Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet kyllä tavallaan oikeassa että mikäänhän ei teknisesti estä kun kyseessä on kuitenkin virkavastuulla olevan henkilön lain tulkinnasta. Aina pystyy lähtemään valituskierrokselle. Se auttaako se päätöksiin ja minin lain kohtaan vetoat vaatiikin sitten hieman perehtymistä. Ehkä valitettavan usein isät vain tyytyvät osaansa.
Tuohustaminen kai tunnetaan paremmin termillä tuulastus mutta tuolla yhdellä järvellä ovat välillä vaihtaneet lamput tähän perinteisempään tulella valaisuun eli tuohipohjaiseen valonlähteeseen.
26.09.2022 21:05
Pahoittelut viiveestä. Piti käväistä pohjoisessa ihailemassa ruskaa ja tarkoitus oli käydä myös seuraamassa tuohustamista mutta jäi välistä.
Kyllähän kaikilla on mahdollisuudet vanhemmuuteen, koulutukseen samanpalkkaisuuteen jne mutta kyllähän nämä ovat ilmiöitä jotka nousevat pintaan tasa-arvosta keskusteltaessa sen enempää että niitä nyt tarvitsisi todentaa. Se miten ne eri yksilöihin kohdentuu on sitten osittain omista valinnoista kiinni myös siitä millaiseen perheeseen tai seutukunnalle satut syntymään.
26.09.2022 17:48
Listasta puuttui autoileva ja jos kaikki ehdot pitää toteutua yhtä aikaa niin eipä sellaisia tilanteita taida olla.
Jos et ole syrjintää kokenut niin olet kyllä ollut joko onnekas tai et ole tiedostanut niitä syrjinnäksi. Syrjintähän on usein rakenteellista tai/ja asenteellista eikä sitä heti hahmota kuin vasta sitten kun se omaan elämäntilanteeseen osuu.
Esim. nais-ja matalapalkkaerät sekä naisyrittäjyyden tukemiset nähtäisiin nykypäivänä syrjintänä. (sivuhuomautuksena totean että tuo nais-ja matalapalkkaerä voisi olla nytkin ratkaisu soten palkkakiistaan)
Jos on hinkua politiikkaan niin sinua syrjitään niin valtakunnan kuin todennäköisesti myös paikallisella tasolla. Samoin jos ajat miesten tasa-arvoa järjestötasolla niin takamatkalta lähdet. Samoin jos olisit nuori ja hakisit vuokra-asuntoa yliopistokaupungista niin vaikeaa olisi.
En nyt laita tähän jatkoksi listaa myös niistä yleisimistä syrjinnän kohteista kun niitä nyt muutenkin toistetaan.
Olen kyllä kanssasi samaa mieltä että aika vähän noihin enää kiinnittää huomiota tässä iässä mutta mitä nyt olen asiasta jutustellut ja lueskellut niin meidän setämiesten huoli ei oikeastaan koske meitä vaan tulevia sukupolvia.
22.09.2022 20:02
Kyllähän aitous ja hetkessä eläminen on asioita joita arvostetaan. Hieman kyllä tuosta tekstistä jäi sellainen vaikutelma että odotetaan miehen järjestävän sinne sen "viihdearvo" ja sen perusteella sitten treffit on onnistuneet tai ei.
Homereille tuo nyt ei ehkä ole vaikea rassti mutta kun olemus on kuin Lenny Leonardilla ja asiat tapahtuu kuin Hans Molemanille niin onkin jo vaikeampi tilanne ratkoa.
22.09.2022 19:23
Tämä korona-aika taisi juuri tehdä sen että osa tekee töitä kotona eikä se aina ole niin kellonajoistakaan kiinni.
20.09.2022 00:00
Vähän epäilen. Luulen että himo on kohdistunut enemmän rakastelun tuomiin tuntemuksiin ja hyväksytyksi tulemiseen kuin minuun henkilönä. Minun tilallani olisi voinut olla joku toinenkin mies tai vaikka nainen.
Kerran tällaista erehdyin kyllä luulemaan kun eräs nainen yritti väkisin suudella kunnes huomasin että samalla taktiikalla yritti muiltakin miehiltä saada ilmaisia paukkuja.
19.09.2022 23:56
Tänään perkasin kaappeja ja keräsin tavaroita joita annan lapselle matkaan kun parin viikon päästä muuttaa ja testaa miten omat siivet kantaa.
Sitten lopuksi istahdin terassille juomaan iltakahvit ja seurailin miten puista lehdet piikuhiljaa laskeutuivat nurmen pintaan.
Lauluääntä ei minulla ole yhtään mutta joten aloin vain hyräillä tätä kappaletta.
https://www.youtube.com/watch?v=jpH2Wjnn9Xg
16.09.2022 23:52
Jos on tylsää eikä keski-ikäisen miehen fysiikka oikein stimuloi ja ihana nuori mies on saatavilla sittenhän se on enää valintakysymys; nuori mies tai tylsyys.
Ensimmäiseen kappaleeseen kun nyt vastaan niin tämä näkökulma on tosiaan oman kaveripiirin otoksesta, juuri noita keski-ikäisiä miehiä ikäluokassa 40-55. Tuo viimeisen kappaleen näkemys ei ole mitenkään poikkeuksellinen naisten keskuudessa ja kyllähän se on ainakin meidän porukoissa tiedostettu.
Ensimmäinen ajatus pitää kutinsa, halua on kyllä ollut parisuhteeseen mutta kun aikansa yrittää, uskoo ja toivoo onnistumatta niin moni on sen todennut ettei enää parisuhteesta haaveile.
Seksiseuraa nyt harvempi enää edes ajattelee. Sitä kun on pidemmän aikaa ollut ilman niin uudelleen opettelu saattaa olla jopa traumaattinen kokemus molemmille; näin kaverin sanoja lainatakseni.
Viimeiseen kohtaan sanoisin ilman sitoumuksia ei pidä paikkaansa mutta hauskuus pitää. Kyllä ainakin oma piiri on sitoutunuttta porukkaa. Ne kenellä on lapsia ovat sitoutuneet lapsien pärjäämiseen ja onnellisuuteen, osa sitoutunut työelämään/yrittämiseen, harrastuksiin sekä ystävä- tai kaveripiiriin. Hauskuus, onnellisuus sekä positiiviset tunteet haetaan sitten joen- tai merenrannalta hauenpyynnissä tai ahvenpilkillä. Kenties hillasoilta tai metsässä marjastamisesta. Tietysti myös muu liikunta kuten sali, hiihto, vaellukset ja uinti on koettu tärkeäksi.
16.09.2022 23:29
Suunnittelen+mitä+teen+treffien+jälkeen+ja+yleensä+teen+kauppalistan.
14.09.2022 23:57
Ensiksi+tulee+mieleen+asuuko+äiti+vaikka+huonojen+yhteyksien+takana,mikä+on+vointi+ja+kärsiikö+vaikka+yksinäisyydestä.+Toinen+huomioitava+asia;+jos+haluaa+asiasta+miehen+kanssa+keskustella+niin+hyvä+on+huomioida+kumpi+tähän+yhteydenpitoon+on+aloitteellinen.+Se+saattaa+jotakin+kertoa.
Kolmas+asia+on+että+mikä+on+parisuhteen+laatu.+Onko+tiivis+parisuhde+jossa+asuttaisiin+yhdessä+vai+omat+kämpät;+mahdollisesti+nautittaisiin+vain+fyysisestä+läheisyydestä.+Jos+näin+on+että+yhteistä+kämppää+ei+ole+suunnitelmissa+niin+mitä+sen+väliä+jos+vaikka+taloudellisista+syistä+asuvat+yhdessä.+
En+nyt+huolestuisi+vaikka+yhteydenpito+olisi+päivittäistäkin+mutta+tuollainen+raportointivelvollisuus+hieman+kyllä+mietityttää.
14.09.2022 23:50
Kyllähän+sitä+on+virheitä+tullut+tehtyä+ja+niitä+anteeksi+pydetty+ja+anteeksi+saatukin.+Sanoisin+että+myös+korjaavia+toimenpiteitä+on+otettu+käyttöön.
Nuo+on+olleet+sellaisia+pieniä+hetkiä+joilla+ei+ole+ollut+oletettavasti+pitkän+ajan+vaikutusta.+Se+mitä+kadun+nyt+ja+varmaan+loppuelämäni+on+että+kun+tultiin+elämän+tienhaaraan+niin+kannustin+vaimoa+enemmän+perheen+perustamisen+kuin+uraunelmien+suuntaan.+Minulla+oli+koulut+käyty+ja+vakipaikka+joten+oman+kodin+ja+lapsitoiveiden+suhteen+toin+kantani+selväksi.+Hänellä+koulu+käyty+mutta+olisi+päässyt+opiskelemaan+lisää.+
Ei+hänelläkään+mitään+perheen+perustamista+vastaan+ollut+mutta+oli+ikäänkuin+kahden+vaiheilla.+Yhteinen+perhe+tai+oma+ura.+Olisi+pitänyt+kannustaa+selkeästi+ottamaan+tuo+oma+ura+sillä+se+ei+olisi+perhesuunnitelmiin+tehnyt+kuin+muutaman+vuoden+lykkäyksen.
14.09.2022 23:20
Aamulla+ja+illalla+tulee+keiteltyä+kahvit,+se+herättääkö+se+vai++nukuttaako+riippuu+siitä+työvuoroista.+Mulla+tippuu+suoraan+termariin+joten+kyllä+kaikki+tulee+juotua.+Kulutusta+toki+olen+vähentänyt+aika+radikaalisti.+Nyt+menee+saman+verran+kupillisia+mitä+ennen+kannullisia.
14.09.2022 22:50
Aina+joskus+mutta+useimmin+käy+niin+että+räikkäväännin+lyö+tyhjää+kun+se+on+asetuksissa+toiseen+suuntaan.
14.09.2022 21:27
Jonkinlainen+on+varmaan+ihan+hyvä+sana+tuohon+kohtaan.+Esim+Jugoslavian+sodissa+Naton+iskut+kohdistuivat+Serbeihin+joita+Venäjä+tuki.++Libyakin+oli+vähän+tulkinnanvarainen+sen+suhteen+että+oliko+syy+terroristien+vai+Palestiinalaisten+tukeminen.
14.09.2022 08:34
Tietysti+aina+voi+miettiä+onko+ilmaiskut+hyökkäyksiä+ja+toiminta+on+ollut+jonkun+toisen+valtuuttamaa+mutta+nämä+nyt+on+sellaisia+että+iskut+on+tehty+hyökkäysmielessä+eikä+puolustuksellisessa+tarkoituksessa.
Bosnia+1994
Kosovo+1999
Afganistan+2003
Libya+2011
13.09.2022 23:44
Avaukseen+oli+kirjattu+ajatus+että+ei+keskityttäisi+mihinkään+yksityiskohtiin+vaan+puhutaan+yleisellä+tasolla+joten+käytin+tässä+yhteydessä+urheilustakin+tuttua+yleistermiä+"näyttää+kaapin+paikka".
Olisinhan+voinut+tuon+tilalle+kirjoittaa+miten+riidellään+sukista+lattialla,+perheen+rahankäytöstä+yms+mutta+tällä+kertaa+yritin+löytää+tällaisen+kattavamman+yleisilmauksen.
13.09.2022 21:59
Tuohon+kysymykseen+ei+minulla+ole+antaa+kattavaa+vastausta.+
Omassa+tapauksessani+epäilys+oli+että+toisella+oli+"opittuna"+malli+miten+riidellään+parisuhteessa.+Huudetaan+toisten+päälle,+ehkä+ovet+paukkuvat+ja+jos+perheessä+joku+itkee+niin+se+ei+ole+mies.+Tämä+on+nähty+kotona+tai+aiemmissa+suhteissa.
Jos+tällä+käsikirjoituksella+lähtee+liikkeelle+ja+odottaa+että+esiripun+noustessa+vastaan+tulee+mies+joka+huutaa,+kiistää+ehkä+jopa+noituu+ja+alkaa+taistelu+kuka+määrää+kaapin+paikan+tässä+asiassa+niin+muutos+käsikirjoitukseen+yllättää.
Mitä+tehdä+kun+näyttämöllä+onkin+itkevä+mies;+jatkanko+samaan+malliin,+huudanko+kovempaa+vai+mitä,+Saattaa+siinä+myös+toinen+hätääntyä.+
Lisäksi+itku+on+moni-ilmeinen+reaktio.+se+saattaa+ilmetä+vihan+purkauksena,+suruna,+ilona,+empatian+toiveena,+kivun+ilmaisuna+tai+ihan+vaan+roskana+silmässä.+Sen+takia+ainakin+itse+koen+sen+hyvin+vahvana+reaktiona.+Jotenkin+olisi+selkeämpää+jos+toinen+vaan+riidassa+huutaisi.
Pieni+sivuhyppy+jos+sallitaan+niin+olen+minä+joskus+miettinyt+sitä+onko+kyse+itselläni+pelkästään+luonteesta+vai+onko+mukana+jo+tunne-elämän+pelkoja+kuten+hylkäämisen+tai+kelpaamattomuuden+tunteista.
13.09.2022 15:37
Ainakin+itselle+on+toiminut+niiden+naisten+kanssa+joita+on+tapaillut+niin+kauan+että+ollaan+jopa+ehditty+riitenemään.
Sellainen+tilanne+jossa+kaksi+ihmistä+puhuu+toistensa+päälle+korotetulla+äänellä+edistää+kyllä+riidan+tunnetta+ja+draamaa+mutta+ratkaisu+asiaan+vaan+pitkittyy.+Kuuntelemisen+ja+vuoropuhelun+kautta+riitatilanteetkin+asettuu+eikä+minun+miehisyys+siitä+kärsi+jos+odottelen+vuoroani+rauhassa.+Nuorena+olisin+pyrkinyt+vain+nopeasti+tilanteesta+pois+mutta+aika+pian+selvisi+ettei+ne+kipupisteet+sieltä+sillä+tavalla+poistu.
Toinen+hyvä+puoli+tuossa+on+että+siinä+ehtii+puhuessa+samalla+harkita+sanoja+ettei+tule+sanoneeksi+sellaista+mitä+myöhemmin+katuu.+
Kolmas+hyvä+puoli+on+että+samalla+voi+mielessään+jo+hahmotella+jotakin+ratkaisuehdotusta+asiaan.
13.09.2022 14:29
Varmaan+tuo+anteeksipyyntö+oli+seurausta+myös+siitä+että+pelästyin+tuota+omaa+reaktiota.+Aikana+jolloin+tarhasta+asti+opetettiin+ettei+pojat+itke+vaan+ensin+katsotaan+ettei+kukaan+nähnyt,+kerätään+rippeet+ja+jatketaan+eteenpäin+kuin+mitään+ei+olisi+tapahtunut+tuo+tuntui+heikkouden+osoitukselta.+
Toinen+asia+on+että+tuo+reaktio+tai+toimintatapa+on+sellainen+että+parisuhteessa+jää+asioita+selvittämättä+kun+toinen+jo+etukäteen+pelkää+toisen+reaktiota.+Sama+kuin+pihtaamisessa+tai+mykkäkoulussa.
13.09.2022 14:08
Itselle+ei+annettu+lapsena+mallia+miten+parisuhteessa+riidellään+ja+miten+riidat+sovitaan.+Jos+vanhemmilla+oli+erimielisyyksiä+niin+ne+hoidettiin+pois+ilman+lapsien+läsnäoloa.+Oli+itselle+jopa+järkytys+kun+ensimmäinen+riita+tuli+eikä+ollut+mitään+ajatusta+miten+toimia.+Ei+siinä+muuta+kuin+kyynelkanavat+auki+ja+toiseen+huoneeseen+rauhoittumaan.+Sitten+pyydeltiin+anteeksi,+nainen+sitä+että+oli+korottanut+ääntä+ja+minä+sitä+että+itkin.
Sellaisen+ongelman+tuo+toi+että+ei+uskallettu+riidellä+kun+pelättiin+enemmän+minun+reaktioita+kuin+asiaa.+Ajan+mittaan+on+tuosta+pääsi+kyllä+pois+mutta+en+kyllä+suosittele+tuota+tapaa.
Paljon+tietysti+riippuu+suhteen+luonteesta+mikä+on+asia+josta+kannattaa+ruveta+napisemaan.+Yhteisessä+asunnossa+tiskit+altassa+tai+keittiön+ikkunoissa+muita+kuin+Vallilan+verhoja+saattaa+nostaa+esiin+vakavan+keskustelun+mutta+asuttaessa+erillään+niin+kukin+asuu+kuten+haluaa.+Itse+olen+miettinyt+rajan+siihen+että+jos+jokin+asia+häiritsee+nukkumista+niin+silloin+asia+pitää+nostaa+esille.+
Itselle+ehkä+toimivin+tapa+riidellä+olisi+s-postiviestittely.+Siinä+pystyy+ongelman+jotenkin+selkeämmin+tuomaan+esille+ja+siihen+voi+laittaa+myös+ratkaisuehdotuksen.+Samoin+toinen+voi+miettiä+siihen+myös+ajan+kanssa+vastineen.+Jos+ongelma+tuntuu+vaikealta+ratkoa+niin+vakavasti+kannattaa+hakea+näkemystä+myös+ulkopuolisilta.+Sitä+tahtoo+nähdä+asiat+vain+aika+kapeasta+vinkkelistä.
Jos+nyt+kasvokkain+on+tarvetta+riidellä+niin+itsellä+on+yksi+muistisääntö.+"Mikään+riita+ei+ole+niin+paha+ettet+itse+voi+sitä+vielä+pahentaa".++Käytännössä
-+en+korota+ääntä
-+en+puhu+päälle
-+jos+toinen+haluaa+puhua+päälle+odotan+vuoroa
-+puhun+rauhallisesti+kuin+selkokielisissä+uutisissa
-+riita+pitää+päättyä+pusuun
12.09.2022 15:18
36 / 180