Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
iowa
profiilit
iowa
iowa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
1738
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"...vaivautunut+ottamaan+selvää..."
olematta+selvillä+aktiivisuuden+tasosta+(tai+määrästä),+uskallan+rohkeasti+olettaa+että+on+olemassa+ns+tapa-ateisteja,+heh+heh.+Eli,+menevät+tässä+asiassa+valtavirran+mukana,+taikka+jonkun+(ateistisen)+esikuvan+eivätkä+tosiaan+vaivaudu+ottamaan+selvää.
+En+menetä+yöuniani+jos+olen+väärässä...
30.10.2019 13:01
tai+ihan+miten+vaan...+;)
30.10.2019 11:39
ookoo,+voisit+ehkä+lisätä+että+se+on+vain+sinun+käsityksesi...
30.10.2019 11:01
niin+joo+-+eihän+kukaan+ateisti+ole+velvollinen+valoittamaan+mitä+oikeastaan+vastustaa,+mutta+eipä+ole+Jumalaan+uskovakaan+velvollinen+todistamaan+jumalaansa,+puntit+on+tasoissa.
+Ateisti+on+sinäänsä+tietysti+yleistys,+joku+ihan+oikeasti+vastustaa+voimaperäisesti+käsitettä+Jumala+(Richard+Dawkins,+noin+esimerkiksi),+toiset+vaan+eivät+ota+kantaa.
30.10.2019 10:17
En+minä+ymmärrä+mitä+naiivia+siinä+on+(tuohon+tietokoneeseen+en+ota+kantaa)?+Ei+kukaan+ole+väittänyt+tai+no+en+ainakaan+minä,+että+genomi+ON+sana...se+on+vaan+vertaus+joten+mitä+väliä+että+genomi+on+ollut+olemassa+miljoona+kertaa+kauemmin+kuin+kielet?+Ei+siinä+aikaa+verrata..
Kirjaimissa+(kuten+emäspareissa)+puuttuu+merkitystaso+ja+vasta+niiden+muodostaessa+mielivaltaisessa+mutta+sovitussa+järjestyksessä+sanoja,+niissä+on+merkitys+(semanttinen+taso.+Minä+olen+opiskellut+kielitiedettä,+joten+tiedän+ha+ha).+Vastaavasti+geenit+joissa+on+emäspareja+random+järjestyksessä+koodaavat+merkityksellisiä+proteiineja...
30.10.2019 09:13
ööö....okei
+;)
voihan+ajatella,+että+Herran+mielestä+universumia+ei+voi+kierrättää+(uudestaan+ja+uudestaan)+koska+silloin+se+joka+kierroksen+jälkeen+olisi+enempi+ruma+ja+kulunut...ja+emmehän+halua+sitä+(kai...)?
30.10.2019 09:00
minulle+yksi+epä-intuitiivinen+osa+astronomiaa+on,+että+universumi+aikanaan+ns+jäähtyy+(leviää+maksimissaan)+ja+kuolee,+olisi+paljon+ekologisempaa,+eläköön+kierrätys,+jos+se+palaisi+takaisin+alkuun..++;)
29.10.2019 14:43
Jos+koko+nykyinen+maailma+tuhoutui+ja+muuttui,+miksi+kaikki+"vedenpaisumuksen"+ajan++ja+sitä+aikaisemmat+kulttuurit+säilyivät?
Mistä+päättelette+että+fossiilit+syntyivät+vedenpaisumuksessa?+Koska+"se+nyt+vaan+on+niin"+ei+oikein+kelpaa.
28.10.2019 09:21
"Hän+oli+sen+verran+rehellinen,+että+tunnusti+vapisevansa+ajatellessaan+niitä+ongelmia+joita+teoria+tuo+tullessaan.+Nykyään+niin+rehellisiä+ei+enää+ole."
Hieman+epäilen+että+hän+vapisi+;D+Ja+teidänkö+ns+teoriassanne+ei+olisi+ongelmia...;)+Rehellisyydestä+puheen+ollen?
28.10.2019 09:14
ne+oli+katsos+sellaisia+ihmeotuksia,+että+jokaisessa+kromosomissa+oli+kutakin+geeniä+kohti+noin+10+000+alleelia,+sitten+jumala+omin+pikku+kätösin+poisti+niistä+kaikki+paitsi+kaksi+jolloin+niistä+tuli+diploidisia+-+tadaa!
28.10.2019 09:12
"Toinen+shokkipaljastus+evouskoville:+teoria+on+ikivanha+pakanallinen+filosofia+ja+oli+jo+600+eKr+olemassa!"
Eli+kreationisti+ei+kykene+hahmottamaan+kokonaisuuksia+(yllätys...)+-+pohdiskeluja+on+ollut+aina,+ja+sitäpaitsi+tieteenalat+kehittyvät,+se+on+niille+ominaista,+ei+evoluutioteoriakaan+ole+enää+sama+kuin+1859...Jos+teorian+luotettavuutta+peilaa+sen+pysyvyys+niin+kreationismi+1800-luvulla+piti+selviönä+että+kaikki+lajit+ovat+olleeet+samanlaisia+(muuttumattomia)+luomisesta+saakka+eikä+mikään+eliölaji+ole+kuollut+sukupuuttoon+koska+jumala+ei+sallisi+sellaista...
28.10.2019 09:08
"Ja+sitten+suurin+enemmistö+suomalaisista+äärievouskovista+inttää+naama+punaisena+että+evoluutio+on+tuottanut+homouden+ja+että+se+on+luonnollista+siksi+että+homoja+on,+vaikkakin+muualla+maailmassa+evouskovat+itse+totevat+yhä+ettei+tiede+ole+kyennyt+noita+uskomuksia+millään+tasolla+todentamaan."
Ja+sitten+suurin+enemmistö+piskuisesta+fundamentalismiyhteisöstä+inttää+naama+punaisena+että+homous+on+Niin+Väärin+ja+kaikki+vihreät+evot+joutuvat+ikuiseen+kadotukseen+(koska+ho-mouden+on+jotenkin+tavalla+tai+toisella+pakko+olla+heidän+vikansa).
27.10.2019 14:03
eli+intohimoinen+ihminen+(taide,+kulttuuri,+tiede+ym+jne)+kadottaa+yhteyden+Jumalaan?
Ei+minusta,+elämänhalu+on+siunaus...
27.10.2019 13:44
se+on+voinut+olla+vaikka+kasvissyöjän+loinen
26.10.2019 10:29
voisiko+tuohon+saada+jotain+vivahteita+(tai+syvennystä)...?+Missä+mielessä+raamattu+on+kokonaan+totta,+otatteko+kaikki+Jumalan+antamat+käskyt+Mooseksen+kirjoissakin+todesta?++Oikeasti,+vai+ymmärrättekö+edes+sen+verran+että+ne+on+aikaansa+sidottuja+kehoituksia...Ei+raamattu+ole+sananmukaisesti+eikä+kokonaan+totta,+vaikka+se+onkin+hengellisesti+antoisa+niille+joita+se+puhuttelee..
25.10.2019 22:47
minulle+jumala+tulee+selkeimmin+esiin+Neale+Donald+walschin+kirjoista..
syntiinlankeemus+on+myytti,+eikä+raamattukaan+varsinaisesti+ns+ajan+tasalla+ole
(miettikää+vaikkapa+luomiskertomusta;+ensin+oli+pimeys+ja+valo+(mikä+valo?),+sitten+maa+(tottakai,+mehän+olemme+maailmankaikkeuden+helmi),+sitten+maan+päällä+kasvit,+SITTEN+vasta+aurinko+(fotosynteesi,+haloo?)+ja+vasta+sen+jälkeen+pari+hassua+tähteä+loistamaan+taivaalla+meitä+varten...
of+course,+saahan+uskoa+mihin+tahtoo,+mutta+jos+tuota+fundamentalistista+potaskaa+opetettaisiin+kouluissakin+niin+minä+kiertäisin+kyllä+kyliä+adressi+kädessä
+;)
25.10.2019 22:40
vähän+ootee,+mutta+tässä+kiinnostava+artikkeli+dinosaurusten+aikana+eläneistä+nisäkkäistä+joilta+on+löytynyt+uusia+fossiileita.
https://www.nature.com/articles/d41586-019-03170-7?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=cf8226f1f2-briefing-dy-20191024&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-cf8226f1f2-44274365
25.10.2019 22:23
en+tajunnut...
25.10.2019 15:25
poistiko++Mr+x+oman+aloituksensa+kun+ei+saanut+mieluisia+vastauksia?
24.10.2019 18:52
minne+se+keskustelu+katosi...?+meinasin+juuri+mennä+siihen+korjaamaan+vähän+sanomisiani+;)
24.10.2019 11:03
39 / 87