Uniapuja, mikä toimii?

22

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmiä_sioille

Korkki ja läppäri kiinni vähän pitemmäksi aikaa parantaa unen laatua kummasti :)

• Järkevä neuvo. Jännä miten riippuvaisuusongelmat vie unetkin.

• helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

Järkevä neuvo. Jännä miten riippuvaisuusongelmat vie unetkin.

Kummatkin liiallisesti käytettynä sotkee aivokemioita ja vaikuttaa uneen.

Mutta unettomuus on kuitenkin sellainen ongelma, ettei siihen yleensä mitään nopeaa ratkaisua ole. Ellei sitten laske känniä ja sammumista ratkaisuksi. Stressitekijät täytyy poistaa elämästä, tai ainakin vähentää niitä roimasti. Lääkkeet sun muut ei ole välttämättä hyvä ratkaisu pitkällä tähtäimellä.

• helmiä_sioille kirjoitti:

Kummatkin liiallisesti käytettynä sotkee aivokemioita ja vaikuttaa uneen.

Mutta unettomuus on kuitenkin sellainen ongelma, ettei siihen yleensä mitään nopeaa ratkaisua ole. Ellei sitten laske känniä ja sammumista ratkaisuksi. Stressitekijät täytyy poistaa elämästä, tai ainakin vähentää niitä roimasti. Lääkkeet sun muut ei ole välttämättä hyvä ratkaisu pitkällä tähtäimellä.

Mä en käytä lääkkeitä, toksisuuden ja riippuvaisuuden vuoksi.

Stressitekijät on tietysti se ongelma. Yleensä kun asiat järjestyy, alkaa taas uudelta suunnalta puhaltaa. Pitäisi vain oppia olemaan huolehtimatta. Eihän stressitekijöitä välttämättä kykene poistamaan, mutta niihin suhtautuminen pitäisi vain opetella alusta.

• helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

Mä en käytä lääkkeitä, toksisuuden ja riippuvaisuuden vuoksi.

Stressitekijät on tietysti se ongelma. Yleensä kun asiat järjestyy, alkaa taas uudelta suunnalta puhaltaa. Pitäisi vain oppia olemaan huolehtimatta. Eihän stressitekijöitä välttämättä kykene poistamaan, mutta niihin suhtautuminen pitäisi vain opetella alusta.

Franciscus Assisialaisella oli siihen hyvä ohje... :)

• helmiä_sioille kirjoitti:

Franciscus Assisialaisella oli siihen hyvä ohje... :)

Ja?

Mä tiedän, että olet lukenut filosofisia teoksia paljon enemmn kuin minä.

• helmiä_sioille
        elisakettu kirjoitti:

Ja?

Mä tiedän, että olet lukenut filosofisia teoksia paljon enemmn kuin minä.

"Anna minulle rohkeuttaa muuttaa se mitä voi ja täytyy muuttaa. Anna minulle voimia hyväksyä se mitä ei voi. Ja viisautta erottaakseen ne toisistaan..." :)

• viisvee

melatoonia ja hiilari ruokaa illalla uneen mutta välillä myös uni pätkii,

• Mealtoniini auttaa nukahtamaan. Tosin jos sitten herää parin tunnin päästä ei sitten taas oikein nukahda. Mulla toimii se että lueskelen jotain ennen simahtamista.

• trollli

Kokeiles joskus tätä: ensin tuuletat makkaris hyvin jotta ilma on todella raikasta ja sitt tämä;
        Pehmeät sateet nukkuvat 3 tuntia - ikkunat sade
        https://www.youtube.com/watch?v=JEajMiIfcE8
        Toimii ainakin mulle.... vois toimia jolle kulle muullekin!

• anonyymi_LqN

Pitkävaikutteinen melatoniini Unital on meikällä toiminut.

• toimivaratkaisu

Jos menet nukkumaan vaikka klo 22 niin tee 25 kilometrin lenkki ja käy sen jälkeen saunassa ja rentoudu kirjaa lukemalla ja syö iltapala. LEnkin voit aloittaa klo 15, niin ilta tulee vastaan ja rentoudut . Kun olet tuulettanut päätäsi raittiissa ulkoilmassa, niin se vaikuttaa varmasti.

• viisvee

uneen hukahtamis lääke resetpillä auttaa mutta ei suositella jatkuvaan käyttöön kun tulee riipuvaiseksi,

• wanhaämmä

Avantouinti saunomisen kanssa. 3-5 kertaa käyt kastamassa (jollet ilkeä ekoilla kerroilla uida) ja huilit vähän ulkona ennen saunaan takaisin menoa. Kotona sitten jotain hiilaria, kaurapuuro maidon kera on terveellinen ja rauhoittava, suklaalevy vähemmän terveellinen, mutta molemmat toimii. Meitsi nukkuu kuin tukki tuon kumautuksen jälkeen..

• eitoimii

Suklaalevy? Suklaa valvottaa ainakin minua.

• ja.nukut.hyvin

Stilnoct tai Stellaa, Imovan tahtoo suussa maistua pahalta aamulla.

• Rutiinit ennen nukkumaan menoa.

Itsellä se että makuuhuone on viileä ( muiden mukaan toki kylmä) merkitsee paljon. Lisäksi illalla on ollut tapana juoda pari kolme kuppia kahvia, pestä hampaat ja sitten onkin kiire mennä täkkien alle ennen kuin nukahdan.

• Sirdalud on ollut tehokas. Varmaan myös muut lihasrelaksantit toimivat.

• Lopeta kemiallisten aineiden käyttö,niin unilääkkeet,kuin nukahtamislääkkeet NIIN UNI ALKAA MAITTAA !!
      Ite lopetin 3v sitten,kun Sipilän hallitus otti 50e omavastuun käyttöön.Ei ollut enää varaa käydä lekuris hakemassa reseptiä.Nyt jo liki 2,5v OLEN NUKKUNUT 5 stä 8 aan tuntiin joka yö!!
      Nukahtamiseenkaan ei edes 20min.
      SIIS ...TERVEET ELÄMÄN TAVAT TAAS KUNNIAAN!

• Aaaäsämärrätoimii

Mulle toimii asmr:ä hyvin. Kuiskaus äänen kuuluvuuden rajamailla. Kieli jos on vielä joku mitä en ymmärrä, aina parempi.

https://youtu.be/MZ9dqZFuvo4

Vaikka tuollainen italialaisen naisen supatus kuullostaa kivalta. Puolan kielessä on mukavia ässiä ja koo kirjaimetkin kuullostaa mun korvaan kivalta.

• Menet selälleen sänkyyn makaamaan ja kädet masun päälle. Hengitä hitaasti, tasaisesti, että tunnet vatsan liikkeen. Yllättävän rauhoittavaa.

Myös mielikuvaharjoitus vesikellunnasta auttaa.

Kyllä noilla nukahtaa. Tai sitten vaan vedät 20 km hiihtolenkin ja saunat päälle. Uni on jo tullut vaikka sukat ois ilmassa.

• Sinisii, punasii, valkosii pilleireitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe