Vapaa kuvaus

Aloituksia

20

Kommenttia

64

1. exBersel:+"Kommentti+koskikin+aloittajan+näkymystä+kosketusnäytöistä,+touchpadeista+ja+vastaavista,+jotka+ovat+mielestäni+paperilla+parempia+keksintöjä+kuin+käytännössä,+varsinkin+yleiskäyttöisissä+tietokoneissa,+joiksi+en+laske+esimerkiksi+puhelimia."Hiiri+on+olohuoneen+pöydässä+tai+sylissä+huono+kaveri.+Kyllä+läppäri+++hiiri+on+työpöydän+ääressä+mainio+työkalu,+mutta+suurin+puute+markkinoilla+nähdäkseni+on+juuri+olohuoneen+sohvalta+tai+nojatuolista+televisioruudun+kautta+tapahtuvan+käytön+kankeus.+Tunnustan+kyllä+etten+ole+tutustunut+viimeisen+kolmen-neljän+vuoden+ajalla+tapahtuneeseen+kehitykseen+älytelkkareiden+ja+televisioihiin+liitettäviin+"dongelitietokoneisiin",+mutta+uskaltauduin+tekemään+oletuksen+ettei+kehitystä+kauheasti+olisi+tapahtunut...Olohuoneen+pöydällä+tai+nojatuolissa+pelkkä+näppäimistö+siihen+integroidulla+kosketuslevyllä+tai+(pienellä)+kosketusnäytöllä+olisi+kuitenkin+hyvä+kompromissi.+Ja+hyvinhän+nuo+kosketuslevyt+ja+(kännyköiden)+kosketusnäytöt+toimivat+kun+muita+on+turha+läppäreistä+ja+kännyköistä+juuri+etsiä.+Tableteista+en+henk.+koht.+ole+ollut+koskaan+innostunut,+mitä+nyt+piirtämiseen+joskus+olen+harkinnut,+mutta+siihen+hyvin+soveltuvat+ovat+sitten+jo+todella+hinnakkaita+(kynän+kanssa).+"Kynähiiri"+(ilman+alustaa+käytettävä+siis)+voisi+olla+mainio+kaveri+tuolla+Kotitietokone+2019:lle,+siis+kosketuslevyn/-näytön+lisäksi.
  2. Ilmaiseksi+netistä+löytyviin+alapohjapiirustuksiin+ja+rakennemalleihin+olen+perehtynyt,+eikä+kuvaamani+kaltaista+rakennetta+ole+tullut+vastaan.+Reunavahvistettu+laatta+(jolla+reunapalkillista+laattaa+useimmiten+kutsutaan+internetissä)+on+tuttu+rakenne.+Helpoimmin+tuo+onnistunee+Finnfoamin+ao.+rakenteeseen+tarkoitetuilla+tuotteilla,+mutta+noin+yleisesti+ottaen+on+varmasti+työläämpi+ja+kalliimpi+ratkaisu+kuin+tavalliset+anturat+ja+lattialaatat.+Voisihan+tuota+RIL+121:stä+käydä+kirjastossa+katsomassa,+vaikka+vähän+skeptinen+olen,+jotta+sieltä+löytyisi+vastauksia+em.+kysymyksiini.