Jäätävä tihku... ärsyttävyyden huipentuma...

Minua kyllä luonnonvoimat osaa tilanteessa ärsyttää, mutta usein mahdan niille sentään jotain. Kylmä jos on, niin vältän ulkonaliikkumista, ssmoin kovalla tuulella. Sade joskus ärsyttää, mut on sateenvarjoja ja takkejs. Kuuma kelikin menee, sit pysyttrlee varjossa, viileissä mestoissa...

Mutta pakkasella satava vesi...

Mistä helekatista tuollsinen edes voi tulla? Häh? 5-7 astetta pakkasta ja vettä sataa???!!!

No kyllä oli v.ttumaista ajaa autolla. Ainakaan mun Nissanin lämppäri ei jaksanut pitää koko tuulilasia sulana... ja auta armias jos pyyhit sitä... eikun skraappaamaan. Vaattet jäässä heti kun on pihalla. Auto ihan jäässä. Joka kohta jäässä...

Mutta miten toi ees on mahdollista? Pilvi päällä 20 m korkeudessa? Jäätyyhän joku pieni vesipisara siinäkin matkassa pakkasella...mut ei näköjään. 🤨

Äänestän jäätävän sateen v.ttumaisimmaksi sääilmiöksi. 😡

85

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nii-i, talvet on perseestä niinhän mä oon aina sanonnu. Ei tää maa ole asuttavaksi tähän vuodenaikaan tarkoitettu.

Jasu

• No minäkin pyrin jatkossa siihen, että talvella vaan lämmitän mökkiä ja lykin lumia. 😬

Ei tuolla pihalla nykytalvena ole pirukaan. 😄

Vai odottaako siellä joku m.lkku, että nyt näyttää sille, että Disse meinaa tehdä pihalla jotain??? Eikun lunta, jäätävää tihkua ja kunnon pakkasta kiireellä...

Iltiksen sääprofeetat raapii takaraivoaan, että mistä tuollainen sää tuonne savoon nyt ykskaks pöllähti? 😆

• Minä taas inhoan kesän kuumuutta.

• Palstakamu kirjoitti:

Minä taas inhoan kesän kuumuutta.

Kuumuuteen auttaa kyllä mieliala...

Kun rauhoittuu, viilenee...

Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa...

• Disseisback kirjoitti:

Kuumuuteen auttaa kyllä mieliala...

Kun rauhoittuu, viilenee...

Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa...

Minä olen lähes flegmaattinen ja silti on pirun kuuma, perkele.

• Palstakamu kirjoitti:

Minä olen lähes flegmaattinen ja silti on pirun kuuma, perkele.

Hermo menee?

• Disseisback kirjoitti:

Hermo menee?

Kuumuudessa kyllä :D

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Minä taas inhoan kesän kuumuutta.

Minäkin, jos on liian kuuma. Paahdetta. Mutta kun meillä on ilmanlämpöpumppu, nion asunnon saa kyllä viileäksi ja mulla on ilmanviilentimiäkin mihin saa kylmäkallet sisään.

Kesässä on kuitenkin parasta valo ja lämpö, vaikka paahde on raskasta. Ja tykkään kun saa olla paljon pihalla pihatöissä. Saa kasvimaata laittaa ja hoitaa. Tulevana keväänä kesän korvilla laajennan hyötypuutarhaa. Meillä on näitä jyrsijöitäkin nyt useampia ja lisää tulee ennen kesää, niin saa satoa tuoreruokiin omasta puutarhasta. On vitamiinit ja ravinteet tallella.

Jasu

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No minäkin pyrin jatkossa siihen, että talvella vaan lämmitän mökkiä ja lykin lumia. 😬

Ei tuolla pihalla nykytalvena ole pirukaan. 😄

Vai odottaako siellä joku m.lkku, että nyt näyttää sille, että Disse meinaa tehdä pihalla jotain??? Eikun lunta, jäätävää tihkua ja kunnon pakkasta kiireellä...

Iltiksen sääprofeetat raapii takaraivoaan, että mistä tuollainen sää tuonne savoon nyt ykskaks pöllähti? 😆

Ei talvet ole ihmisen ulkoiluun. Edes karhut ei tykkää talvesta, ei kai ne muuten menis talviunille. 😅

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Ei talvet ole ihmisen ulkoiluun. Edes karhut ei tykkää talvesta, ei kai ne muuten menis talviunille. 😅

Jasu

Oispa siistiä vetää sikeitä talvi kuin muumit.....vedet vaan pois mökistä, sähköt helkattiin ja vältti korvillle. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Oispa siistiä vetää sikeitä talvi kuin muumit.....vedet vaan pois mökistä, sähköt helkattiin ja vältti korvillle. 😁

Niin olis. Tää menee maate, käytävä taas haavan näytillä. Joka viikko 2-3 kertaa. Huh huh. Rahaa palaa.

Öitä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Niin olis. Tää menee maate, käytävä taas haavan näytillä. Joka viikko 2-3 kertaa. Huh huh. Rahaa palaa.

Öitä.

Jasu

No ehkä tuohon voi sijoittaa. 😬

Hyvää yötä. 🥱😴

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No ehkä tuohon voi sijoittaa. 😬

Hyvää yötä. 🥱😴

Juu, hoitovirheen takia vaan sylettää, kun sen takia menee viikkoja ravaten ja ei pääse töihin.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, hoitovirheen takia vaan sylettää, kun sen takia menee viikkoja ravaten ja ei pääse töihin.

Jasu

Niitä tulee... munkin leikkaushaavasta törötti sulava lanka liikaa, ei mennyt umpeen heti...piti käydä putsauttaa ja ylimääräinen lääkekuuri varuilta....🤔

Mutta kunhan arvet paranee, muista hieroo niitä, että niistä tulee pehmeitä , eikä vaivaa...joku ammattilainen osanee neuvoo miten...😬

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niitä tulee... munkin leikkaushaavasta törötti sulava lanka liikaa, ei mennyt umpeen heti...piti käydä putsauttaa ja ylimääräinen lääkekuuri varuilta....🤔

Mutta kunhan arvet paranee, muista hieroo niitä, että niistä tulee pehmeitä , eikä vaivaa...joku ammattilainen osanee neuvoo miten...😬

Kunhan tulis arpi. Yhä auki yksi kohta ja onkaloa putsataan ja täytetään eritettä imevällä nauhalla, sitten kaivellaan mitalla miten syvä onkalo on ja uus nauha, lappu päälle.

Älä oksenna, se oli viimeksi tommonen perjantaina.

https://aijaa.com/iRltwb

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan tulis arpi. Yhä auki yksi kohta ja onkaloa putsataan ja täytetään eritettä imevällä nauhalla, sitten kaivellaan mitalla miten syvä onkalo on ja uus nauha, lappu päälle.

Jasu

Arpilaastaria käytän jo arpeutuneissa kohdissa, silikonilaastaria.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Tommonen oli aiemmin.

https://aijaa.com/25xgxD

Tissivaroitus. 😊

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kamalia kuvia!!!!!!

Eihän tissileikkaus mikään pikku pipi olekkaan. Suurimpia verisiä leikkauksia mitä on. 😊

Määritellään vaativaksi, kun reilun 3 tuntia leikelläänkin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tissileikkaus mikään pikku pipi olekkaan. Suurimpia verisiä leikkauksia mitä on. 😊

Määritellään vaativaksi, kun reilun 3 tuntia leikelläänkin.

Jasu

Tähystyleikkaus on helpoimpia laseri ohessa.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Tommonen oli aiemmin.

https://aijaa.com/25xgxD

Tissivaroitus. 😊

Jasu

No toivottavasti menis umpeen. 🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No toivottavasti menis umpeen. 🙄

Menee se aikanaan. Tulehdusriskin takia tulee 2 kk saikku. Olis menny kuukaudella kun ei olis verisuoni jääny vuotaa. 🙂
        Jäi jo leikkauksessa suoni vuotaa. Tuli kunnolla verta sisään.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee se aikanaan. Tulehdusriskin takia tulee 2 kk saikku. Olis menny kuukaudella kun ei olis verisuoni jääny vuotaa. 🙂
        Jäi jo leikkauksessa suoni vuotaa. Tuli kunnolla verta sisään.

Jasu

Se olis pitäny heti korjata salissa uudestaan, mutta kun akuutti tyri eikä ottanu mua vastaan.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Se olis pitäny heti korjata salissa uudestaan, mutta kun akuutti tyri eikä ottanu mua vastaan.

Jasu

No voi hitsi. Noi on varmaan vaikeita hommia kaikenkaikkiaan...🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No voi hitsi. Noi on varmaan vaikeita hommia kaikenkaikkiaan...🙄

Juu, sattuu ja tapahtuu. Ei oo eka leikkaus mulla missä on jälkipuinteja. 😂

Leikattu kuitenkin monet kerrat.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Joo. Ikäviä tuollaiset...🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin, jos on liian kuuma. Paahdetta. Mutta kun meillä on ilmanlämpöpumppu, nion asunnon saa kyllä viileäksi ja mulla on ilmanviilentimiäkin mihin saa kylmäkallet sisään.

Kesässä on kuitenkin parasta valo ja lämpö, vaikka paahde on raskasta. Ja tykkään kun saa olla paljon pihalla pihatöissä. Saa kasvimaata laittaa ja hoitaa. Tulevana keväänä kesän korvilla laajennan hyötypuutarhaa. Meillä on näitä jyrsijöitäkin nyt useampia ja lisää tulee ennen kesää, niin saa satoa tuoreruokiin omasta puutarhasta. On vitamiinit ja ravinteet tallella.

Jasu

Ai että pitäisi itsekin laittaa jotain hernettä kasvamaan parvekkeelle. Aikoinaan kasvattelin kaikkea mahdollista, mutta sitten ikä on mielen tylsistyttänyt ja jäi sekin harrastus. Kasvatin lemmikkikilpikonnalleni kaikkea herkkuja. Se tykkää erityisesti mansikoista.

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Ikäviä tuollaiset...🙄

Siis mitä nyt menit tekemään?

• valtakunta kirjoitti:

Siis mitä nyt menit tekemään?

En mä mitään ole tehnyt... Jasun leikkauksesta puhuttiin.

• Olen allerginen kaikille karvaisille eläimille, joten hankin lapsena sellaisen kaveriksi. Tai niitä oli kaksi, mutta toinen sai jonkun sairauskohtauksen ja kuoli ;(

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Olen allerginen kaikille karvaisille eläimille, joten hankin lapsena sellaisen kaveriksi. Tai niitä oli kaksi, mutta toinen sai jonkun sairauskohtauksen ja kuoli ;(

Oi, nekin on söpöjä. 💞🐢

Toinenko on vielä ok? 🙂

Jasu

• Disseisback kirjoitti:

Ooh anteeksi ,kysyin jasulta😅 meni sinulle pahoittelut suuresti kun huomasin pikku virheen. En näe hyvin olin ihan varma että pistin jasulle.

• Disseisback kirjoitti:

Se on joitain hahmottamisen vaikeutta. Vaikeuttaa myös tuota lasten auttamisessa tehtävien tekemisessä mies niin kuin näkee heti ja ollaan lapsen kanssa mistä noi tuihon ilmestyi.😣

• valtakunta kirjoitti:

Ooh anteeksi ,kysyin jasulta😅 meni sinulle pahoittelut suuresti kun huomasin pikku virheen. En näe hyvin olin ihan varma että pistin jasulle.

Juuh...eipä mitään..

• Anonyymi kirjoitti:

Oi, nekin on söpöjä. 💞🐢

Toinenko on vielä ok? 🙂

Jasu

Toinen on onneksi vielä ok. Niillä kummallakin on traumaattinen tarina. Toinen (joka kuoli) oli salakuljetettu Suomeen. Se oli joutunut elämään huonoissa oloissa, mikä varmaan vaikuttanut sen kuolemaan. Toinen elossa oleva taas on vammainen. Valitsin sen eläinkaupassa, kun se oli vammainen ja niin suloinen :3

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Siis mitä menit tekemään?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Siis mitä menit tekemään?

En minä mitään tehnyt, vaan kirurgi. Icd koodin edellyttämä N62 toimenpide.

Jasu

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elikkä tehtiin tuommonen toimenpide. Jos nyt linkki toimii.

https://www.duodecimlehti.fi/xmedia/duo/duo15701b.PNG

https://www.duodecimlehti.fi/duo15701

Siinä kerrotaan syitä leikkaukselle. Minunkin syyt siellä ovat.

Jasu

Aikalailla kuvistakin näkee millaista rintaa leikattiin ja millaiseen lopputulokseen päästiin, näin myös minulla. Roikkutissit pieneni teinivuosieni kokoon ja malliin. Olen hyvin tyytyväinen komplikaatiosta huolimatta rintojen nykyiseen kokoon ja muotoon. Ja että yksi vittumainen kipu jäi leikkauspöydälle, kun kuorma keveni.

Toinen on jatkuvat ihorikot, diabeetikolle ne ei vaan ole ok. Enää niitä ei tuu, kun rinnat ei roiku.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikalailla kuvistakin näkee millaista rintaa leikattiin ja millaiseen lopputulokseen päästiin, näin myös minulla. Roikkutissit pieneni teinivuosieni kokoon ja malliin. Olen hyvin tyytyväinen komplikaatiosta huolimatta rintojen nykyiseen kokoon ja muotoon. Ja että yksi vittumainen kipu jäi leikkauspöydälle, kun kuorma keveni.

Toinen on jatkuvat ihorikot, diabeetikolle ne ei vaan ole ok. Enää niitä ei tuu, kun rinnat ei roiku.

Jasu

Nyt toki jännitän vielä patoligin vastausta näytepaloista, kun minullakin tihentymää on rintarauhasessa ja hyvin runsasta se tiehytmäärä, osittain katveistakin eli kuvissa mammolla ei kaikkea näe. Vasta koepaloissa ja osin ultralla jotain. Ja kainaloiden imusolmukkeet ovat normaalin siinä siinä rajoilla, hieman suurentuneet.

Suvussani on kuitenkin rintasyöpääkin sairastettu. Geeniperimä... 😬

Jasu

• Vesisade on yksi maailman parhaista asioista. Antaa tulla vaan *tanssii sadetanssia*.

• Satakoot... mut kesällä vettä, talvella räntää tai lunta. 😁

• Anonyymi

Tervetuloa rekan ratin taakse tanssimaan. Katsotaan kuinka paljon hampaita naurattaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tervetuloa rekan ratin taakse tanssimaan. Katsotaan kuinka paljon hampaita naurattaa.

Hommaa sukellusvene?

• Monenkinlaisia veemäisiä kelejä voi olla, riippuu ihan siitä, millaista keliä olisi kaivannut, omista syistä johtuen. Eli suomeksi, kun kelit eivät vastaa omiin tarpeisiin, on kelit hanurista.

Itellä tää näkyy useimmiten niin, että mökillä on nurmikko pitkää ja tarttis ajoa, mutta kappas kehveliä kun sataa koko viikonlopun. Jää ajamatta. Sitten ei ehdi mökille pariin- kolmeen viikkoon ja kappas vaan kun koko sen ajan kelit on ok tai jopa hyvät, vaan kun taas ehtii sinne, niin...

Noh... Sitä on oppinut, jonkin verran, ottamaan kelit sellaisina kuin ne kulloinkin niskaan tippuvat. Ja kyllä, myös ajamaan sen 20cm "nurmikon" vaikka sateessa, koska mulle ei v**tuilla, ei edes säiden puolesta, vaikken olekaan Chuck Norris joka lopettaa sateen vain murisemalla pilville 😂

• No mullakin toi "filosofia" mutta tänään kyllä vitutti oikeesti... jos oikeasti olisin halunnut nähdä hyvin, ois pitänyt ajaa 20 km/h ja raapata tuulilasia kokoajan....🙄

• Disseisback kirjoitti:

No mullakin toi "filosofia" mutta tänään kyllä vitutti oikeesti... jos oikeasti olisin halunnut nähdä hyvin, ois pitänyt ajaa 20 km/h ja raapata tuulilasia kokoajan....🙄

No joo, ei se filosofia jokaista päivää pelasta. On täällä hiukan ketuttanut viimeiset pari kuukautta toi tulee 30cm lunta ja sitten se sulaa kunnes jäätyy luistinradaksi ja taas sama uudelleen. Sellainen talvi etelässä, että muutto Saharaan on taas kerran tuntunut ihan käypäseltä idealta. Eikä vähiten siksi, että etelän suomalaiset ei osaa ajaa talvikeleillä, ei etenkään jos ne muuttuvat joka päivä. Jos joku puolue ehdottaa ajokoulutuksen pidennystä vanhaan malliin, niin täältä tippuu ääni heti. Oikeastaan niin monta ääntä kuin vain voin ostaa.

• randombypasser kirjoitti:

No joo, ei se filosofia jokaista päivää pelasta. On täällä hiukan ketuttanut viimeiset pari kuukautta toi tulee 30cm lunta ja sitten se sulaa kunnes jäätyy luistinradaksi ja taas sama uudelleen. Sellainen talvi etelässä, että muutto Saharaan on taas kerran tuntunut ihan käypäseltä idealta. Eikä vähiten siksi, että etelän suomalaiset ei osaa ajaa talvikeleillä, ei etenkään jos ne muuttuvat joka päivä. Jos joku puolue ehdottaa ajokoulutuksen pidennystä vanhaan malliin, niin täältä tippuu ääni heti. Oikeastaan niin monta ääntä kuin vain voin ostaa.

No täällä voiskin sulatella välillä.... sais sopimaaan lumet tontilla... nytkin ajotie pihaan lähinnä ränni, jossa lunta 1-2 m reunoilla...🙄

Suvennut ei ole kuin kerran... ja lunta tasasella 60-70 cm. Parin viimeisen kk aikana n.40 päivää yli 10 astetta pakkasta....

No täällä 90% liikkujista +75 v sokeita, mykkiä, kuuroja ja joilla piripintaan täysi sanko vettä täynnä apukuskin jalkotilassa.... mutkaan/risteykseen ei voi ajaa yli 7km/h tai läikkyy...pelottaa...🤪

• Disseisback kirjoitti:

No täällä voiskin sulatella välillä.... sais sopimaaan lumet tontilla... nytkin ajotie pihaan lähinnä ränni, jossa lunta 1-2 m reunoilla...🙄

Suvennut ei ole kuin kerran... ja lunta tasasella 60-70 cm. Parin viimeisen kk aikana n.40 päivää yli 10 astetta pakkasta....

No täällä 90% liikkujista 75 v sokeita, mykkiä, kuuroja ja joilla piripintaan täysi sanko vettä täynnä apukuskin jalkotilassa.... mutkaan/risteykseen ei voi ajaa yli 7km/h tai läikkyy...pelottaa...🤪

Täällä vähä sama, tosin vain siksi, että asutus on tiiviimpää, muuten lunta ei ole mielestäni noin paljoa tullut. Mutta sataa, sulaa osin ja sitten jäätyy, penkkoihin ei kannata osua....

No täällä efekti on sama, ei pysty ajamaan kun tuulilasiin osui lumihiutale. Tai enemmänkin niin, että uutisissa varoitettiin mahdollisesti hankalasta ajokelistä, se on se mikä täällä eniten taitaa ongelmia aiheuttaa. Eikä kyse ole sinällään vauhdista, vaan siitä, että pelätään vähän kaikkea liikenteessä. Ei katsota itse, millainen ajokeli on, vaan muistetaan Kympin uutisten varoitus ja se siitä siten. Koska ei ole saatu kunnollista talviajo-opetusta eikä oikein kokemustakaan sen jälkeen.

• randombypasser kirjoitti:

Täällä vähä sama, tosin vain siksi, että asutus on tiiviimpää, muuten lunta ei ole mielestäni noin paljoa tullut. Mutta sataa, sulaa osin ja sitten jäätyy, penkkoihin ei kannata osua....

No täällä efekti on sama, ei pysty ajamaan kun tuulilasiin osui lumihiutale. Tai enemmänkin niin, että uutisissa varoitettiin mahdollisesti hankalasta ajokelistä, se on se mikä täällä eniten taitaa ongelmia aiheuttaa. Eikä kyse ole sinällään vauhdista, vaan siitä, että pelätään vähän kaikkea liikenteessä. Ei katsota itse, millainen ajokeli on, vaan muistetaan Kympin uutisten varoitus ja se siitä siten. Koska ei ole saatu kunnollista talviajo-opetusta eikä oikein kokemustakaan sen jälkeen.

No täälläkin alkaa jo näkeä se ksupunkilainrn eläkeläisväki, joks hommas kortin 50 vuotiaana ja 70 v. Lahjaksi osti osti itselle katumaasturin...🙄

• Disseisback kirjoitti:

No täälläkin alkaa jo näkeä se ksupunkilainrn eläkeläisväki, joks hommas kortin 50 vuotiaana ja 70 v. Lahjaksi osti osti itselle katumaasturin...🙄

Onnea niiden kanssa, toivottavasti alkavat muuttamaan pk-seudulta aina vaan nuorempina pois 😂

• Se on kyllä ärsyttävä keli, mutta onneksi niitä sattuu harvoin.
      Minusta pimeällä syksyllä vesisade on ikävintä, kun pimeys imee kaiken valon ja näkyvyys on tosi huono. Ja niitä kelejä väliin riittää..

• No ledibarilla auto keulalla selvii tuostakin. 😁

Mä kun roimasen Nisukasta pitkät päälle tulee päivä keskele yötäkin. 😁

• Disseisback kirjoitti:

No ledibarilla auto keulalla selvii tuostakin. 😁

Mä kun roimasen Nisukasta pitkät päälle tulee päivä keskele yötäkin. 😁

Se riippuu vähän missä ajaa. Minä ajelen usein sellaisella alueella, missä autoja tulee tämän tästä vastaankin, niin ei niitä lisävaloja ja pitkiä oikein voi käyttää, paitsi jatkuvasti räpsiä päälle ja pois.

• Xena-183 kirjoitti:

Se riippuu vähän missä ajaa. Minä ajelen usein sellaisella alueella, missä autoja tulee tämän tästä vastaankin, niin ei niitä lisävaloja ja pitkiä oikein voi käyttää, paitsi jatkuvasti räpsiä päälle ja pois.

Tiedän.... 😁

Täällä onneks saa suhata pimeällä liki yksin. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Tiedän.... 😁

Täällä onneks saa suhata pimeällä liki yksin. 😄

Ei ole kuin sudet, karhut ja huuhkajat seurana tiettömällä taipaleella.. 🤣

• Xena-183 kirjoitti:

Ei ole kuin sudet, karhut ja huuhkajat seurana tiettömällä taipaleella.. 🤣

Nekin vetää sikeitä jossain mättäällä. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Nekin vetää sikeitä jossain mättäällä. 😄

Se on hyvä etteivät kompuroi tielle 😁👍

• Juu. Yllättävänkin keskustelutaitoisia 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Juu. Yllättävänkin keskustelutaitoisia 😉

Oli vissiin kauhee viesti multa kun poistui...😬

• Disseisback kirjoitti:

Oli vissiin kauhee viesti multa kun poistui...😬

Luulin, että minun viestini olisi ollut vielä näsäviisaampi, mutta se sai jäädä.. 😁

• Xena-183 kirjoitti:

Luulin, että minun viestini olisi ollut vielä näsäviisaampi, mutta se sai jäädä.. 😁

No harvoin noi on mitään on sanoneet mitään...mutta enolla on englantilainen kissa...kun eno kysyi siltä, että millloinka hsluis ruokaa, niin vastas "now!". 🤔

• Disseisback kirjoitti:

No harvoin noi on mitään on sanoneet mitään...mutta enolla on englantilainen kissa...kun eno kysyi siltä, että millloinka hsluis ruokaa, niin vastas "now!". 🤔

👍😅
        No minä laajensin kysymystä vähän kissaa suurempiin turriaisiin 😉

• Xena-183 kirjoitti:

👍😅
        No minä laajensin kysymystä vähän kissaa suurempiin turriaisiin 😉

Ai, tarkoitatko näitä alkuperäisiä turriaisia mitkä mutisee etäisesti tuttua kieltä....???🤔

• Disseisback kirjoitti:

Ai, tarkoitatko näitä alkuperäisiä turriaisia mitkä mutisee etäisesti tuttua kieltä....???🤔

Niitäpä niitä 😁 Yllättävän keskustelutaitoisia 😉 Mutta nytpä toivottelen originaalille hyvät yöt ja kauniita unia. 😴

• Xena-183 kirjoitti:

Niitäpä niitä 😁 Yllättävän keskustelutaitoisia 😉 Mutta nytpä toivottelen originaalille hyvät yöt ja kauniita unia. 😴

Hyvää yötä, eli örg! 😬😴

• Anonyymi

Eikö meillä oo komia talavi!

• No ei tod. 😄

Tähän mennessä ihan hanurista 90%;sti. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No ei tod. 😄

Tähän mennessä ihan hanurista 90%;sti. 😁

Se oli sarkasmia. 😏
        Terv. Yliv.ttuuntunut kolaaja ja raappaaja

• Anonyymi kirjoitti:

Se oli sarkasmia. 😏
        Terv. Yliv.ttuuntunut kolaaja ja raappaaja

No jostain Aleksi Stubista voiskin olla ihana ja upea talvi. 😬

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No jostain Aleksi Stubista voiskin olla ihana ja upea talvi. 😬

Netissä pyöri hauska video naisesta kun se kilahti tuulilasin skrapauksessa :D

• Anonyymi

Olen kokenut tuon autoa ajaessa ihan muutama päivä sitten. Lähtiessä tein vielä sen virheen, että pesin tuulilasin tuulilasinpesunesteellä, jolloin koko etulasi oli jäässä ensimmäisen vartin ajan. :(

• Joo. Pyyhkijöillä ei voinut pyyhkiä.... lämmöt täysille, puhallukset myös. Ja puolet tuulilasista vaan käytössä.... kumarassa ratti nrnässä kii sit kotiin. 😤

• Anonyymi

Yläkerran isännällä ei ole näköjään kohtuutta näissä sääasioissa, sehän säät määrää ja ilmoista päättää.
      Ajatelkaa nyt, luntakin antaa sataa kohtuuttomasti, lisää vaan, vaikka enemmän, kuin tarpeeksi on jo satanut.
      Sitten kun on pyörätiet hyvässä kunnossa eli luminen ja pitävä tienpinta, niin eikös ilmojen haltija anna vesisadetta, että muuttuu liukkaaksi tiet.
      Samoin ilman lämpötilojen suhteen ei ole siinäkään kohtuutta, pakkasta antaa että kaikki jääty ja kesällä tukahduttavaa kuumuutta.

• Kunnon mulukkuja päässyt sääkelien määrittelijöiksi...

• Anonyymi

Onhan tuo hankala, jäätävä tihku. Mutta kestän sen...

Minähän tunnetusti varaudun hirmumyrskyihin ja kaikkiin kammottaviin äärisääilmiöihin, 50° pakkasiin, supertulviin, maanvajoamiin ja tulivuorenpurkauksiin kivisateineen..

Tihuttakoon 😌

xLiner

• Eipä siinä kestämisessä mitään... mutta en tiedä mitä pitäis auton tuulilasille tehdä, ettei se jäädy kesken ajon?

Tänne tuotavissa autoissa pitäis olla pakollisena varusteena sähköllä lämpeävä tuulilasi. Joissain Fordeissa kuulemma on. 🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Eipä siinä kestämisessä mitään... mutta en tiedä mitä pitäis auton tuulilasille tehdä, ettei se jäädy kesken ajon?

Tänne tuotavissa autoissa pitäis olla pakollisena varusteena sähköllä lämpeävä tuulilasi. Joissain Fordeissa kuulemma on. 🤔

En tiedä pakollisesta enkä perusvarustelusta, mutta mun autonrämässäni lämpiää tuulilasi nappia painamalla. Sellaisia pienenpieniä väreitä menee koko lasin alalalla. On kyllä hyvä systeemi. Jäät lähtee lasista aamullakin nopeesti, vaikka olis unohtanut laittaa auton narun päähän.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä pakollisesta enkä perusvarustelusta, mutta mun autonrämässäni lämpiää tuulilasi nappia painamalla. Sellaisia pienenpieniä väreitä menee koko lasin alalalla. On kyllä hyvä systeemi. Jäät lähtee lasista aamullakin nopeesti, vaikka olis unohtanut laittaa auton narun päähän.

xLiner

No sellainen just...

Kun ei toi mulla pysynyt kuin puoleen väliin tuulilasia...pyyhkijöitä ei voinut käyttää. Piti tihrustaa ihme asennosta, että näki läpi...🙄

Ja kelju sitä on raapata poiskin. Ei meinaa millään lähteä...😤

• Anonyymi

Jos jo nyt Suomi tuntuu lähes asuinkelvottomalta, kannattaa muuttaa heti pois.

• Näin silmälaseja käyttävänä tapauksena tuo on tympeä tilanne. Jää kiini laseihin ja kun ottaa lasit pois niin joutuu tihrustamaan kun ajelee pyörällä töihin.

• Mietin, että isteasiassa se pakkasalue ei voi olla montaa metriä korkea, että vettä sataa...

Tuo sääilmiö on kyllä harvinainen, mut kelju...

• No jestas sentään.
      Toivottavasti tänään on parempi fiilis.

• Juu. Tänään zillaillut kotona. Vähän kuor.aa mätin sisälle. 😊

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe