Vastuunpakoilu on vissiin ihanaa?

Yöllä baarissa tuli piipahdettua ja voi että se baari on oikein alttari sille, että omista tunteista voidaan vastuu siirtää alkoholin avulla ihan muualle kuin itselle. 😁

Tuopin pohjaan poristaan työstressi, taloudelliset ahdingot, huono parisuhde ja ties mitä. Ja toinen samanmoinen ryystää lasia tyhjäksi sormella osoittaen, että ymmärtää. 🤣

Sen kerran kaksi tuon ymmärtää... ihminen etsii keinoja ja joskus ne on hmmmm...epäilyytävän huonoja... mutta kun se vaan toistuu kerta toisensa jälkeen...😬

Ei tää paketti hartioilla ole mullakaan ihan selvä... työtä on vielä ja paljonkin ehkä... mutta kyllä väliilä miettii, että monella pelkästään itsensä tutkiminen on hiton pitkässä solmussa vielä...🙄

Ja tulee myös mieleen se aika, kun oli joku vimma saada muita myös heräämään..😄
Hassua energiantuhlaamista.

Oisko tänään grillipäivä? Häh? 🙃😋

124

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oppia ikä kaikki. Itse sisäistin tuon asian jo teini-ikäisenä, että hyvin monille alkoholi on pakopaikka ja mainio tekosyy kaikenlaisille tekemisille. 🙂

• Toi on vaan sellainen kansantietous...😄

Samaa nuten pettäminen ei ole fiksua. 😄

Liika syöminen ei ole hyvästä.
        Uhkapelaaminen ei ole hyvä juttu pitemmän päälle..
        Liika suolankäyttö ei ole hyvästä...

Näitähän löytyy hurumycket! 😃

• Anonyymi

Juujuu, syy on aina muissa. Eipä sikäli, joskus vähän onkin. Jos saa toiselta vähän sympatiaa ja se oloa helpottaa niin ei kai se meitä vastuullisia haittaa? 😜

"Ja tulee myös mieleen se aika, kun oli joku vimma saada muita myös heräämään..😄
      Hassua energiantuhlaamista."

Niin...?

Mikä oli aloituksen pointti? Aloit juopottelemaan taas, ryönä! ☝️

xLiner

• Toiset toimii, miten toimii. Kiitos siskon, eilen seisoin muutama tunti pihalla vesisateessa.
        Jonkun Putinin kätyrin verkkohyökkäyksen takia taas sinkoillut pitkin kyliä, että saan grillieväät kaupasta.

Elämä on...😁

• Monelle alkoholi ja humalatila on ainoa mahdollisuus olla rehellinen oma itsensä.

Se on sosiaalisesti hyväksyttävää olla hönössä poikkeava. Se on pakokeino.

Kun on vaikeaa olla oma itsensä, niin keino kuin keino kelpaa.

• Kiitti.. mittavan baarikaapin kanssa on hyvä elää.. :)

Alkoholin käyttö on minulle itselleni aika normaalia, mutta en pakene sillä muottia jossa elän. Sillä en elä muotissa.

Minulle ei tuota ongelmaa olla poikkeava selvinpäin. Suurin osa ihmisistä kokee sen vaikeaksi ja sit kun hönössä sekoilee, niin se laitetaan alkoholin piikkiin. Ulkoistetaan se, että saa hetken olla oma itsensä.

Kuten Disse sen sanoi.. siirretään vastuu.
        Eletään jossakin kuplassa ja siitä vapaudutaan alkoholin myötävaikutuksella.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitti.. mittavan baarikaapin kanssa on hyvä elää.. :)

Alkoholin käyttö on minulle itselleni aika normaalia, mutta en pakene sillä muottia jossa elän. Sillä en elä muotissa.

Minulle ei tuota ongelmaa olla poikkeava selvinpäin. Suurin osa ihmisistä kokee sen vaikeaksi ja sit kun hönössä sekoilee, niin se laitetaan alkoholin piikkiin. Ulkoistetaan se, että saa hetken olla oma itsensä.

Totta turiset ystäväiseni. 🙂

Olet ehkä ruumiiltasi pieni, mutta ymmärryksesi suuri. ☺️

• Disseisback kirjoitti:

Totta turiset ystäväiseni. 🙂

Olet ehkä ruumiiltasi pieni, mutta ymmärryksesi suuri. ☺️

Hei kiitos.. toi oli kivasti sanottu. Siihen en ota kantaa, millainen ymmärrykseni on.. :)

Oon vaan mä..

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Hei kiitos.. toi oli kivasti sanottu. Siihen en ota kantaa, millainen ymmärrykseni on.. :)

Oon vaan mä..

Paikoitellen ymmärryksesi huikaisee...😄

Itse mietin monia asioita tippaleipämäisesti. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Paikoitellen ymmärryksesi huikaisee...😄

Itse mietin monia asioita tippaleipämäisesti. 😄

Ja mä olen hiton putkiaivo..😂

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitti.. mittavan baarikaapin kanssa on hyvä elää.. :)

Noinhan se on. 👍

Mulle ei myöskään tuota tuskaa olla itseni ja poikkeava ihan selvänä, olen poikkeava jo siinäkin etten käytä päihteitä ollenkaan. Siitä usein kyllä joku piikittelee, en ymmärrä miksi. Turhaahan sekin on. Ehkä joku alemmuuskompleksi tms. Luulee minusta jotain oman kuvitelmansa perusteella.

Ei omana ittenään eläminen ole mitenkään vaikeaa, vaikeampaa on saada muut tajuamaan miksi on oma itsensä eikä matki muita.

T. Entinen Eivor

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se on. 👍

Mulle ei myöskään tuota tuskaa olla itseni ja poikkeava ihan selvänä, olen poikkeava jo siinäkin etten käytä päihteitä ollenkaan. Siitä usein kyllä joku piikittelee, en ymmärrä miksi. Turhaahan sekin on. Ehkä joku alemmuuskompleksi tms. Luulee minusta jotain oman kuvitelmansa perusteella.

Ei omana ittenään eläminen ole mitenkään vaikeaa, vaikeampaa on saada muut tajuamaan miksi on oma itsensä eikä matki muita.

T. Entinen Eivor

Heh.. nyt iskit kultasuoneen. Ihmisiä .. siis joitakin on vaikeaa saada uskomaan,että ihminen voi oikeasti olla oma itsensä muista välittämättä.

Mä en jaksa välittää tai feikata, jos ei ole ihan pakko. Joskus on ihan välttämätöntä muokata itseään, sillä tilanne voi olla sellainen. Töissä tai joku normistojuttu..

Mutta pääosin olen itseni, enkä ota ressiä siitä mitä muut ajatteloopi.

• Anonyymi

En osaa sanoa tähän mtn, oon tainnu olla vähän tiellä oikeissa asioissa

• Ei tähän tarvitse sanoa oikeastaan mitään.

Aloitus on vain tlteamus, ei kysymys. 😁

• Alkoholi auttaa avaamaan estot. Kun löytyy ymmärtävä kuuntelija, on baari-ilta sillä erää onnistunut.
      Kaikki on muiden syytä ja itse on jäänyt uhriksi. Nillitetään. Tässä vaiheessa tyypit tankkaavat lisää viinaa ja kippistelevät toisiaan ymmärtäen.

On olemassa sääntöjä, joita on syytä nudattaa:
      - älä juokse sakset kädessä
      - älä kävele/ aja päin punaisia valoja
      - älä syö keltaista lunta

Mutta humalassa näitä kaikkia voi tehdä, eikä syy ole koskaan tekijässä. Maailma vaan kolhii ja on paha paikka.

😁

• Anonyymi

Onpa sinulla mies hieno huippumallikuva aivan on autenttinen tänne suomi24lle

• Anonyymi kirjoitti:

Onpa sinulla mies hieno huippumallikuva aivan on autenttinen tänne suomi24lle

Kiitos kohteliaisuudesta (olen nainen).

Profiilissa lukee : "Muokattu kuva"
        Kasvot ovat omat, kaikki muu on tekoälyllä lavastettua.

• Miksi syödä valkoista lunta, kun se ei maistu miltään? Ihan hölmöä 🤣

• randombypasser kirjoitti:

Miksi syödä valkoista lunta, kun se ei maistu miltään? Ihan hölmöä 🤣

Meikä ainakin kusee hangelle ennen kuin alan syödä.

Makuasioista on tietysti paha kiistellä, mutta itse jättäisin kummatkin lumet syömättä. 😂

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Kyl sekin voi maistua keltaisella, jos oikein huono tsägä käy.

• Khtmp kirjoitti:

Meikä ainakin kusee hangelle ennen kuin alan syödä.

Mä en, mutta kerään talvella pakastimeen erilaisia keltaisia lumia ja nautin sitten kesän helteillä kaikista mielenkiintoisista aromeista 🤣

• tosi.typy kirjoitti:

Makuasioista on tietysti paha kiistellä, mutta itse jättäisin kummatkin lumet syömättä. 😂

Kevättalvella kannattaa erityisesti etsiä oranssia lunta, se se vasta herkkua onkin 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Kyl sekin voi maistua keltaisella, jos oikein huono tsägä käy.

No tosta ei ole kokemusta, kun en syö valkoista lunta 🤔

• Joo, yksi keino kohdara itsensä voi löytyä vaikka alkoholin avulla, ei sekään välttämättä ihan p.skin tapa...kunhan vaan sitten kohtaa sen itsensä ja muistaa sen selvinpäinkin. 😃

Kevättalvella kannattaa erityisesti etsiä oranssia lunta, se se vasta herkkua onkin 😁

Sae 70w-90 multilube! Nsm. 🤣

• Disseisback kirjoitti:

Sae 70w-90 multilube! Nsm. 🤣

No miksei, tosin luontevasti tarkoitit kevätkiimaisen jäniksen kusella maustettua lunta 😂

No miksei, tosin luontevasti tarkoitit kevätkiimaisen jäniksen kusella maustettua lunta 😂

Ihan mietin valametin etukuormaajan hytikkaöljyruiskausta...😃

• Disseisback kirjoitti:

Ihan mietin valametin etukuormaajan hytikkaöljyruiskausta...😃

Katoppa kun sattu kirjotusvirhe ja kommentissani lukea että tarkoitiN. No mutta lopputulos on sama, joten vällä häliä. Ja jotain hydrauliikkaa ne kevätpuputkin hangille roiskii, liekö samaa lubea 😂

Katoppa kun sattu kirjotusvirhe ja kommentissani lukea että tarkoitiN. No mutta lopputulos on sama, joten vällä häliä. Ja jotain hydrauliikkaa ne kevätpuputkin hangille roiskii, liekö samaa lubea 😂

Nykyäänhän öljyt on ruokailussa hiton in. 😄

Hangelta ryystetty värikäs hytikkäöljy varmaan palvflee myös tätä teemaa...

Ja mikäs onkaan tätä päivää enempi, kuin perästä karannut öljy vedessä? Sateenkaarihan siitä tulee vesistöön. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Nykyäänhän öljyt on ruokailussa hiton in. 😄

Hangelta ryystetty värikäs hytikkäöljy varmaan palvflee myös tätä teemaa...

Ja mikäs onkaan tätä päivää enempi, kuin perästä karannut öljy vedessä? Sateenkaarihan siitä tulee vesistöön. 😄

Ja kun sellasen lumen on hutassut kitusiinsa, on sateenkaari edessä kun pönttöön lorottelee 😂

Ja kun sellasen lumen on hutassut kitusiinsa, on sateenkaari edessä kun pönttöön lorottelee 😂

No jos ei heti tänään, niin vähintään aamulla. 😄

• Disseisback kirjoitti:

No jos ei heti tänään, niin vähintään aamulla. 😄

Kyllä se mulle riittää, piristää yhtä hyvin kuin aamumokka 😂

Kyllä se mulle riittää, piristää yhtä hyvin kuin aamumokka 😂

Sisään tai ulos, niin aina se viehättää. 😄

• Anonyymi

Mitäs tuosta? Jotkut ihmiset on vaan tuollaisia humalassa ollessaan.

• Tykkään baareista ja jotenkin viehätyn tuosta perinteisestä baarikulttuurista. Sieltä löytyvä vertaistuki voi olla tärkeääkin, mutta se on selvä, että kun juopottelu ja avautuminen muuttuu rutiinimaiseksi, ei se enää johda mihinkään hyvään.

Olen huomannut, että joskus ehta känni voi olla henkisesti virkistävä ja antaa voimaa jos on hankalia asioita mielessä. Se voi myös vetää mieltä matalammaksi, mutta ei aina.

• No mäkin tykkään baarien tai oikeastaan pubien alkuillsn atmosfääristä.

Kävin nyttenkin kaupunkiseikkailun ohessa vetäsee yhden terassioluen. Pöytään lyöttäityi alkoholistiksi itseään tituleeraava kokki. Lätistiin eräjormailujuttuja ja ei kovin syvällistä...

Hänkin joi sen yhden olufn mun kaverina siinä ja sitten lähti menemään.
        Muutama tunti ja siinä meifän tilalla on vaimon pihtaamisesta kärsivä Reino ja ehkä elatusmaksuja kaipaava Pirjo itkemässä toisiaan halaten. 🤣

Mä viihdyn silloin kotona paremmin. 😃

• Anonyymi

Kunnon kännissä ymmärretään toisiaan, löydettiin ihana ihminen ja sen jälkeen jurrissa ilman ehkäisyä rankkaa panemista jossain tuntemattomassa kämpässä.
      Siinähän ei ole edes mitään tunnetta, naidaan vain kuin viimeistä päivää - eikä siinä tuiskeessa se huippukaan tunnu kunnolla.

Aamulla saatanallinen krapula ja päiväkausien morkkis - kyllä sitä taustaa vasten se arkikin sitten tuntuu paljon siedettävämmältä.

Osuuko teoriani lähellekään totuutta?
      Oi miten ihania ihmisiä ympärillä onkaan siinä etanolihuurussa!

Vai?

• Tuokin tuttua ja tuolla metodilla tehdään jopa ihmisiä.

Ihmisiä, jotka eivät voi mitään sille, että niin käy.

Se on totta. Se on tätä elämää. Sen voi sanoa suoraan ja ääneen.

Mutta ei se mitään muuta. Kone toimii ja jyskyttää. 🙂

https://youtu.be/MRQBYLqEsus?si=VZafutvQv3qskpTj

Jaksaa jaksaa...😃

• Anonyymi

Niin inhimillistä.
      Jos aina kertoisi ”totuuksia” ihmisille, ei ne pystyisi niitä vastaanottamaan. Pitää antaa ihmisille aikaa, kuunnella ja olla empaattinen. Sitten kun on se hetki, että peiliin pystyy katsomaan, totuus tilanteista tulee kuin itsestään.
      Itse en usein jaksa odottaa. Lataan suoraan.

• Mäkin tykkään suorasuuntauksesta puolin ja toisin... mutta 99%:sti se ei toimi. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mäkin tykkään suorasuuntauksesta puolin ja toisin... mutta 99%:sti se ei toimi. 😄

Näinpä, on huomattu. Jos pystyy junailemaan asian niin, että ihminen ikään kuin itse ”keksii” saman totuuden kuin yrität selittää hänelle, on toivoa. Tästä on melko hauska esimerkki elokuvassa Kreikkalainen naimakauppa. Siinä Kreikkalainen miehinen luonteenlaatu esitetään samoin. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Näinpä, on huomattu. Jos pystyy junailemaan asian niin, että ihminen ikään kuin itse ”keksii” saman totuuden kuin yrität selittää hänelle, on toivoa. Tästä on melko hauska esimerkki elokuvassa Kreikkalainen naimakauppa. Siinä Kreikkalainen miehinen luonteenlaatu esitetään samoin. 😄

En muista elokuvaa tarkkaan, mutta ihana nenän ja silmien seutu naisella, sen muistan. 😁

Ihmisten huomaaminen itseensä on vaikea herättää. Usein siinä on niin paljon kaikkea suojausta ja muuta edessä, että sama kuin tutkisi ruutivarastoa tuikku kädessä. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

En muista elokuvaa tarkkaan, mutta ihana nenän ja silmien seutu naisella, sen muistan. 😁

Ihmisten huomaaminen itseensä on vaikea herättää. Usein siinä on niin paljon kaikkea suojausta ja muuta edessä, että sama kuin tutkisi ruutivarastoa tuikku kädessä. 😁

Persoonallisen näköinen kyllä ja omasta mielestäni kaikki persoonalliset piirteet on vain plussaa. Hänellä tuo hienoinen karsastus on mun mielestä ihan hellyttävän näköistä.
        Ja kyllä siinä nopeasti saa tuntea ”sarvet ja hampaat” jos erehtyy toisen asioita paremmin tietämään 😤😅

• Anonyymi kirjoitti:

Persoonallisen näköinen kyllä ja omasta mielestäni kaikki persoonalliset piirteet on vain plussaa. Hänellä tuo hienoinen karsastus on mun mielestä ihan hellyttävän näköistä.
        Ja kyllä siinä nopeasti saa tuntea ”sarvet ja hampaat” jos erehtyy toisen asioita paremmin tietämään 😤😅

Joo, saattoi ollakin, että karsasti, mutta joskus meikitkin huijaa siinä.

No paljon voi pelastaa, kun ei sano mitään, ennenkuin kysytään. 😀

• Anonyymi

Yleensä noin joo. Mutta on mukavia ja varsin ihmeellisiä poikkeuksia.

Kuulin vastikään, kun kylän tunnettu päihdeongelmainen siemaili "kavereidensa" kanssa olutta ostarin laidalla. Muut räyhäsivät mikä vääryys, kun tuet pienenevät, rahat on loppu, kaikki on pa**aa. Tunnettu päihdeongelmainen piti varsinaisen saarnan "kavereille" "Lopettakaa jätkät valittaminen. Jokaisen omalla vastuulla saada tukirahansa riittämään, älkää vi**u aina syyttäkö yhteiskuntaa tai jotain muuta..."

Asiaa.

- Sheena

• Päihten käyttö ei ole persaukisten hommaa, tai vähintään pitää osata soveltaa...😄

• Disseisback kirjoitti:

Päihten käyttö ei ole persaukisten hommaa, tai vähintään pitää osata soveltaa...😄

Itse teen kotiviiniä. Aloituskustannukset pienet, 25litraa kelpoa juotavaa n. 10€.

• Khtmp kirjoitti:

Itse teen kotiviiniä. Aloituskustannukset pienet, 25litraa kelpoa juotavaa n. 10€.

Joo, kyllä tarve oikeasti keksii konstit...

Joskus kun olin tupakan orjuuttama, oli tupakansaaminen joskus jopa nöyryyttävä kokemus...

• Disseisback kirjoitti:

Joo, kyllä tarve oikeasti keksii konstit...

Joskus kun olin tupakan orjuuttama, oli tupakansaaminen joskus jopa nöyryyttävä kokemus...

Aika maltillisesti tuota tulee kyllä nautiskeltua. Tekemisen ilohan siinä on tärkeää. Mutta hyvähän se on, että aina on viiniä kaapissa vaikka parille kaverillekin jos sellainen ilta yllättäen sattuu.

• Khtmp kirjoitti:

Aika maltillisesti tuota tulee kyllä nautiskeltua. Tekemisen ilohan siinä on tärkeää. Mutta hyvähän se on, että aina on viiniä kaapissa vaikka parille kaverillekin jos sellainen ilta yllättäen sattuu.

En mä moralisoi ainakaan, ihan rauha vaan. 🙂

Mutta tuli mirleen, että jos päästää jonkun tarpeen riippuvuuteen asti, niin se nöyryyttää... sitä joksinen saa itse pihtia kohdallaan ihan henkkoht. 🙂

• Disseisback kirjoitti:

En mä moralisoi ainakaan, ihan rauha vaan. 🙂

Mutta tuli mirleen, että jos päästää jonkun tarpeen riippuvuuteen asti, niin se nöyryyttää... sitä joksinen saa itse pihtia kohdallaan ihan henkkoht. 🙂

Ninhän se on. Alkoholin kanssa ei minulla ole koskaan sitä ongelmaa ollut, mutta erinäisissä muissa tottumuksissa kyllä. Sellaisissa vähän keveämmissä asioissa. Onneksi näin, alkoholiriippuvuus ei ole mitään kaunista katseltavaa. Eikä varmasti koettavaakaan.

• Khtmp kirjoitti:

Ninhän se on. Alkoholin kanssa ei minulla ole koskaan sitä ongelmaa ollut, mutta erinäisissä muissa tottumuksissa kyllä. Sellaisissa vähän keveämmissä asioissa. Onneksi näin, alkoholiriippuvuus ei ole mitään kaunista katseltavaa. Eikä varmasti koettavaakaan.

Joo, uskon hyvinkin että se voi viedä kaikki.

Enkä usko, että tässä maailmassa se on kellekkään yllätys, mutta niin silti käy ja käy...

• Anonyymi
    • Hyvä ajatus ☝️ Siis tuo grillipäivä. 😋
      Olen tässä noukkinut viinimarjoja, niin ei kyllä yhtään nappaa kokkaus. Mutta pakasteesta voisin kyllä löytää jotakin grillattavaa, minkä voisi saada mikrolla grillauskuntoon. 👍

Voisin tehdä sen verran, että saisin niistä vielä huomennkin lounaan etätöihin. 🤔 Onneksi työpaikkaruokala on jo ensi viikolla auki, niin ei tarvi jatkaa eväillä tämän pidempää. 👍

• Grillieväätkin oli vähän mutkan takana...

Kortti lukittui, kun tunnusluku oli muka väärä. No katsoin mobiilipankista oikean tunnusluvun ja marssin nostoautomaatille, siinä pitäisi lukitus hävitä.... vaan eipä hävinnyt.

Eikun mutsille siirtämään rahaa ja kävin nostaa mutsin kortilla käteistä...silleen sain grillieväät tontille... reippa 10 km pyöräilyä tämän ilon edestä...tosin kävin terassillakin samalla. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Grillieväätkin oli vähän mutkan takana...

Kortti lukittui, kun tunnusluku oli muka väärä. No katsoin mobiilipankista oikean tunnusluvun ja marssin nostoautomaatille, siinä pitäisi lukitus hävitä.... vaan eipä hävinnyt.

Eikun mutsille siirtämään rahaa ja kävin nostaa mutsin kortilla käteistä...silleen sain grillieväät tontille... reippa 10 km pyöräilyä tämän ilon edestä...tosin kävin terassillakin samalla. 😄

No niin! Menihän sekin aika sitten hyötykäyttöön 😉

• Xena-183 kirjoitti:

No niin! Menihän sekin aika sitten hyötykäyttöön 😉

Joo, vähän vaan kerkes närimään, kun eväät jäi myöhäisemmälle, mutta sekin kuuluu kuvioon. 😁

Grillipottuja, grillijuustoo ja kassleria sit lähti messiin. Ja hitsivieköön, että makunystyräiset huuti salaatin sekaan rucolaa! 😬

Miten mä oon sen maun voinut unohtaa tässä hässäköissä? Aeee että nyt napsaa suu tyytyväisyyttään ja massu. 😋

• Disseisback kirjoitti:

Joo, vähän vaan kerkes närimään, kun eväät jäi myöhäisemmälle, mutta sekin kuuluu kuvioon. 😁

Grillipottuja, grillijuustoo ja kassleria sit lähti messiin. Ja hitsivieköön, että makunystyräiset huuti salaatin sekaan rucolaa! 😬

Miten mä oon sen maun voinut unohtaa tässä hässäköissä? Aeee että nyt napsaa suu tyytyväisyyttään ja massu. 😋

Loistavaa 🤗 Minulla on kesäkurpitsaa ja Aurajuustoa ja pakastimesta löytyi vielä pieni pihvinretalekin siihen täytteeksi. 😋

Täällä alkoi taas sataa, joten joutikin jo tulla pois marjapuskista ja ruokaa laittamaan. 👍

• Xena-183 kirjoitti:

Loistavaa 🤗 Minulla on kesäkurpitsaa ja Aurajuustoa ja pakastimesta löytyi vielä pieni pihvinretalekin siihen täytteeksi. 😋

Täällä alkoi taas sataa, joten joutikin jo tulla pois marjapuskista ja ruokaa laittamaan. 👍

Täälläkin vähän ruilautti kesken grillailun, mut ei haitannut. 😃

• Disseisback kirjoitti:

Täälläkin vähän ruilautti kesken grillailun, mut ei haitannut. 😃

Juu, eipä tuo terassikatoksen alla haitannut, mutta en viitsinyt noukkia märkiä marjoja ja muutenkin ne isot märät pensaan lehdet ovat ikäviä. - Huomenna on uusi päivä.- Siirryn sisälle katsomaan pari jaksoa La Promesaa. 😁 Olenkin siinä jo pari- kolme viikkoa jäljessä.

• Xena-183 kirjoitti:

Juu, eipä tuo terassikatoksen alla haitannut, mutta en viitsinyt noukkia märkiä marjoja ja muutenkin ne isot märät pensaan lehdet ovat ikäviä. - Huomenna on uusi päivä.- Siirryn sisälle katsomaan pari jaksoa La Promesaa. 😁 Olenkin siinä jo pari- kolme viikkoa jäljessä.

Mulla pallogrilli ihan pihalla, mutta nätisti vaan kuuppa suhis, kun vettä pudotteli. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Mulla pallogrilli ihan pihalla, mutta nätisti vaan kuuppa suhis, kun vettä pudotteli. 😁

Haha! Sinä vaan noita pihasaunaefektejä fiilistelet - kesät/talvet.. 🤣

• Anonyymi

Tuohan ei ole vastuunpakoilua, vaan irtiotto arjesta, vertaistukea ja haaveilua. Miksei myös vitutuspurkautumista.
      Tyypillisesti nuo kaverit ovat miehiä, ja onhan se vähän säälittävää tuollainen tuopinpohjalle itkeminen kun ei selvin päin ole ihmisestä tunteitaan näyttämään ja suoraan sanomaan.
      Yhden tuollaisen tapauksen tunnen, mutta arjessa hän kyllä sitten kantaakin vastuunsa, niin työssä kuin kotona, mutta voimatekijänä siihen on tuo vitutus.

• Näkemys tuokin. 🙂

• Anonyymi

Kait jokainen nyt kirjoittanut tietää, mitä viina on.
      En ole oikein probleemien ratkoja ollut päissäni koskaan.
      Enemmin, kun on ollut ujo ja halunnut tanssahdella niin hiukka.
      Nykyisin olen tylsä lähesstreitrari.
      En saa mitään kicksejä drinksuista.
      Tällainen tylsimys tältä osin.
      Mut ei haittaa. Meitä on nykyisin samanlaisia tylsimyksiä, jotka käyvät kahviloissa.
      En siis ainokainen.
      Vilma

• Joo, en ajatellutkaan tuovani mitään mullistavan uutta ajatusta esille. 😃

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, en ajatellutkaan tuovani mitään mullistavan uutta ajatusta esille. 😃

No. Mistä tahansa kirjoittajat voivat 'turista'. Ei hätää.
        Muistan erään aika suositunkin pikkuravintolan pääkaupunkiseudulta.
        Menin pirssillä, koska en ollut aiemmin käynyt.
        Pari miestä nukkui päät baaritiskillä.
        Baarimikkoa ei häirinnyt?
        Tavanomaista?
        No tilasin juomani. Istuin hetken etäämpänä pöydässä.
        Lähdin.
        Ovella: "Poistut sitten aika nopeasti".
        Ilmeisesti nokosten ottajat olivat jo pohtineet kovasti maailmanmenoa.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

No. Mistä tahansa kirjoittajat voivat 'turista'. Ei hätää.
        Muistan erään aika suositunkin pikkuravintolan pääkaupunkiseudulta.
        Menin pirssillä, koska en ollut aiemmin käynyt.
        Pari miestä nukkui päät baaritiskillä.
        Baarimikkoa ei häirinnyt?
        Tavanomaista?
        No tilasin juomani. Istuin hetken etäämpänä pöydässä.
        Lähdin.
        Ovella: "Poistut sitten aika nopeasti".
        Ilmeisesti nokosten ottajat olivat jo pohtineet kovasti maailmanmenoa.
        Vilma

Joo, se on jännää...

Mutta mietippä tuo korona-aikaan...kyypparin olisi kannattanut potkia heidät pihalle, kun vain tuottavat asiakkaat on merkityksellisiä ja veisivät rajoitetun määrän verran tilaa.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, se on jännää...

Mutta mietippä tuo korona-aikaan...kyypparin olisi kannattanut potkia heidät pihalle, kun vain tuottavat asiakkaat on merkityksellisiä ja veisivät rajoitetun määrän verran tilaa.

Mä luulen, että tuollaiset notkujat tuottavat enemmän kuin meikäläinen eli minä tuotin vähän. Ja luulen myös, että heräämyksen jälkeen juominen jatkui.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Mä luulen, että tuollaiset notkujat tuottavat enemmän kuin meikäläinen eli minä tuotin vähän. Ja luulen myös, että heräämyksen jälkeen juominen jatkui.
        Vilma

Luultavasti... joskus tuolla kylillä oli yksi baari, missä pari kanta-asiakasta sai omaan hintaan olutta, kunhan eivät häirinneet muita asiakkaita. 😁

• Anonyymi

Jos harrastaisin baareja, niin tekisin ihan samoin kuin aloituksen henkilöt, koska mikään ei puhdista sielun syövereitä niin hyvin kuin kunnon vuodatus myötätuntoisessa ja ymmärtäväisessä seurassa ☝️ Se että edes pieneksi hetkeksi saisimme kuuntelijan kanssa yhdessä karistaa yhteiskunnan ja hektisen elämän asettamat paineet pois harteiltamme . Näyttää että mekin olemme vain ihmisiä ja että myös meillä on omat jaksamisen rajamme.

Vielä ennen valomerkkiä laulaisimme keventynein sydämin J.Karjalaisen Me ollaan sankareita kaikki 😊

Kuinka onnistunut ilta tuo olisikaan 👌😃

-Pietari

• Anonyymi

Baareissa on vaan alkoholisteja. Ei yhtään raitista naista jonka kanssa voisi tutustua. Aina joku juoppo akka tulee selittämään jotain ettei ole miestä kotona ja tarttis miehen tekemään miesten kotitöitä.
      T: raitismies

• Anonyymi

Jaa-a.
        Pahan pistit.
        Täällä raittiilla a k a l l a olisi joitain töitä tehtävänä siksi, että puuttuvat erilaiset kalut, millä vähän korjailla.
        No esim. Omilla jaloillaan seisova pystynaulakko, mikä alkoi kenottamaan eteen tai taaksepäin.
        Se on kolmesta osasta. Ylinta katkosta yritin kaivertaa ja liimata.
        No mitäs kettua. Tykkää kenottaa edelleen.
        Entäpä entä, jos otan naulakon kainaloon ja lähden kapakkeihin kiertämään?
        Vilma
        Minulla ei ollut valinnanmahdollisuutta, että puutöitä vai muuta. Virkkasin patalappua, pyramidi, mitä äiti korjasi neliöksi. Ja kyllä villasukan kantapäähänkin menee aikaa.

• Anonyymi

Siitä en tiedä mutta se voi olla ihan vaan pakoilua jos yhtäkkiä kekkerit ja kokoontumiset ei maistu herrasväelle

• Huomenna grillipäivä kun alkaa pitkät vapaat.

Ihan mielenkiintoinen ja itselle uusi näkökulma tuo tunteiden vastuun siirto ja jos oikein tulkitsen niin nimenomaan alkoholiavusteisena. Omalla kohdalla on mennyt niin että jos alkoholia on tarjolla kukaan ei tule minulle tuolla tavalla avautumaan mutta kun ympäristö muuten on otollinen niin sitten annetaan tulla.

Varmaan johtuu itsellä siitä että jos olen baarissa otan yleensä sellaiset seitinohuen kattauksen alkoholia ja sulaudun tapettiin ihmettelemään muiden menoa. Tuollainen "syvällisempi" ajatusten vaihto taas vaatisi kunnon istuimet että pystyy keskittymään.

Omalle kohdalle tuollaiset avautumiset on osuneet kun ollaan oltu saunomassa tai vaelluksella sekä aikanaan työmaalla kun olin työsuojeluvaltuutettuna. Siinä mielessä mukavampia nuo tapaukset kun toisella toimii myös vastaanotin eikä pelkkä lähetin.

Otan sen verran juttua takaisin että kerran on baarissa minulle kunnolla avauduttu. Miesten vessaan oli sammunut nainen ja sitä herättelin siinä ja vähän katsoin ettei humalaiset miehet tunge samaan koppiin. No pikkasen kun sain eloa tapaukseen niin hänellä tuli tarve oksentaa. Pönttöhän oli siinä vieressä ja luvan saatuani siirsin hänen hiukset pois pöntöstä. Välillä tuli oksennus ja välillä kertomusta mikä oli elämässä pielessä.

Ihan vaan ajatuksena ja huomiona semmoinen että kun antaa ensin toisen päästää ne negatiiviset tunteet ulos ja kysyy että mikä sulla on elämässä hyvin niin samoista asioista alkaa löytyä niitä hyviäkin puolia mutta alkuun toiselle iskee hämmennys. Niitä hyviä juttuja ei vaan tahdota huomata.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Elämästä löytyy hyviä puolia.
        Pitäisikö ajatella niin, että jokaisella on oma aurinko, eikä pidä päästää ketä tai mitä tahansa auringon tielle.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö ajatella niin, että jokaisella on oma aurinko, eikä pidä päästää ketä tai mitä tahansa auringon tielle.
        Vilma

Pitäisi.

• No se varmaan riippuu tapauksesta, että miten baareissa esiintyvän tunteistaan vastuunpakoilemisen huomaa.

Mä käyn ehkä sen pari kertaa vuodessa baarissa, jonkun puolipakollisen illanistumisen jälkeen. Järjestään seura alkuillasta kertoo samat ongelmat, kuin edellisellä kerralla, sitten baarissa tulee samat naamat, jotka taas kertoo samat asiat kuin edellisenä vuotena....

Mun baarireissut muistuttaa jotenkin "illallinen yhdelle"- näytelmää jollainlailla. Samat puolisot on yhä keljuja, pomot mulkkuja, työkaverit mulkkuja, työpaikka p.ska... Voisin kulkea siellä baarissa tutusta tuttuun ja kertoa, mikä ahistaa ketäkin... ei tarvitsisi kenenkään kertoa.

Tiedän kuka pettää, kuka on narsistisen mustasukkainen, kuka roikkuu vaan huonossa suhteessa, kun ei uskalla poiskaan lähteä.

Tää voi johtua tämän mestan pienuudestakin, mutta tuli vaan mieleen...

• Disseisback kirjoitti:

No se varmaan riippuu tapauksesta, että miten baareissa esiintyvän tunteistaan vastuunpakoilemisen huomaa.

Mä käyn ehkä sen pari kertaa vuodessa baarissa, jonkun puolipakollisen illanistumisen jälkeen. Järjestään seura alkuillasta kertoo samat ongelmat, kuin edellisellä kerralla, sitten baarissa tulee samat naamat, jotka taas kertoo samat asiat kuin edellisenä vuotena....

Mun baarireissut muistuttaa jotenkin "illallinen yhdelle"- näytelmää jollainlailla. Samat puolisot on yhä keljuja, pomot mulkkuja, työkaverit mulkkuja, työpaikka p.ska... Voisin kulkea siellä baarissa tutusta tuttuun ja kertoa, mikä ahistaa ketäkin... ei tarvitsisi kenenkään kertoa.

Tiedän kuka pettää, kuka on narsistisen mustasukkainen, kuka roikkuu vaan huonossa suhteessa, kun ei uskalla poiskaan lähteä.

Tää voi johtua tämän mestan pienuudestakin, mutta tuli vaan mieleen...

Itse ja kaveripiirini ollaan taas sellaisia ettei me käydä täällä paikallisissa baareissa ollenkaan vaan saatetaan piipahtaa esim vaelluksien yhteydessä. Siinä mielessä eri tilanne kun kaikki ovat aina uusia siinä ympärillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Ihan hyvä ajatusmalli

• Anonyymi

Mjoo, ihminen kaipaa elämäänsä merkitystä.

Jälkeen päin ajateltuna se elämän sisältö voi jopa tulla sellaisista asioista mitä ei itse edes ymmärrä. Tai pitäisi ajatusta jopa "No Way" tyyppisenä jutulta.

Nykyisin elämään tuo parhaan sisällön lapsi mitä aluksi en halunnut edes siittää.
      Elämä on merkityksellisiä yllätyksiä täynnä. Vanhanako viisastuu, tuo sanonta ei aina pidä paikkaansa. Vanhempana kaikki terävät särmät ovat jo hioutuneet pois, elämä on seesteisempää, mutta tuskin elämä on sen viisaampaa.

Tuntuu että tuo 8-vuotias on joissain asioissa jo viisaampi.

AV

• Anonyymi

16:39
        Kahdeksanvuotiaat voivat olla hyvin filosofisia. Havainnoivat tarkasti. Heillä alkaa olla normeja, joista käsin pohtivat muiden ihmisten käytöstä tai asioita.
        Minusta keskustelut tuonikäisen kanssa on hyvin avartavaa ja mieleenpainuvaa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16:39
        Kahdeksanvuotiaat voivat olla hyvin filosofisia. Havainnoivat tarkasti. Heillä alkaa olla normeja, joista käsin pohtivat muiden ihmisten käytöstä tai asioita.
        Minusta keskustelut tuonikäisen kanssa on hyvin avartavaa ja mieleenpainuvaa.
        Vilma

Kyllä, ja jos on tuollainen älykkö jo nuorena.
        Mitä hänestä vanhempana tuleekaan...
        Ainakin yksi sanonta tässä tapauksessa pitänee paikkansa, "tytöstä" polvi paranee.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ja jos on tuollainen älykkö jo nuorena.
        Mitä hänestä vanhempana tuleekaan...
        Ainakin yksi sanonta tässä tapauksessa pitänee paikkansa, "tytöstä" polvi paranee.

AV

Havainnointi ja filosofisuus on normaalia 8-vuotiaalle. Ei se vielä tee kenestäkään älykköä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Havainnointi ja filosofisuus on normaalia 8-vuotiaalle. Ei se vielä tee kenestäkään älykköä.

Tekeehän se, koska palstalla aikuisillakaan ei välttämättä ole tuollaista taitoa.
        Ne jotka siihen pystyvät, heitä pidetään palstan älykköinä?

• Anonyymi

Eihän savolaiset tarvi edes alkoholia vastuun siirtämiseen.

• Ei kait, mutta tuppaavat käyttämään sitä silti runsaasti. 😁

• Tuli puheeksi tänään systerin kanssa baarireissu.

Hänen luokkakaverinsa oli yhden tapaamani miehen "nainen". Tämä nainen oli vielä lukioaikaan "eliittiä" täälläpäin. Isä oli kaupunginjohtaja, äitikin ihan hyvissä töissä.

Tämä nainen taas käytti "viehätysvoimaansa" ja jotain statusta aika raikkaasti hyväkseen. Petti aviomiestään ja hän teki itsarin...siihenkin liityin ohuelti, kun hänen veljensä pyysi minulta hädissään kyytiä kyseisenä yönä...mutta veli oli jo ajanut autollaan silloin itseltään hengen.

Nyt taas nykyinen mies on kietonut naisen velkakierteellä itselleen... nainen kai ajaa taksia ja mies...no, saa kai sitä kannusloukkua sen verran, että on katto pään päällä. Kadonnut on viehätykset naisesta...en kuulemma tuntisi, jos näkisin.

Perseillähän ihmiset pystyy, mutta kyllä se vaan pidemmän päälle aina tulee vastaan maksun aika. Ei voi mitään... paeta voi, mutta pakoon ei oikeesti pääse...

• ”Tämä nainen taas käytti "viehätysvoimaansa" ja jotain statusta aika raikkaasti hyväkseen. Petti aviomiestään ja hän teki itsarin...siihenkin liityin ohuelti, kun hänen veljensä pyysi minulta hädissään kyytiä kyseisenä yönä...mutta veli oli jo ajanut autollaan silloin itseltään hengen.”

Noh en tiedä miksi tämä olisi yllätys 🤔👆🏻
        Varattujen ei kannata käydä ravintiloissa ilman kumppania, saati missään festareilla, ilman kumppania kyllä ne viehättävät naiset kuin Sanna Marikin tuli ero näistä syistä.

• valtakunta kirjoitti:

”Tämä nainen taas käytti "viehätysvoimaansa" ja jotain statusta aika raikkaasti hyväkseen. Petti aviomiestään ja hän teki itsarin...siihenkin liityin ohuelti, kun hänen veljensä pyysi minulta hädissään kyytiä kyseisenä yönä...mutta veli oli jo ajanut autollaan silloin itseltään hengen.”

Noh en tiedä miksi tämä olisi yllätys 🤔👆🏻
        Varattujen ei kannata käydä ravintiloissa ilman kumppania, saati missään festareilla, ilman kumppania kyllä ne viehättävät naiset kuin Sanna Marikin tuli ero näistä syistä.

Eli naisen töhöilyt voi parhaiten estää, kun kesäksi pistää tiineeks ja talveksi piilottaa kengät?

Entäs mikä resepti miehille? 😄

• Voin sanoa tästä aloituksesta en ymmärtänyt mitään kun se ei ole mahdollista vastuun pakoilu kun se vastuu olla/osata juomatta kyllä se, jos tappaa/ raiskaa / pettää päihtyneenä on myös vastuussa teoistaan.

• No sinulla on tiedetysti tunne, että tykkäät tehdä lapsia tähän maailmaan, kun ne on ihania, mutta samalla sanot, että olet taloudellisesti ja voimavarallisesti kusessa.

Et siis ota vastuuta siitä tunteesta, että niitä lapsia ei kannata tehdä vain haluamisen vuoksi, vaan miettiä mihin pystyy ja kykenee...

En ihmettelisi, että sinun mieli tekisi taas tehdä lapsi tänne lisää. Vai oonko väärässä?

• Disseisback kirjoitti:

No sinulla on tiedetysti tunne, että tykkäät tehdä lapsia tähän maailmaan, kun ne on ihania, mutta samalla sanot, että olet taloudellisesti ja voimavarallisesti kusessa.

Et siis ota vastuuta siitä tunteesta, että niitä lapsia ei kannata tehdä vain haluamisen vuoksi, vaan miettiä mihin pystyy ja kykenee...

En ihmettelisi, että sinun mieli tekisi taas tehdä lapsi tänne lisää. Vai oonko väärässä?

” No sinulla on tiedetysti tunne, että tykkäät tehdä lapsia tähän maailmaan, kun ne on ihania, mutta samalla sanot, että olet taloudellisesti ja voimavarallisesti kusessa.”

Tämä asia on ihan suunniteltu asia köyhyys ei minunkaan lapsuuttani pilalle vienyt mutta opin kuitenkin monia asia köyhyydestä että pärjään vähemmällä.

”Et siis ota vastuuta siitä tunteesta, että niitä lapsia ei kannata tehdä vain haluamisen vuoksi, vaan miettiä mihin pystyy ja kykenee...

Mutta tämä asia on sellainen juttu lapset ei ole vain rikkaiden etu. Poliittinen eri näkemyskin tässä vaivaa olla eri mieltä ja erilaisuus näkökulmaan. Tämähän ei ole vastuuttomuutta.

• valtakunta kirjoitti:

” No sinulla on tiedetysti tunne, että tykkäät tehdä lapsia tähän maailmaan, kun ne on ihania, mutta samalla sanot, että olet taloudellisesti ja voimavarallisesti kusessa.”

Tämä asia on ihan suunniteltu asia köyhyys ei minunkaan lapsuuttani pilalle vienyt mutta opin kuitenkin monia asia köyhyydestä että pärjään vähemmällä.

”Et siis ota vastuuta siitä tunteesta, että niitä lapsia ei kannata tehdä vain haluamisen vuoksi, vaan miettiä mihin pystyy ja kykenee...

Mutta tämä asia on sellainen juttu lapset ei ole vain rikkaiden etu. Poliittinen eri näkemyskin tässä vaivaa olla eri mieltä ja erilaisuus näkökulmaan. Tämähän ei ole vastuuttomuutta.

Niin... mä näin viikonloppuna juuri vastaavia tapauksia....

Selitellään umpia lampia ja ei nähdä mitään muuta kuin se, että jossain muualla on syy siihen, että elämä potkii nuppiin. Eli: Muu maailma ei ymmärrä niitä tunteita, mitkä teetättää ties mitä...

Btw... en ole kovin moneen rikkaaseen törmännyt, kellä olis joku 8 muksua....

• Disseisback kirjoitti:

No sinulla on tiedetysti tunne, että tykkäät tehdä lapsia tähän maailmaan, kun ne on ihania, mutta samalla sanot, että olet taloudellisesti ja voimavarallisesti kusessa.

Tottakai pyydän yhteiskunnalta rahaan että lapsien koulu ja muut terveydelliset palvelut ja kuntoutukset pelaa. Pyysin sänkyihin rahaakin yhteiskunnalta se on sitten eri asia antaako yhteiskunnan palveluksessa olevat ihmiset lapsiin rahaa vai ei ja palveluihin. Se että huomasin , että en jaksa valittaa virallisin keinoin vaikka pitäisi että narsistiset ihmiset on pois ihmisten palvelu viralta, miksi yhteiskunta voi tämän vuoksi huonosti.

• Disseisback kirjoitti:

Niin... mä näin viikonloppuna juuri vastaavia tapauksia....

Selitellään umpia lampia ja ei nähdä mitään muuta kuin se, että jossain muualla on syy siihen, että elämä potkii nuppiin. Eli: Muu maailma ei ymmärrä niitä tunteita, mitkä teetättää ties mitä...

Btw... en ole kovin moneen rikkaaseen törmännyt, kellä olis joku 8 muksua....

”Btw... en ole kovin moneen rikkaaseen törmännyt, kellä olis joku 8 muksua.... ”

Muutenkin kaikki ei tykkää lapsista, ne tykkää matkustella ja viettää huoletonta elämää.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Tottakai pyydän yhteiskunnalta rahaan että lapsien koulu ja muut terveydelliset palvelut ja kuntoutukset pelaa. Pyysin sänkyihin rahaakin yhteiskunnalta se on sitten eri asia antaako yhteiskunnan palveluksessa olevat ihmiset lapsiin rahaa vai ei ja palveluihin. Se että huomasin , että en jaksa valittaa virallisin keinoin vaikka pitäisi että narsistiset ihmiset on pois ihmisten palvelu viralta, miksi yhteiskunta voi tämän vuoksi huonosti.

Oliko se eilen kun tutkija sanoi Suomen nykyisen syntyvyyden tason olevan kansallinen katastrofi? Viimeksi syntynyt näin vähän vauvoja 150-vuotta sitten, tuolloin suomalaisia oli puolet mitä nyt on?

Valtakunnan tulee olla nyt hyvillään, tällä syntyvyydellä ei eläkkeitä meille enää makseta.
        Tuossa tilanteessa lapset ovat ainut vanhuudenturva. Onnellisia olkoot he joilla niitä on, ja suhteet ovat sellaiset että vaipatkin vaihtuvat.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko se eilen kun tutkija sanoi Suomen nykyisen syntyvyyden tason olevan kansallinen katastrofi? Viimeksi syntynyt näin vähän vauvoja 150-vuotta sitten, tuolloin suomalaisia oli puolet mitä nyt on?

Valtakunnan tulee olla nyt hyvillään, tällä syntyvyydellä ei eläkkeitä meille enää makseta.
        Tuossa tilanteessa lapset ovat ainut vanhuudenturva. Onnellisia olkoot he joilla niitä on, ja suhteet ovat sellaiset että vaipatkin vaihtuvat.

AV

Sinulla tuntuu olevan tunne, että olet huolissasi tulevasta vanhuudesta ja tunnut sitä pelkäävän muutenkin. 😄

Eikö ole inhaa kohdata pelko-nimistä tunnetilaa...

Äkkiä muksuja lisää, että voitaisiin kiireellä turvata SINUN vanhuus....😁

• valtakunta kirjoitti:

Niin... en mä tästä asiasta lähdekään sulle enempi lätisee, kun elät siinä omassa tunteessa liikaa ja se määrittelee sinut.. et sinä siitä tule ottamaan itse vastuuta ikinä... sinun pitää saada elää sitä tunnetta ja muiden pitää ymmärtää se...

Mutta sinuntyyppisiin just törmäilin viikonloppuna....ja varmaan vaikka nyt tästä lampsisin sinne baariin, sieltä ne veijarit löytyis...

• Disseisback kirjoitti:

Niin... en mä tästä asiasta lähdekään sulle enempi lätisee, kun elät siinä omassa tunteessa liikaa ja se määrittelee sinut.. et sinä siitä tule ottamaan itse vastuuta ikinä... sinun pitää saada elää sitä tunnetta ja muiden pitää ymmärtää se...

Mutta sinuntyyppisiin just törmäilin viikonloppuna....ja varmaan vaikka nyt tästä lampsisin sinne baariin, sieltä ne veijarit löytyis...

”sinun pitää saada elää sitä tunnetta ja muiden pitää ymmärtää se”

Kyseessä on empatia, kaikilla on oltava oikeus lapsiin ja lapsia yhteiskunta tarvitsee.

https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2022/lapsia-yhteiskunnan-talkoisiin-syntyvyyden-ja-syntyvyyshuolen-historiaa-suomessa/

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Sinulla tuntuu olevan tunne, että olet huolissasi tulevasta vanhuudesta ja tunnut sitä pelkäävän muutenkin. 😄

Eikö ole inhaa kohdata pelko-nimistä tunnetilaa...

Äkkiä muksuja lisää, että voitaisiin kiireellä turvata SINUN vanhuus....😁

En ole enää huolissani itsestäni, olen huolissani niistä joilla lapsia ole. Eikä ole sitä kautta mitään omaa sosiaalista vanhuudenturvaa.

Hyvinvointivaltio on ajanut ihmiset ajattelemaan että valtio, tai toiset kansalaiset maksavat eläkkeet? Tuohon tarvitaan ikävä kyllä väestön jatkuva kasvu ja vientivetoinen yhteiskunta.

Palataan taas juurille, aikaan jolloin lapset hoitavat vanhempansa?
        Ei kannata sitten pakoilla sitä omaa vastuutaan, jos vanhempana kukaan ei enää huolta pidä.
        Lapsen tekeminen kun on ollut Suomessakin vanhuuden turva ja syntyvyys on ollut korkealla tasolla juuri tuosta syystä. Afrikassa se on sitä yhä tänäkin päivänä, ja monissa kehittyvissä maissa joissa sosiaalisen turvan taso on muuten heikko.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

En ole enää huolissani itsestäni, olen huolissani niistä joilla lapsia ole. Eikä ole sitä kautta mitään omaa sosiaalista vanhuudenturvaa.

Hyvinvointivaltio on ajanut ihmiset ajattelemaan että valtio, tai toiset kansalaiset maksavat eläkkeet? Tuohon tarvitaan ikävä kyllä väestön jatkuva kasvu ja vientivetoinen yhteiskunta.

Ei kannata sitten pakoilla sitä omaa vastuutaan, jos vanhempana kukaan ei enää huolta pidä.
        Lapsen tekeminen kun on ollut Suomessakin vanhuuden turva ja syntyvyys on ollut korkealla tasolla juuri tuosta syystä. Afrikassa se on sitä yhä tänäkin päivänä, ja monissa kehittyvissä maissa joissa sosiaalisen turvan taso on muuten heikko.

AV

Niimpä. Disseisback mielestä minulla ei ole oikeutta lapsiin koska minulla ei ole omasta takaa valuuttaa. Hän syyttelee, minua minun tunteista koska tykkään lapsista ja näen pienen sisaruksen olevan voima ja tuki sisaruksilleen ja näen heidän yhteistyön kuin esim meidän 1.5 vuotias keinuu itse, juo mukista itse 🥹 vaikka jotkut vasta oppii kävelemään 1.5vuotiaana.

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/1-2-v/1-2-vuotiaan-liikunnallinen-kehitys/

Hassua. Mutta kieli meillä yleensäkin tulee perästä.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Mutta sellaisia asioita kuin että ahdistus koulua kohtaan on lapsilla kasvanut mutta koulussa on väkivaltaa muita lapsia kohtaa enemmän, mikä tuo ahdistusta.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

” Ei kannata sitten pakoilla sitä omaa vastuutaan, jos vanhempana kukaan ei enää huolta pidä.”

Tämä on sekin ettei ne itsekkäät lapset sitten huolehdi enää omista vanhemmistaan, jos niistä lapsistaa ei ole huolehtinut se kiintymyssuhde muodostuu pienuudesta lähtien, niiden kanssa oleminen on tärkeätä, ettei jää yksin. Lapset oppivat omista vanhemmista heikkoudet ja vahvuudet ja ymmärtävät niitä enemmän.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

No mun sisko ei ole saanut lapsia, eikä ole halunnut. Mutta hän on ollut taas mun lasten kanssa läheisiä. Lidäksi hänellä on kummilapsia, jotka myös ovat läheisiä...pitävät yhtä, vaikka lapset on jo aikuisia.

Siskollani on hyvä nuori tukiverkosto, eikä tukeudu vain yhteiskuntaan.

Ehkä riippuu ihmisestä itsestään, putoaako hän väliin...jos hän ei arvosta muita elämänsä aikana, eivät hekään arvosta häntä.

Ainoa mikä teoriassasi pätisi, on että lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen...mutta ei se aina niinkään ole ollut... riippuu miten lapset sen sattuu sit kokemaan.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mutta sellaisia asioita kuin että ahdistus koulua kohtaan on lapsilla kasvanut mutta koulussa on väkivaltaa muita lapsia kohtaa enemmän, mikä tuo ahdistusta.

Suomen koululaitos etsii nyt suuntaansa. PISA tulokset tippuvat ja ei oikein ymmärretä mihin suuntaan suomalaista peruskoulua tulisi viedä.

Itse lähtisin samaan suuntaan opetusteknisesti mitä Yhdysvalloissa.
        Opettajan palkka määräytyisi kokeiden tulosten perusteella. Tuo toisi paineen miettiä mitä opetusteknisesti hyviä keinoja tulisi käyttää? Opettajille tulisi antaa enemmän valtaa, mennä aikaan 20-30 vuotta sitten.

Suomella on sama ongelma kautta linjan. Hössöttää osataan, mutta PISA tippuu eikä tule mitalin mitalia edes Olympialaisista. Koko Suomella on nyt peiliin katsomisen paikka?!
        Arvostetaanko oikeita asioita, vai mennäänkö asiassa kuin asiassa vastuullisesti toisten selän taakse?!

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen koululaitos etsii nyt suuntaansa. PISA tulokset tippuvat ja ei oikein ymmärretä mihin suuntaan suomalaista peruskoulua tulisi viedä.

Opettajan palkka määräytyisi kokeiden tulosten perusteella. Tuo toisi paineen miettiä mitä opetusteknisesti hyviä keinoja tulisi käyttää? Opettajille tulisi antaa enemmän valtaa, mennä aikaan 20-30 vuotta sitten.

Suomella on sama ongelma kautta linjan. Hössöttää osataan, mutta PISA tippuu eikä tule mitalin mitalia edes Olympialaisista. Koko Suomella on nyt peiliin katsomisen paikka?!
        Arvostetaanko oikeita asioita, vai mennäänkö asiassa kuin asiassa vastuullisesti toisten selän taakse?!

AV

Suomi olisi ihmisenä tyyppi joka ryyppää koko ajan ja heittää vastuun menestymättömyydestä toisten kansakuntien(ihmisten) niskaan?
        Ei siis ihme että baareissakin näkee ihmisiä, jotka toimivat maan tavalla:)

AV

• Disseisback kirjoitti:

No mun sisko ei ole saanut lapsia, eikä ole halunnut. Mutta hän on ollut taas mun lasten kanssa läheisiä. Lidäksi hänellä on kummilapsia, jotka myös ovat läheisiä...pitävät yhtä, vaikka lapset on jo aikuisia.

Ehkä riippuu ihmisestä itsestään, putoaako hän väliin...jos hän ei arvosta muita elämänsä aikana, eivät hekään arvosta häntä.

Ainoa mikä teoriassasi pätisi, on että lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen...mutta ei se aina niinkään ole ollut... riippuu miten lapset sen sattuu sit kokemaan.

Onhan minullakin 3kummilapsia mutta olen suhteeni muodostanut heihin kun kasvatin niitä kuin omiani heidän vanhempien ole an töissä tai bilettämässä, ja on hassu huomata kun ne tulevat ympärilleni aikuisiässä kynnykselläkin juttelemaan mutta ei niiden kanssa ole samanlaista suhdetta kuin lapsiini mutta ovat osittain minun lapsia, jotka asuvat muualla.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Yhteiskunnallinen muutos sadassa vuodessa on saanut tuon aikaan.
        Sata vuotta on lyhyt aika kansakunnan historiassa. Se ei luo vakautta siihen että asiat jatkuisivat samoin mitä parhaina hyvinä aikoina".

Eläkemaksut olivat 1990-luvun alussa 9 % ja nyt jo 23 %.
        Kuka uskoo siihen että eläkkeillä on jatkuma jos tuo sama suunta jatkuu?!

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Yhteiskunnallinen muutos sadassa vuodessa on saanut tuon aikaan.
        Sata vuotta on lyhyt aika kansakunnan historiassa. Se ei luo vakautta siihen että asiat jatkuisivat samoin mitä parhaina hyvinä aikoina".

Eläkemaksut olivat 1990-luvun alussa 9 % ja nyt jo 23 %.
        Kuka uskoo siihen että eläkkeillä on jatkuma jos tuo sama suunta jatkuu?!

AV

No voi hitsi...sellaista se sit on...

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Tiedän vain pisa tulokset tippuvat monesta syystä kuin ei koulukirjoja ole, koulutuksella ei koeta niin suurta painetta lapsen oppia(ajatellaan että voi sitten esim jonkun kevyemmän suorittaa(vaikka on potenttiaalia mihin vain) niin ei vaadita enää ja kehitetä enää) , eikä vanhemmilla enää ole aikaa lapsille yhtä paljon kuin ennen ja sitkeyttä ei ole enää niin paljoa kun ennen ja myös erityislapsia on enemmän esim ennen vanhaa streriloitiin erilaisuus.

Monia asioita ei ole esim kotivanhemmuutta ei enää arvosteta ja kaikki katsotaan että vapaus eli ei rajoja ei lapsilla enää esim kännykän käyttö ja myös lapsivihaisuus on nousussa yleisesti. Meidätkin häädettiin lapsien äänien takia.

• Disseisback kirjoitti:

Tunteitaan voi "oikeuttaa"...keksii vaan omasta mielestään pätevän syyn...

Helppoa... eikä lspsilta kysellä, haluaako ne syntyä johonkin olosuhteisiin...

Noh jaah minä rakastan lapsia ja voimaannun joka kerta kun oppii uuden asian se on minun työtäni kotonani mutta en koe haluavan hoitaa muiden lapsia syynä on vain se, että hoito tapani poikkeaa muiden kuin en pidä ravintolassa käyvistä vanhemmista , miksi taas hoito vastuun lykkään heille eikä niin kun meille tulee muiden lapsia hoidan ja ruokin vähäisillä rahoilla heidätkin.

• valtakunta kirjoitti:

Noh jaah minä rakastan lapsia ja voimaannun joka kerta kun oppii uuden asian se on minun työtäni kotonani mutta en koe haluavan hoitaa muiden lapsia syynä on vain se, että hoito tapani poikkeaa muiden kuin en pidä ravintolassa käyvistä vanhemmista , miksi taas hoito vastuun lykkään heille eikä niin kun meille tulee muiden lapsia hoidan ja ruokin vähäisillä rahoilla heidätkin.

Jep... rn mä sen kummemmin määrittele teidän elämää...tuumin vaan jotain ja muut saa miettiä itse mitä mirltä ovat... mun tskia ei tarvitse selittää mitään....

Elämä on...

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Tähän olisi hyvä👇🏻
        ”Itse lähtisin samaan suuntaan opetusteknisesti mitä Yhdysvalloissa.
        Opettajan palkka määräytyisi kokeiden tulosten perusteella. Tuo toisi paineen miettiä mitä opetusteknisesti hyviä keinoja tulisi käyttää? Opettajille tulisi antaa enemmän valtaa, mennä aikaan 20-30 vuotta sitten.”

• Disseisback kirjoitti:

Jep... rn mä sen kummemmin määrittele teidän elämää...tuumin vaan jotain ja muut saa miettiä itse mitä mirltä ovat... mun tskia ei tarvitse selittää mitään....

Elämä on...

” Jep... rn mä sen kummemmin määrittele teidän elämää...tuumin vaan jotain ja muut saa miettiä itse mitä mirltä ovat... mun tskia ei tarvitse selittää mitään....

Elämä on...”

Kyllä ymmärrän sen asian, että lapsillani on sisaruksia ja seuraa omista sisaruksista ja turvautuvat omiin sisaruksiin myös sen vuoksi koen tärkeäksi lapsien osaamisen mutta vaadin yhteiskunnalta tämän vuoksi enemmän panostaa koulussa enemmän ja lapsien heikkouksia enemmän tukea että kaikilla on samat lähtökohdat, eikä ole vanhemman varallisuudesta kiinni.

• Disseisback kirjoitti:

Elämä on...

Huomaan että uudessa koulussa on varallisuutta enemmän panostaa oppikirjoihin, että tämä voi olla parempikin asia kuin edellinen koulu ja oppitunteja on enemmän.

• Disseisback kirjoitti:

Elämä on...

Mieti uudessa koulussa on 3tuntia enemmän viikkoa kohden oppitunteja. Se tunteja kuukaudessa jo 12 tuntia kuukaudessa enemmän.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Huomaan että uudessa koulussa on varallisuutta enemmän panostaa oppikirjoihin, että tämä voi olla parempikin asia kuin edellinen koulu ja oppitunteja on enemmän.

Suomessa on menossa arvokriisi.
        Seuraavat ovat älytöntä luettavaa.

"Opettaja äärirajoilla
        Kouluissa ja oppilaissa on tapahtunut raju muutos. Näin sanoo alakoulussa työskentelevä erityisopettaja ja kertoo, miltä tuntuu, kun joutuu työpaikallaan toistuvasti pahoinpidellyksi. Hänellä on karua kerrottavaa myös koulun nykyisestä vaatimustasosta ja lasten vanhemmista, joilta hän toivoo erityisesti yhtä asiaa.
        Lapset ovat muun muassa lyöneet, potkineet, räkineet naamalle, huoritelleet, heittäneet huonekaluilla ja uhanneet tappaa opettajan perheen. Ahdistavia tilanteita sattuu viikoittain työpaikalla.

– Koko ajan pitää myös miettiä, ettei lasten käden ulottuvilla ole saksia tai muita teräaseita."

Ja seuraava:
        Koulukiusatun toka­luokkalaisen vanhempi kertoo lapsen lohduttomista sanoista: ”Se ei isä auta enää”
        Vaasalaisen isän poikaa kiusattiin eri tavoilla läpi ensimmäisen kouluvuoden.

Vanhemmilla on vastuunsa, ihan jokaisella.
        Kiusaamistilanteessa vanhempien tulisi istua nokikkain, käydä läpi sääntöjä.

Vanhempien ollessa vastuuttomia, ja kiusauksen jatkuessa tulisi myös miettiä sitä miten kiusaajaa voisi opettaa, ilman kiusaajan omia vanhempia joista ei mihinkään kasvatukselliseen asiaan todennäköisesti enää olisi.

• Disseisback kirjoitti:

Elämä on...

Oppitunteja on 144 tuntia enemmän vuodessa. Se on paljon.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on menossa arvokriisi.
        Seuraavat ovat älytöntä luettavaa.

"Opettaja äärirajoilla
        Kouluissa ja oppilaissa on tapahtunut raju muutos. Näin sanoo alakoulussa työskentelevä erityisopettaja ja kertoo, miltä tuntuu, kun joutuu työpaikallaan toistuvasti pahoinpidellyksi. Hänellä on karua kerrottavaa myös koulun nykyisestä vaatimustasosta ja lasten vanhemmista, joilta hän toivoo erityisesti yhtä asiaa.
        Lapset ovat muun muassa lyöneet, potkineet, räkineet naamalle, huoritelleet, heittäneet huonekaluilla ja uhanneet tappaa opettajan perheen. Ahdistavia tilanteita sattuu viikoittain työpaikalla.

– Koko ajan pitää myös miettiä, ettei lasten käden ulottuvilla ole saksia tai muita teräaseita."

Ja seuraava:
        Koulukiusatun toka­luokkalaisen vanhempi kertoo lapsen lohduttomista sanoista: ”Se ei isä auta enää”
        Vaasalaisen isän poikaa kiusattiin eri tavoilla läpi ensimmäisen kouluvuoden.

Vanhemmilla on vastuunsa, ihan jokaisella.
        Kiusaamistilanteessa vanhempien tulisi istua nokikkain, käydä läpi sääntöjä.

Vanhempien ollessa vastuuttomia, ja kiusauksen jatkuessa tulisi myös miettiä sitä miten kiusaajaa voisi opettaa, ilman kiusaajan omia vanhempia joista ei mihinkään kasvatukselliseen asiaan todennäköisesti enää olisi.

Tuollaiset oppilaat viedään vanhemmilta ja jatkavat sitä samaa koulua sijoitusta paikasta ja jos se ei riitä pistävät koulukotiin.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Koulukoti

Eihän tuollaisia lapsia anneta vanhemmilla pitää tai näin uskoisin.

• Anonyymi

Lapset/vanhukset.
      Vanhusten hoidon ei pidä pudota lasten harteille.
      Tällainen ajatus ainakin lisää lapsettomuutta. Ensin hoidat lapsesi, sitten vanhempasi.
      Jyrkkä ei.
      Miksei ole vanhainkoteja? Miksialzheimerintautisia ei luokitella, vaan vielä skarppi joutuu jo muissa maailmoissa olevien kanssa p a l v e l u taloon? Ja mitä palvelua?
      Koulu
      Suomalainen koulu on lässähtänyt. Missä on opetushallituksen johtaja? Mistä hänelle maksetaan? OAJ on rikas ay ja vahva tausta opettajille.
      Mehän elämme koulujen rytmin mukaan. Ihan pöhköä. Näkyy kaikessa.
      Eikö koulun pitäisi sisäistää yhteiskunnan rytmi?
      Vilma

• Anonyymi

tuollainen hauskakin juttu pLJONKO TIETOKONE NÄYlämpötiloj tälläkin hgwrkw3llä

aiaä 16 noin ulko on16 celsiustra

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      120
      3021
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      30
      2434
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2051
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1670
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1378
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1212
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1120
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1057
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71