Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Toivottavasti+ei+tule+sitä+päivää+jolloin+kaikki+kehu+kyseenalaistetaan+sukupuolen+kautta.+Jos+kehut+toisen+työtä+niin+vastaus+tulee+tyllin+"+tarkoititko+niinkuin+naiseksi/mieheksi".+Jotakin+tämänsuuntaista+voi+nähdä+Tampereen+yliopiston+hallituksen+saamasta+kritiikistä.+Arvostelua+ei+tule+valittujen+osaamisesta+tai+pätevyydestä+vaan+sukupuolesta.+Itse+olen+tehnyt+varmuuden+vuoksi+sen+linjauksen+että+en+kehu+suoraaan.+Jos+nainen+on+käynyt+kampaajalla+niin+totean+vain+asian+hänelle.+Jos+vastauksena+on+vain+tiuskahdus+niin+kyllä+siitä+arvaa+ettei+jatkossa+paljoa+kannata+henkilön+kanssa+keskustella.+Työasiat+jos+on+pakko;+huomenet+vaikka+skypellä.Jos+nainen+taas+jatkaa+siitä+juttelua+niin+oletan+että+hän+ymmärtää+avaukseni+olevan+kehu+ilman+eri+sanomista.+Jos+taas+menee+jälkeenpäin+pomolle+sanomaan+niin+yritän+saada+potkut+varoitukseksi+sillä+että+totesin+vain+asian+enkä+mitenkään+arvostellut+tai+kehunut.+Toki+työpaikkaa+silti+joudun+katselemaan+muualta+koska+hankalan+ihmisen+maineen+siitä+sentään+saa+harteillensa.
  2. Minulle+nyt+ei+ole+suurta+merkitystä+kumpi+iskee+tai+on+aloitteellinen.+Käytännössä+olen+huomannut+että+olennaista+asiassa+on+se+että+esitys+tulee+kirjallisena.+Käytännössä+kaikki+suhteeni+ovat+alkaneet+perinteisellä+kirjeenvaihdolla+tai+treffi-ilmolla.Minä+olen+erittäin+huono+tunnistamaan+naisten+lähettämiä+sanattomia+viestejä.+Tämän+olen+huomannut+sekä+teoriassa+että+käytännössä.+Nuorena+ei+muuten+ollut+kerran+tai+kaksi+kun+kaverit+on+tuttavallisesti+kommentoineet+minua+nirsoksi+kun+en+edes+juttelemaan+mennyt.+Kyllä+nekin+sitten+aikanaan+tajusivat+että+ihan+totaalisen+ohi+oli+nämä+flirtit+minulta+menneet.++Lähinnä+päänasennoissa+mietin+mahdollista+niskan+jäykkyyttä+tai+jos+katse+kääntyy+minun+suuntaan+oletan+että+kaverinsa+on+minun+takanani,Viime+keväänä+olin+kokoustekniikan+kurssilla+ja+siellä+käytiin+läpi+myös+näitä+eleitä,+ilmeita+ja+asentoja;+sekä+kokoustilanteessa+että+niiden+ulkopuolella.+Täytyy+rehellisesti+myöntää+kun+selailin+esimerkkikuvia+niin+en+minä+sieltä+erottanut+flirttiä,+Eli+teoria+ja+käytäntö+kyllä+tässä+lyövät+kättä.Tietysti+voisihan+tuota+flirttailua+harjoitella+mutta+kysymys+vain+kuuluu+että+missä.+Töissä+kaikki+ovat+varattuja+eikä+työpaikka+muutenkaan+ole+ilmapiiriltään+rento.+Salilla+voisi+toki+mutta+se+ei+luontevaa+hammassuojien+kanssa;+ja+niitä+muuten+tarvitaan+sillä+suurin+osa+on+nyrkkeilijöitä.+Pesiksessä+on+pariskuntia+joten+osuvat+mailalla+kohta+muualle+kuin+palloon.+Luontevin+tietysti+olisi+baarit+tai+ravintolat+mutta+kun+itse+haen+pidempiaikaista+seuraa+enkä+itse+ole+baari-ihmisiä+niin+miksi+menisin+sinne.+Mikä+mahdollisuus+on+osua+samaan+baariin+naisen+kanssa+joka+ei+yleensä+käy+baareissa+ja+vielä+päästä+sen+kanssa+juttusille+ja+jatkamaan+tarinaa+kohti+iltaruskoa;+niinpä,+melko+pieni.+Sitten+kun+vielä+jännittää+niin+aika+vaikeaa+on.+Nainen+kehuu+miten+oli+Eros+Ramazzotin+keikalla+vaikka+Berliinissä,+siihen+kun++ei+osaisi+paniikissa+muuta+vastata+kuin+että+näki+Sixten+Korkmanin+a-studiossa+niin+varmaan+arvaatte+ettei+siinä+paljoa+hekuma+nouse.
  3. "ujona+miehenä""vastata+flirttiini+"-mellä+taitaa+olla+hieman+eri+näkemys+termistä+ujo.Samaa+mieltä+olen+kyllä+siitä+että+tuskin+naiset+vaativat+ulkonäöllisesti+kympin+miestä.+mutta+jos+sinä+et+ollut+kympin+mies+ja+silti+vain+osa+naisista+lähestyi+niin+en+minä+nyt+oiein+tuosta+uskaltaisi+mitään+päätellä.+Tuon+perusteella+naiset+baariin+lähtiessä+etsisi+ensisijaisesti+jotakin+ulkonäöllisesti+kutosen+tai+seiskan+miehiä+tai+koska+en+pidä+ihmisten+numeroinnista+niin+käytän+termiä+tavis.+Vaikea+uskoa+että+ennen+baariin+lähtiessä+parin+viinilasin+voimalla+ja+ykköset+yllä+naiset+toteavat+lähtevänsä+liikkeelle+katsomaan+taviksia+miehiä+vaan+eiköhän+sanamuodot+ole+tyyliin+"komeita+kolleja"Ilmoittakaahan+kun+selviää+että+mpu+on+kunnossa.