Uniapuja, mikä toimii?

22

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmiä_sioille

      Korkki ja läppäri kiinni vähän pitemmäksi aikaa parantaa unen laatua kummasti :)

      • Järkevä neuvo. Jännä miten riippuvaisuusongelmat vie unetkin.


      • helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

        Järkevä neuvo. Jännä miten riippuvaisuusongelmat vie unetkin.

        Kummatkin liiallisesti käytettynä sotkee aivokemioita ja vaikuttaa uneen.

        Mutta unettomuus on kuitenkin sellainen ongelma, ettei siihen yleensä mitään nopeaa ratkaisua ole. Ellei sitten laske känniä ja sammumista ratkaisuksi. Stressitekijät täytyy poistaa elämästä, tai ainakin vähentää niitä roimasti. Lääkkeet sun muut ei ole välttämättä hyvä ratkaisu pitkällä tähtäimellä.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Kummatkin liiallisesti käytettynä sotkee aivokemioita ja vaikuttaa uneen.

        Mutta unettomuus on kuitenkin sellainen ongelma, ettei siihen yleensä mitään nopeaa ratkaisua ole. Ellei sitten laske känniä ja sammumista ratkaisuksi. Stressitekijät täytyy poistaa elämästä, tai ainakin vähentää niitä roimasti. Lääkkeet sun muut ei ole välttämättä hyvä ratkaisu pitkällä tähtäimellä.

        Mä en käytä lääkkeitä, toksisuuden ja riippuvaisuuden vuoksi.

        Stressitekijät on tietysti se ongelma. Yleensä kun asiat järjestyy, alkaa taas uudelta suunnalta puhaltaa. Pitäisi vain oppia olemaan huolehtimatta. Eihän stressitekijöitä välttämättä kykene poistamaan, mutta niihin suhtautuminen pitäisi vain opetella alusta.


      • helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

        Mä en käytä lääkkeitä, toksisuuden ja riippuvaisuuden vuoksi.

        Stressitekijät on tietysti se ongelma. Yleensä kun asiat järjestyy, alkaa taas uudelta suunnalta puhaltaa. Pitäisi vain oppia olemaan huolehtimatta. Eihän stressitekijöitä välttämättä kykene poistamaan, mutta niihin suhtautuminen pitäisi vain opetella alusta.

        Franciscus Assisialaisella oli siihen hyvä ohje... :)


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Franciscus Assisialaisella oli siihen hyvä ohje... :)

        Ja?

        Mä tiedän, että olet lukenut filosofisia teoksia paljon enemmn kuin minä.


      • helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

        Ja?

        Mä tiedän, että olet lukenut filosofisia teoksia paljon enemmn kuin minä.

        "Anna minulle rohkeuttaa muuttaa se mitä voi ja täytyy muuttaa. Anna minulle voimia hyväksyä se mitä ei voi. Ja viisautta erottaakseen ne toisistaan..." :)


    • viisvee

      melatoonia ja hiilari ruokaa illalla uneen mutta välillä myös uni pätkii,

    • Mealtoniini auttaa nukahtamaan. Tosin jos sitten herää parin tunnin päästä ei sitten taas oikein nukahda. Mulla toimii se että lueskelen jotain ennen simahtamista.

      • trollli

        Kokeiles joskus tätä: ensin tuuletat makkaris hyvin jotta ilma on todella raikasta ja sitt tämä;
        Pehmeät sateet nukkuvat 3 tuntia - ikkunat sade
        https://www.youtube.com/watch?v=JEajMiIfcE8
        Toimii ainakin mulle.... vois toimia jolle kulle muullekin!


    • anonyymi_LqN

      Pitkävaikutteinen melatoniini Unital on meikällä toiminut.

    • toimivaratkaisu

      Jos menet nukkumaan vaikka klo 22 niin tee 25 kilometrin lenkki ja käy sen jälkeen saunassa ja rentoudu kirjaa lukemalla ja syö iltapala. LEnkin voit aloittaa klo 15, niin ilta tulee vastaan ja rentoudut . Kun olet tuulettanut päätäsi raittiissa ulkoilmassa, niin se vaikuttaa varmasti.

    • viisvee

      uneen hukahtamis lääke resetpillä auttaa mutta ei suositella jatkuvaan käyttöön kun tulee riipuvaiseksi,

    • wanhaämmä

      Avantouinti saunomisen kanssa. 3-5 kertaa käyt kastamassa (jollet ilkeä ekoilla kerroilla uida) ja huilit vähän ulkona ennen saunaan takaisin menoa. Kotona sitten jotain hiilaria, kaurapuuro maidon kera on terveellinen ja rauhoittava, suklaalevy vähemmän terveellinen, mutta molemmat toimii. Meitsi nukkuu kuin tukki tuon kumautuksen jälkeen..

      • eitoimii

        Suklaalevy? Suklaa valvottaa ainakin minua.


    • ja.nukut.hyvin

      Stilnoct tai Stellaa, Imovan tahtoo suussa maistua pahalta aamulla.

    • Rutiinit ennen nukkumaan menoa.

      Itsellä se että makuuhuone on viileä ( muiden mukaan toki kylmä) merkitsee paljon. Lisäksi illalla on ollut tapana juoda pari kolme kuppia kahvia, pestä hampaat ja sitten onkin kiire mennä täkkien alle ennen kuin nukahdan.

    • Sirdalud on ollut tehokas. Varmaan myös muut lihasrelaksantit toimivat.

    • Lopeta kemiallisten aineiden käyttö,niin unilääkkeet,kuin nukahtamislääkkeet NIIN UNI ALKAA MAITTAA !!
      Ite lopetin 3v sitten,kun Sipilän hallitus otti 50e omavastuun käyttöön.Ei ollut enää varaa käydä lekuris hakemassa reseptiä.Nyt jo liki 2,5v OLEN NUKKUNUT 5 stä 8 aan tuntiin joka yö!!
      Nukahtamiseenkaan ei edes 20min.
      SIIS ...TERVEET ELÄMÄN TAVAT TAAS KUNNIAAN!

    • Aaaäsämärrätoimii

      Mulle toimii asmr:ä hyvin. Kuiskaus äänen kuuluvuuden rajamailla. Kieli jos on vielä joku mitä en ymmärrä, aina parempi.

      https://youtu.be/MZ9dqZFuvo4

      Vaikka tuollainen italialaisen naisen supatus kuullostaa kivalta. Puolan kielessä on mukavia ässiä ja koo kirjaimetkin kuullostaa mun korvaan kivalta.

    • Menet selälleen sänkyyn makaamaan ja kädet masun päälle. Hengitä hitaasti, tasaisesti, että tunnet vatsan liikkeen. Yllättävän rauhoittavaa.

      Myös mielikuvaharjoitus vesikellunnasta auttaa.

      Kyllä noilla nukahtaa. Tai sitten vaan vedät 20 km hiihtolenkin ja saunat päälle. Uni on jo tullut vaikka sukat ois ilmassa.

    • Sinisii, punasii, valkosii pilleireitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe