Vapaa kuvaus

Aloituksia

59

Kommenttia

1068

1. Jeesus ei ole Jumala!

Jumala on itse ilmoittanyt, että hän on YKSI. Kuinka Jumalalla silloin olisi poika? Kuinka jumalia olisi useampikin, esi
    Luterilaisuus
    206
    111
  2. Kolminaisuuden palvojat eivät pelastu

Jumala ilmoitti, että Hän on YKSI. Tämän vahvisti Jeesuskin. Kolminaisuus on paavalilaisen kummitusteologian perustalle
    Luterilaisuus
    75
    105
  3. Mitä luit viimeksi / olet lukemassa?

Lukeminen kanattaa aina, sanoi Donner aikoinaan TV-mainoksessa. Tässä kohden markkinointiviestintä tuli lausuneeksi ihan
    Luterilaisuus
    69
    104
  4. Oliko liikaa?

Matemaattinen, aukoton ja vastaansanomaton todiste kolminaisuuden mahdottomuudesta taisi olla joillekin liikaa. Jumala o
    Luterilaisuus
    12
    102
  5. Ruutu+ koosteet

Miksiköhän Ruutu koostejaksoissa ei enää näy muuta kuin talon tapahtumat. Mihin katosivat studio-osuudet keskusteluinee
    Big Brother
    2
    101
  6. Miksi naisten puhetta pitäisi rajoittaa?

Jopa haamuteologi Paavali opetti, että naisen tulee olla yhteisissä (seurakunnan) tilaisuuksissa hiljaa eikä heidän tule
    Luterilaisuus
    90
    98
  7. Paavalista

Ihmismassojen hämäämiseen ja hallitsemiseen on aina tarvittu oikea emävale. Ei siis pientä narraamista, vaan niin räikeä
    Luterilaisuus
    130
    95
  8. Maailman menosta, ravinnosta yms.

Kävin äsken kaupungilla asioilla ja tavoistani poiketen eksyin erään kansainvälisen pikaruokaketjun ns. ravintolaan. Mit
    Luterilaisuus
    169
    92
  9. Suuri vainajahenki ja kummitusjuhla

Miten todellinen Jeesuksen opetuslapsi viettää tätä vuotuista vainajahenki, kummitus ja vampyyrijuhlaa? EI MITENKÄÄN! Äl
    Luterilaisuus
    14
    92
  10. kyselykulttuuri & ratsastaja

Katselin taas kyselyohjelmaa jossa myös vastauksia toivotaan. Olen monestikin kritisoinut sitä osaa päättäjistämme, jotk
    Luterilaisuus
    2
    87
  11. Kunnosta huolehtiminenkin on YHDENJumalan palvelemista

Jumala haluaa meidän pitävän huolta itsestämme, jotta voimme olla hyödyksi myös lähimmäiselleme. Korona aikana ja muute
    Luterilaisuus
    5
    79
  12. Feministitkö poistattavat keskusteluja

Arka aihe tietysti, mutta maailman feministymisen kanssa elää luterilaisuuskin. Siksipä aiheen tulisi olla käypä myös tä
    Luterilaisuus
    81
    79
  13. Miten pelastutaan?

Profeetta Jeesukselta kysyttiin usein, miten ihminen pääsee taivaaseen. Jeesuksen opetus oli yksinkertainen: " a eräs h
    Luterilaisuus
    217
    78
  14. Vain YKSI Jumala pelastaa

On olemassa vain YKSI Jumala. Jeesus opetti oikein Häntä palvelemaan ja oikein täyttämään Hänen lakinsa. Jeesus opetti:
    Luterilaisuus
    9
    76
  15. Mitä tarkoitta "olla kristitty"?

Itse asiassa kristityn määritelmä on äärimmäisen helppo ja yksinkertainen. Ongelmamme on siinä, että kristinuskona tunte
    Luterilaisuus
    65
    75
  16. "Kristinuskon" paluu "juurilleen"

Toisaalla anonyyminä kirjoittanut henkilö pohti millaisia keinoja käyttäen kristinuskoa on levitetty ja millaista terror
    Luterilaisuus
    42
    66
  17. Olen kristitty, mutta...

Kokeillaampa suurta olen-kristitty-mutta-keskustelua. Niin valtavalla määrällä kristittyinä itseään pitävillä ei tunnu o
    Luterilaisuus
    99
    66
  18. Nyt on testin aika

Elämme haastavia aikoja, sanovat jotkut. Totta. Mutta missä on haasteemme? Siinä, käännymmekö vihdoin YHDEN Jumalan puol
    Luterilaisuus
    0
    65
  19. Vain normaali on normaalia!

Jumalaan uskovat ja Häntä palvelevat eivät voi toimia epänormaalisti. Tämä koskee tietysti vain YHTÄ Jumalaa palvelevia.
    Luterilaisuus
    95
    63
  20. Jumala on YKSI!

Maailmalla tapahtuu ja kunkin meistä elämässä riittää sitä omaa draamaa. On kuitenkin asia joka pysyy, yksi asia, Jumala
    Luterilaisuus
    118
    59