- Olen ollut 4v kun SUT perustettiin joten rohkenen epäillä, että minulla olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa.
- Ei minua ainakaan häiritse. Kun noin selkeästi kerrot ufojen olevan mielikuvituksen tuotetta, saat minulta pisteet kotiin. Minua häiritsee ne jotka ilman mitään todisteita väittävät niitä aidoiksi.
- Löysit melkein kymmenen vuotta vanhan kirjoituksen. Mahtaa ottaa pahasti kuuppaan kun olen täällä edelleenkin ja en lähde edes kulumalla? ;D
- Ylivertaisuusvinouma näkyy kyllä niin selkeästi, että sen suhteen ei ole mitään epävarmuutta.
- Olisihan se hienoa jos tämä olisi se "savuava ase" jota ufotutkijat ovat vuosikymmeniä metsästäneet, mutta pahoin pelkään ettei siitäkään sellaista tule. On se silti mielenkiintoinen tapaus joka ansaitsee lisää syventymistä. Ehkä joku pystyy osoittamaan esimerkiksi tuon ääniraidan aidoksi, aika näyttää. Näillä lähtötiedoilla en kyllä minäkään vielä ala hengitystäni pidättelemään.
- No juu se kaveri kelpaisi esimerkiksi ja hyväksi sellaiseksi vaikka psykologian oppikirjaan.
- Ei kuvittelua, vaan aistiharhoja ja virhetulkintoja. Ainoastaan ufouskovien kuvitelmat vieraiden sivilisaatioiden vierailuista ovat sitä, mutta harvemmin havaitsijoiden havainnot.
- He kärsivät usein ylivertaisuusvinoumasta joka on psykologiassa hyvin tunnettu ja tutkittu asia. Uuden hiljattain julkaistun tutkimuksen mukaan se altistaa myös salaliittoteorioihin ja tämähän näkyy käytännössä ihan tälläkin palstalla. Arkielämän havainto siis korreloi nätisti tuon tutkimuksen tuloksen kanssa.
- Olen nähnyt paljonkin ihmisiä jotka jouluna pukeutuvat punaiseen nuttuun ja valkoiseen tekopartaan teeskennellen olevansa joulupukkeja ihan samalla tavalla kuin olen nähnyt paljon ihmisiä jotka kuvittelevat nähneensä humanoideja.
Sitä oikeaa ja aitoa joulupukkia joka asuu Korvatunturilla ja joka ehtii jouluaattona käydä kaikkien maailman kilttien lasten luona jakamassa joululahjat en ole nähnyt enkä mokomaan usko ennen kuin tiede todistaa kaverin olevan olemassa. - Eikä menninkäisiä, peikkoja, haltioita, jumalia tai Maan ja Marsin välissä liihottavaa posliinista teekannua. Siitä vain todistamaan ufojen olemassaolo tai vaikka joulupukki. Skeptikolle ne ovat olemassa vasta kun joku asian toteen näyttää.
- Nuo ovat alusta loppuun täyttä moskaa ja kun olet lukenut niistä yhden olet lukenut ne kaikki.
- Jeesustelu on ihan samanlaista hömppää kuin ufostelukin. Jumalasta on tasan yhtä paljon todisteita kuin vieraiden sivilisaatioiden vierailuista täällä.
- Eipä siellä näy enää "tieteellisen neuvonantajan" nimeäkään. Ei kukaan työelämässä oleva halua nimeään tuollaiselle sivustolle. Syy saattaa löytyä ihan tästä tai sitten on tosiaan luopunut järjestötehtävistä.
- No tuota tekstiä ei ole kirjoittanut kyllä minkään sortin asiantuntija. Projektin ideana oli se, että ilmakehän yläosista löytyy alue jossa infraäänet etenevät hyvin pitkiä matkoja. Kuuntelemalla niitä pyrittiin havainnoimaan Neuvostoliiton ilmakehässä tekemiä ydinräjäytyksiä. Projekti oli kohtuullinen menestys mutta saatuihin tuloksiin nähden hyvin kallis. Sen syrjäytti halvempi ja tarkempi seismologisiin havaintoihin perustuva järjestelmä ja samalla tekniikka kehittyi niin, että ilmasta otetuista näytteistä pystyttiin mittaamaan radioaktiivisten aineiden määrää riittävällä tarkkuudella.
- Juu oikein mielelläni jos niitä joku täysipäinen joskus kysyy. Sinulle niistä ei ole mitään iloa.
- Ei siihen ufoja tarvita, mutta Abdul Qadeer Khanilla on todennäköisesti jotain tekemistä asian kanssa.
- Niin kertoi kirjassaan: Body Snatchers in the Desert: The Horrible Truth at the Heart of the Roswell Story (2005) by Nick Redfern – ISBN 0-7434-9753-8, joskaan ei käyttänyt tuollaisia alatyylisiä ilmaisuja.
Minulla ei ole mitään tarvetta poistaa kenenkään nimimerkkejä. - Juu paitsi että kaveri ei ollut mikään skeptikko, vaan täysi kaheli ufologi. Hän on oksentanut useita mitäänsanomattomia ufokirjoja ja todellakin yhdessä oksennuksessaan väitti Roswellissa tehdyn kokeita japanilaisilla sotavangeilla.
- No juu eiköhän tämä "tutkateoria" ole ammuttu alas varsin mahdottomana ajatuksena.
- Leikitään nyt kuitenkin ajatuksella, että alueella olisi 1947 ollut valtava tutkakompleksi. Tässä tulee vain ongelmaksi se, että missä se siellä oli? Kun katsoo tuolta ajalta säilyneitä valokuvia, niin ainoat tutkat ovat pieniin kontteihin sijoitettuja värkkejä joilla seurattiin säähavaintopallojen liikkeitä. Ainakaan minä en löydä ainuttakaan sellaista valokuvaa joissa voisi ajatella olevan jonkinlaisen suurtehotutkan tai sähkömagneettista säteilyä käyttävän aseen.