Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ensinnäkin+minusta+pinnallisuus-sanaa+käytetään+liian+helposti.+Se+että+jostakin+pystyy+sanomaan+onko+pinnallinen+tai+ei+vaatii+jo+ihmisen+tuntemisen+melko+hyvinkin.
Minusta+pinnallisuus+on+sitä+että+ihminen+tekee+päätöksiä+ulkoisten+paineiden+tai+suositusten+vuoksi+vastoin+omia+arvojaan+tai+mieltymyksiään.+Jos+kahvilassa+haluaisin+munkin+mutta+muiden+suosituksesta+otan+viinerin+vaikka+en+siitä+yhtään+pidä+niin+silloin+näkisin+itseni+pinnalliseksi+kun+en+halunnut+erottua+joukosta.
Jos+taas+tätä+peilaan+omaan+deittailuhistoriaan+niin+yksi+syy+miksi+kiinnostus+on+hiipunut+on+se+että+olen+vain+175cm+pitkä.+Jos+nämä+naiset+ovat+oikeasti+sitä+mieltä+että+vain+yli+175cm:stä+saa+hyvän+kumppanin+niin+ei+siinä+minusta+ole+mitään+pinnallista.+Jos+taas+ovat+omissa+ajatuksissaan+tulleet+siihen+tulokseen+että+myös+alle+175cm+voi+olla+ihan+kelpo+kumppani+mutta+muualta+tulleiden+kokemusten+tai+jopa+tiedon+mukaan+vain+yli+175cm:stä+saa+kelpo+miehen+ja+muualta+tulleiden+tietojen+mukaan+karsivat+lyhyet+pois+vastoin+omaa+arvomailmaa+niin+sitten+on+eri+juttu.
Koska+ketään+en+tunne+ja+syyttömyysolettama+on+hyvä+lähtökohta+niin+parempi+olla+osoittamatta+ketää+pinnalliseksi+jos+ei+varmuutta+ole
03.08.2022 19:35
Viimeksi+asiaa+pohdin+pari+päivää+sitten+kun+yle+uutisoi+Suomalaisten+peloista+joista+yksi+oli+pelko+että+puoliso+joutuu+rintamalle.+Siinä+vähän+huokaisin+helpotuksesta+etten+ole+parisuhteessa.+Muistikuvat+Ukrainassa+perheensä+turvaan+saattavista+miehistä+jotka+lähtivät+rintamalle+nousi+pinnalle.+Jotenkin+itselle+melko+helposti+samaistuttava+hetki+kun+miettii+noita+omia+lapsia.
Kohta++tuota+kuolemista+pitää+taas+suunnitella+kun+tuo+nuorimmainenkin+lähtee+kotoa.+En+siis+omaa+poislähtöä+suunnittele+sillä+lähtö+tulee+suunnittelemattakin.+Lähinnä+keskityn+siihen+että+omaisten+ja+muiden+läheisten+tarvitsisi+tehdä+mahdollisimman+vähän+käytännön+asioita+ja+homma+menisi+niin+että+kevyet+mullat+minulle+ja+he+taas+nopeasti+kiinni+omaan+elämänrytmiin.
03.08.2022 18:24
En+minä+tiedä+miksi+sitä+pohdin+mutta+välillä+käy+tuokin+mielessä+kun+ihan+hereillä+käyn+avannossa+uimassa.+Yhteistä+mun+unissa+on+myös+se+että+niissä+on+kaikissa+on+hiljainen,+rauhallinen+ja+sanoisimpa+harras+tunnelma.
02.08.2022 18:16
"Elämänkokemus+on+osoittanut,+että+ulkonäön+kehumisesta+alkavat+keskustelut+tapaavat+syntyä+sellaisten+henkilöiden+toimesta,+joiden+sisäinen+kauneus+on+kyseenalainen.+Valitettavasti"
Tuon+tuolta+nappasin+välistä.+Samalla+esitän+anteeksipyyntöni+siitä+että+seuraavan+tekstin+vire+on+positiivinen.+Ei+tule+toistumaan+mutta+kirjoitan+tämän+kesäisen+tapahtuman+kun+se+tuohon+lainaukseen+sopii.+
Oltiin+kavereiden+kanssa+vaeltamassa+ja+reissun+jälkeen+sitten+kaverien+ehdotuksesta+käväistiin+baarissa.+No+jossakin+vaiheessa+kaverit+oli+kadonneet+joten+ajattelin+hakea+toisen+annoksen+tiskiltä.+Siinä+odottaessa+huomasin+että+siinä+vieressä+istui+20-vuotta+minulle+liian+nuori+nainen+joka+myös+odotteli+juomaansa.+Jos+vielä+katselisin+naisia+sillä+silmällä+niin+sana+kaunis+varmaan+häntä+kuvaisi+mutta+minua+pisti+silmään+hänen+lettinsä+josta+kyllä+näkyi+että+siihen+on+hetki+mennyt.+
En+tiedä+mikä+suonenveto+minuun+iski+mutta+päätin+jututtaa+silläkin+riskillä+että+tulee+avokämmenestä+tai+lennän+pihalle.+"Moi+ja+anteeksi+uteliaisuuteni+mutta+pakko+kysyä+kauanko+tuon+letin+tekoon+on+mennyt+aikaa?"+(yllätyin+miten+osasin+mudostaa+naisen+edessä+selkokielisen+lauseen+jännittämättä;+kuin+olisi+palaverissa+ollut)+Vastaus+oli+tyyliin+liian+kauan+johon+siihen+totesin+että+näyttävä+ja+kaunis+kampaus.+Siinä+vielä+perustelin+kiinnostusta+sillä+että+minulla+on+kaksi+tytärtä+joilla+pitkät+hiukset+joten+tuo+mietintä+miten+hiukset+pitäisi+laittaa+on+tullut+tutuksi.
Kiitti+kyllä+kehuista+ja++hetken+keskusteltiin+myös+niitä+ja+näitä+kunnes+hänen+seurueestaan+joku+huomasi+että+liian+vanha+mies+häntä+jututti+ja+tuli+hänet+pelastamaan.+
Ei+hän+varmaan+kuitenkaan+pahaa+tykännyt+kun+tuli+vielä+myöhemmin+itse+minua+jututtamaan.
Tämä+nyt+ei+ehkä+ole+ihan+elämänarvo+mutta+ajatus+olisi+että+elämäntilanne+olisi+suunnilleen+sama.+Mahdolliset+lapset+samaa+ikäluokkaa+elämä,+suunnilleen+vakiintunut+esim+asuinpaikan+suhteen+jne.+Lisäksi+suunnitelmat+yhteisestä+tulevaisuudesta+samansuuntaisia+eli+ei+niin+että+toinen+kaipaa+yhteistä+kattoa+pään+päälle+ja+toinen+vain+kairaamista+parittomien+viikonloppujen+lauantaisin.+Tämä+minkälaista+yhteiseloa+suunnitellaan+paljon+ratkaisee+elämänarvojen+merkityksen
02.08.2022 03:09
Harvoin+unia+tulee+katseltua+tai+sitten+en+niitä+vain+herätessä+enää+muista.+Koitin+tuossa+muistella+mutta+en+kyllä+saa+muistikuvia+että+mikään+uni+olisi+ollut+mitenkään+eroottinen+mutta+omalla+tavallaan+sopimattomia+kyllä.
Jos+muistatte+vanhojen+talojen+hissejä+niin+niissähän+oli+joskus+verkko-ovet+ja+sellainen+haitarimallin+väliovi+eli+hyvin+näki+läpi+porraskäytävään.+Muutaman+kerran+olen+ollut+unessa+sellaisessa+ja+ajellut+vaan+edestakaisin+ja+katsellut+kun+ihmiset+harmistuneena+joko+odottavat+hissiä+vapautuvaksi+tai+kävelevät+portaita.
Toinen+joskus+toistuva+uni+on+sellainen+jossa+ohjaan+matkustajakonetta.+Saattaisi+oikeassa+elämässä+matkustajia+ihmetyttää+kun+ohjaamossa+istuisi+taittovikainen+ja+korkeanpaikankammoinen+kapteeni.
Yleisimmissä+unissa+olen+rotkon+reunalla+ja+katson+alas+kuvitellen+sen+ilmalennon+ja+näyn+kun+kellun+pois+mukaillen+aallokkoa+ja+joen+virtauksia.+Toinen+vastaava+on+kun+seison+laiturilla+ja+mietin+miltä+näyttää+kun+minä+hitaasti+alan+lipumaan+jäiden+alle.
02.08.2022 01:17
Minusta+kukin+saa+kairata+ketä+tai+mitä+lystää+kunhan+ei+lakia+riko.+On+se+myös+aina+mukavaa+lukea+juttua+jossa+joku+on+onnellinen.
Mitä+ylen+markkinointiin+tulee+niin+jäin+miettimään+miksi+kolmen+ihmisen+polyamorisesta+suhteesta+haastatellaan+vain+yhtä+ja+muut+jätetään+seinäruusuiksi.+Sehän+selvisi+aika+nopeasti+kun+katsoi+että+Sara+Valta+oli+saanut+vasemmistoliiton+listoilta+aluevaaleissa+ja+kuntavaaleissa+yhteensä+alle+sata+ääntä.+Jotenkinhan+pitää+profiilia+nostaa+ja+tällainen+avarakatseisuus+varmasti+vetoaa.
Toki+olisi+voinut+ottaa+myös+tämän+suvaitsevaisten+kaupunkilaisten+näkemyksen+maaseudulla+asuvista+eli+syyt+maaseudulla+asumiseen+ovat+insesti+ja+vaimon+hakkaaminen+mutta+vihreiden+Fatim+Diarra+vain+ehti+ensin.
02.08.2022 00:50
Jotakin+kausimasennusta+kyllä+mutta+se+on+siitä+aika+täsmällinen+että+sen+voi+määrittää+alkavaksi+noin+10.12+ja+viime+vuosina+on+päättynyt+yleensä+24.12+noin+klo+19-20.+Siinä+ei+ole+luonnonilmiöiden+kanssa+mitään+tekemistä+vaan+kaikki+tutut+jotka+ovat+itse+poislähtöään+auttaneet+ovat+juuri+joulun+aikaan+päätökset+tehneet.+Samoin+minulle+rakkaita+henkilöitä+joille+joulu+oli+tärkeää+muistetaan+viemällä+kynttilä+haudalle.+Samoin+kun+tuntee+henkilöitä+jotka+miettivät+näkevätkö+lapsiaan+jouluna+tai+muuten+kärsivät+yksinäisyydestä+niin+jotenkin+alkaa+ei+nyt+ehkä+masentaa+vaan+tympästä+ja+päälle+tulee+sellainen+henkinen+lama.
Tekisi+mieli+mennä+itsenäisyyspäivän+linnanjuhlien+jälkeen+nukkumaan+ja+herätä+uudenvuoden+raketteihin.+
Enhän+minä+muutenkaan+ole+mitenkään+positiivinen+enkä+tulevaisuuden+uskossa+vahva+mutta+tuona+aikana+tuntuu+että+perusarjen+pyörittäminen+vaatii+enemmän+voimia+ja+venymistä+kuin+normaalisti.+Tuohon+on+aika+vaikea+valmistautua+tai+sitä+torjua+mutta+se+on+kuitenkin+lyhyt+aika+ja+sen+kyllä+kestää.
Se+miksi+se+loppuu+aattoiltana+johtuu+siitä+että+nyt+viime+vuosina+työkaverit+on+kyselleet+joulupukiksi+ja+jotenkin+se+että+tällä+pienellä+eleellä+on+tehnyt+muutamia+ihmisiä+onnelliseksi+tuntuu+kyllä+hyvälle.
En+nyt+oikein+usko+että+tuo+aika+hirveästi+vaikuttaa+kumppanin+löytymiseen+paitsi+jos+lähtisi+aattona+baariin+niin+saattaisi+löytyä+joku+toinen+yksinäinen+sielu+tai+sitten+olisi+joulupukkina+jossakin+sukujuhlissa+jossa+emännän+sisko+tulisi+kuiskuttelemaan+että+olisiko+pukilla+hänelle+kovaa+pakettia.
01.08.2022 01:16
En+oikein+jaksa+uskoa+että+kyse+olisi+ollut+jostakin+vanhasta+väitteestä+kiekko-osaamisesta.+Luulen+että+kyse+on+enemmänkin+kaunasta+joka+johtui+Valavuoren+maahanmuuttokriittisen+jutun+jakamiseta+johon+Sihvonen+otti+kantaa.+Toki+sitä+ihmetteli+moni+muukin.
Toinen+asia+mikä+varmaan+kaihertaa+on+se+että+Jokereiden+tarkoitus+lienee+noin+vaan+marssia+takaisin+liigaan+mutta+Sihvonen+on+nostanut+esille+että+samalla+pitäisi+liigakin+avata.+Jos+tämä+ajatus+alkaa+tulla+useammalta+taholta+ja+samalla+ihmetellään+Jokereiden+ohituskaistaa+liigaan+niin+ollaankin+ihan+eri+tilanteessa.
En+tiedä+tekikö+oikein+mutta+jäin+miettimään+että+jos+tuollaisesta+menee+kuppi+nurin+niin+ei+kannata+kyllä+olla+paikalla+kun+lehdistö+tekee+ikäviä+kysymyksiä+Venäjä+yhteyksistä.
01.08.2022 00:08
Tilanteet+ja+henkilöiden+reagointi+tietysti+vaikuttaa.+Siinä+kotiin+ajaessa+ja+iltapalaa+tehdessä+kyllä+huomasi+ettei+silmät+oikein+tahtoneet+toisella+pysyä+kuivina+eikä+muutenkaan+varmaan+ihan+ollut+perillä+mitä+tapahtui.+Siksi+annoin+vaihtoehdoksi+sohvalla+nukkumista+ja+sen+jälkeistä+selkäkipua+tai+että+tulee+viereen.
Tulihan+toinen+sitten+viereen+ja+minusta+hyvä+niin.+Jotenkin+ajatus+että+toinen+on+juuri+jätetty+ja+laitat+hänet+toiseen+huoneeseen+taas+yksin+nosti+huolen+siitä+että+tuntuisiko+toisesta+että+taas+hylättiin+tai+että+autan+vain+velvollisuudesta.+
Nyt+taas+kun+ajatus+lähti+laukalle+niin+jäin+pohtimaan+että+jos+nyt+kaikilla+mun+entisille+tulis+elämässä+hätä+ja+tarttis+apua+yösijan+merkeissä+niin+siirtämällä+itseni+sohvalle+voisin+tarjota+kaikille+omat+makuuhuoneet.+Voisi+olla+talossa+aika+kissatappelu;+ei+minusta+vaan+wc-ja+suihkuajoista.
30.07.2022 22:45
Olen+ajatellut+ja+kerran+toteuttanut.
Vuotta+en+muista+mutta+alkutalvea+se+oli+kun+ex+soitti.+Oli+uusi+mies+heittänyt+ulos+kodista+eikä+oikein+ollut+muuta+keneltä+neuvoa+kysyä.+Kun+olin+kysellyt+ettei+fyysisiä+vammoja+ollut+ja+että+on+tarpeeksi+vaatetta+päällä+ettei+palele+niin+sanoin+että+voi+tulla+tänne+saman+katon+alle+ja+järjestellä+asioita+uusiksi.
Lähdin+hakemaan+ja+kolmen+vartin+päästä+sitten+entinen+sieltä+löytyi+ja+lähdettiin+ajelemaan+takaisin.+Siinä+se+sitten+muutaman+yön+vierellä+nukkui+ja+järjesteli+niin+että+oma+kämppä+löytyi.
Eli+jos+taas+tulisi+vastaava+tilanne+niin+samoin+toimisin+uudelleen.
29.07.2022 23:11
En+nyt+tiedä+onko+nuo+ydinaseet+olleet+isossa+osassa+sillä+esim+Ranskalla+on+ollut+aivan+eri+energiapolitiikka.+Itse+epäilen+nimenomaan+sisäpolitiikkaa+ja+toiseksi+Fukushiman+ydinvoimalaonnettomuutta.
Suomettumisen+ehkä+hyvä+piirre+on+se+että+aika+helposti+se+yhteinen+vihollinen+pystytään+tarvittaessa+tunnistamaa.+Ei+vuoden+1918+alkupuolellakaan+ollut+merkkejäkään+mistään+suomettumisesta+mutta+niin+vaan+vuonna+1939+päästiin+yhteisymmärrykseen+mitä+tilanteessa+pitää+tehdä.
Laita+maalämpö
28.07.2022 21:09
Luokkaretkelle+ei+päästy+kun+kukaan+opettaja+ei+meidän+kanssa+sinne+halunnut.+Se+osa+koulua+jäi+kokematta.
Opettajista+jäi+mieleen+teknisen+työn+opettaja+sekä+uskonnon+opettaja.+Teknisen+työn+opettaja+haisi+viinalle+mutta+tuossa+uskonnon+opettajassa+oli+joku+mikä+sai+kuuntelemaan.+Kun+useat+opettajat+totesivat+että+ei+teistä+pojat+mitään+tule+niin+hänen+tunnilla+kyllä+aina+yritettiin+parhaamme;+se+riitti+hänelle+enemmän+kuin+mainiosti.
Vähiten+hauskin+hetki+oli+liikuntatunnilla+kun+piti+tehdä+haarahyppy+jonkun+pukin+yli.+Toista+kertaa+en+yrittänyt+ja+vieläkin+sattuu+kun+muistelee.+Yksi+mieleenpainuva+hetki+oli+kun+saatiin+biologian+kokeet+takaisin.+Kaikki+muut+vastaukset+väärin+paitsi+kärpästen+risteytystehtävä+josta+täydet+pisteet.+Se+tehtävä+oli+niin+laaja+että+silläkin+sai+jo+muistaakseni+seiskan.
Yhdeksän+vuotta+peruskoulua+mutta+se+tärkein+opetus+tuli+päätösjuhlassa+jossa+edellä+kerrottu+uskonnonopettaja+totesi+suunnilleen+"+ihmistä+ei+pidä+arvioida+numeroiden+eikä+suoritteiden+kautta+vaan+ihminen+on+jo+itsessään+arvokas"
28.07.2022 20:48
Päällehän+tuo+jäänyt+mutta+nyt+tuonne+eu:n+suuntaan.+Tässä+viisumikiistassakin+halutaan+eu-tason+päätös+vaikka+kuka+sen+estäisi+vaikka+tuon+tekisi+ominkin+päin.+Tuntuu+että+tuota+suomettumista+on+joka+suuntaan.+Kaikki+asiat+pitää+tehdä+juuri+oikein+ja+täsmällisesti.
Jos+nyt+sitten+mietitään+Saksaa+ja+fossiilisia+polttoaineita+niin+siinä+on+nousi+niskakarvat+pystyyn+monella+jo+vuosituhannen+alussa+kun+demarit+ja+vihreät+päättivät+sulkea+ydinvoimalat+nykyisen+kymmenluvun+aikana+ja+muistelisin+että+olisiko+jopa+tänä+vuonna.+Jostakin+se+energia+oli+saatava+ja+silloin+linjaksi+muodostui+nykyinen+linja.+Saksa+ei+tästä+halua+sen+suurempaa+numeroa+koska+nykyinen+liittokansleri+Olaf+Scholz+on+demari.+Aika+näyttää+käytetäänkö+siellä+taas+hiiltä+vai+mitä+rupeavat+tekemään.
28.07.2022 20:05
Suomettumisesta+sen+verran+että+siinä+puhui+hyvin+paljon+myös+raha.+Jos+jostakin+saatiin+tonni+lännestä+niin+se+myytiin+kolmella+ja+puolella+tonnilla+itänaapuriin.+Paljon+työtä+ja+toimeentuloa+tuli+tuolta+teollisuuteen+sekä+rakentamiseen.+
Tällä+hetkellä+monessa+metallifirmassa+jännitetään+tuota+viisumiasiaa.+Saattaa+olla+että+kun+moni+työntekijä+käy+kotona+niin+ei+enää+pääsekkään+takaisin.+Muutenkin+alalla+työvoimapula+niin+saa+ilmoitella+asiakkaille+viivästyksistä+tai+pahimmillaan+pistää+lapun+luukulle.+
Usein+jää+huomaamatta+että+sama+asia+joka+on+ollut+öyhötystä+muuttuukin+hyväksyttäväksi+tavaksi+toimia.+Esim+vuosikausia+on+toistettu+että+vientiteollisuus+ei+voi+määritellä+muiden+alojen+palkankorotuksia.+Nyt+kunta-alan+sopimus+tehtiin+ennen+suurimpia+vientiteollisuusaloja+ja+kaikkialta+tulikin+hyväksyntää+vaikka+sen+palkankorotustaso++edelleenkin+määritellään+vientialojen+mukaan.+
Mitä+noihin+aikuisiin+öyhöttäjiin+on+harvakseltaan+törmäillyt+niin+jonkin+verran+painottuu+kyllä+miespuolisiin+mutta++muistikuvat+on+siihen+suuntaan+että+pituuskasvulla+olisi+ollut+enemmän+merkitystä.+Jotenkin+sitä+on+pitänyt+saada+itseään+esille+kun+sieltä+alalauteilta+asiansa+esittää
28.07.2022 11:46
Eiköhän+kaikista+jonkunlainen+soppa+valmistuisi.+Oikea+valmistustapa+ja+maustamisen+onnistuminen+niin+eiköhän+vatsa+täyty.
Itse+en+nyt+pientä+opastusta+mitenkään+ylenkatsoisi+tai+sama+kai+se+olisi+sitten+vedellä+jo+suoraan+vastapalloon.+Sitä+kun+on+jo+niin+rutiinisidonnainen+että+pikku+ravistus+voisi+tehdä+hyvää.+En+tiedä+muuttuisiko+ajatusmallit+yhtään+mutta+en+minä+niin+jumiutunut+ole+etten+voisi+muitakin+ajatuksia+kuunnella.
Tuossa+alkukesästä+kun+suunnittelin+uutta+väriä+talon+sisäpintoihin+niin+kuljeskelin+väriviuhka+kädessä+huoneesta+toiseen.+Siinä+vaiheessa+olisi+ollut+mukava+jos+joku+olisi+huomauttanut+että+värejä+on+muitakin+kuin+harmaan+eri+sävyt.
27.07.2022 00:05
Itse+lähden+siitä+että+jos+minä+kutsun+niin+minä+maksan.+Jos+nainen+kutsuu+niin+minä+maksan+tai+puoliksi.+Suoraan+sanottuna+en+osaa+tuota+sen+paremmin+perusteella+mutta+jotenkin+tuo+vaikuttaa+minusta+oikealta.
Itse+miellän+nuo+treffailut+vaiheeksi+jossa+yritetään+tutustua+siihen+toiseen+vaivaantuneen+hiljaisuuden+vallitessa+virvokkeita+hörppien+tai+ruokaa+mättäen.+Vaihtoehtona+tietysti+aktiivitreffit+esim+liikunnallisen+harrastuksen+esim+keilauksen+muodossa.+Vaihtoehtoja+tietysti+on+paljon+mutta+minusta+niihin+kuuluu+kohtuuhintaisuus+ja+tieto+etukäteen+mitä+ollaan+tekemässä.+Kohtuuhintaisuus+tietysti+on+suhteellista+mutta+kun+tiedetään+etukäteen+mitä+ollaan+tekemässä+niin+voi+sitten+kumpikin+miettiä+mahtuuko+omaan+budjettiin+ja+voi+jo+etukäteen+pohtia+miten+haluaa+kustannukset+jakaa.
26.07.2022 17:14
Kyllä+ostan+tuon+viimeisen+kappaleen+vaikka+hieman+ylihintaankin.++Monella+elämän+sektorilla+ihan+varmaan+saan+asiani+perille+mutta+joskus+tuntuu+että+jää+kuti+piippuun.
26.07.2022 16:28
Ihan+ekana+tällä+hetkellä+surullisella+tavalla+suurpetokeskus.
Itse+Kuusamosta+sanoisin+että+väkilukuunsa+nähden+ihan+hyväntasoiset+peruspalvelut+mutta+kun+koitin+muistella+niin+ei+mitään+erikoista.+Ehkä+jos+kalastuksesta+tykkää+niin+on+siellä+Kuusamon+Uistin+Oy.
Oma+lukunsa+on+sitten+Ruka+jossa+alkaa+olla+mökkiä+mökin+vieressä+ja+jonka+huipentuma+taitaa+olla+maailmancupin+osakilpailu.+Viimeksi+kun+siellä+kävin+kesäaikaan+niin+kovasti+panostivat+alamäkipyöräilyyn.
Itse+olen+tuolla+kierrellyt+karhunkierroksen+useasti+ja+sitten+ollaan+käyty+myös+hillasoilla.+Joskus+myös+mustikassa.+Suot+ja+metsät+nyt+ei+niin+eroa+mutta++korkeuserot+tekevät+aina+vaikutuksen+näin+pohjanmaan+lakeuksiin+tottuneelle.+
Kuusamon+naisista+en+osaa+sanoa+mutta+samanlaista+asiakaspalvelua+sieltä+on+saanut+kuin+muiltakin+paikkakunnilta+tai+vastaavilta+miespuolisilta+ammattilaisilta.
Vaelluksilla+kun+naiset+ovat+tulleet+jutuille+niin+asuinpaikat+ovat+olleet+ainakin+parisataa+kilsaa+sivussa+Kuusamosta;+käytännössä+ympäri+Suomea.
26.07.2022 16:24
No+ehkä+ahdistus+kuvaa+liian+pitkäaikaista+tilaa.+Tilaisuuden+ajan+se+ahdistaa+mutta+sitten+loppuu+ja+muuttuu+harmitukseksi.+Pystyn+kuitenkin+työntämään+ahdistuksen+ja+muut+tunteet+taka-alalle+ja+siinä+hetkessä+mennään+järki+paalupaikalla.
26.07.2022 15:18
Tässä+puolen+vuosisadan+iässä+se+voi+vaikuttaa+parisuhteen+muodostumiseen+riippuen+siitä+miten+tuo+asiaa+esille.+Jos+ilmoituksessa+on+maininta+että+olethan+omillaan+toimeen+tuleva+ja+on+mukava+käydä+vuosittain+yhdessä+laskettelemassa+Euroopassa+ja+matkustella+etelän+lämpöön+niin+vastaamatta+jää.
Sitten+parisuhteessa+kun+molemmilla+on+jo+oma+koti+ja+muut+isot+hankinnat+tehty+niin+eipä+tuolla+isompaa+merkitystä+ole.
Aikanaan+pitkissä+parisuhteissa+kun+suunniteltiin+ikuista+yhteistä+tulevaisuutta+niin+aina+on+ollut+yksi+yhteinen+tili.+Koettiin+että+kun+yhteistä+tulevaisuutta+rakennetaan+niin+samaan+pesään+vaan+kaikki.+Kun+kumpikin+parhaansa+tekee+niin+ei+se+rahan+laskeminen+siinä+niin+olennaista+ole.+Oltaisiinko+lastenkin+kulut+pistetty+puoliksi+vai+kustannettu+maksukyvyn+mukaan+tai+jos+on+yksi+auto+niin+meneekö+kustannukset+tulojen+vai+ajettujen+kilometrien+mukaan.
Kun+isoista+hankinnoista+päätetään+yhdessä+niin+kyllä+silloin+on+luottoa+että+ns+henkilökohtaiseen+tarpeeseen+tehdyt+hankinnat+ovat+tarpeellisia.
25.07.2022 22:54
41 / 180