Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tielläkenvaeltaa
profiilit
tielläkenvaeltaa
tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tee+parannus,+tee+parannus...+sitä+kuulee+usein+uskovan+sanovan+toiselle.+Tietääköhän+monikaan+tuon+sanoessaan+tuon+kehotuksen+merkityksen?+Onko+se+sitä,+että+hengellisestä+yhteisöstä+lähtenyt+pääsee+mukaan+yhteisöön+kunhan+tekee+parannuksen,+siis+siitä,+että+kävi+muualla,+hylkäsi+Hengen+yhteyden+ja+kuuliaisuuden+seurakunnan+neuvoille?+Seurakunta+on+pyynnön+kohde,+ei+Vapahtajamme.
Parannussaarnaa+saarnataan+voimallisesti,+jotta+ihmiselle+tulee+synnintunto,+jonka+jälkeen+syntinsä+tunteva+menee+ihmiseltä+anteeksi+pyytämään+syntejään.+Ai+niin,+anteeksi+voi+saarnata+vain+hän,+jolla+on+asuvainen+Pyhä+Henki.
Varsinainen+parannuksen+teko+(ei+oma+teko,+vaan+Pyhän+Hengen+ohjaus)+on+kääntyä+Jeesuksen+puoleen,+pääsemään+elämään+Hänessä+ja+Hänestä.
16.02.2019 13:40
No+siinähän+se+onkin+vaikeus;+Jumala+rakasti+minua+niin+paljon,+että+lähetti+ainoan+poikansa+pelastamaan+minut.+Minun+rakkauteni+Pelastajaani+tulisi+tulla+ilmi+ja+esiin+Hengen+hedelmänä,+erityisesti,+kuten+kirjoitat,+olemalla+lähimmäinen+lähimmäiselle.+Mutta+jos+en+osaa+rakastaa+itseäni,+siis+ilman+itserakkautta,+niin+silloin+on+todella+vaikeaa+rakastaa+toista.
15.02.2019 13:21
Aihe+taitaa+olla+sellainen,+että+trollit,+uskottomat+sun+muut+oikeauskoiset+eivät+pääse+tai+kykene+sitä+vääntelemään+ja+kääntelemään.
Oli+ihminen+missä+tahansa+uskossa,+niin+kuitenkin+jokaisella+ihmisellä+tulisi+olla+ihan+selkäytimessä+taito+ja+halu+olla+lähimmäinen+lähimmäiselle.+Kuten+jo+kerroin,+tunnen+monta+henkilöä,+joilla+on+Hengen+hedelmän+sisältö+elävänä+käytössään,+vaikkeivat+ole+uskossa+Jeesukseen.
On+itsetutkiskelun+aika,+minulla,+usein.+Enkö+eläkään+niin+paljon+Hengessä,+koska+Hengen+hedelmä+ei+vaikuta+paljon+minussa.+Olenko+liian+kovasti+kiinni+siinä+omassa+lihassa,+jonka+seuraukset+näkyvät+suhteissani+ihmisiin?+Enkö+pysykään+niin+kiinni+Hänessä,+että+nämä+hyvin+inhimilliset+ikävät+luonteenpiirteet+tulevat+esiin+minusta?+Siis+jos+en+pysy+Hänessä,+seuraa+HÄNEN+oppejaan,+niin+Hengen+hedelmä+ei+voi+vaikuttaa+minussa.
Jeesus+on+ollut+ja+on+minulle+hyvä+ja+paras+esimerkki+siitä,+miten+Hengen+hedelmä+vaikuttaa+ihimiseen+ja+ihmisestä+toiseen.+Ei+Hän+ajanut+syntisiä,+fariseuksia+ynnä+muita+pois+luotaan,+Hän+rakkaudella+opetti+heitä.+
Voinko+olla+Jeesuksen+seuraaja,+Hänen+opetuslapsensa,+elää+Hengessä,+jos+tuomitsen+toisen+uskovan,+olen+ylpeän+pöyhkeä+omasta+oikeasta+uskostani,+tiedän+paremmin+kuin+joku+toinen+kuka+joutuu+kadotukseen,+kellä+ja+missä+ei+ole+oikea+oppi,+ylenkatson+Pyhän+Hengen+työn+muissa+kuin+itsessäni?
15.02.2019 11:11
Runoissa+lyhyesti,+selvästi+ja+ytimekkäästi+voi+kertoa+mitä+sydän+sanoo.
Kiitos+sinulle,+Jumalan+lapsi+ja+runoilija,+puhuttelevasta+runostasi!
12.02.2019 14:09
Päivän+Mannassa+paikka+Raamatusta+on+Luukas+16:+13.
Ei+kukaan+palvelija+voi+palvella+kahta+herraa.
Lainaan+Luhteria:+"Tavallisen+puheentavan+mukaan+palveleminen+ei+merkitse+mitään+muuta+kuin+sen+tekemistä,+mitä+joku+on+käskenyt.+Jumalan+palveleminen+ei+siis+merkitse+mitään+muuta+kuin+että+tehdään+sitä,+mitä+Hän+sanoo.+Mutta+mitä+Jumala+käskee?+
Ennen+kaikkea+Hän+käskee+kuulemaan+Kristusta+ja+vastaanottamaan+evankeliumin.+Tämä+on+ainoa,+oikea,+otollinen+palvelus,+jonka+me+voimme+tehdä+Jumalalle;+siihen+meillä+on+silmiemme+edessä+Hänen+käskynsä."
12.02.2019 14:05
Jeesus+Kristus+perusti+vain+yhden+seurakunnan,+joka+jäseniä+ovat+Häneen+uskovat+Jumalan+LAPSET.+
Ei+tietenkään+riitä+vain+usko+Häneen,+vaan+tulee+elää+niin+kuin+Hän+opettaa+Sanassaan.+Siinä+Sanassa+ei++ole+sanottu,+että+omat+työt++auttavat+sielun+pelastukseen.+
Kaikki+hyvä+työ+on+Hänestä,+ihmisen+ei+tule,+eikä+saa,+ottaa+niistä+kunniaa+itselleen.
11.02.2019 16:46
Kenelle+sinä+RPA+kirjoittelet,+heittelet+syytöksiäsi?+Sokeat?
11.02.2019 00:20
Mikä+se+on,+yksi+ja+ainoa+seurakunta?+Nimi+ei+tullut+esiin+kirjoituksessasi.
11.02.2019 00:17
On+hienoa+lukea+tuollaisia+kirjoituksia,+joissa+ei+ole+yhtään+tuomion+tai+syytöksen+ylimielistä+sanaa.+Voi+kun+uskon+sydämeensä+saanut+Jumalan+lapsi+voisi+olla+jatkuvasti+rakentamassa,+ei+repimässä.
Ehkä+olisi+hyvä,+että+me+kaikki+Jeesukseen+uskovat+saisimme+sellaisia+koettelemuksia,+että+niiden+seurauksena+olisi+katse+yhä+vahvemmin+Vapahtajaamme,+eikä+toisten+Jumalan+lasten+ylenkatseeseen.
10.02.2019 19:48
Mistä+sinä+tuoksutat+paskan+hajua?+Taisin+kirjoittaa,+että+kaikki+hyvä,+mitä+mahdollisesti+teen,+ei+tule+minusta.+En+minä+voi+itseäni+kerskata,+enkä+halua.
Haluan+pyytää+ja+rukoilla,+että+minä+tulisin+pienemmäksi+ja+pienemmäksi,+jotta+oppisin+paremmin+näkemään+ja+tuntemaan+Jeesuksen+rakkauden,+ja+ymmärtäisin+paremmin+sen+suuren+lahjan,+jonka+olen+Häneltä+saanut,+uskon+kautta.
10.02.2019 15:16
Murheellista+on.+Mutta+Jumalan+aivoituksia+me+emme+tiedä.++Nuo+henget+taistelevat,+sekottavat+ihmisten+ajatukset+ja+"tiedon"+oikeasta+ja+väärästä+uskosta.+Ei+keskitytä+omaan+lahjaksi+saatuun+uskoon,+keskitytään+liiaksi+omimaan+oma+käsitys+siitä+mitä+sisältää+oikea+usko,+millä+tavalla+sen+pitää+näkyä+ja+missä.+
Mennään+liiaksi+tietämään+se,+kellä+on+nimi+Elämän+kirjassa,+kuka+on+vanhurskautettu,+mikä+on+oikea+hengellinen+seurakunta+jne.
10.02.2019 11:44
Ei+esikoisten+seuroissa,+saarnoissa+eikä+ihmisten+keskusteluissa+kuulu+minkäänlaista+moitetta/tuomiota/arvostelua+es.lestadiolaisuudesta+eikä+muidenkaan+uskonelämästä+ja+seuratilaisuuksista.
Eipä+täälläkään+kannata+eikä+pidä+puhua+toisten+puhumisesta+tai+muusta+sellaisesta,+mitkä+perustuvat+yleensä+on+kuulo-+tai+luulopuheisiin.+Oma+usko,+usko+Pyhän+Hengen+vaikutuksiin+minussa+ja+muissa,+usko+Hengen+hedelmän+vaikuttavuuteen+teoissani+ja+toimissani+-+siinä+on+tutkimista,+ennen+kuin+avaan+suuni+Tiellä.
Kuuntelenko+Pyhän+Hengen+ääntä+arjessani,+vaikuttaako+ja+näkyykö+Hengen+hedelmä+minussa,+elänkö+Hänessä+ja+Hänestä?+Näitä+asioita+tutkin+ja+mietin+alati,+sillä+tavalla+pienenen+ja+Hän+saa+enemmän+tilaa+minussa.
05.02.2019 12:21
Ilmeisesti+meillä+on+erilainen+kuullun+ymmärtämisen+taito,+saarnatun+Sanan+ymmärtämisen+taito,+toisten+seurakuntalaisten+puheiden+ymmärtämisen+taito.
Niin+kauan+kuin+olin+Sanaa+kuulemassa+tässä+yhdessä+hengellisessä+yhteisössä,+niin+kauan+se+ei+ollut+vain+yksi+hengellinen+yhteisö,+se+oli+ainoa+paikka,+jota+seuraamalla+ja+siellä+olemalla+tie+vie+taivaaseen.
Ei+minulla+ole+mitään+syytä+moittia,+saati+haukkua,+sitä+yhteisöä,+jossa+olin+vuosikymmenet.+Siellä+on+edelleen+saarnaajia,+jotka+on+minulle+läheisiä,+joilla+on+elävä+ja+lämmin+Jumalan+Sana+saarnoissaan,+on+paljon+rakkaita+omaisia+ja+ystäviä+siellä+Sanaa+kuulemassa,+uskonystävien+seurassa.
Mutta,+mutta+-+en+hyväksynyt+sitä,+että+sakramentit+otettiin+käyttöön+siellä,+vaikka+se+ei+ole+kirkko+omine+kirkkojärjestyksineen,+kuten+USAssa+ja+Canadassa+on.+En+myöskään+halua+näkyä+siellä+julkisyntisenä,+huonoa+esimerkkiä+pojille+näyttämässä,+sillä+minulla+on,+ja+pysyy,+parta,+joka+on+saarnattu+synniksi.+
En+myöskään+voi+ymmärtää+sitä,+että+minun+pitäisi+nöyrtyä+ja+olla+kuuliainen+sille+mitä+seurakunnassa+sanotaan+ja+opetetaan,+sillä+tunnen,+että+minun+pitäisi+päästä+uuden+ahtaan+portin+(Lapin+vanhemmat)+lävitse,+jotta+olisin+taivaskelpoinen.
Elän+mielen-+ja+sielunrauhaista+elämään,+ja+haluan+pitää+kiinni+sen+lähteestä+ja+Tiestä,+Jeesuksesta+Kristuksesta,+Vapahtajastani.
05.02.2019 10:30
Jeesus+ei+tullut+maailmaa+tuomitsemaan,+vaan+vapahtamaan+maailman.+Tuomion+henkeä,+syntikeskeisyyttä+saarnoissa+ei+pitäisi+olla+heille,+jotka+ovat+jo+saaneet+uskon,+elävät+armon+alla.
Olen+ihmetellyt+sitä,+uskon+saatuani,+että+olen+jatkuvasti+saanut+kuulla+hyvin+syntikeskeisiä+saarnoja,+ihmisoppien+kera.+Nyt+saan+kuulla+saarnoja,+joissa+kirkastetaan+Kristusta.
Saarnoissa+on+myös,+tottakai,+mukana+saarna+siitä,+että+armoitettu/uudestisyntynyt+uskova+kantaa+mukana+oman+lihan+vaikutuksia,+joten+edelleen+valvomattomuutemme+takia+ihminen+lankeaa+syntiin.+Yksittäisiä+syntejä,+"uusia+syntejä",+ei+pahemmin+mainita,+vaan+keskitytään+synnin+juureen.
Mitä+on+synti?+
"Synti+ei+ole+Raamatun+mukaan+sarja+moitittavia+tekoja.+Ajattelu,+jossa+synti+samaistetaan+tekoihin,+johtaa+vääjäämättömästi+syntikeskeiseen+uskonelämään,+jossa+laaditaan+listoja+synneistä,+joita+tulee+välttää+säilyttääkseen+asemansa+yhteisön+keskellä.
Synti+on+Jeesuksen+sanojen+mukaan+siinä,+että+ihmiset+eivät+usko+häneen.+Paavali+muotoilee+syvimmiltään+saman+asian+toteamalla+Roomalaiskirjeessä,+että+kaikki,+mikä+ei+ole+uskosta+on+synti."
(Kristinusko.fi)
04.02.2019 11:09
Lääkitys+hällä+unohtunut+tai+sitten+on+ottanut+tupla-annoksen.
03.02.2019 22:12
No+ei+kuulukaan.+Ne+ovat+kuitenkin+asioita+ja+toimia,+joita+Jumalan+lapsen+tulee+tehdä+matkalla+Tiellä.+Niin+synnittömäksi+ei+pääse,+että+voisi+matkata.+Kommentoithan+sinäkin+aloituskysymyksiini,+eikä+vain+näihin+jatkoihin.
03.02.2019 16:25
Kirjoitin+siinä+järjestyksessä+asioita,+joita+olen+kovasti+ajatellut,+lukenut+ja+niistä+keskustellut.
Olen+saanut+armon+uskoa.+Ensin+olin+Sanaa+kuulemassa,+sitten+minut+pysäytettiin,+sain+uskon,+sen+jälkeen+menin+rippi-isän+luo,+sitten+menin+korjaamaan+jälkiäni.+Oliko+oikea+järjestys+vanhurskauteen?+Kerro!
Palataan+alkuperäiseen+viestiini.+Osaatko+sinä+antaa+joitain+kommentteja+(Raamattuun+pohjautuvia)+joihinkin+kysymyksiini?+Tai+miten+sinä+koet+tuon+paikan+Raamatusta,+mitä+itse+ajattelet+tuon+kohdan+lukemisen+jälkeen?
03.02.2019 16:11
Ei+ole+Kristus+jaettu,+ei+ole+Häneen+uskovat+eri+kasteissa.+Ei+ole+Pyhä+Henki+vain+joillain+yksittäisillä+uskovilla+tai+hengellisellä+yhteisöllä.+
Kaikkivaltiasta+Jumalaa+ei+voi+kukaan+eikä+mikään+"omia",+jokainen+Häneen+uskova+ja+Hänen+valmistamallaan+Tiellä+kulkeva+on+Hänen+omansa.
On+niin+suurta+ja+ihmeellistä+saada+kulkea+ja+elää+Hänen+lapsenaan.+Kuinka+helposti+niin+moni+yrittää+ryöstää+uskon+ihmiseltä,+kun+Hän+on+uskon+antaja+-+mutta+vain+Hän+voi+sen+ottaa+pois.+Kuinka+helposti+ihminen+voi+tehdä+uskonelämän+omanlaiseen+muottiin,+jonka+mukaan+eläen+on+matkalla+Taivaaseen,+on+taivaskelpoinen.
01.02.2019 20:24
Minä+kommentoin+kamalaaluettavaa-nimimerkille,+en+onoutoaporukkaa-nimimerkille!
01.02.2019 14:11
Miesten+takana+eli+perustana+toimintaan+on+se,+että+he+toteavat+päätöksissään,+että:+"Me+ja+Pyhä+Henki+olemme..."
Vallalla+ja+perustana+aika+pahaa+aikaansaannutta+kahtiajakoa+ylimääräisen+vuosikokouksen+päätösten+PÄÄTTÄJÄNÄ+oli+HENGELLINEN+HALLITUS.+En+teidä,+kenestä+se+koostuu,+mutta+sen+tiedän,+että+maallisen+yhteisön+kokouksessa+sillä+ei+ollut+edes+sanavaltaa.+Mutta+sen+ilmoitukseen++perustuen+ei+päästy+äänestämään+siitä,+miksi+ylimääräinen+yhdistyksen+kokous+oli+kutsuttu+koolle.
On+murheellista,+että+saimme+kokea+niin+paljon+valheellisuutta+ja+väärän+tiedon+levitystä,+vääriltä+tahoilta.
Perheet+kärsivät+ja+kipuilevat+edelleen+ja+pahasti,+nämä+toimet+ovat+saaneet+monien+toisilleen+läheisten+yhteyden+poikki.
01.02.2019 14:04
8 / 9