Tuli mieleen kyseisestä uutisesta. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201809062201184186_we.shtml
Oma nuoruuteni oli repaleinen, muuttelua ja asumista uusio perheessä välillä eri vanhempien luona pallotellen.
Sitten ylä-asteella sen vuoksi aloin käyttämään kaiken vapaa-ajan tietokone pelaamiseen. Yhtä peliä pelasin noin 10 000h.
Vasta armeijan jälkeen havahduin että elämäni ei ollut kuten muilla armeija tyypeillä. Rupesin liikkumaan ja tekemään eri juttuja esim bailaaminen.
Sekään ei johtanut mihinkään. Minussa oli aina se kiusatun ja hylätyn leima joka saa ihmiset kavahtamaan itseäni.
Nyt ympyrä on sulkeutunut ja olen taas tietokone nörtti. 3 vuotta jo viettänyt joka päivä palstalla. Sanotaanko vielä että olen miespuolinen nörtti.
Minkälainen nuoruus teillä oli?
54
703
Vastaukset
Tää on valitettavan yleistä nykypäivänä. Kahden teinin äitinä olen tehnyt havaintoja.
Oma nuoruus olisi saattanut olla samanlaista, jos netti olisi ollut käytössä. Silloin se oli ujolla ja introvertilläkin kuitenkin sellaista, että pyörällä tuli mentyä vähintään kerran viikossa "kylille" notkumaan ja vanhempana bussilla lisäksi kaupunkiin. Kun sosiaalisempi kaveri naapurista sitä kärtti ja potki vähän persuuksille. Samalla tuli liikuntaa ja niitä sosiaalisia kontakteja, vähän kuin puoliväkisin. Toisaalta nuorilla ei silloin ollut samallalailla harrastuksia. Nykyään niissä nuoret sentään tapaa toisia nuoria, vaikka muu aika menisikin kotona. Mutta niihinkin joutuu maalla asuvana vanhempi kyyditsemään, harvemmin sinne omin jaloin mennään.- 123d123d
puhutko nyt miten vanhasta ajasta? tuli mielikuva että olet nyt joku 30 vuotias. me olemme siis saman ikäisiä. miten näet 2000 luvun alun erilaisena kuin itse? minusta olin ujo introvertti ja oli pakko paeta extroverttejä tietokoneen ääreen, monesti kun saattoi saada kylillä turpaan pelkästään sen takia kun näytti naamansa.
123d123d kirjoitti:
puhutko nyt miten vanhasta ajasta? tuli mielikuva että olet nyt joku 30 vuotias. me olemme siis saman ikäisiä. miten näet 2000 luvun alun erilaisena kuin itse? minusta olin ujo introvertti ja oli pakko paeta extroverttejä tietokoneen ääreen, monesti kun saattoi saada kylillä turpaan pelkästään sen takia kun näytti naamansa.
Ei, elin teini-ikäni 80-luvulla :) 2000-luvun alussa sain päälle kolmekymppisenä esikoiseni. 2000-luvun alun nuorien elämästä ei ole selkeää mielikuvaa, koska omat lapseni vasta syntyivät tuolloin.
Voin kuvitella, että introvertit nuoret tuohon aikaan pakenivat tosiaan tietokoneen ääreen. Minäkin introverttina äitinä meinasin täysin jäädä koukkuun vauvanhoito-palstoihin, joissa oli draamaa ja ihmiskohtaloita vaikka muille jakaa . Keskustelupalstat olivat silloin ihan aluillaan ja ihmiset tosi avoimina niissä. Luin niitä tukka pystyssä, kun milloin joku äiti oli raskaudenjälkeisessä masennuksessaan vetämässä ranteita auki ja milloin jonkun vauva oli kuolemaisillaan ja ties mitä kaikkea.. Joskus oli tosiaan pakko pitää taukoja, ettei oma vauva vaan unohtunut ja omat vähäiset yöunet menneet.- 123d123d
tulee pakosti mieleen ajatus että hyvinvointi valtio on pelkkä kupla. suomi on luokka yhteiskunta ja mä oon sitä hylkiö ihmisluokkaa.. mun elämällä ei oo ns väliä kenellekkään.. olihan se joskus lohduton ajatus mutta nykyisin ei ole enää niin väliä. ihmettelen vain näitä uutisia koska mullekkaan ei annettu armoa nii miksi muille? koska ne on parempaa yhteiskunta luokkaa ja siksi arvokkaampia. oli hiljattain juttua myös kiusatuista. en ois voinu lapsena kuvitellakaan et minun kiusaamisesta ois tehty lehtijuttu, kaikki vaan asettui kiusaajien puolelle sanomalla et niil on ollu vaikeat koti-olot. vaikka mulla itsellä oli huonot kotiolot.
123d123d kirjoitti:
tulee pakosti mieleen ajatus että hyvinvointi valtio on pelkkä kupla. suomi on luokka yhteiskunta ja mä oon sitä hylkiö ihmisluokkaa.. mun elämällä ei oo ns väliä kenellekkään.. olihan se joskus lohduton ajatus mutta nykyisin ei ole enää niin väliä. ihmettelen vain näitä uutisia koska mullekkaan ei annettu armoa nii miksi muille? koska ne on parempaa yhteiskunta luokkaa ja siksi arvokkaampia. oli hiljattain juttua myös kiusatuista. en ois voinu lapsena kuvitellakaan et minun kiusaamisesta ois tehty lehtijuttu, kaikki vaan asettui kiusaajien puolelle sanomalla et niil on ollu vaikeat koti-olot. vaikka mulla itsellä oli huonot kotiolot.
Kurjaa :( Itse olin myös koulukiusattu, mutta mun kotiolot on aina olleet hyvät. Toisiaan ja lapsiaan rakastavat vanhemmat tärkeimpänä. Mutta ei mun koulukiusaajallakaan mitkään huonot olot olleet päällisin puolin. Tosin myöhemmin kuulin, että jotain väkivaltaa oli, isoveli kuulemma hakkasi sitä, kuulin juttuja. Minä sitten olin tälle pojalle hyvä kohde purkaa aggressioita vuosikausia, päivittäin. Koska olin "ärsyttävän ujo", introvertti, hiljainen, erikoinen persoona, oudosti pukeutuva ja muualta muuttanut. En sopinut joukkoon.
- 12312313d
ei se minusta enää ole kurjaa. opin että vain vahvimmat pärjää, ja treenasin itsestä fyysisesti ja henkisesti vahvan kylmettämällä itseni. minusta seon tosin epäreilua jos käytän voimiani jotain heikompaa yksilöä kohtaan ja yhteiskunta asettuu hänen puolelle vastoinsitä mitenkä ei asetu minun puolelleni.
123d123d kirjoitti:
pakko suikata tähän,suomi ehkä OLI hyvinvointivaltio..silloin JOSKUS mutta ei ole ollut sitä enää vuosiin. melkoinen räkälä verrattuna muihin pohjoismaihin.
- sdfsdfsdf
peppupupu kirjoitti:
pakko suikata tähän,suomi ehkä OLI hyvinvointivaltio..silloin JOSKUS mutta ei ole ollut sitä enää vuosiin. melkoinen räkälä verrattuna muihin pohjoismaihin.
Hohhoijjaa,no tervemenoa jonnekin muuallesitten , suomalalinen ei voi valitta ayhtään mistään.
sdfsdfsdf kirjoitti:
Hohhoijjaa,no tervemenoa jonnekin muuallesitten , suomalalinen ei voi valitta ayhtään mistään.
niin,nythän ei puhuttu mistään hätäapu maista vaan muista pohjoismaista. sun mielestä ihan oikeesti suomessa on mahtavaa nykyään,varsinkin köyhänä ja/tai työttömänä?
- ffsfdsfsd
peppupupu kirjoitti:
niin,nythän ei puhuttu mistään hätäapu maista vaan muista pohjoismaista. sun mielestä ihan oikeesti suomessa on mahtavaa nykyään,varsinkin köyhänä ja/tai työttömänä?
Kyllä teitä työttömiä passataan ihan tarpeeksi, päivät on aikaa pyöriä palstalla ja rahaa tulee tilille. Ja vielä valitatte. Toista seon muualla.
- fasdfsdfsdf
peppupupu kirjoitti:
Ilmaiseksi hoidetaan, koulutetaan ilmaiseksi, rahaa sataa tilille ja kaikenlaiset avustukset ja mitä teete, valitatte vaan. Just tommosia te piloille passatut olette.
- kokemusta
fasdfsdfsdf kirjoitti:
Ilmaiseksi hoidetaan, koulutetaan ilmaiseksi, rahaa sataa tilille ja kaikenlaiset avustukset ja mitä teete, valitatte vaan. Just tommosia te piloille passatut olette.
Suosittelen ihan oikeasti muuttamista jonnekin muualle missä mikään noista ei toteudu.Ulkomaiset nauraa meille kun valitamme niin pienistä.
- qwertyxxxxxx
peppupupu kirjoitti:
No koskas ja missä elämä on ollut mahtavaa köyhänä ja/tai työttömänä? Kyllä se on niin että nykyään elämä on ainakin huomattavasti helpompaa kuin ennen, jopa ikityöttömillä on kännykät, tietokoneet, telkut, pleikkarit yms. ilman että tarttee persettään penkistä nostaa.
ffsfdsfsd kirjoitti:
Kyllä teitä työttömiä passataan ihan tarpeeksi, päivät on aikaa pyöriä palstalla ja rahaa tulee tilille. Ja vielä valitatte. Toista seon muualla.
mistä sinä tiedät mikä minä olen. mua vaan sattuu kiinnostamaan vähävaraisten ja väliinputoajien kohtalo,toisin kun sua. sun mielestä on varmaan tosi jees kun valtiolta ei tippunut rahaa hurstin ruoka-apuunkaan. minkälainen hyvinvointivaltio on se,joka ei pysty tarjoamaan edes perus työpaikkoja kansalaisille,ja vielä maksaa säädyllistä palkkaa.. newsflash,vaikka sulla sattuis olee duuni tällä hetkellä,et tiedä mitä tapahtuu tulevaisuudessa.
- fdsfsdfsdf
peppupupu kirjoitti:
mistä sinä tiedät mikä minä olen. mua vaan sattuu kiinnostamaan vähävaraisten ja väliinputoajien kohtalo,toisin kun sua. sun mielestä on varmaan tosi jees kun valtiolta ei tippunut rahaa hurstin ruoka-apuunkaan. minkälainen hyvinvointivaltio on se,joka ei pysty tarjoamaan edes perus työpaikkoja kansalaisille,ja vielä maksaa säädyllistä palkkaa.. newsflash,vaikka sulla sattuis olee duuni tällä hetkellä,et tiedä mitä tapahtuu tulevaisuudessa.
Kuule olen ollut työtön ja vähävarainen ja tullut hyvin toimeen kun rahaa ja avustuksia tippuu tilille.Ei mitään valittamista.
fasdfsdfsdf kirjoitti:
voi hitto..meitsi droppaa tän tähän,täällähän on "vauvat" porukkaa mukana,taas ^-^ edelleenkin mä puhuin POHJOISMAISTA..en mistään hätäapu maista.
- mielenkiintoistakoooo
peppupupu kirjoitti:
Mutta mielenkiintoista on myös se että joskus onnistut kirjoittamaan suhtkoht kunnollisia lauseita käyttäen mm. isoja kirjaimia, kun taas useimmiten et. Vissiin kun alkaa aate nostaa päätään niin unohtuu.
- ItsestäKiinni
peppupupu kirjoitti:
No itse olen ollut töissä mutta enimmäkseen työttömänä ja voin sanoa ettei tässä ole nälkää tai kurjuutta joutunut näkemään, vaikkei ole mitään muita tuloja ollutkaan kuin pelkät tuet.
mielenkiintoistakoooo kirjoitti:
Mutta mielenkiintoista on myös se että joskus onnistut kirjoittamaan suhtkoht kunnollisia lauseita käyttäen mm. isoja kirjaimia, kun taas useimmiten et. Vissiin kun alkaa aate nostaa päätään niin unohtuu.
se on noi melkein päivittäiset migreenit,koko ajan särkee vähän päätä tai silmät temppuilee..mä oon tosta maininnut useamman kerran,mun viestit saatta olla täynnä typoja ja en jaksa kikkailla oikeinkirjoituksen kanssa..täällä: p
- 45636uj36u35j5
peppupupu kirjoitti:
se on noi melkein päivittäiset migreenit,koko ajan särkee vähän päätä tai silmät temppuilee..mä oon tosta maininnut useamman kerran,mun viestit saatta olla täynnä typoja ja en jaksa kikkailla oikeinkirjoituksen kanssa..täällä: p
Ehkä sitä kannattas silloin jättää ruudun tuijotus kokonaan väliin.
- sivusta_
ItsestäKiinni kirjoitti:
No itse olen ollut töissä mutta enimmäkseen työttömänä ja voin sanoa ettei tässä ole nälkää tai kurjuutta joutunut näkemään, vaikkei ole mitään muita tuloja ollutkaan kuin pelkät tuet.
Tuethan riittääkin jos osaa elää varojen mukaan, kaikki ei osaa. Pitää ymmärtää että silloin ei voi vaatia luksuselämää.
peppupupu kirjoitti:
Juu tuttuja ongelmia, kognitiiviset jutut prakaa kun migreeni tekee tuloaan tai jyllää päällä..vithumoinen riesa.🤕
45636uj36u35j5 kirjoitti:
Ehkä sitä kannattas silloin jättää ruudun tuijotus kokonaan väliin.
nah,koska se on melkein joka päiväistä niin ei se auta,sais olla tuijottelemassa seiniä koko ajan haha tietty sillon kun on kunnon aurat päällä ei missään nimessä ruutuja eikä valoja. meillä on suvussa glaukoomaa,on vähän hiostuttanu ettei vaan oo sitä..olen menossa lääkärille kohta. täällä on vähän se ikävä puoli että jos ei ole rahaa yksityiseen,perus lekurit "kattelee" tilannetta jopa pari vuotta. ihan oikeesti,joskus mä en edes huomaa jos mun viestistä jää sana pois (ihan kuin sokea alue).vasta kun luen uudestaan huomaan sen,auts..kyllähän mä voisin kirjottaa tiukkaa puhdas oppista oikeinkirjoitusta mutta ei kiinnosta,silloin kun kyse on palstoista jne: p
- ItsestäKiinni
sivusta_ kirjoitti:
Tuethan riittääkin jos osaa elää varojen mukaan, kaikki ei osaa. Pitää ymmärtää että silloin ei voi vaatia luksuselämää.
No niinpä, ei ryyppääminen yms. ole mikään oikeus vaan "etuoikeus".
- 1231d2312d3
peppupupu kirjoitti:
no ehkä suomi oli hyvinvointi valtio ennen vuotta 2003, sitten jotenki meni pieleen.
- 45636uj36u35j5
peppupupu kirjoitti:
nah,koska se on melkein joka päiväistä niin ei se auta,sais olla tuijottelemassa seiniä koko ajan haha tietty sillon kun on kunnon aurat päällä ei missään nimessä ruutuja eikä valoja. meillä on suvussa glaukoomaa,on vähän hiostuttanu ettei vaan oo sitä..olen menossa lääkärille kohta. täällä on vähän se ikävä puoli että jos ei ole rahaa yksityiseen,perus lekurit "kattelee" tilannetta jopa pari vuotta. ihan oikeesti,joskus mä en edes huomaa jos mun viestistä jää sana pois (ihan kuin sokea alue).vasta kun luen uudestaan huomaan sen,auts..kyllähän mä voisin kirjottaa tiukkaa puhdas oppista oikeinkirjoitusta mutta ei kiinnosta,silloin kun kyse on palstoista jne: p
Voisi kannattaa käydä optikonkin kautta, jollei jo ole kunnollisia kakkuloita.
- 123d123d13
hei ihan oikeesti "45636uj36u35j5 ". älä kirjoita minun nimimerkkiä kopioiden. identiteetti varkaus on rikos.
LadyZorro kirjoitti:
Juu tuttuja ongelmia, kognitiiviset jutut prakaa kun migreeni tekee tuloaan tai jyllää päällä..vithumoinen riesa.🤕
sullakin on tää ihana kirous??:D mulla tulee molempien puolelta joten pitäis olla aikamoinen ihme etten olis saanu..mulla tää kämppä laukasee näitä,sen jälkeen kun muutin tänne migrukset muuttu kroonisiks. home,erittäin luja päivittäinen randomi melu liikennemelu ja siitä johtuva väsymys ja se,ettei ikinä saa levätä sillon kun keho vaatii sitä(mulla on muitakin autoimmuunisairauksia,tämän mestan laukaisemia) kun mä olen mökillä,mun migreenit vaan häviää kun tulen takasin tänne,pari päivää ja aaah,sama meno jatkuu ^_^
joka päivä on sellanen tiutiu olo päällä ja mua ei hittojakaan kiinnosta onko mun tekstaus täydellistä haha:D mun piti heittää sulle eilen pitkää viestiä mutta ihme jälkidarra iski,ne leijonat: p mä vastailen sun juttuihin tänään:) Mutta sun migreenit,onko sulla aurallinen vai supersärky? molemmat on kuvottavia..Onks sulla mitään oikeaa lääkettä noihin?45636uj36u35j5 kirjoitti:
Voisi kannattaa käydä optikonkin kautta, jollei jo ole kunnollisia kakkuloita.
joo,toi on ollut mielessä monta kertaa,tai siis,pakkohan se olis koska näössä on nyt häikkää..mä tiedän että tartten lasit. ehkä sitä vaan yritti todistella,näkö on vielä kuin parikymppisellä.
peppupupu kirjoitti:
sullakin on tää ihana kirous??:D mulla tulee molempien puolelta joten pitäis olla aikamoinen ihme etten olis saanu..mulla tää kämppä laukasee näitä,sen jälkeen kun muutin tänne migrukset muuttu kroonisiks. home,erittäin luja päivittäinen randomi melu liikennemelu ja siitä johtuva väsymys ja se,ettei ikinä saa levätä sillon kun keho vaatii sitä(mulla on muitakin autoimmuunisairauksia,tämän mestan laukaisemia) kun mä olen mökillä,mun migreenit vaan häviää kun tulen takasin tänne,pari päivää ja aaah,sama meno jatkuu ^_^
joka päivä on sellanen tiutiu olo päällä ja mua ei hittojakaan kiinnosta onko mun tekstaus täydellistä haha:D mun piti heittää sulle eilen pitkää viestiä mutta ihme jälkidarra iski,ne leijonat: p mä vastailen sun juttuihin tänään:) Mutta sun migreenit,onko sulla aurallinen vai supersärky? molemmat on kuvottavia..Onks sulla mitään oikeaa lääkettä noihin?On kyllä, ollut messissä nyt jo 35 vuotta, alkoi 7- vuotiaana. Samoin molemminpuolin sukurasite.😞
Niin kun monet mun olemassa olevista sairauksista, ns. paskat geenit. Mutta migreenit on nykyään jo harvinaisia. Tosi väsyneenä usein tulee kihtaus tai kun rentoutuu stressistä...pam. Mulla on Imigran nenäsuihke, se auttaa. Ennen piti hakea piikkiä peffaan terkkarista joka hiivatin viikko, vähintään kerran viikossa.
Oli ihan jatkuvaa ja kroonista se kipukohtailu ja oksentaminen alatoopina...mä penskana näin värillisiä ääriviivoja, pilluja ja näkökenttä sahakautoja..eli aurallinen. Mutta se voi tulla myös niin ettei ole muita oireita, kun pohjaton väsymys...ja herään aamuyöstä kipuun ja kylmänhikisyyteen.
Oksentaen sitten seuraavat 10 tuntia...eli aika rajuja. Menee moni juttu ohi silloin ja ei jaksa keskittyä yms.
Mä en käytä alkohoia juur ollenkaan, kun saan niin kamalan olon jo hetipian juomisesta...mun mahakaan ei tykkää alkosta. Onko sulla miten pian se silmänpaineen tutkinta? Aika vakavaa jo jos noi oireet siitä glaukoomastakin tulee..sun pitää ettiä uus terve kämppä.LadyZorro kirjoitti:
On kyllä, ollut messissä nyt jo 35 vuotta, alkoi 7- vuotiaana. Samoin molemminpuolin sukurasite.😞
Niin kun monet mun olemassa olevista sairauksista, ns. paskat geenit. Mutta migreenit on nykyään jo harvinaisia. Tosi väsyneenä usein tulee kihtaus tai kun rentoutuu stressistä...pam. Mulla on Imigran nenäsuihke, se auttaa. Ennen piti hakea piikkiä peffaan terkkarista joka hiivatin viikko, vähintään kerran viikossa.
Oli ihan jatkuvaa ja kroonista se kipukohtailu ja oksentaminen alatoopina...mä penskana näin värillisiä ääriviivoja, pilluja ja näkökenttä sahakautoja..eli aurallinen. Mutta se voi tulla myös niin ettei ole muita oireita, kun pohjaton väsymys...ja herään aamuyöstä kipuun ja kylmänhikisyyteen.
Oksentaen sitten seuraavat 10 tuntia...eli aika rajuja. Menee moni juttu ohi silloin ja ei jaksa keskittyä yms.
Mä en käytä alkohoia juur ollenkaan, kun saan niin kamalan olon jo hetipian juomisesta...mun mahakaan ei tykkää alkosta. Onko sulla miten pian se silmänpaineen tutkinta? Aika vakavaa jo jos noi oireet siitä glaukoomastakin tulee..sun pitää ettiä uus terve kämppä.Pilluja!😝
Pilkkuja korjaan!!🤣😂
Hahhaa,nyt repes...LadyZorro kirjoitti:
Pilluja!😝
Pilkkuja korjaan!!🤣😂
Hahhaa,nyt repes...Emmäkän osaa kirjottaa,mut mulla olikin vasta yöllä migreeni. 😎
LadyZorro kirjoitti:
Pilluja!😝
Pilkkuja korjaan!!🤣😂
Hahhaa,nyt repes...oli pakko laittaa kahvit ja syödä noita kookos muffineja,meni murut väärään kurkkuun kun luin tän,katos..just niinku minä haha:D mä niin tossa kirosin kun lukee väärin tekstejä,aina jotain pervo sanoja hyppää väliin,varmaan olen kirjottanut mulkuista ja pilluista myös edes huomaamatta sitä:D päivittäin enkuks hölötän niin mulle toi sana "cook" on vaikee,arvaat varmaan ^_^ monesti "dictionary" on mulla dicktionary:D
siinäs näätte palsta pöntöt,me migruspäät ollaan melkosia tekstivelhoja:D
toivottavasti sun migreeni pysyy nyt poissa kun just vasta oli hrrrrpeppupupu kirjoitti:
oli pakko laittaa kahvit ja syödä noita kookos muffineja,meni murut väärään kurkkuun kun luin tän,katos..just niinku minä haha:D mä niin tossa kirosin kun lukee väärin tekstejä,aina jotain pervo sanoja hyppää väliin,varmaan olen kirjottanut mulkuista ja pilluista myös edes huomaamatta sitä:D päivittäin enkuks hölötän niin mulle toi sana "cook" on vaikee,arvaat varmaan ^_^ monesti "dictionary" on mulla dicktionary:D
siinäs näätte palsta pöntöt,me migruspäät ollaan melkosia tekstivelhoja:D
toivottavasti sun migreeni pysyy nyt poissa kun just vasta oli hrrrrHeh, et onneks saanu koko muffinia henkeen. 😉😃
Mä olen kyl kans jatkuvasti mestari väärinkirjoituksessa, sit vielä hipaisunäppäimet...menee sormi viereen..
Shähä, cok varmaan joka toinen sana..😅 nooh väliäkös tuolla, spontaania komiikkaa samalla..
On vähän nytkin semmonen olo, että fiksuinta oisvarmaan nukkua. Aamulla voi taas tykyttää kupolia. Mies vielä pelaa jotakin järkyttävää murhapeliä pleikalla, jahtaa ihmisiä kirveellä ja nostelee niitä teuraskoukkuun. Hyi hitto!😣
En ainakaan olkkarissa meinaa istua kattelemassa...ihan sairas peli...sanoinkin, että älä sitten sekoa tosta pelistä.LadyZorro kirjoitti:
Heh, et onneks saanu koko muffinia henkeen. 😉😃
Mä olen kyl kans jatkuvasti mestari väärinkirjoituksessa, sit vielä hipaisunäppäimet...menee sormi viereen..
Shähä, cok varmaan joka toinen sana..😅 nooh väliäkös tuolla, spontaania komiikkaa samalla..
On vähän nytkin semmonen olo, että fiksuinta oisvarmaan nukkua. Aamulla voi taas tykyttää kupolia. Mies vielä pelaa jotakin järkyttävää murhapeliä pleikalla, jahtaa ihmisiä kirveellä ja nostelee niitä teuraskoukkuun. Hyi hitto!😣
En ainakaan olkkarissa meinaa istua kattelemassa...ihan sairas peli...sanoinkin, että älä sitten sekoa tosta pelistä.ja mulla meni pönttö sekasin siitä sumpista,voi eiiiii..kyllä se on pakko uskoa että mä en vaan siedä kofeiinia enää:/ mä oon juonu kahvia neljä vuotiaasta asti,arvaa onko helppo lopettaa tosta noin vaan: p lukasin tossa muuten että uusien tietojen mukaan kofeiini blokkaa verenkiertoa aivoihin..ja toi olis meille migreenipäille aikas paha juttu,meillä kun on muutenkin flow vähän sekaisin päässä haha
äläs,mä kun saan jotain herkkuja niin yleensä ahmin ne,saattaa muffinsit ja kokonaiset kakut mennä väärään kurkkuun. ei sais lukea mitään huvittavaa kun syö,alkaa naurattaa niin helposti:)
joo,mä voin kuvitella noi kännyviestittelyt.. mä en edes yritä tätä suomi24sta kännykällä,aivan liian vaikeeta,mun huawei on halpa vanha paska,tökkiiiii..ja se ruutu on niin pieni! sen takia ihmettelinkin miten pystyt kirjottamaan noin pitkiä viestejä ja ihan hova soomi haha:D ja te voitte käyttää noita hauskoja hymiöitäkin nyyh..
yep,mä olen kova "cocking" kaikkea haha yritäppä olla asiallinen ja selittää vaikka jotain ruokaohjetta..sinne randomeja cock:eja mukavasti,tulee muutama"pardon?";D
voi ei,sun kannattaa varmaan mennä nukkumaan jos on se tietty olo päässä,sen vaan tuntee..toi migreeni on viel sellanen et sehän voi tulla peräkkäisinä päivinä:/ mä en oo duunissa niin vähän helpompi olla mut sä varmaan olet. mua pelottais et näitä auroja tulis koko ajan ja työt menis perseelleen..onhan jotkut pomot antanu potkuja migreenin takia..
ai,mitä peliä se pelaa??:D mä heti innostun kun puhutaan peleistä haha mä tossa aikasemmin tongin mun piuhapussia,josko löytyis joku vaihtoehto xbox360 scart liittimelle,se hajos! haluisin pelata noita vanhoja pelejä,fiiiliset,muistoja:D fable 2 on mahtava..täytynee ostaa uusi johto. teillä on varmaan pleikka 3 tai nelonen?? pelaatko itse mitään pelejä? :) sun kyllä täytyy sanoa sille miehelle et nyt ne kuoleman korinat hiljasemmalle jos aijot nukkua hahapeppupupu kirjoitti:
ja mulla meni pönttö sekasin siitä sumpista,voi eiiiii..kyllä se on pakko uskoa että mä en vaan siedä kofeiinia enää:/ mä oon juonu kahvia neljä vuotiaasta asti,arvaa onko helppo lopettaa tosta noin vaan: p lukasin tossa muuten että uusien tietojen mukaan kofeiini blokkaa verenkiertoa aivoihin..ja toi olis meille migreenipäille aikas paha juttu,meillä kun on muutenkin flow vähän sekaisin päässä haha
äläs,mä kun saan jotain herkkuja niin yleensä ahmin ne,saattaa muffinsit ja kokonaiset kakut mennä väärään kurkkuun. ei sais lukea mitään huvittavaa kun syö,alkaa naurattaa niin helposti:)
joo,mä voin kuvitella noi kännyviestittelyt.. mä en edes yritä tätä suomi24sta kännykällä,aivan liian vaikeeta,mun huawei on halpa vanha paska,tökkiiiii..ja se ruutu on niin pieni! sen takia ihmettelinkin miten pystyt kirjottamaan noin pitkiä viestejä ja ihan hova soomi haha:D ja te voitte käyttää noita hauskoja hymiöitäkin nyyh..
yep,mä olen kova "cocking" kaikkea haha yritäppä olla asiallinen ja selittää vaikka jotain ruokaohjetta..sinne randomeja cock:eja mukavasti,tulee muutama"pardon?";D
voi ei,sun kannattaa varmaan mennä nukkumaan jos on se tietty olo päässä,sen vaan tuntee..toi migreeni on viel sellanen et sehän voi tulla peräkkäisinä päivinä:/ mä en oo duunissa niin vähän helpompi olla mut sä varmaan olet. mua pelottais et näitä auroja tulis koko ajan ja työt menis perseelleen..onhan jotkut pomot antanu potkuja migreenin takia..
ai,mitä peliä se pelaa??:D mä heti innostun kun puhutaan peleistä haha mä tossa aikasemmin tongin mun piuhapussia,josko löytyis joku vaihtoehto xbox360 scart liittimelle,se hajos! haluisin pelata noita vanhoja pelejä,fiiiliset,muistoja:D fable 2 on mahtava..täytynee ostaa uusi johto. teillä on varmaan pleikka 3 tai nelonen?? pelaatko itse mitään pelejä? :) sun kyllä täytyy sanoa sille miehelle et nyt ne kuoleman korinat hiljasemmalle jos aijot nukkua hahaMulla menee maha sekaisin pienestäkin kupillisesta kahvia ja tulee huono olo..mutta jos jätän juomatta kupillisen kahvia tulee päänsärky.
Kyllä mä silti usein jätän kahvin juomatta..tai juon sen hyvän lounaan perään, kun mahassa on muutakin sulateltavaa. Närästää helposti ja nousee hapot suuhun muutenkin oli mahassa mitään tai ei.
Ei se kahvin lopettaminen aina helppoa ole...mä luulen, että moni asia vatsan kautta laukaisee päänsärkyjä. Mulle purjosipuli on semmonen mistä saan aina päänsäryn, jos syön sitä...paitsi en ihan muhjuksi keitettynä.
Heh, kirjoitatko sä englanniksi ruokaohjeita? Toteatvaan, että välillä lipsahtaa muutama kirosanakin...on niin pakottava tarve cockittaa välillä. 😉
Mä oon vetänyt itseni ns. piippuun kauheella työmäärällä ja stressillä niistä. Siitä tää päänsärky varmaan tulee, pitäis relata enemmän kun olis vaan aikaa ja tilaisuus. Syyslomalla sitten. ☺️
Täytyy vähän sisutella vielä.
Emmä tiedä ukon peleistä oikee mitään. Autopeli joku rataa mitä kiertää ympäri, toi lahtauspeli ja joku eräjorma kulkee jossain kanjonissa kartan kanssa...plus muut mitkä on menny multa ohi.
Älä kysy mikä meillä on..ei toi kovin vanha ole ja vanhojakin vermeitä löytyy..ei ole vissiin ihan uusi harrastus isännälle. Noita vanhojakin pelejä löytyy...vanhempi tytär tulee olemaan nk. pelinörtti. Tai on jo. 🙄
Isän imussa näpyttelee pleikkaa ja naperonahan ne omaksuu paljon ja kehittyy nopeasti. Mä kysyn tytöltä neuvoa, jos joku ei toimi. Se neuvoo meet tuolta tohon ja tuosta tänne..toi nappi ja toi piuha menee näin. 🤣
Mut nyt työkamppeita kiskomaan niskaan..- onkohan.niis.kummempaa
peppupupu kirjoitti:
voi hitto..meitsi droppaa tän tähän,täällähän on "vauvat" porukkaa mukana,taas ^-^ edelleenkin mä puhuin POHJOISMAISTA..en mistään hätäapu maista.
No ainakin ruotsalaiset ovat huolissaan ja valittavat, kun vanhusten- ja sairaiden hoito ollaan jätettämässä ihan retuperälle. Nehän ne niiden suurimmat huolenaiheet (maahanmuuton lisäksi) näissä vaaleissa ovat.
onkohan.niis.kummempaa kirjoitti:
No ainakin ruotsalaiset ovat huolissaan ja valittavat, kun vanhusten- ja sairaiden hoito ollaan jätettämässä ihan retuperälle. Nehän ne niiden suurimmat huolenaiheet (maahanmuuton lisäksi) näissä vaaleissa ovat.
Toi on kyllä totta, on tullut dokumentteja ruotsin tilanteesta, vanhustenhoito on järkyttävää siellä. Mutta suomi tulee mukavasti perässä..
- hgfjhfjhgj
LadyZorro kirjoitti:
On kyllä, ollut messissä nyt jo 35 vuotta, alkoi 7- vuotiaana. Samoin molemminpuolin sukurasite.😞
Mä en käytä alkohoia juur ollenkaan, kun saan niin kamalan olon jo hetipian juomisesta...mun mahakaan ei tykkää alkosta. Onko sulla miten pian se silmänpaineen tutkinta? Aika vakavaa jo jos noi oireet siitä glaukoomastakin tulee..sun pitää ettiä uus terve kämppä.Mulle laitetaan tietty cocktail terveyskeskuksessa suoraan suoneen, jos migreeni iskee.
Tokenen puolessa tunnissa.
Oletteko hakeneet kipupiikkejä tms. koskaan? - hc-ätmel
hgfjhfjhgj kirjoitti:
Mulle laitetaan tietty cocktail terveyskeskuksessa suoraan suoneen, jos migreeni iskee.
Tokenen puolessa tunnissa.
Oletteko hakeneet kipupiikkejä tms. koskaan?Ladyzorro " Ennen piti hakea piikkiä peffaan terkkarista joka hiivatin viikko, vähintään kerran viikossa. "
Mun nuoruus oli siinä 90-luvulla,vuosituhannen vaihteessa olin täysi-ikäinen. Elin elämäni parasta aikaa,maailma oli vielä erinlainen,kaikki oli erinlaista,ei ollut mitään somevammailuja..Ihmiset viettivät enemmän aikaa ulkona,olivat sosiaalisempia. Mä olin aina menossa ja kavereita riitti silloin.
Lapsuus oli jokseenkin hyvä ja rankka samaan aikaan. Koulun aloitusikään saakka melko mukavaa ja hyvää. Ekasta luokasta kolmanteen karseeta..mutta oli siellä hyviäkin asioita, koulun ulkopuolella.
Muutama kiva kaveri teki elämästä ihan kivaa ja hyvääkin. ☺️
Mut koulussa ja koulumatkoilla kiusattiin, kotona ryypättiin ja tapeltiin...toki oli seesteisiäkin aikoja ja mä olin n. 3-4 vrk/vkossa sängyn omana sairaana. Migreenikohtauksia ja pohjanmaankautta oksentamista.
Nuoruus parani oikeestaan maallemuuton jälkeen..vaikka kuvittelin teininä käyvän toisinpäin. Mut mä rakastin maaseudun rauhaa aina silloin, kun en vihannut tylsyyttä. Nuoruus oli parempaa, kun lapsuus ja keski-ikä parempaa kun nuoruus ja lapsuus yhteensä.☺️Liian pitkä tarina yhteiskunnan putoajaksi.
- omakokemukseni
Hyvä, tuskin paljon parempaa olisi voinut olla.
No nuoruudessa tuli tämän videolla nähdyn tutkijan kanssa pelailtua pallopelejä, hypättyä korkeutta ja seivästä; juoksemista, keihään heittoa ja kuulan (kiven)työntöä yms. Kiipeilty kallioilla, laskettu pulkkamäkeä jne. Silloin nuoruudessa ei kyllä kummallakaan ollut aavistusta että iäkkäämpänä alkaa harmautta löytyä päästä.
Ehkä Tommin on nyt helppo puhua jalattomuudesta sillä itse juoksi nuorena keskimatkoja eli 800-1500m. Jos kaveri nyt ei nuoruudesta ole muuttunut niin kyllä tämä oli enemmän hyväntahtoinen vinkki että saataisiinko nuorisoa vähän liikuteltua enemmän. Ei niinkään kehoituksena kohti Sodoman viimeisiä päiviä.
Itsellä sellainen peruslapsuus ja nuoruus. Vanhemmat duunaritaustaisia, sellaista perusarkea elettiin meillä kotona. Isä ja äiti eivät koskaan riidelleet vaan jos oli erimielisyyksiä niin niistäkin puhuivat silloin kun lapset eivät olleet paikalla. Koulu sujui omalla painollaan koska ei ollut koskaan läksyjä sillä seuraavana päivänä oli aina musiikkia ja liikuntaa.
Nuorena ei oikein tytöt vielä kiinnostaneet vaan aika meni ammatin hankinnassa ja harrastuksissa. Vasta armeijassa alkoi katselamaan tyttöjä enemmän sillä silmällä mutta armeija nyt oli ainakin minulle muutenkin sellainen henkinen kasvupyrähdys."Vasta armeijassa alkoi katselamaan tyttöjä enemmän sillä silmällä mutta armeija nyt oli ainakin minulle muutenkin sellainen henkinen kasvupyrähdys."
- Ja nyt et enää saa silmiäsi irti tytöistä. 🤣LadyZorro kirjoitti:
"Vasta armeijassa alkoi katselamaan tyttöjä enemmän sillä silmällä mutta armeija nyt oli ainakin minulle muutenkin sellainen henkinen kasvupyrähdys."
- Ja nyt et enää saa silmiäsi irti tytöistä. 🤣Täytyypi tulla nopeasti toteamaan että nyt on kommentti heitetty ihan mutu-tuntumalla joten kiistän sen heti etteivät juorut ja arvuuttelut lähde täällä laukalle.
En tiedä mistä johtuu mutta ennen näki kyllä naisia mutta nyt on vain työkavereita, salillakävijöitä, kaupassakulkijoita, koirantaluttajia jne.
No sen verran annan myöten että olen tällä hetkellä työkomennuksella kehäkolmosen kupeessa ja minulle tultiin ehdottamaan että jos en ole menossa kotiseudulle niin kannattaa lähteä kissojen yöhön; ekana ei tullut mieleen korkeasaaren eläintarha.
- mitäpäväliä
Ei ollut nettiä, eikä kavereita. Kutsut luokkabileisiin jäi saamatta. Isä oli ylihallitseva ja väkivaltainen tyranni, joka määräsi kaikesta. Kasvoin näkymättömäksi. Tein läksyt ja kuuntelin radiosta musiikkia. Kesäisin kalastus oli henkireikä, että olin usein yksin kalassa seuraavaan aamuun saakka. Aikuisiällä en ole enää niin välittänyt. Mutta siinä se nuoruus menikin.
- hienoahienoa
Sanotaan nyt näin, että tein kaiken mitä piti, ainakin paperilla. Elikä läksyt ja sun muut. Suomalaisen aivopesujärjestelmän mukaan sillä tavalla pitäisi saada kaikki. Ja kouluja käymällä. Viimeisenä kouluna olen käynyt AMK:n, mutta en siltikään ole kovapalkkaisessa hommassa. Elämässä pitäisi ennemminkin tajuta ns. kirjoittamattomat säännöt ja käyttää kyynärpäätaktiikka ja olla hyväveli-suhteita, niin menestyisi, vaikka koulumenestys olisi luokkaa Jyrki Käteinen. Nuoruus oli kuitenkin suht yksinäinen, eli muutamia kavereita oli ja ei niitä nyt nykyäänkään niin mahdottoman paljon ole, mutta ei se sinänsä haittaa. Enemmänkin haittaa, jos joskus ei ole enää yhtään. Mutta ainakin minulla on se etu, että olen tottunut yksinkin olemiseen ja olen sinut itseni kanssa.
Onnellinen lapsuus ja nuoruus. 4 henk ydinperhe. Vanhemmat perustöissä sähkärinä ja sihteerinä.
Oli kuria ja vapauksia. Harrastuksia (ei liikunnallisia) paljonkin, mutta liikunta tuli pääasiassa kävelystä tai fillaroinnista eri paikkojen välillä, mutta sitä tuli aika paljonkin.
Itse olin sellainen fiksu, mutta laiska, joten koulu ja lukio tuli mentyä siitä mistä aita oli matalin.
Jos jotain muuttaisin, niin olisin halunnut olla rohkeampi ja tehdä alotteita tyttöjen suuntaan. Silloin vaan en tajunnut.- Totuus-
Minulla ei nuoruudessa ollut mitään tietokoneita eikä muitakaan pelejä. Ostin ekan tietokoneeni vasta 2008 vuonna kun. Koulussa toki oli koneita ja niillä tehtiin jotain juttuja. Potkin lähinnä palloa ja pyöräilin sekä kalastin , ne oli mun harrastukset nuorena. Kävin kyllä nuorena baareissa mutta en saanut naisia kiinnostumaan.
Ei ollut jalatonta..
Koulun jälkeen kun tavattiin kavereiden tai kaverin kanssa, niin mitäs me muuta kuin käveltiin, hölistiin ja käveltiin taas vähän lisää. Nuorempana pelattiin pesistä ja leikittiin kirkonrottaa ja pesistä.- Kiltti-Ja-Kunnollinen
Mun nuoruus oli kamalaa. Isä jä äiti oli alkoholisteja, itse lähinnä urheilin pelasin seuratasolla pesistä kesällä ja jääkiekkoo talvella. Pesiksessä voitin 2 kultaa ja yhden pronssin, jäkiksessä no sitä pelasin vaan huvikseni ja pelasin myäs jalista ja sitten salibandyä aloin pelaa maalivahtina ja siihen jäin koukkuun ja pelasin sitä seuratasolla 25 vuotta. Voitin 1 divarin mestaruuden pari kertaa ja pelasin sitten 2-3 divaria 15 vuotta. Kyllä sieltä kavereita sai ja oli ainakin tekemistä kun treenattiin ja pelatttiin paljon. 2013 lopetin salibandyn ja sitten lihosin 15 kg enkä jaksanut enää juosta treeneissä. Olis kyllä mukava aloittaa taas treenailu välivuosien jälkeen mutta olen laiska eikä ole motivaatiosykäystä tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745168- 332881
- 402584
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261993Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401942Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291779- 951772
- 1671647
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241388Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220