinen Audi kymmeniin vuosiin, mallinumeroltaan 60.- Anonyymi
Skodan 1.2 -litrainen on suoraan idästä, venäläinen vehjes.
Länsi-Saksalla ja Skodalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Venäjällä ja Skodalla on kaikki yhteistä. Lopeta jo tuo itsepetos. - Anonyymi
Eli Audi on pohjimmiltaan surullisenkuuluisa DKW johon omien vikojen lisäksi tulivat vielä volkkarin ongelmat. No ilmankos kauppa takertelee. Toyotassa ei koskaan ole ollut mitään kaksitahtista öljyröpötintä eikä ilmajäähdytteistä bokseria säksättämässä. Ei sitä muuten maailman myydyimmäksi merkiksi ostettaisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Audi on pohjimmiltaan surullisenkuuluisa DKW johon omien vikojen lisäksi tulivat vielä volkkarin ongelmat. No ilmankos kauppa takertelee. Toyotassa ei koskaan ole ollut mitään kaksitahtista öljyröpötintä eikä ilmajäähdytteistä bokseria säksättämässä. Ei sitä muuten maailman myydyimmäksi merkiksi ostettaisikaan.
Noihin aikoihin Toyota ei edes valmistanut autoja.
- Anonyymi
Kukas aloittajaa on voidellut että kirjoittaa provoja tänne?
- Anonyymi
Se on joku pelkuri, joka pelkää auton hajoamista kuin ruttoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on joku pelkuri, joka pelkää auton hajoamista kuin ruttoa.
Ummikkona vain kyselin... enpä asioita tunne. Kiitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ummikkona vain kyselin... enpä asioita tunne. Kiitos!
Risiiniöljy auttaa ummetukseen. Luumuja voit myös kokeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Risiiniöljy auttaa ummetukseen. Luumuja voit myös kokeilla.
Kiitos!
- Anonyymi
Ainakin nesteeltä saa tiskiltä pyydettäessä vanhasta varastosta esiin kaksi-tahti pumpun, josta saa skodalle sopivaa seosta. Toki äijät terassilla voi vähän nauraa, mutta säästää aikaa tosi paöjon kun ei arvitse ite sekaa.
Yt. RS-jäbä- Anonyymi
Onko itä-kippistien vaikea kirjoittaa oikein?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko itä-kippistien vaikea kirjoittaa oikein?
Ihanko totta? Et voi olla tosissasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanko totta? Et voi olla tosissasi.
Mistä johtuu, että Skoda lambda anturit on vähän väliä rikki?
Happianturi eli lambda-anturi
Lambda-anturi on osa auton nykyaikaista polttoainejärjestelmää.
Anturi sijaitsee pakoputkistossa, sen tehtävänä on mitata happipitoisuutta pakokaasuista. Happianturi tuottaa sähkösignaalin auton polttoainejärjestelmän tietokoneelle, ECU:lle. Sen avulla järjestelmä optimoi jatkuvasti moottorille annettavan polttoaineen ja ilman seosta.
Viallinen lambda aiheuttaa riskin, että katalysaattori rikkoutuu epätäydellisten palamiskaasujen seurauksena.
Syitä rikkoutumiseen ovat mm.
Anturi karstoittuu niin pahoin, että se tukkeutuu. Syy tähän voi olla joko liian rikkaassa seoksessa tai jatkuvassa hidasvauhtisessa ja pienikierroksisessa kaupunkiajossa. Puhdistumiseen voi riittää pidempi reipas ajo korkeilla moottorin kierroksilla tai sitten edessä on anturin vaihto.
Moottori voi jostain syystä polttaa ylenmäärin öljyä, jolloin anturiin kulkeutuu jäämiä palaneesta öljystä. Yleensä edessä on anturin vaihto ja/tai öljyn palamisen vähentäminen.
Yleisiä oireita rikkoutuneesta lamda-anturista:
Tyhjäkäynti on epätasainen moottorin lämmetessä (liian korkeat kierrokset)
Tyhjäkäynti on epätasainen moottorin ollessa lämmin (käynti "humppaa")
Auto kiihtyy huonosti, mutta ottaa kierroksia paikallaan ollessaan
Moottori saattaa "potkaista takaisin" (polttaa ylimääräistä polttoainetta pakoputkessa)
Moottorin suorituskyky on heikentynyt (nykiminen, ei vastaa kaasun painamiseen, tuntuu tukkoiselta)
Polttoaineen kulutus on kasvanut
Päästöt tyhjäkäynnilla ovat epätavallisen suuret tai pienet
"Moottorin vikavalo" palaa
Moottori voi jostain syystä polttaa ylenmäärin öljyä, jolloin anturiin kulkeutuu jäämiä palaneesta öljystä. Yleensä edessä on anturin vaihto ja/tai öljyn palamisen vähentäminen.
moottorin vaihtoko ainut korjaus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä johtuu, että Skoda lambda anturit on vähän väliä rikki?
Happianturi eli lambda-anturi
Lambda-anturi on osa auton nykyaikaista polttoainejärjestelmää.
Anturi sijaitsee pakoputkistossa, sen tehtävänä on mitata happipitoisuutta pakokaasuista. Happianturi tuottaa sähkösignaalin auton polttoainejärjestelmän tietokoneelle, ECU:lle. Sen avulla järjestelmä optimoi jatkuvasti moottorille annettavan polttoaineen ja ilman seosta.
Viallinen lambda aiheuttaa riskin, että katalysaattori rikkoutuu epätäydellisten palamiskaasujen seurauksena.
Syitä rikkoutumiseen ovat mm.
Anturi karstoittuu niin pahoin, että se tukkeutuu. Syy tähän voi olla joko liian rikkaassa seoksessa tai jatkuvassa hidasvauhtisessa ja pienikierroksisessa kaupunkiajossa. Puhdistumiseen voi riittää pidempi reipas ajo korkeilla moottorin kierroksilla tai sitten edessä on anturin vaihto.
Moottori voi jostain syystä polttaa ylenmäärin öljyä, jolloin anturiin kulkeutuu jäämiä palaneesta öljystä. Yleensä edessä on anturin vaihto ja/tai öljyn palamisen vähentäminen.
Yleisiä oireita rikkoutuneesta lamda-anturista:
Tyhjäkäynti on epätasainen moottorin lämmetessä (liian korkeat kierrokset)
Tyhjäkäynti on epätasainen moottorin ollessa lämmin (käynti "humppaa")
Auto kiihtyy huonosti, mutta ottaa kierroksia paikallaan ollessaan
Moottori saattaa "potkaista takaisin" (polttaa ylimääräistä polttoainetta pakoputkessa)
Moottorin suorituskyky on heikentynyt (nykiminen, ei vastaa kaasun painamiseen, tuntuu tukkoiselta)
Polttoaineen kulutus on kasvanut
Päästöt tyhjäkäynnilla ovat epätavallisen suuret tai pienet
"Moottorin vikavalo" palaa
Moottori voi jostain syystä polttaa ylenmäärin öljyä, jolloin anturiin kulkeutuu jäämiä palaneesta öljystä. Yleensä edessä on anturin vaihto ja/tai öljyn palamisen vähentäminen.
moottorin vaihtoko ainut korjausMulla Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2013, ajettu 132.000 km. Lambda-anturissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Ainoa vika moottorissa on ollut kaasuläpän asentoanturi, joka aiheutti merkkivalon syttymisen. Moottori toimi kuitenkin ihan normaalisti. Korjautin vian merkkihuollossa, eikä edes maksanut paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2013, ajettu 132.000 km. Lambda-anturissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Ainoa vika moottorissa on ollut kaasuläpän asentoanturi, joka aiheutti merkkivalon syttymisen. Moottori toimi kuitenkin ihan normaalisti. Korjautin vian merkkihuollossa, eikä edes maksanut paljon.
Minulla on tuon ikäinen Avensis noilla kilometreillä. Ei siinä ole ollut mitään anturivikoja eikä mitään muutakaan vikaa. Varma kuin sähkömoottori kelillä kuin kelillä. Merkkihuolto on tuntematon käsite. Uudet öljyt vaihdan aina keväällä kilometreistä riippumatta eikä siihen ole sitä öljyä milloinkaan lisätty. Pari milliä pinta laskee vuodessa vaikka käyttää 0-20w öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tuon ikäinen Avensis noilla kilometreillä. Ei siinä ole ollut mitään anturivikoja eikä mitään muutakaan vikaa. Varma kuin sähkömoottori kelillä kuin kelillä. Merkkihuolto on tuntematon käsite. Uudet öljyt vaihdan aina keväällä kilometreistä riippumatta eikä siihen ole sitä öljyä milloinkaan lisätty. Pari milliä pinta laskee vuodessa vaikka käyttää 0-20w öljyä.
Vastasin vain tuolle yhdelle tyypille, joka väitti, että Skodan lambda-anturi on jatkuvasti rikki. Oman kokemukseni perusteella se ei siis ole jatkuvasti rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tuon ikäinen Avensis noilla kilometreillä. Ei siinä ole ollut mitään anturivikoja eikä mitään muutakaan vikaa. Varma kuin sähkömoottori kelillä kuin kelillä. Merkkihuolto on tuntematon käsite. Uudet öljyt vaihdan aina keväällä kilometreistä riippumatta eikä siihen ole sitä öljyä milloinkaan lisätty. Pari milliä pinta laskee vuodessa vaikka käyttää 0-20w öljyä.
Mitä Avensiksen omistaja tekee Skodan palstalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Avensiksen omistaja tekee Skodan palstalla?
Se on onnessaan, kun ei ole ollut anturivikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on onnessaan, kun ei ole ollut anturivikaa.
Sen sijaan etu- ja taka-akselistossa on paljon vikoja. Myös kosolti jarru- ja sähkövikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on onnessaan, kun ei ole ollut anturivikaa.
Eikä muutakaan vikaa vikaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tuon ikäinen Avensis noilla kilometreillä. Ei siinä ole ollut mitään anturivikoja eikä mitään muutakaan vikaa. Varma kuin sähkömoottori kelillä kuin kelillä. Merkkihuolto on tuntematon käsite. Uudet öljyt vaihdan aina keväällä kilometreistä riippumatta eikä siihen ole sitä öljyä milloinkaan lisätty. Pari milliä pinta laskee vuodessa vaikka käyttää 0-20w öljyä.
Minulla on kolme vuotta vanhempi Avensis. Siinäkään ei ole ollut yhtään vikaa. Nyt on tosin pikkasen hitsattavaa ennen katsastusta, mutta ei tietenkään mitään vikaa tekniikassa. Se on luotettava kulkupeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2013, ajettu 132.000 km. Lambda-anturissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Ainoa vika moottorissa on ollut kaasuläpän asentoanturi, joka aiheutti merkkivalon syttymisen. Moottori toimi kuitenkin ihan normaalisti. Korjautin vian merkkihuollossa, eikä edes maksanut paljon.
ite asentanut kaasuläpän ja kaasuttimen hahhahahhahahhahaha
- Anonyymi
Näin keväällä monet vaihtavat öljyt ruohonleikkuriin ja muihin pienkoneisiin. Noudan jäteöljyt ilmaiseksi. Ei ole varaa käyttää öljyyn enemmän rahaa kuin bensaan. Auto on siis 1,8 litranen rs skoda ja polttaa ruohonleikkurin jäteöljyä siinä missä kallista longlife öljyä. Katin joutuu vaihtamaan kahdesti vuodessa kun öljyä palaa 2,7 litraa tuhannella kilometrilla.
- Anonyymi
Autosi on rikki. Vie se korjaamolle. Ei tuo mene edes katsastuksessa läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autosi on rikki. Vie se korjaamolle. Ei tuo mene edes katsastuksessa läpi.
Korjaus maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on. Ei pahemmin kannata korjata, vaan ajaa loppuun. Meni läpi katsastuksesta uuden katin kanssa, usko tai älä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on. Ei pahemmin kannata korjata, vaan ajaa loppuun. Meni läpi katsastuksesta uuden katin kanssa, usko tai älä!
Persaukista toimintaa. Ei tollasilla romuilla saa ajella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persaukista toimintaa. Ei tollasilla romuilla saa ajella.
Näin se aina päättyy. Työtätekevä luokka on ajellut elämänsä romuilla ja kadehtinut vanhojen saha-johtajien mersuja. Ajat muuttuivat enemmän ja ns. Premium autoja on nykyään paljon. Työtätekevän luokan varallisuus samalla pienentynyt merkittävästi, mutta sitä ei tahdota myöntää. --> otetaan lainaa.
Loppujenlopuksi duunari vetää viimeisen narrikortin esiin ja se onkin se "urheilullinen lottovoittajan unelma", eli Skoda Lopunalku Rs. Sinä tiedät itsekkin, ettei rs on yhtäpaljon urheiluauto kuin nappi paskassa. Sitten kun se käsiin ruostuva velkahelvetti on hankittu, tullaan tänne etsimään nurkista "kyykmaneja", "penttejä", "mottimotia" yms. Tee itsellesi palvelus ja tunnusta: "Minulla on paska auto". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se aina päättyy. Työtätekevä luokka on ajellut elämänsä romuilla ja kadehtinut vanhojen saha-johtajien mersuja. Ajat muuttuivat enemmän ja ns. Premium autoja on nykyään paljon. Työtätekevän luokan varallisuus samalla pienentynyt merkittävästi, mutta sitä ei tahdota myöntää. --> otetaan lainaa.
Loppujenlopuksi duunari vetää viimeisen narrikortin esiin ja se onkin se "urheilullinen lottovoittajan unelma", eli Skoda Lopunalku Rs. Sinä tiedät itsekkin, ettei rs on yhtäpaljon urheiluauto kuin nappi paskassa. Sitten kun se käsiin ruostuva velkahelvetti on hankittu, tullaan tänne etsimään nurkista "kyykmaneja", "penttejä", "mottimotia" yms. Tee itsellesi palvelus ja tunnusta: "Minulla on paska auto".Ei Skodaa ole tarkoitettu urheiluautoksi. Markkinamiehet vaan ovat keksineet omia juttujaan ja sekoittaneet muutamien onnettomien päät kuten kyykmannin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Skodaa ole tarkoitettu urheiluautoksi. Markkinamiehet vaan ovat keksineet omia juttujaan ja sekoittaneet muutamien onnettomien päät kuten kyykmannin.
Jos skeida sanoo että fabia monte carlo leikkikalurallikoristineen on täydellinen urheiluauto niin sitten se on. Ei auta selitykset, kuten ne ei auta vikojen pois selittämiseen.
- Anonyymi
Onko hankalaa muuttaa tuoreöljyvoiteluksi? Kiitos!
- Anonyymi
Kyllä se sotkee öljyä, konepeltiä myöden on konehuone öljyroiskeissa.
- Anonyymi
Toyotassa voidellaan takaloosteri niin tero ei vikise.
- Anonyymi
Kun Trumppi voittaa vaalit ja meilleki tulee venäjän valta saadaan kaikki omat mersut.
Skoda on huono auto, huonompaa en ole nähnyt. kyllä minä tiiän ja oon nähny mmaailmaa
Äiten kanssa käytiin kirkonkylällä kumminki isän hautajaisisa - Anonyymi
Kyllähän nää tyota terot jaksaa.
Nyt on hätä suuri ja kaikki keinot on keksittävä muiden merkkien, tässä Skodan, mollimiseksi.
Kyllähän sen nämä terotkin ovat tajunneet, että Skoda on auto, ja Toyota vain kulkine ja se sieppaa niin pirusti. Taas tuli tuo mieltä painava tappiokin tuossa neljän auton vertailussa ylivoimaisesti. Korpeaa nyt niin pirusti.- Anonyymi
Emminä näistä tiedä mutta eikös se skoda on venäläine? En minis sellaseen luottamaan
Toyotaa ovat kylillä kehuneet . Semmonen isolohkonen ykspilkku kuutonen Korolla lähtee mukavati kyllä
- Anonyymi
Tarvitaanko siis ns öljynvaihtoa ollenkaan?
- Anonyymi
Onko uusimmissa malleissa voitelua muutettu?
- Anonyymi
Toyotalla saa piparia.
https://www.youtube.com/watch?v=-HXct7cl99s
https://www.youtube.com/watch?v=U6k323m66Wk - Anonyymi
Toyota on hapero koriltaan ja muutenkin ala-arvoinen tuotos.
- Anonyymi
Pienkonebensiiniä 3 osaa ja 1 osa risiiniöljyä
- Anonyymi
Tuoreöljyvoiteluun käy skoodassa teräketjuöljy, halpaa ja hyvää. Sehän on tehty käytetystä moottoriöljystä, pesty vaan.
- Anonyymi
Auringonkukkaöljy käy hyvin, sitä viljellään kaalikolhoosien ohessa myös.
- Anonyymi
Skeidan TDI koneissa on valtavat toleranssit koska ne kasataan käsin osista jotka nyt vain sattuvat "jotenkuten" sopivan toisiinsa. Tämän vuoksi niissä voi käyttää polttoaineena ja moottoriöljynä mm. paistorasvaa ja ulosteita.
Kulutus on kymmeniä litroja per kilometri koska sonta ja visva ei mahdu liian pieniksi porattuihin öljykanaviin ja ne tunkee "koneen" ammottavista raoista pihalle.
Ja huono puoli on myös se että skeidisti joutuu keräilemään näitä ainaksia jatkuvasti eri paikoista - kävellen jos haluaa taas ehkä-mahdollisuuden ajaa esim kilometrin. - Anonyymi
Kippaat sinne bensan sekaan, vatkaantuu hyvin sekaisin, kun veivaat kammella käyntiin. Ovipahvit vain lepattelevat.
- Anonyymi
Mistä nyt saa hslpa öljy?
- Anonyymi
Rypsiöljy käy hyvin. Ei se näissä idän ihmeissä niin tarkkaa ole.
Ocu-mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rypsiöljy käy hyvin. Ei se näissä idän ihmeissä niin tarkkaa ole.
Ocu-miesTäällä kansantasavallassa on rikottu uusia rypsin tuotantoennätyksiä. Kaikki rypsi menee siis tuotantoennätyksiin eikä skodistit saa niitä.
Voiko käyttää jenkemiä tai varastettua raakaöljyä?
- Anonyymi
Onko kukaan kokeillut 2T pienkonebensaa?
- Anonyymi
Hieno aloitus! Kiitos! Tero
- Anonyymi
Konemestari käy suihkauttelemassa pumppukannusta öljyä laakereihin, ei huolta.
- Anonyymi
Kyllä siinä öljyt sekoittuu bensaan. Siksi öljyä kuluu niin tuhottomasti.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541392Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341001Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946- 52854
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801