Elämäsi paras saavutus

AsianVierestä

Miten elämä on kohdellut sinua ja sinä elämää?
Mikä on mielestäsi elämäsi paras saavutus ja jääkö se sellaiseksi?
Monelle paras saavutus liittyy omaisuuteen, ihmissuhteisiin, työhön, matkusteluun. Menestyneet perheelliset yleensä arvostavat lapsia mutta mites lapsettomat sinkut?

"Minulla oli jo näyttelijän ura hyvässä vauhdissa, niin sanottu varma tie - vaikka eihän mikään ole koskaan varmaa taiteen alalla. Mietin, jätänkö kaiken ja lähden aivan mustaan aukkoon, Hälvä muistelee nyt.
Hälvällä on kaksi lasta. Ada on 21-vuotias, Kristian 17. Molemmat ovat musikaalisesti lahjakkaita.
– Lapset ovat ylivoimaisesti minun paras saavutukseni. He ovat elämäni valo, Hälvä kertoo Eevassa"

66

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi_Ki6

Ei parisuhteeseen kelpaamaton saavuta mitään.
      Puhti loppuu jo alkumetreillä.
      Elämä turhaa paikallaan pyörimistä.

• Mietin.vaan

Moni parisuhteeseen kelpaamaton nimenomaan on saavuttanut suuria juttuja kun ei ole parisuhde syömässä voimia. Monella historian nerolla ei ole koskaan ollut naisystävää. Esimerksi Isaac Newtonilla.

• LirahtiPisu
        Mietin.vaan kirjoitti:

Moni parisuhteeseen kelpaamaton nimenomaan on saavuttanut suuria juttuja kun ei ole parisuhde syömässä voimia. Monella historian nerolla ei ole koskaan ollut naisystävää. Esimerksi Isaac Newtonilla.

Parisuhteeseen kelpaamattomuus ei johdu neroudesta vaan munattomuudesta.

Nahjus ei jaksa etsiä itselleen naista tai edes työtä, pieni vastoinkäyminen ja lirahtaa pissa housuun.

• hienoahienoa
        LirahtiPisu kirjoitti:

Parisuhteeseen kelpaamattomuus ei johdu neroudesta vaan munattomuudesta.

Nahjus ei jaksa etsiä itselleen naista tai edes työtä, pieni vastoinkäyminen ja lirahtaa pissa housuun.

Sama pätee toki myös miehettömään naiseen, eikö niin?

• 322322

Miten elämä on kohdellut sinua ja sinä elämää? Vaihtelevasti. Ilot ovat olleet suuria, ja surut. Koen, että elämäni on ollut kaikesta huolimatta todella rikasta. Ei niinkään taloudellisesti, mutta muuten.

Mikä on mielestäsi elämäsi paras saavutus ja jääkö se sellaiseksi? Suuria suunnitelmia tulevaisuudelle, lähinnä ammatinvaihtoon liittyen. Uskon, että parhaat saavutukset ovat vielä edessä.

Monelle paras saavutus liittyy omaisuuteen, ihmissuhteisiin, työhön, matkusteluun. Menestyneet perheelliset yleensä arvostavat lapsia mutta mites lapsettomat sinkut? Ihmissuhteet tulevat ensimmäisenä mieleen.

• Joskusniin

Huonoista elämäntavoista irtipääseminen

• Kaikkihyvin

Mua on maailma kohdellut oikeastaan helkatin hyvin. Ihan aluksi mulla oli hyvät vanhemmat ja perhe. Silloin nuorena sitä ei osannut niin arvostaa, kun arvostan tälleen vanhempana. Kävin suht hyvin koulut. Olisin voinut ehkä mennä pitemmälle, mutta valitsin pysyä keskiasteella, eli työntekijänä. Armeija oli kokolailla hyvä kokemus myös, korpin natsat ja 240 vrk riitti.

Perheen perustin ja se ei mennyt kokolailla, niinkuin Strömsöössä, mutta kaks upeaa muksua ja sellainen kiireinen häslinkielämä noin 15 vuotta. Nyttenkin arvostan sitä ihan hyvänä, vaikka kiville kopsahti ja ero tuli.

4-5 vuotta etsin itseäni ja siinä samalla toista ihmistä vierelle. Siinä kävi pari huikeaa ihmistä vierellä, mutta itse en tajunnut olevani vielä itsestäni pihalla.

Pari vuotta sitten viimeisimmän eron jälkeen pinnistin ajatusmaailmani itseni kanssa aikalailla uusiksi. Tein arkielämässäkin merkittäviä linjanvetoja ja käänsin kelkkaa kunnolla. Senkin ynnäilin vasta vähänaikaa sitten. Mutta viime keväänä viereen pöllähti nainen, joka kaivautuu yhä kainalooni ja rakastaa niin, että meinaa tulla lenkkareista varpaat ulos. Upea nainen ja uskomaton ihminen. Tuosta vaan tuli ja vein miehen jokaista solua myöten.

Tuohon naiseen mulla ei ole osaa, eikä arpaa. Se on ihana ihan vaan kun on sellainen, mutta siihen mulla on sormet pelissä, että hänelle oli tilaa mun elämässä. Sopiva paikka ja hän sai olla se mikä hän oikeasti on. Luotin kerrankin itseeni ja siinä hän saa yhä olla ihana itsensä ja napittaa suloisilla silmillään pipon alta. Halatessa tarrautua kuin simpanssi ja suudella pitkään.

En kyllä keksi enää, että mitä muuta vois toivoa maailmalta? Pitkää ikää ja terveyttä, että tästä elämästä voi nauttia mahdollisimman pitkään näin? Tulee sieltä taatusti kaikkea ongelmaakin, mutta onnellisuus tuleekin siitä, että niitä voi ratkaista ihan itse ja/tai yhdessä tämän suloisen nappisilmän kanssa. 😍

• Jaolitkoaikuinen

Sinustako tässä kysyttiinkin? Aha!

Paras saavutuksesi on vissiin agressiivinen ja kateellinen asenne muihin kirjoittajiin.

Taputapu! Hienoa Erkkipetteri!

• Pitkätukka-68

Ainakin huvittavin oli kun sammuin joskus Provinssirockissa jeesustelttaan. Aaamulla kun heräsin, kaivoin repusta avaamattoman kossuflaskan, konttasin lähimpään pöytään ja iskin siitä samantien nuoren naisen.

Näin ne hommat hoidetaan.

• AsianVierestä

Monella meistä on erilaisia tarinoita siitä millaisia onnistumisia ja saavutuksia olemme kokeneet. Itse pidän lapsuudesta selviytymistä varhaisnuoruuteen kohtalaisen järkevänä yhtenä tärkeänä ajankohtana ja toisena sitä kun itse tulee isäksi. Toki huonojen elämäntapojen lopettaminen on aikamoinen saavutus myöhäisemmässä elämänvaiheessa jos on tottunut johonkin huonoon tapaan. Koen myös saavutukseksi kahteen eri kertaan rakastumisen, niin syvästi ettei oikein osaa itseään siinä ajatella.
      Tulevaisuutta katselen toisten ihmisten kautta, ei enää se oma tavoite ole niin tärkeä mitä aikaisemmin.

• Vanha.ikiätmi

Lienee se, että ammattikoulun jälkeen eli 19 -vuotiaasta lähtien olen onnistunut hankkimaan itse leipäni yli 55 vuoden ajan. Työelämässä (mm kolmivuorotyötä 33 v) viimeiset parikymmentä vuotta kemikaalien eli lääkkeitten voimin, mistä hyvästä kemian käyttö jatkuu yhä vanhuuseläkkeellä vaikka säästö- ja avustetun eutanasian syistä johtuen lääkitykseni puolitettiin minua kuulematta ja minun tietämättäni. Kestin siis sen työelämässäni kohtaamani helvetin lääkityksen avulla. Oli muuten mahtava tunne viimeisenä työpäivänä pari tuntia ennen poislähtöä, kun minulle valkeni Jeesuksen kuuluisat sanat ristillä: SE ON TÄYTETTY!
      Palstan aiheeseen liittyen: En sitten sitä rinnallakulkijaa saanutkaan. Vaikka niinhän se ilmoitettiin jo ennen syntymääni. Ja kun syy siihen näytettiin, niin itse sen tunnustin: Näin on oikein ja kohtuullista. Sitten sen syyn muistaminen pyyhittiin muististani ja oli aika tulla taas uuteen ihmisruumiiseen.

• Kyllä se taitaa olla nelossija viime vuoden Indianapolis 500 kisassa Ed Carpenter Racing In Association With Penetrators MC Finland -tiimin autolla 😊

• Aika hyvä saavutus ajaa neljänneksi tuolla Indianapolisin kisassa. Vielä kun oli teidän kerhon auto, jossa teidän kerhon Penis-logo loisti auton kyljessä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• power12345

• viisvee

vuosien uurastus prototyypin kanssa tuli valmiiksi,

• ajattelinvaan

3 uintimestaruutta 15 vuotiaana. Oon myös voittanut maastojuoksussa ja salibandyn suomen mestaruuden kaks kertaa. Nykyään olen vaan harrastelija kuntoilija.

• Miten elämä on kohdellut sinua ja sinä elämää? - Joskus kovakouraisesti, en ole niin helpolla päässyt mitä tulee terveyteen ja ihmissuhteisiinkaann...mutta on sitten asioita, joista saan olla iloinen. Ei ittestäänselvyyksiä nekään...
      Mikä on mielestäsi elämäsi paras saavutus ja jääkö se sellaiseksi? - Saavutus? Selviäminen ylipäänsä tänne saakka hengissä.. :) Mutta lapset on maailman paras lahja mieheni ohessa ja suosiollisella avustuksella...sen parempaa en koe voivani saada. Mikään materiaali ei voi olla koskaan niin arvokasta...

• AsianVierestä

Tuosta ollaan aivan samaa mieltä. Jotenkin kun ikää tulee yli 40 vuoden sitä ajattelee enemmän jälkikasvun parasta mitä omaa loppuelämää. Tietysti sitä omaakin elämän laatua tulee tarkkailla muttei ole enää sellaista raivoa tehdä asioita nopeasti ja on suopeampi jopa sille että väsyneenä "joutuu" tekemään jotain toisten hyväksi. Nuorempana siitä tuli joskus riitaa, kuka pääsee harrastamaan ja milloin jne. Välillä kyllä meinaa hyytyä mutta onhan päivä vielä huomennakin, ehkä!

• Ei todellakaan liity omaisuuteen, rahaan, tai muuhun materiaan.. Lapsia ei ole, mutta musta olisi outoa jos mun vanhemmat pitäisi minua heidän saavutuksenaan.

Paras saavutukseni on oma henkinen kasvuni. Ei töissä ravaaminen yms joka paikkaan päättömänä juokseminen, vaan hiljentyminen, pysähtyminen, nauttiminen pienistä asioista ja hetkistä ja näkeminen asiat positiivisena. Kiitollisuus, unohtaminen ja anteeksiantaminen.

Tähän pitäs varmaan laittaa se biisi Myrskyn jälkeen on poutasää...yyh.

🤗

• AsianVierestä

• wanhaämmä

Samaa mieltä, ei ne lapset (tai lapsenlapset) ole mitään "saavutuksia" tai pokaaleja. Kyllä ne oikeat saavutukset tosiaan on henkisessä kasvussa. Siinä että saa rakastaa ja tykätä (ihmisistä ja asioista). Mulla voi tosiaan olla oikeassa elämässä vaikka 10 tenavaa ja 50 lastenlasta, sillä ei ole täällä merkitystä.

Suorittaminen ja tuloksen tekeminen materian ja maineen suhteen on sitten ihan eri juttu. Aika merkityksetöntä loppupeleissä.

Ja tämä: " ...hiljentyminen, pysähtyminen, nauttiminen pienistä asioista ja hetkistä ja näkeminen asiat positiivisena. Kiitollisuus, unohtaminen ja anteeksiantaminen. " *syvä kumarrus*

• Mietin.vaan

Miksi se olisi outoa? Aivan liian moni vanhempi on sössinyt lapsen kasvatuksen niin että aikuisenakin hänen elämänsä on vaikeaa. Niinsanotusti, jos ei ole kotona saanut avaimia elämään. Jos lapsesta on saanut kasvatettua kunnollisen aikuisen, joka kykenee kasvamaan henkisesti, sen voi hyvinkin lukea saavutukseksi.

• flowersreally
        Mietin.vaan kirjoitti:

Miksi se olisi outoa? Aivan liian moni vanhempi on sössinyt lapsen kasvatuksen niin että aikuisenakin hänen elämänsä on vaikeaa. Niinsanotusti, jos ei ole kotona saanut avaimia elämään. Jos lapsesta on saanut kasvatettua kunnollisen aikuisen, joka kykenee kasvamaan henkisesti, sen voi hyvinkin lukea saavutukseksi.

Usein ne henkisesti kypsimmät ovat kasvaneet kasvatuksestaan ja vanhemmistaan huolimatta.

• Mietin.vaan
        flowersreally kirjoitti:

Usein ne henkisesti kypsimmät ovat kasvaneet kasvatuksestaan ja vanhemmistaan huolimatta.

Nyt puhuttiinkin vanhempien saavutuksista eikä lasten omista. Enkä kyllä menisi noin rankasti yleistämään. Onko ankea lapsuus todellakin edellytys menestykselliselle elämälle? No ei ole. Ennemmin asia on ehkä niin, että ankeissa oloissa kasvaneet tulevat ikuisesti kantamaan jotain katkeruutta sitä lapsuuttaan kohtaan. Voivat kyllä menestyä, mutta sen menestyksen alla on pätemisen tarve joka ei tule koskaan tyydytettyä, eikä sitten se perustyytymättömyyskään.

• AsianVierestä
        Mietin.vaan kirjoitti:

Nyt puhuttiinkin vanhempien saavutuksista eikä lasten omista. Enkä kyllä menisi noin rankasti yleistämään. Onko ankea lapsuus todellakin edellytys menestykselliselle elämälle? No ei ole. Ennemmin asia on ehkä niin, että ankeissa oloissa kasvaneet tulevat ikuisesti kantamaan jotain katkeruutta sitä lapsuuttaan kohtaan. Voivat kyllä menestyä, mutta sen menestyksen alla on pätemisen tarve joka ei tule koskaan tyydytettyä, eikä sitten se perustyytymättömyyskään.

Psykologiaa opiskellessa olen törmännyt aiheeseen "olet sellainen ihminen loppuelämäsi mitä olet 5-vuotiaana".
        Tuon perusteella vanhemmilla on hyvin suuri rooli siitä mitä me olemme aikuisena.

• flowersreally
        Mietin.vaan kirjoitti:

Ei kun puhuttiin siitä, voinko vanhempi omia lapsensa henkistä kasvua omaksi saavutuksekseen. Minusta ei.

• AsianVierestä
        flowersreally kirjoitti:

Ei kun puhuttiin siitä, voinko vanhempi omia lapsensa henkistä kasvua omaksi saavutuksekseen. Minusta ei.

Väärin, tuo osa-alue on juurikin vanhempien käsissä mutta se vaatii kasvatuksellista osaamista. Osaamista, läsnäoloa kokemuksia yhdessäoloa paljon helvetin paljon kaikkea ilman välimerkkejä:)

• Mietin.vaan
        flowersreally kirjoitti:

Ok, tarkennan, että minä puhuin vanhempien saavutuksista eikä lasten omista. Muut saattoivat puhua jostain muusta.

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

Väärin, tuo osa-alue on juurikin vanhempien käsissä mutta se vaatii kasvatuksellista osaamista. Osaamista, läsnäoloa kokemuksia yhdessäoloa paljon helvetin paljon kaikkea ilman välimerkkejä:)

Ei vaadi mitään ihmeellistä. Ihmisyyttä. Se on meillä vaistoissa, lastenhoito ja -kasvatus.

Vaikka minkälaisista taustoista kasvaa hyviä ihmisiä. Jopa välillä kultalusikka suussa syntyneistä tulee ihan kelpo ihmisiä, ei toki kaikista. Aika paljon nykyään mt- ongelmia nuorisolla, kun vanhemmat ylipätevät.

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Ei vaadi mitään ihmeellistä. Ihmisyyttä. Se on meillä vaistoissa, lastenhoito ja -kasvatus.

Vaikka minkälaisista taustoista kasvaa hyviä ihmisiä. Jopa välillä kultalusikka suussa syntyneistä tulee ihan kelpo ihmisiä, ei toki kaikista. Aika paljon nykyään mt- ongelmia nuorisolla, kun vanhemmat ylipätevät.

Mitä on mielestäsi ylipäteminen?
        Lapselle riittää kun vanhemmat ovat elämässä läsnä. Auttavat saamaan positiivisia kokemuksia ja auttavat ymmärtämään niitä negatiivisia. Eikä pahaksi ole vaikka näyttäisivät koko maapallon etteivät lapset olisi ihan idiootti suomalaisia jotka väittävät meidän olevan niitä parhaita:) Olemme yksi monista ja hyviä siinä.
        Mitä tein muutama päivä sitten? Otin 3-vuotiaalta sauvat ja hän hiihti ilman sauvoja 500 metriä joka oli minusta aivan upea saavutus ja hän tietää sen kyllä.

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

Mitä on mielestäsi ylipäteminen?
        Lapselle riittää kun vanhemmat ovat elämässä läsnä. Auttavat saamaan positiivisia kokemuksia ja auttavat ymmärtämään niitä negatiivisia. Eikä pahaksi ole vaikka näyttäisivät koko maapallon etteivät lapset olisi ihan idiootti suomalaisia jotka väittävät meidän olevan niitä parhaita:) Olemme yksi monista ja hyviä siinä.
        Mitä tein muutama päivä sitten? Otin 3-vuotiaalta sauvat ja hän hiihti ilman sauvoja 500 metriä joka oli minusta aivan upea saavutus ja hän tietää sen kyllä.

Just niin, lapset on sulle vain keino päteä. Lapset kokevat olevansa jotain, kun sinä annat hyväksynnän suoritukselle. Sitten vähän kiillotellaan näkökenttää, katso tuonne, älä sinne... Ääliö. Kasvatat tulevia mt-potilaita.

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Just niin, lapset on sulle vain keino päteä. Lapset kokevat olevansa jotain, kun sinä annat hyväksynnän suoritukselle. Sitten vähän kiillotellaan näkökenttää, katso tuonne, älä sinne... Ääliö. Kasvatat tulevia mt-potilaita.

En kasvata, ole huoleti. Minulla kun on jo myös niitä aikuisia lapsia jotka pärjäävät keskimääräistä paremmin.
        Kysyisin sinulta miten lasten opettaminen itsenäisiksi ja osaaviksi voisi vahingoittaa heidän tulevaisuuttaan? Kerro nyt kaikille se oma kasvatustekninen puoli kun olet niin fiksu.
        Suomessa on olemassa se taho joka määrittelee mitä lasten olisi osattava ennen vuotta 3 tai 4. Se taho ei ole kumpikaan vanhemmista vaan esikasvatus. Et taida tietää koska sinulla ei taida olla lasta?
        Omat lapseni ovat aina olleet edellä valtakunnallista tavoitetta ja heistä on kuoriutunutkin menestyviä kansalaisia. Miten sinun lapsista, kerro nyt kaikille miten kasvatukselliset asiat ovat omasta mielestä onnistuneet:)

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

En kasvata, ole huoleti. Minulla kun on jo myös niitä aikuisia lapsia jotka pärjäävät keskimääräistä paremmin.
        Kysyisin sinulta miten lasten opettaminen itsenäisiksi ja osaaviksi voisi vahingoittaa heidän tulevaisuuttaan? Kerro nyt kaikille se oma kasvatustekninen puoli kun olet niin fiksu.
        Suomessa on olemassa se taho joka määrittelee mitä lasten olisi osattava ennen vuotta 3 tai 4. Se taho ei ole kumpikaan vanhemmista vaan esikasvatus. Et taida tietää koska sinulla ei taida olla lasta?
        Omat lapseni ovat aina olleet edellä valtakunnallista tavoitetta ja heistä on kuoriutunutkin menestyviä kansalaisia. Miten sinun lapsista, kerro nyt kaikille miten kasvatukselliset asiat ovat omasta mielestä onnistuneet:)

Se ei ole aina hyvästä, että on "edellä tavoitteita". Siitä on voinut jäädä jokin oleellinen kehitysvaihe välistä.

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Se ei ole aina hyvästä, että on "edellä tavoitteita". Siitä on voinut jäädä jokin oleellinen kehitysvaihe välistä.

En koe sitä noin koska oma perheeni on hyvin poikkeuksellinen. Puhuuhan oma tyttäreni jo 3-vuotiaana 2 kieltä lähes täydellisesti jo elämän tuoman olemuksen myötä ja hän haluaa oppia kolmannen kielen jo 3-vuotiaana. Osaa värit ja numerot englanniksi vaikka en halua opettaa sitä, kun se on turha homma tässä vaiheessa. Luulen että jos lapset hyvin nuorena näkevät jo maapallon ja monta kielialuetta saaden ärsykkeitä niin ihmiset oikeasti voisivat hyödyntää sitä aivokapasiteettiaan enemmän mitä arvoitu 15-20 %. Luulen vahvasti tyttärestäni kuoriutuvat fiksumpi mitä isästään, ja hei, ei siihen paljon tarvita:)

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

En koe sitä noin koska oma perheeni on hyvin poikkeuksellinen. Puhuuhan oma tyttäreni jo 3-vuotiaana 2 kieltä lähes täydellisesti jo elämän tuoman olemuksen myötä ja hän haluaa oppia kolmannen kielen jo 3-vuotiaana. Osaa värit ja numerot englanniksi vaikka en halua opettaa sitä, kun se on turha homma tässä vaiheessa. Luulen että jos lapset hyvin nuorena näkevät jo maapallon ja monta kielialuetta saaden ärsykkeitä niin ihmiset oikeasti voisivat hyödyntää sitä aivokapasiteettiaan enemmän mitä arvoitu 15-20 %. Luulen vahvasti tyttärestäni kuoriutuvat fiksumpi mitä isästään, ja hei, ei siihen paljon tarvita:)

Joopa joo. Todellisuudessa sulla on teini-ikäinen kehityksestä jälkeen jäänyt poika.

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Joopa joo. Todellisuudessa sulla on teini-ikäinen kehityksestä jälkeen jäänyt poika.

Se om sinun näkemys minun elämästä ja sitä en ikävä kylä voi muuttaa.
        Itselleni riittää se kun on tyytyväinen siihen mitä itse on voinut olla osallisena omassa elämässään suorittaa. Ja nyt ole osittain onnellinen ja osittain väsynyt mutta kyllä, nuoriso on fiksumpi mitä vanhempansa vaikka asun eri osoitteessa. Lähellä mutta eri osoitteessa.
        Sinun mielipiteesi on minulle asteikolla 0-10 luvun 1 luokkaa. Miksi? Koska itse tiedän mikä on totta mutta sinä et ja asenteesi asettaa sinut hyvin negatiiviselle puolelle. Ei se haittaa, mitä nyt kirjoittelu voisi mitään haitata. Tärkeintä on että sinä itse uskot kaiken sen mitä kirjoitat ja se olisi sinun arkipäivää. Olen kiinni arkipäivässä, oletko sinä?

• AsianVierestä
        AsianVierestä kirjoitti:

Se om sinun näkemys minun elämästä ja sitä en ikävä kylä voi muuttaa.
        Itselleni riittää se kun on tyytyväinen siihen mitä itse on voinut olla osallisena omassa elämässään suorittaa. Ja nyt ole osittain onnellinen ja osittain väsynyt mutta kyllä, nuoriso on fiksumpi mitä vanhempansa vaikka asun eri osoitteessa. Lähellä mutta eri osoitteessa.
        Sinun mielipiteesi on minulle asteikolla 0-10 luvun 1 luokkaa. Miksi? Koska itse tiedän mikä on totta mutta sinä et ja asenteesi asettaa sinut hyvin negatiiviselle puolelle. Ei se haittaa, mitä nyt kirjoittelu voisi mitään haitata. Tärkeintä on että sinä itse uskot kaiken sen mitä kirjoitat ja se olisi sinun arkipäivää. Olen kiinni arkipäivässä, oletko sinä?

Ehkä olet ihminen joka ei ole tavannut 3-vuotiasta jotka puhuvat 2 kieltä ja asenteesi aiheeseen on nolla:)

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

Ehkä olet ihminen joka ei ole tavannut 3-vuotiasta jotka puhuvat 2 kieltä ja asenteesi aiheeseen on nolla:)

Mä mietin, minkälaisella ihmisellä on tarvetta päteä noin valtavasti, keskustelupalstalla.

Jos sulla olisi asiat kunnossa, ei sulla olisi tarvetta tuollaiselle. Siispä.. :)

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Mä mietin, minkälaisella ihmisellä on tarvetta päteä noin valtavasti, keskustelupalstalla.

Jos sulla olisi asiat kunnossa, ei sulla olisi tarvetta tuollaiselle. Siispä.. :)

Miten niin kunnossa?
        Mitä enemmän tiedän sitä enemmän on tuskaa?
        Miten sinä mietit maailmankaikkeuden:)

• wanhaämmä
        AsianVierestä kirjoitti:

Miten niin kunnossa?
        Mitä enemmän tiedän sitä enemmän on tuskaa?
        Miten sinä mietit maailmankaikkeuden:)

Narsistin lähellä sairastaa kaikki.

• AsianVierestä
        wanhaämmä kirjoitti:

Narsistin lähellä sairastaa kaikki.

En ymmärrä kommenttiasi mutta ehkä toit esille joitain itsestäsi?
        Mielestäni sinä et ymmärrä maailman muuttumista ja sitä miten sadat eri suomalaiset nykyisin kokevat elämässään ja se tekee kommenteistasi lähes hyväksymättömiä. Et koe että kirjoitukseni olisivat arkipäivää tai koet ettei se kuulu sinulle. Tuo on muuten tyhmän ihmiset merkki koska eihän toisen kirjoittama yleisesti kuulu muille:)
        On vain totuttu luomaan ne standardit joissa tulisi reagoida ja on monia niitä joita kukaan ei tunnista. Tämä lienee ongelmaa nopeasti muuttuvissa yhteiskunnissa.
        Mielestäni nyt se narsisti asuu osoitteessa jossa viestisi on lähtöisin, anteeksi arviosta!

• AsianVierestä
        AsianVierestä kirjoitti:

En ymmärrä kommenttiasi mutta ehkä toit esille joitain itsestäsi?
        Mielestäni sinä et ymmärrä maailman muuttumista ja sitä miten sadat eri suomalaiset nykyisin kokevat elämässään ja se tekee kommenteistasi lähes hyväksymättömiä. Et koe että kirjoitukseni olisivat arkipäivää tai koet ettei se kuulu sinulle. Tuo on muuten tyhmän ihmiset merkki koska eihän toisen kirjoittama yleisesti kuulu muille:)
        On vain totuttu luomaan ne standardit joissa tulisi reagoida ja on monia niitä joita kukaan ei tunnista. Tämä lienee ongelmaa nopeasti muuttuvissa yhteiskunnissa.
        Mielestäni nyt se narsisti asuu osoitteessa jossa viestisi on lähtöisin, anteeksi arviosta!

Mietin vain sitä mitä wanhaämmä haluaa tuoda esiin kommentoinneissaan. Olisiko hänen tapansa elää se oikea, olisiko jokin muu sitä oikea lähempänä oleva:)
        Jokaisella ihmisellä on oma polkunsa tässä pallolla ja jokainen niistä on ihan oikea ja joistain se väärä. Tämä meni nyt taas hieman "tappeluksi" koska ihmiset eivät yleisesti hyväksy erilaisuutta, tulisi olla samanlainen kun muut kommentoivat. Jopa monimerkkien kanssa...plääh...ei oikein edusta Suomea Suomalaisissa mielikuvissa. Jospa elämän suurin saavutus olisikin hyväksyä erilaisuutta:)

• AsianVierestä kirjoitti:

Nyt tämä keskustelu on ajautunut näemmä geenit vs kasvatus- kinasteluun.

Tottakai vanhemmilla on vastuunsa, en kiellä. Mutta jos käännetään kuvio toisinpäin; niin onko vanhempien vastuuttomuutta, jos lapsesta tuleekin rikollinen, alkoholisti jne..?
        Vaikka sitten toisesta lapsesta tulisi hyvinkin yhteiskuntakelpoinen kansalainen, josta vanhemmat saavat olla ylpeitä.

Ja se mikä lapsesta loppujen lopuksi tulee, ei välttämättä vastaa sitä mitä vanhemmat odottivat, vaikka tämä lapsi kokisi olevansa hyvinkin onnellinen. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka homoseksuaalisuus, tai vaikka luostarielämä.

Oikeastaan voisi tiivistää, että ihmisen paras saavutus on se, että hän voi kokea onnellisuutta olosuhteista huolimatta. Siihenhän kaikki loppujen lopuksi tähtäävät, eri keinoin ja uskomuksin.

• AsianVierestä
        Wwuwuw kirjoitti:

Nyt tämä keskustelu on ajautunut näemmä geenit vs kasvatus- kinasteluun.

Tottakai vanhemmilla on vastuunsa, en kiellä. Mutta jos käännetään kuvio toisinpäin; niin onko vanhempien vastuuttomuutta, jos lapsesta tuleekin rikollinen, alkoholisti jne..?
        Vaikka sitten toisesta lapsesta tulisi hyvinkin yhteiskuntakelpoinen kansalainen, josta vanhemmat saavat olla ylpeitä.

Ja se mikä lapsesta loppujen lopuksi tulee, ei välttämättä vastaa sitä mitä vanhemmat odottivat, vaikka tämä lapsi kokisi olevansa hyvinkin onnellinen. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka homoseksuaalisuus, tai vaikka luostarielämä.

Oikeastaan voisi tiivistää, että ihmisen paras saavutus on se, että hän voi kokea onnellisuutta olosuhteista huolimatta. Siihenhän kaikki loppujen lopuksi tähtäävät, eri keinoin ja uskomuksin.

Kyllä, mutta kuinka moni lapsi olisi rikollisella tiellä jos saisi varhaisnuoruudessaan tukevan ja lämpimän kasvatuksen ilman vanhempia jotka taistelevat keskenään siitä omasta ilmatilastaan?
        Mielestäni jokainen lapsi on johdateltavissa ihan mihin tahansa, kaikki riippuu vain vanhempien osaamisesta.

Mietin vain sitä mitä wanhaämmä haluaa tuoda esiin kommentoinneissaan. Olisiko hänen tapansa elää se oikea, olisiko jokin muu sitä oikea lähempänä oleva:)
        Jokaisella ihmisellä on oma polkunsa tässä pallolla ja jokainen niistä on ihan oikea ja joistain se väärä. Tämä meni nyt taas hieman "tappeluksi" koska ihmiset eivät yleisesti hyväksy erilaisuutta, tulisi olla samanlainen kun muut kommentoivat. Jopa monimerkkien kanssa...plääh...ei oikein edusta Suomea Suomalaisissa mielikuvissa. Jospa elämän suurin saavutus olisikin hyväksyä erilaisuutta:)

Etkös muuten se ollut sinä, jonka mielestä raiskattujen tyttöjen ja poikien kuvat pitäisi julkaista?

Kyllä, mutta kuinka moni lapsi olisi rikollisella tiellä jos saisi varhaisnuoruudessaan tukevan ja lämpimän kasvatuksen ilman vanhempia jotka taistelevat keskenään siitä omasta ilmatilastaan?
        Mielestäni jokainen lapsi on johdateltavissa ihan mihin tahansa, kaikki riippuu vain vanhempien osaamisesta.

Kyllä asiaan vaikuttaa myös ympäristö ja lapsen omat taipumukset. Eihän me mitään muovailivahaa sentäs olla.

• AsianVierestä
        Wwuwuw kirjoitti:

Etkös muuten se ollut sinä, jonka mielestä raiskattujen tyttöjen ja poikien kuvat pitäisi julkaista?

Niin, toin asian esille vastuun kautta. Tiedän itse isänä missä jälkikasvu menee. Tiedätkö sinä ja jos et voisitko analysoida meille miksi et tiedä:)

• AsianVierestä
        Wwuwuw kirjoitti:

Kyllä asiaan vaikuttaa myös ympäristö ja lapsen omat taipumukset. Eihän me mitään muovailivahaa sentäs olla.

Kyllä me olemme jos vain on asiaan perehtyneet ohjaajat vanhempina. Tätä ei tietenkään voi kaikilta vaatia koska se elämän osaaminen ei ole samalla tasolla edes aikuisiässä.

Kyllä me olemme jos vain on asiaan perehtyneet ohjaajat vanhempina. Tätä ei tietenkään voi kaikilta vaatia koska se elämän osaaminen ei ole samalla tasolla edes aikuisiässä.

Aivojen plastisuudesta..
        https://frankmartela.fi/2009/04/17/post-126/

Aiemmin tosiaan ajateltiin että esim aivosolujen määrä on vakio, ja se mitä ihminen on aikuisena ja mitä osaa ja mitä ei, on ikäänkuin kiveen hakattu.

Koetko sä itse, että se mitä sä nyt olet, teet ja ajattelet on sun vanhempiesi saavutusta?

• AsianVierestä
        Wwuwuw kirjoitti:

Aivojen plastisuudesta..
        https://frankmartela.fi/2009/04/17/post-126/

Aiemmin tosiaan ajateltiin että esim aivosolujen määrä on vakio, ja se mitä ihminen on aikuisena ja mitä osaa ja mitä ei, on ikäänkuin kiveen hakattu.

Koetko sä itse, että se mitä sä nyt olet, teet ja ajattelet on sun vanhempiesi saavutusta?

Kyllä, ajattelen aina noin. He antoivat sen perimän ja näön millaisena tulin kohdusta.
        He omilla teoillaan antoivat impulsseja siihen miten ajattelen, mitä pidän tärkeänä.
        Tuo johdatti minut oman ajattelumaailman pariin jota he tukivat tai olivat tukematta. Minusta tuli minä jo 5-vuotiaana mutta jalostin sitä varhaisaikuisuudessa. Loppu on kaiken tuon loppuhuipennusta oppimisineen ja virheineen, myös onnistumisineen!

Laitan painoarvoa siihen mitä me olemme vanhempina, oikeasti. Olen osittain ylpeä siitä mitä minun pieni tyttö nyt on oppinut, ei se oppi ihan itsestään ole tullut vaan se on vaatinut "johdatuksen":)

Kyllä, ajattelen aina noin. He antoivat sen perimän ja näön millaisena tulin kohdusta.
        He omilla teoillaan antoivat impulsseja siihen miten ajattelen, mitä pidän tärkeänä.
        Tuo johdatti minut oman ajattelumaailman pariin jota he tukivat tai olivat tukematta. Minusta tuli minä jo 5-vuotiaana mutta jalostin sitä varhaisaikuisuudessa. Loppu on kaiken tuon loppuhuipennusta oppimisineen ja virheineen, myös onnistumisineen!

Laitan painoarvoa siihen mitä me olemme vanhempina, oikeasti. Olen osittain ylpeä siitä mitä minun pieni tyttö nyt on oppinut, ei se oppi ihan itsestään ole tullut vaan se on vaatinut "johdatuksen":)

Ok.

Psykologia on muuten aikas riitainen tieteenala.

Mä taas katson kasvaneeni pois omien vanhempieni hyvinkin materiaalisista arvoista.

Ja pidän sitäkin ihan mun omana saavutuksena. 🤗

No, tietysti väitelläänhän sitä myös oman tahdon olemassaolosta, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen..

• AsianVierestä
        Wwuwuw kirjoitti:

Ok.

Psykologia on muuten aikas riitainen tieteenala.

Mä taas katson kasvaneeni pois omien vanhempieni hyvinkin materiaalisista arvoista.

Ja pidän sitäkin ihan mun omana saavutuksena. 🤗

No, tietysti väitelläänhän sitä myös oman tahdon olemassaolosta, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen..

Tuo mielestäni osoittaa sen miten kasvatus on hyvin monimutkaista. Pienen ihmisen mieli on suurilta osin johdateltavissa, Kasvaahan pienistä ihmisenaluista ylpeitä Pohjois-Korealaisia ja yhdysvaltain muurinrakentajia:)
        Miten pienet ihmiset voivatkin ajatella noin eri tavoin:)

Mielestäni hyvin johdetulla koulutuksella jo 6-vuotias hakkaa tiedoillaan keskimääräisen suomalaisen ihmisen tietomäärän. Nyt tuota ei kovin monta kyseenalaista mutta tiedän että tulevaisuudessa mennään kouluun jo 5-vuotiaaana.

Tuo mielestäni osoittaa sen miten kasvatus on hyvin monimutkaista. Pienen ihmisen mieli on suurilta osin johdateltavissa, Kasvaahan pienistä ihmisenaluista ylpeitä Pohjois-Korealaisia ja yhdysvaltain muurinrakentajia:)
        Miten pienet ihmiset voivatkin ajatella noin eri tavoin:)

Mielestäni hyvin johdetulla koulutuksella jo 6-vuotias hakkaa tiedoillaan keskimääräisen suomalaisen ihmisen tietomäärän. Nyt tuota ei kovin monta kyseenalaista mutta tiedän että tulevaisuudessa mennään kouluun jo 5-vuotiaaana.

Jos jatketaan tuota sun ajatusketjua, niin sun vanhempien saavutus on heidän isovanhempien saavutusta ja heidän taas omien vanhempiensa jne.. kunnes ollaan jossain kivikaudella. Joten kukaan ei oikeastaan ole saavuttanut mitään.. Vaan kummasti silti on maailma ja ihmisten ajatukset muuttuneet.

• Hyvinhän tuo minua on kohdellut; ei voi valittaa. Nuorena vähän enemmän ylä- ja alamäkiä mutta ikääntyessä on viiva mennyt tasaisemmaksi matkien kohti suoraa viivaa lähenevää sydänkäyrää.

Kiitollinen kyllä olen monesta asiasta. Lapsista, terveydestä, vanhemmista, kavereista, työstä yms. Pitäisi vaan vielä enemmän arvostaa, nämä kaikki ei ole kaikille mitään itsestäänselvyyksiä.

Mitä saavutukseen tulee niin todennäköisesti en tiedä tulenko sen saavuttamaan. Minun harras toiveeni on se että kun aikanaan olen matkalla kompostiin niin jossakin saattaa syödä porukka lohikeittoa ja kermakakkua minua muistellen. Jos siellä kerrotaan miten M184 nosti niin ja niin paljon penkistä tai oppi myöhemmällä iällä hiihtotekniikan tms henkilökohtaisia saavutuksia esim työelämässä niin toiveeni ei ole toteutunut.
      Jos taas iloisen puheensorinan joukosta välittyy tarinoita siitä että olen ollut reilu, tasa-puolinen, auttavainen, sydämmellinen yms adjektiiveja jotka vieläkin saavat ihmiset positiiviselle ajatusten kiertoradalle niin silloin se saavutus on täytetty.

• Yökyöbeli

Kauniisti ajateltu.

• TyötönM1es

Minulla kävi hyvin kun äiti otti minut luokseen asumaan, ei maksa mitään.
      Töitä en saa ja naiset ei minusta välitä. Pääasia ettei tarvi töitä tehä.

• Tavismies--

Olen saanut pillua, se on paras saavutus

• xxxxxxx

Korkeakoulututkinto on saavutus, varsinkin kun olen köyhästä perheestä eikä suvussakaan ollut aiemmin yhtään tutkinnon suorittanutta. Siinä se, enkä enempää edes "saavutuksia" kaipaakaan.

"Miten elämä on kohdellut sinua ja sinä elämää?"

Aivan huikean hienosti, siis niin, että kun kohtelee elämää taidolla ja hyvin, se tulee ihmeellisesti takaisin. Se on suurin viisauteni.

Toki moni kanssakulkija on yrittänyt kampittaa matkalla, mutta olen onnistunut irtautumaan heistä.

Nykyisin keskityn elämään nyhetkessä ja saan innostusta siitä, että innostun uusista asioista. Sellainen hyvän fiiliksen kierre. Olen vain oppinut sen jotenkin; en oikein osaa selittää miten.

• AsianVierestä

Se itsenäisyys, sen tuoma tyyneys kokonaisuuteen on aivan mahtava asia mutta sen voi myös menettää todella nopeasti. Heikkoja olemme me, ihmiset:(

• xxxxxxx
        AsianVierestä kirjoitti:

Se itsenäisyys, sen tuoma tyyneys kokonaisuuteen on aivan mahtava asia mutta sen voi myös menettää todella nopeasti. Heikkoja olemme me, ihmiset:(

Olet asian ytimessä. Mielen tyyneys on aina lopulta kuin keikkuvalla aisalla. Milloinkaan ei voi tietää, miten tulevaisuuden iskut tuovat siihen kolhuja. Mutta ehkä siinä on sen hienous, että on osattava elää "varpaisillaan", nykyhetkessä eikä kuvitella turhia.

Kiitos AsianVierestä. Tässähän on hyvä lähestymiskulma tuohon. Se jopa selittää jotenkin, mikä kannattelee perimältään arkisia tuntemuksiani.

• vigilante

Kun tulin tänne lukemaan anonyymien lässytyksiä. Tajusin että oma elämä on noususuhdanteessa kaikilla tavoilla.

• vahvakomeamies1488

Komeana, tatuoituna ja lihakksikkaana miehenä mikään ei voita sitä tunnetta kun näkee sen kilttipoika-ätmin ilmeen kun kävelee häntä vastaan käsikädesssä sen ujon nörttitytön kanssa johon nyhverö oli pahasti rakastunut. Kaiken kruunasi vielä se kun kysyin tytöiltä että näkikö se sitä jätkää.. ei ollut huomannut edes sitä mitenkään.

Naisvalloituksia on sittemmin ollut useampia, mutta nuo olivat hyviä aikoja.

• vigilante

No onpa kaverilla rima alhaalla. Vittuako välität mikä ilme kenenkin naamalla on? Yleensä se on jotain ylimielisyyden ja kärsimyksen väliltä.

• Mietin.vaan
        vigilante kirjoitti:

No onpa kaverilla rima alhaalla. Vittuako välität mikä ilme kenenkin naamalla on? Yleensä se on jotain ylimielisyyden ja kärsimyksen väliltä.

Tuollaiselle tyypille tärkeintä on se että saa tuntea olevansa toista miestä kovempi äijä. Jos suotuisaa vertailukohdetta pitää hakea kilttipoika-ätmistä, ei mies ole kovin korkealla miesten yleisessä arvoasteikossa.

• bv54bv

Yllättävää. Sun näköisillä miehillä on yleensä hottis salikissa. En ole koskaan nähnyt ujoa nörttityttöä kaltaisesi miehen seurassa.

• parassaavutis

Kaikki on nähty. Nähty palmupuut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1950
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe