Vapaa kuvaus

Aloituksia

105

Kommenttia

1477

  1. Höpöhöpö. Oletko ajatellut standup-koomikon uraa? Ei tuollaista soopaa suolleta jos on uinut muuta kuin käsipohjaa.
    Kuusivuotiaiden ennätyksiä ei kirjata erikseen vaan junioreiksi lasketaan naisissa 0-17 vuotiaat ja miehissä 0-18 vuotiaat. Kuusivuotiaana siis painelit menemään 4km tuntinopeutta? Nyt meni taas Pikku Pasasen matematiikka ja sadut "HIEMAN" pieleen ;)))

    Menee samaan sarjaan tämä tarina kuin se että poikasi kisaili 7 vuotiaana 250 kuutioisissa road racingissa ja oli samalla Mäkkärissä töissä jotta oppii rahan arvon ;)))
    Sinä et ole ikinä harrastanut mitään, korkeintaan kokeillut jotakin ja sitten poistunit itkien paikalta mamman helmoihin.
  2. Vain uus avuttomat kädettömät ottaa selville minne on menossa. Maailman parhaat matkailijat eivät tiedä edes mistä ovat tulossa. Aimo ei välillä tiedä edes sitä missä on tai kuka on. Maailman parhaat ravintolat löytyy syömällä ja ovelta katsomalla.
    Syöt viisi kertaa siellä ensin ja jos on tosi hyvää niin voit syödä siellä 10.000 kertaa uudelleen lisää ja silloin todella tiedät missä olet.
    Jos se on pahaa, kurkkaa seuraavasta ovesta.

    Tilatessa ruokia ei tarvi tietää mitä niissä on ja kukaan ei muutenkaan saa mitään selvää väärällä kielellä kirjoitetuista ruokala listoista. Usein otan tarjoilijaa paidan helmasta kiinni, osoitan sormella ja sanon että "otan samaa ku toi flösö akka, paa tupla ranskiksilla ja ketsubilla"

    Näkyvyydet on helppo löytää, koska ne näkyy siinä kävellessä. Jos on sisään pääsy maksu niin kuka hullu sinne menee? Kannattaa katsoa vaan sieltä aidan takaa, sillä se on ilmaista. Kerran ei löydetty Pisan vinoa tornia aimon kanssa niin laitettiin päät kallelleen ja katsottiin hesassa makkara taloa. Vinossahan se oli ja ilmaiseksi! Samalla kuvattiin kuksa! Siitä riitti juttua kun palattiin seura kunnan bussilla takaisin Paraisten palvelukoti HuIlun MuIkkuun.

    Kun täytin viisi vuonna 1955, isä osti minulle safari kortit. Opiskelin niistä kaikki eläimet moneen kertaan. Karahvilla on euroopan pisin kaula ja opossumi voi juosta aikuisen miehen kiinni ja sillä on raatoilu hampaat. Kannattaa olla varovainen kun liikkuu luonnossa. Kaikkein rankimpiin luonto poluille on ikä rajat sitä varten ettei sinne sitten jää diabeteksen tai sepel valtimo taudin vuoksi matkan varrelle.

    Lomalla kannattaa seurata tarkkaan liikenne onnettomuuksia. Mopo parkkiin osittain ajo radalle ja sitten höntyilemään huitoen käsillä sinne tänne. Pelastus tehtävissä oleville tulee esittää kysymyksiä kuten että "montako kuollutta ja onko sulla heittää röökiä?" Ota rohkeasti palo mies yhteis kuvaan, vaikka kesken kun hän on leikkaamassa uhria ulos autosta. Hänkin saa pienen tauon siinä samalla ja voitte vetää siinä yhdet spaddut ja jutella niitä näitä. Elämä on liian lyhyt mököttämiseen ja itsensä uuvuttamiseen töissä. Aina on hyvä hetki tauolle ja valokuvaukselle!
  3. Aimo oli kerran niin kännissä että se luuli olevansa sininen pupujussi jolla oli kuu kaustiset, kun se tuli ulkovessasta kolmen kymmenen asteen pakkasella.
    Oli ummella istunut siellä kolmisen tuntia ja sitten kun se kolmen danin yli kypsä jötkäle lähti tulemaan, niin pukamat repesi ja vuoto oli runsasta. Aimo oli huutanut että toisin tamppaksit, mutta en kuullut sitä kun kuuntelin taiskaa radiosta ja lauloin bobedaa karaookena talous paperi rullan hylsyyn.
    Jousuin pitämään sormea koko yön sen hanukassa, jotta vuoto lakkaisi. Raskas yö sillä jäästä sulava sininen enkeli aimo sai samalla rajuja delirium ravistuksia ja yritti huitoa minua jää kairalla.... lienee selvää että meinasin tulla hulluksi....