Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3977
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eihän+aloittaja+nyt+ihan+väärässä+ollut+kun+viittasi+metoo-kamppanjaan.+Kyllähän+tämä+kamppanja+oli+lähtölaukaus+tälle+onnettomalle+tapahtumalle.+Ensinhän+tuli+metoo+ja+seksuaalinen+häirintä+ja+kuten+yleensä+nämä+vähän+rönsyilevät+ja+siihen+sekaan+sitten+uitettiin+epäasialliset+johtamistavat+ja+epäasiallinen+käytös.+Itse+rinnastaisin+tämän+aika+tavalla+Aku+Louhimiehen+tapaukseen.+Tietysti+pitää+muistaa+että+yksikään+kamppanja+ei+riistä+henkeä+vaan+se+on+sitten+henkilön+omakohtainen+päätös.
Jos+nyt+halutaan+suoraan+joku+uhri+nostaa+niin+tuorein+taitaa+olla+Ed+Westwick.+Jätettiin+tuomitsematta+ja+vapautettiin+syytteistä.+Kaverilta+meni+rooli+Agatha+Cristie+draamassa+sekä+hyllytettiin+sarjasta.+Epäilyksen+varjo+on+nyt+kuitenkin+langetettu+ja+saa+nähdä+miten+vaikuttaa+näyttelijän+uraan.
29.07.2018 13:36
Eihän+tuo+tietysti+halpaa+lystiä+ole+kun+paperit+liikkuu+byrokratiassa+pöydältä+toiselle+ja+edestakaisin.+Lisäksi+juristitkin+ottavat+oman+siivunsa+todennäköisesti+valtion+kassasta.+Mutta+näin+se+meneen+ja+siksi+veroja+maksetaan+että+ihmiset+ovat+syyttömiä+kunnes+toisin+todistettaan+ja+kaikilla+on+mahdollisuus+saada+tasapuolinen+kohtelu+oikeusistuimissa.+Näin+se+minun+mielestä+pitää+ollakin+eikä+sitä+nyt+näin+sivusta++voi+muuta+tehdä+kuin+pystyä+luottamaan+maahanmuuttoviraston+ja+oikeusistuimien+henkilöstön+ammattitaitoon.
Itse+pidän+kyllä+noissa+ongelmallisena+sen+että+oleskelulupa+lähtee+vaikka+valitus+on+vireillä.+Ilman+sitä+et+voi+opiskella+tai+tehdä+työtä+etkä+saa+tukia.+Siinä+annetaan+vähän+painetta+siihen+suuntaan+että+parempi+olisi+lähteä.+Tuntuu+vähän+kohtuuttomalta+naisia+kohtaan+että+valtio+edellyttää+naisen+elättävän+pari+vuotta+miestä+kotisohvalla.+Entä+jos+sattuukin+olemaan+ei+korkeakoulutettu+pienituloinen+eikä+rahat+oikein+riitä.+Lähinnä+kannustaa+miehiä+rikosten+poluille+joka+lievimmilläänkin+on+tekemistä+töitä+ilman+verokorttia.+
Nuo+lapsiperhe+asiat+ovat+sitten+ihan+oma+juttunsa.+Jos+kokenut+asianajaja+pitää+käsittämättömänä+että+Suomalaisen+lapsen+edun+mukaista+on+että+isä+lähtee+pois+niin+en+sitten+tiedä+onko+ennen+käsitellyt+verolakeja+tai+merioikeutta+mutta+ei+pitäisi+olla+yllätys+että+naisella+vaan+on+oikeus+lapseen+eikä+mies+ole+arvostettu+vanhempi+kuin+juhlapuheissa.
Tuohon+väitteeseen+että+haluaako+virasto+suojella+naisia+ulkomaalaisilta+huijareilta+en+osaa+kyllä+sanoa+mitään,+siihen+varmaan+naiset+osaavat+kommentoida+paremmin,+mutta+ei+kai+se+nyt+huono+lähtökohta+ole+että+valtio+pitää+kansalaisistaan+huolta.
28.07.2018 14:19
Kiitokset.+Ei+tullut+karhu+vastaan+vaikka+karhunkierros+tehtiin.+Piti+lähteä+ihan+suurpetokeskukseen+niitä+katselemaan.+Jos+muuten+karhu+tulee+vastaan+niin+siinä+kannattaa+lähteä+kulkemaan+takaperin++ja+jutella+samalla+rauhallisesti+ja+katsella+sivuille+jotta+karhulle+ei+jäisi+kuvaa+että+alat+sitä+uhkaamaan.
Ihan+otsikkoon+viitaten+niin+siellä+oli+yksi+jo+iäkkäämpi+pariskunta+joka+harrasti+vaeltamista.+Olivat+paljon+kierrelleet+kotimaassa+ja+ulkomailla+ja+tämä+oli+heidän+viimeinen+monipäiväinen+vaelluksensa.+Nainen+kertoi+että+tämä+karhunkierros+oli+hänen+lapsuusajan+unelma+jonka+hän+nyt+pääsi+toteuttamaan.+Sen+jälkeinen+hetki+varmaan+säilyy+verkkokalvoilla+ikuisesti.+Mies+katsoi+trangialla+ruokaa+tekevää+naista+ja+toteaa+että+miehen+tehtävä+on+viedä+nainen+vaeltamaan.+Sen+jälkeen+nainen+katsoi+miestä+tavalla+joka+ei+jättänyt+mitään+sijaa+selittelyille+etteikö+heidän+välillä+ollut+syvää+rakkautta.
Kyllä+te+tiedätte+että+tämä+toimii+molempiin+suuntiin+muta+koska+otsikko+oli+noin+niin+naisen+tulee+kertoa+miehelle+toiveistaan+ja+haaveistaan+jotta+niitä+voidaan+yhdessä+toteuttaa.
28.07.2018 11:02
Kyllä+tuo+katkeruus+on+minusta+liuennut+munuaisten+kautta+kaaressa+mäjelle.
Myönnän+toki+että+olen+romanttinen,+naivi+ja+hyvinkin+vanhanaikainen+kun+haluan+perustaa+parisuhteen+rakkauden+kivijalalle.+Vaikka+meitä+miehiä+usein+syytetään+kohtuuttomista+vaatimuksista,+eikä+aina+ihan+aiheetta,+niin+kyllä+minä+edelleen+pidän+kiinni+näistä+kahdesta+vaatimuksesta+naiselle.+Haluaa+rakastaa+minua+ja+haluaa+ottaa+minulta+vastarakkautta.
Mutta+nyt+katoan+täältä+hetkeksi;+en+siksi+että+parisuhdestatukseni+olisi+muuttunut+vaan+lähden+vajaan+viikon+vaellukselle.
Nauttikaa+toisistanne+ja+myös+itsestänne.
23.07.2018 11:07
Tulisi+rakastaa+ja+tulisi+ottaa+vastaan+miehen+osoittama+rakkaus.
Tässä+vastavuoroisuudessa+on+kahdelle+ihmiselle+sen+verran+opeteltavaa+että+muut+asiat+kulkee+siellä+laatikossa+ynnä+muut.+Ei+siinä+kenenkään+tarvi+pomppia+paitsi+jos+itse+haluaa.
22.07.2018 13:43
Arjen+pyörittämistä,+sitä+kun+riittää+vuodenajasta+riippumatta.+Nyt+kesällä+lisäksi+tehnyt+taloremppaa,+vaeltanut,+pelanut+jalkapalloa;+nurmella+ja+rantahiekalla+sekä+pelaillut+pesäpalloa.+Salitreenit+jätin+nyt+kesäksi+pois.+
Iltaisin+myös+opiskellut+mutta+se+on+ollut+enemmän+vanhojen+asioiden+kertausta+kuin+uuden+oppimista.
22.07.2018 11:02
Aloittaja+puhui+omasta+kokemuksesta+ja+minä+omasta+elämästäni+ja+valinnoista.+Käsitin+että+meillä+molemmilla+on+ollut+valinnan+mahdollisuus.+
Toki+totta+että+kaikilla+ei+ole+näin+hyvä+tilanne.
22.07.2018 01:30
Ei+muiden+matkustelu+ärsytä,+ihan+mukava+katsella+ihmisten+matkakuvia.+Osa+käynyt+nyt+futiskisoissa+ja+yhdeltä+pariskunnalta+tuli+niin+paljon+ruokakuvia+reissultaan+että+piti+heidät+tavatessa+sanoa+että+kuviin+nähden+yllättävän+hoikkina+palasitte.
Se+mikä+välillä+ärsyttää+on+matkailun+käyttäminen+Troijan+hevosena+ilmoituksissa.+Ilmoituksessa+saattaa+olla+että+miehen+tulotasolla+ei+ole+väliä+kunhan+tulet+omillaan+toimeen.+Parin+kappaleen+päässä+kerrotaan+miten+keväällä+laskettelee,+kesällä+ollaan+Afrikassa+safarilla+ja+syksyllä+muuten+vaan+kierretään+lähi-itää.+Nämä+matkat+tulevat+olemaan+tuplasti+ihanampia+kun+on+oma+kulta.+Nainen+sitten+kehuu+miten+miehen+tulotasolla+ei+ole+väliä+samalla+kun+miehet+calculoivat+excelissä+että+80t+euron+vuosiansiot+jo+riittävät.
Toinen+ryhmä+on+sitten+naiset+jotka+syksyllä+kävivät+Kapkaupungissa,+keväällä+käydään+Washingtonissa+ja+syksyllä+on+edessä+matka+Australiaan.+Seuraavassa+kappaleessa+kerrotaan+että+lapsia+en+halua+koska+ilmastonmuutos+on+uhka.+Voi+sitten+miettiä+mikä+on+matkustelun+statusarvo+henkilölle.
Myönnän+että+otanta+on+aika+pieni+mutta+esimerkiksi+jos+kertoisin+naiselle+että+tänään+vaelluksella+kohtasin+kyyn+polulla.+Sillä+oli+ilmeisesti+ateriointi+päättynyt+juuri+äsken+sillä+se+oli+keskeltä+aika+paksu+eikä+halunnut+väistyä.+Itsekkään+en+halunnut+kiertää+joten+jäin+siihen+parin+metrin+päähän+hörppimään+kahvit+ennenkuin+tikulla+varovasti+siirsin+sen+sivuun+ettei+kukaan+astu+päälle.+Jos+matkustelevalle+naiselle+olisin+tämän+kertonut+niin+kyy-sanan+kohdalla+olisi+alkanut+tulla+tarinaa+miten+näki+Amsterdamin+eläintarhassa+isoja+kuristajakäärmeitä+ja+erittäin+vaarallisia+myrkkykäärmeitä.+Eli+tavallaan+jo+minun+kokemuksia+vähätellään+kun+en+ole+ulkomailla+matkustellut.
Se+kyllä+joskus+pistää+harmittamaan;+ihan+jo+Suomalaisen+matkailun+puolesta.
Suurin+syy+miksi+matkustavat+naiset+varmaan+minua+karsastaisivat+on+jo+lähtökohta+miten+matkusteluun+suhtautuu.+Heille+on+tärkeää+saada+kokemuksia+ja+näkökulmia+elämäänsä+vertailemalla+miten+muualla.+Eikä+siinä+mitään+varmasti+arvostus+kotimaata+kohtaan+kasvaa.+Olen+kovasti+miettinyt+että+onhan+se+tietysti+avartavaa+saada+jossakin+safarilla+tieto+että+tämä+heimo+ei+pyyhi+vaan+käyttää+sen+sijaan+okapensaan+oksia.+Jos+vaikka+heimon+jäsen+tulee+joskus+kylään+ei+moukkana+tarjoa+paperia+vaan+on+Prismasta+käynyt+ostamassa+pari+sylillistä+okapensaan+oksia+että+tulee+kotoisampi+olo.
Oma+matkailun+arvostus+ja+voimavara+tulee+sisältäpäin+eikä+se+tarvi+mitään+ulkoa+tulevaa+markkinointia.+Minulle+riittää+vaellus,+pyöräily+tai+melonta+kotimaassa.+Sitä+kun+pääsee+siihen+hyvään+rytmiin+vaikka+vaelluksessa+niin+se+matka+vain+kenkien+alla+vaihtuu+samalla+kun+ihailee+ympäröivää+luontoa+samalla+miettien+itseään+ihmisenä,+isänä,+miehenä,+työkaverina+yms.+Siinä+vielä+jos+on+nainen+mukana+niin+illalla+joen+rannalla+voi+sitten+keittää+nuotiokahvit+ja+samalla+ottaa+kädestä+kiinni+ja+sanoa+"rakastan+sinua".+Siinä+kun+kävellessä+tuli+mieleen+että+liian+harvoin+noita+sanoja+on+toistellut.
Eli+tavallaan+mitä+onnistuneempi+matka+niiin+toivoakseni+sen+parempana+ihmisenä+näkyisin+lähimmäisilleni.
22.07.2018 01:24
Mitä+tilastoja+katselee+niin+odottele+muutama+vuosi+niin+olet+ehkä+jo+enemmistöä.+Siihen+suuntaan+taidetaan+olla+menossa.+Kuva+vaan+vähän+mediassa+vääristyy+kun+paine+syntyvyyden+laskusta+sysätään+naisille.+Nykypäivänä+tuntuu+että+on+asia+mikä+tahansa+niin+miesten+mielipiteillä+ei+ole+väliä.+Paitsi+taas+keväällä+kun+on+vaalit.
Mitä+itsekkyyteen+tulee+niin+sanoisin+että+olet+itsekäs+ihminen.+Sinä+olet+aivan+yhtä+itsekäs+ihminen+kuin+minä+joka+halusin+vaimon,+lapsia+ja+omakotitalon.+En+minäkään+niistä+haaveillut+koska+yhteiskunta+odotti+vaan+siksi+että+minä+halusin.+Niin+ja+myöhemmin+koiran.+Koira+on+nyt+kuollut,+vaimo+lähti+mutta+muu+on+tallella.
Vaikka+olen+kulkenut+erilaista+polkua+niin+hyvin+paljon+voisin+lainata+sinun+tekstiäsi.+Monet+asiat+ovat+yhteisiä+vaikka+tulokulma+saattaa+olla+eri.+Esimerkiksi+itseni+kehittämisestä+en+ole+koskaan+luopunut+mutta+toki+eri+elämänvaiheissa+painopisteet+vähän+vaihtuvat.+Lasten+ollessa+pieniä+yritin+kehittyä+mahdollisimman+hyväksi+isäksi+ja+nyt+kun+lapset+ovat+isompia+on+taas+itsensä+kehittämisen+painopiste+mennyt+uuden+ammatin+opiskelussa.+Samoin+kokemisen+ja+tuntemisen+tunnistamisessa+olen+ihan+eri+tasolla+kuin+ennen.+Esimerkiksi+vauvan+napanuoran+leikkaaminen+oli+niin+vahva+tuntemus+että+en+edes+uskonut+sen+olevan+mahdollista.+
Itse+taas+olen+oppinut+kompromissien+jalon+taidon+ja+täytyy+sanoa+että+siitä+olen+jopa+hieman+ylpeä.+On+hieno+tunne+kun+päästään+tilanteeseen+jossa+molemmat+kokevat+jotakin+saaneensa+eikä+toista+ole+poljettu+mihinkään+suonsilmäkkeeseen.
En+myöskään+ole+kokenut+lapsia+mitenkään+vapautta+rajoittavana+vaikka+toki+tilanne+on+se+että+asioita+on+jäänyt+tekemättä+koska+lapset+nyt+vaativat+rahaa+ja+huolenpitoa.+Se+hinta+toki+oli+tiedossa+kun+tälle+"uralle"+halusi.+Kohtahan+nuo+tuosta+lähtevät+jo+pesästä+ja+varmaan+joitakin+sinkkuvuosien+suunnitelmia+menee+toteutukseen.+Huolihan+ei+lapsista+lähde+vaikka+vastuu+katoaisi.
Tämä+ei+siis+missään+nimessä+ollut+puolustuspuheenvuoro+lapsiperheen+puolesta+vaan+toin+esille+että+samat+asiat+tulevat+esille+molemmissa+tavoissa+elää.
Mitä+velalliseen+omakotitaloon+tulee+niin+katselin+tuossa+vähän+hintoja+kun+naapurilla+on+talo+myynnissä+niin+tällä+omakotitalon+hinnalla+ei+kovin+isoa+siivouskomeroa+saisi+pääkaupunkiseudulta.+Kyseessä+kuitenkin+90-luvulla+rakennettu+hyväkuntoinen+talo.
21.07.2018 22:57
Kyllähän+tekstistäsi+kopin+saa+ja+helposti.+
Voi+kun+saisikin+olla+pelkästään+tylsä+mutta+minun+ikäluokan+miesruotu+on+lisäksi+niin+ahdas+ettei+siellä+oikein+ole+tilaa+edes+olla+monella+tavalla+tylsä.
21.07.2018 21:40
Olipa+kaunista+tekstiä,+kiitos+siitä.+Olet+kyllä+onnellisessa+asemassa+jos+sinulla+on+tuollainen+verkosto+ympärillä.+Se+ei+myöskään+itsestään+synny+joten+voit+halata+ja+taputtaa+itseäsi+olalle+sillä+olet+tehnyt+oikeita+asioita+ja+valintoja.
Koska+itse+kuulun+siihen+miesryhmään+joka+hiukan+epäluuloisesti+suhtautuu+naisiin+niin+paria+kohtaa+kommentoisin.
3.+Tämä+ehkä+on+se+mikä+näytetään+sinulle+ja+muille+läsnäolijoille.+Meillä+on+ollut+kulttuuri+joka+edellyttää+että+mies+kestää+eikä+kyynel+valu+silmästä.+Se+ei+tarkoita+etteivätkö+sanat+tai+teot+satuttaisi+miestä+mutta+tämä+piilotetaan+asiaa+vähättelemällä+tai+karskilla+huumorilla+vaikka+kuinka+sieluun+sattuu.+Mieskin+sietää+tietyn+määrän+pahaa+oloa+mutta+joskus+se+sitten+purkaantuu.+Onneksi+nykyään+monelle+liikunta+on+stressinpoistoa+ja+ainakin+uudempi+sukupolvi+on+onneksi+löytänyt+terapiat+ja+mielenterveystoimistot.+Ne+ovat+hyviä+vaihtoehtoja+haulikon+liipaisimelle.
6.+Tätä+en+yhtään+epäile+etteikö+tämä+näyttäisi+naisten+silmissä+ihanalta.+Töissä+käväisin+osastolla+jossa+oli+naisia+töissä+ja+heti+kun+sinne+saavuin+niin+tuli+ilmoitus+"M184,+naisten+vessasta+on+lamppu+palanut."+Eihän+sen+vaihto+minulle+kuulunut+joten+jäin+sitten+katsomaan+jalkoihini+ja+miettimään+että+minkähän+miinan+päälle+tässä+astuisi.+Yksi+olisi+todeta+naisille+että+teitä+on+täällä+puoli+tusinaa+itsenäisiä,+vahvoja,+omillaan+toimeen+tulevia+naisia+jotka+eivät+tarvi+miestä++joten+mihin+te+minua+tarvitsette.+Siinä+olisi+sovinistimiina+räjähtänyt.
Toinen+vaihtoehto+olisi+ollut+ilmoittaa+että+soitan+huoltoyhtiölle+joka+tulee+parin+päivän+päästä.+Miina+luokassa+henkilökohtainen+arvostelu+vahvistettuna+sanoilla+joiden+jälkeen+pestään+lasten+suu+saippualla.
Itse+valitsin+sen+kolmannen+vaihtoehdon,+se+on+miina+joka+ei+räjähdä+vaan+levittää+niitä+pikkumiinoja+ympäriinsä.+Kävin+vaihtamassa+lampun+ja+voit+varmaan+arvata+ketä+aina+jatkossa+soitetaan+kun+lamppu+menee+rikki,+tai+pöytää+pitää+säätää,+nosto-ovi+on+jumissa+yms.+En+minä+sitä+kiistä+etteikö+tuo+auttaminen+hivele+myös+miehistä+itsetuntoa+ja+tuo+mukavaa+vaihtelua+työn+rutiineihin.+
Se+mikä+aiheuttaa+epäluulon+naisia+kohtaan+on+se+että+perinteinen+rooliajattelu+toimii+vain+siihen+suuntaan+kun+naiset+haluaa.+Jos+meillä+olisi+palaveri+jossa+naisen+astuessa+sinne+miehissä+todettaisiin+ettei+täällä+ole+kahvia.+Kyllähän+nainen+lähtisi+kohti+keittötä+mutta+menisi+sen+ohi+käytävää+pitkin+johtajan+huoneeseen.+Koskaan+en+saisi+tietää+tuliko+palaveriin+kahvia+sillä+minä+ja+muut+palaverissa+olijat+oltaisiin+jo+luovutettu+kulkuluvat+ja+oltaisiin+matkalla+kohti+työkkäriä.
21.07.2018 01:04
No+jos+lähdetään+tuosta+kiihottumisen+näkökulmasta+perse+vastaan+luonne+niin+ehdottomasti+luonne.
Kyllä+ainakin+itseäni+kuumottaa+ajatus+että+taaskaan+ei+ole+illalla+takaita+mistä+suunnasta+ne+pakarat+eteen+pyörähtää+ja+minkälaisissa+asennoissa+ne+viihtyy+ja+minkälaisiin+asentoihin+itse+saa+vääntäytyä+että+pakarat+olisivat+onnelliset.+Siinä+luonteen+pyörittäessä+pakaroita+niin+asteikkohan+voi+vaihdella+hurjastikin.
Vaikka+olisi+kympin+pakarat+mutta+jos+ne+nyt+sitkeästi+vain+makaa+sitä+sijauspatjaa+vasten+niin+kyllä+siinä+tunnelma+laskee+ja+miettii+että+mitäköhän+huomenna+politiikkaradiossa+on+aiheena.
20.07.2018 15:30
Ihan+sellaisena+konkreettisena+ajatuksena+heitän+ilmoille+sanan+vaellus.
Sinkkuudesta+pääsemisestä+ei+ole+takeita+mutta+jos+alat+miettiä+itsetunnon+rakentamista+ihan+juttelusta+niin+vaellus+on+harkinnan+arvoinen+jos+sinulla+on+kiinnostusta.+Enkä+nyt+tarkoita+heti+mitään+viikkojen+Nepalin+kierrosta+tai+puoli+vuotta+Lapin+tuntureilla+vaan+ihan+lyhyitä+lenkkejä+luontopoluilla.++Eväät+rinkkaan+ja+matkaan.+
Olemme+lähdössä+syksymmällä+noin+viikon+vaellukselle+ja+nyt+ollaan+treenailtu+tuommoisia+päivätaipaleita+täydessä+varustuksessa+ja+täytyy+sanoa+että+paljon+on+naisia+ollut+rinkat+selässä.+Siellä+saa+myös+helposti+tehtyä+tikusta+asiaa+kuten+kysymällä+treenaatteko+pidemmälle+vaellukselle,+varusteista,+mitä+vaelluskohteita+suosittaa+jne.+
Vaikka+juttuseuraa+ei+heti+löydä+niin+kunto+kasvaa,+saa+vaihtelua+rutiineihin+ja+ehkä+tärkein+on+se+että+vaikka+edelleen+on+vähän+ulkopuolinen+olo+niin+varsinkin+kunnon+kasvaessa+alkaa+pikku+hiljaa+uppoutua+omiin+ajatuksiin+ja+miettii+niitä+itselle+tärkeitä+ajatuksia.
20.07.2018 14:51
Kyllähän+sitä+tietysti+toivoo+että+kumppani+on+rehellinen+ja+tällaiset+asiat+ovat+tiedossa.+Ihan+en+kyllä+osaa+sanoa+miten+suhtautuisin+asiaan.+Toisaalta+eihän+se+järvi+soutamalla+kulu+joten+jos+viikon+seminaarilta+palatessa+iltakahvilla+kertoo+että+viikon+aikana+oli+kolme+luentoa,+muutama+kokeen+korjaus+ja+parina+iltana+tekniikan+puolen+opiskelija+kävi+häntä+hoitelemassa+niin+kai+se+oisi+ihan+ok+kunhan+muistaa+ehkäisyn+ja+käväisee+välillä+testeissä+ettei+taudit+leviä.+
Täytyy+sitten+vain+luottaa+että+puhuu+totta+sillä+jos+selviäisi+myöhemmin++että+se+toinen+olisikin+ollut+humanististen+tieteiden+folkloristiikan+linjan+oppilas+niin+se+olisi+sitten+minä+joka+olisin+tiukkaan+ääneen+sanonut+että+meidän+pitää+puhua.
Illalla+sitten+katsottaisiin+sylikkäin+kymppiuutiset+ja+hän+todennäköisesti+nukahtaisi+kainalooni+ja+taas,+kuten+niin+usein+nostan+hänet+syliin,+kannan+sänkyyn+ja+peittelen+hyvän+yön+suukoin+ja+lähden+pistämään+pykkikoneen+päälle.+Reissussa+on+niin+hankala+pestä+pyykkiä.
20.07.2018 14:21
Mikäli+joskus+kohtaisimme+jonkun+sovelluksen+kautta+niin+suurin+riski+treffien+onnistumiselle+olisi+se+että+me+kumpikin+ollaan+etukäteen+mainostettu+olevamme+huumorintajuuisia.+Meidän+huumorintajumme+taitavat+kiertää+planeettaa+aivan+eri+kiertoradoilla.
20.07.2018 13:21
Teorioista+en+tiedä+mutta+jotenkin+nykyään+tuntuu+että+aikaisemmin+syntynyt+nainen+ja+myöhemmin+syntynyt+mies+olisi+normi.+Tai+sitten+siitä+uutisoidaan+helpommin.+Mitä+palstaa+olen+seuraillut+ja+nettitreffien+yhteydenottoja+mietin+niin+näyttää+tuo+teema+tavoittaneen+myös+isommatkin+massat.+
Eipä+siinä,+onnea+ja+menestystä+parille+ja+paljon+rakkautta.+Tämä+oli+siinä+mielessä+itselleni+helpottava+uutinen+että+nyt+tietää+ettei+nelikymppisen+naisen+ulkonäkö+vaatimukset+Suomalaiselle+miehelle+tuon+korkeammat+ole;+ja+ihan+projektipäällikkö+riittää.+Tuossa+kun+vuositulojani+mietin+ja+naamaa+peilistä+katselin+parranajon+yhteydessä+tulin+siihen+tulokseen+että+jos+tuota+vaatimustasoa+skaalaa+minun+portfolioon+niin+taidan+kulkea+koko+kesän+paita+päällä.+Olen+meinaan++aika+kuuma+pakkaus+118-vuotiaiden+naisten+keskuudessa.
Täytyy+vain+toivoa+että+siinä+kun+suihkivat+Oulu-Helsinki+akselia+niin+välillä+se+kone+laskeutuisi+sinne+Köyliön+maisemiin+jotta+isä+ei+ihan+vieraannu+tyttärestä.
19.07.2018 23:44
Jep,+erossa+vaan+Suomimiehistä+niin+pääsee+helpommalla.+Mitä+tilastokeskuksen+lukuihin+on+uskomista+niin+aika+hyvin+tätä+neuvoa+noudatetaan;+tilastokeskuksen+mukaan+25–54+-vuotiaita+yksinasuvia+miehiä+oli+vuoden+2016+lopussa+yhteensä+256+000+ja+vastaavan+ikäisiä+yksinasuvia+naisia+oli+158+000.
Mitä+itse+linkin+tapahtumiin+niin+hieman+ihmetyttää+että+vielä+näinä+aikoina+nämä+ovat+näin+pitkäkestoisia.+Kyllähän+se+pitäisi+olla+tiedossa+että+kunnan+eläinlääkäriä+myöten+viranomaisilla+on+tieto+ja+taito+pistää+prosessia+eteenpäin+mikäli+on+epäilys+että+mies+muksii+naistansa.
Toisaalta+mahdoton+näin+miehenä+mitenkään+arvostella+naisen+toimintaa+kun+se+pelon+ja+turvattomuuden+uhka+on+aivan+eri+tasolla+kuin+miehenä+voi+ymmärtää,+Varsinkin+kun+taustalla+on+myös+lapset.
Ei+kyllä+ollut+myöskään+mikään+yllätys+että+kyseessä+oli+oman+ikäpolveni+edustaja.+Meidän+ikäpolven+miehillä+on+kyllä+melko+suuria+vaikeuksia+kääntää+ajatuksen+ruorilla+paattia+siihen+suntaan+josta+saisi+vähän+myötätuuliapuja.+Ei+muuta+kuin+vastatuuleen,+vaikka+väkisin.
Eihän+tuolla+touhulla+ole+mitään+tekemistä+rakkauden+kanssa+vaan+vallan+tavoitteluahan+tuo+on.+Harvempi+nainen+niin+tukkirunkoinen+on+ettei+sitä+läheisyydellä,+huomioinnilla+ja+rakkaudella+saisi+hiukan+taivuteltua+haluttuun+suuntaan.+Voi+käyttää+myös+termiä+kompromissihakuisuus.
Vaikka+en+nyt+mitään+jenkkituomioita+kannata+niin+jäin+tuossa+miettimään+että+onko+alle+5000+nyt+oikea+summa+tuollaisesta+vainoamisesta,+tuntuu+aika+pieneltä.+Täällähän+oli+myös+avaus+tapauksesta+jossa+nainen+sai+sakot+väärästä+ilmiannosta.+Parin+kahvikupin+verran+sakkoja+ja+muutama+seteli+korvaukseksi+miehelle+joka+oli+syytteessä+raiskauksesta.+Ei+sekään+oikealta+nyt+tuntunut+mutta+toisaalta+jos+siinä+olisi+jaettu+kovat+tuomiot+naiselle+niin+olisi+taas+ajankohtaisohjelmissa+istunut+asiantuntijoita+kertomassa+että+tämän+tuomion+jälkeen+ei+kukaan+enää+uskalla+tulla+kertomaan+raiskausepäilyistä.
19.07.2018 14:33
Tuskimpa+kokonaan+poistuisin.+Voi+olla+hyvinkin+avartavaa+miettiä+kommentteja+parisuhdestatuksen+kautta+ja+vertailla+siihen+mitä+ehkä+olisi+kirjoittanut+jos+olisi+sinkku.
18.07.2018 12:59
Tuohon+sanaan+kiltti+käyttäisin+noita+lapsia+vähän+aasinsiltana.+Minulle+sana+kiltti+kertoo+kyvystä+huomioida+toinen+ja+asettua+toisen+asemaan.+Jos+lapsi+leikkii+autolla+ei+siinä+mennä+arvostelemaan+miksi+tässä+leikit+vaan+kysytään+onko+neliveto.+Tai+jos+lapsi+tarjoaa+kahvit+tyhjästä+kupista+ei+siinä+todeta+että+kuppi+on+tyhjä+vaan+hörppästään+ja+pyydetään+santsikuppi.+
Sama+myös+parisuhteessa;+jos+pöydän+toiselta+puolen+alkaa+kuulua+analyysiä+puolikosteuttavasta+välimallin+puuterista+ilmoille+jolloin+tuulen+nopeus+on+noin+5+m/s+niin+ei+kannata+tiuskia+että+miksi+tuota+minulle+kerrot+vaan+todeta+että+olisiko+mahdollista+aloittaa+ihan+termistä+puuteri+ennenkuin+mennään+ihoa+syvemmälle.
Jos+oikein+pelkistää+niiin+minulle+kiltteys+voisi+olla+synonyymi+sanalle+läsnäolo.
Kunnollinen+sitten+taas+on+se+pituus-/kolmiloikkapaikan+lankku+tai+mäkihypyn+keula+josta+kiltteys+ponnistaa.+Tähän+kuluu+sitten+kotikasvatus,+koulu,+kaverit,+harrastukset,+työ,+parisuhde+yms+jotka+muokkaavat+sitä+ponnistusalustaa.+Kunnollisuus+on+mielestäni+enemmän+kuin+lainkuuliaisuus;+lainkuuliaisuus+antaa+minimirajat+joissa+voi+toimia+mutta+kunnollisuus+antaa+myös+hieman+periksi+oikeuksista+jos+näkee+sen+tarpeelliseksi.+Esimerkiksi+likenteessä+jos+sulla+on+etuajo-oikeus+vaikka+pyöräilijään+nähden+niin+kunnollinen+antaa+pyöräilijälle+tilaa+koska+pyöräilijä+on+heikommalla+kolarin+sattuessa.+
Se+kuka+määrittelee+kiltin+ja+kunnollisen+on+sitten+vaikeampi+osoittaa.+Jos+historiaa+miettii+niin+naisethan+on+muuttuneet+reilussa+sadassa+vuodessa+äänioikeudettomista+miehen+holhouksen+alaisista+kansalaisista+vahvoiksi,+itsenäisiksi+ja+omillaan+toimeentuleviksi.+Miehen+muutos+on+ollut+tuossa+ajassa+maltillisempi+enkä+ole+ihan+varma+paljonko+naiset+on+sitä+miestä+puristaneet+uuteen+muottiin,+tai+paljonko+se+vain+muotoutunut+uuteen+asentoon+naisten+tasa-arvon+mukana+mutta+ihan+vain+näppituntumalta+väittäisin+että+ihan+viime+vuosia+lukuunottamatta+miehillä+on+siinä+muutoksessa+ollut+vain+vähän+sanomista.+Vähän+samaa+veikkaisin+termin+kiltti+ja+kunnollinen+kanssa.
17.07.2018 14:08
Valitettavasti+se+vaan+menee+niin+että+se+kivijalka+vaan+pitää+yhdessä+valaa.+Vaikka+kyllähän+sitä+mieluusti+jo+sinne+valmiseen+torpaan+astuisi.+Mulla+vähän+samanlaisia+mietteitä+siinä+mielessä+että+onkohan+sitä+ollut+jo+niin+kauan+sinkkuna+että+se+kivijalka+alkaa+muodostua+sellaiseksi+että+siitä+syntyy+yksiö.+Sisustuskin+on+jo+mietitty+joten+kannattaako+sinne+enää+ketään+päästää+sotkemaan+valmista+asuntoa.
Kyllä+minä+aina+treffeille+olen+saapunut+mutta+usein+on+käynyt+mielessä+että+jos+joskus+olisin+aikeissa+aloittaa+tupakoinnin+niin+nyt+olisi+oiva+hetki.+Jos+aikaa+on+niin+pieni+kävelylenkki+ja+yrittää+lukea+vaikka+kauppojen+tarjouksia+tai+jotakin+että+saisi+pulssin+laskemaan.
Otahan+tuo+naisellinen+pyörtymisefekti+käyttöön.+Ei+tarvi+pakastealtaalla+tavoitella+samaa+mutakakkua+kun+jo+ennen+pyörryt+miehen+käsivarsille.
17.07.2018 11:32
174 / 199