Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4060
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onpa+ikävää+että+kokemuksesi+meistä+on+tällainen+mutta+kyllä+olet+varmaan+oikeilla+jäljillä.+Täällä+ei+ole+jäljellä+enää+muut+kuin+me+rumat+ja+tyhmät.
Ero+on+meille+miehille+kova+paikka,+usein+se+tulee+yllättäen+etkä+ole+mitenkään+siihen+varautunut+vaan+saat+kaiken+aloittaa+alusta.+Se+helposti+katkeroittaa+ja+reaktiot+ovat+siten+moninaiset.+Itselläni+meni+pitkään+toipua+erosta+vaikka+oli+ns+siisti+ero.
Itsekkin+joutui+pistämään+kaiken+uusiksi+kotityöt+piti+ottaa+haltuun,+enää+ei+riittänyt+että+teki+puolet,+nyt+piti+tehdä+kaikki.+Rahan+käyttö+piti+miettiä+uudelleen;+enää+ei+ollut+kahta+tiliä+vaan+yksi+tili,+pienet+elatusmaksut+ja+lapsilisät.+Kulut+eivät+kuitenkaan+juuri+pienentyneet.++Ajankäyttö+meni+ihan+uusiksi,+enää+ei+käyty+kaupassa+niin+että+toinen+kävi+ja+toinen+vahti+lapsia.+Nyt+piti+pukea+lapset+ja+lähteä,+sama+harrastuksissa.+
Illalla+sinulla+on+sitä+omaa+aikaa,+ainakin+siihen+asti+kun+tytöt+huutavat+etteivät+saa+unta.+Kahvikuppi+mukaan+sillä+siellä+menee+hetki,+keskustellaan+taas+päivän+kuulumiset+ja+todetaan+yhdessä+että+äiti+kyllä+pärjää.+Lopulta+lapset+rauhoittuvat+antavat+hyvänyön+suukot+ja+menevät+pitkäkseen.+Toteavat+vielä+että+äitiä+on+ikävä.+
Onneksi+suu+liikkuu+ja+pystyy+sanomaan+että+äiti+pärjää+vaikka+oikea+vastaus+tulisi+sydämmestä+ja+olisi+"niin+minullakin".+Pakko+kääntyä+pois+sillä+vaikka+ripset+lyövät+nopeammin+kuin+kolibrin+siivet+alkavat+kyyneleet+valua+poskipieliä.+Siinä+sänkyyn+kellahtaessa+vielä+yrittää+jarruttaa+kyynelien+tuloa+kunnes+huomaa+nukkuvansa+tyynyliinalla+jossa+lukee+"maaiman+rakkain+isi":+isänpäivälahja+lapsilta.+Sen+jälkeen+ei+ole+hetkeen+mitään+tehtävissä.
Koska+hetkeen+et+pysty+nukkumaan+kannattaa+nousta+ylös+ja+miettiä+miten+pitää+itsestään+huolta+jotta+jaksaa+tämän+arjen+pyörittää.+Viina+olisi+tietysti+se+yksi+ratkaisu+mutta+se+ei+kyllä+auta+jos+vapaat+viikonloput+menee+kännätessä.+Uusiin+suhteisiinkaan+ei+kannata+lähteä+koska+vielä+ei+ole+saanut+edes+itseään+kasattua.+Onneksi+löytyi+liikunta,+oli+kuntosalia,+jalkapalloa,+suunnistusta+ja+kaikkea+muutakin+kunhan+vain+sai+tuon+yksinäisyyden+ja+henkisen+väsymyksen+jonnekin+piilotettua.+Pikku+hiljaa+tuo+liikunta+kuitenkin+auttoi+jaksamaan+ja+päivä+päivältä+elämä+alkoi+asettua+uomiinsa+ja+saatoin+miettiä+uusia+parisuhdekuvioita.+
Aikanaan+sitten+treffi-ilmoitus+ja+vastauksia+odottamaan.+En+tiedä+olitko+se+sinä+vai+joku+muu+joka+lähti+treffeille+mutta+mukava+että+lähti.+Tuo+arjen+pyörittäminen+ja+siitä+aiheutunut+univelka+saattoi+antaa+minusta+hieman+nuukahtaneen+kuvan+mutta+kyllä+minä+oikeasti+kuuntelin+kun+kerroit+koulutustaustastasi,+harrastuksistasi+sekä+niistä+viimeisistä+matkoistasi+ulkomaille.+En+vain+osannut+tehdä+niistä+tarkentavia+kysymyksiä+koska+olen+ammattikoulun+käynyt,+en+pelaa+golffia+ja+matkakohteesi+niin+eksottisia+ettei+niitä+tainnut+olla+edes+kartoissa+kun+olin+nuori.+Hetken+kyllä+meinasin+kysyä+miten+sinulla+aika+riittää++mutta+jätin+väliin+kun+mainostit+että+sinulla+on+kaikki+nyt+hyvin+ja+mies+olisi+vain+plussaa+elämälle.+
Anteeksi+myös+etten+ihan+tarkkaan+kuunnellut+kun+selitit+miten+vaikeaa+on+naisten+menestyä+miehisessä+mailmassa+ja+että+tulet+hyvin+toimeen;+tätä+luonnollisesti+odotat+myös+kumppaniltasi.+Meinaan+siinä+vaiheessa+kun+olit+tullut+Afrikan+savanneilta+ja+lähtenyt+Alpeille+minä+olin+vielä+laskemassa+paljonko+menee+rahaa+lasten+tuleviin+talvivaatteisiin+ja+suksiin.
Kiitos+kuitenkin+että+rikoit+alkavan+hiljaisen+hetken+sen+jälkeen+kun+kerroin+haaveilevani+arjesta+vapaata+viikkoa+jolloin+olisin+vaeltamassa.+Toivottavasti+ehdit+kuitenkin+tallille,+sillä+huomiselle+siirretty+ratsastustunti+alkoi+kuitenkin+jo+puolen+tunnin+päästä.
Hohhoijaa+oli+hyvä+kommentti+sillä+tosiaan+tuon+arjen+pörittämisen+jälkeen+meillä+rumilla+ja+tyhmillä+tosiaan+saattaa+olla+univelkaa+eikä+se+teidän+naisten+silmissä+ainakaan+paranna+tilannetta.
10.04.2018 22:17
Seurustelisin+toki,+ihan+siinä+missä+älykkäänkin+kanssa.+
Tärkeämpi+asia+minulle+on+halu+ja+into+oppia+uusia+asioita.+Jos+ei+ihan+terävä+tapaus+ole+niin+kyllä+minulla+riittää+hermot+opettaa+kaikessa+rauhassa+ja+pikkuhiljaa.+Suotavaa+tietysti+on+että+hänkin+jaksaisi+sitten+minuakin+opettaa.+Mukavaa+tietysti+jos+molemmat+ollaan+ihan+ulalla+asioista+ja+yhdessä+opetellen+mennään+eteenpäin.
10.04.2018 19:35
No+jos+lyhyen+referaatin+joku+kaipaa+niin+tiivistän+tuon+lyhyen+artikelin+muutamaan+lauseeseen.
"Ministeri+Orpo+viittasi+jo+täällä+olleeseen+Martti+Hetemäen+puheenvuoroihin+koulutuksen+vaikutuksesta.+Pojat+ja+tytöt+eriytyvät+jo+yläasteella+eivätkä+jatkossa+enää+kohtaa.+
Haluaa+muutoksia+varhaiskasvatukseta+toisen+asteen+koulutukseen+jotta+syrjäytymiseltä+vältyttäisiin.+Lopuksi+toteaa+että+moittiminen+ei+kannata,+auttaminen+kyllä.+
Toiveita+paremmasta+on+näkyvissä+kun+talous+paranee"
Itse+luin+kyllä+tuon+artikkelin+hieman+eri+tavalla+kuin+Harmaaritari+joka+totesi+että+"Aika+moni+noista+urpon+moittimista+miehistä+kuitenkin+pitää+tätä+maata+pystyssä+tekemällä+tuottavaa+työtä+että+ertteikö+muka+mittään+hyvää?"+Ministeri+taas+totesi+"Yksinäisestä,+vailla+tekemistä+ja+tulevaisuudenuskoa......"+Eli+käsitin+kyseessä+olleen+työttömät+ja+syrjäytyneet+eivätkä+töissäkäyvät+mutta+lapsettomat+miehet.
09.04.2018 21:28
Jos+osaisin+tuohon+suoralta+käsin+vastata+olisin+paremmin+palkatuissa+töissä.
Kyllähän+tuohon+liittyy+sitten+kaikenlaisia+epäterveitä+asioita+kuten+päästä+opiskelemaan+alaa+matalemmilla+pisteillä+pelkän+sukupuolen+perusteella.+Ei+hyvä+sekään.
Yksi+tekijä+tietysti+on+palkkaus+ja+kuten+huomattua+aika+vaikeaa+tuntuu+sen+kohoaminen+olevan.+Jos+nyt+kunnille+ilmoitettaisiin+että+aikaa+hoitaa+nämä+asiat+näin+2015+mennessä+jonka+jälkeen+alkaa+sanktiot+paukkua+niin+se+varmasti+hilaisi+kilpailun+kautta+palkkoja+ylös.+Mutta+ongelmia+tietysti+tulee+myös+sen+kautta+että+tuleeko+virkoja+auki+niin+paljon+että+näitä+pystytään+tasapäistämään.
Ehkä+näkisin+nuo+luvut+sellaisina+että+niihin+pitää+pyrkiä+ja+jos+niihin+ei+päästä+tai+jopa+kuilu+syvenee+niin+joutuu+antamaan+selityksen+että+miksi+näin.+Vähän+sama+kuin+rakennusteollisuudessa+on+monessa+paikkaa+0-työtapaturmaa+linja.+Vaikka+siihen+ei+päästä+niin+toimenpiteet+joita+on+tehty+ovat+laskeneet+työtapaturmien+määrää.+Siihen+nämä+luvut+voisivat+hyvinkin+tehota.
Sitten+ehkä+toimenkuvia+voitaisiin+tarkistaa+ja+miettiä+voisiko+olla+joitakin+työtehtäviä+tai+toimintoja+joihin+voisi+päästä+käsiksi+esim.+oppisopimuksen+kautta.+Pojathan+eivät+yleensä+hirveästi+penkeillä+halua+istua.+(toki+näitä+oppisopimustöitä+voi+jo+nyt+siellä+olla;+en+tarkistanut)
09.04.2018 19:46
Ei+välttämättä+nirsous+vaan+olisiko+epäluottamus+miehiä+kohtaan+siitä+etteivät+he+pystyisi+huolehtimaan+perheestä+esimerkiksi+alemman+tulotasonsa+vuoksi.+Miehiä+kelpuutetaan+yhden+yön+juttuihin+tai+pidempiinkin+suhteisiin+mutta+kun+pitäisi+miettiä+jälkipolvea+niin+epäluulo+miehen+kykyihin+katoaa.
Sinänsä+hyvä+jos+miehet+tiedostavat+että+eivät+ole+henkisesti+tai+taloudellisesti+vastaanottamaan+vastuuta+jälkipolvesta.+Olen+joskus+miettinyt+että+tuon+peruskoulun+teoriaopetuksen+voisi+katkaista+jo+ysiluokan+jouluna+ja+silloin+saisi+päästötodistuksen.+Loppu+puolivuotta+harjoiteltaisiin+arkielämän+taitoja.+Martat+kävisivät+kertomassa+kodinhoidosta,+pankeista+esiteltäisiin+rahankäytöstä,+ea-kursseja,+työturvallisuuskursseja,+välillä+synnytyslaitokselle+katselemaan+vauvoja+jne+eli+olisi+valmiutta+sen+arjen+pyörittämiseen+jo+nuoresta.
09.04.2018 19:16
Opettajat+ja+varhaiskasvatuksen+ammattiihmisille+sukupuolikiintiöt.+Joka+työyksikössä+vähintää+40%+molempia+sukupuolia.+(ja+varmaan+kiintiö+myös+niille+muusukupuolisille.
Lisäksi+erossa+äiti+ei+saa+olla+mikään+lapsensaantiautomaatti+vaan+isälle+pitää+saada+mahdollisuus+olla+yhtä+lailla+läsnä+lapsen+elämässä.
Jostakin+ne+pojat+miehisen+käytöksen+mallin+ammentavat+ja+isähän+se+tärkein+idoli+on+ja+jos+isä+ei+siihen+pysty+niin+silloin+tulee+varhaiskasvatus+ja+koulu+tärkeään+rooliin.
09.04.2018 18:47
En+huijaa,+keittiön+verhot+on+vihersävytteiset+ja+matto+jonka+kyllä+alunperin+hommasin+käytävälle+on+sinipohjainen.
Vähän+tuossa+mietin+että+kun+kesä+tulee+ja+pääsee+pesemään+ikkunat+niin+olohuoneeseen+voisi+miettiä++joko+vaahtera-+tai+koivikkokuosia.
Koska+kukaan+ei+varmaan+meidän+keskustelua+seuraa+uskallan+kuiskata+korvaasi+matalalla+hieman+rosoisuuteen+viittavalla+äänensävyllä+yhden+salaisuuden.+"Nainen+joka+käyttää+sisustukseen+Vallilan+elementtejä+on+parisuhdestatukseltaan+parasta+a-luokkaa."
09.04.2018 17:30
"Vallilan+Kelohonka"+Taidan+olla+hieman+ihastunut+sinuun.
Vastaavat+löytyy+keittiön+verhoina+ja+lattialta+mattona.
08.04.2018 23:35
"+hirsimökin+järvenrantaan"
Siimä+meni+mun+mahdollisuus.+Itse+en+rakentaisi+järvenrantaan+vaan+pitää+olla+meri.+Järvi+ei+tuoksu+oikealle+levälle+eikä+sinne+oikein+pysty+hukkumaan.
Kai+verhot+on+sentään+Vallila-sarjaa?
08.04.2018 17:51
Meinasin+kirjoittaa+ensin+Niina+Lahtinen;+olisi+ollut+mielenkiintoista+nähdä+onko+hänellä+yhtä+pirtsakat+jutut+kuin+hyvissä+ja+huonossa+uutisissa.+Oli+jo+Akun+jälkeen+ehtinyt+löytää+uuden.+En+oikein+tiedä+kuka+kuuluisa+olisi+sinkku.
Jos+ei+tarvitsisi+olla+sinkku+niin+yksi+mielenkiintoinen+kahviseuralainen+olisi+Elisabeth+Rehn.+Olisi+kiva+kysellä+miltä+tuntui+raivata+tiensä+vallan+huipulle+ja+voiko+valta+turmella+sukupuolesta+riippumatta.
07.04.2018 20:31
Nåinhän+se+on.+Pistin+nuo+tiivistykset+tänne+lähinnä+siksi+että+se+antaisi+vähän+lihaa+luiden+ympäri+kun+näistä+keskustellaan.
07.04.2018 14:54
Itse+ajattelen+tunne-elämän+tarkoittavan+muutosta+ihmisen+mukana.
Ihminen+reagoi+johonkin+tilanteeseen+tai+hetkeen+tityllä+tavalla+tai+tunteella+mutta+tämä+reagointi+riippuu+myös+ajasta+ja+ympäristöstä.+Sen+lisäksi+kun+ihminen+muuttuu,+kasvaa+ja+toivon+mukaan+myös+kehittyy+jolloin+reagoinnit+tilanteisiin+muuttuvat.
07.04.2018 14:42
Linkkasin+auki+tuon+talouselämän+koko+jutun+ja+naiset+voivat+huokaista+sillä+teitä+ei+tässä+syytetä+mistään.+
Lyhykäisyydessään:
1."+Vuonna+2007+ikäryhmän+miehistä+noin+yhdeksän+prosenttia+oli+pienituloisia.+2015+heitä+oli+jo+yli+18+prosenttia."+"+2013-2015+pienituloisten+osuus+ikäryhmän+naisista+laski+yli+12+prosentista+alle+10+prosenttiin."+En+tiedä+kohteliko+lama+kovemmin+miehiä+kuin+naisia+mutta+seuraus+on
2.+"Moni+mies+siis+haluaa+lapsen,+mutta+kokee,+ettei+isyyteen+ole+mahdollisuutta."+"kysymys+on+resurssien+puutteesta"+Voisiko+olla+vanhakantainen+ajattelu+että+mies+on+se+joka+turvaa+perheen+elannon?
3.+Sitten+lopuksi+ajatus+mistä+tämä+on+lähtenyt+liikkeelle.+"Suomessa+ei+riittävästi+pyritä+siihen,+että+pojat+menestyvät+koulussa.+"
06.04.2018 23:26
Hyvää+viikonloppua.
Eipä+hirveästi+ole+suunnitelmia+täälläkään.+Aamusta+käyn+salilla+koska+siellä+ei+silloin+ole+paljoa+porukkaa.+Voi+tehdä+niitä+liikkeitä+joita+on+suunnitellut+eikä+niitä+joita+tulee+tehtyä+kun+laitteet+ja+painot+on+varattu.
Niin+no+tuossa+äsken+Tinder+ilmaisi+että+olen+jonkun+naisen+kanssa+yhteensopiva.+Viikonloppuna+sitten+syöksyilyä+ykköspesälle.+Ehkä+noita+kahta+lausetta+ei+olisi+kannattanut+kirjoittaa+peräkkäin+joten+syytä+tarkentaa+että+naiselle+pistin+tuossa+viestin+mutta+tuo+toinen+kuvaus+sopii+siihen+että+mennään+pelaamaan+halliin+pesistä.+Saa+nähdä+mitä+siitäkin+tulee;+siis+pesiksestä,+viestistä+ei+tule+kuin+hiljaisuutta.
06.04.2018 22:53
Olipa+kauniisti+sanottu,+kiitos.+Tuosta+on+mukava+lähteä+viikonlopun+viettoon.+Hyvää+viikonloppua+sinullekin.
06.04.2018 17:17
Olisi+samanlainen+huumorintaju.
Liikunnallinen;+plussaa+jos+olisi+yhteinen+harrastus,+mutta+ei+välttämätön.
Ikähaarukka++-5+vuotta+omastani,+mutta+oleellisempi+on+että+elämäntilanteemme+olisi+suunnillen+yhteneväiset.
Ei+kannata+Helsingin+Jokereita+eikä+Oulun+Kärppiä.
Uskaltaa+lähteä+luontoon;+vaeltamaan,+pilkille+tai+ihan+vaan+kalliolle+istuskelemaan.
Mutta+ennenkaikkea+tykkäisi+minusta.
05.04.2018 21:36
-+Normaali+mies,+käy+töissä+ja+koulussa,+maksaa+laskut,+harrastaa+(urheilua)+liikuntaa,+juo+harvoin+alkoholia,+on+sosiaalinen+jolla+on+kavereita,+saa+harvakseltaan+kutsuja+juhliin
05.04.2018 00:05
Kyllähän+tuon+kusipäämiehen+leiman+saa+aika+helposti++vaikka+olisikin+henkilö+joka+pystyy+asettumaan+toisten+asemaan.+Sanotaan+että+omistaisin+yrityksen+jolla+on+kaksi+tehdasta+joista+molemmat+tuottavat+voittoa.+Itse+haluan+kuitenkin+enemmän+voittoa+ja+päätän+siirtää+tuotannon+yhteen+tehtaaseen.+Todennäköisesti+henkilöstö+suljettavassa+tehtaassa+pitää+minua+kusipäänä+jolle+ei+mikään+riitä;+varsinkin+jos+irtisanomistilanteessa+he+tuntevat+ettei+heitä+ole+kuunneltu.+Vastaavasti+taas+toiselle+tehtaalle+olen+sankari,+varsinkin+jos+se+luo+uusia+työpaikkoja+tehtaaseen.+Silti+päätöstä+tehdessä+olen+voinut+valvoa+monta+yötä+kun+olen+murehtinut+miten+ihmisille+silloin+käy.
Jos+tämä+kehitys+tällaisenaan+jatkuu+niin+varmaan+kohta+säädetään+jo+laki.+joka+velvoittaa+miehen+näyttämään+tunteensa.+Mutta+vakavasti+ottaen+minulla+on+sellainen+mielikuva+että+tämä+nykyinen+suuntaus+jossa+keskiössä+on+itsenäinen+vahva+yksilö+ei+oikein+tue+sitä.+Se+ei+anna+sellaista+verkoston+suomaa+turvaa+että+voisi+avautua.
Mitä+tuolta+keskiajalta+omasta+nuoruudesta+muistan+niin+kyllähän+siellä+kollit+yhteen+ottivat.+Välillä+painien,+välillä+vääntäen+ja+välillä+tosissaan+lyöden.+Mutta+siinä+oli+se+että+kun+taisto+oli+tauonnut+niin+todettiin+tilanne,+lyötiin+kättä+päälle+ja+kehuttiin+hyvästä+väännöstä+ja+illalla+mentiin+pelaamaan+jalkapalloa.+Voi+olla+että+edustan+jo+mennyttä+ajatusmailmaa+mutta+minusta+tuollainen+pihapelitoiminta+tai+matalan+kynnyksen+harrastusten+luominen+jossa+pojat+saisivat+hakea+omia+vahvuuksia+sekä+oppia+porukassa+toimimisen+lait+olisi+se+avain+jolla+kasvaisi+niitä+miehiä+jotka+pystyisivät+puhumaan+tunteistaan.
04.04.2018 23:59
Kahvia+tulee+kyllä+kitattua+mutta+noihin+pikakahveisiin+en+ole+oikein+päässyt+maulle.+
Kyllähän+nokipannukahvit+nuotiolla+on+se+ykkösjuttu,+mutta+muutama+vuosi+sitten+hommasin+perkolaattorikeittimen+ja+siitä+ei+oikein+ollut+enää+paluuta.
Jotenkin+pidän+sen+tekemästä+kahvin+mausta+koska+siinäkin+vesi+keitetään+ja+sitten+se+hiljalleen+valuu+sihdin+läpi.+Pitää+vaan+olla+tarkkana+jauhatusasteesta+sillä+liian+hienojakoinen+menee+sihdin+läpi+ja+kuppi+on+puolillaan+sakkaa.+
Vähän+kahvimyllyä+olen+havitellut+mutta+kun+täältä+ei+kyliltä+löydy+papuja.+Netistä+varmaan+voisi+tilailla+mutta+jotenkin+sitä+vaan+vanhakantaisesti+suosisi+kivijalkakauppoja.
04.04.2018 21:35
Sinun+avaus+oli+sen+verran+lyhyt+että+oletin+tuollaisen+yleismalkaisentiivistyksen+riittävän.
Mutta+ehkä+minä+sitten+perustelen+miksi+eilinen+päivä+niin+hyvin+pyyhki.
Aamulla+töissä+tuli+heti+työkaverilta+positiivista+palautetta+aloitteestani+joka+keventäisi+,muutamien+ihmisten+työtaakkaa+ja+parantaisi+mutenkin+työn+ergonomiaa.
Kotona+sitten+paistoin+pihvit+jotka+olin+amtanut+olla+yön+yli+olutmarinadissa+ja+täytyy+sanoa+että+resepti+tulee+myös+käyttöön+grillikauden+alkaessa.
Koulussa+olin+päässyt+kokeesta+läpi+ihan+hyvillä+pisteillä+vaikka+itsestä+tuntui+että+koe+ei+häävisti+mennyt.+Lisäksi+vielä+sain+antaa+kannustusta+ja+kehuja+tytölle+joka+oli+saanut+fysiikan+kokeesta+kiitettävän.
Illalla+vielä+soitin+isälle+ja+sain+kuulla+että+siskolla+alkaa+elämä+sujua+entistä+paremmin.+Täytyypi+soittaa+hänelle+vielä+suoraan.
Eli+tuossa+aloituksessa+vain+kohtuullinen+oli+vähän+harhaanjohtava.+Näin+positiivisia+tai+hyvin+pyyhkiviä+päiviä+tulee+harvoin.+
Auton+sulat+nyt+on+kyllä+vielä+vaihtamatta.
04.04.2018 17:59
191 / 203