Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. 3/4+flegmaattinen,+1/4+melankolinen
  2. Ei+jäänyt+aloitus+huomaamatta.++Meni+vain+töissä+pidempään+kun+piti+tehdä+osia+jotta+tuotteet+saadaan+huomenna+pakattua+ja+mailmalle.+Saadaan+sitten+vähän+tuloja+tänne+kotimaahan+päin.Jos+noihn+aloituksen+kysymyksiin+vastaisin+niin+voisin+ehkä+panostaa+asuntoon.+Jos+pystyisin+ostamaan+tai+peruskorjaamaan+tämän+talon+sellaiseksi+että+voisin+elää+täällä+kotona+vaikka+80-vuotiaaksi+niin+olisi+se+mukavampi+vaihtoehto+kuin+elää+vaikka+84-vuotiaaksi+joista+viimeiset+10-vuotta+letkuissa.+Minulla+lapset+ovat+jo+siirtyneet+tai+siirtymässä+peruskoulun+jälkeiseen+aikaan+ja+on+todettava+että+olen+hieman+tinkinyt+omista+menoista+jotta+saan+rahaa+säästöön+heitä+varten.+Ei+lukio+tai+sen+jälkeinen+kooulutus+mitään+halpaa+lystiä+ole.En+tiedä+mitä+perintörahoilla+tekisin,+mutta+jos+ne+jo+olisivat+tililleni+kilahtaneet+niin+eivät+vanhempani+enää+mieti+hyvää+vanhuutta;+ovat+siirtyneet+jo+ajasta+ikuisuuteen.+Varmaan+tallettaisin+ne+tytöille+jotta+pääsisivät+vaikka+ulkomaille+opiskelemaan+jos+haluaisivat.+Tämä+varmaan+olisi+myös+vanhempieni+tahto.Itse+olisin+aika+varovainen+noiden+ulkoilutusten+kanssa.+Varoittavia+esimerkkejä+on+sähkön+runkoverkko+ja+destia.+Jos+nyt+ajatellaan+että+yksityistetään+koulutus,+terveydenhuolto+jne+niin+en+ole+ensinkään+varma+että+kokonaiskustannus+laskee.+Jos+ennen+koulussa+oli+10+opettajaa+niin+yksityinen+suurentaa+luokkakokoja+ja+palkaa+vain+kuusi.++Ehkä+näillä+kuudella+palkka+nousee+mutta+vientiteollisuuden+maksettavaksi+tuli+neljä+työtöntä+opettajaa.+Enkä+siitä+palkannoususta+ole+ihan+varmakaan+kun+nämä+10+opettajaa+on+haastattelussa+niin+saattavat+alkaa+polkemaan+palkkojaan+työpaikan+toivossa.Kannattaa+vielä+se+huomioida+ketkä+eniten+käyttävät+näitä+palveluja.+He+ovat+näitä+heikompiosaisia+jotka+sitten+käytännössä+jäisivät+palvelujen+ulkopuolelle.+Samoin+niiden+lapset+sitten+käyvät+koulua+kenellä+on+varaa+maksaa.
  3. Olisiko+ollut+ylen+sivuilla+jossa+haastateltiin+miesnäyttelijää+joka+näytteli+riutuvaa+sotilasta+niin+hän+asui+teltassa+ja+hänet+kommennettiin+kolmen+tunnin+lenkille+ennenkuin+pääsi+telttaan+nukkumaan.+Naiset+taas+olivat+juosseet+päivällä+ja+hekin+menivät+telttaan+nukkumaan+jotta+olisivat+aamulla+riutuneen+näköisiä.+Eli+ainakin+tässä+keinot+olivat+samat.+Tämä+miesnäyttelijä+koki+tämän+metodin+haastavana+mutta+oli+sitä+mieltä+että+naiset+olisi+pitänyt+viedä+lämpimään+yöksi.
  4. No+mulla+on+tytöt+jo+tuon+tapauksen+tytöistä+vanhempia+mutta+kyllä+niistä+ihan+asiallisia+naisenalkuja+on+tullut.+Osittain+voi+olla+kasvatuksen+ansiota+mutta+en+myöskään+väheksy+heidän+kaveripiiriään+joka+sisältää+ihan+fiksuja+ihmisen+alkuja.+Vaikka+olenkin+suvaitsevainen+on+meillä+tietyt+rajat+ja+meidän+perheessä+ei+ole+koskaan+kyseenalaistettu+kuka+ne+rajat+asettaa.+Toki+niistä+voi+yrittää+neuvotella+ja+on+myönnettävä+että+joskus+isä+antaa+hieman+siimaa.+On+meillä+tuossa+kolleja+pyörinyt+mutta+ketään+en+ole+nakannut+pihalle+suojavärityksensä+takia+mutta+pari+veijaria+oli+erehtynyt+olemaan+meillä+lakki+päässä+sisällä;+ei+ollut+kauaa.+En+tiedä+onko+tytöt+hyvin+ohjeistaneet+mutta+nykyään+kaikki+tulevat+ilman+lakkia,+housut+ylös+nostettuna+ja+aina+käyvät+minua+moikkaamassa+ennenkuin+katoavat+tyttöjen+huoneisiin.+Sitä+kun+paljon+yrittää+opettaa+niin+paljon+myös+oppii.+Jos+ollaan+iltaisin+yhdessä+kotona+niin+pelaillaan+korttia+ja+kertoillaan+kuulumiset.+Jos+minä+en+ymmärrä+niin+jaksavat+selittää+nykymailman+menoa+ja+itse+sitten+yritän+kertoa+kokemuksesta+mihin+seinään+ei+kannata+päätä+lyödä.Aika+lailla+ovat+sellaisia+vahvoja+itsenäisiä+naisia,+mutta+olen+minä+sanonut+että+kun+vahva+itsenäinen+nainen+lähtee+kotoa+niin+iskä+petaa+sängyn+jotta+on+sitten+paikka+mihin+voi+aina+palata.+Vahvempi+ja+itsenäisempi+isä+on+aina+tukena+tarvittaessa.Vielä+nykyäänkin+kun+olen+hereillä+niin+tytöt+tulevat+sanomaan+että+menevät+nukumaan+ja+antavat+hyvänyön+pusun+poskelle.+Toki+sen+verran+olen+aina+omaakin+sukupuolta+puolustanut+että+olen++poikakaverikandelle+sanonut+että+pitäkää+huoli+että+tuo+likka+ei+pääse+parisuhteessa+pompottamaan.+Siitä+ei+hyvää+seuraa.