Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3972

1. En tarkoittanut naisten väkivallan yleisyyttä vaan sitä minkälaisen mielikuvan miehistä tämä yksipuolinen uutisointi antaa. Jos aina raportoidaan suuntaan jossa mies on aina tekijä vääristyy kokonaisuus.
    Varmasti treffeillä nainen pohtii onko mies väkivaltainen ja se on ihan luonnollista. Mietinhän minäkin onko nainen kiinnostunut minusta vain taloudellisessa mielessä.

Kyllä itsetuntoon vaikuttaa hyvin paljon ulkopuolelta tulleet asiat joille ihminen ei välttämättä itse pysty vaikuttamaan. Työtilanne on yksi, sairaudet tai tapaturmat jne.
    Se että mies ei olisi parisuhdekelpoinen koska itsetunto on alhaalla vaikka työtapaturman jäljiltä on aika kova väite.
  2. Ei kun siis hep!!
  3. hep
  4. En nyt ole varma osaanko vastata siitä näkökulmasta jota ehkä aloituksessa haetaan mutta yritän.

Tuosta väkivallasta niin siinä samoilla linjoilla että on ihan ymmärrettävää että tällainen mahdollisuus käy mielessä. Ei siitäkään pidä pahastua jos nainen vaihtaa katua ennen kohtaamista. Olen vaan joskus miettinyt että miksi uutisointi on pääsääntöisesti saman suuntaista eikä tämä asia tunnu oikein kiinnostavan ketään.
    https://yle.fi/a/3-5487134
    Itse toivoisin että miesjärjesöt saisivat valtiolta rahoitusta ja pystyisivät kampanjoimaan myös "vastavirtaan." Yleensä näihin kampanjoihin liittyy hyviä neuvoja miten toimia ja kerrotaan se tosiasia että mieskin voi olla uhri. Tämä voisi antaa myös avaimet ratkaista perhetilanteet muuten kuin väkivallalla. Toki yhteiskunta antaa vahvoja viestejä että miestä voi rauhassa mätkiä.
    https://oikeusministerio.fi/-/esitys-naisiin-kohdistuvan-vakivallan-raportoijan-tehtava-perustetaan

Tuohon seksiin. Juuri uutisissa oli että puolet miehistä, en nyt muista ikäluokkaa, on lapsettomia ja suurin syy siihen on ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Tietysti on mahdollista että kumppania ei ole löytynyt kun piparia on pelkästään tehnyt mieli. Toisaalta aika toivoton tilanne on miehenä todistaa "syyttömyyttään" jos naisen ensimmäiset ajatukset on että liuttamaan vaan toisella mieli halajaa. Voi tietysti olla ikä ja elämäntilanne pohjainen juttu mutta luulen että valtaosa katsoo pidemmälle tulevaisuuteen kuin kahden metrin päässä olevaan kamelin varpaaseen.

Kolmas kohta on minusta hieman jopa naisia loukkaava. Tuossa lähdettiin siitä että itsetunto-ongelma olisi pysyvä joka johtaa johonkin. Itse taas uskon että ainakin suurin osa naisista ymmärtää itsetunto-ongelmien taustoja eivätkä automaattisesti oleta niiden olevan pysyviä. Esimerkiksi työpaikan menetys saattaa aiheuttaa miehille itsetunnon menetystä ja kelpaamattomuuden tunnetta mutta ainakin haluaisin uskoa että moni nainen jää siihen miehen rinnalle toivomaan miehelle uutta työpaikkaa.

Viimeisestä olen eri mieltä. Minusta tuollaiset aikuislapset voivat olla hyviäkin kumppanikandidaatteja. Vähän jopa yksisilmäistä jos ei siinä nähdä myös mahdollisuuksia. Omalla kohdalla jos rooleja kääntää niin minusta tuollainen nainen jota on aina passattu voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Jos ei mitään kotitöitä osaa niin voin opettaa ja tehdään yhdessä. Matkan varrella jos hänellä tulee muuta mieleen niin keskustellaan; otetaan hänen idea käyttöön tai tehdään kompromissi. Onhan tuo nyt pehmeämpi tapa kuin että molemmat tuo taloon piinttyneet omat tapansa ja sitten niistä yritetään vääntää sekä itkua että kompromissejä.
  5. Serkulleni sinne jonnekin josta ei ole paluuta.

Tämä kappale on tullut tällä viikolla vastaan jo kolmesti ja aina vaan alan käydä vuosilukuja läpi. Joka kerta olen saanut sellaisen tuloksen että vuonna 2025 sinun poikasi on yhtä vanha kuin sinä täältä pois lähtiessäsi.

https://www.youtube.com/watch?v=GlWBreEAZL4

Isän luona albumeja selaillessa löytyy aika kattaus meistä kahdesta. Lapsina leikkimässä autoilla jouluna, vähän vanhempana lepäilemässä uimarannalla sekä teinivuosina kalastamassa tai sulkkista pelaamasta. Minusta on äärimmäisen surullista että nämä muistot sinusta löytyy minulta mutta et koskaan antanut pojallesi samaa mahdollisuutta yhteisiin muistoihin tai haaveisiin.

Haaveista varmaan jää toteutumatta ainakin se Chevrolet El Caminon hankinta. Sinä pidit sitä outona valintana mutta minusta se oli juuri passeli sen yhden ja oikean tytön kuskaamiseen. No minä en ollut meistä se joka jotakin autoilusta tiesi. Enkä muuten tule myöskään sitä yhtä ja oikeaa edes löytämään. En tiedä mutta uskon että sinulla oli sellainen rinnallasi. Olisit voinut antaa teille edes mahdollisuuden.
    Poikaasi en ole koskaan tavannut ja vaimosikin viimeisen kerran hautajaisissasi mutta mutkan kautta olen välillä saanut kuulla että molemmila on mennyt ihan mallikkaasti.

Jos taivas on olemassa ja saavutaan samalle osastolle olisi mukavaa jos auttaisit ymmärtämään ratkaisusi taustat. Tai oikeastaan antaa olla, en varmaan ymmärtäisi kuitenkaan. Etsitään jostakin vanhoja V8-magazine lehtiä ja muistellaan aikoja jolloin autot söivät vähintään 12l/sadalla ja naiset makasivat konepelleillä.

Rakas ystävä, ikävöin sinu
  6. "- Tehkää keskustelun aloituksia...." "Olkaa viihdyttäviä herrasmiehiä"
    Meneekö tämä vieläkin niin että miehen pitää olla se seremoniamestari? Vähän kuin tanssiessa että miehen tehtävä on viedä ja nainen sitten seuraa.

"Muistakaa kohteliaisuussäännöt"
    Itse kerran yritin kohteliaasti ensitreffeillä ilmoittaa että maksan toki kahvit ja sen jälkeen tuli kunnon läksytys. Parissa minuutissa setämies-leima otsaan; saavutus kai sekin. Olisi pitänyt ottaa aloittajan vinkki käyttöön ja ruveta puhumaan runkkaamisesta ja mieluusti niin että tulisi naapuripöydissäkin selväksi. Oli meinaan elämäni pisimmät ja kiusallisimmat vartin treffit.
  7. "...oikeastaan valtio maksaisi tietyn summan/puolue tukia, eikä muuta rahoitusta saa olla."
    Minkälaiseksi ongelmaksi sitten näet sen että puolueiden jäsenet avustavat puolueita jäsenmaksun muodossa tai että puolueet painavat lehtiä joita kaikki voivat tilata tai ostaa tukien puolueiden toimintaa?
    Itse olen myös antanut suostumuksen siihen että luottamuspalkkioistani otetaan puolueveroa tukemaan paikallisjärjestötoimintaa. En oikein pidä ajatuksesta että valtio kertoo mihin nettoansioni käytän. Lisäksi on hyvä muistaa että aina tuki ei ole rahaa vaan myös palveluksia joita nyt tehdään talkoolla. Ei jaksaisi kaikkia hinnoitella ja ilmoittaa valtiolle että nämä nyt pitää saada ostopalveluna.

Tuo ajatus könttäsummasta per puolue on kannatettava. Nykyisin suurin osa tulee puoluetuesta joka on säädeltyä mm siltä osin paljonko pitää tukea piirien paikallista toimintaa sekä paljonko pitää laittaa euroja naisten poliittisen toiminnan tukemiseen. Tähän kun lisätään tuet poliittisille nuorisojärjestöille ja lehdistölle niin selkeämpää olisi tosiaan yksi könttäsumma jonka voisi käyttää haluamallaan tavalla.
    Ehkä sen muutoksen tekisin että tuohon tukeen olisivat oikeutettuja muutkin kuin puolueet eli erilaiset liikkeet ja yhdistykset. En pitäisi mitenkään yllättävänä jos jatkossa eduskuntaan nousisi enemmänkin edustajia puolueiden ulkopuolelta. Aikanaan sinne pääsi liike nyt joka muuttui puolueeksi nimenomaan rahoituksen vuoksi.

Itse näkisin kuitenkin ihan hyväksyttäväksi myös muut rahoitukset. Pienpuoueille joiden kannatus ei riitä nykyisellään tukiin on ihan välttämätöntä saada ulkopuolista rahoitusta toiminnan pyörittämiseen. Itse en niin huolissani ole ollut rahoituksesta vaan siitä että samat ihmiset istuvat eri järjestöjen ja yritysten hallituksissa tai johtoelimissä. Helposti käy mielessä että ajaako äänestäjien etuja vai edustamansa instanssin etuja.