Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Ihan nopeana taustana sellainen juttu että mulla ensimmäinen avioliitto oli lapseton ja silloin kaikki keinot oli käytössä mutta ei vaan onnistanut. Siinä kun asiassa kipuiltiin niin silloisen kumppanin sukulainen olisi ollut valmis sijaissynnytykseen ihan ei kaupallisessa mielessä.

Silloin ehkä fokus oli enemmän siinä omassa kuplassa mutta jälkeenpäin olen miettinyt itseellisiä naisia joilla on joku vamma tai sairaus joka estää lapsen saamisen vaikka sitä toivoisivat. Kyllä minä heillekin sen lapsen soisin.

Sekin on kyllä todettava että kaupallisena toimenpiteenä suhtaudun hieman varauksella.
  2. Ehkä yläasteelta jäin kaipaamaan palautteiden selkeyttä. Opettajat ihan suoraan totesivat ettei teistä pojat tule ikinä mitään eikä teistä ole mihinkään. Jotta asia ei jäänyt kenellekään epäselväksi niin viimeisenä vuonna luokanvalvoja vielä totesi ettei yksikään poika saa ehtoja tai jää luokalle koska teitä ei tänne enää kaivata.

Uskonto ehkä oli se aine josta on ollut itselleni eniten iloa. Opettaja oli sellainen lempeä vanhempi nainen ja heti kun hänen luokkaansakin asteli niin tuli sellainen harras ja hyväksytyksi tulemisen tunne. Mitään ei tarvinnut osata kunhan pohti ihmiseloa anteeksi pyytämisen ja antamisen, kiitollisuuden tai lähimmäisten merkityksen kautta.

Kouluajan jälkeisijä pihapelejä jäin kyllä kaipaamaan. Siellä ei ollut väliä olitko hyvä vai huono sillä kaikki pelaa oli jo silloin teemana; niin ja af:n muovisotilailla leikkimistä.

Viimeissen kysymyksen sanoisin että aika vähän jäisi asioita jatka samalla tavalla kuin silloin.