Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Siirtolapuutarha
profiilit
Siirtolapuutarha
Siirtolapuutarha
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
2155
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haavisto+Suomen+ulkoministerinä+reissaa+maailmalla+pressaa+enemmän.+On+käynyt+mm.+Sudanissa,+Saudi-Arabiassa+ja+Arabiemiirikunnissa.+Kaikissa+näissä+on+mahdollista+saada+homoseksuaalisesta+seksistä+kuolemantuomion.+Varmaan+Haavisto+on+käynyt+muissakin+vastaavissa+maissa.
Täytyy+muistaa,+että+rangaistuksen+yleensä+saa+kyseisen+seksin+harrastamisesta.+Haavisto+tuskin+käy+työmatkoillaan+seksiä+harrastamassa.+Toisaalta+useimmissa+muslimimaissa,+joissa+kyseinen+kuoleman+rangaistus+on+käytössä,+niin+se+koskee+lähinnä+muslimeita.+Saudi-Arabiassa+näyttää+olevan+niin,+että+koskee+kaikkia,+jos+toisena+osapuolena+on+muslimi.
17.10.2019 09:31
Erisnimet+ovat+lähinnä+siksi,+että+yksilöt+voidaan+erottaa+toisistaan.
04.10.2019 09:57
Ei+tietenkään+kaikkien+tarvitse+olla+joku+muu,+merkintä+on+vain+heille,+joille+se+on+tarpeen.
24.09.2019 14:58
Hyvä,+että+otit+nuo+muutkin+kohdat+käsittelyyn.+Olen+niitä+pohtinut+seuratessani+keskustelua+täällä.
Jos+vetoaa+tässä+kohtaa+Vanhaan+Testamenttiin,+niin+väistämättä+johkaannumme+keskusteluun+siitä,+että+kenelle+nuo+sanat+ovat+tarkoitettu+ja+koskeeko+se+kristittyjä?+Vai+olikos+se+uusi+liitto+olemassa?+Tästä+ei+aina+saa+selvää+vastausta.+Ehkä+vähän+viitettä+kuitenkin+tuon+mainitsemasi+3.Moos.18+kertoo+kuitenkin+se,+että+se+alkaa+näin:"Sano+israelilaisille:+Minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne.+Älkää+noudattako+entisen+asuinmaanne+Egyptin+tapoja+älkääkä+ruvetko+seuraamaan+niitä+tapoja,+joita+noudatetaan+Kanaaninmaassa,+minne+minä+teidät+vien.+Älkää+eläkö+vieraiden+kansojen+tapojen+mukaan.+
Noudattakaa+minun+lakejani,+pitäkää+minun+käskyni+ja+eläkää+niiden+mukaan."
Sitten+tuo+UT+1.+Kor.6:9-10.+Paavalin+käyttämä+nimityksen+merkitys+on+epävarma,+sillä+sitä+sanaa+ei+tunneta+kreikan+kielessä+ennen+kuin+hän+sitä+käyttää.+Viitisen+sataa+vuotta+myöhemmin+sillä+ilmeisesti+tarkoitetaan+anaaliyhdyntää.+
En+nyt+näiden+kohtien+perusteella+vielä+menisi+sanomaan,+että+homoseksuaalisuus+tai+siihen+liittyvä+seksi+olisi+yksiselitteisesti+kiellettyä+kaikilta.
24.09.2019 13:49
Sitä+tosiaan+voi+miettiä,+että+miksi+jotkut+isät+delegoivat+lastenhoidon+äidille+ja+jättävät+käyttämättä+jopa+heille+korvamerkityt+isyysvapaansa?+25%+isistä+ei+käytä+mitään+vanhempain+vapaita+ja+55+%+isistä+ei+käyttänyt+oikeuttaan+vanhempainvapaan+jälkeiseen+isyysvapaaseen.
24.09.2019 12:22
Entä+sitten?+Lapsia+kuitenkin+syntyy+sateenkaariperheisiin.
24.09.2019 09:59
Jos+vaikkapa+irrottaa+seuraavan+jakeen+asiayhteydestään:"Tappakaa+siis+lapsista+kaikki+pojat+ja+tappakaa+myös+jokainen+nainen,+joka+on+maannut+miehen+kanssa."
24.09.2019 08:51
Kiinnostavaa,+että+olet+tässä+asiassa+gender-ideologian+kannattaja.
Lasten+kastepuvusta+käytetään+yleisesti+nimitystä+kastemekko.+Jopa+evl.kirkon+sivuilla+sitä+nimitetään+niin.+Seurakunnat+jopa+lainaavat+niitä,+jos+kastettavan+perheellä+ei+ole+sellaista.
24.09.2019 08:02
Lisäksi+aviorikos+poistettiin+rikoslaista+vuonna+1948.
24.09.2019 07:41
Ei+kastemekkokaan+ole+sukupuolitettu+vaan+sitä+käytetään+ihan+vain+kastettavalla+vauvalla.
Mutta+jos+ja+kun+asia+sinulle+ottaa+noin+koville,+niin+toki+voit+minun+puolestani+käyttää+siitä+jotain+muuta+nimitystä
22.09.2019 17:04
Voimme+siis+todeta,+että+sinullakin+on+kastetilaisuudessasi+ollut+"naiselliset"+hetkesi,+jos+pidät+mekkoa+sukupuolittuneena.+Jos+evl.kirkko+sanoo,+että+lapset+kastetaan+kastemekossa,+niin+eiköhän+siellä+ole+asian+suhteen+kirkollinen+tietämys.
22.09.2019 15:04
Lapset+kastetaan+kastemekossa+ja+aikuiset+albassa
22.09.2019 14:34
Minut+on+lapsena+kastettu+samassa+kastemekossa+kuin+muutkin+sukuni+jäsenet+aina+1960-luvulta+lähtien.
Nyt+voit+varmaan+vastata+minun+kysymykseeni.
22.09.2019 13:59
Eli+sinua+ei+ole+lapsena+kastettu?
22.09.2019 13:53
Millainen+omalla+kohdallasi+oli+pukeutuminen,+kun+sinut+kastettiin?
22.09.2019 13:45
Kuten+huomaat,+niin+mekkoon+pukeutuminen+ei+ole+tässä+ajassa+ja+meidän+kulttuurissakaan+aina+sukupuolisidonnaista.
22.09.2019 13:25
Korjataan+nyt+sekin+erehdys+etten+minä+pukenut+sitä+hänen+ylleen.
Kolmas+omasta+päästä+keksitty+asia.
22.09.2019 13:19
Kysyin+ja+hän+pyysi+ilmoittamaan+sinulle+ettei+hänellä+ole+kumpaakaan+asiaa+vastaan+mitään.
22.09.2019 13:17
Näytin+juuri+kuvia+hänen+ristiäisistään+ja+kysyin,+että+oliko+ok,+kun+puimme+hänet+kastemekkoon.+Hänestä+se+on+ok+ja+mekko+on+hieno.
22.09.2019 13:07
Kannattaa+miettiä,+että+onko+jaottelu+järkevä/tarkoituksen+mukainen,+jos+osa+ihmistä+ei+mahdun+siihen+kategorisointiin?
22.09.2019 13:04
44 / 108