Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Minä pidän vapusta siinä mielessä että siinä voi juhlia monenlaisilla teemoilla. Voi juhlia koulutusta, voi juhlia päivänä jolloin alkoi taistelu kahdeksan tuntisen työpäivän puolesta. Jos haluaa juhlistaa asiaa tasa-arvon kannalta niin vappuna muistellaan myös nunnaa josta tuli ensimmäinen sekaluostarin naispuolinen johtaja; tämä siis joskus 1200 vuotta sitten.

Lisäksi pidän vapusta siiinä mielessä että siihen ei ladata suuria odotuksia eikä tehdä isoja valmisteluja. Yksi hieman erilainen päivä kevääseen. Minusta tällaisia pitäisi olla pari kappaletta myös syksyllä niin katkaisisi harmaata ajanjaksoa.

Kyllähän suhtautuminen juhliin muuttuu ajan myötä. Lapsena synttäritkin oli mukavia kun kavereita tuli ja sai lahjoja. Nyt kun kaverit käy muistuttamassa että tiimalasissa hiekka saattaa olla jo vähissä niin ei tunnu yhtään samalle.

Juhla jota ennen olen pitänyt täysin turhana mutta josta nykyään pidän kovasti ja olen jopa oppinut löytämään siitä tietynlaista kauneuttakin on venetsialaiset.
  2. Varmaan siinä vaiheessa papereiden kyselyt loppui kun täytin 20.

Toisiinpäin on kyllä veikattu. Olisiko ollut reilu kymmenisen vuotta sitten kun mentiin baariin niin kaikki muut menivät sisälle mutta portsari pysäytti minut ja pyysi näyttämään paperit. Vähän ihmetellen kaivoin lompakosta ajokortin ja sen nähtyään portsari totesi että pahus. Hän oli ihan varma että mulla olisi ollut vielä pahvinen ajokortti.
    No kuittasi asian sillä ettei ottanut narikkamaksua.