Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4166

1. Itse+taidan+lähteä+tuonne+meren+rantaan+koskahttps://www.youtube.com/watch?v=iz_bD5lSu_M
  2. Miehet+tekevät+enemmän+väkivaltarikoksia,+useimmiten+perheväkivallan+uhri+on+nainen,+miehet+tienaavat+liikaa+naisiin+nähden,+miesjohtajia+on+liikaa+jne;+tiedetään+kyllä,+meidän+syntilista+on+tavattoman+pitkä.+Lisäksi+me+maksetaan+siitä+vielä+tuplarangaistus+kun+nämä+asiat+on+helppo+yleistää+kaikkiin+miehiin+ja+sen+lisäksi+kun+nainen+tekee+jotakin+rangaistavaa+ei+sitä+viranomaiset+usko.Mutta+onhan+meissä+nämä+hienot+puolet+kuten+alkoholisoituminen,+itsemurhat,+asunnottomuus,+työttömyys,+huonompiosaisuus+ja+kun+vielä+erossakin+lapset+yleensä+jää+äidille+niin+kyllähän+Suomalaisen+miehen+kelpaa;+elämä+on+kuin+ruusuilla+tanssimista.Koska+nyt+on+vatsa+täynä+Kiinalaista+ruokaa+voin+sulatellessa+pohtia+tätä+siltä+pohjalta+että+en+ole+suhteessa+joten+kuulun+kohderyhmään+joka+on+aina+pitänyt+itseäni+"kilttinä+ja+kunnollisena".+Itse+en+ole+koskaan+pitänyt+itseäni+tunnekylmänä+miehenä+mutta+on+totta+että+usean+ilkeän+tai+vähemmän+ilkeiden+pakkien+seurauksena+tietynlainen+suojamekanismi+ehkä+tulee+nostettua+eteen+jotta+ei+sattuisi+taas+sisäisesti+yhtä+paljon.+Siinä+on+kyllä+paljon+tehtävää+eikä+mikään+helppo+juttu+enkä+ole+varma+tuleeko+se+ikinä+edes+täydellisesti+onnistumaan.Itsekeskeisyyden+merkiksi+voin+kyllä+nostaa+käteni+ylös.+Eron+jälkeen+kun+piti+miettiä+miten+saada+arki+lasten+kanssa+sujumaan+niin+yksi+ohjenuora+oli+että+minä+ensin+jos+se+kohtuudella+on+mahdollista.+Jos+minä+en+pysty+pitämään+itsestäni+fyysisesti+ja+henkisesti+huolta+niin+miten+minä+pystyn+lapset+hoitamaan.+Siksi+yritin+mahdollisuuksien+mukaan+mm+jatkaa+harrastuksiani+entisen+mallin+mukaan.+Tätä+ohjenuoraa+ajattelin+soveltaa+myös+parisuhteessa+ja+toivon+löytäväni+naisen+joka+ajattelee+samoin.+Jos+molemmat+pitää+itsestään+huolta+on+sen+päälle+parisuhdetta+helpompi+rakentaa.+Ikäväkin+minä+kyllä+osaan+olla+vaikka+en+minä+siitä+roolista+mitenkään+nauti.+Lapsetkin+pistän+välillä+siivoamaan+vaikka+tiedän+olevani+heidän+silmissään+ikävä+ihminen.+Muös+parisuhteessa+joutuu+joskus+tekemään+kipeitä+ja+ikäviä+päätöksiä+mutta+ne+nyt+vain+pitää+pystyä+tekemään.En+nyt+usko+että+kirjoitus+muuttaa+ajatustasi+sen+suuntaan+että+kilttejä+ja+mukavia+olisi+enää+vapailla+markkinoilla+mutta+tuota+itsekriittisyyttä+voitaisiin+vähän+mittoa+sillä+tavalla+että+kun+vastaan+tulee+kommentti+jossa+suollan+rumaa+juttua+naisista+niin+linkkaa+tähän+niin+katsotaan+olisiko+minusta+miestä+ottamaan+asia+kriittisen+tarkastelun+alle.
  3. Otsikkojen+perusteella+tulee+tehtyä+karkea+valinta.+Aloituksesta+sitten+riippuu+aika+paljon+tuleeko+käytyä+koko+ketju+läpi.+Jos+on+mukana+linkki+jonka+perusteella+on+tehty+joku+yleistys+tyyliin+"+mies+putosi+jäihin"+->+kaikki+miehet+ovat+idiootteja+niin+siihen+jää+ketjun+selailu.++Jos+linkin+alla+on+pieni+tivistelmä+ja+perässä+oma+kommentti+niin+kyllä+silloin+tulee+koko+ketjukin+käytyä+läpi.Joihinkin+"kevyempiin"+ketjuihin+kuten+mitä+teit+vappuna+niin+voin+vastata+saman+tien+mutta+aina+välillä+tulee+vastaan+avauksia+jotka+pistävät+pohtimaan+omaa+suhtautumista+asiaan+ja+peilaamaan+kommentteja+oman+elämän+näkökulmasta.+Silloin+yleensä+luen+avauksen+ja+ketjun+mutta+en+vastaa+heti+vaan+jään+asiaa+hieman+mutustelemaan+ja+kommentoin+myöhemmin.