Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En samantein mutta todennäköisesti viimeinen tapaaminen.
Kun noita treffejä muistelee niin ne jotka on menneet niin pitkälle että istutaan saman pöytään ollaan julkisessa paikassa jossa tarjolla on sekä tee,kahvi että kaakao-vaihtoehto. Yleensä siinä vaiheessa tulee keskusteluun se montako kuppia menee päivässä ja mitä laatuja.
Jos olen paikassa jossa on vain teetä tarjolla niin todennäköisin vaihtoehto on että nainen on kutsunut luokseen. Jos nainen kutsuu luokseen niin silloin tuskin on kyseessä ensitreffit ja minun mieltymykseni kahviin pitäisi olla tiedossa. Jos kahvia ei ole tarjolla se on kyllä merkki siitä että nainen ei paljoa kuuntele tai piittaa minun puheistani. Ehkä olen hänelle vaihtoehto numero neljä ja kutsuttuna vain siksi että naisella on tylsää ja palkintosijamiehet ovat estyneet saapumasta.
Sama tilanne jos ensitreffeillä nainen sanoo pitävänsä luistelusta mutta vihaavansa hiihtoa. Pyydän sitten treffeille teemalla talviliikunta mutta valittavana ei olekkaan kaunoluistimet tai hokkarit vaan pitää valita perinteisen tai vapaan hiihtotavan suksista.
Pari "vapaudut vankilasta korttia toki on". Jos nainen ei juo kahvia niin ehkä hänellä ei ole keitintä eikä huomaa kysyä että kelpaako murukahvi. Toinen vaihtoehto on että naiselle tee on muutakin kuin juoma; harrastus, intohimo tai jopa elämäntapa. Tällaista intohimoista suhtautumista ei parane kyllä latistaa.
Se välillä on jopa surullista että kahvistakieltäytyjät sekä ihmiset jotka eivät käytä alkoholia joutuvat usein perustelemaan valintaansa.
26.12.2022 21:54
Aika rauhallinen aatto. Aikani kuluksi puhdistin lattiakaivon ja pesin hajulukot. Tänään käynyt salilla ja huomenna sitten aloitetaan oikeasti hiihtokausi kun perinteisenkin ladut on tehty.
25.12.2022 18:59
Se että pistin puhelimen äänettömälle, otin kupin kahvia ja aloin katselemaan keittiön ikkunasta miten naapureihin saavuttiin viettämän perhejoulua.
25.12.2022 18:48
Pyykinkuivaustelineen, miesten ihonhoitosetin ja pullon Koskenkorvaa.
25.12.2022 11:55
Lapset nyt tulee ekana mieleen. Heille tulee kyllä asia kerrottua aina kun tavataan tai soitellaan. Jotenkin aina näin on ollut ja varmaan lopun matkaa näin myös mennään.
Isä on myöskin rakas mutta jostakin syystä asiaa ei voi sanoa ääneen vaan se kuitataan pikällä halaamisella tai ehkä jopa rutistukseksi sitä voisi kutsua. Ehkä sitten arkun äärellä asian voi ääneen todeta.
Ehkä nuo entiset vaimot kyllä ansaitsisivat vieläkin tuollaisen tunnustuksen. Enemmän se on sellaista sisarillista rakkautta kuin kaipuuta parisuhteeseen. Oikeastaan voisi heille osoittaa kirjeen testamentin kyljessä niin eipähän jää kertomatta. Nyt en sitä lähde kertomaan sillä molemmat ovat sinkkuja enkä halua mitään väärinkäsityksen riskiä.
25.12.2022 11:40
Ei ne uskalla. Niiden kaverit yliopistojen sukupuolentutkimuksissa ovat käyttäneet tätä ammattia osoittamaan että miehet tekevät päivän vuodessa töitä ja loppuvuoden makaavat kotona.
25.12.2022 11:03
Rauhaisaa joulua
23.12.2022 21:40
Ihan Legojen veroisia siinä että sattuivat yhtä paljon jos niiden päälle yöllä astui.
23.12.2022 21:37
Tuossa käytettiin termiä paikallinen kauppa ja oletan että kyseessä olisi hieman syrjemmällä oleva kauppa jossa on vain postnordin piste ilman automaatteja. Kassa antaa tilauksen jostakin lukitusta kaapista.
Ainakin meilläpäin nuo automaatit on isommissa marketeissa joista varastaminen on hyvin vaikeaa. Siksi itsekkin tilaan automaattiin enkä lähikauppaan.
Sinänsä mielenkiintoinen kuvio jos oletetaan että lähettäjän lähetettyä paketin vastaanottaja on siitä vastuussa vaikka ei ole sitä vielä edes kuitannut saaneensa.
23.12.2022 21:35
Kyllä tälle löytyy ymmärrystä varratuna mahdollisesti tulevan hiilinielulaskuun. Jos pienituloisten mukana myös parempituloisetkin pärjää niin olkoon sitten niin. Kunhan kaikista nyt pidetään huolta.
Toki nyt kannattaa saunoa ja lämmittää poreallasta koko joulu sillä satasen omavastuun jälkeen piikki on auki ylärajaan asti. Se on sitten jokaisen omassatunnossa miten oikeutetuksi tämän kokee.
23.12.2022 21:23
Eipä tuo kyllä osunut. Toivelistan kestosuosikki oli airfix-muovisotilaat. Toki niitä ostettiin myös viikkorahoilla ja pyydettiin synttärilahjaksikin.
Ei voinut lapsena ymmärtää miten äiti oletti että olin unohtanut sotilaita kirjahyllyyn. Hiukan kun olisi tarkemmin katsonut niin olisi ymmärtänyt että siinä Saksalaiset alppijääkärit olivat koukkaamassa vihollisen kylkeen.
23.12.2022 21:01
Olenhan minä vaikuttanut työelämäkysymyksissä sekä työsuojelu että työehtojen sektorilla. Kuntatasolla olen ollut joskus vaaleissa ehdolla mutta en ole tullut valituksi. Mutta vaikka ei ole tullut valituksi niin lautakunnissa olen sitten vaikuttanut.
Tällä hetkellä käyn puolueen ryhmäkokouksissa jotka pidetään ennen valtuustoja. Sinne tulevat myös puolueen kaupungin hallituksen jäsenet sekä eri lautakuntien edustajat. Toki myös valtuuston jäsenet ovat paikalla. Siellä keskustellaan tulevista asioista ja saa kuulla perustelut jo päätetyistä asioista.
22.12.2022 14:29
Olen kyllä huolissani valtion tilantesta mutta vielä enemmän ihmisten uskon puutteesta tulevaisuuden suhteen.
Valtion velan suhteen en ole vielä huolissani määrästä vaan siitä että niin suuri osuus siitä on ns syömävelkaa suhteessa velalla tehtyihin investointeihin joilla toivotaan olevan myös takaisinmaksu edellytyksiä. Hiukan mietityttää myös päättäjien tuleva arvomailma. Jos nuoria jää pois työelämästä mielenterveysongelmien takia samaan aikaan kun mt-palveluihin on vaikea päästä niin nähdäänkö sinne palveluihin tarvittavat lisäeurot investointina vai syömävelkaa kasvattavana kulueränä.
Vaikka itse olen hyvin kyynis-pessimistinen ihminen niin olen sitä mieltä että kyllä yksi ihminen pystyy asioihin vaikuttamaan jos vaan tahtoa ja toisia huomioivaa asennetta löytyy. Vähän sama neuvo kuin yleisohje kumppanin hakuun; laske rimaa.
Harva muokkaa näkyvästi omaa maataan, maanosasta nyt puhumattakaan. Entäpä jos aloitetaan pienillä asioilla. Jeesataan työkaveria, naapuria, rakasta siinä vierellä tai jopa joskus vihahenkilöä.
Jos voimia on niin tuosta laajentaa yhdistystasolle. Työelämästä, harrastuksista, politiikasta taai muista kolmannen sektorin toimijoista varmasti löytyy ponnahduslauta laajemmalle vaikuttamiselle. Äänestäkää tai menkää ehdolle vaaleissa. Kuntavaalit on loistava mahdollisuus, vaikka ei läpi pääse niin saattaa saada lautakuntapaikan. Mahtava paikka verkostoitua ja saada muun ryhmän tuki omille ajatuksille.
"Luuletteko että yleisellä tasolla lapsettomien suhtautuminen tulevaisuuteen on enemmän tällaista hälläväli -politiikkaa ja lapselliset on enemmän huolissaan?" Epäilen että lapsi-tai perhetilanne on yksi osatekijä. Myös mm ikä, sukupuoli, sosiaalis-ekonominen tausta vaikuttavat mutta enemmän niin että miltä tilanne näytää omalta kohdalta lähitulevaisuudessa. Esim sukupuoli ja/tai työtilanne vaikuttaa siihen nähdäänkö ongelmana ylhäällä odottava lasikatto tai jalan alta mureneva lasi lattia.
Isossa kuvassa tuntuu että kaikkialla on tuo hälläväli-politiikka (tai klikki-politiikka) muodissa. Tärkeintä ei ole enää asiat tai yhteinen hyvä vaan henkilöbrändi ja myyvät otsikot
21.12.2022 17:54
Täytyypi markkinoida tuota sinun keinoasi. Vaikuttaa paljon terveellisemmältä.
Joskus olen miettinyt noin yleisemmällä tasolla eli koskien työelämän, harrastustenkavereiden tai ihan ystävienkn olettamusta että aina pitäisi olla tavoitettavissa. Itse olen jo alkanut jättää puhelimen kotiin kun menen vaikka kauppaan.
21.12.2022 16:31
Meillä viisivuorolaisilla ei vapaapäivät lisäänny yhtään mutta silloin sitten kukkaro ja verottaja kiittävät. Toki meilläkin nuo juhlapäivät kyllä vuorolistoilta tarkistetaan mutta silloin lähinnä kiinnostaa tarviiko mökkiä juhannuksena vuokrata.
Saa nähdä saako uusi vuorosysteemi vauhtia tuossa keväällä. Oltaisiin töissä 4x12h ja sitten kuusi päivää vapaalla nykyisen 6x8h ja neljän vapaan sijaan. Moni kyllä sitä muutosta toivoo mutta saa nähdä. Kyllähän tuo psyko-sosiaalisten tekijöiden kuormitus on selvästi meillä kasvanut. Samaan aikaan pitäisi kertoa ammattiliitolle että meillä tarvitaan enemmän paikallista sopimista, työnantajalta pitäisi saaada kirjalliset tiedot työn kuvauksista että siitä milloin voivat hälyttää kavereita töihin. Tuohon kun lisätään työntekijöiden haluttomuus lisätä töiden kiertoa niin melkoista rekeä saavat pääluotto ja työsuojelu vetää.
Se täytyy kyllä todeta että ihminen on kyllä luova kun sille päälle sattuu. Jos on riski että soitetaan töihin niin suojakänni on joidenkin valinta. En kyllä suosittele kenellekään.
21.12.2022 14:05
Vähän turhaa stereotypioden vahvistamista on olettaa pelkän ulkoisen olemuksen perusteella että huonosti käyttäytyvä matkustaja oli mies.
On niin vähän kokemusta noista julkisen liikenteen palveluista että hiukan vaikea hahmottaa millaisesta ja miten usein kulkevasta junasta on kyse.
Vaikea tietysti ajatella miten tositilanteessa toimisi mutta lähtökohta on että rettelöisijää en lähtisi haastamaan koska silloin pitää varautua myös yhteenottoon. Toki tuon tilanteen olisi pystynyt haastamaan sillä että olisi mennyt samalle ovelle ja pyytänyt tilaa jotta voi poistua junasta. Samalla olisi se toinenkin matkustaja päässyt tulemaan. Tietysti vähän riippuu miten lähellä määränpäätäni olisin ja milloin seuraava juna tulisi.
Kyllähän tuossakin joku kuitenkin auttoi ottamalla kuulokkeet pois ja kysymällä että mikä hätänä. Eli kyllähän sieltä lopunperin sitä tukeakin löytyi.
En tiedä miksi mutta tuosta tilanteesta nousi mielikuvat Michael Douglasin tähdittämään elokuvaan rankka päivä.
20.12.2022 00:34
Tuo ihminen-ihmiselle on nykypäivänä jo sellainen suojakilpi jonka taakse on hyvä mennä. Politiikka on tänä päivänä ehkä se helposti seurattavin esimerkki. Jos kritiikki ei miellytä niin vedetään jokin "henkilökortti" esiin jolla tukahdutetaan asiakeskustelu.
Samoin kaikenlainen hyvä veli/sisar kerhot jo toimivat tällä periaatteella ja se mahdollistaa asiapätevyydeltään sopivimpien ulossulkemiset esim viroista.
Varmaan kohta alan tilata "olen kyyninen" t-paitoja. Mitä tuossa kaveripiirin eroja nähnyt niin mitä enemmän olet antanut periksi tarkoittaen hyvää sen enemmän on sitä sontaa tullut tuulettimeen. Siinä kun olisi vastannut pahaan pahalla niin rintamalinjojen väliin olisi jäänyt edes pala ei kenenkään maata.
Rauhanehdoista olisi voinut sopia jälkeenkinpäin.
Lähimmäisenrakkaus ei ole kuollut vaan se on ulkoistettu valtiolle.
18.12.2022 23:59
En kyllä ihmettele miksei pohjanmaa sekä pohjois-pohjanmaa ole mainittu. Uskonnon antama käsky lisääntyä ja täyttää maa yhdistettynä kepulaiseen pettämiskulttuuriin suuntaa harrastamisen muunlaisen liikunnan tai kulttuurin suuntaan..
18.12.2022 11:57
Ei vielä pääse sillä meitä perinteisen hiihtäjiä taas sorretaan. Pohjat on kyllä tehty luisteluhiihtäjille mutta perinteiset ladut luvattu vasta ensi viikolle.
18.12.2022 11:33
Tuossa kun kursseja silmäilin niin on sanottava että paljon on valinnanvaraa.
18.12.2022 11:30
29 / 180