Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Ensinnäkin+minusta+pinnallisuus-sanaa+käytetään+liian+helposti.+Se+että+jostakin+pystyy+sanomaan+onko+pinnallinen+tai+ei+vaatii+jo+ihmisen+tuntemisen+melko+hyvinkin.Minusta+pinnallisuus+on+sitä+että+ihminen+tekee+päätöksiä+ulkoisten+paineiden+tai+suositusten+vuoksi+vastoin+omia+arvojaan+tai+mieltymyksiään.+Jos+kahvilassa+haluaisin+munkin+mutta+muiden+suosituksesta+otan+viinerin+vaikka+en+siitä+yhtään+pidä+niin+silloin+näkisin+itseni+pinnalliseksi+kun+en+halunnut+erottua+joukosta.Jos+taas+tätä+peilaan+omaan+deittailuhistoriaan+niin+yksi+syy+miksi+kiinnostus+on+hiipunut+on+se+että+olen+vain+175cm+pitkä.+Jos+nämä+naiset+ovat+oikeasti+sitä+mieltä+että+vain+yli+175cm:stä+saa+hyvän+kumppanin+niin+ei+siinä+minusta+ole+mitään+pinnallista.+Jos+taas+ovat+omissa+ajatuksissaan+tulleet+siihen+tulokseen+että+myös+alle+175cm+voi+olla+ihan+kelpo+kumppani+mutta+muualta+tulleiden+kokemusten+tai+jopa+tiedon+mukaan+vain+yli+175cm:stä+saa+kelpo+miehen+ja+muualta+tulleiden+tietojen+mukaan+karsivat+lyhyet+pois+vastoin+omaa+arvomailmaa+niin+sitten+on+eri+juttu.Koska+ketään+en+tunne+ja+syyttömyysolettama+on+hyvä+lähtökohta+niin+parempi+olla+osoittamatta+ketää+pinnalliseksi+jos+ei+varmuutta+ole
  2. "Elämänkokemus+on+osoittanut,+että+ulkonäön+kehumisesta+alkavat+keskustelut+tapaavat+syntyä+sellaisten+henkilöiden+toimesta,+joiden+sisäinen+kauneus+on+kyseenalainen.+Valitettavasti"Tuon+tuolta+nappasin+välistä.+Samalla+esitän+anteeksipyyntöni+siitä+että+seuraavan+tekstin+vire+on+positiivinen.+Ei+tule+toistumaan+mutta+kirjoitan+tämän+kesäisen+tapahtuman+kun+se+tuohon+lainaukseen+sopii.+Oltiin+kavereiden+kanssa+vaeltamassa+ja+reissun+jälkeen+sitten+kaverien+ehdotuksesta+käväistiin+baarissa.+No+jossakin+vaiheessa+kaverit+oli+kadonneet+joten+ajattelin+hakea+toisen+annoksen+tiskiltä.+Siinä+odottaessa+huomasin+että+siinä+vieressä+istui+20-vuotta+minulle+liian+nuori+nainen+joka+myös+odotteli+juomaansa.+Jos+vielä+katselisin+naisia+sillä+silmällä+niin+sana+kaunis+varmaan+häntä+kuvaisi+mutta+minua+pisti+silmään+hänen+lettinsä+josta+kyllä+näkyi+että+siihen+on+hetki+mennyt.+En+tiedä+mikä+suonenveto+minuun+iski+mutta+päätin+jututtaa+silläkin+riskillä+että+tulee+avokämmenestä+tai+lennän+pihalle.+"Moi+ja+anteeksi+uteliaisuuteni+mutta+pakko+kysyä+kauanko+tuon+letin+tekoon+on+mennyt+aikaa?"+(yllätyin+miten+osasin+mudostaa+naisen+edessä+selkokielisen+lauseen+jännittämättä;+kuin+olisi+palaverissa+ollut)+Vastaus+oli+tyyliin+liian+kauan+johon+siihen+totesin+että+näyttävä+ja+kaunis+kampaus.+Siinä+vielä+perustelin+kiinnostusta+sillä+että+minulla+on+kaksi+tytärtä+joilla+pitkät+hiukset+joten+tuo+mietintä+miten+hiukset+pitäisi+laittaa+on+tullut+tutuksi.Kiitti+kyllä+kehuista+ja++hetken+keskusteltiin+myös+niitä+ja+näitä+kunnes+hänen+seurueestaan+joku+huomasi+että+liian+vanha+mies+häntä+jututti+ja+tuli+hänet+pelastamaan.+Ei+hän+varmaan+kuitenkaan+pahaa+tykännyt+kun+tuli+vielä+myöhemmin+itse+minua+jututtamaan.Tämä+nyt+ei+ehkä+ole+ihan+elämänarvo+mutta+ajatus+olisi+että+elämäntilanne+olisi+suunnilleen+sama.+Mahdolliset+lapset+samaa+ikäluokkaa+elämä,+suunnilleen+vakiintunut+esim+asuinpaikan+suhteen+jne.+Lisäksi+suunnitelmat+yhteisestä+tulevaisuudesta+samansuuntaisia+eli+ei+niin+että+toinen+kaipaa+yhteistä+kattoa+pään+päälle+ja+toinen+vain+kairaamista+parittomien+viikonloppujen+lauantaisin.+Tämä+minkälaista+yhteiseloa+suunnitellaan+paljon+ratkaisee+elämänarvojen+merkityksen
  3. Jotakin+kausimasennusta+kyllä+mutta+se+on+siitä+aika+täsmällinen+että+sen+voi+määrittää+alkavaksi+noin+10.12+ja+viime+vuosina+on+päättynyt+yleensä+24.12+noin+klo+19-20.+Siinä+ei+ole+luonnonilmiöiden+kanssa+mitään+tekemistä+vaan+kaikki+tutut+jotka+ovat+itse+poislähtöään+auttaneet+ovat+juuri+joulun+aikaan+päätökset+tehneet.+Samoin+minulle+rakkaita+henkilöitä+joille+joulu+oli+tärkeää+muistetaan+viemällä+kynttilä+haudalle.+Samoin+kun+tuntee+henkilöitä+jotka+miettivät+näkevätkö+lapsiaan+jouluna+tai+muuten+kärsivät+yksinäisyydestä+niin+jotenkin+alkaa+ei+nyt+ehkä+masentaa+vaan+tympästä+ja+päälle+tulee+sellainen+henkinen+lama.Tekisi+mieli+mennä+itsenäisyyspäivän+linnanjuhlien+jälkeen+nukkumaan+ja+herätä+uudenvuoden+raketteihin.+Enhän+minä+muutenkaan+ole+mitenkään+positiivinen+enkä+tulevaisuuden+uskossa+vahva+mutta+tuona+aikana+tuntuu+että+perusarjen+pyörittäminen+vaatii+enemmän+voimia+ja+venymistä+kuin+normaalisti.+Tuohon+on+aika+vaikea+valmistautua+tai+sitä+torjua+mutta+se+on+kuitenkin+lyhyt+aika+ja+sen+kyllä+kestää.Se+miksi+se+loppuu+aattoiltana+johtuu+siitä+että+nyt+viime+vuosina+työkaverit+on+kyselleet+joulupukiksi+ja+jotenkin+se+että+tällä+pienellä+eleellä+on+tehnyt+muutamia+ihmisiä+onnelliseksi+tuntuu+kyllä+hyvälle.En+nyt+oikein+usko+että+tuo+aika+hirveästi+vaikuttaa+kumppanin+löytymiseen+paitsi+jos+lähtisi+aattona+baariin+niin+saattaisi+löytyä+joku+toinen+yksinäinen+sielu+tai+sitten+olisi+joulupukkina+jossakin+sukujuhlissa+jossa+emännän+sisko+tulisi+kuiskuttelemaan+että+olisiko+pukilla+hänelle+kovaa+pakettia.
  4. Päällehän+tuo+jäänyt+mutta+nyt+tuonne+eu:n+suuntaan.+Tässä+viisumikiistassakin+halutaan+eu-tason+päätös+vaikka+kuka+sen+estäisi+vaikka+tuon+tekisi+ominkin+päin.+Tuntuu+että+tuota+suomettumista+on+joka+suuntaan.+Kaikki+asiat+pitää+tehdä+juuri+oikein+ja+täsmällisesti.Jos+nyt+sitten+mietitään+Saksaa+ja+fossiilisia+polttoaineita+niin+siinä+on+nousi+niskakarvat+pystyyn+monella+jo+vuosituhannen+alussa+kun+demarit+ja+vihreät+päättivät+sulkea+ydinvoimalat+nykyisen+kymmenluvun+aikana+ja+muistelisin+että+olisiko+jopa+tänä+vuonna.+Jostakin+se+energia+oli+saatava+ja+silloin+linjaksi+muodostui+nykyinen+linja.+Saksa+ei+tästä+halua+sen+suurempaa+numeroa+koska+nykyinen+liittokansleri+Olaf+Scholz+on+demari.+Aika+näyttää+käytetäänkö+siellä+taas+hiiltä+vai+mitä+rupeavat+tekemään.