Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. Onpa+ikävää+että+kokemuksesi+meistä+on+tällainen+mutta+kyllä+olet+varmaan+oikeilla+jäljillä.+Täällä+ei+ole+jäljellä+enää+muut+kuin+me+rumat+ja+tyhmät.Ero+on+meille+miehille+kova+paikka,+usein+se+tulee+yllättäen+etkä+ole+mitenkään+siihen+varautunut+vaan+saat+kaiken+aloittaa+alusta.+Se+helposti+katkeroittaa+ja+reaktiot+ovat+siten+moninaiset.+Itselläni+meni+pitkään+toipua+erosta+vaikka+oli+ns+siisti+ero.Itsekkin+joutui+pistämään+kaiken+uusiksi+kotityöt+piti+ottaa+haltuun,+enää+ei+riittänyt+että+teki+puolet,+nyt+piti+tehdä+kaikki.+Rahan+käyttö+piti+miettiä+uudelleen;+enää+ei+ollut+kahta+tiliä+vaan+yksi+tili,+pienet+elatusmaksut+ja+lapsilisät.+Kulut+eivät+kuitenkaan+juuri+pienentyneet.++Ajankäyttö+meni+ihan+uusiksi,+enää+ei+käyty+kaupassa+niin+että+toinen+kävi+ja+toinen+vahti+lapsia.+Nyt+piti+pukea+lapset+ja+lähteä,+sama+harrastuksissa.+Illalla+sinulla+on+sitä+omaa+aikaa,+ainakin+siihen+asti+kun+tytöt+huutavat+etteivät+saa+unta.+Kahvikuppi+mukaan+sillä+siellä+menee+hetki,+keskustellaan+taas+päivän+kuulumiset+ja+todetaan+yhdessä+että+äiti+kyllä+pärjää.+Lopulta+lapset+rauhoittuvat+antavat+hyvänyön+suukot+ja+menevät+pitkäkseen.+Toteavat+vielä+että+äitiä+on+ikävä.+Onneksi+suu+liikkuu+ja+pystyy+sanomaan+että+äiti+pärjää+vaikka+oikea+vastaus+tulisi+sydämmestä+ja+olisi+"niin+minullakin".+Pakko+kääntyä+pois+sillä+vaikka+ripset+lyövät+nopeammin+kuin+kolibrin+siivet+alkavat+kyyneleet+valua+poskipieliä.+Siinä+sänkyyn+kellahtaessa+vielä+yrittää+jarruttaa+kyynelien+tuloa+kunnes+huomaa+nukkuvansa+tyynyliinalla+jossa+lukee+"maaiman+rakkain+isi":+isänpäivälahja+lapsilta.+Sen+jälkeen+ei+ole+hetkeen+mitään+tehtävissä.Koska+hetkeen+et+pysty+nukkumaan+kannattaa+nousta+ylös+ja+miettiä+miten+pitää+itsestään+huolta+jotta+jaksaa+tämän+arjen+pyörittää.+Viina+olisi+tietysti+se+yksi+ratkaisu+mutta+se+ei+kyllä+auta+jos+vapaat+viikonloput+menee+kännätessä.+Uusiin+suhteisiinkaan+ei+kannata+lähteä+koska+vielä+ei+ole+saanut+edes+itseään+kasattua.+Onneksi+löytyi+liikunta,+oli+kuntosalia,+jalkapalloa,+suunnistusta+ja+kaikkea+muutakin+kunhan+vain+sai+tuon+yksinäisyyden+ja+henkisen+väsymyksen+jonnekin+piilotettua.+Pikku+hiljaa+tuo+liikunta+kuitenkin+auttoi+jaksamaan+ja+päivä+päivältä+elämä+alkoi+asettua+uomiinsa+ja+saatoin+miettiä+uusia+parisuhdekuvioita.+Aikanaan+sitten+treffi-ilmoitus+ja+vastauksia+odottamaan.+En+tiedä+olitko+se+sinä+vai+joku+muu+joka+lähti+treffeille+mutta+mukava+että+lähti.+Tuo+arjen+pyörittäminen+ja+siitä+aiheutunut+univelka+saattoi+antaa+minusta+hieman+nuukahtaneen+kuvan+mutta+kyllä+minä+oikeasti+kuuntelin+kun+kerroit+koulutustaustastasi,+harrastuksistasi+sekä+niistä+viimeisistä+matkoistasi+ulkomaille.+En+vain+osannut+tehdä+niistä+tarkentavia+kysymyksiä+koska+olen+ammattikoulun+käynyt,+en+pelaa+golffia+ja+matkakohteesi+niin+eksottisia+ettei+niitä+tainnut+olla+edes+kartoissa+kun+olin+nuori.+Hetken+kyllä+meinasin+kysyä+miten+sinulla+aika+riittää++mutta+jätin+väliin+kun+mainostit+että+sinulla+on+kaikki+nyt+hyvin+ja+mies+olisi+vain+plussaa+elämälle.+Anteeksi+myös+etten+ihan+tarkkaan+kuunnellut+kun+selitit+miten+vaikeaa+on+naisten+menestyä+miehisessä+mailmassa+ja+että+tulet+hyvin+toimeen;+tätä+luonnollisesti+odotat+myös+kumppaniltasi.+Meinaan+siinä+vaiheessa+kun+olit+tullut+Afrikan+savanneilta+ja+lähtenyt+Alpeille+minä+olin+vielä+laskemassa+paljonko+menee+rahaa+lasten+tuleviin+talvivaatteisiin+ja+suksiin.Kiitos+kuitenkin+että+rikoit+alkavan+hiljaisen+hetken+sen+jälkeen+kun+kerroin+haaveilevani+arjesta+vapaata+viikkoa+jolloin+olisin+vaeltamassa.+Toivottavasti+ehdit+kuitenkin+tallille,+sillä+huomiselle+siirretty+ratsastustunti+alkoi+kuitenkin+jo+puolen+tunnin+päästä.Hohhoijaa+oli+hyvä+kommentti+sillä+tosiaan+tuon+arjen+pörittämisen+jälkeen+meillä+rumilla+ja+tyhmillä+tosiaan+saattaa+olla+univelkaa+eikä+se+teidän+naisten+silmissä+ainakaan+paranna+tilannetta.
  2. Kyllähän+tuon+kusipäämiehen+leiman+saa+aika+helposti++vaikka+olisikin+henkilö+joka+pystyy+asettumaan+toisten+asemaan.+Sanotaan+että+omistaisin+yrityksen+jolla+on+kaksi+tehdasta+joista+molemmat+tuottavat+voittoa.+Itse+haluan+kuitenkin+enemmän+voittoa+ja+päätän+siirtää+tuotannon+yhteen+tehtaaseen.+Todennäköisesti+henkilöstö+suljettavassa+tehtaassa+pitää+minua+kusipäänä+jolle+ei+mikään+riitä;+varsinkin+jos+irtisanomistilanteessa+he+tuntevat+ettei+heitä+ole+kuunneltu.+Vastaavasti+taas+toiselle+tehtaalle+olen+sankari,+varsinkin+jos+se+luo+uusia+työpaikkoja+tehtaaseen.+Silti+päätöstä+tehdessä+olen+voinut+valvoa+monta+yötä+kun+olen+murehtinut+miten+ihmisille+silloin+käy.Jos+tämä+kehitys+tällaisenaan+jatkuu+niin+varmaan+kohta+säädetään+jo+laki.+joka+velvoittaa+miehen+näyttämään+tunteensa.+Mutta+vakavasti+ottaen+minulla+on+sellainen+mielikuva+että+tämä+nykyinen+suuntaus+jossa+keskiössä+on+itsenäinen+vahva+yksilö+ei+oikein+tue+sitä.+Se+ei+anna+sellaista+verkoston+suomaa+turvaa+että+voisi+avautua.Mitä+tuolta+keskiajalta+omasta+nuoruudesta+muistan+niin+kyllähän+siellä+kollit+yhteen+ottivat.+Välillä+painien,+välillä+vääntäen+ja+välillä+tosissaan+lyöden.+Mutta+siinä+oli+se+että+kun+taisto+oli+tauonnut+niin+todettiin+tilanne,+lyötiin+kättä+päälle+ja+kehuttiin+hyvästä+väännöstä+ja+illalla+mentiin+pelaamaan+jalkapalloa.+Voi+olla+että+edustan+jo+mennyttä+ajatusmailmaa+mutta+minusta+tuollainen+pihapelitoiminta+tai+matalan+kynnyksen+harrastusten+luominen+jossa+pojat+saisivat+hakea+omia+vahvuuksia+sekä+oppia+porukassa+toimimisen+lait+olisi+se+avain+jolla+kasvaisi+niitä+miehiä+jotka+pystyisivät+puhumaan+tunteistaan.