Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3983

1. Täytyy+kyllä+ensin+antaa+kiitosta+ylelle+tasa-arvon+edistämisestä.+Tänään+on+saatu+lukea+miten+Helsingissä+sinkkunaisen+on+vaikea+päättää+opiskeleeko+ensin+toisen+tutkinnon+ja+sitten+lähtee+ulkomaille;+tai+toisiinpäin.+Lisäksi+nostettiin+esille+iso+ongelma+eli+naisia+on+pörssiyhtiön+toimitusjohtajana+7,1%+ja+hallituspaikoista+naisilla+on+vain+29%.+Ongelman+laajuus+ja+vakavuus+tulee+esiin+kun+tiedetään+että+reilusta+sadasta+pörssiyhtiöstä+sentään+yksi+tai+kaksi+on+naisten+perustamia.+Viimeinen+ja+kaikkein+vaikein+asia+on+tietysti+se+krooninen+ongelma+että+myös+miehillä+on+mahdollisuus+asettua+eduskuntavaaliehdokkaaksi.+Eilen+oli+toki+tasa-arvoinen+päivä+siinä+mielessä+että+tasa-arvoisesti+kummankaan+sukupuolen+ongelmista+ei+raportoitu.+Sinänsä+ihan+ymmärrettävää+sillä+kyseessä+oli+vain+kansainvälinen+miestenpäivä.Mitä+itse+asiaan+tulee+niin+kyllä+olisi+syytä+pysähtyä+miettimään+miten+nuoret+saadaan+jäämään+kotimaahan+tai+ainakin+niin+että+palaavat+ennenkuin+eläköityvät.+Tietysti+vähän+työtehtävistä+riippuu+sillä+voihan+ulkomailtakin+käsin+edistää+Suomalaista+teollisuutta+ja+kauppaa.+Toinen+iso+asia+on+tämä+perhe-elämän+ja+työn+yhteensovittaminen.+Miten+saadaan+perhe-elämä+mahdolliseksi+tai+houkuttelevaksi+niille+jotka+sitä+oikeasti+haluavat.+Kaikkihan+eivät+halua+ja+sehän+on+ihan+yhtä+hyvä+valinta.Kolmas+asia+mielestäni+on+se+että+korkeakouluopintoihin+ja+toki+muihinkin+opintoihin+olisi+mahdollisuus+mahdollisimman+laajasti+ympäri+Suomen.+Ei+kaikkien+tarvitsisi+ahtautua+kehä+kolmosen+sisäpuolelle+vaan+elämisen+edellytykset+olisivat+olemassa+laajemmalti+koko+Suomineidon+helmojen.
  2. Nainen+on+harvoin+yhtä+seksikäs+kuin+saapuessaan+kotiin+kahdeksan+tunnin+kokouksen+jälkeen.+Siinä+kun+pistää+kahvia+eteen+ja+menee+naisen+taakse+ja+alkaa+hieromaan+hartioita+ja+aloittaa+kuuntelun+kysymällä+"miten+päivä+meni".Jossakin+vaiheessa+alkaa+havaita+naisessa+rentoutumisen+merkkejä+jolloin+voi+aloittaa+niskan+suutelun+kysyen+"tuliko+organisaatiomuutoksia"+ja+koska+vastausta+ei+saa+yrityssalaisuuteen+vedoten+pitää+vain+jatkaa+niskan+suutelua+välillä+kysellen+"tulevaisuuden+visioista"+ja+"+mahdollisista+kvarttaalitalouden+tuomista+haasteista".Kahvin+loputtua+käy+kaatamassa+uuden+kupin+ja+menee+vastapäätä+istumaan+ja+kysyy+miten+tämä+palaverin+anti+vaikuttaa+häneen.+Katse+suoraan+silmiin+sillä+kyseessä+saattaa+olla+rakastamasi+naisen+suuri+mahdollisuus+työelämässä.Vastauksen+jälkeen+menet+naisen+viereen,+tarjoat+käden+ja+nostat+ylös.+Kevyesti+pistät+kädet+lanteille+ja+annat+pitkän+suudelman.+Silmien+auettua+alat+hitaasti+avata+paidan+nappeja+ja+kun+olet+saanut+naisen+kynämekon+valumaan+lattialla+nainen+varmaan+toteaa+"+ole+liian+väsynyt+mihinkään".Kiedot+kädet+kaulalle+ja+annat+himokkaan+"olet+naiseni+suudelman"+ja+avaat+naisen+nutturan+nauttiaksesi+miten+hiukset+hitaasti+levittyvät+lapaluihin+asti.Nostat+naisen+syliin+ja+kannat+sänkyyn,+samalla+itse+riisuutuessa+muistat+että+varmuusvälineet+jäivät+toiseen+huoneeseen.Palattuasi+huomaat+että+nainen+on+kääntynyt+kyljelleen+ja+tasainen+tuhina+on+alkanut.+Hetken+ihailet+rakkautesi+kohdetta+ja+laitat+hänelle+tyynyt+paremmin+sekä+peittelet+kunnolla.+Lopuksi+vielä+suukko+poskelle+saatesanoilla+"olet+rakas".Pistät+oven+takanasi+kiinni+ja+huokaiset+syvään.+Se+oli+lähellä+mutta+onneksi+ei+tarvinnut+alkaa+petipuuhiin+sillä+kymmenen+minuutin+päästä+alkaa+Coloradon+ja+Detroitin+välinen+ottelu.
  3. Harmaaritarille+kaverillinen+kädenojennus;+mulla+sama+tuntemus,+ei+pysty+tuollaiseen.Minulla+ei+ole+ongelmia+nuo+lapset+sillä+lapset+nyt+yleensä+ovat+aika+sivustakatsojia+ja+kärsijöitä+jos+vanhemmille+tulee+ero.+Niille+on+hyvä+olla+tukena.+Minusta+vaan+tuo+että+mies+tekee+päivittäin+ruokaa,+käy+kaupassa+ja+siivoaa+vaikuttaa+naisen+mielistelyltä+tai+miehen+kyykyttämiseltä.+Aika+kaukana+vaikuttaa+minun+selkäytimessä+olevasta+tasa-arvoisesta+parisuhteesta.+Ei+sellainen+perussiisteyden+ylläpito+vaadi+mitään+jatkuvaa+luutuamista+ja+ruokaa+minäkin+teen+kerralla+enemmän.+Sama+koskee+kaupassakäyntiäkin.+Eihän+siinä+hiilijalanjälki+hirveästi+pienene+kun+tuolla+ruuhkassa+päivittäin+seisoo.+Sen+verran+voisin+yrittää+että+veisin+joskus+kukkia+tai+suklaata+vaikka+tietää+että+ensimmäinen+kysymys+on+että+mitä+sinä+nyt+olet+tehnyt.+Todennäköisesti+nainen+aloittaisi+tuosta+kinan+sillä+jotenkin+aika+tunnekylmän+kuvan+saa+tuosta+naisesta.+Tuolla+hän+mainitsee+että+mies+saa+pojan+ymmärtämään+asiat+toisen+näkökulmasta,+melko+kylmäkiskoinen+äiti+jos+ei+itse+tuohon+pysty.+Toinen+asia+joka+pisti+silmään+oli+kommentti+jossa+Irakilaismiehen+perhekeskeisyys+tuli+hänelle+yllätyksenä.+Jos+tästä+nyt+kääntää+jakajan+jaettavaksi+niin+tuosta+voi+sitten+päätellä+että+lähtökohtaisesti+nimenomaan+haki+sitä+geelitukkaista+naistennaurattajaa.+Perhekeskeisyys+oli+sitten+mukava+yllätys.Jokuhan+tuolla+kirjoitteli(olisko+ollut+isäinpäivänä)+naisten+onnenmaasta+kun+Suomimiehet+lanataan+kuoppaan.+Ennenkuin+nyt+pistetään+dieselkoneet+lämpiämään+ja+lyödään+lapiota+turpeeseen+tämän+yhden+esimerkkitapauksen+jälkeen+niin+odotellaan+rauhassa+tulisiko+tähän+jatkotarinaa+uudesta+näkökulmasta.+Minua+meinaan+kiinnostaa+mitä+nainen+tekee+perheessä+jossa+mies+työskentelee+päivittäin+tehden+ruuat,+siivoaa+ja+käy+kaupassa+käyttäen+lisäksi+aikaa+lasten+tunnemailman+parantamiseen.
  4. Kirjaa+en+ole+kädessä+pidellyt+joten+sen+lähdeluettelo+ei+ole+käytössä+mutta+jos+tosiaan+tutkija+on+käyttänyt+tutkivaa+otetta+ihan+itsetutkiskeluun+niin+vähän+pelkään+että+tuota+lukiessa+tulisi+yhtä+valaistunut+olo+kuin+Kajaanilaisten+kuunnellessa+merisäätä.+Ehkä+tuo+nyt+olikin+tarkoitettu+vaan+joulumarkkinoille+täytteeksi+ettei+aina+viedä+niitä+Mariskooleja.Toki+olen+ihan+samaa+mieltä+että+rakkaudenosoituksia+ei+saisi+pihdata+vaan+kertoa+rakkaudesta+ja+tunteistaan.+Siinä+arjessakin+vaikka+se+välillä+vähän+harmaalta+tuntuu.En+tiedä+onko+tuo+sukupuolisidonnaista,+ikäsidonnaista,+kenties+puoluepoliittisesti+sidonnaista+vai+johtuuko+siitä+että+toisten+talot+on+rakennettu+kalliolle+ja+toisten+paalutettu+saveen+mutta+minua+hiukan+ihmetyttää+tuo+että+jätetyksi+tulemisen+pelossa+ollaan+itse+aloitteellisia.+Ainakin+itseäni+satuttaisi+(ja+on+sattunut)+enemmän+se+ero+toisesta+kuin+se+että+millä+tavoin+ero+tulee.+Toki+erojen+syyt+voivat+olla+moninaiset+ja+jos+se+ero+niitataan+eteen+yllätyksenä+niin+pahemmalta+se+tuntuu+kuin+yhteisymmärryksessä+tullut.+Siltikään+se+ero+prosessi+ei+ole+tuntunut+niin+pahalta+kuin+se+toisen+lähteminen.