Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. En samantein mutta todennäköisesti viimeinen tapaaminen.

Kun noita treffejä muistelee niin ne jotka on menneet niin pitkälle että istutaan saman pöytään ollaan julkisessa paikassa jossa tarjolla on sekä tee,kahvi että kaakao-vaihtoehto. Yleensä siinä vaiheessa tulee keskusteluun se montako kuppia menee päivässä ja mitä laatuja.

Jos olen paikassa jossa on vain teetä tarjolla niin todennäköisin vaihtoehto on että nainen on kutsunut luokseen. Jos nainen kutsuu luokseen niin silloin tuskin on kyseessä ensitreffit ja minun mieltymykseni kahviin pitäisi olla tiedossa. Jos kahvia ei ole tarjolla se on kyllä merkki siitä että nainen ei paljoa kuuntele tai piittaa minun puheistani. Ehkä olen hänelle vaihtoehto numero neljä ja kutsuttuna vain siksi että naisella on tylsää ja palkintosijamiehet ovat estyneet saapumasta.

Sama tilanne jos ensitreffeillä nainen sanoo pitävänsä luistelusta mutta vihaavansa hiihtoa. Pyydän sitten treffeille teemalla talviliikunta mutta valittavana ei olekkaan kaunoluistimet tai hokkarit vaan pitää valita perinteisen tai vapaan hiihtotavan suksista.

Pari "vapaudut vankilasta korttia toki on". Jos nainen ei juo kahvia niin ehkä hänellä ei ole keitintä eikä huomaa kysyä että kelpaako murukahvi. Toinen vaihtoehto on että naiselle tee on muutakin kuin juoma; harrastus, intohimo tai jopa elämäntapa. Tällaista intohimoista suhtautumista ei parane kyllä latistaa.

Se välillä on jopa surullista että kahvistakieltäytyjät sekä ihmiset jotka eivät käytä alkoholia joutuvat usein perustelemaan valintaansa.
  2. Rauhaisaa joulua
  3. Olen kyllä huolissani valtion tilantesta mutta vielä enemmän ihmisten uskon puutteesta tulevaisuuden suhteen.

Valtion velan suhteen en ole vielä huolissani määrästä vaan siitä että niin suuri osuus siitä on ns syömävelkaa suhteessa velalla tehtyihin investointeihin joilla toivotaan olevan myös takaisinmaksu edellytyksiä. Hiukan mietityttää myös päättäjien tuleva arvomailma. Jos nuoria jää pois työelämästä mielenterveysongelmien takia samaan aikaan kun mt-palveluihin on vaikea päästä niin nähdäänkö sinne palveluihin tarvittavat lisäeurot investointina vai syömävelkaa kasvattavana kulueränä.

Vaikka itse olen hyvin kyynis-pessimistinen ihminen niin olen sitä mieltä että kyllä yksi ihminen pystyy asioihin vaikuttamaan jos vaan tahtoa ja toisia huomioivaa asennetta löytyy. Vähän sama neuvo kuin yleisohje kumppanin hakuun; laske rimaa.
    Harva muokkaa näkyvästi omaa maataan, maanosasta nyt puhumattakaan. Entäpä jos aloitetaan pienillä asioilla. Jeesataan työkaveria, naapuria, rakasta siinä vierellä tai jopa joskus vihahenkilöä.
    Jos voimia on niin tuosta laajentaa yhdistystasolle. Työelämästä, harrastuksista, politiikasta taai muista kolmannen sektorin toimijoista varmasti löytyy ponnahduslauta laajemmalle vaikuttamiselle. Äänestäkää tai menkää ehdolle vaaleissa. Kuntavaalit on loistava mahdollisuus, vaikka ei läpi pääse niin saattaa saada lautakuntapaikan. Mahtava paikka verkostoitua ja saada muun ryhmän tuki omille ajatuksille.

"Luuletteko että yleisellä tasolla lapsettomien suhtautuminen tulevaisuuteen on enemmän tällaista hälläväli -politiikkaa ja lapselliset on enemmän huolissaan?" Epäilen että lapsi-tai perhetilanne on yksi osatekijä. Myös mm ikä, sukupuoli, sosiaalis-ekonominen tausta vaikuttavat mutta enemmän niin että miltä tilanne näytää omalta kohdalta lähitulevaisuudessa. Esim sukupuoli ja/tai työtilanne vaikuttaa siihen nähdäänkö ongelmana ylhäällä odottava lasikatto tai jalan alta mureneva lasi lattia.
    Isossa kuvassa tuntuu että kaikkialla on tuo hälläväli-politiikka (tai klikki-politiikka) muodissa. Tärkeintä ei ole enää asiat tai yhteinen hyvä vaan henkilöbrändi ja myyvät otsikot
  4. Tuo ihminen-ihmiselle on nykypäivänä jo sellainen suojakilpi jonka taakse on hyvä mennä. Politiikka on tänä päivänä ehkä se helposti seurattavin esimerkki. Jos kritiikki ei miellytä niin vedetään jokin "henkilökortti" esiin jolla tukahdutetaan asiakeskustelu.
    Samoin kaikenlainen hyvä veli/sisar kerhot jo toimivat tällä periaatteella ja se mahdollistaa asiapätevyydeltään sopivimpien ulossulkemiset esim viroista.

Varmaan kohta alan tilata "olen kyyninen" t-paitoja. Mitä tuossa kaveripiirin eroja nähnyt niin mitä enemmän olet antanut periksi tarkoittaen hyvää sen enemmän on sitä sontaa tullut tuulettimeen. Siinä kun olisi vastannut pahaan pahalla niin rintamalinjojen väliin olisi jäänyt edes pala ei kenenkään maata.
    Rauhanehdoista olisi voinut sopia jälkeenkinpäin.

Lähimmäisenrakkaus ei ole kuollut vaan se on ulkoistettu valtiolle.