Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Kyllähän+se+onnistuu;+samat+elementit+siinä+on+kuin+treffeillä.+Hikoiluttaa,+kärvistelevä+tunne+kummankin+katsoessa+muualle+kuin+toisiinsa+ja+nainen+yleensä+poistuu+ensin.+Onhan+niitä+sekasaunoja+joskus+töissä+suuunniteltu+firman+illanistujaisiin.+Yleensä+naiset+ehdottaa+ja+miehet+empii+mutta+muutaman+kaljan+jälkeen+miehet+menee+saunaan+mutta+naiset+ei+tulekkaan+koska+hiukset+juuri+laitettu,+meikit+leviää,+huomenna+pitää+istuttaa+petuniat+jne+eli+miessaunaksi+ne+yleensä+kääntyy.Naiset+on+siitä+mukavia+että+niiltä+voi+pyytää+selän+pesun.+Kyllä+ne+yleensä+suostuu+ja+kahta+kauheammin+innostuu+kun+sanoo+että+juuriharjalla.++Naisilla+on+joku+viehätys+kovakätiseen+selänpesuun+ja+finnien+puristeluun.Itse+fanitan+kyllä+enemmän+miesten+kanssa+saunomista.+Siellä+kun+on+niin+helppo+puhua+arkea+ja+juhlaa+askarruttavista+asioista+sekä+jopa+tunteista.
  2. No+jos+ihan+uudistuksiin+mennään+ja+tänne+tulee+pakkorekisteröityminen+niin+olisi+mukava+sellainen+palkki+jossakin+reunassa+josta+näkisi+ketä+on+paikalla.+Jos+meinaan+ihan+ajatellaan++termiä+keskustelu+niin+yksi+elementti+siinä+on+kai+nopeahko+vastavuoroisuus.+Tieto+ketä+on+paikalla+ehkä+palvelisi+sitä+asiaa.Siinä+mielessä+itse+olen+huono+keskustelija+kun+käyn+laittamassa+kommentin+ja+lähden+vastaamaan+live-elämän+vaatimuksiin+joten+vastaustani+mahdolliseen+kommenttiin+saa+odotella+niin+kauan+että+innokkaimmat+kirjoittelijat+joutuvat+miettimään+että+mihin+aloitukseen+tämä+taas+liittyi.Itse+en+haluaisi+mitään+merkkejä+tai+merkintöjä+kenellekkään.+Vaikka+palstan+nimi+nyt+ei+tarkasti+kirjoittajien+parisuhdestatusta+edusta+niin+minusta+näihin+pohdintoihin+on+hyvä+saada+myös+heiltä+näkemystä+jotka+eivät+nyt+teknisesti+sinkkuja+ole.+Jos+minä+hyppään+kolmiloikkaa+10+metriä+ja+haluisin+loikkia+pidemmälle+niin+turha+on+neuvoja+pyytää+niiltä+jotka+laskeutuvat+hiekalle+myös+kympin+kohdalle.+Jos+he+osaisivat+neuvoa+miten+hypätään+pidemmälle+niin+kyllähän+he+silloin+sinne+hyppäisivät.+Kannattaa+myös+kuunnella+niitä+jotka+ovat+pidemmälle+onnistuneet+hyppäämään.Itselleni+palstalla+on+kyllä+ollut+merkitystä,+oikeinkin+hyviä+neuvoja+ja+näkökulmia+olen+saanut+esimerkiksi+treffailuun.+Lisäksi+tämä+on+pikkaisen+oma+juttunsa+ja+sille+löytyy+kyllä+paikkansa.+Jos+nyt+miettii+että+käy+töissä,+tekee+kotityöt+ja+opiskelee+sekä+pitää+fyysisestä+kunnosta+huolta+niin+palsta+on+vähän+kuin+sellainen+vastapaino+kaikelle+hääräämiselle;+vähän+kuin+kirja+jollekin+toiselle.+Käväisen+katsomassa+aloitukset+ja+ehkä+luen+vähän+kommentteja+ja+jos+minulla+ei+oikein+ole+asiaan+annettavaa+niin+kone+kiinni.Toki+nyt+on+vähän+eri+tilanne+kun+olen+työkomennuksella+ja+koitan+vältellä+hotellikuolemaa+kun+kotitöitä+ei+ole.
  3. En+tiedä+vaikuttaako+asioihin+sukupuoli,+ikä+tai+asuinpaikka,++tai+sitten+minulla+vain+on+tylsä+elämä,+mutta+kyllä+minä+olen+treffeille+lähtenyt+jos+nainen+on+kysynyt.+Ihan+siitä+huolimatta+näenkö+meillä+yhteistä+tulevaisuutta+tai+en.+Vaikka+treffit+aina+jännittää+ja+helposti+menee+lukkoon+niin+tulee+käytyä+paikoissa+joissa+yksin+ei+tule+käytyä.+Näyttelyissä,+elävissä+kuvissa,juoksemassa+mäkiä+jne.+Naisen+ehdottamissa+treffeissä+on+myös+se+etu+että+on+aika+pieni+riski+saada+"meillä+ei+ole+kemiaa+kommentti"-+heti+kättelyssä.++Onhan+siinä+sekin+mahdollisuus+että+naisesta+nousee+esiin+asioita+jotka+nostavat+kiinnostavuutta.+Treffeille+pyytäminen+on+jo+mielestäni+sellainen+rohkeuden+osoitus+ja+itsensä+likoon+laittamista+jota+itse+arvostan.+Jos+siihen+vastaa+myöntävästi+ja+sillä+toisen+itsetuntoa+kohotettua+niin+aina+mukavampi.+Ehkä+jatkossa+sitten+naisella+on+matalampi+kynnys+kysyä+treffeille+sitä+oikeaakin.”Minua+suoraan+sanoen+kuvottaa+se,+miten+paljon+annamme+huomiota+sellaiselle+elämälle,+jonka+ihminen+tavoittaa+ehkä+kerran+vuodessa+tai+elämässä,+jos+silloinkaan.”+Jos+minä+ymmärrän+tämän+samalla+tavalla+kuin+se+on+kirjoitettu+niin+erittäin+paljon+olen+samaa+mieltä.+Eli+nykyään+ihminen+ansaitsee+sen+statuksensa+niistä+tähtihetkistä+eikä+arjesta,+En+nyt+oikein+keksi+hyvää+vertauskuvaa+mutta+jos+nyt+vaikka+itse+vaellan+viikon+niin+tulee+kehuja+miten+olen+hyvässä+kunnossa+jne.+Kuitenkaan+ketään+ei+kiinnosta+se+että+osaan+hyvin+tiskata+syviä+lautasia+ja+tätä+hommaa+teen+sentään+ne+loput+51-viikkoa.+Eli+se+harmaa+arki+jota+ihmiset+elää+niin+se+ei+enää+saa+sitä+ansaitsema+arvostusta.
  4. Eihän+hän+mitään+ajatellut+vaan+toimi+kuten+poliitikot+yleensä.+Kun+ajatus+loppuu+niin+puhe+jatkuu.+Onneton+ja+väärä+sanavalinta+jota+kävi+myöhemmin+pyytämässä+anteeksi.Kuuluu+samaan+kategoriaan+kuin+Rinteen+synnytystalkoot+tai+Walroosin+kommentti+että+suurin+osa+asiakkaista+tuo+vain+santaa+jaloissaan+pankkiin.+En+minä+nyt+tuollaisista+alkaisi+ihmistä+suolaamaan+ja+kuitenkin+varmaan+asia+itsessään+oli+oikea.+Mistä+saadaan+talven+tullen+suojaa+heikompiosaisille.
  5. Itse+en+yksinkertaisena+miehenä+taivu+kovin+syväluotaaviin+analyyseihin+joten+totean+vain+että+tiedän+tunteen+ja+tilanteen.+Kaipaat+parisuhteeseen+mutta+treffeillä+vain+tulee+kokoajan+tilanteita+jossa+tämä+arpa+ei+voita.+Pikku+hiljaa+sitä+alkaa+miettiä+keinoja+päästä+tilanteen+herraksi.+Itse+lähdin+aluksi+samoille+linjoille;+tunteet+piiloon+ja+syvälle.+Hyvä+keino+tähän+tosiaan+on+pitää+itsensä+kiireisenä.+Voi+tietysti+olla+että+sinulla+on+paremmat+keinot+tähän+mutta+minulla+kävi+sitten+niin+että+rakensin+suojauksen+niin+vahvaksi+että+sieltä+ei+sitten+oikein+takaisin+pinnalle+tultukaan.Alkoi+raskaaksi+käydä+myös+tilanteet+joissa+oli+treffeillä+ja+jo+lähtiessä+miettii+että+missä+vaiheessa+ja+millä+tavalla+kerrotaan+ettei+meillä+ole+kemiaa.+Ei+mikään+otollinen+tilanne+myöskään+treffikumppania+kohtaan+mutta+sinänsä+ihan+oiva+keino+varmistua+siitä+että+ketään+ei+ehkä+enää+löydä.Joku+tuolla+ketjussa+ehdotti+Kaipuun+ja+Kelpaamattoman+kutsumista+illalliselle.+Itselle+tämä+keino+on+auttanut.+Itse+nostin+molemmat+sieltä+syvyyksistä+ihan+tuohon+olkapäille+istuskelemaan+ja+juttelemaan.+Aluksi+ne+siinä+olivat+melko+kova+kovaäänisiä+ja+jos+jossakin+oli+pariskunta+käsikkäin+niin+äänet+vain+ylty.+Nyt+niiden+juttuihin+on+jo+niin+turtunut+että+sama+kuin+ajaisi+autoa+ja+kunntelisi+radiosta+kiekkokierrosta.+Ajatukset+muualla+ja+perille+päästyään+pitää+tarkistaa+tulokset+teksti-tv:stä+vaikka+radio+oli+auki.Eikä+noiden+ajatukset+niin+ristiriitaisia+olleet,+molemmat+ovat+oikeassa.+Kaipuu+parisuhteeseen+on+olemassa+ja+kelpaamaton+siinä+vain+komppaa+mukana+ja+ruokkii+kaipuuta.+Aika+harmittomiksi+ovat+jo+kutistuneet+ja+nyt+vain+odottelen+tilaisuutta+sanoa+niille+että+kannattaa+etsiä+paikka+muualta+sillä+teitä+paljon+isommat+Rakkaus+ja+Riittävyys+ovat+ottamassa+teidän+paikan.