Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

232

1. Jos+Jumala+on+luonut+ihmisen,+eikö+hän+tietäisi+mikä+on+hänelle+parasta+ja+autuasta+=+onnellista.+Minulla+on+siihen+täysi+luottamus.+Taivaallinen+Isä+on+jättänyt+kaikille+lapsilleen+perinnön.+Millainen+se+on?++"...+turmeltumattomaan+ja+saastumattomaan+ja+katoamattomaan+perintöön,+joka+taivaissa+on+säilytettynä+teitä+varten..."+1.+Piet.+1:4.+"Mutta+jos+olemme+lapsia,+niin+olemme+perillisiä,+Jumalan+perillisiä+ja+Kristuksen+kanssaperillisiä,+jos+kerran+yhdessä+kärsimme+hänen+kanssaan,+että+me+myös+kirkastuisimme."+Room+8:17Itse+olen+ainakin+kiinnostunut+tähtitieteestä+ja+scifi+sarjoista,+joten+mielenkiinnolla+odottelen+aikoja+parempia.
  2. Myös+Paavali+opettaa+selkeästi,+että+Jeesus+on+Jumala,+mutta+Jeesus+ei+ole+kuitenkaan+Isä.+Kiittäen+Isää,+joka+on+tehnyt+teidät+soveliaiksi+siitä+perinnöstä,+mikä+pyhillä+on+valkeudessa,+häntä,+joka+on+pelastanut+meidät+pimeyden+vallasta+ja+siirtänyt+rakkaan+Poikansa+valtakuntaan.+Hänessä+meillä+on+lunastus,+syntien+anteeksi+saaminen,+ja+hän+on+näkymättömän+Jumalan+kuva,+esikoinen+ennen+luomakuntaa.+Sillä+hänessä+luotiin+kaikki,+mikä+taivaissa+ja+maan+päällä+on,+näkyväiset+ja+näkymättömät,+olkoot+ne+valtaistuimia+tai+herrauksia,+hallituksia+tai+valtoja,+kaikki+on+luotu+hänen+kauttansa+ja+häneen,+ja+hän+on+ennen+kaikkia,+ja+hänessä+pysyy+kaikki+voimassa.+Kol.+1:12-18.+Paavali+ei+voisi+asiaa+vakuuttavammin+ilmaista.+Paavalin+kirjoituksissa+kuvaillaan+kuin+Kristus+olisi+painovoima,+joka+pitää+maailmankaikkeuden+kasassa.+Ja+se+on+julkisesti+suuri+jumalisuuden+salaisuus,+että+Jumala+on+ilmoitettu+lihassa,+vanhurskautettu+hengessä,+nähty+enkeleiltä,+saarnattu+pakanoille,+uskottu+maailmassa+ja+otettu+ylös+kunniaan+(1.+Tim.+3:16).+Jumalan+enkelitkin+taivaassa+tunnustavat+Jeesuksen+Jumaluuden.+Jeesuksessa+on+jumaluuden+koko+täyteys+(Kol.+2:9).