Kokemuksia auton tuottattamisesta Kamux Ruotsilla?

Unelmia-pikkurahalla

Pidemmässä harkinnassa ollut Suomessa hieman vähänlaisesti olleen T6 koneisen Volvon hankinta. Itse tuominen Ruotsista arveluttaa, mahdollisten ongelmien sattuessa. Bongasin että Kamuxilla on moinen palvelu, että tuovat lahden toiselta puolelta autoja? Kokemuksia?

10

4401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apu.usein.halpaa

      Tuota, jos tuttavapiirissä tai Volvon sivuilta löytyisi vikkejä, unohtaisin tämän K vaihtoehdon.

      Kolme auto yksityiskäyttöön hakeneena (toisin invaliidiautoina verotuksena) Ruotsista on helpoa ostaa auto suoraan autoliikkeistä.

      Suosittelen tutun/ jo hakeneen henkilön piiriin hakeutumiseen, merkkiliikkeissä löytynee apuja, tässä linkki Ruotsiin http://www.bytbil.com/bil

    • Autoveroturisti2016

      Tuskin Kamux mitään takuuta antaa ilmaiseksi ?
      Mene Ruotsiin ja osta auto Volvo-liikkeestä . Aja Suomeen , käy tullinnettisivuilla tekemässä autoveroilmoitus, käy katsastusasemalla, maksa autovero ja tee siitä oikaisuvaatimus myöhemmin. Aja tyytyväisenä :)

    • Anonyymi

      Kannattaa hakea ehdottomasti itse, säästää paljon rahaa eikä ole vaikeaa. Edulliset laivamatkat ja hotelli, Ruotsin kivillä voi huoletta ajella Suomeen. Hain itse C Mersun syksyllä. Kamuxista kuitenkin vain moitteita kerrottavana. Auton hintaa tinkiessä hinta pompsahtikin alunperäisestä monta tuhatta. Pienen väännön jälkeen pääsimme yhteisymmärrykseen. Seuraava ongelma tuli, kun aloin periä tuhotuista kilvistä 5000kr panttia takaisin. Vei yli kuukauden ja hermot ennen kuin rahat olivat tilillä. En siis voi suositella mitenkään Kamuxia, mutta Ruotsista autonhaku sen sijaan on kannattavaa!

    • Omasta hakuaktiivisuudesta minäkin olen täällä jo vuosikausia paasannut ja jopa kirjoitellut pitkiä ja lyhyempiä oppimääriä.
      Kun ostaa isolta myyjältä tarpeeksi uuden merkkihuolletun tai leasingpalautusau-ton, LUE: Alle viisivuotiaan, niin ongelmia auton kunnon vuoksi ei juurikaan myöhemmin ole.
      On poikkeuksellista - mutta toki mahdollista - että myyjän Ruotsin kilvillä SAA ajaa Suomeen saakka. Yksityisen myyjän kanssa tämä on helpompaa. On kuitenkin ymmärrettävä, että myyjän on 100 % varmistauduttava siitä, että kilvet tosiaan palautetaan. Pelkkä lupaaminen ei riitä.
      Joskus kysytään maksusta. Ostettu auto maksetaan verkkopankissa. On tosi vanhanaikasta vilautella jotain paidan rintataskussa olevaa setelitukkoa myyntitiloissa.
      Käypänä vaihtoehtona voisi olla, että myyjä toimittaa auton satamaan - siis
      (Uumaja / Holmsund, Kapellskär tai Tukholma, mikä näistä on lähempänä - jossa myyjä ruuvaa Ruotsin kilvet irti.
      Tilapäinen rekisteröinti on Ruotsissa kalliinlaista.
      Nämä ovat kuitenkin pieniä ongelmia, mikäli myyjä haluaa myydä ja ostaja ostaa. Hän "venyy"aivan varmasti hieman ja suostuu johonkin mainitsemaani vaihtoehtoon.
      Edelleen tässä vedotaan usein kielitaidon puutteeseen.
      Numerot ovat useimmilla maailman kielillä samat, joten numerot riittävät tässä aivan hyvin.
      Koska Suomessa on maailman parhaat koulut, joissa opetetaan ruotsin lisäksi myös englantia, niin kyllä ja ei - sanojen lisäksi autokaupan tekemiseksi riittää usein, mikäli näillä kielillä osaa laskea 1-10. Toki on etua, jos osaa laskea sataan saakka.

      Tänään 20.03 .20 Ruotsin kruunun kurssi oli alhaisin pitkiin aikoihin, € 1 = SEK 11,-
      Onnea autokaupoille!

      • Anonyymi

        Eikö laivaan ajettaessa täydy olla kilvet autossa...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö laivaan ajettaessa täydy olla kilvet autossa...?

        Jos kysyt tätä minulta, niin kerron, ettei tarvitse olla. Satama-alue ei nimittäin ole yleistä tiealuetta.
        Toki autossa on oltava liikennevakuutus auton rungonnumeron mukaan.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Jos kysyt tätä minulta, niin kerron, ettei tarvitse olla. Satama-alue ei nimittäin ole yleistä tiealuetta.
        Toki autossa on oltava liikennevakuutus auton rungonnumeron mukaan.

        ZJJ tarkoitin siis sitä että miten tilaat autopaikan , eikö siinä tarvitse ilmoittaa rek,numero?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ZJJ tarkoitin siis sitä että miten tilaat autopaikan , eikö siinä tarvitse ilmoittaa rek,numero?

        Aivan oikein, en ollut ajatellut asiaa tuolta kantilta!
        Varustamoyhtiöllä on ymmärtääkseni vain velvollisuus yksilöidysti tietää, mitä laivassa on kyydissä.
        Tosin nyt kun rekisteritiedot teknisten tietojen osuudelta ovat julkisia, rekkarista selviää mm. auton pituus ja korkeus. On itsellekin käynyt niin, että olen loppumetreillä päättänyt lähteä matkalle muulla autolla kuin sillä, jonka rekkarin olen varausvaiheessa ilmoittanut.
        Toki jos auton tarvitseman lastitilan tiedot muuttuvat esim. seuraavaan pituusluokkaan, joutunee maksamaan erotuksen, maksun palautukseen - vähentyneen pituuden perusteella en usko.
        En kuitenkaan usko, mutta en tietenkään voi olla varma, että tästä syntyisi ongelmia.
        Onhan sinulla kuitenkin se vanha ruotsalainen rekkari tiedossa ja liikennevakuutus runkonumeron perusteella otettuna.
        Suomessa joudut sitten ottamaan raitiovaunun saadakseni tilapäiset teippikilvet, ennen kuin voit ajaa satama-alueelta.


    • Anonyymi

      Äläkä ota audia täysiä paskoja.

    • Anonyymi

      Riski on aina käytetyssä autossa, mitä muuta kuvittelet, jos et uskalla elää, niin sitten se on vain niin ja pelkää ja jännitä ja häpeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4897
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1620
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1618
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1459
    Aihe